mihin kannattaa mosse picup myydä

k-pyörä

Eli n.14000 ajettu 76vm orange mosse ois talven alta myytävaän. Ei ruostetta. Kirjotus virheistä vittuiliat älkää vaivautuko.

9

446

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mobilisti-lehti???

      .

      EHkä Mobilisti lehdessä saattaa mainos kohdentua oikealle asiakasryhmittymälle

      .

    • Neuvosto aurinko

      perin outo kysymys, "mihin kannattaa myydä?"
      Rippuu tietenkin mitä haet, eli haetko vanhalle autollesi hyvää kotia, vai maksimaalista taloudellista etua?
      Jos tuo kilometrimäärä pitää paikkkaansa, niin auto on melkoinen harvinaisuus, joten joku suuri idän- ystävä ja itäauto keräilijä voisi olla hyvinkin kiinnostunut.
      Eiköhän kaikki erikoisuuksien etsijät selaile nettiautoa.

    • k-pyörä

      Joo se oli pointti et menis suoraan mosse fanille. Tarkoitus olisi maksimoida hinta ja saada mosse hyvään kotiin. Masinistien kautta tais löytyä sopiva ostaja. Mosse on tosiaankin ruosteeton ja 14tkm ajettu.

      • realisti .

        Monesko kierros?


      • Toinen realisti .
        realisti . kirjoitti:

        Monesko kierros?

        Kuka jumprahuiti ajaa lava-mossella useamman kierroksen mittarissa ympäri??

        Mulla on ollut muutama mosse omistuksessa tässä elämän aikana, niin harvassa on ne mosset joilla on TODELLA ajettu paljon. Tietty on poikkeuksia, että joku sinnikäs on päästelly mossellaan uudesta asti hamaan ikuisuuteen, mutta useimmilla ne mittarilukemat päättyy alle 300000km ja harvassa on nekin.

        Paljon on näitä mossen raatoja, joissa on mittarissa jokunen kymmenen tuhatta, jäänneet sitten ruostevikojen vuoksi seisomaan liiterien taakse taikka vanhojen paappojen Skandinaavit tallissa 30000km ajettuina (mm. tässä kylällä yhden papan mosku ajettu 28tkm). Edesmenneellä appiukollani oli tälläinen http://en.wikipedia.org/wiki/File:ZAZ-968_front.jpg tallissaan vain 40tkm ajettuna, auto kuin pakasta vetäisty, mutta ihan muuten täysi p4ska, aina rikki, jopa kytkimen jouset katkeilivat itsekseen. Sisällä se mahtava uuden itäauton tuoksukin vielä!


      • 60-lukua:.!1%#+?!
        Toinen realisti . kirjoitti:

        Kuka jumprahuiti ajaa lava-mossella useamman kierroksen mittarissa ympäri??

        Mulla on ollut muutama mosse omistuksessa tässä elämän aikana, niin harvassa on ne mosset joilla on TODELLA ajettu paljon. Tietty on poikkeuksia, että joku sinnikäs on päästelly mossellaan uudesta asti hamaan ikuisuuteen, mutta useimmilla ne mittarilukemat päättyy alle 300000km ja harvassa on nekin.

        Paljon on näitä mossen raatoja, joissa on mittarissa jokunen kymmenen tuhatta, jäänneet sitten ruostevikojen vuoksi seisomaan liiterien taakse taikka vanhojen paappojen Skandinaavit tallissa 30000km ajettuina (mm. tässä kylällä yhden papan mosku ajettu 28tkm). Edesmenneellä appiukollani oli tälläinen http://en.wikipedia.org/wiki/File:ZAZ-968_front.jpg tallissaan vain 40tkm ajettuna, auto kuin pakasta vetäisty, mutta ihan muuten täysi p4ska, aina rikki, jopa kytkimen jouset katkeilivat itsekseen. Sisällä se mahtava uuden itäauton tuoksukin vielä!

        .

        60-luvulla oli kaikki autot aina rikki

        .


      • Toinen realisti
        60-lukua:.!1%#+?! kirjoitti:

        .

        60-luvulla oli kaikki autot aina rikki

        .

        Ei kaikki 60-luvun autot olleet rikki, sedälläni oli Kupla-Volkkari ja hän käytti sitä poliisin työssään, hyvin kesti. Naapurin isännällä oli joku 1961 mallin Ford Taunus ja kyllä hän sillä ajeli. Sukulaismiehellä oli Ford Anglia vm 1963 ja kummakseen hän sillä ajeli, mittariin kertyi huoletonta ajoa yli 200000km. Naapurikylän taksimies ajeli Peugeot 403 farmarillaan niin paljon, että pääsi ihan Pösön mainoksiin lehdissä. Kartanon isännällä oli Mercedes-Benz 190 diesel vm 1963 ja melkoisen määrän kilometrejä silläkin ajettiin. Entäs kun naapurin juippi osti ensimmäisen uuden Datsun Bluebirdin vm 1965, niin se vasta kesti!!

        Vaan kyllä oli niitä autoja, jotka ei sitten kestäneet ja aina rikki, tietty nuo mosset oli enempi rikki, samoin Ifat ja Zviccaut ja naapurin aikamiespojan Wartbug 1000, se kauniin näköinen Warre, sitä se heppu kunnosti koko kesäloman ja sai jotenkin kuntoon taas töiden alettua. Meille tuli telkkari syksyllä 1964, sellainen mustavalkoinen Myrbhy, vai mikä se nyt oli, aina kuitenkin rikki sekin ja tv-korjaajalla oli Mosse Skandinaavi ja yhtä rikki sekin melkein aina ja ruostui puhki ja ovia se metsästeli siihen, että olis ruosteettomampia löytänyt. Puutarhan miehellä oli Selkäreppu-Mosse, siinä oli niin huono moottori, ettei se jksanut kunnolla nousta isoihin mäkiin muuten kuin peruutusvaihteella ja kovempaa jos Svantte yritti sillä ajaa, niin venttiilit taas kerran paloi. Enot osti Simca 1000 vm 1963 ja se oli aina rikki, startti ei oikein koskaan toiminut ja vetoakselin nivelkumit meni aina rikki, kuusi vuotta se auto jotenkin kesti ja pojat vaihtoi sen pieneen Fiat 600 ja se sentään kesti. Yhdellä naapurilla oli Skoda octavia vm 1963 ja ajeltiinhan sillä, mutta ei se mitenkään juhlavaa menoa ollut, aina jotain pientä remonttia. Että kyllä mulle on lapsuudesta jäännyt sellainen tunne, itäautot reistasi ja Simca 1000, siinä ne murheen kryynit oli. Pakkohan niillä itäautoilla oli ajaa, kun muuta ei monasti saannut ostetuksi, ensin oli autojen tuontisäännöstely ja sitten uudet autot kuitenkin maksoivat ja itäautoja sai hyvillä maksuehdoilla, kun vain joskus lupasi maksaa. Muistan hyvin, kun 60-luvun alussa yksi insinööripiirin insinööri purki Ifan meidän pihassa melkein atomeiksi, kun se kottero ei suostunut lähtemään käyntiin, että se kaveri kirosi sitten pahasti ja kun se Ifa viimein lähti käyntiin, niin aika paljon osia jäi meidän pihalle vielä, kun tämä insinööri lähti rämpättämään sillä Ifallaan.


      • 18+14
        Toinen realisti kirjoitti:

        Ei kaikki 60-luvun autot olleet rikki, sedälläni oli Kupla-Volkkari ja hän käytti sitä poliisin työssään, hyvin kesti. Naapurin isännällä oli joku 1961 mallin Ford Taunus ja kyllä hän sillä ajeli. Sukulaismiehellä oli Ford Anglia vm 1963 ja kummakseen hän sillä ajeli, mittariin kertyi huoletonta ajoa yli 200000km. Naapurikylän taksimies ajeli Peugeot 403 farmarillaan niin paljon, että pääsi ihan Pösön mainoksiin lehdissä. Kartanon isännällä oli Mercedes-Benz 190 diesel vm 1963 ja melkoisen määrän kilometrejä silläkin ajettiin. Entäs kun naapurin juippi osti ensimmäisen uuden Datsun Bluebirdin vm 1965, niin se vasta kesti!!

        Vaan kyllä oli niitä autoja, jotka ei sitten kestäneet ja aina rikki, tietty nuo mosset oli enempi rikki, samoin Ifat ja Zviccaut ja naapurin aikamiespojan Wartbug 1000, se kauniin näköinen Warre, sitä se heppu kunnosti koko kesäloman ja sai jotenkin kuntoon taas töiden alettua. Meille tuli telkkari syksyllä 1964, sellainen mustavalkoinen Myrbhy, vai mikä se nyt oli, aina kuitenkin rikki sekin ja tv-korjaajalla oli Mosse Skandinaavi ja yhtä rikki sekin melkein aina ja ruostui puhki ja ovia se metsästeli siihen, että olis ruosteettomampia löytänyt. Puutarhan miehellä oli Selkäreppu-Mosse, siinä oli niin huono moottori, ettei se jksanut kunnolla nousta isoihin mäkiin muuten kuin peruutusvaihteella ja kovempaa jos Svantte yritti sillä ajaa, niin venttiilit taas kerran paloi. Enot osti Simca 1000 vm 1963 ja se oli aina rikki, startti ei oikein koskaan toiminut ja vetoakselin nivelkumit meni aina rikki, kuusi vuotta se auto jotenkin kesti ja pojat vaihtoi sen pieneen Fiat 600 ja se sentään kesti. Yhdellä naapurilla oli Skoda octavia vm 1963 ja ajeltiinhan sillä, mutta ei se mitenkään juhlavaa menoa ollut, aina jotain pientä remonttia. Että kyllä mulle on lapsuudesta jäännyt sellainen tunne, itäautot reistasi ja Simca 1000, siinä ne murheen kryynit oli. Pakkohan niillä itäautoilla oli ajaa, kun muuta ei monasti saannut ostetuksi, ensin oli autojen tuontisäännöstely ja sitten uudet autot kuitenkin maksoivat ja itäautoja sai hyvillä maksuehdoilla, kun vain joskus lupasi maksaa. Muistan hyvin, kun 60-luvun alussa yksi insinööripiirin insinööri purki Ifan meidän pihassa melkein atomeiksi, kun se kottero ei suostunut lähtemään käyntiin, että se kaveri kirosi sitten pahasti ja kun se Ifa viimein lähti käyntiin, niin aika paljon osia jäi meidän pihalle vielä, kun tämä insinööri lähti rämpättämään sillä Ifallaan.

        Kappaleenjakoa ole hyvä. Mielenkiintoinen kirjoitus, mutta niin puuroa, että tulee silmät kipeeksi lukiessa.


    • ei vittuilla

      Kukas semmosen ostais?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. SDP jo 100 % suositumpi kuin persut

      Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst
      Maailman menoa
      212
      14165
    2. Ikävä sinua mies

      Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      55
      5757
    3. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

      Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      69
      4963
    4. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

      No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      285
      3895
    5. PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas

      https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija
      Maailman menoa
      120
      3630
    6. Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia

      tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,
      Maailman menoa
      137
      3617
    7. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

      Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      85
      2140
    8. Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?

      Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis
      Maajussille morsian
      17
      1487
    9. Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.

      Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      158
      1281
    10. Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu

      Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun
      Maailman menoa
      301
      1203
    Aihe