muutto & opiskelu englannissa ?

dream will come true

Unelmani on muutto ja opiskelu englannissa ja tiedän, että minulla sanotaan olevan suuret luulot englannista; ettei se todellakaan ole pelkkää elokuvien englanti, vaan esim. suuremissa kaupungeissa on väkivaltaa enemmän kuin täällä kotosuomessa sekä slummeja. Tietysti on, mutta se on paljon muutakin.

Olen lähdössä vaihtariksi englantiin juuri siksi, että voisin tutustua maahan omin silmin ja vuodesta saatava todistus auttaa minua opiskelupaikan etsimisessä. Itse uskon, että saisin paikan, jos kokemusta ja kielitaitoa löytyy ?

Eli onko siis ketään, joka osisi neuvoa ? (; thanks

9

469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 003

      Neuvoa missa asiassa? Tottakai saat opiskelupaikan, jos kielitaito ja arvosanat riittavat. Kannattaa kuitenkin muistaa, etta lukuvuosimaksut taalla yliopistoissa ovat paikoin jopa £9000 puntaa vuodessa, eli halpaa lystia opiskelu ei ole.

    • dream will come true

      kiitos, pidän mielessä (:
      no neuvoja kaipaan nyt kaikessa tähän liittyvissä asioissa

    • 003

      Olisi helpompi auttaa, jos sulla ois esittaa tarkempia kysymyksia...

    • dream will come true

      Okay, no erityisesti oon miettiny asumisesta, että miten muutto onnistuisi, sattuisitko tietämään mitään hyvää muuttofirmaa& miten asunnon englannista saa oikeen vuokrattua? mahdollisesta opiskelupaikasta ei oo mitään tietoa vielä..

      and opiskelusta: miten paikkaa yliopistoon haetaan täältä suomesta ? ois tosi mageeta päästä opiskeleen lontooseen, oxfordiin tai cambridgeen (; mutta sinne on kaiketi paljon hakijoita.....

    • ---+++---

      Opiskelupaikan hakemisesta: Mene sinua kiinnostavan yliopiston (tai muun koulun) kotisivuille. Sieltä löytyy lähes poikkeuksetta hakuohjeet ja vaatimukset myös kansainvälisille opiskelijoille (tai vähintään tieto siitä, mistä ne hakuohjeet saa). Etenkin huippuyliopistoista kannattaa tosiaan muistaa se, että opiskelu ei ole ilmaista. Lukuvuosimaksut riippuvat paitsi yliopistosta, niin myös opiskeltavasta alasta.

      Yliopistoissa taidetaan usein asua kampuksella, jonkintyyppisessä asuntolassa (ainakin vaimon kohdalla näin, kun briteissä opiskeli). Muuten en osaa briteissä asumisesta sanoa, mutta jos on yhtään samanlainen meininki kuin Irlannissa siinä naapurissa, niin nuoret asuu usein kimppakämpissä, sillä harvalla on varaa yksiöön tai omaan kämppään.

      Asuntoja voi katsella netistä, esim:
      http://www.rightmove.co.uk/

    • dream will come true

      heey kiitti tosi paljon tuosta ! (--:

    • askel kerrallaan.

      Hei, Kannattaa harkita opiskelemista Skotlannissa, sillä lukukausimaksuja ei peritä euroopan unionin kansalaisilta. Haku tapahtuu Ucasin kautta samoin kuin myös englantiin ja vuosittainen hakuaika päättyy muistaakseni tammikuun puolivälissä joten ensi syksyksi opiskelupaikkaa ehtii vielä hakea. Suomesta saa myös opinto- ja asumistukea opintoihin. Times julkaisee higher education league tablesin josta voi tarkastella yliopiston tasoa, mutta yleisesti ottaen ns. vanhat yliopistot ovat parempi kuin uudet. Ensin opiskelupaikka kuntoon niin asunto kyllä varmasti löytyy :)

    • dream will come true

      thanks (:
      eli siis skotlannissa lukukausimaksuja ei peritä EU:n kansalaisilta o: tuota en tiennytkään

    • Vaihtari

      Itse olin vuoden vaihto-oppilaana Englannissa (Portsmouthissa). Vaihto-oppilailta ei peritä lukukausimaksuja. Asunnot olivat siellä joko yliopiston omistamia kerrostaloja, joissa todennäköisesti myös yksiöitäkin. Itse kuitenkin jouduin turvautumaan yksityisiin markkinoihin. Yleensä rivitalokämpän vuokraa n. 5 henkeä, jolloin kaikilla on oma huone. Itselläni oli vain yksi kämppäkaveri. Englantilaisittain asunnot ovat suhteellisen ahtaita, vanhoja ja vähän koleitakin. Lontoossa asuminen on muuten paljon kalliimpaa ja varsinkin halvoista asunnoista on pulaa. Yleensä jokin tietty porukka hakee uutta kämppistä entisen tilalle ja saattavat haastatella useampia, että löytävät samanhenkisen kämppiksen.

      Opiskeltava ala vaikuttaa myös itse opiskelupuoleen varsin paljon. Tutkinnon pituus on kuitenkin ainakin omalla alallani vuoden lyhempi (IT-ala). Opiskelupaikan saantiin en osaa muuta sanoa, kuin että täytyy olla erityisen hyvät paperit ja persoonallisuus huippuyliopistoihin, mutta on niihin ennenkin suomalaisia päässyt.

      Itse pidin kaikin puolin. Toki olin käynyt Englannissa aiemminkin ja se vain sopii minulle. En kuitenkaan väitä, että siellä olisi asiat jollakin tavalla paremmin kuin Suomessa. Se kuitenkin lienee selvää, että on helpompi saada sieltä töitä, jos tutkintokin on sieltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      456
      3326
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      436
      3115
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2849
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2202
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2050
    6. 182
      1420
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1347
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1226
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      81
      1200
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe