Millaisia liikuntavaivoja teillä on?

kyynelhymynen

Oletko joutunut luopumaan rakkaista harrastuksista liikkumisen kivun vuoksi? Vai oletko keksinyt keinoja jatkaa harrastusta muuttamalla vain hiukan keinoja?
Allekirjoittanut on ollut intohimoinen luonnossa kulkija lapsuudesta asti eikä nuorena tullut mieleenkään että vielä joskus suunnittelisi menemisiään sen mukaan kuinka pitkän matkan joutuu kävelemään. Niin on vaan käynyt ja oman kehon rikkuuntuminen on tuntunut petokselta ja surulta. Asioita piti oppia tekemään toisella tavalla jos ei kokonaan halunnut luopua. Autoa aina moititaan, mutta sillä pääsee lähemmäs monta paikkaa minne ennen meni jalan tai pyöräillen. Autolta sitten liikkeelle ja apuneuvot mukaan kuten kävelysauvat, polvituet, reppu jossa mukana jakkara on hyvä sekin. Pitää vaan oppia kääntämään selkänsä ja sulkemaan korvansa ja kuvitella että on kaukana korvessa vaikka kaupunki kohisee ympärillä. Mutta ihminen ikään kuin häpeää että on kunnoltaan vajaa? Toisia vaivaisia on vaikea löytää, kaikki korostaa nykyään pärjäämistä ja että periksi ei anneta, muiden mukana mennään!
Oletteko löytäneet kaveripiiriä joilla samat liikkumisen hankaluudet? Kuulutteko johonkin kerhoon? Miten olette onnistuneet säilyttää harrastukset?
Minulla reppu odottaa ja kohta lähden "patikoimaan" paikkaan jossa ei juuri ihmisiä liiku joten ei tarvitse hävetä hidasta menoa, lauleskelen ja väännän naamaa hymyyn auringolle.

48

371

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • e Resepti

Polvet kestävät kulumisista huolimatta ,mutta 2-3 krt vuodessa tulee tenä.

Urheilijalta,huippusellaiselta sain neuvon: Pidä 14päivän tauko ja tauon aikana
      ota arcoxia 60mg kuuri ohjeiden mukaisesti.
      Tää on toiminut,mutta tauon pitäminen on ihan kauheaa , sen kuitenkin kestän kuin mies.

• Siis tuo mainitsemasi lääke kuvioihin silloin kun polvet pistää hanttiin? Onko tuo lääke reseptivapaa? Arthryliä olen joskus käyttänyt, en tiedä auttoiko se.

Sen tiedän että jos nivelet kipeytyvät niin harjoitustauko täytyy pitää. Ajattelin pistää lääkeohjeesi korvan juureen, kun polvi on joskus vihoitellut joten on odotettavissa että voi tehdä sen taas.

• eResepti
        saimaantaka kirjoitti:

Siis tuo mainitsemasi lääke kuvioihin silloin kun polvet pistää hanttiin? Onko tuo lääke reseptivapaa? Arthryliä olen joskus käyttänyt, en tiedä auttoiko se.

Sen tiedän että jos nivelet kipeytyvät niin harjoitustauko täytyy pitää. Ajattelin pistää lääkeohjeesi korvan juureen, kun polvi on joskus vihoitellut joten on odotettavissa että voi tehdä sen taas.

Reseptilääke

1 tabl päivässä , tulehduskipulääke. Määrätty 1x28 fol

Luulin, ekan polvien turpoamisten jälkeen, että "peli on pelattu" ja pitää siirtyä
        uima-altaaseen. Ammattimies sanoi, että höpöhöpö ja antoi neuvot jotka
        tepsivät. Nyt olen sauvakävellyt taas monen monta kuukautta ilman mitään
        kipuja. Tosin tiedän,että joku kaunis päivä voi taas kipuilu alkaa.

TAUKO JA KUURI,ajallisesti noin pari viikkoa.
        P.s. Jääpussia" näytin" myös muutaman kerran päivässä 10min satsin.
        Sellainen geelipussi,mikä laitetaan pakastimeen.

• eR....
        saimaantaka kirjoitti:

Siis tuo mainitsemasi lääke kuvioihin silloin kun polvet pistää hanttiin? Onko tuo lääke reseptivapaa? Arthryliä olen joskus käyttänyt, en tiedä auttoiko se.

Sinulle s.taka

28 tablettia maksaa SINULLE 29,50 . Ei halpa,mutta toimii.

• eR.... kirjoitti:

Sinulle s.taka

Söin kyseisiä tabletteja kun polveni kipeytyi vuosi sitten. Tammikuussa aloitin kuntosalin ja Glucosamin käytön. Helmikuun lopussa kopetin kuntosalilla käynnin. Otan kerran päivässä annospussin glucosamia veteen liuotettuna.

Tänäänkin tein noin 6 km lenkin. Ei ole enää ongelmia liikkumisessa. Kantsii kokeilla.

• eR.... kirjoitti:

Sinulle s.taka

eR

Kiitos tiedosta. Yritän muistaa, nojoo, muistisääntö on että tietyssä maassa on suunnilleen sen niminen hotelli jota tuttavani on käyttänyt... kun en kuitenkaan enää tarvitessani muista mihin talteen lääkkeen nimen laitoin vaikka sen kirjoittaisinkin ylös.

Onneksi polvet eivät ole vielä koskaan turvonneet, joskus kylläkin kipuilleet kun on tullut rasitettua niitä äkkipäätään turhan rankasti. Meille vanhemmille ihmisille lepo rasittavien liikuntojen välissä on vähintään yhtä tärkeää kuin liikkuminenkin.

• eukko.

Muistelen, että eikö tuo Arcox-kipulääke voinut aiheuttaa sydänongemia? Muistanko väärin, että ei suositella enää ainakaan pitkäaikaiseen käyttöön.

Oikaiskaa minua, jos olen väärässä.

• eR
        saimaantaka kirjoitti:

eR

Kiitos tiedosta. Yritän muistaa, nojoo, muistisääntö on että tietyssä maassa on suunnilleen sen niminen hotelli jota tuttavani on käyttänyt... kun en kuitenkaan enää tarvitessani muista mihin talteen lääkkeen nimen laitoin vaikka sen kirjoittaisinkin ylös.

Onneksi polvet eivät ole vielä koskaan turvonneet, joskus kylläkin kipuilleet kun on tullut rasitettua niitä äkkipäätään turhan rankasti. Meille vanhemmille ihmisille lepo rasittavien liikuntojen välissä on vähintään yhtä tärkeää kuin liikkuminenkin.

Täältä palstaltahan se lääkkeen nimi löytyy.

Liikunta aktivoi ja levossa kunto nousee .

• korppis kirjoitti:

Söin kyseisiä tabletteja kun polveni kipeytyi vuosi sitten. Tammikuussa aloitin kuntosalin ja Glucosamin käytön. Helmikuun lopussa kopetin kuntosalilla käynnin. Otan kerran päivässä annospussin glucosamia veteen liuotettuna.

Tänäänkin tein noin 6 km lenkin. Ei ole enää ongelmia liikkumisessa. Kantsii kokeilla.

Clucosaminia käytän minäkin, käyttänyt jo monta vuotta.

Mulla se on tablettina 3 kpl aamuisin tyhjään vatsaan.

• s-taka*
        eR kirjoitti:

Täältä palstaltahan se lääkkeen nimi löytyy.

Liikunta aktivoi ja levossa kunto nousee .

Voi ei, en ikuna kaivele vanhoja ketjuja. Tai voihan se polvi alkaa kipuilla vaikka huomenna...

Niin se on että lihakset kasvaa levossa. Edellyttäen että ensin on treenattu. Aktiiviurheilijatkin sen tietää mutta ei harjoitteluintonsa huumassa aina tahdo muistaa.

• Harjoittelua

Ikäännymme väjäämättä mukana tulee remppoja milloin minnekin. Liikkuminen alkoi käydä hankalaksi, polvet kipeät, jalkojen lihasvoima heikohkoa, ystävä antoi hyvät ohjeet. Aloita kuntosali harjoittelu varovasti, painoja lisäät omaan tahtiisi, voimat ja liikerajat alkavat palautua. Ihme ja kumma,näin on tapahtunut se kadonnut vyötärökin alkaa näyttäytyä.

2 kk on treeni kestänyt edelleen jatkan - osteoporoosiyhdistykset järjestävät kuntosaleille liikuntaa. Vielä tuli ohje lopeta sianlihan syöminen, käytä kanaa, kalaa ja paljon luomukasviksia. Voin vakuuttaa oloni on huomattavasti kohentunut.
      Huom tämä ei ole ohje eikä neuvo, vaan omakohtainen kokemus.
      Paino pudonnut 4 kg joten tavoite paino alkaa häämöttää.

• virva-tuulia*

Kuntosalilla, sauvakävelyllä, lenkeillä ja tanssimassa käyn säännöllisesti. Lenkkien pituus riippuu sen hetkisestä kunnosta, jos on kipuja lyhennän lenkkejäni. Makaamaan ei kannata jäädä, pieni liikunta vaikkapa kipulääkkeen avulla on hyväksi.

Ruokavaliota tarkkailen ja yritän noudattaa sitä jo terveydellisistä syistä, sillä siitä riippuu joudunko syömään lisää lääkkeitä vai vähentämään niitä.

Olen myöskin huomannut että jos kasvikset jättää lautasen reunalle, väsyttää enemmän. Epäsäännöllinen ruokailu lisää väsymistä myöskin.

• nelli.

Minulla on toinen polvi leikattu, molemmissa on enää hippunen rustoa jäljellä, eikä portaissa kävely enää oikein onnistu. Tai onnistuuhan se kun pakko on, mutta vaikeaa se on. Samoin tasamaalla kävely on vaikeaa, saati että sienestämään menisi.

Harmillista tämä vanheneminen, mutta minkäs teet. Vaikka ei nämä polvivaikeudet ole pelkästään vanhenemisen syytä. Minulta paukkasi nivelsiteet jo parikymppisenä. Sitä nuorempana, joskus kymmenen iän molemmin puolin olin kova urheilemaan. Hiihdin ja juoksin ja ihan hyvin kilpailuissa pärjäsin. Taitaa olla sukuvika, äidilläni ja siskollani on samat viat jaloissa.

• Lisää vain

liikuntaa, niin kivut häipyvät!

• Vaan entäpä kun ei vielä tässä iässä ole mitään kipuja?
        Portaita en kuitenkaan enää uskalla laskeutua kaksi porrasta kerrallaan suunnilleen vapaan pudotuksen vauhtia kuten muinoin nuorena. Pelkään kangistuneeni ja entäs sitten jos jalat ei olekaan yhtä nopeita kuin nuorena...

Paljon liikkuvilla työkavereillani oli jo 40 vuotta nuorempana jatkuvia kremppoja. Milloin mikäkin vaiva: sairaslomia, melkein rampana töissä jne. Yksi heistä pääsi jo sairaseläkkeelle jouduttuaan aina silloin tällöin liikkumaan yhden kepin varassa.

Näin se vain näkyy menevän oikeasti elämässä.

• Liikunta kun on vähentynyt, on minua alkanut vaivaamaan ruoan liikkuminen.
      Joskus muinoin, iltapäiväisen hiihtolenkin tai juoksun jälkeen tuli rökäistyä päivän töhkät pois siinä 18.00 jälkeen.
      Nyt laiskana, alkaa ruoka liikkumaan n. 20.00, ja siitä sit tulee levotonta ukkoa ja jalkoja.
      23.00 -24.00 pitää mennä vessaan. Silloin ruoka liikkuu hyvin.
      Eipä tässä muuta liikuntavammaa ole.
      H.

• Liikuntavammaton

H
        Pierettääkö sinua kovasti, aiheutatko ympäristöllesi hajuhaittoja, miten kotiisi ilmastointi toimii. Pitävätkö läheiset hajurakoa sinuun? nämä ovat yleisiä liike ongelmia kuvauksesi perusteella. Liikuttaako iltaisin sitä pikkukaveriasi? Miten hoidat nämä ongelmat?

• :))
        Liikuntavammaton kirjoitti:

H
        Pierettääkö sinua kovasti, aiheutatko ympäristöllesi hajuhaittoja, miten kotiisi ilmastointi toimii. Pitävätkö läheiset hajurakoa sinuun? nämä ovat yleisiä liike ongelmia kuvauksesi perusteella. Liikuttaako iltaisin sitä pikkukaveriasi? Miten hoidat nämä ongelmat?

Niinpä, mahtavan jalostava aihe, p a s k a n t a m i n e n.

Sillä saanee Nobelin rauhantakaamispalkinnon, vessapaperikäädyin.

• Liikuntavammaton kirjoitti:

H

"Liikuntavammaton"

Ihmisen ongelma on putki.
        Putki on myös ihmisten ongelma.
        Jos putki toimii, se henkäelee vain heleästi.
        Jos on paljon kuituja, tunkevat kuidut edellään ilmaa, jos eivät sitten aiheuta tukoksia.
        Ilman kuituja tulee Tuubasta, kuitujen kanssa Pajupillistä.
        Tukos aiheuttaa verisuonten tukkeumaa ja pientä piliä.
        Onneksi minulla ei ole niin läheisiä jotka asiasta kärsisivät.
        Pitää vain muistaa mitä on syönyt, ja kuinka hyvin pitää pytynsuun täyttää.
        Onneksi on minulla täyteläinen pyllypuoli.
        H.

• Vaivansa kullakin
        hunksz kirjoitti:

"Liikuntavammaton"

Ihmisen ongelma on putki.
        Putki on myös ihmisten ongelma.
        Jos putki toimii, se henkäelee vain heleästi.
        Jos on paljon kuituja, tunkevat kuidut edellään ilmaa, jos eivät sitten aiheuta tukoksia.
        Ilman kuituja tulee Tuubasta, kuitujen kanssa Pajupillistä.
        Tukos aiheuttaa verisuonten tukkeumaa ja pientä piliä.
        Onneksi minulla ei ole niin läheisiä jotka asiasta kärsisivät.
        Pitää vain muistaa mitä on syönyt, ja kuinka hyvin pitää pytynsuun täyttää.
        Onneksi on minulla täyteläinen pyllypuoli.
        H.

Joskus sinulle on pakko nauraa...paskapäälle. ;)

• Vaivansa kullakin kirjoitti:

Joskus sinulle on pakko nauraa...paskapäälle. ;)

"Vaivansa kullakin"

Hän nyt ottaa huomioon että paskapäitäkin on erilaisia.
        Ihqu oikeita ja sit sellaisia joita vai luulee.
        Se ei aina ota minua todesta, paitsi tosiasioissa.
        Tosiasioissa on kyllä se ongelma että useimmille ne ovat ihan omat tosiasiat.
        Minusta on mukavaa että jutuilleni murahdellaan, ja saa murahdella senkin jälkeen kun on ymmärtänyt mitä minä kirjoitan.
        Fiksut saavat nauraakin...
        H.

• Vaivansa kullakin
        hunksz kirjoitti:

"Vaivansa kullakin"

Hän nyt ottaa huomioon että paskapäitäkin on erilaisia.
        Ihqu oikeita ja sit sellaisia joita vai luulee.
        Se ei aina ota minua todesta, paitsi tosiasioissa.
        Tosiasioissa on kyllä se ongelma että useimmille ne ovat ihan omat tosiasiat.
        Minusta on mukavaa että jutuilleni murahdellaan, ja saa murahdella senkin jälkeen kun on ymmärtänyt mitä minä kirjoitan.
        Fiksut saavat nauraakin...
        H.

Ei naurussa ole kyse mistään fiksuudesta. Satun vaan olemaan hyvällä tuulella.

• henrjii

Etunojapunneruksiin en enää lähde,
      jos ei nyt naista satu olemaan alla, ranteissa taitaa olla joku tuppi tulehdus

• Tanssiva Kauhu

henrjii

Elämä on pokeria. Jos ei ole paria,niin hyvä käsi riittää.

• Terve menoa

Fysiikkani toimii kiitettävästi, mutta aivoni ovat jo hieman kalkkeutuneet.
      Huomaan sen itsekin monessa arkipäivän tilanteessa.
      Mikä ihmekuuri parantaisi aivotoimintaa tai ainakin jarruttaisi lahoamista?

• "Terve menoa"

Niin, aloitushan koski liikuntaa.
        Nyrkkeilyssä se anntetaan aivoille lyömällä hyvin,
        kotioloissa voi lyödä päätään seinään.
        H.

• Terve menoa
        hunksz kirjoitti:

"Terve menoa"

H.

Ei minun tarvitse lyödä päätäni seinään kotioloissa...saan tahtoni yleensä läpi kivuttomammin. :)
        Ajatus vaan harhailee nykyään herkemmin, ja käsikirjoitus tökkii ja aivot eivät tunnu ihan omilta.

• Jatkoa edelliseen
        Terve menoa kirjoitti:

Ei minun tarvitse lyödä päätäni seinään kotioloissa...saan tahtoni yleensä läpi kivuttomammin. :)
        Ajatus vaan harhailee nykyään herkemmin, ja käsikirjoitus tökkii ja aivot eivät tunnu ihan omilta.

Tässä sen näkee hajamielisyyteni......liikunnasta puheen ollen....luen, harrastan ristikoita, teen töitä, olen ihmisten kanssa tekemisissä päivittäin, mutta siltikin aivot rapistuu liian nopeasti mielestäni.

• Pataässä.
        hunksz kirjoitti:

"Terve menoa"

H.

" H"

Kalastamisessa ja nyrkkeilyssä yritetään saada koukku leukaan.

• henrjii
        hunksz kirjoitti:

"Terve menoa"

H.

Painijan niska, ja nyrkkeiljän paska

• wsdfvghnjö-ä
        hunksz kirjoitti:

"Terve menoa"

H.

H, oletko ylpeä siitä, että sekoitat itsesi joka keskusteluun ja loukkaat niitä jotka tahtoisivat puhua heille vaikeista ongelmista asiallisesti.Ulostamisasiasi antaa kuvan että paskanvertaa arvostat muiden ihmisten ajatusmaailmaa.

• sdfvgnm

Jos muistiasia kovasti vaivaa, kannattaa mennä tutkimuksiin, joissa ensin suljetaan pois monet muistiin vaikuttavat tekijät kuten kilpirauhasen vajaatoiminta, masennus, uniapnea, b12 vitamiinin puutos, sokeriaineenvaihdunnan häiriöt yms. yms. Muistisairauttakin on monenlaista ja monenasteista ja nykyisillä lääkehoidon mahdollisuuksilla sairautta voidaan ainakin hidastaa, mikä tarkoittaa lisää hyviä itsenäisiä vuosia! Tosi hyviä uusia hoitomuotoja on tutkimuksen alla. Pidä itsestäsi huolta:)

• lääkäriä tarvittaisi

V ahinko että näin tärkeään asiaan kuin niveliin tulleita ongelmia, joku viitsiikin sekoitella niin syvään maan sydämeen missä mielikuvitus harhailee.
        Alsissa puheet menevät aihepiirien ulkopuolell niin ettei kirjoittaja pysty mielikuvitustaan hallitsemaan.

• surkeaaon
        lääkäriä tarvittaisi kirjoitti:

V ahinko että näin tärkeään asiaan kuin niveliin tulleita ongelmia, joku viitsiikin sekoitella niin syvään maan sydämeen missä mielikuvitus harhailee.
        Alsissa puheet menevät aihepiirien ulkopuolell niin ettei kirjoittaja pysty mielikuvitustaan hallitsemaan.

ALS ja altzheimerin tauti ovat kovin eri asioita. muussa suhteessa jaan mielipiteesi täysin.

• Ei muuta vaivaa kuin laiskuus lähteä.

Tänään oli kyllä hieno päivä ja niinpä se kului pitkälle tuolla ulkona. Hyvin rauhallisesti kävelen ja kamera kun on mukana, meno ei mitenkään rasittavaksi ehdi muodostua, pysähdyksiä tulee vähän väliä.

• demeter

Minun liikkumistani ei toistaiseksi ole estänyt mikään vaiva. Olen kyllä luonnostani keventänyt lajeja. Mieluummin joogaa kuin zumbaa, vai mikä se uusi laji taas olikaan ? En ole koskaan tykännyt juoksusta, joten minun aerobinen liikuntani on kävely (hiihto talvella).
      Ai niin. On mulla vaiva, lonkan leposärky. Ellei se ole limapussin tulehdus se saattaakin sitten oli jotakin sellaista, joka voi ajan oloon haitatakin liikkumista.
      Toivotaan, ettei niin käy.

• Hiiri vai jäähtynyt?

Minulla taas levossa semmoinen olkapääsärky,joka herättää monesti unestani. Päivisin se ei vaivaa. Aina sängyssäni rupeaa vaivaamaan.. Onko se oire ns. jäähtynyt vai muu? Kokeilin googlaamalla, en saanut silti kunnollista vastausta. Olen 55 v ja teen paljon käsilläni, taisi olla myös minullakin "hiirikäsi". Paljon fyysisiä töitä.
      Vinkkejä kaipailen, kiitos!

• nelli.

Sama vaiva. Väillä tekisi mieli hakata päätä seinään. Vasen hartia on se josta kaikki alkaa. Siellä on jumissa jotain. Jumppaan, hieron oikealla kädellä, mutta ei se auta. Tai auttaa hetkeksi, mutta ei sen enempää. Se lihas, joka lähtee niskasta olkapäähän on ihan tukossa ollut jo vuosia.

Kai se särky sitten siihen loppuu kun kasvan jotain ruohoa. Siihen asti on kärsittävä.

• Poika varjoiselta ku

OLKAPÄÄONGELMAISILLE !

Vaivanne on melko varmasti : Olkapään pinneoireyhtymä .
      Päiväkirurgiaan kunnalliselle , jossa olkapäähän tehdään tilaa.
      Eli tähystysleikkaukseen, mars !

Mulle ja kahdelle kaverilleni on tehty kyseinen leikkaus
      ja siihen loppui yökivut ja vuosien valvominen.

• PVK:lta

Leikkaus maksaa noin 100 euroa 15 särkylääkkeet , joita tarvitset 2-3 päivän ajan. Kuntoutus ohjeiden mukaan kunnallisella kuntohoitajalla , jossa itse kävin kerran ,sillä sanoin tekeväni samat liikeet omatoimisesti kotona ja teinkin 100%
        teholla. Käsi oli täysin kunnossa 2kk kuluessa ja puolikunnossa jo 10päivän jälkeen leikkauksesta,eli särkyä ei tippaakaan.

Kiristääkö ylös/sivulle nostaessa ?

• demeter
        PVK:lta kirjoitti:

Leikkaus maksaa noin 100 euroa 15 särkylääkkeet , joita tarvitset 2-3 päivän ajan. Kuntoutus ohjeiden mukaan kunnallisella kuntohoitajalla , jossa itse kävin kerran ,sillä sanoin tekeväni samat liikeet omatoimisesti kotona ja teinkin 100%
        teholla. Käsi oli täysin kunnossa 2kk kuluessa ja puolikunnossa jo 10päivän jälkeen leikkauksesta,eli särkyä ei tippaakaan.

Kiristääkö ylös/sivulle nostaessa ?

Unohdin ihan tuon olkapään, kun sekään ei koskaan vaivannut liikkuessa.
        Oman vaivani tulkitsin "ahtaaksi olkapääksi". Kipu kesti aikansa, mutta venyttelemällä ja voimistelemalla sain sen kyllä siedettävään kuntoon. Liikeradatkin ovat normaalit.

• PVK:lta

Polviin kukonhelttauutetta. Itse ostat,lääkäri pistää ja laittaa ne voitelemaan polviasi.

• isapelli

Miulla on tuo jalkapohja ajoittain kippee kantapään ja päkiän välistä. Kantapää pohjallise hieman auttavat, mutta ei täysin on vaivannut juhannuksesta lähtien. Lääkäri määräsi taivuttelua ja särkylääkettä.

• Pekkasus

Koskaan en ole liikuntasuorituksen jälkeen vihainen.
      Mutta kun lenkki jää väliin vihaan itseäni.

• semmoista se on

Paljon hyviä vastauksia, joista sai tunteen ettei sittenkään ihan yksin ole kipujen kanssa yrittämässä. Paljon oli tuttua, on leikattu polvea ja laitettu helttauutetta usean kerran, on avarrettu olkapäätä ja ratkottu hermopinniä ranteista, on glucosamiinit olleet käytössä vuosia ja auttaneet nekin, selkää myös jäykistetty ja siitäkin apua, kunnon hoitona nyt jumppaa ja venytystä ja varoen kuntosalia, vesijuoksua, hiukan myös sauvakävelyä josta polvet ei tykkää eikä niskakaan.
      Haaveilen sähköpyörästä joka auttaa ylämäissä, tavallinen pyörä ei oikeen onnistu. Välillä suruttaa ja välillä kapinoi mutta omalla rytmillä eläen pärjään aika hyvin, tämä on vain se minun osa elämässä.

• L - L

Täysin romuna!
      Mikään ei toimi kunnoööa.

Mätipuoli ommeltiin kasaan 3kk:n jälkeen 06.10. ja tänään pääsin kotiin sairaalasta.
      Sytoja eikä säteilyjä, nykytiedon perusteella tarvita jatkossa mutta kuntoutuminen tulee olemaan hidasta.

Nyt könttyän hitaasti, kylkeäni varoen, istuminen ja makuuulle käyminen sekä nousut ovat invalidin omaisia.
      Mitään vatsapuolta kuormittavaa en voi tehdä = en oikeastaan mitään.

Kuukauden kuluttua voisin aloittaa mätipuolen sairasvoimistelun mutta taidan ottaa varaslähdön.
      Puolen vuoden takaiseen kuntooni en tule koskaan pääsemään.
      Mätipuolen jättämä lienee pahin.
      Pääasia ettei tule mitään kipuiluja, varsinkaan selkään joka helpoimmin oireilee heikkoa vatsaa.

Pussista pääsy oli pääsasia.

• demeter

Kovaan rääkkiin olet joutunut, L-L, paljosta luopumaan - ainakin toistaiseksi.
        Ei taida paljon lohduttaa, kun toteaa, että huonomminkin olisi voinut käydä.
        Kuntoutuminen on hidasta, mutta olet sisukas ja sinulla on korvaamaton tukihenkilö. Kaksin selviää sellaisesta, mikä yksin tuntuisi käyvän yli voimien.
        Tsemppiä !

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      209
      14410
    2. Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.

Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m
      Joensuu
      17
      2148
    3. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      38
      1783
    4. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      94
      1176
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      117
      1133
    6. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      22
      1080
    7. Huomioon ottaminen

Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin
      Ikävä
      30
      862
    8. Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit

Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t
      Ikävä
      80
      688
    9. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      80
      683
    10. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      64
      663
    Aihe