Tuossa alla oli juttua automyyjien huonosta palvelusta. Minulla on kokemusta kahdesta täysin poikkeavasta tapauksesta.
Tapaus1.
Kajaanin Veho. Olisin halunnut koeajaa ja tutustua tarkemmin Hondan CRV:hen. Paikalla oli kolme myyjää, joista yksi puhui erään asiakkaan kanssa koko sen ajan (ilmeisesti jokin tuttu tms. koska juttua ja naurunpyrähdyksiä riitti.....) minkä liikkeessä odottelin. Kaksi muuta myyjää olivat omissa työhuoneissaan visusti ovet kiinni. Istuskelin ja odottelin. Paikalla ei ollut muita "asiakkaita" kuin minä ja se tyyppi joka jutteli myyjän kanssa. Ainakin toinen myyjistä näki minut varmasti odottelemassa palvelua, mutta se ei aikaansaanut mitään reaktiota. Välillä potkin autojen renkaita ja zoomailin esitteitä. Pihalla oli yksi CRV, jonka renkaita kävin välillä potkimassa ja tulin takaisin sisälle. Kului puolisen tuntia, lähdin pois.
Tapaus2.
Seinäjoen Autokaari. Kävelin liikkeeseen sisään. Paikalla oli n. 5 asiakasta, joilla kaikilla oli myyntitykit perässään. Ensimmäinen myyjä tervehti minua ja neuvoi tietä kahviautomaatille ja pyysi katselemaan paikkoja hetken, koska kaikki myyjät olivat juuri varattuja. Otin automaatista kahvit ja kävelin kupin kanssa Mazda 6 luokse, jota olin tullut zoomaamaan. Meni muutama minuutti ja myyjä tuli luokseni avaimien kanssa. Hän antoi avaimet käteen ja sanoin että käy heittämässä lenkki. Kävin koeajolla. Tulin takaisin. Myyjä arvoi vanhan autoni. Teimme kaupat. Auto oli noudettavissa kuukauden päästä. "Autonluovutustilaisuudessa" myyjä kiireettömästi esitteli auton ja antoi ohjeita. Joimme pullakahvit (tuore pulla, ei mikään käntty) ja lähdimme ajamaan 400km kohti etelää.
Kyseisestä kaupasta ja kyseisestä myyjästä (mazdan myyntipäällikkö) jäi erittäin hyvä maku. Homma toimi juuri kuten sen pitääkin. Jos taso on vielä muutaman vuoden kuluttuakin sama, en jätä liikkeen tarjousta väliin autokauppaa tehdessäni.
Ps. Tämä ei ollut mikään mainospuhe vaan kertomus siitä että jossain saa myös palvelua ja hyvää sellaista. Toisaalla taas asiakkaita pidetään lähinnä ongelmana.
Hyvä/Huono palvelu
15
4531
Vastaukset
- Sepe
Palvelua löytyy, mutta ei juurikaan täältä etelä-suomesta.
Älkää tyytykö keskinkertaisuuteen vaatikaa parasta - Ave-Maria
Oltiin pari kuukautta sitten miehen autoa vaihtamassa. Kävimme Kuopiossa Hondakaupassa. Liikkeessä yksin nuori juippi yksityispuheluiden lomassa yritti hoitaa hommaa. Oli lauantai, eikä liikkeessä ollut autoa koeajoon. Emme yleensä anna puhelinnumeroa, koska joidenkin gulassien kanssa voi olla myöhemmin pääsemättömissä (kokemuksia asunnonvaihdon yhteydessä). Olimme kuitenkin niin innostuneita 4-vedosta, että annoimme puhelinnumeromme, johon he lupasivat ilmoittaa, kun pääsisimme koeajolle. Tästä Hondakaupasta ei ole tullut vielä tähän päivään mennessä yhteydenottoa.
- A II
Itse sinne pitää soitella jos jotain asiaa on hoidettavana. Kysyvät numeron vaan sillon ku haluavat päästä asiakkaasta nopeasti eroon ja valehtelevat vielä perään lupaamalla soittaa :(
- Hyvää&huonoa
Hyvää ja huonoa palvelua on koettu. Viimeksi olen saanut hyvää palvelua Toyota Kaivokselasta, myyjänä Pentti Pieskä - suosittelen ! Sitä ennen kävin tekemässä kauppoja Toyota Itäkeskuksessa, mutta siellä myyjät eivät olleet asiakkaista kiinnostuneita - valitettavasti.
- Ostaja
Samaa mieltä. Olen ostanut muutamia vuosia sitten auton kyseisestä liikkeestä ja palvelu oli asiallista. Myyjän nimeä en enään muista.
- entinen tojotamies
Ostaja kirjoitti:
Samaa mieltä. Olen ostanut muutamia vuosia sitten auton kyseisestä liikkeestä ja palvelu oli asiallista. Myyjän nimeä en enään muista.
en tiedä missä pallossa elätte,mutta ette kyllä ainakaan maapallolla.
- Lohjalle
Lohjan autokeskuksessa on aina palveltu hyvin. Jos uudet Toyotat kiinnostaa niin siellä ainakin palvellaan ja hyvitykset ovat reiluja.
Erittäin hyvä palvelu ja joustava rahoitus myös vaihtoautoihin. - Henkka
Toyota Kaivokselasta myös itselläni hyviä kokemuksia.
Meillä autokaupat Corollasta farkusta tehtiin Seppo Bremerin kanssa.
Bremer oli vastakohta sille stereotypialle, mitä autokauppiasta yleensä on ja mitä on tullut vastaan itselläkin.
Ei tuputtanut, ei haukkunut muita merkkejä, eikä vanhempaa vaihdokkia. Kaiken kaikkiaan asiallinen.
Ehkä parempi nimitys tässä tapauksessa olisi ollut myyntineuvottelija, kuin myyjä.
Suosittelen, vaikkein itse Corollan laadun viimeistelyyn (6000km) ole ollut tyytyväinen.
Mutta jos merkki ei vaihdu ensi kerralla, niin aion keskustella auton vaihdosta nimenomaan hänen kanssaan.
Myönteistä olen kuullut myös tuosta toisesta tässä ketjussa kehutusta Kaivokselan myyjästä. - sesiitä
Itäkeskuksen Tojo-liikkeessä kiertelin parikymmentä minuuttia, ja yksikään myyjä ei lotkauttanut elettäkään minulle, vaikka olen jo seniori ja tosimielellä liikuin. Rauhassa kävelin ulos.
- hulluhan_se
YKSIKÄÄN tosiostaja ei vain kiertele puolta tuntia autojen välissä luimistellen, tämä on fakta. Ei edes seniorin pitäisi olla niin uuvatti, etteikö osaisi suutaan aukoa ja pyytää kiinnostuksensa kohteelle esittelyä tai koeajoa.
Rauhassa saakin kävellä ulos, pelkkä aikavaras kun on.
- KomiaPärjääAina
Varmaan Suomen paras palvelu. Todella kehuttu mm. Facebookissa.
https://www.nettiauto.com/yritys/ostetaanautoja - otttiatuota
Näyttäisi siltä, että näissä tapauksissa missä on petytty palveluun, on ongelmana ollut myyjän saavutettavuus. Asiakas on joutunut odottamaan liian kauan ja lähtenyt pettyneenä pois. Se on selvää, että noin kohdeltu asiakas ei enää palaa ko. liikkeeseen.
Onko se vaikeaa myyjän toisen asiakaspalvelutilanteen ohessa tai jonkun muun työtehtävän ääreltä huikata odottavalle asiakkaalle, että menee vielä hetki, palvelen teitä hetken päästä?
Minusta se kertoo autoliikkeen johdon osaamattomuudesta tai välinpitämättömyydestä. Hyvää palvelua pitää esimiesten vaatia myyjiltä jos se ei tule luonnostaan. Kertoo myös varmasti siitä, että esimiehet ovat liian kaukana siitä myyjien arjesta. Ei johdeta töitä edestä, vaan luimistellaan omasta mielestä tärkeimmissä hommissa norsunluutornissa.
Olen myös ymmärtänyt sen, että monissa autoliikkeissä organisaatio on rakennettu siten että myyjät ovat omia yrittäjiä talon sisällä. Eli tulos tulee tehdyistä kaupoista. Järjestelmä laittaa myyjät tarttumaan vain varmoihin tapauksiin eli tekemään töitä vain siellä mistä helpoiten ja varmimmin saa tulosta lyhyellä tähtäimellä. Sellainen PR-työ ym. jää vähemmälle, eikä se edes kiinnosta näitä uraohjuksia. Asiakkuuden kokonaisuuden hoitaminen ei silloin toimi. - Anonyymi
VAROKAA TTJ Automyynt/ Auto Kaarina.fi
Jylhä huijarit.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna242978- 512872
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582568Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782198- 692088
- 452082