Kuuluuko 50-vuotiaan

viksuko

naisen osata kokata, osata siivota ja osata huoltaa omat ja miehen vaatteet? Kun minusta tuntuu, että miesten mielestä pitäisi, mutta ei kaikki niin vaan opi!

52

240

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • opittu tapa

vanhat miehet pitää usein naista vaan piikana..

• Jaha, miks pitäs?
      Jos ei miehetkään sitä opi tai haluu oppii, niin miks naisen pitäs.
      Tähänkin mulla on vastakysymys, miksette jo unohda vanhoja roolimalleja?
      Jätetään se ukko pyykkään, kun muija lähtee saha olalla mottimettään?
      Vai ettekö haluu?
      Siis, onhan se mottimettä rankkaa puuhaa?

• mjnökju

Mielihyvin kokkaisin, siivoaisin ja pyykkäisin, jos vaimo tekisi kaiken sen, mikä minulle miehenä nyt kuuluu. Mutta eipä taida onnistua. Että se niistä roolimalleista.

• No minimi on että omat asiansa hoitaa.

Paitsi jos nyt sattuu olemaan niin sikarikas että on varaa pitää palvelusväkeä, ihan rahalla palkattua ja laillisesti maahan tullutta...

• Hyvin sanottu.
        Jos toista pitää piikana, pitää siitä maksaakin ;)

• anjaniina_ kirjoitti:

Hyvin sanottu.
        Jos toista pitää piikana, pitää siitä maksaakin ;)

... tai renkinä tai talkkarina...

• Rattus sp.
        yohuuhkaja kirjoitti:

Hyviä kommentteja. Ei toisen pidä olla piika, renki tai talkkari. Jokaisen kuitenkin pitäisi pystyä hoitamaan omat asiansa.

• yohuuhkaja kirjoitti:

Tai....

• No jos ei vielä tähän mennessä ole oppinut niin ihmetyttää.
      meidän ikäluokkaa on kyllä vielä opetettu noihin asioihin hyvinkin.
      Ainakin siellä missä minä kasvoin.

Ja taas toisaalta ajatellen 50 on siitä hyvä ikä että sen saavutettuaan voi huoletta elää niinkun haluaa.
      Siis ainakin minä näin ajattelen.
      50 vuotta täytettyäni en enää ole miettinyt mitä kuuluu ja mitä ei vaan olen vaan nauttinut elämästäni.

Noi kysymykset mulla oli joskus päälle kolmenkymmenen.

• Jos minä olisin tehnyt tuon aloituksen, niin Sinun vastaus olisi alkanut. "taas pöljä yleistys". Ja kiukkuinen vastaus perään.
        Mutta ei se mitään. Parempi se on oudompia hellemmin käsitellä.
        Minä urhokkaasti kestän nämä Sinun mutrusuuvastaukset :).
        Tuohon aloitukseen sen verran, että kyllä naisen pitäisi nuo asiat jo tässä iässä osata, muuten talo on hunningolla :).

• Jaa jaa kuka tietää :))

• No, en minä toisen puolesta ala vastaamaan, mutta aika "kauan" on tällä oltu, ja jo jonkimmoiseksi palstatutuksi päästy. Kun tietää, että asia menee perille, niin kuin on tarkoitettu niin voi vähän rennommin ottaa.

• k-kotton kirjoitti:

Jos minä olisin tehnyt tuon aloituksen, niin Sinun vastaus olisi alkanut. "taas pöljä yleistys". Ja kiukkuinen vastaus perään.
        Tuohon aloitukseen sen verran, että kyllä naisen pitäisi nuo asiat jo tässä iässä osata, muuten talo on hunningolla :).

K-kotton.
        Kiukkuinen, minäkö (ihmetys).
        Minähän vaan yritän sinua hellällä kädellä ojentaa.
        Ystäväiseni ei noin voi yleistää :))

• tulisilla kirjoitti:

Jaa jaa kuka tietää :))

Onko nyt joku viesti hävinnyt, kun olin johonkin vastaavinani, mutta tämä nyt näyttää vähän hölmöltä.

• k-kotton kirjoitti:

No, en minä toisen puolesta ala vastaamaan, mutta aika "kauan" on tällä oltu, ja jo jonkimmoiseksi palstatutuksi päästy. Kun tietää, että asia menee perille, niin kuin on tarkoitettu niin voi vähän rennommin ottaa.

Oikeassa olet, näinhän se menee.

• k-kotton kirjoitti:

Onko nyt joku viesti hävinnyt, kun olin johonkin vastaavinani, mutta tämä nyt näyttää vähän hölmöltä.

No täällä on taas joku tylsä buumi menossa että viestejä katoaa ja ihan turhaan.
        Hölmötä näyttää nyt koko ketju.
        Minä poistunkin koneelta kaupungille joten pitäköön nyt sitten korvenkukka jöötään muille
        Hyvää lauantain jatkoa.

• tulisilla kirjoitti:

No täällä on taas joku tylsä buumi menossa että viestejä katoaa ja ihan turhaan.
        Hölmötä näyttää nyt koko ketju.
        Minä poistunkin koneelta kaupungille joten pitäköön nyt sitten korvenkukka jöötään muille
        Hyvää lauantain jatkoa.

Ei tuo paha ollut, ihan kiltti kysymys. Ja sen voin sanoa, että minun kirjoittelu näkyy kaikki täällä, en kirjoita kenenkään kanssa galleriassa.

• viksuko
        k-kotton kirjoitti:

Jos minä olisin tehnyt tuon aloituksen, niin Sinun vastaus olisi alkanut. "taas pöljä yleistys". Ja kiukkuinen vastaus perään.

Miten pitkälle riittää, jos nainen osaa lypsää?

• viksuko kirjoitti:

Miten pitkälle riittää, jos nainen osaa lypsää?

Eikö siihen lypsämiseen tarvita lehmä.
        Jos miehellä ei ole lehmää, pitääkö sen lehmä hankkia.
        Ja tuota kerrostalossa, paneeko sen lehmän kylpyhuoneeseen vai parvekkeelle.
        Jos asiaan tarkemmin paneutuu, niin on sen naisen hyvä osata muutakin, kun lypsää.

• viksuko
        k-kotton kirjoitti:

Eikö siihen lypsämiseen tarvita lehmä.
        Jos miehellä ei ole lehmää, pitääkö sen lehmä hankkia.
        Ja tuota kerrostalossa, paneeko sen lehmän kylpyhuoneeseen vai parvekkeelle.
        Jos asiaan tarkemmin paneutuu, niin on sen naisen hyvä osata muutakin, kun lypsää.

Ei tarvita, jos on mielikuvitusta.

• viksuko kirjoitti:

Ei tarvita, jos on mielikuvitusta.

Parikymppinen sonneja lypsävä korkkarikarjakko pääsee kyllä pitkälle, mutta viisikymppisen on parempi harkita ammatin vaihtoa tai niitä marttakerhojen kursseja...

• Juu, ei martoista mitään, vaikka Jeesuskin sovinistina riiusteli enempi sen Marian kanssa.

Mutta karjatiloille vielä, kyllä keskilännen vakavaraiset rancherit pitävät puumat pois mailtaan tarvittaessa vaikka asevoimin, niille löytyy suojelua ja silittäjiksi haluavia vasta kaupunkien pössynpoltosta eläköityneistä hämyvaareista...

• Noooo, taisi olla enempi ad hoc -testi nimimerkille 'viksuko' joka halunnee tietää onko nikillänsä yhteyttä todellisuuteen...

• Essolaisilla selvä kanta!

Meillä essolaisilla on selvä kanta aloittajan kysymykseen. Olemme usein keskustelleet tästä asiasta, ja meidän mielestämme on luonnollista, että naiset pitävät huolen siivouksesta, kokkaamisesta ja aviomiestensä vaatetuksesta (siis ostavatkin miehille vaatteet kaupasta). Vasta nämä asiat hallitessaan nainen on kykenevä elämään onnellisessa ja auvoisessa parisuhteessa.

Meillä essolaisilla on kaikilla sellaiset vaimot, jotka osaavat hoitaa kotiasiat ilman miestensä apua. Tämä ominaisuus on onnellisen avioliiton kulmakivi, sillä silloin miehet voivat vapautuneesti istuskella Essolla maailmaa parantamassa ja ulkopolitiikkaa hoitamassa. Tämän tärkeän aivotyön ohella miehet voivat siinä sivussa hieman vilkuilla baarissa käyviä simpsakoita neitosiakin, ja sekin lisää elämisen laatua.

Essolla olemme todenneet, että nuoremmat naiset eivät ymmärrä naisten velvollisuuksista yhtään mitään, vaan pakottavat miehetkin kotitöihin. Tämä lisää eripuraa avioliitossa, ja niinpä avioerot ovatkin nykyisin kovin yleisiä. Meidän essolaisten mielestä perinteiset roolijaot avioliitossa takaisivat auvoisemman elämän.

Aloittajan ei tarvitse epäillä sitä, että kaikki eivät opi naisille kuuluvia töitä avioliitossa. Jos nainen vain kiltisti kuuntelee miehen ohjeita ja opastuksia, niin kyllä jo parissa vuodessa saadaan ihmeitä aikaan. Menihän meiltä essolaisiltakin muutamia vuosia vaimojemme opastamiseen, mutta mitäpä vastuuntuntoinen suomalainen perheenisä ei tekisi avio-onnen vuoksi.

• lejanna

Ei kuulu, ihminen ei ole mikään yleiskone.
      Tehköön mies, ja jos ei tee, tekee maailma, rahalla.
      50-vuotiaan, meinaatko, että vuodet ovat opettaneet?
      .

• rygseck

Tietenkin kuuluu !

Tuon verran nyt osaa jokainen...

• Siinä vaiheessa, kun on nälkä, ei kestä katsella epäsiisteyttä ympärillään, eikä ryppyisiä, epäsiistejä vaatteita..niin "pakko" se on osata.. Silittää, vaikka miehen paita ;)
      Tiedä sitte mikä kenellekin kuuluu; onneksi moni 50 v mies osaa, jopa pitää ruuanlaitosta.
      Ei mulla omakohtaisia kokemuksia monista, mutta se kuva tullu, kun jutellu, kuunnellu ihmisten puheita.

• Rattus sp.

Kaiken mitä haluaa oppia, kyllä oppii ja etenkin kun ajattelee sen olevan hauskaa. Pääasia on kuitenkin, että pystyy huolehtimaan itsestään.

Samalla tavalla ajattelen, että miehen kuuluu osata kokata, siivota ja silittää. Jokaisen ihmisen pitäisi pystyä, jotta ei ole toisesta riippuvainen.

• Kaikkea on hyvä osata, mutta kannattaa pitää itsellään valintaoikeus siihen, mitä tekee. Avomieheni halusi joskus samallaisen tweed-takin, kun Hawkilla sarjassa Kovaa Peliä Bostonissa. No minähän tein, tosin ihan samanlaista tweediä en löytänyt kaupoista. Kivaa, kun osaa tehdä mitä haluaa.

Liharuokaa en ole koskaan valmistanut, koska olen laktovege. Itselleni teen ruokaa, ja olen sanonut miehelleni, että voin jakaa ruuan kahtia niin, että hän voi lisätä siihen lihaa tai kalaa. Mies ei viitsi nähdä itse vaivaa, koska pitää valmistamastani laktovegeruuasta. Toisinaan hän ostaa kaupan gourmettiskiltä itselleen jotain valmiita juttuja lisukkeeksi.

Lapsena opin inhoamaan ns. naistentöitä sen vuoksi, että äitini yritti pakottaa minua niihin, vaikka hän ei vaatinut samaa veljiltäni. Hän olisi kai halunnut kasvattaa minusta kelpo pikkurouvan. Johtuisko siitä, että pidän mankelointia täysin joutavana puuhana ja silitysrautaakin käytän vain todelllisiin tarpeiseen, esim kauluksiin.

Suuri osa yli 50 v miehistä tuntuu odottavan naiselta pitkälti samoja asioita kuin äitinikin. Yli 5kymppisten miesten kanssa joudun herkästi törmäyskurssille, puhumattakaan yli 6kymppisistä. 60-luvun vuosimallien kanssa tulen toimeen ongelmitta niin työssä kuin vapaallakin.

Mulla on yleensä enemmän virtaa kuin miehellä ja osaan melkein mitä vaan. Siksi minun tulee tehtyä suurempi osa kaikista kodin arkisista töistä remontista ruokaan. Kohtapuoliin mun pitäis mennä muuraamaan muutama kahitiili. Mies sekottaa laastit.

• Ossaava

Kyllä täytyy osata, mutta on eri juttu pitääkö.

• Mielenkiintoista.
        Voitko hiukan avata miksi täytyy?
        Mietin täs vaan tätä nuorisoa joka ei edes sanojen merkitystä tiedä ;)))

• Ossaava
        anjaniina_ kirjoitti:

Mielenkiintoista.
        Voitko hiukan avata miksi täytyy?
        Mietin täs vaan tätä nuorisoa joka ei edes sanojen merkitystä tiedä ;)))

Koska syödä on pakko ja kokattuna eväs maistuu paremmalle, siisteys on terveydelle ja hyvinvoinnille hyväksi ja vaatteet saavat olla paikatut, kunhan ovat puhtaat! :)

Kyllä ne nuoretkin asian oivaltavat, kunhan aikuistuvat.

• Ossaava kirjoitti:

Koska syödä on pakko ja kokattuna eväs maistuu paremmalle, siisteys on terveydelle ja hyvinvoinnille hyväksi ja vaatteet saavat olla paikatut, kunhan ovat puhtaat! :)

Kyllä ne nuoretkin asian oivaltavat, kunhan aikuistuvat.

Heh, ruokaa riittää maailmassa vaikkei itse kokkais ;))
        Pesulat pesee pyykin jollei itse viitsi ja siivousavun voi ostaa.
        Miks siis pitäs tai täytys ?
        Jos on rahaa ostaa palvelut ;)

• Ossaava
        anjaniina_ kirjoitti:

Heh, ruokaa riittää maailmassa vaikkei itse kokkais ;))
        Pesulat pesee pyykin jollei itse viitsi ja siivousavun voi ostaa.
        Miks siis pitäs tai täytys ?
        Jos on rahaa ostaa palvelut ;)

Onni sinulle että osaavia on tarpeeksi, jotta palveluja on myytäväksi asti!

Se joka osaa, on aina vahvoilla.

• Ossaava kirjoitti:

Onni sinulle että osaavia on tarpeeksi, jotta palveluja on myytäväksi asti!

Se joka osaa, on aina vahvoilla.

En nyt sanois niinkään ;)))
        Nuoret Nokian insinöörit ja muut hyvällä oksalla istuvat voivat ostaa palveluita muilta.
        Miksi liata omia käsiään jos rahaa riittää ;)))
        Eikö se ole kaikkien etu, että joku ei osaa?

• Ossaava
        anjaniina_ kirjoitti:

En nyt sanois niinkään ;)))
        Nuoret Nokian insinöörit ja muut hyvällä oksalla istuvat voivat ostaa palveluita muilta.
        Miksi liata omia käsiään jos rahaa riittää ;)))
        Eikö se ole kaikkien etu, että joku ei osaa?

Luovutan. :)

Osaamattomuus saattaa olla oiva etu, kunhan se ei ole pelkästään miesten etu.

Ainakin kotitöistä puhuttaessa.

• Ossaava kirjoitti:

Luovutan. :)

Osaamattomuus saattaa olla oiva etu, kunhan se ei ole pelkästään miesten etu.

Ainakin kotitöistä puhuttaessa.

Näin laman aikana, ainoa pelastus kansantaloudelle on, että raha pyörii.
        Siksi pitäis olla ihmisillä ostovoimaa ja kaikkien ostaa palveluita ;)))
        Mut se nyt on vaan yks pointti ;)))

• Tulee nälkä.......

Toivottavasti osaa kokata ja siivota ja korjata myös vaatteita ja muutenkin huoltaa kotia. Ja kaikki oppii ,myös miehet johan sen sanoo järkikin.
      Normaalia hommaa jos haluaa pitää itsensä kunnossa ja ne kamppeensa.
      Olen kuullut sellaisista miehistä joille perunatkin piti kuoria, jättivät syömättä jos ei kuorittu heh. Miettikääpä sitä. Onko se viisasta?

• Joku..

Mitäs sinä on miettimistä, meillä äiti aina laittoi ruuat lautaselle ja kuori perunat meille ja teki leivät ja kaikki muutkin hommat. Ei tarvinnu meidän poikien tehdä mitään kotona muuta kun olla poikia.

• Sovinistisian ajatuksia.
      Tässä on ainakin kakskymmentä vuotta ollut mekkala, että nämä talouteen liittyvät asiat on huippuosaamista vaativia hommia.
      Minusta kannattaa huomata, että ihmiset on erillaisia, varsinkin miehet ja naiset.
      Naiset vaan soveltuu paremmin noihin yllämainittuihin hommiin, miehen aika menee noissa hukkaan. Miehen pitää rakentaa, remontoida ja tehdä muita vastaavia töitä, koska se soveltuu siihen paremmin.

• Ei niin vaikeaa!

Osaa naisetkin remontoida ja rakentaa ja korjata autoa ym.
        Ihmiset ovat vain keksineet miesten ja naisten työt. Aikoinaan se oli välttämättömyys kun oli helpompi niin asiat järjestää, perheissä maaseudulla oli pakko olla työnjako, jotta hommat toimi järkevasti. Naiset hoiti lapset ja kodin ja miehet oli metsä ja peltotöissä. Mutta moni jäi sota-aikana leskeksi ja naisten piti hoitaa myös niitä peltotöitä muun ohella. Nää on niitä opittuja asioita ja onhan pääasia että hommat hoituu. Miehet osaa myös ruuanlaiton ja muut kotityöt. Eri asia on jos ei halua!

• Ei niin vaikeaa! kirjoitti:

Osaa naisetkin remontoida ja rakentaa ja korjata autoa ym.
        Ihmiset ovat vain keksineet miesten ja naisten työt. Aikoinaan se oli välttämättömyys kun oli helpompi niin asiat järjestää, perheissä maaseudulla oli pakko olla työnjako, jotta hommat toimi järkevasti. Naiset hoiti lapset ja kodin ja miehet oli metsä ja peltotöissä. Mutta moni jäi sota-aikana leskeksi ja naisten piti hoitaa myös niitä peltotöitä muun ohella. Nää on niitä opittuja asioita ja onhan pääasia että hommat hoituu. Miehet osaa myös ruuanlaiton ja muut kotityöt. Eri asia on jos ei halua!

Kotityöt on varsin yksinkertaisia hommia nyt verrattuna entisaikaan.
        Normaali ihminen ne helposti hallitsee, jos halua on.

• Kotiammatti
        k-kotton kirjoitti:

Kotityöt on varsin yksinkertaisia hommia nyt verrattuna entisaikaan.
        Normaali ihminen ne helposti hallitsee, jos halua on.

Kotityöt on vaikeita joillekkin. En tiedä pitäisikö niitäkin opiskella. Ennen opettiin koulussa kotitaloutta ja kaippa nykyäänkin. Siivous vaatii ammattilaisen ja kokit häärää alallaan samoin lastenhoitajat.
        Jos katsoo asiaa tältä kannalta täytyy kotona hääriuän olla tosi osaaja että hallitsee kaikki osaalueet.
        Tämä siis, että kotityötä ei ole arvostettu ja tosi on että kaikki sitä ei osaa, Kotona voi olla kaaos!

• kiitos, hyvää kuuluu

Keiden miesten? Miks niiltä kysyt?

• |||||||

En tiedä, useimmat miehet kyllä osaavat itsekin.

Paitsi mamman paapomat.

• Niin no, mä en ole lukenut koko ketjua, mutta mä ainakin miehenä osaan ihan kaikki kotitaloustyöt aina leipomisesta ja ruoanlaitosta alkaen, enkä ole kolmessa avioliitoossani koskaa vaatinut, että nainen ne hommat tekisi. Edellisesssä liitossa minä silitin vaimoni pippalomekot aina, koska muuten olisimme myöshästyneet joka paikasta.:-)

• xxxjjkö

Tottakai kuuluu. Eikä se paljon vaadi, jopa minä osaan kokata, siivota, pyykätä ja silittää ja olen noita asioita paljon tehnytkin. Ja tekisin tänä päivänäkin, ainakin puolet, jos ei aikani kuluisi talon muihin töihin.

• Siivojako vain?

Osaatko myös siivota jälkesi kokkauksen jälkeen?, jos osaat niin saat kunniamaininnan!!samoin saa miehet jotka siivoavat itse omat roiskeensa vessanpytystä ja laittavat paperirullan hylsyt pyytämättä ihan itse roskikseen.

• xxxjjkö
        Siivojako vain? kirjoitti:

Osaatko myös siivota jälkesi kokkauksen jälkeen?, jos osaat niin saat kunniamaininnan!!samoin saa miehet jotka siivoavat itse omat roiskeensa vessanpytystä ja laittavat paperirullan hylsyt pyytämättä ihan itse roskikseen.

Itsestäänselvää, jälkien siivoaminen. Itse ne jäljet on siivottava näissä "miestenkin töissä". Ja tapana ei ole kuseksia pöntön reunoille. Mihis ne hylsyt sitten laittaisin, ellen roskikseen. Ja vaikka viimeinen paperiarkki riittäisikin, jäljiltäni ei jää tyhjää hylsyä tai tai tyhjää paperirullatelinettä, laitan aina uuden rullan. Perheen naispuoleisen henkilön jäljiltä sen sijaan useinkin on pelkkä hylsy telineessä. Että kyllä se onnistuu naisiltakin, se, mistä naiset usein tuntuu syyttävän miehiä. Ja niistä roiskeista vielä. Sekin onnistuu naisilta. Harva se kerta saan kuivata istuinrenkaan etuosan ennen istahtamista. Posliinissakin taitaisi olla puolensa;)

• Kaupunkilainen

Jokaisen aikuisen ihmisen iästä ja sukupuolesta riippumatta pitää osata kokata, siivota ja huoltaa vaatteensa, ellei sitten ole niin rikas, että voi palkata piian. Outo ajatus minusta, ettei pystyisi omaa ruokaansa laittamaan, kun itse tehty ruoka on a) paremman makuista, b) parempaa ravintoarvoltaan ja c) halvempaa kuin kaupasta ostettu.

En tunne kovinkaan monta miestä, jotka olisivat määritelmäsi kaltaisia. Meillä kumpikin on aina hoitanut omat vaatteensa, keittiötyöt on jaettu niin, että minä kokkaan (vapaaehtoisesti) ja mies tiskaa, ja siivous hoidetaan enemmän tai vähemmän yhdessä.

Kenenkään piiaksi ei pidä ruveta, mutta omat nurkkansa ja vaatteensa pitää kyllä pystyä hoitamaan.

• Kaupunkilainen

Niin ja vielä siitä oppimisesta:

Kotityöt ovat sen verran yksinkertaisia, että ne oppii jokainen, joka vain haluaa.

Kerron esimerkin lähipiiristäni. Äitini oli lapsuuteni ja nuoruuteni ajan kotiäitinä niin kuin hyvin monet muutkin siihen aikaan. Hän hoiti huushollin melkein yksin, mitä nyt minä vähän auttelin, kun kasvoin isommaksi. Isä ei keittiöön jalallaan astunut muuten kuin syömään.

Sattui sitten niin, että äiti ensin sairastui ja sitten kuoli. Isän kanssa jaoimme päivittäiset taloustyöt, isompiin töihin ostettiin ulkopuolista apua. Kuinka ollakaan, isästäni kehkeytyi vallan loistava kokki, joka pienen opettelun jälkeen ei paljon keittokirjoja tarvinnut. Kun minä muutin pois kotoa, isä vastasi yksinään ruokahuollosta ja hyvin vastasikin. Joten: mistäpä tiedät, minkälainen Top Chef sinunkin sisälläsi piilee, jollet kokeile?

Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mieleni harhailee sinussa

Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei
      Tunteet
      20
      5323
    2. Taposta murhaksi

Mitä tästä tapauksesta tiedetään?
      Kajaani
      50
      1381
    3. Grilli lopettaa?

Pitääkö huhu paikkaansa että grilli lopettaa lähiaikoina?
      Suomussalmi
      11
      807
    4. Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?

Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️
      Ikävä
      58
      778
    5. Olet nuorempi nainen aivan ihana

Tykkään susta ihan valtavasti ❤️❤️
      Ikävä
      47
      769
    6. Pitääkö luovuttaa?

Sano nyt edes jotain 👾
      Ikävä
      46
      762
    7. Mitä teet nainen

Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,
      Ikävä
      52
      757
    8. Mitä vastaisit

Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle
      Ikävä
      49
      746
    9. Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!

JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille
      Maajussille morsian
      8
      734
    10. Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa

Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom
      Kotimaiset julkkisjuorut
      132
      725
    Aihe