mihin kannattaa mosse picup myydä

k-pyörä

Eli n.14000 ajettu 76vm orange mosse ois talven alta myytävaän. Ei ruostetta. Kirjotus virheistä vittuiliat älkää vaivautuko.

9

436

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mobilisti-lehti???

      .

      EHkä Mobilisti lehdessä saattaa mainos kohdentua oikealle asiakasryhmittymälle

      .

    • Neuvosto aurinko

      perin outo kysymys, "mihin kannattaa myydä?"
      Rippuu tietenkin mitä haet, eli haetko vanhalle autollesi hyvää kotia, vai maksimaalista taloudellista etua?
      Jos tuo kilometrimäärä pitää paikkkaansa, niin auto on melkoinen harvinaisuus, joten joku suuri idän- ystävä ja itäauto keräilijä voisi olla hyvinkin kiinnostunut.
      Eiköhän kaikki erikoisuuksien etsijät selaile nettiautoa.

    • k-pyörä

      Joo se oli pointti et menis suoraan mosse fanille. Tarkoitus olisi maksimoida hinta ja saada mosse hyvään kotiin. Masinistien kautta tais löytyä sopiva ostaja. Mosse on tosiaankin ruosteeton ja 14tkm ajettu.

      • realisti .

        Monesko kierros?


      • Toinen realisti .
        realisti . kirjoitti:

        Monesko kierros?

        Kuka jumprahuiti ajaa lava-mossella useamman kierroksen mittarissa ympäri??

        Mulla on ollut muutama mosse omistuksessa tässä elämän aikana, niin harvassa on ne mosset joilla on TODELLA ajettu paljon. Tietty on poikkeuksia, että joku sinnikäs on päästelly mossellaan uudesta asti hamaan ikuisuuteen, mutta useimmilla ne mittarilukemat päättyy alle 300000km ja harvassa on nekin.

        Paljon on näitä mossen raatoja, joissa on mittarissa jokunen kymmenen tuhatta, jäänneet sitten ruostevikojen vuoksi seisomaan liiterien taakse taikka vanhojen paappojen Skandinaavit tallissa 30000km ajettuina (mm. tässä kylällä yhden papan mosku ajettu 28tkm). Edesmenneellä appiukollani oli tälläinen http://en.wikipedia.org/wiki/File:ZAZ-968_front.jpg tallissaan vain 40tkm ajettuna, auto kuin pakasta vetäisty, mutta ihan muuten täysi p4ska, aina rikki, jopa kytkimen jouset katkeilivat itsekseen. Sisällä se mahtava uuden itäauton tuoksukin vielä!


      • 60-lukua:.!1%#+?!
        Toinen realisti . kirjoitti:

        Kuka jumprahuiti ajaa lava-mossella useamman kierroksen mittarissa ympäri??

        Mulla on ollut muutama mosse omistuksessa tässä elämän aikana, niin harvassa on ne mosset joilla on TODELLA ajettu paljon. Tietty on poikkeuksia, että joku sinnikäs on päästelly mossellaan uudesta asti hamaan ikuisuuteen, mutta useimmilla ne mittarilukemat päättyy alle 300000km ja harvassa on nekin.

        Paljon on näitä mossen raatoja, joissa on mittarissa jokunen kymmenen tuhatta, jäänneet sitten ruostevikojen vuoksi seisomaan liiterien taakse taikka vanhojen paappojen Skandinaavit tallissa 30000km ajettuina (mm. tässä kylällä yhden papan mosku ajettu 28tkm). Edesmenneellä appiukollani oli tälläinen http://en.wikipedia.org/wiki/File:ZAZ-968_front.jpg tallissaan vain 40tkm ajettuna, auto kuin pakasta vetäisty, mutta ihan muuten täysi p4ska, aina rikki, jopa kytkimen jouset katkeilivat itsekseen. Sisällä se mahtava uuden itäauton tuoksukin vielä!

        .

        60-luvulla oli kaikki autot aina rikki

        .


      • Toinen realisti
        60-lukua:.!1%#+?! kirjoitti:

        .

        60-luvulla oli kaikki autot aina rikki

        .

        Ei kaikki 60-luvun autot olleet rikki, sedälläni oli Kupla-Volkkari ja hän käytti sitä poliisin työssään, hyvin kesti. Naapurin isännällä oli joku 1961 mallin Ford Taunus ja kyllä hän sillä ajeli. Sukulaismiehellä oli Ford Anglia vm 1963 ja kummakseen hän sillä ajeli, mittariin kertyi huoletonta ajoa yli 200000km. Naapurikylän taksimies ajeli Peugeot 403 farmarillaan niin paljon, että pääsi ihan Pösön mainoksiin lehdissä. Kartanon isännällä oli Mercedes-Benz 190 diesel vm 1963 ja melkoisen määrän kilometrejä silläkin ajettiin. Entäs kun naapurin juippi osti ensimmäisen uuden Datsun Bluebirdin vm 1965, niin se vasta kesti!!

        Vaan kyllä oli niitä autoja, jotka ei sitten kestäneet ja aina rikki, tietty nuo mosset oli enempi rikki, samoin Ifat ja Zviccaut ja naapurin aikamiespojan Wartbug 1000, se kauniin näköinen Warre, sitä se heppu kunnosti koko kesäloman ja sai jotenkin kuntoon taas töiden alettua. Meille tuli telkkari syksyllä 1964, sellainen mustavalkoinen Myrbhy, vai mikä se nyt oli, aina kuitenkin rikki sekin ja tv-korjaajalla oli Mosse Skandinaavi ja yhtä rikki sekin melkein aina ja ruostui puhki ja ovia se metsästeli siihen, että olis ruosteettomampia löytänyt. Puutarhan miehellä oli Selkäreppu-Mosse, siinä oli niin huono moottori, ettei se jksanut kunnolla nousta isoihin mäkiin muuten kuin peruutusvaihteella ja kovempaa jos Svantte yritti sillä ajaa, niin venttiilit taas kerran paloi. Enot osti Simca 1000 vm 1963 ja se oli aina rikki, startti ei oikein koskaan toiminut ja vetoakselin nivelkumit meni aina rikki, kuusi vuotta se auto jotenkin kesti ja pojat vaihtoi sen pieneen Fiat 600 ja se sentään kesti. Yhdellä naapurilla oli Skoda octavia vm 1963 ja ajeltiinhan sillä, mutta ei se mitenkään juhlavaa menoa ollut, aina jotain pientä remonttia. Että kyllä mulle on lapsuudesta jäännyt sellainen tunne, itäautot reistasi ja Simca 1000, siinä ne murheen kryynit oli. Pakkohan niillä itäautoilla oli ajaa, kun muuta ei monasti saannut ostetuksi, ensin oli autojen tuontisäännöstely ja sitten uudet autot kuitenkin maksoivat ja itäautoja sai hyvillä maksuehdoilla, kun vain joskus lupasi maksaa. Muistan hyvin, kun 60-luvun alussa yksi insinööripiirin insinööri purki Ifan meidän pihassa melkein atomeiksi, kun se kottero ei suostunut lähtemään käyntiin, että se kaveri kirosi sitten pahasti ja kun se Ifa viimein lähti käyntiin, niin aika paljon osia jäi meidän pihalle vielä, kun tämä insinööri lähti rämpättämään sillä Ifallaan.


      • 18+14
        Toinen realisti kirjoitti:

        Ei kaikki 60-luvun autot olleet rikki, sedälläni oli Kupla-Volkkari ja hän käytti sitä poliisin työssään, hyvin kesti. Naapurin isännällä oli joku 1961 mallin Ford Taunus ja kyllä hän sillä ajeli. Sukulaismiehellä oli Ford Anglia vm 1963 ja kummakseen hän sillä ajeli, mittariin kertyi huoletonta ajoa yli 200000km. Naapurikylän taksimies ajeli Peugeot 403 farmarillaan niin paljon, että pääsi ihan Pösön mainoksiin lehdissä. Kartanon isännällä oli Mercedes-Benz 190 diesel vm 1963 ja melkoisen määrän kilometrejä silläkin ajettiin. Entäs kun naapurin juippi osti ensimmäisen uuden Datsun Bluebirdin vm 1965, niin se vasta kesti!!

        Vaan kyllä oli niitä autoja, jotka ei sitten kestäneet ja aina rikki, tietty nuo mosset oli enempi rikki, samoin Ifat ja Zviccaut ja naapurin aikamiespojan Wartbug 1000, se kauniin näköinen Warre, sitä se heppu kunnosti koko kesäloman ja sai jotenkin kuntoon taas töiden alettua. Meille tuli telkkari syksyllä 1964, sellainen mustavalkoinen Myrbhy, vai mikä se nyt oli, aina kuitenkin rikki sekin ja tv-korjaajalla oli Mosse Skandinaavi ja yhtä rikki sekin melkein aina ja ruostui puhki ja ovia se metsästeli siihen, että olis ruosteettomampia löytänyt. Puutarhan miehellä oli Selkäreppu-Mosse, siinä oli niin huono moottori, ettei se jksanut kunnolla nousta isoihin mäkiin muuten kuin peruutusvaihteella ja kovempaa jos Svantte yritti sillä ajaa, niin venttiilit taas kerran paloi. Enot osti Simca 1000 vm 1963 ja se oli aina rikki, startti ei oikein koskaan toiminut ja vetoakselin nivelkumit meni aina rikki, kuusi vuotta se auto jotenkin kesti ja pojat vaihtoi sen pieneen Fiat 600 ja se sentään kesti. Yhdellä naapurilla oli Skoda octavia vm 1963 ja ajeltiinhan sillä, mutta ei se mitenkään juhlavaa menoa ollut, aina jotain pientä remonttia. Että kyllä mulle on lapsuudesta jäännyt sellainen tunne, itäautot reistasi ja Simca 1000, siinä ne murheen kryynit oli. Pakkohan niillä itäautoilla oli ajaa, kun muuta ei monasti saannut ostetuksi, ensin oli autojen tuontisäännöstely ja sitten uudet autot kuitenkin maksoivat ja itäautoja sai hyvillä maksuehdoilla, kun vain joskus lupasi maksaa. Muistan hyvin, kun 60-luvun alussa yksi insinööripiirin insinööri purki Ifan meidän pihassa melkein atomeiksi, kun se kottero ei suostunut lähtemään käyntiin, että se kaveri kirosi sitten pahasti ja kun se Ifa viimein lähti käyntiin, niin aika paljon osia jäi meidän pihalle vielä, kun tämä insinööri lähti rämpättämään sillä Ifallaan.

        Kappaleenjakoa ole hyvä. Mielenkiintoinen kirjoitus, mutta niin puuroa, että tulee silmät kipeeksi lukiessa.


    • ei vittuilla

      Kukas semmosen ostais?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kysymys muille miehille

      Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      139
      7687
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

      jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      28
      2952
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

      Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      333
      1863
    4. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

      Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      271
      1514
    5. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

      Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      121
      1319
    6. Sokea "ystävälle"

      Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1179
    7. En ymmärrä käytöstäsi

      Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      1082
    8. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

      Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      19
      986
    9. Kirkonkylän puliveivarit

      Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j
      Karstula
      21
      962
    10. Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille

      Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.
      Tuusniemi
      82
      941
    Aihe