Miksi naiset leikkaavat lyhyet hiukset?

springbreakfail

Tämä ikuinen kysymys hämmästyttää minua edelleen.

Hulluilla Päivillä tein katselmusta naisten hiuksiin ja aina se ihmetyttää. Miksi naiset lyhentävät hiuksiaan? Jokainen tajuaa sen, että nainen on kauniimpi pitkissä hiusissa, eikä kukaan voi edes väittää vastaan.

Ymmärrän kyllä sen, että ohuet hiukset on parempi pitää lyhyinä, mutta miksi paksut hiuksetkin lyhenentään?

Voiko ainoa syy olla niiden helppo hoitaminen ja onko se riittävä syy? Mitä tähän sanoo esim. aviomies?

161

8166

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 28v. kampaajana

Jos katsoisit myös kasvoihin..niitä on monen muotoisia : päärynä,soikio,vinoneliö,sydän jne. Joten KAIKILLE EI SOVI pitkät hiukset!! Se on SINUN PÄÄSSÄSI SE "UNELMA" . ps. onneksi MEILLÄ naisilla on varaa valita niin hiusten pituus kuin "mieskin" ;D

• poritasre

Miksi naiset AINA provosoituvat asiallisesta pohdinnasta?

• ....
        poritasre kirjoitti:

Mitä provosoitumista tuossa nyt oli? Hänhän vain totesi, ettei kaikille sovi pitkät hiukset johtuen kasvojen mallista ja naisilla on vara valita oma hiusmallinsa oman makunsa mukaan. Jotkut tykkäävät enemmän lyhyistä hiuksista. Ihan asiaa puhui.

• gyllogumm
        poritasre kirjoitti:

Anteeeks, mut eikö täällä ole tarkoitus keskustella vai yksinkö aloittajan pitäisi keskustella. Minkäs teet, jos muut ovat toista mieltä kuin sinä?!

• Naaras2
        poritasre kirjoitti:

Koska naiset ei halua kuulla kommentteja hiuksista ja ovat kateellisia toisille naisille, siksi!

• 31 vuotta miehenä

Se sopivuuskin on makuasia. Minusta pitkät hiukset sopivat AINA paremmin, olipa sitten pyöreät tai hoikat kasvot, alaspäin tai ylöspäin levenevät. Ja ihan sama minkä mallinen kroppa on.

Joillakin harvoilla lyhyempi malli voi olla viehättävä mutta pitempi malli on silti aina viehättävämpi. Ja kampaajana tiedät senkin että pitkääkin voi tyylitellä hyvin eri tavoin tai lyhyttä ja pitkää yhdistellä.

• Naisellisuus kunniaa
        31 vuotta miehenä kirjoitti:

Se sopivuuskin on makuasia. Minusta pitkät hiukset sopivat AINA paremmin, olipa sitten pyöreät tai hoikat kasvot, alaspäin tai ylöspäin levenevät. Ja ihan sama minkä mallinen kroppa on.

Joillakin harvoilla lyhyempi malli voi olla viehättävä mutta pitempi malli on silti aina viehättävämpi. Ja kampaajana tiedät senkin että pitkääkin voi tyylitellä hyvin eri tavoin tai lyhyttä ja pitkää yhdistellä.

Olen naisena samaa mieltä viestiketjun aloittajan kanssa, että kyllä pitkät hiukset on kauniit. Tietysti on näinkin, että ne pitää myös olla hyvin hoidetut, ettei vain ole "riihen seinästä reväisty". Pitkät hiukset antaa suuremmat mahdollisuudet laittaa hiuksista erilaisia kampauksia. Sitä olen myös naisellisena naisena ihmetellyt, miksi pitkät hosut on niin suosittuja. Hamehan on kaunis ja naisellinen. Jaloista riippuen hameen pituus ja malli voi olla monenlainen. En tiedä, olenko väärässä, mutta ole saanut käsityksen, että miesten mielestä hame naisella on kauniimpi, samoin pitkät hiukset. Ei ainoastaan miehen miellyttäminen ainakaan itselläni ole se juttu, vaan ihan itse haluan olla NAINEN pukeutumista ha hiuksia myöten.

• Haloo hei !
        poritasre kirjoitti:

jos alottaja ilmottaa valmiiksi muiden mielipiteet " Jokainen tajuaa sen, että nainen on kauniimpi pitkissä hiusissa, eikä kukaan voi edes väittää vastaan " vaikka ei edes tiedä muiden mielipiteitä, niin eikös se ole jo aika provosoivaa ?
        Oma mielipiteeni on että lyhyet tyylikkäästi laitetut hiukset ovat paljon upeammat kuin sellanen pitkä päätämyöten menevä hiirenhäntä joka päässä kuvitellaan olevansa kauniita. Useamman kannattaisi kokeilla lyhyitä hiuksia ja eri malleja, saatttaisi sopia paljon paremmin kuin se kouluajoista asti kasvanut moppi päässä.

T: mies

• jhvvh
        .... kirjoitti:

Mitä provosoitumista tuossa nyt oli? Hänhän vain totesi, ettei kaikille sovi pitkät hiukset johtuen kasvojen mallista ja naisilla on vara valita oma hiusmallinsa oman makunsa mukaan. Jotkut tykkäävät enemmän lyhyistä hiuksista. Ihan asiaa puhui.

"Mitä provosoitumista tuossa nyt oli? Hänhän vain totesi, ettei kaikille sovi pitkät hiukset johtuen kasvojen mallista ja naisilla on vara valita oma hiusmallinsa oman makunsa mukaan."

Hän ei provosoitunut, etkä sinäkään, mutta tosiasia on se että useimmat naiset joille sopisi lyhyet hiukset, eivät leikkaakaan naisellisia lyhyitä hiuksia vaan eräänlaiset "miesten hiukset" jotka näyttävät todella rumilta, oli kasvojen malli sitten ihan mitä tahansa.

Kun tulee hiuksista puhe, suurin osa naisista ei todellisuudessa tiedä lainkaan mikä heillä näyttää hyvältä, koska he eivät edes viitsi vaivautua pukeutumaan oikein ja vartalonsa mukaisesti.

Katso ympärillesi ellet usko. Nuoret naiset, nk. "pissikset" jotka kuvittelevat pukeutuvansa oikein ja muodin mukaan, ovat itseasiassa jokainen samasta puupäästä veistetty kun jokaisen hiusmalli on täsmälleen samanlainen kuin vieressä istuvan pissiksen.

Entä sitten hieman lihoneet naiset jotka yrittävät näyttää edelleen laihoilta?

Vanhemmilla naisilla samoin - vaatteet ovat muuttuneet tuulipuvuiksi ja hiukset ovat kuin miehellä.

Siinä ei ole kasvojen mallilla mitään tekoa.

Ne joille sopisi lyhyet hiukset, voivat tehdä hiuksistaan "lyhyet" tekemällä sellaisen kampauksen joka lyhentää hiuksia ja sopii kasvoihin, mutta saa naisen samalla näyttämään erittäin naiselliselta. Tällaisia kampauksia ovat muunmuassa ne muutaman vuosikymmenen takaiset mehiläispesähiukset ja eri malliset nutturat.

• gtfrgthh
        Naisellisuus kunniaa kirjoitti:

Olen naisena samaa mieltä viestiketjun aloittajan kanssa, että kyllä pitkät hiukset on kauniit. Tietysti on näinkin, että ne pitää myös olla hyvin hoidetut, ettei vain ole "riihen seinästä reväisty". Pitkät hiukset antaa suuremmat mahdollisuudet laittaa hiuksista erilaisia kampauksia. Sitä olen myös naisellisena naisena ihmetellyt, miksi pitkät hosut on niin suosittuja. Hamehan on kaunis ja naisellinen. Jaloista riippuen hameen pituus ja malli voi olla monenlainen. En tiedä, olenko väärässä, mutta ole saanut käsityksen, että miesten mielestä hame naisella on kauniimpi, samoin pitkät hiukset. Ei ainoastaan miehen miellyttäminen ainakaan itselläni ole se juttu, vaan ihan itse haluan olla NAINEN pukeutumista ha hiuksia myöten.

"Ei ainoastaan miehen miellyttäminen ainakaan itselläni ole se juttu, vaan ihan itse haluan olla NAINEN pukeutumista ha hiuksia myöten."

Mutta kuka sen on päättänyt, että pitkät hiukset ja hame kuuluvat NAISEN ulkonäköön ja kaikki muu on sitten miesmäistä? Ihan yhtä nainen voi olla lyhyemmilläkin hiuksilla ja housut jalassa. Minusta ei ole oikein eikä tervettä, että on vain yksi naisen muotti ja oikean naisen mitta, ja kaikki poikkeukset siitä olisivat naiseutta vähentäviä. Sukupuoli-identiteetti on ennen kaikkea ihmisen päässä, ja sieltä sitä tulisi hakea, eikä pinnalta.

Terv pitkät hiukset ja housut

• bbjkjbk
        gtfrgthh kirjoitti:

"Ei ainoastaan miehen miellyttäminen ainakaan itselläni ole se juttu, vaan ihan itse haluan olla NAINEN pukeutumista ha hiuksia myöten."

Mutta kuka sen on päättänyt, että pitkät hiukset ja hame kuuluvat NAISEN ulkonäköön ja kaikki muu on sitten miesmäistä? Ihan yhtä nainen voi olla lyhyemmilläkin hiuksilla ja housut jalassa. Minusta ei ole oikein eikä tervettä, että on vain yksi naisen muotti ja oikean naisen mitta, ja kaikki poikkeukset siitä olisivat naiseutta vähentäviä. Sukupuoli-identiteetti on ennen kaikkea ihmisen päässä, ja sieltä sitä tulisi hakea, eikä pinnalta.

Terv pitkät hiukset ja housut

Nykyiset hiusmallit joissa hiukset menevät päätä myöten kuin vasikan nuolaisemana ovat yksinkertaisesti rumia ja ne ovat rumia siksi että ne sopivat vain hyvin harvoille kasvomalleille.

Noilla sopivilla kasvomalleilla tuollaiset hiukset ovat kauniita. Mutta se että ne ovat kauniita niillä malleilla, ei tarkoita sitä että ne ovat kauniita sinun päässä.

Muutenkin tämä hiusmallimuoti on typerää koska käytännössä kaikki naiset haluavat tietyn hiusmallin kasvotyypistä riippumatta, vaikka ammattitaitoinen kampaaja yrittäisi nätisti sanoa ettei se vaadittu hiusmalli oikein hänen päähänsä sopisi.

Tässä välissä täytyykin sanoa että ammattitaitoisen kampaajan tunnistaa siitä että hän tietää mikä malli sopii ja mikä ei sovi ja kertoo sen asiakkaalle. Se ei ole ammattitaitoa jos kampaaja suostuu joka kerta neuvottelematta siihen mitä asiakas vaatii.

90 luvulla naisten lyhyet hiusmallit olivat kauniita ja naisellisia koska lyhyetkin hiukset muotoiltiin paksuiksi ja hengittäviksi. Nyt näyttää siltä että juuri lyhyistä hiuksista otetaan se paksuus pois ja hiuksia vedetään silmille ja leikataan niskasta lyhyeksi. Toki taiteellista kun tyyli olisi yhtenäinen, mutta kun kasvot eivät sovi, ja vaatetuskaan ei sovi samaan tyyliin, niin koko ilmestys on silkka fiasko.

On valitettava tosiasia, ja tiedän että tästä saa naisilta miinusta kun suomalainen nainen ei voi vaan hyväksyä tosiasioita kuten sitä että hän ei osaa katsoa mikä hiusmalli sopii hänen päähänsä, mutta suurin osa suomalaisista naisista ei osaa pukeutua eivätkä joko A) osaa tai B) uskalla tunnistaa tyyliään. Pissikset näyttävät suoraan MTV:ltä kopioiduilta kalifornialaislumpuilta joita on kolmetoista tusinassa, hevarit ovat sitä samaa pikimustaa ja surullista paskaa, ja vanhemmat pariutuneet naiset taas jättävät leikin kesken ja syyttävät lapsiaan kun ovat muuttuneet miehiksi joille helppohoitoisuus ja mukavuus on tärkeintä. Tosiasiassa lapset ovat pelkkä tekosyy, sillä tämän saman ilmiön huomaa myös niiden naisten joukossa joilla ei ole lapsia eikä lemmikkejä.

• Hedonistibotti
        jhvvh kirjoitti:

"Mitä provosoitumista tuossa nyt oli? Hänhän vain totesi, ettei kaikille sovi pitkät hiukset johtuen kasvojen mallista ja naisilla on vara valita oma hiusmallinsa oman makunsa mukaan."

Hän ei provosoitunut, etkä sinäkään, mutta tosiasia on se että useimmat naiset joille sopisi lyhyet hiukset, eivät leikkaakaan naisellisia lyhyitä hiuksia vaan eräänlaiset "miesten hiukset" jotka näyttävät todella rumilta, oli kasvojen malli sitten ihan mitä tahansa.

Kun tulee hiuksista puhe, suurin osa naisista ei todellisuudessa tiedä lainkaan mikä heillä näyttää hyvältä, koska he eivät edes viitsi vaivautua pukeutumaan oikein ja vartalonsa mukaisesti.

Katso ympärillesi ellet usko. Nuoret naiset, nk. "pissikset" jotka kuvittelevat pukeutuvansa oikein ja muodin mukaan, ovat itseasiassa jokainen samasta puupäästä veistetty kun jokaisen hiusmalli on täsmälleen samanlainen kuin vieressä istuvan pissiksen.

Entä sitten hieman lihoneet naiset jotka yrittävät näyttää edelleen laihoilta?

Vanhemmilla naisilla samoin - vaatteet ovat muuttuneet tuulipuvuiksi ja hiukset ovat kuin miehellä.

Siinä ei ole kasvojen mallilla mitään tekoa.

Ne joille sopisi lyhyet hiukset, voivat tehdä hiuksistaan "lyhyet" tekemällä sellaisen kampauksen joka lyhentää hiuksia ja sopii kasvoihin, mutta saa naisen samalla näyttämään erittäin naiselliselta. Tällaisia kampauksia ovat muunmuassa ne muutaman vuosikymmenen takaiset mehiläispesähiukset ja eri malliset nutturat.

Tiedoksi jhwh:lle, nutturat ovat melko vaikeita tehdä näin tavallisen ihmisen ilman kampaaja-parturi -koulutusta, ne vievät aikaa jo muutenkin kiireisistä aamurutiineista SEKÄ tarkeimpänä: niitä ei voi tehdä lyhyisiin hiuksiin. Ellei käytä jotain kammotus hiustenpidennyksiä tms.

Mehiläispesä -kampaus taas (googlen mukaan, en tiennyt mitä tarkoitit) rakennetaan hiuslakalla pään päälle, kuulostaa kovin työläältä, vaikealta sekä hiusta vahingoittavalta, jos sen useammin toteuttaisi.

Laittavatko suomalaiset (keski-ikäiset) miehet hiuksiaan joka päivä puoli tuntia? Miksi naisten pitäisi?

• ex kamp.
        Hedonistibotti kirjoitti:

Tiedoksi jhwh:lle, nutturat ovat melko vaikeita tehdä näin tavallisen ihmisen ilman kampaaja-parturi -koulutusta, ne vievät aikaa jo muutenkin kiireisistä aamurutiineista SEKÄ tarkeimpänä: niitä ei voi tehdä lyhyisiin hiuksiin. Ellei käytä jotain kammotus hiustenpidennyksiä tms.

Mehiläispesä -kampaus taas (googlen mukaan, en tiennyt mitä tarkoitit) rakennetaan hiuslakalla pään päälle, kuulostaa kovin työläältä, vaikealta sekä hiusta vahingoittavalta, jos sen useammin toteuttaisi.

Laittavatko suomalaiset (keski-ikäiset) miehet hiuksiaan joka päivä puoli tuntia? Miksi naisten pitäisi?

ei kampaajatkaan voi ite tehdä itelleen nutturaa, kyllä siinä tarvitaan kollegaa sen tekoon, ihan sama jos hammaslääkäri paikkais omat hampaansa...................

• s5i45p25a
        Naaras2 kirjoitti:

Koska naiset ei halua kuulla kommentteja hiuksista ja ovat kateellisia toisille naisille, siksi!

Kyllä minä ainakin haluaisin kuulla kommentteja hiuksistani. Olen 50v. ja useimmiten permis hiuksissani koska ovat niiiin helpot! Ei tarvi kuin pestä ja menoks...Nyt tosin olen miettinyt pitkään (jonkun usuttamana) että leikkaisinko hiukseni lyhyeksi (ei oikeastaan kiinnosta koska kikkarat - minun mielestäni - ovat vaan niin sexyt) , Ja kateellisuutta ei ole tippaakaan. Nyt siis jään vaan pähkälemäään taas kerran valitsenko kiharat...itseni iloksi vaiko jonkun muun harmiksi....hmmm.....

• Anonyymi

Lyhyet hiukset naisilla ovat kiihottavat seksikkäät

• Anonyymi

No ei ne lyhyet hiuksetkaan mitenkään hyvän näköisiä ole kun kylmyys niska näkyy selvästi ja poimit niskassa .
        Samoin on pääkin heti isomman näköinen jotenkin

• pitkien puolesta

Ehkä he haluavat näyttää että heillä on valtaa valita nyky-yhteiskunnassa hiustyylinsä ilman että heidät tuomitaan johonkin yhteiskuntaluokkaan. Jossain keskustelussa sanottiin, että heidän kampaajansa ovat tyrkyttäneet lyhyttä mallia, koska silloin näyttää itse nuoremmalta. Toki se joidenkin kohdalla on tosi, mutta lisää rahaahan ne kampaajat tällä "totuudella" nyhtävät kun lyhyt kampaus pitää käydä kuukauden välein siistimässä uudelleen.

• pitkälyhytjne

Ongelmat hiusten kunnon ja hiusvärien kanssa voi olla syitä leikata lyhyeksi, vaikka ei haluaisikaan. Montaa värinpoistoa ei voi tehdä, ja esim. henna ei lähde pois kuin kasvamalla, jolloin on luontevaa leikata erivärinen latva pois.
      Toiset tykkää lyhyistä hiuksista, ehkä jotkut miehetkin voi tykätä. ?.

• ------

Ota huomioon, että vaikka sinun makuusi pitkät hiukset on kauneimmat, niin jotkut naiset ja miehet tykkäävät enemmän lyhyistä hiuksista. Makuja on monia, eikä se sinun mielipide ole ainoa oikea.

Itse leikkasin joskus pitkät hiukseni lyhyiksi, koska totesin, ettei mulla koskaan ole ollut ihan lyhyttä tukkaa. Halusin kokeilla sitä, halusin vaihtelua ja mielestäni lyhyt tukka on todella hyvän näköinen joillakin naisilla. En kuitenkaan itse viihtynyt lyhyessä tukassa, joten päätin taas kasvattaa pitkät takaisin. Jotkut viihtyvät lyhyessä tukassa ja joillekin se sopii hyvin, joten miksi teet siitä ongelman itsellesi? Pitkähiuksisiakin naisia löytyy sinun ihailtavaksesi. On vain hyvä, etteivät kaikki ole samasta muotista.

• lyhythiuksinen

Naiseus ei ole sidoksissa hiusten pituuteen. Samoin kuin miehekkyys ei ole sidoksissa hiusten pituuteen. Pidin pitkiä hiuksia itselleni aina 16-vuotiaaksi, jolloin yksinkertaisesti kyllästyin pitkiin hiuksiini ja leikkautin todella lyhyet hiukset. Muistan isäni reaktion, kun tulin kotiin kampaajalta. "Nyt näyttää paljon paremmalta. Hyvä että leikkasit." Muutenkin tuli hyvää palautetta.

Tälläkin hetkellä (olen 23-vuotias) minulla on lyhyet hiukset (hieman malli muuttunut vuosien varrella, ollut pixie cut ja tällä hetkellä lyhyt takaa ja paksu ja pitkähkö otsis). Olen ollut erittäin tyytyväinen, sillä lyhyt malli sopii minulle paremmin. Minulla on luonnostaan todella paksut hiukset ja hukun niiden alle, jos pidän ne pitkänä. Kun pidän lyhyitä hiuksia, voin paremmin näyttää ulkonäköni valtit: hoikka kaula, selkeäpiirteinen leuka, hennot olkapäät ja pienet kasvot. Lyhyet hiukset yksinkertaisesti kehystävät kasvoni paremmin.

Sitä paitsi kullakin on oikeus valita, mitä tekee hiuksilleen.

Käsitys siitä, että naisilla kuuluu olla pitkät hiukset, on aikansa elänyt ja se, että jotkut (olivatpa sitten miehiä tai naisia) ovat hyvinkin vahvasti sitä mieltä, että naisilla kuuluu olla pitkät hiukset syystä tai toisesta surettaa minua valtavasti. Todellakin.

Mitä tulee kysymykseesi "mitä tähän sanoo aviomies"... Noh, ttse en ole naimisissa, mutta minulla on poikaystävä, jonka mielestä lyhyet hiukseni ovat ihanat. Hän sanoo: "Ne ovat juuri oikeanlaiset sinulle. En osaisi kuvitella sinua pitkähiuksisena." Ja vaikka hän olisi asiasta toista mieltä ja toivoisi, että kasvattaisin ne, pitäisin ne yhä lyhyinä. Minun hiukseni kuuluvat minulle.

Kyse on valinnanvapaudesta. Samaa väittelyä voisi käydä vaikka housuista ja hameista/mekoista. "Miksi naiset pitävät housuja, kun näyttävät hameessa niin paljon kauniimmilta?" Toivottavasti tämä valaisi asiaa edes hieman.

• lyhythiuksinen

*itse

Grr, kirjoitusvirheen paholainen. :)

• hiukset ja kaali

Hienoa, että tajuat ulkonäkösi hyvät puolet. Minulla itselläni on jotkin yksityiskohdat aivan vastakkaiset kuin sinulla ja pidän niitä myös vahvuuksinani

• Karvoja päässä

Minulla oli aina ollut pitkät hiukset, joskus päälle 20-vuotiaana halusin kokeilla lyhyitä hiuksia. Mielestäni nekin olivat naiselliset, lyhyet isot kiharat :) Niissä oli hyvät puolensa ja mielestäni ne sopivat pyöreille kasvoilleni paremmin, kuin pitkä suora. Tykkään kuitenkin enemmän pitkistä hiuksista, jotka saa kiinni tilanteen vaatiessa. Mielestäni hiukset ovat naisen kruunu, mutta lyhyet hiuksetkin voivat olla kivat ja naiselliset.

• Iloinen lyhyttukka

Olen 44-vuotias nainen eikä minulla koskaan ole ollut pitkiä hiuksia, ei edes lapsena. Pisimillään eivät edes hartioihin yltäneet. Syynä hiuksissa olevat vahvat pyörteet, jotka vetävät vähänkin pitempiä hiuksia moneen eri suuntaan (minulla on hyvin paksut ja vahvat hiukset). Pitkien hiusten saaminen kauniisti ojennukseen vaatisi joka aamuisen puolen tunnin föönauksen.

Koska pesen hiukseni joka aamu, ja katson että minulla on elämässäni järkevämpää ja antoisampaa tekemistä kuin seistä fööni kädessä puoli tuntia joka aamu, olen hyväksynyt että minulle paras vaihtoehto on lyhyt hiusmalli. Taitava kampaajani osaa leikata sellaisen, joka ottaa pyörteet huomioon ja toimii niiden suuntaisesti, joten hiusten kaunis asettelu on helppoa. Ja sellainen se on siis ollut jo monta vuosikymmentä. Välillä vähän pitempi (peittää korvat ja niskan), välillä taas hyvinkin lyhyt poikatukka, jossa korvat ja niska paljaana.

Nykyisen aviomieheni tapasin poikatukka-vaiheessa. Hänellä ei ole ollut valittamista hiusteni pituudesta. :-)

• siisyök!!!

Miksi ihmeessä peset hoiksesi aamulla? Miksi et pese niitä illalla? Nyt siis menet joka ilta nukkumaan likaisilla hiuksilla ja herot naamaasi siihen likaiseen tyynyyn?

• siisyök!!!
        siisyök!!! kirjoitti:

Miksi ihmeessä peset hoiksesi aamulla? Miksi et pese niitä illalla? Nyt siis menet joka ilta nukkumaan likaisilla hiuksilla ja herot naamaasi siihen likaiseen tyynyyn?

siis hiuksesi*

• mies40+

Voi kun löytäisin tuollaisen naisen. Pidän poikatukasta naisella. Korvat ja niska paljaana on upean näköistä varsinkin tummissa paksuissa hiuksissa.

• Iloinen lyhyttukka
        siisyök!!! kirjoitti:

Pesen hiukseni aamulla koska minusta on mukava lähteä töihin puhtailla, föönatuilla hiuksilla. Aamulla kun käyn suihkussa, on hiusten pesu olennainen osa sitä, ja niiden laittaminen sen jälkeen.

Iltaisin käyn vain nopeassa pikasuihkussa.

Koska teen siistiä sisätyötä, niin hiukseni eivät yhden päivän aikana ehdi likaantua niin, että ne illalla olisivat erityisen likaiset ja likaisivat tyynyn.

Jos alkaisin pestä hiukseni myös iltaisin, joutuisin joka tapauksessa pesemään ne myös aamulla. Hiuksille ei varmaan tekisi kovin hyvää kaksi pesua joka päivä.

• 1+1=0
        Iloinen lyhyttukka kirjoitti:

Pesen hiukseni aamulla koska minusta on mukava lähteä töihin puhtailla, föönatuilla hiuksilla. Aamulla kun käyn suihkussa, on hiusten pesu olennainen osa sitä, ja niiden laittaminen sen jälkeen.

Koska teen siistiä sisätyötä, niin hiukseni eivät yhden päivän aikana ehdi likaantua niin, että ne illalla olisivat erityisen likaiset ja likaisivat tyynyn.

Jos alkaisin pestä hiukseni myös iltaisin, joutuisin joka tapauksessa pesemään ne myös aamulla. Hiuksille ei varmaan tekisi kovin hyvää kaksi pesua joka päivä.

vaikeeksi on elämä mennyt, itse olen aamu-uninen, en millään ilveellä halua herätä tuntia aiemmin työpäivänä

• kuivaiho
        Iloinen lyhyttukka kirjoitti:

Käytkö kaksi kertaa päivässä suihkussa? Kenen ihi kestää sellasita jynssäämistä. Eikö normaali-ihmiselle riitä suihku kerran päivässä. Joku likainen työhuki tai treeni on tietenkin eri asia.

• ^^^^

Hohhoijaa. Nämä aviomiesten oletetut toiveet naisten hiuksien suhteen....

• se_vinee

Olen miettiny tuota helppo hoitoisuutta: onko todella näin? Ellei kyseessä ole se nolo pottakampaus (pahoittelen ilmaisua jos joku sellaisen omaa :D) jonka voi vai antaa kasvaa takaisin, niin eikö lyhyitä hiuksia joudu jatkuvasti saksimaan uudestaan, että pysyy muodossa?

Itsekin olen sitä mieltä että joillekin sopivat paremmin lyhyet, joillekin pitkät. Omiin pitkiin hiuksiini olen kyllä tottunut, vaikka tyyliseikoista en osaa mitään sanoa. Saan käsittämätöntä iloa kaikenlaisilla tuoksuvilla hiustenhoitotuotteilla ja tuoksusaippuilla tuhraamisesta, niin että hyvä tuoksu seuraa vuodevaatteisiin ja vaatteisiin.

Vaikka olenkin perso helppohoitoisuudelle, tähän mennessä tukka on saanut vaan kasvaa rehottaa villinä, välillä kotokonstein kuivat latvat saksittu pois. Ulottuu hiukan vajaa puoleenselkään. Vaikka harjaaminen ja satunnainen tielle tuleminen välillä nakertaa, niin lämmittäähän tuo niskaa mukavasti talvella. :D

• Lyhyet best

Oikeassa olet ,lyhyitä joutuu leikkauttamaan useammin,että ne pysyy kuosissaan, mutta minulla ei ole mitään sitä vastaan,että pääsen kampaajalleni hellittäväksi; ensin ihanan tuoksuisella shamppoolla hiukseni pestään rauhallisin hierovin ottein, huuhdellaan lämpöisellä vedellä,levitetään ihanan tuoksuista hoito-ainetta ja päänahkaani hierotaan.... vaivun nirvanaan, taas huuhdellaan ja aloitetaan varsinainen leikkaus. Samalla saan kertoa huoleni tai iloni kampaajani ollessa mukana joka hetkessä... Oloni on puhdas ja keventynyt ,myös hiusteni osalta sieltä lähtiessäni. Eikä paljon haittaa vaikka lompsanikin kevenee samalla,olen valmis maksamaan siitä noin 6-8 viikon välein.

• Mööpseli

Helppohoitoisuudella tarkoitetaan yleensä sellaisia lähes päivittäisiä toimenpiteitä, kuten pesua, kuivausta, muotoilua yms., joista oikeasti voi olla hiusten kantajalle joko paljon tai vähän vaivaa. Saksimista toki toiset mallit vaativat enemmän, jotta pysyvät nätteinä, mutta harvaa mallia tarvitsee edes viikoittain olla saksimassa.

• waspp

Kun oli nuori hevirokkaripoika, niin minulla on pitkä hevitukka puoliselkään asti. Minulla ei ole koskaan ollut niin helppoja hiuksia kuin silloin. Nyt on lyhyt tukka joka pitää leikata 3 viikon välein.

• ^^^^

Hiuksia ei tarvitse pestä joka päivä.

• 9 7 16
        waspp kirjoitti:

Kun oli nuori hevirokkaripoika, niin minulla on pitkä hevitukka puoliselkään asti. Minulla ei ole koskaan ollut niin helppoja hiuksia kuin silloin. Nyt on lyhyt tukka joka pitää leikata 3 viikon välein.

kuten nim. Mööpseli sanoikin, helppohoitoisuudella tarkoitetaan lähinnä kotona tapahtuvaa päivittäistä muotoilua. Toki pitkä tukka on helppohoitoinen, kun sen voi jopa pesemättömänä sipaista ponnarille, leikkaamiset voi unohtaa jne. mutta joillakin on jopa työn puolesta oltava siisti, puhdas ja huoliteltu ulkonäkö, johon ei kuulu ponihäntä.
        Arkipäivän helppohoitoisuus usein vaatii säännöllisen hiustenleikkuun ammattilaisella noin kuukausittain. Kampaamo-/parturikäyntiä en vertaisi hiusten päivittäiseen helppohoitoisuuteen.

• marjakori
        ^^^^ kirjoitti:

Hiuksia ei tarvitse pestä joka päivä.

miksi yleistät? ehkä sinun ei tarvitse, mutta maailmassa on muitakin ihmisiä

• ainakin minä...
        marjakori kirjoitti:

miksi yleistät? ehkä sinun ei tarvitse, mutta maailmassa on muitakin ihmisiä

hiukset pestään kerran viikossa!!

• tasa-arvoruleZZZ

Niin, tässä tullaan tähän tasa-arvoon ja suomalaiseen kulttuuriin. Suomalaista naista ei sa kehua ulkonäön perusteella. Jos kadulla katsoo suomalaisen naisen perään, niin syy saa olla vain se, että nainen oli viisaan näköinen. Jos katsot ulkonäön takia naisen perään, niin olet sika.

• suomalainennainen.

senkus miehet menette etsimään niitä "täydellisiä naisia" ulkomaille sitten, jos niitä ei kerta täältä Suomesta löydy. Ja yleensä aina superhyvin tällätty nainen on sisältä ruma!! Eikö sisäinen kauneus ole tärkein? ainiin joo täällä taitaa olla vaan miehiä jotka haluavat naisilta pelkkää persettä, ikinä että kyllä omaa naista saa jos etsitte sellaista täydellisyyttä joka ei saa käyttää löysiä housuja eikä leikata hiuksia sellaisiksi kuin haluaa. pitäisikö kaikkien naistenki etsiä vain sellaiset miehet joilla on lihaksikas vartalo ja hyvännäköiset vaatteet sekä hiukset? pitäskö meiän naistenki haukkua kaikki suomalaiset miehet rumiksi hehhee.......

• mdejoeut

Ihan tässä tuli nyt löysät pöksyyn.....

• Seppo1221

"Eikö sisäinen kauneus ole tärkein?"

Ei.

Ulkonäkö on se johon ensimmäisenä kiinnitetään huomiota ja jos se on pielessä, niin suurin syy tutustumiseen puuttuu.

Naisellisella naisella useimmiten on pitkät hiukset ja vain aniharva nainen näyttää kauniimmalta lyhyillä hiuksilla kuin pitkillä.

Naisella lyhyet hiukset on suunnilleen sama asia kuin se, että mies käyttäisi meikkejä ja ylikireitä vaatteita. Ei taitaisi tuollainen mieskään naisia houkutella, ellei kyseessä ole rock-tähti.

• 1+1=0
        Seppo1221 kirjoitti:

"Eikö sisäinen kauneus ole tärkein?"

Ei.

Ulkonäkö on se johon ensimmäisenä kiinnitetään huomiota ja jos se on pielessä, niin suurin syy tutustumiseen puuttuu.

Naisellisella naisella useimmiten on pitkät hiukset ja vain aniharva nainen näyttää kauniimmalta lyhyillä hiuksilla kuin pitkillä.

Naisella lyhyet hiukset on suunnilleen sama asia kuin se, että mies käyttäisi meikkejä ja ylikireitä vaatteita. Ei taitaisi tuollainen mieskään naisia houkutella, ellei kyseessä ole rock-tähti.

Ehkä suurella osalla lyhythiuksista/naisista yleensä ei ole tutustuminen tuolla tavalla arvosteleviin mielessä!

• 30 vuotta miehenä

Tottakai me miehet suomme naisille vapauden olla vaikka kalju jos haluaa. Se ei silti muuta sitä tosiasiaa, että pitkät hiukset ovat AINA nätimmät ja pitkiäkin voi tyylitellä näteiksi. Ei tarvitse olla se päätä myöden tasapitkä rasvaletti vaikka olisi sellainen hiustyyppi.

Mitä revan saantiin tulee, niin niillä miehillä jotka sitä vain havittelevat, ei niin tärkeää ole hiusmalli. Mutta ei nyt vedetä tätä keskustelua perseosastolle. Nyt on kyse päästä.

Ja juu! Kyllä lihaksikas kroppa miehellä voittaa aina hintelän tai lihavan, mitä yleiseen mielipiteeseen tulee. Aina löytyy poikkeus joka tykkää jostain ääripäästä. Mutta ne on poikkeuksia ja siksi onkin ihmeellistä, että hiusmallissa yleisempi alkaa olla se, mitä ei kuitenkaan yleensä viehättävämpänä pidetä.

• Kauneus on katsojan
        30 vuotta miehenä kirjoitti:

Tottakai me miehet suomme naisille vapauden olla vaikka kalju jos haluaa. Se ei silti muuta sitä tosiasiaa, että pitkät hiukset ovat AINA nätimmät ja pitkiäkin voi tyylitellä näteiksi. Ei tarvitse olla se päätä myöden tasapitkä rasvaletti vaikka olisi sellainen hiustyyppi.

Mitä revan saantiin tulee, niin niillä miehillä jotka sitä vain havittelevat, ei niin tärkeää ole hiusmalli. Mutta ei nyt vedetä tätä keskustelua perseosastolle. Nyt on kyse päästä.

Ja juu! Kyllä lihaksikas kroppa miehellä voittaa aina hintelän tai lihavan, mitä yleiseen mielipiteeseen tulee. Aina löytyy poikkeus joka tykkää jostain ääripäästä. Mutta ne on poikkeuksia ja siksi onkin ihmeellistä, että hiusmallissa yleisempi alkaa olla se, mitä ei kuitenkaan yleensä viehättävämpänä pidetä.

Minulla oli lyhyet hiukset ,kun olin töissä ja lapset pieniä,oli helppo ja nopea pestä.
        Nyt olen vanha ja saan pientä eläkettä ,eikä ole varaa leikkauttaa enään joka kuukausi hiuksia.
        Sksi annankin niiden kasvaa,enkä välitä olenko jonkun mielestä ruma tai kaunis.
        Hiukseni ovat kumminkin puhtaat ja muuten hoidetut,se riittää,enkä välitä ollenkaan sopiiko ne minulle vai ei,se on kumminkin jokaisen oma valinta.
        Jokaisella on yksilönä oikeus siihen ,että saa kropalleen tehdä mitä tykkää.
        Nyt tarkoitan ihan ulkonäöllisiä seikkoja,jos tiedät mitä tarkoitan ???

• tyylilyylikki

Siis pitkät hiukset on AINA nätimmät? Jos vanheneva keski-iän ylittänyt nainen kulkee pitkät hiukset hulmuten niin äkkiä on mielipidettä että eikö tukka voisi olla ikään sopivampi. Mutta okei.. koska miehet on sitä mieltä että naisella on pitkät hiukset AINA kauniimmat niin miksei..
        Ps. Aira Samulinille sopii hänen tyylinsä ja pitkät hiukset. Useimmat meistä on kyllä sitä tuulipuku tyyliä.

• huoh......

yleensä superhyvin tällätty nainen on sisältä ruma?? ei todellakaan pidä paikkaansa. Ihmiset jotka huolehtivat ulkoisesta olemuksestaan (paino, ulkonäkö, vaatteet, meikki) on usein myös sisäisesti positiivisempi ja tyytyväisempi itseensä, koska muut suhtautuvat heihin positiivisemmin ja heillä on helpompi olla hyvä fiilis myös sisältä.
        minä ainakin haluan olla kaunis kumppanini silmissä, ja haluan miehenikin olevan vetovoimainen omasta mielestäni. tämäkin on tärkeä osa parisuhdetta.
        eikä nämä miehet ole sanoneet, ettei ikinä saisi pitää löysiä housuja... välillä olisi vain kiva nähdä oma nainen henkeäsalpaavan kauniina ja tällättynä, se piristää kovasti suhdetta.

• eläkääomaelämänne

"Aina löytyy poikkeus joka tykkää jostain ääripäästä. Mutta ne on poikkeuksia ja siksi onkin ihmeellistä, että hiusmallissa yleisempi alkaa olla se, mitä ei kuitenkaan yleensä viehättävämpänä pidetä."

joo, koska kaikkia ei kiinnosta miellyttää toisia

• susirumapitkätukkaN

Juurihan haukuit niin supertällätyt naisetkin sisältä rumiksi ja epäsuorasti viittaat heidän olevan perseenjakajia.

Vähän rajaa nyt siihen moittimiseen. Jos syytät miehiä naisten mollaamisesta, niin kannattaisi pidättyä siitä itse.

Jokainen on omansa lainen, tällätty ja kaunis nainen voi olla kaunis myös sisältä. Ja kauniin naisen ei tosiaankaan tarvitse "jakaa" koska hänelle riittää ottajia. Toisin on meillä vaatimattomamman näköisillä joille ottajia ei ole joka oksalla ja joskus pitää tyytyä vähän heikompaankin esitykseen ja "jakaa" helpommin.

Kasvattakaas nyt naiset hieman itsetuntoa ja huumorinsietoa, eikä itseironiakaan olisi pahitteeksi.

• susiruman kaksonen
        susirumapitkätukkaN kirjoitti:

Juurihan haukuit niin supertällätyt naisetkin sisältä rumiksi ja epäsuorasti viittaat heidän olevan perseenjakajia.

Vähän rajaa nyt siihen moittimiseen. Jos syytät miehiä naisten mollaamisesta, niin kannattaisi pidättyä siitä itse.

Jokainen on omansa lainen, tällätty ja kaunis nainen voi olla kaunis myös sisältä. Ja kauniin naisen ei tosiaankaan tarvitse "jakaa" koska hänelle riittää ottajia. Toisin on meillä vaatimattomamman näköisillä joille ottajia ei ole joka oksalla ja joskus pitää tyytyä vähän heikompaankin esitykseen ja "jakaa" helpommin.

Kasvattakaas nyt naiset hieman itsetuntoa ja huumorinsietoa, eikä itseironiakaan olisi pahitteeksi.

Ulkonäöstään huolehtiva VOI olla pinnallinen ja sisäisesti ruma, mutta voi olla, että hänen kaunis ulkonäkönsä heijastaan myös sisäistä kauneutta. Eivät ne korreloi toisiaan välttämättä. Ihan yhtälailla voi olla täysin tasapainoinen onnellinen ihminen, mutta hän ei vaan piittaa siitä, miltä hän näyttää, vaan antaa tukan hapsottaa ja kulkee vanhoissa vaatteissa.

• pitkät naiselle

Mun mies on ainakin sanonut että kaikki lesbot tunnistaa lyhyistä hiuksista.. Kumma että niitä on tullut katukuvaan niin paljon viime aikoina. Kielsi minua myös leikkaamasta rumia poikahiuksia, tosin en niitä muutenkaan haluaisi.

• Lyhyt hetero-hius

Voi voi, vai lesboilla lyhyet hiukset !!! Ha! Katsokaa sitten äitienne ja mummojenne hiukset ! Eikös nekin ole lyhyet?
        Siis todella: osalle lyhyet hiukset sopii paljon paremmin kuin pitkät ja määrätyssä iässä pitkät hiukset alkaa vanhentaan naista. Ja miksei miestäkin. Hiusten laatu muuttuu n. 3-5v välein,eli pitkät hiukset vain ei enää ole yhtä kauniit,vaan enemmänkin hiirenhäntä, silloin hiuksista saa vahvemman näköiset ,kun ne leikkaa lyhyemmäksi.
        Jos hiukset on hyvin leikattu,ne on helppo laittaa. Mutta on totta että pitkien hiusten kanssa voi olla helpompaa,kun ne saa kiinni. Mutta sillain ne sitten yleensä onkin , lyhyistä saa erilaisia kampauksia laittamalla eri lailla.

• jokujännätyyppi

joo määki oon tosi lesbo ku mul on lyhyet hiukset. koskaan ei oo mun hiukset ollu mitenkää pitkät. pisimmillään oon 10cm ponnarile saanu. en vaan jaksa kasvattaa, mutta onhan pidennykset keksitty. tällähetkellä "toispuoleinen" malli. toiselta puolelta melkeen siili ja toiselta puolelta muutama sentti korvan yli ja takaa lyhyet. ei oo kukaan vielä tullu lesboksi sanomaan. lyhyissä hiuksissa on hyviä puolia aika paljonkin: hiusten värjäyksestä selviää yhdellä väripurkilla, hiuksia ei juurikaan tarvi laittaa aamulla (korkeintaan hieman suoristaa sivulta), shampoota ei kulu kuin tippa, jos joutuu tekemään hiuksille värinpoistoja niin kuivat latvat saa helposti saksittua pois, koska saksittavaa ei ole kuin muutama sentti yms. ja jos miehellä on hiuksistani jotain sanottavaa kun ovat niin lyhyet niin katsokoot omaa päätänsä. mies saa silloin itse maksaa minulle kalliit pidennykset ja niiden huollot.

• Lyhyet hiukset!!!!!

Ja vastaus on: Koska tykkään lyhyistä hiuksista. Ei kiinnostaa pätkääkään mitä muut ajattelee kunhan itse tykkään. :)

• helppo ja nopee..

Mitä se aviomiehelle kuuluu? Hoitakoot oman päänsä vaan....

• fghgfhgfhgfh

Taitaa rasvattomalla hiilariruualla olla hiukset niin huonossa kunnossa että pakko leikata :D

• faktaatiskiin

Kun on katsonut noita "10 vuotta nuorempi 10 päivässä", tulee usein todettua, miten liian pitkä tukka vanhentaa monia. Se, että näyttää takaapäin katsottuna parikymppiseltä, mutta edestä kuuskymppiseltä vanhentaa yleensä ottaen koko pakettia. (Varsinkin, jos kyseessä on huonokuntoinen, tasapaksu hiirenhäntä/olkipaali.)

• Vastaus.

En minäkään ymmärrä miksi nirhitään päätä myöten, varsinkin jos kasvaa eikä ole mitään sairautta tms. mikä tiputtaa hiukset. Toki jokainen tyylillään.

MIKSI, OI MIKSI... Aina puhutaan pitkistä tai lyhyistä. ON olemassa myös KESKIPITUINEN.

Itselläni ei kasva pitkiksi, koska on Ohentunut jo yli 30 ikäisenä. Lisäksi en leikkaa liian lyhyeksi, vaan on se keskipituinen. Ei ole varaa kampaajaan, hienoihin pesu- ja hoitoaineisiin ym. eikä myös suosittuihin hiustenpidennyksiin jotka voivat katkoa hiuksia lopulta.

Pitkät hiukset tekevät kasvoni todella raskaan näköisiksi ja ohuena harottaisivat kuin peikolla, siksi pitkät hiukset eivät sopineet. Pitäisi olla myös varaa oikeanlaiseen leikkaukseen hiuksissa. Kun puhutte lyhyistä hiuksista, kannattaa selittää se pituus tarkalleen. Muuten se on hyvin epämääräinen käsite. Minusta teini-ikäisille punkkareille sitävastoin voi sopia siili osittain pitempi. Mitä mieltä olette bb-suvin pitkä-lyhyt tyylistä? Minä en pidä niistä hiuksista, anteeksi vaan kovasti. Sen sijaan tiedän äärimmäisen kauniin naisen, jolla on tyylikkäät hiukset vaikka ei ole jokapuolelta pitkät.

• naisille silmäniloa!

Minulla on pitkä paksu tukka, mutta ei se ole mitään miestä tuonut. Omalla kohdallani pitkän tukan pitämiseen on helppo syy: laiskuus!!! Minulla tukka pysyy kauniina ilman sen kummempia toimenpiteitä, kun vaan harjaan ja pesen hiuksia. Tosin juhlakampauksen teko vie aikaa enkä sitä teekään kuin muutaman kerran vuodessa.

Minulla on ollut myös lyhyitä hiuksia ja niissä oma hyvä puolensa. Ei lyhyet hiukset tarkoita sitä, että naisellisuus katoaa. Sen sijaan jokaisella on oikeus sellaisiin hiuksiin kuin haluaa. Ei meidän naisten kollektiivinen tehtävä ole tosiaankaan olla kauniina kaduilla vastaan kulkevia ihmisiä varten. Harva mieskään huomioi naisia niin, että pukeutuisi ja treenaisi kroppaansa muita naisia varten, jotta voisi olla silmänilona!!!!!

• 10+

olisin antanut heti 10 tykkäyspistettä, mutta voin antaa vain yhden

• Urpoja miehiä :)

Voisitte te MIEHETKIN opetella ajattelemaan asioita vähän laajemmin. Kaikille ei sovi pitkät hiukset, ja naisen kauneus ei tietäkseni ole kiinni hiusten pituudesta tai niiden väristä ? Täytyy olla todella juntti jos niin kuvittelee. Itellä on ollut pitkät hiukset mutta leikkasin eron jälkeen lyhyemmäks, enempi tullu kehuja myös miespuolisilta sekä ihan tuntemattomiltakin ihmisiltä :) Nyt siis ollu polkan pitunen tukka jo n. 5v. ja päivääkään en oo katunut, väriäkin löytyy 3 erilaista tällä hetkellä..

Ja miks ihmiset pesee hiuksiaan päivittäin? Mulle ainakin moni kampaaja sanonu että jokapäiväinen peseminen kuluttaa ja kuivattaahiuksia sekä päänahkaa ihan liikaa, siis jokaisella joka niin tekee.

• xyz.

"Voiko ainoa syy olla niiden helppo hoitaminen ja onko se riittävä syy? Mitä tähän sanoo esim. aviomies?"

Aviomiehelle on tärkeintä mitä on niiden hiusten alla, eli pään sisällä. Keskenkasvuinen poju etsii pitkähiuksista prinsessaa...

• kaikkeasitä

Tähän ei naisena muuta todeta kuin että voi herranlettas sentään. On siinä miesrievulla pulmaa kerrakseen :-0

• kyllästynyt.......

itselläni on pitkät hiukset ja miehenä et varmaankaan tiedä miten helvetin vaikeaa niitä on pitää 1. hyvässä kunnossa 2. tuuhean näköisinä. Kaikille ei edes sovi pitkät hiukset ja mitä erikoista niissä pitkissä hiuksissa on? Kohta varmaan keksitte että kaikkien naisten pitäisi olla blondeja...
      huhhu... Ja pitäisikö meidänkin olettaa että kaikkien miesten pitää olla yli 180cm pitkä tai ei saa käyttää muutakun sinisiä ja vihreitä farkkuja ja pukutakkeja??

• mssawo

Minä käytän usein peruukkeja ja niiden avulla on ihana vapaus vaihdella pitkistä lyhyisiin ja eri värejäkin ilman rankkoja hiusvärjäyksiä. Omat hiukset ovat aika heikkolaatuiset ja puolipitkät. Tuossakin profiilikuvassa minulla on peruukki.

• zikki....

Jaa-a aasialaisista ainaki japseilla tuntuu monilla olevan lyhyt letti.. mut thaimaastaha suomalaiset äijät naisensa hakee :D

• taaplaaja

i. nainen ei ole aina kaunein pitkissä hiuksissa, riippu kallon muodosta ja otsasta sekä muusta pärstästä
      ii. lyhyet hiukset ovat huomattavasti kevyemmät kantaa
      iii. hiuslaatu voi olla sellainen, että pitkät ovat suorastaan rumat
      iiii. kauneuskäsitykset ovat todellakin erilaiset - ensisijainen päättäjä on nainen itse - ja jos ei ole lyhyissä kauniimpi, oma moka
      iv. sama kuin minä en ymmärrä, miksi tuuheat hiukset omaava mies vetää kaljun, joka vanhentaa ja tekee jengiläisen näköiseksi ....=))

• karseat lyhyet

Mihin se kallon muoto ja otsa muu pärstä muuttuu jos on lyhyet hiukset?
        Päinvastoin.
        Pitkistä saa kampauksia, jolla voi häivyttää juuri näitä huonoja puolia, lyhyt senkus korostaa. MOT.

• stumbe76

Mie oon huomannut että kun naiset eroaa ja/tai ovat onnettomia, sillo lähtee nätit pitkätkin hiukset. Ja myöhemmin... taas mennään pitkillä. Oi, kyllä lyhyetkin on nätit mutta pitkät tekee naisesta NAISEN.

• biologiaakin lukenut

kyllä se on kuule p**** joka naisesta naisen tekee

• persoonallinen10

ehkä ne ovat huonokuntoiset ja niitä on pakko lyhentää.
      itselläni on nyt pitkät 20-vuoden kasvatuksen jälkeen ja harmittaa että joskus nuorena suostuin leikkaamaan hiukseni.
      minunkin mielestä naisella kuuluu olla pitkät hiukset. niin se on.

• se o nii !

Justiinsa! - Käsitän niin, että kun nainen oikeasti haluaa löytää miehen tai miellyttää ihan omaa miestään, niin hän mielellään on naisellinen ja pitää pitkää tai pidempää tukkaa.
        - Toimii !

• Uudelleen...

Kuten sanoin jo tuolla lävistyspuolella: Jotkut miehet vaan luulee, että naisten elämäntehtävä on miellyttää mahdollisimman monen miehen silmää. Kyllästyttää niin lukea näitä ihmettelyjä siitä, miksi kaikki naiset ei halua olla jotain seksiobjekteja.

• se o nii !

Naisen Näkö Kulma ;-) : Rehellisesti sanon, olen täisin samaa mieltä aloittajan kanssa! Ainakin minun unelma naisena on, että hiukseni ovat kasvojeni muotoon sekä ikääni nähden sopivan pitkät, siis pitkät, ei lyhyt 'poikatukka'.
      Minä naisena koen, että naisella pitää olla h-i-u-k-s-e-t , jos mahdollista; poikkeuksia on.

Ulkonäköasioissa en 'tasa-arvoa' kannata, vaan sukupuolten tulee erottua selkeästi ja edukseen, molemmin puolin, juu.

Myöskään en yhtään pidä miesten poninhännistä ja korvarenkaista!

Jotenkin sairasta tämä sekoituspyrkimys.

• Stumbe76

Minusta olisi ensin hyvä miellyttää itseään - hyväksyä itsensä semmoisenaan kuin on peilistä. Ja kyl mulle kuuluu se, että hmm... no ei nyt rumasta mutta keskiverto naamastani teen esim hiuksilla itsestäni mahdollisimman komeen - ja yllätys mitä vanhemmaksi oon tullut (nyt 35v), niin ei perskele kukaan tunnista mua ajokorttikuvasta. Et on kiva panostaa omaan ulkonäköönsä, ja sitten jos muutkin (mimmit) ja päinvastoin miehet (naisisista) tykkään niin sehän on aivan loistavaa.

On outoa että miehistä luodaan semmonen kuva että kuolataan hyvännäkösien perään. Juu on näin, mutta molempiin suuntiin: Ulkokuori pettää.

Kauneus on erityisesti sitä, että osaa ainakin hymyillä. Hymy kaunistaa. Ja miksi leikata naisena lyhyeksi hiukset - ehkä naisen omassa lähestymistyylissä ja miten valkkaa miehiä on kehittämisen varaa jos kohtaa semmosia miehiä jotka vaan käyttää hyväkseen. Toimisiko riman laskeminen ja muuhunkin kuin ulkonäköön tutustuminen? Päteen molempiin suuntiin mies - nainen - mies.

• Miehet.

Mä en voi sietää pitkiä hiuksia! Oma tukka on pysynyt lyhyenä yli 10 vuotta. Mutta, vaikka pukeudun lähen poikkeuksetta hameeseen ja piikkikorkokenkiin (En pelkästään.Huom.) ja saan positiivista huomiota osakseni sekä omalta mieheltäni että tuntemattomilta, kai mä olen sitten epänaisellinen. :( Voi harmi.

Ja kyllä,tuo on huvittavaa. "Mikä suomalaisia naisia vaivaa, KAIKKI on AINA lökäpöksyissä ja hirveitä lehmiä blaablaablaa"... Huoh. Johtuisikohan siitä, että naiset ei ole maailmassa miellyttääkseen JUURI kyseisen ihmisen silmää?Jos aloittaja haluaa pitkätukkaisen naisen,fine. Älä nyt kuitenkaan hyvä ihminen ala väittämään,että on olemassa vain yksi ja oikea MAKU. Toisaalta, jos multa kysytään, niin pitäisi olla laki, joka pakottaa kaikki miehet olemaan kaljuja. ;) Kaljut on kuumia.

Hmmm, eli: Mikä v*ttu näitä suomalaisia miehiä vaivaa, hirveet rasvaset tukkapehkot tai h*nttihyppyrit kaikilla!! (älä tartu sanaan h*nttihyppyri,en dissaa homoja.)

Miehet, ei niitten kanssa pysty olemaan, mutta en haluaisi olla ilmankaan.

• kuontalo

Jotkut pitävät myös lyhyistä hiuksista. Olin vuosia sitten ystävättäreni, jolla erittäin lyhyeksi leikatut hiukset, kanssa tansseissa ja häntä haki tanssimaan mies, joka nimenomaan oli sanonut että oli niin siistit lyhyet hiukset naisella ja jotka sopivat hyvin ko. ihmiselle. Nyt ovat pariskunta ja naisella edelleen lyhyet hiukset ja miehensä pitää niistä. Nainen on silti erittäin naisellinen nainen, ei mitenkään poikamainen.
      Itse pidän vähän pitemmistä hiuksista ja kasvattaisin vieläkin pidemmat, mutta ohut hiuslaatuni ei oikein ole hyvän näköinen jos oikein valuvat päätä myöten.
      Olemme tuudittautuneet vieläkin jossain määrin siihen, että miehillä ovat lyhyet hiukset ja naisilla pitkät. Minullakin kesti aikansa tottua miesten pitkiin hiuksiin. Eivät enää haittaa ja joillekin miehille pitkät hiukset sopii erittäin hyvin.

• närkästyttävää88

Olen päälle parikymppinen enkä voisi kuvitella leikkuuttavani pitkiä kutrejani pois. NE vain sopivat minulle, tuntisin itseni alastomaksi lyhyellä tukalla. Jotenkin se tuo omasta mielestäni monille ihmisille nuorekkaan ja terveen ulkonäön.

Kyllä sitä kynittyä tukkaa ehdin pitää sitten vanhempana, 20-30 vuoden päästä. Nyt nautin vielä tästä kun voin.

En kuitenkaan pukeudu kuin ryssänainen, niinkuin moni mies tuntuu haluavan, että on pitkät korot, minihame ja kimallusta kaikkialla meikkiä 5 sentin kerros naamassa. Ja hajuvesi löyhkää kilometrin päähän.

Huvittavaa, että jotkut miehet haukkuvat naisia jotka eivät kehtaa meikata, mutta jos nainen sitten meikkaa, alkaa kitinä siitä että se on ihan jonniinjoutavaa touhua ja turhaan aikaa vievää. Mies alkaa mustasukkaisena sitten miettiä että vieraita miehiä vartenko se meikkaa. Jotkut myös valittaa että pitää tuoda naiset ulkomailta kun suomessa pukeudutaan vaan tuulipukuihin. Jos sitten naiset pukeutuu vähän paremmin niin heti haukutaan huoraksi ja tullaan mustasukkaisiksi että ketä varten se nyt noin pukeutuu. Miehet kuvittelee että kaikki mitä nainen ikinä tekee niin tekee miesten mieliksi, miehen haluja ajatellen. Ehkä jotkut, mutta ei kovin moni, ei ainakaan järkevä ihminen. No niin ainiin mutta eihän naisilla ole järkeä.

Se on varmaan miehillä biologiassa määrätty, että kuvittelevat kaiken tapahtuvan vain heitä varten. Miksi naiset sitä ja tätä. Miksi ne ei tee niin ja näin. Toisella miehellä on sitten eri maku kuin toisella miehellä mutta vänkää omasta mielipiteestään yhtälailla että miksi sitä ja tätä eikä tuota kun tuo on väärin.

Pitää alkaa itsekin valittamaan. Miksi miehet eivät kasvata kunnon partaa, parta kuuluu miehelle on se niin miehekäs. Miksi miehet piereskelevät kuin kengurut, pitäisi lopettaa moinen. Miksi miksi miksi kun minä haluaaan!!!!! Voi tyhmiä miehiä kun eivät ymmärrä mikä minua mielyttää.

• Miehet.

närkästyttävää88, olen kanssasi niin samaa mieltä! Tuo on täysin totta.Paitsi mitä tulee pitkiin hiuksiin. (no sopiihan ne joillekin)

Juu, parrat pakollisiksi myös!

• mkitä se sulle kuulu

Miksi miehet kasvattavat epäsiistin räkäparran/viikset (yök), ovat läskimahoja, haisevat pahalle, pierevät ja kaiken lisäksi luulevat olevansa "viehättäviä? Todella siivottomia yksilöitä lökäpöksyissään, lähes kaikki. Harva poikkeus voi löytyä. Miksi miehet kasvattavat pitkän, hoitamattoman poninhännän, hyi helkvetti!

• Vitriinitär

Mä nykäsen n. puolentoista vuoden välein sellaseks "poika"malliks hiukseni, eli jotakuinki 2-3 sentin mittaseks, sivut ja niska vähän lyhyemmäks.. siitä sitten taas kasvattelen pitemmäks. Sillon kun hiusmalli on lyhyt niin sitä joutuu huollattamaan useammin kampaajalla, mutta kun aika kuluu ja hiukset kasvaa niin myös kampaaja käynnit harvenee...

Miksi teen näin? No jos totta puhutaan ni en tiedä.. Tekee minut onnelliseksi, minkäs teet. Olen valitettavasti niin itsekeskeinen, että haluan itse viihtyä omassa kropassani riippumatta siitä mitä kukaan muu on asiasta mieltä. :)

Tästä keskustelusta tulikin mieleen, että kun tuo kuontalo on kasvanut taas jo tuonne lapojen väliin, niin on lie aika soittaa kampaajalle.

• Piiiitkä hiuksinen

Aioin leikkauttaa hiukseni lyhyiksi vaihtelun vuoksi, muttei kampaajani suostunut leikkaamaan niitä. Onnekseni hän kertoi kuitenkin että voin erään toisen kampaajan kautta tehdä sen ja samalla auttaa jotakuta saamaan peruukin aidoista hiuksista.
      Alunperin olisin halunnut leikkauttaa vyötärön alapuolelle ulottuvat hiukseni lyhyehköiksi, nyt niistä tulee sitten aivan kynityn lyhyet :)
      Siksi siis minulle tulee aivan lyhyet hiukset että joku esim. syöpäsairas saisi itselleen hiukset.

• mamma mia

Nuorena minulla oli aina pitkät hiuket , ei mitenkään hyvin paksut.! Iän myöten hiukset lyheni ja tällä hetkellä ovat puolipitkät. Aviomies on ihastunut joka vaiheeseen, nyt viisikmpppisenä olen se " klassinen leidi" ilmeisesti sitten kuusikymppoisenä se " villitsevä nainen". No, aika näyttää miten hiukset lyhenee mutta tuskin enää tästä kasvavat pitemmäksi. Hyvää syksyä kaikille ihmisille kautta linjan!

• back to basics

Voisi kysyä että oi miksi miehet lyhentävät paksuja hiuksiaan? Jokainen tajuaa sen, että mies on komeampi ja seksikkäämpi pitkissä hiuksissa, eikä kukaan voi edes väittää vastaan. :P Miehillä vielä on naisia useammin ihanat paksut ja kihartuvatkin kutrit.

Henkilökohtaisesti olen tätä mieltä, mutta tajuat ehkä nyt varmaan miten typerältä kysymyksesi kuulostaa.

• ---------

Oi, mä olen kanssa samaa mieltä, mutta en silti avaudu siitä, jos joku haluaa olla lyhyttukkainen tai kalju. Minäkin tajuan, ettei kaikille miehille sovi pitkät hiukset, kuten ei sovi kaikille naisillekaan.

• liehuletti blondi

Olen samaa mieltä kanssasi!! Yleensä naiset pätkäsevät hiuksensa saatuaan lapsen ja sitten vaatetuskin vaihtuu tuulipuku linjalle. Minulla on tyypilliset ohuet suomalaiset hiukset, mutta silti niissä on mittaa olkapään yli. Osaan laittaa hiukseni niin, että ne näyttävät tuuheammilta ja juhliin ym. menoihin sipaisen muutaman hiuksieni värisen klpsituuhennuksen.
      Nykyään naiset ei osaa laittaa pitkkiä hiuksia, vaan kampaus on aina sama "roikko". Opetelkaa tekemään juhlava nuttura, huoleton arkinuttura, ranskalainen letti yms. katsokaa alan lehtiä vaikka kirjastoissa ja käyttäkää kauniita pinnejä, pantoja yms. ne sopivat aikuiselle naisellekin, kun valitsee tyylikkään ja hillityn version.
      Jos et osaa tehdä kampauksia, niin netissä on lukematon määrä videoita, joissa näytetään vaihe vaiheelta ja harjoittelu tekee mestarin!
      Pitkät hiukset ovat naisen kruunu!!

• jokaisenelämä

"Katsokaa alan lehtiä vaikka kirjastoissa ja käyttäkää kauniita pinnejä, pantoja yms. ne sopivat aikuiselle naisellekin, kun valitsee tyylikkään ja hillityn version. "

Pinnit ja pannat eivät todellakaan sovi aikuiselle naiselle.

"Jos et osaa tehdä kampauksia, niin netissä on lukematon määrä videoita, joissa näytetään vaihe vaiheelta ja harjoittelu tekee mestarin!"

Kaikki eivät vieläkään ymmärrä sitä, että toisilla on elämässä muutakin kuin oman ulkonäön muokkaaminen ja parantelu. Toisilla on sen verran enemmän sisältöä elämässä, ettei ole aikaa saati kiinnostusta katsella netistä ulkonäköön liittyviä videoita.

• sentin sänki

Mies haluaa, että naisella on pitkät hiukset, mutta mies ei halua, että irtohiuksia löytyy pitkin asuntoa varsinkaan paitansa kauluksesta, pesualtaasta tai lattiakaivosta. Sama mies myös haluaa, että nainen on kaunis, mutta hän ei halua, että kauneudenhoitopurkkia ja purnukkaa löytyy joka hyllyn reunalta. Mies haluaa vaan asioida hetkellisesti pitkähiuksisen kauniin naisen luona. En tälläydy enää. Saan niin tyhmää seuraa.

• alfonzo

Sitä mieltä minäkin että nainen on naisellisin ja tyylikkäin pitkine hiuksineen! Varsinkin kun vähän tulee ikää niin heti ollaan leikkaamassa tukka lyhyeksi eikä viitsitä enää laittautua. Voisi keski iässäkin pitää pitkää tukkaa ja joillakin onkin mutta suurin osa leikkaa lyhyeksi kun se on muka käytännöllisempi. Just joo kun laiskuus iski eikä jaksa olla huoliteltu...

• skdfjsdjf

Ei se laiskuutta aina ole. Voi olla, että hiukset ovat ohentuneet iän myötä niin, ettei pitkiä hiuksia voi pitää koska ne eivät olisi kauniit.

• tyttö tumma

Se on kuule, ihan jokaisen oma asia, mitä nupilleen tekee

• Kampaaja/ Hoitsu

Kyllä lyhyt ja puolipitkä ovat käytällösempiä..itselläni kampaan lähtee iso kasa hiusta...revin hampaat irves ja kun käyn kampaamolla tasataan ja muotoillaan ja kaunis on ja hoitoo..okei kotona värjään ja pesut hoidot..ettei tylsistymään pääse...minulla aina ollut pitkät tänne keski ikään nyt ohenneet niin pakko mikä pakko..olkapäille tai lyhemmät muttei poika tukkaa...aikanaan puoli selkään...kunnes työni takia jouduin olkapäille asti pitentämään ja nyt joskus lyhemmäks..ja minä itse määrään miten teen en kysy keltään...nähnyt perukki päitä syöpä osastolla... se eri asia...ollaan sitä pinnallisia..olkaa tyytyväiset kun saatte olla terveet....työni opettaa arvostamaan ihmistä...ja sisin kuitenkin tärkein arvon miehet !

• paksutukka

Pitkät hyväkuntoiset hiukset ovat kauniit. Useilla naisilla kuitenkin hiukset harvenevat iän myötä. Silloin on helpompi pitää lyhyttä tukkaa. Kenties se on myös kauniimpi. Omaa äitiäni en tosin ymmärrä, hän sanoo että tukka on liian paksu pitkiin hiuksiin... Itselläni on pitkä tukka, olen 35 v. enkä aio ikinä mennä lyhyeen. Ainakaan niin kauan kuin tukka pysyy näin superpaksuna.

• patur

Olen vähän päälle parikymppinen ja minulla on lyhyt tukka. Hiukseni ovat paksut ja hyväkuntoiset. pitkä tukka alkoi kyllästyttää muutama vuosi sitten ja hiukset ovat siitä asti olleet lyhyet. huomasin, kuinka paljon paremmin lyhyt tukka sopii minulle. kuulen naispuolisilta ystäviltä ja tutuilta paljon kehuja hiuksistani. parturini myös tykkää, kun saa kokeilla hiuksiini kaikkia uutta, mitä nyt lyhyisiin pystyy. minulle tärkeintä hiuksissa on se, että pidän niistä itse ja viihdyn niissä. miehet eivät ole osoittaneet kiinnostusta hiuksiini, mutta en siitä välitä. eräskin mies sanoi että en saa leikata hiuksiani. ja pah, miehet eivät määräile todellakaan mitä hiuksilleni teen, se on oma asiani. jos en kelpaa tälläisenä, niin sitten en kelpaa. kaverini eksä kielsi ystävääni leikkaamasta hiuksiaan lyhyiksi. eron jälkeen hiukset lyhenivätkin sitten huimasti :)

• 64

Voi jeesus että jaksatte!!!!
      Niin on monta mieltä kuin on ihmistäkin!!!!
      Kannattaako haaskata aikaansa tämmöseen p:hen.

• tottahan se on...

...että suomalaiset ämmät on ihan jätkiä. Virossa on sentään naisia lähellä, löytyy tyyliä ja naisellisuutta.

• dollbabydoll

Niin, ja yksi vaihtoehto on, että hommaatte nuken! Sitä voi muutella mielin määrin, laittaa tukkaa ja pukea haluamallaan tavalla. Eihän sillä väliä, ettei se puhu ja tunne mitään, kun kuitenkin monelle ulkoiset seikat tuntuvat olevan sisintä tärkeämpiä.

• voi voi

jos akka tulis kampaajalta lyhyessä tukassa niin saman tien saisi pakata laukkunsa ja lähtee

• tukkassaonrakkautta

"jos akka tulis kampaajalta lyhyessä tukassa niin saman tien saisi pakata laukkunsa ja lähtee"

Onneksi olkoon onnellisesta parisuhteestasi = )

Tukkahan se on kaikki kaikessa. Tukka hyvin, kaikki hyvin.

• .............
    • tyttö tumma

Itselläni on tällä hetkellä pitkät hyvin tummat hiukset, mutta olen jo sen verran kyllästynyt niihin, että jonain päivänä otan sakset käteeni, ja leikkaan lyhyiksi.Olen sen 10 vuotta sitten tehnyt, ja hyvin onnistui, säästin rahaa, enkä tarvinnut parturia.

• Skrubu

Lyhyttukkainen nainen on suunnilleen yhtä inspiroiva kuin töherrys betoniseinässä sumuisena marraskuun iltapäivänä. Vielä kun siihen lisätään lättäpohjakengät ja lökäpöksyt, niin johan on upeaa!
      Ainakin siitä on pääteltävissä ikä. Mitä vanhempi nainen, sen lyhyemmät. Itseäni harmittaa peilikuvassani harmaantuvat hiukset ja rypyt silmien ympärillä. Niille en voi mitään, mutten ehdoin tahdoin lähtisi mainostamaan ikääntymistäni.
      Joo, onhan lyhyt tukka toki helppohoitoisempi. Joten lyhyttukkaisen naisen rinnalle sopii hyvin helppohoitoisuuteen ihastunut mies. Jalkaan verkkarit ja lenkkarit, ylle tuulipuku ja päähän lippis. Antaa mahan kasvaa, mutta kalsarit ja sukat pitää kuitenkin muistaa vaihtaa pari kertaa vuodessa.
      Terv. beatles-tukkainen keski-ikäinen ukko.

• luckytobealive

Sinäkin beatles-tukkainen keski-ikäinen ukko olet minun mielestäni yhtä inspiroiva kuin töherrys betoniseinässä sumuisena marraskuun iltapäivänä. Luojalle kiitos en tunne tämän ketjun kaltaisia miehiä : )

• ryssänainen..?

hei sinä joka haukkui "ryssänaiseksi"....olen Venäjältä kotoisin, minulla on puolipitkä tuuhea vaalea tukka, en käytä meikkejä tai hyvin vähän, enkä "haise" hajuvedeltä ja kaytän matalakorkoja ja....olen hyvin sivistynyt, kohtelias ja tyylitajuinen jne. Ymmärsitkö "tsu..na"..???

• kampaaja itsekkin

Siitä yksinkertaisesta syystä,että pitkät hiukset vanhentaa.Kun piirteet alkavat roikkua,niin pitkät hiukset vetää niitä entistä alemmas.Itseltä lähti heti 10-vuotta iästä pois,kun leikkasin hiukset.Olen 40.En ihan lyhyitä,mutta lyhyt polkka,pitkillä otsahiuksilla.Lyhyt sopii kasvonpiirteisiini myös paljon paremmin.Lyhyt on ollut aiemminkin,mutta nyt saa lyhyenä pysyäkkin.

• pilluun panoa haitta

Sen takia on lyhyt tukka koska pitkä tukka haittaa naidessa. Pitkä tukka menee kuulema likaiseksi spermasta ja on hankala pestä. Ja nainti hommassa pitkä tukka on aina jossain välissä ja sattuu muka niin hirveästi. Osa naisista ei pese pitkää tukkaansa kuin pari kertaa viikossa ja sen kyllä huomaa hajusta. Likaisia ovat varnaan vituistakin myös.

• keski-iän merkki

Minulla on takapuoleen asti pitkät hiukset,enkä luovu niistä ikinä,sopivat ne minulle tai eivät.Olen 44-vuotias.
      Yleensä keski-ikäiset naiset leikkaavat lyhyeksi hiukset jonka vuoksi naamaa näkemättäkin jo tunnistaa iän.Kaikki ikäiseni tuttavat ovat pätkäisseet tukan lyhyeksi nelikymppisenä...ärsyttää.Vaikka kettuako se minulle kuuluu mitä tekevät ,omapahan on päänsä :D

• Ei niin vaivatonta

Lyhyet hiukset on laitettava joka päivä, pitkien hiusten laitto on huomattavasti vaivattomampaa. Itse olen joutunut vuosia pitämään lyhyitä hiuksia (välillä pidempää versiota, väillä lyhyempää) hiuslaatuni vuoksi. Ja monille tosiaan vain sopivat lyhyet hiukset paremmin kuin pitkät. On hiusten vahvuus sitten mikä tahansa. Tämä on yksi niitä asioita, joissa löytyy mielipiteitä yhtä monta kuin vastaajaakin. Onneksi on valinnanvaraa jokaiselle.

Lyhythiuksiset eivät ns. bad hair daytä pysty millään peittämään, pitkähiuksiset voivat laittaa hiuksensa nutturalle tai ponnarivirityksille tai muuta vastaavaa. Lyhythiuksisilla ei tuota luxusta ole.

• Mieli Pide

Jos naisella on kaunis niska lyhyet hiukset sopii tosi hyvin, ja muutenkin lyhyet hiukset voivat olla jopa seksikkäät, varsinkin jos niska on esillä.

Se minua enemmän ihmnetyttää miksi naiset lakkaavat kyntensä mustiksi, seon rumaa, puhumattakaan lävistyksistä ja tatuoinneista.

• mies40+

Pidän lyhyistä hiuksista naisilla. Varsinkin jos on paksut hiukset, niin niskasta lyhyiksi leikatut hiukset näyttää tosihyvältä. Yleensäkin poikatukka naisella on seksikäs.

• askorbiini

Kiitos tästä mielipiteestä! Aina kun joku muu ja varsinkin mies, arvioi pitäisikö vai eikö; saan aikaiseksi taas lyhentää hiukseni.
      Se mitkä motiivini ovat, ei kuulu sinulle eikä aviomiehelleni. Myös miehet saavat mielestäni pitää tai muutella hiustyyliään ihan halaumallaan tavalla. Se että siisti on tärkeää.

Sen huomion olen sentään elämässäni tehnyt että lyhythiuksisena saan parempaa palvelua ja tinkiminen on helpompaa.

• Yubi

Ihan yks lysti miten on karvat naisella ja vaatteetkin heitetään lopulta nurkkaan . . . no joskus voi korkokengät tai lenkkarit tai piitkät saappaat jättää . . . .

• opisinäkin

"Jokainen tajuaa sen, että nainen on kauniimpi pitkissä hiusissa, eikä kukaan voi edes väittää vastaan."

Eikö tuo ole mielipideasia? Ei fakta. Vastaan voi siis väittää. Vaikka suuri osa ihmisistä olisi samaa mieltä jostain asiasta, se ei silti tee siitä faktaa eli tosiasiaa. Mielipide on vaan aina mielipide.

• pitkäpaksupulleelaih

Itse pitäisin mielelläni lyhyttä tukkaa sillä urheilu ja paksu, pyllyyn asti ulottuva tukka eivät sovi yhteen.

• Yualle

Se on hyvä se, jos lyhyet hiukset takaavat, että nainen on muutoin thimmi.

Zumpissa ja tankotansseissa sporttaileville naisille lyhyet hiukset mahdollistavat kyseiset sprttailut huolettomuudellaan.

• jk

Joku mies joskus sanoi että takaapäin löysiä housuja pitävä ja lyhyttukkainen näyttää mieheltä ja kuka nyt miestä haluaisi mennä takaapäin halaamaan saatika mitään muuta tekemään. : D Mut siis joo. Itellä pitkät, oli ala-asteella koko ajan lyhyet enkä niissä viihtynyt enkä varmaan koskaan tulekaan viihtymään. Pitkissä hiuksissa on niin paljon enemmän vaihtoehtoja, mutta olen silti sitä mieltä että jokainen itse päättäköön. Totuus on että lähes jokaiselle sopii pitkät hiukset kun taas lyhyet sopii vain harvoille. : ) Että kannattaa todella harkita sitä leikkuuta lyhyeksi, että sopiiko se juuri sinulle.

• fewfew

Kyllä olen nähnyt montakin, joille sopii paremmin lyhyet hiukset. Ehkä sellainen ihan lihava 40v tantta mikä ei mitenkään muutenkaan panosta ulkonäköönsä ei näytä hyvältä lyhyissä hiuksissa.

• katsepeiliin

Aloittajan mielestä siis jokaisen naisen pitäisi pitää sellaista tukkaa, joka miellyttää toisia (siis miehiä), vaikkei sitten itse pitäisi omasta tukastaan yhtään? Toivottavasti ymmärrät, ettet sinäkään miellytä kaikkien naisten silmää. Sinun ulkonäkösi saattaa olla jonkun mielestä vastenmielinen, mutta se ihminen ei tule itkemään ja vaatimaan muutosta tänne palstalle.

• lyhytvaipitkä

"Miksi naiset leikkaavat lyhyet hiukset?"

Siksi, että sinulla olisi jotain aivotoimintaa. Mukavasti menee nimittäin aika tätä pähkinää pohtiessa!

• Naikkonen -85

Sattuu vaan olemaan niin, että kauneus on katsojan silmässä. Toisten mielestä lyhyet hiukset on kauniimmat. Toisten taas on orjallisesti seurattava muotia ja aina sen mukaan leikkautettava hiuksensa. Minusta on ihan sama, mikä muoti on: minulle ei lyhyet hiukset sovi ja olen aina pitänyt pitkistä hiuksista. Silloin, kun pitkät hiukset ovat muodissa, koen olevani muodikas, ja silloin, kun ne eivät ole muodissa, koen olevani erityinen, kun kaikilla muilla lyhyet tukat. ;) Olen samaa mieltä kuin sinä, pidemmät hiukset on yleensä kauniimmat, mutta sallittakoon jokaiselle oma mielipide ja ilmaisunvapaus.

• Blondyh

Ensimmäisen kerran oli pakko leikata poikatukka, koska hiukseni olivat niin huonossa kunnossa värjäyksen jäljiltä. Sen jälkeen pidin poikatukkaa, koska huomasin että se sopii minulle, ja ex-mieheni tykkäsi lyhyestä tukasta tosi paljon, leikkasi sen aina itse.
      Tällä hetkellä hiukset kyllä hartioihin asti, mutta, sain ihan kivaa huomiota lyhyellä tukalla ja se oli helppo.

• _punatukkainennainen

Pitkät hiuksetkin voivat olla helppohoitoiset, ei tarvitse leikata niin usein kuin lyhyitä.
      Minulla on todella pitkät hiukset ja saan niistä usein kehuja niin naisilta kuin miehiltäkin. Hiukseni eivät takkuunnu, minulla ainakin riittää shampoo ja hoitoaine hiustenhoitoon. Olen ehkä sitten sen verran vanhanaikainen että naisella pitää olla pitkät hiukset ja miehellä lyhyet hiukset :)

• AT

Mulla olisi polkkatukka jos en olisi 7 vuotta sitten hurahtanut pidennyksiin. Nautin pitkistä hiuksista ja näytän niissä mielestäni paremmalta.
      Sitä en oikein ymmärrä miksi monet naiset leikkauttavat TOSI lyhyet hiukset. Se ei mielestäni sovi kenellekkään naiselle paremmin kuin esim. polkkapituiset tai pidemmät hiukset.
      En nyt kyllä jaksaisi kauheesti päätäni tälläiselle asialla vaivata. Kukin tekee tavallaan.

• punakutrinen

Voi voi, kun sinulla on rankkaa.

Itselläni oli pitkät hiukset (yli lapaluiden) yli 10v. Aloin seurustelemaan nykyisen mieheni kanssa ja hän itse ehdotti minulle, että mitä jos kokeilisin lyhyempiä hiuksia. Mietin asiaa varmaan vuoden, ja totesin, että voihan sitä kokeilla ja kasvavathan ne takaisin, jos ei tykkää. Mutta olenkin tykännyt! Myös tuttavani ovat sanoneet, että näytä paremmalta lyhyemmissä hiuksissa. Olen työssä hoitoalalla, jolloin pitkät hiukset on pakko pitää kiinni, joten jäipähän sekin huoli pois.

Ainoa miinus on se, että nyt on pakko käydä kampaajalla joka kuukausi lyhentämässä kasvaneita hiuksia, kun ennen riitti joka toinen kuukausi. Hinnat ovat kyllä edullisemmat lyhyiden kuin pitkien hiusten kanssa, mutta tuleehan se yhteensä kalliimmaksi.

Ja kysyn vain, että ovatko esim. Johanna Tukiaisen hiustenpidennykset niin kaunista katseltavaa? Jos pitää pitkiä hiuksia, niin niistä on myös huolehdittava erittäin hyvin.

• patur

Jokainen saa kuitenki pitää sellasta tukkaa ku haluaa. jos miehilläki on lyhyt tukka niin miksei naisil sais olla. en ymmärrä. pidän omasta lyhyestä tukastani ja pidän paljon myös pitkistä. itselleni kuitenki sopii paremmin joten siksi tämä. ja pakko myöntää, mun tapaukses on yhtä vaivalloinen hoitaa ku pitkätki.

• ....................

Miksi evoluutio on tehnyt niin, että ihminen on muuten karvaton, mutta jättänyr hiukset?

Ja miksi hiukset kasvavat ja kasvavat. Jos katsoo apinoita, niin ei apinoilla ole pitkiä hiuksia.

Ehkä tulevaisuudessa evoluution seurauksena kaikki ovat kaljuja.

Kyllä kalju nainen voi on kaunis.

• -------

Muistan, kun yläasteen biologian tunnilla opettaja näytti kuvaa, miltä ihmiset ehkä tulevaisuudessa näyttävät. Sen kuvan mukaan ihmiset ovat kaikki tulevaisuudessa isonenäisiä ja kaljuja. Kaljuus liittyi siihen, kun ilmastonmuutoksen takia on muutenkin niin kamalan lämmin, joten hiuksia ei tarvita lämmittämään päätä ja muuta virkaa niillä ei sitten olekaan.

• Vai niin

Pitääkö tällaisestakin tehdä keskustelu? Eikö jokainen saisi olla, leikata hiuksensa ja pukeutua kuten haluaa? Tämän jälkeen en yhtään ihmettele, että suomalaiset naiset pitävät enemmän ulkomaalaisista miehistä, kun suomalaiset miehet tuntuvat pitävän vain nätistä ulkokuoresta. Ja kuka senkin on päättänyt, että nainen on kaunis korkokengissä ja pitkillä hiuksilla? Mies. Mutta hei, kyllähän nää suomalaiset miehet on itse niin tyylitietoisia, että ihan silmiä hivelee! Alanpas minäkin stalkata miehiä kaupungilla ja arvostella ulkonäköä, niin maailma tästä paranee!

• Näin on!

On kauheeta,kun jotkut naiset kasvattavat/pitävät väenvängällä pitkää,ohutta "siimatukkaa".Jos on pitkät hiukset,niiden on oltava hyväkuntoiset,paksut,puhtaat ja tuuheat.Muuten voi leikata samantien pois!Kauheinta on maantienvärinen,ohut siimatukka!Harvalla vanhemmalla ihmisellä hiukset on enää paksut!

• pitkätukkainen 20-v

Huvittavia tapauksia ovat nämä 40-60-vuotiaat naiset, jotka ovat jämähtäneet teinivuosien pitkään tukkaan tai muuten vain haluavat näyttää "nuoremmilta". :D Harvalle viisvitoselle sopii pitkät hiukset... Ja moni mies on ollut kanssani aivan samaa mieltä.

• Mimmuliinu

Tottakai jokainen saa pitää sellaista tukkaa, jossa tuntee olonsa kotoisimmaksi. Itse olin monta vuotta lyhyissä ja nyt on pitkät. Silloin tykkäsin tuosta 'poikatukasta', mutta nyt en missään nimessä voisi enää palata tuohon tyyliin. Omasta mielestäni molemmat sopivat meikälle oikein kivasti, mutta tunnen oloni naisellisemmaksi pitkissä.

Pääasia on se, että tukka on hyvin hoidettu ja terve. Vähän aika sitten näin linja-autossa naisen, jolla oli tosi ihana lyhyt tukka, ja aloin muistella taas omaa vanhaa tukkaa hyvällä. Tuon naisen kauniita kasvoja vain korostivat ne lyhkäiset hiukset, ja kyllä se on niin, että lyhyt tukka korostaa enemmän omia piirteitä.

Kaikista kamalimmat ovat sellaiset Tuksu-hiukset. Kauhea pitkä takkuinen huonokuntoinen hamppu.. Varmaa Johku näyttäisi paljon raikkaammalta lyhyessä mallissa, ilman sitä karseeta tekotukkaa.

Hoitakaa hiuksianne hyvin ja pitäkää sellaista mallia, mistä tykkäätte! Yleensä ihmiset, jotka ovat sinut itsensä kanssa näyttävät juuri parhailta ja 'säteilevät'. Vedetään tää syksy täysillä naiset - pitkä- ja lyhyttukkaiset! :)

• 15v -kypsempi ku sie

Hohhoijaa... Sanokaa mitä sanotte, mutta seuraavat ovat faktoja:

1. Jokaisella oma tyyli - ÄLKÄÄ PUUTTUKO SIIHEN
      2. Kaikille ei pitkä tukka sovi
      3. Pitkä tukka vaikeampi ylläpitää, toki erikoistapauksia on
      4. Kaikille pitkä tukka ei ole edes mahdollinen
      5. Suomi=vapaa maa - eiks vaan?

Itellä ollu koko lyhyen elämäni ajan korkeintaan polkkatukka, välillä ihan poikatukka. Koska omistan nopeasti rasvoittuvat hiukset, pesen ne joka päivä ja föönaan kuiviksi. Oli puoli vuotta sitten melkein olkapäille ulottuva tukka, mutta jo se tuskastutti pituudellaan ja hankaluudellaan. Kaikenlisäksi lyhyt tukka on yleensä paremmassa kunnossa, eikä tarvitse nähdä paljoa vaivaa, että saa sen näyttämään tuuhealta.

Seuraavaks vois kasvattaa vähän pidemmäksi ja sitten hankkia rastat. Hankkikaa kaikki rastat! Siinä on äijille sitä pitkää tukkaa!

• hohhoooo

eiköhän se oo jokaisen ihmisen oma valinta minkäpituiset hiukset haluaa itsellään pitää? :D eikä lyhyitä hiuksia ole edes niin helppo aina laittaa, pitkät hiukset voi vaan antaa kuivua tai föönata nopeasti, laittaa pannan päähän tai tekaista nutturan, lyhyttä tukkaa pitää oikeasti laittaa ja puunata jotta se on hyvännäköinen :) itsellä ollut aika lyhkäsetkin yhdessä välissä ja erittäin pitkätkin hiukset on ollut :) nyt tällä hetkellä olen sitä mieltä että hieman olkapäiden yli olevat toimivat minulla parhaiten vaikka joskus ärsyttääkin näin kylmänä aikana kun hiukset menevät aivan takkuun kaulahuivin kanssa :) mutta en kyllä ymmärrä miksi joku ajattelee että esim. aviomiehen puolesta se ei olisi ok leikata lyhyiksi ilman että kysyy häneltä ensin, eiköhän se ole jokaisen oma asia millaiset hiukset on ja tosiaan NAAMANMUODOLLA on erittäin paljon väliä mikä sopii kyseiselle henkilölle ja muutenkin ihan ihmisen pituuskin vaikuttaa siihen miltä näyttää milläkin hiuksilla :)

• kampaajaparturi.

Itseasiassa pitkiä hiuksia on helpompi hoitaa ja laittaa kun lyhyitä hiuksia. Minulla on lyhyet hiukset mutta välillä pitkät. En minä ainakaan leikkaa hiuksiani niinkuin miehet tahtoisi teen niin kuin itse tahdon ja parhaaksi näen. On paljon miehiä jotka pitävät lyhyistä hiuksista joten älä yleistä (;

nytten löytyy lyhyt tukka pitkä takatukka joten eikö ole aika hyvä kompromissi tällekkin asialle ;D

• Pituuttaa piisaa....

Kyllä minä (naisena) ainakin ihailen aina pitkiä, paksuja ja kiiltäviä hiuksia. Sellaiset haluaisin minäkin, mutta: ainoa mitä em. suomalaisella hiuslaadulla saavutan, on tuo pituus. Pitkä hiirenhännän ohut tukka ei kuitenkaan mielestäni ole superseksikäs, vaan näyttää aina vähän huonokuntoiselta. Nytkin omistan puoleen selkään ulottuvan hiuskuontalon, mutta auki ollessaan se näyttää hyvältä tasan hetken kuivauksen jälkeen. Niinpä tyylini on aina "hiukset kiinni". Tämän vuoksi menenkin huomenna huippukampaajalle, maksoi mitä maksoi, ja hankin itselleni sellaisen tukan, josta oikeasti on minulle kruunuksi, ja jota voi pitää auki kasvojeni kehyksenä. Luulenpa näyttäväni huomattavasti paremmalta hieman lyhyemmässä lookissa kera pohkeita nuolevien huippukorkeiden syyssaappaiden. (Toki olen kokeillut hiusten pidennyksiä ja paksuunnuksia, mutta ilo niistä on niin vietävän lyhytaikainen hintaan nähden.)

• hairs_

Kyllä niitä harvalla tänä päivänä näkee pitkiä hiuksia, lyhyet kun tuntuu olevan muotia kovasti. Itselleni on suotu paksut hiukset, joten kasvatan niitä pitkiksi, peppuun asti olisi haaveena. Tällä hetkellä hiukseni ulottuvat hartioihin. Kyllä pitkät hiukset kiinnittää katseen, erottuvat edukseen. Mutta ymmärrän myös lyhythiuksisia, ne on helppohoitoiset, itsellänikin oli vähän aikaa polkkatukka. Mutta mulle taas sopii paremmin pitkät hiukset, ja sinänsä pitkät hiukset on helppo, jos on bad hair day, taikka hiukset likaiset niin sutaisee vaan ponnarille. Kaikille suomalaisille ei ole suotu paksuja hiuksia, joten ohuet hiukset varmaankin näyttävät paremmalta lyhyinä kun pitkinä..

• Jossu

Nämä kaikki on makuasioita. Miksi riidellä niistä? makuja taitaa olla yhtä monta kuin on ihmisiäkin. Eikä kai ole asiallista haukkua toisten tyyliä?
      Jokaiselle vapaus olla oma itsensä ja omanlaisensa :)

• mimmi87.

Itselläni on lyhyet hiukset, jotka korostavat paremmin kasvojeni piirteitä kuin päänahkaa myöten rasvalettinä olevat pitkät hiukset.
      Eikä pitkien hiuksien pätkäiseminen lyhyiksi ole kertaakaan harmittanut, tunnen oloni vain itsevarmemmaksi.
      No jokainen "kantaa oman päänsä", turhaa siinä muiden latelemaan sääntöjä.
      toki mielipiteitään saa sanoa.

• nättitukka

Aika tylsiä on ne lyhyet peruskasarimallit. :/

Pitkät hiukset ovat kyllä kauniit, itselläni on sellaiset että saan hyvin ponnarin ja nutturan, auki en juuri pidä.

• takapiiska

hei olen 12 vuotias tyttö ja minulla ON lyhyet hiukset. Minun *ystäväni* sanoi, että nolasin itseni kun leikkautin ne lyhyiksi. hiukseni ovat ihan mukavat mutta LIIAN helppohoitoiset, niille ei voi tehdä mitään! :(((( haluankin kasvattaa pitkät hiukset takaisin, saisin ne ponkulle yms.

• nättitukka

Onneksi hius on kasvava luonnonvara, pian saat ponnarin taas.

Koulutyössä oleena olen huomannut että tytöillä ei juuri ole lyhyitä hiuksia, aika jännä ilmiö sekin ala-asteella.

• Lapin_noita

On mielestäni totta että useimmille naisille sopii pitkä tai keskipitkä tukka. On myös totta että joillekin lyhyet hiukset sopivat paremmin.
      Omalta tyyliltäni olen "peri naisellinen", pitkät ja vaaleat hiukset, pitkät hulmuavat hameet ja kauniisti istuvat tunikat saavat minut tuntemaan itseni nätiksi ja naiselliseksi. Pitää muistaa että vaikka minä tunnen oloni näyttäväksi pitkissä hiuksissa ja hameissa, se ei tarkoita etteikö lyhyt hiuksiset ja housuihin pukeituneet voi olla naisellisia.
      On paljon naisia jotka näyttävät tyrmäävän upeilta juuri lyhyessä tukassa, samoin myös niitä jotka kääntävät päitä pitkä tukkaisina. Housut/hame, pitkä/lyhyt ei määrittele kauneutta, olemme kauniita siinä tyylissä joka meitä parhaiten pukee, oli se sitten lyhyt tai pitkä tukka.
      (Kirjoitin tämän väsyneenä, joten pahoittelen kirjoitusvirheitä joita oletettavasti löytyy. Hyvää kesää.)

• lkihdvöoiavwb

Tässä sinulle vastakysymys: Miksi miehillä on joskus pitkät hiukset?! Se EI todellakaan sovi miehille! Vähät siitä, vaikka olisikin joku hevari, mutta pitkät hiukset eivät sovi miehille! :DDDDD

• mies40+

Lähikaupan kassalla on kivannäköinen jo keski-ikäinen nainen, jolla on aina ollut pitkät tummat hiukset poninhännällä. Kävin tänään kaupassa ja huomasin hänen leikkauttaneen hiuksensa lyhyiksi, joten menin hänen kassalleen ihan vain nähdäkseni hänen uuden kampauksensa läheltä. Olin jo jonkin aikaa odotellut, koska leikkauttaisi hiuksensa ja viimeinkin odotukseni palkittiin.

• mies40+

Kävin taas kaupassa katsomassa lyhyttukkaista "kassatyttöä". Hän oli käynyt uudistamassa kampaustaan vielä parempaan suuntaan eli lyhyemmäksi. Nyt hänen niskansa oli ajettu clipperillä aivan lyhyeksi.

• mies40+
        mies40+ kirjoitti:

Kävin taas kaupassa katsomassa lyhyttukkaista "kassatyttöä". Hän oli käynyt uudistamassa kampaustaan vielä parempaan suuntaan eli lyhyemmäksi. Nyt hänen niskansa oli ajettu clipperillä aivan lyhyeksi.

Olin taas hänen kassallaan ja ihailin hänen lyhyeksi ajeltua tummaa niskatukkaansa vuoroani odotellessa. Aioin sanoa hänelle jotain hänen hiuksistaan tyyliin "kivan lyhyet hiukset". Jäi taas sanomatta, kun tuli asiakas perääni jonoon.

• Lillimari2

Kun hiukseni eivät kasva,katkeavat suht lyhyinä,hiuksistani tulisi vain joku pieni hiiren häntä,jos yritän kasvattaa. SIKSI PIDÄN LYHYINÄ:

• tähkäpää

Pitkä tukka on ihana... :) Minulla on ollut kaikki aina siilistä takapuoleen yltävään tukkaan, mutta pitkä tukka jonka saa kauniille kampauksille on kaikista paras, vaikka solidaarisuuden takia ilmeisesti pitäisi leikata lyhyt...?

• typeriäkysymyksiääää

Vastaan sinun kysymyksiisi:
      "Miksi naiset lyhentävät hiuksiaan?"
      - Jotkut naiset pitävät itseään kauniimman näköisenä lyhythiuksisena. Toisten mielestä lyhyet hiukset ovat helpommat. Joidenkin tyyliin vaan kuuluu lyhyt tukka. Jollakin värjäys meni pieleen, jollakin tukka on muuten vaan mennyt huonoon kuntoon jne jne jolloin on parempi leikata hiukset ja aloittaa kasvattaminen alusta.

"Ymmärrän kyllä sen, että ohuet hiukset on parempi pitää lyhyinä, mutta miksi paksut hiuksetkin lyhenentään?"
      - Edellämainituista syistä.

"Voiko ainoa syy olla niiden helppo hoitaminen ja onko se riittävä syy? Mitä tähän sanoo esim. aviomies?"
      - Kyllä, ainoa syy voi olla helppo hoitoisuus ja se on riittävä syy. Hiukset ovat kuitenkin jokaisen oma asia ja vieläpä hyvin vähäpätöinen sellainen. Kellekkään ei ole haittaa siitä että naapurin rouvan hiukset ovat lyhyet, joten jokainen saa päättää hiuksistaan itse kyselemättä siitä sinulta, minulta tai siltä aviomieheltä. Aviomiehen ajatuksia tuskin kysellään kun Suomessa nainen saa tehdä päätöksiä ilman miehensä lupaa. Nainen saa määrätä omasta vartalostaan itse, myös hiuksista. Ja siihen mitä mies kysyttäessä sanoo, en osaa pahemmin vastata. Varmaan vaikka mitä. Osa sanoo että kiva, tee mitä tahdot, toinen sanoo että oletkin aina näyttänyt kauniilta lyhythiuksisena, toinen sanoo että älä missään nimessä leikkaa.

Tyydyttivätkö nämä vastaukset sinua, ja olivatko ne yhtä yksinkertaisia kuin kysymyksesikin?

• longhairandshorthair

Taidat olla aika väärässä... Kukaan ei tule päättämään sinun pukeutumisesta, miksi sinä sitten yrität pakottaa naiset samaan muottiin sellaiseksi millaiseksi itse haluat? Taidat olla itse aika kapeakatseinen, kun väität että jokainen näyttää hyvältä pitkissä hiuksissa. Maailmassa on vaikka kuinka monta julkkista, joille lyhyet hiukset sopivat paremmin kuin pitkät... no mutta itsepähän mielipiteesi päätät, onneksi tuollaisetkin kuolevat aikanaan... ja vielä se, että itselläni on pitkät hiukset...

• 14 paskapää

Oon 14 v tyttö joka leikkas ns poikatukan ja vittukun nyt vituttaa ja ahdistaa. Haluun pitkät takas. Vittuu haluunkuollaa saatanaa

• 2453245234

veikkaan syyksi kampaajia, joilla on aina pakkomielle kyniä asiakkaiden hiuksia suurella innolla. Täten suomi on täynnä kanapersetukkia. Lisäksi siinä voi olla syynä, kun suomalainen hankkii lapsia, niin hän ajattelee, että hän voi lakata huolehtimasta itsestään ja olla naisellinen. En ymmärrä tätä ollenkaan.. Pitkät hiukset ovat naisen kruunu.

• yyyhhh

lyhyet hiukset naisilla on aivan kammottavat.......

• nainenminäkin

leikkaan hiukset säännöllisesti lyhkäisiksi, sillä kärsin päänahan psoriasiksesta ja lisäksi tukkani on niin mahdottoman paksu, että päänahka kärsii jos se on pitkänä.

• Jokaisella omat syynsä pitää hiukset lyhyinä. Mulla on pitkät hiukset, mutta ei voisi kyllä vähempää kiinnostaa miksi joku toinen pitää omansa lyhyinä : D

Jos multa mielipidettä kysytään jossain yksityistapauksessa niin annan rehellisen vastauksen, mutta muuten... Tehkää naiset hiuksillenne mitä lystäätte ja jättäkää miesten pohdinnat omaan arvoonsa. Eivät tiedä miten paljon työtä pitkät hiukset tuottaa jos ne haluaa pitää terveinä.

• tyyppi

Lyhyet hiukset. Kasvatin pitkät välissä, mutta kun suuriosa ihmisistä minä itse mukaan lukien on sitä mieltä, että lyhyt vain käyvät paremmin, niin miksi pitää siinä vaiheessa pitkät. Kyllähän ne pitkät olivat tosi ihanat luonnonkiharassa hiuksessa, mutta kun eivät istuneet niin eivät.

• rumatugga

eiköhän suurin syy tähän ole ihan se että naiset värjää hiuksiaan niillä myrkyillä ja siitä syystä latvat kärsii, menee huonon näköisiksi,katkeilee ym. eikä siinä auta mitkään tehohoidot ym. ainoastaan se että otetaan latvat pois!

Itse olen huomannut naisilla joilla on oman väriset hiukset on usein todella kauniit pitkät hiukset.

Mä olen ittelleni aika vihainen siitä että olen värjänny hiuksiani ja paljon olenkin eikä värit enää viimein sitten ees tarttunu hiuksiin kun latvat ihan rutikuivat niin eipä auttanu kun kynityttää tukka lyhyeksi. Nyt siis olen miehen näköinen ja ruma mutta kai ne hiukset takaisin kasvaa jos vaan osaan olla värjäämättä.

• domino1

Itelläni on ollut melkein koko elämäni ajan pitkät ja paksut hiukset. Pari vuotta sitten tuli vaan mieli muuttaa hiustyyliä, ja kokeilla jotain uutta, joten leikkasin hiukset lyhkäsiks (inspiraatio; Keira Knightley Domino-leffassa!). Ei tuolloin tullut edes mieleenkään mitä miehet tykkäävät :D Oma poikaystäväkin on sanonut että tykkää pitkistä hiuksista, mutta parin päivän jälkeen totesi että nää lyhkäset hiukset olikin aika "päheet" :D

Nyt ei tulisi mieleenkään kasvattaa hiukset pitkiksi, never ever! Omasta mielestäni lyhkäset hiukset voi helpommin stailata erinäköiseks lyhyessä ajassa, toisin kuin pitkät hiukset. Tämä on siis vaan oma mielipide.

En oo koskaan oikeen tajunnut että miten ne miesten mielipiteet liittyy naisen hiustyyliin/pituuteen :D

Taas kerran vain oma mielipiteeni ^_^

• koj

Kyllähän se siten liittyy että jos haluatte että miellytätte ulkonäollänne miehiä niin jättäkään hiukset lyhentämättä.

• yksakka

se nyt on ykshailee miellyttääkö vaiko ei.harvalle aikuiselle käy pitkä tukka,varsinkin jos ei laita sitä mitenkään vaan antaa vapaana hulmuta.alle 20v.on eri juttu,niillä ymmärtää pitkän tukan.

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      100
      5415
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3623
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3225
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      451
      2526
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      258
      1572
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      86
      1314
    7. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      13
      1299
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1248
    9. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1243
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      146
      1172
    Aihe