Minun painoarvoni on ihan OK. Kuinka on sinun?
Jos suot, niin se ei minua lainkaan häiritse. Minusta ihminen, laiha, tai vaikkapa kuinkakin lihava, on ihan saman arvoinen. Kuinka, joku voi nappuilla lihojen arvoisesti?
Olkaamme armollisia toisillemme! Koskaan ei kukaan voi tietää, mitä huomenaamu tykömme tuo.
Miksi voi olla niin, että läski olisi kuikeloa pöllömpi? Stereotypia?
.
Oletkos laihtunut, kuihtunut, tarpeeksi?
53
167
Vastaukset
- k/k
Huomenta lejanna.
Meikäläinen voi paksusti kuten aina noist saavutetuist eruista piretään kiinni.
Semmosen asian olen ollut huomaavani et jos on oikein paksu tai kovin laiha,niin ne ihmiset on varautuneita.
Voi olla harhaluuloakin mut siltä minust tuntuu,olisko ympäristön puheet vaikuttaneet ja saaneet varuilleen.
oikees oot siinä et me ollaan potentiaalisii lähtijä kandidaattei ,sukunsa viimeisiä.
Itte kun on kokenu miten kipeäst sanat sattuu niin viimeseen asti koitan varoa puheitani.
En muute kovin pahasti ajattelekkaan niin et koitetaan vaan olla ihmisiks.- lejanna
Joopatitrallaa, sinäkin tupsukulmani.
Ihminen, vain itse, jos älyää, voi tehdä hyvää tai pahaa, lähimmäiselleen.
Sinua kuunnellen, voisi moni oppia lähimmäisenrakkautta, ymmärrystä ja tunneälyä.
.
- Pirre*
Ei todellakaan..pöllömpi eikä toisinpäinkään, mutku ihminen on semmoinen raato et se tarviaa nokittavansa..muka huonomman kuin ite...ei me nähä ihmistä enää, vain se ihmisen kuori, - on muka tärkeämpi..mikään tärkeä ole, siinä se makaa arkussa sitten hiljaa, se kuori, kun ihminen on siitä hävinny..oli lihava tai laiha..niin se on.
- lejanna
Minulla on isän perintönä albumi, jossa on hänen kuolleiden siskojensa arkkukuvia.
Lapsena ne kauhistuttivat, pulleaposkisia, tummakutrisia tyttöjä, valkoisissa, pienissä arkuissan.
Miksi ihminen tarvitsee itseoikeudekseen, jotkut, olla alfasusi. Onneksi eivät kaikki.
Nokittavan, eipä voisi paremmin tuotakaan sanailla.
.
- 64 kiloinen
Eihän läski aivoihin vaikuta mut on se liika läski ruman näköistä.
- lejanna
Eikös se läski aikoinaan meistä tehnyt apinaa aivokkaamman?
Kehitti aivokapasiteettiä.
Läskejäkin joku rakastaa.
. - 64 kiloinen
lejanna kirjoitti:
Eikös se läski aikoinaan meistä tehnyt apinaa aivokkaamman?
Kehitti aivokapasiteettiä.
Läskejäkin joku rakastaa.
.Kohtuus toki siinäkin, ihminen voi painaa 200 kiloa mut ei pää paljon isommalta näytä. Kyllä se läski on siinä muussa kehossa ja täysin tarpeetonta. Kuka mitäkin rakastaa valita saa vapaasti.
- lejanna
64 kiloinen kirjoitti:
Kohtuus toki siinäkin, ihminen voi painaa 200 kiloa mut ei pää paljon isommalta näytä. Kyllä se läski on siinä muussa kehossa ja täysin tarpeetonta. Kuka mitäkin rakastaa valita saa vapaasti.
Joo, kuka rakastaa, ketäkin, varsinkin mitäkin. Itse en rakasta läskiä, mutta voin rakastaa ihmistä läskin takaakin. Sehän on vain ulkokuorta.
Parempi on läski, kuin jästipää.
Minusta, vain minusta, olemattomasta, ihminen on ihminen, heinäseiväs tai pullopallero.
53 killovaa. :))
. - 64 kiloinen
lejanna kirjoitti:
Joo, kuka rakastaa, ketäkin, varsinkin mitäkin. Itse en rakasta läskiä, mutta voin rakastaa ihmistä läskin takaakin. Sehän on vain ulkokuorta.
Parempi on läski, kuin jästipää.
Minusta, vain minusta, olemattomasta, ihminen on ihminen, heinäseiväs tai pullopallero.
53 killovaa. :))
.Ruppeen laihikselle jos sää noin pal vähemmän painat. :)
- lejanna
64 kiloinen kirjoitti:
Ruppeen laihikselle jos sää noin pal vähemmän painat. :)
Elä ala, mitä enemmän kiloja,
sitä enemmän iloja,
luki jossain postikortissa. :))
Jatkan hakemista.
. - 99+00
lejanna kirjoitti:
Elä ala, mitä enemmän kiloja,
sitä enemmän iloja,
luki jossain postikortissa. :))
Jatkan hakemista.
.78-kiloa 163cm.
Voisin vähän laihtua, mutta nuukanan naisena en raaski ostaa uusia vaatteita. Voisihan noita pienentää, mutta entä jos lihoo takaisin? - lejanna
99+00 kirjoitti:
78-kiloa 163cm.
Voisin vähän laihtua, mutta nuukanan naisena en raaski ostaa uusia vaatteita. Voisihan noita pienentää, mutta entä jos lihoo takaisin?Muistaakseni eräs suomalainen laulaja sanoi joskus, jossain lehdessä, että hänellä on vaatteita joka kokoon. Niin lienee minullakin, joten, ei haittaa, lihooko vaikopa laihtuu.
Aina garderoopista löytyy.
Laihtunut taas olen, enkä yhtään siitä tykkää. Ukko sanoi joskus, että mulla on luukato, kun ei luut tunnu.
Eikäpä osteoporoosi tosin ole mikään vitsi.
. - lejanna
Näinhän se on nähtävä. :))
Täydennämme toisiamme. Kuinka olisikaan tympeää, jos olisimme kaikki samanlaisia.
Oma mieheni oli joskus heinäseiväs. :))
.
- laihtunutliikaa
liika laihuuskin on ruman näköstä,ainakin kun nahka alkaa roikkumaan....
- lejanna
Joo, muakaan ei enää näy heinäseipään takaa.
Mutta ihan totisesti, kaikki liika on hieman pahaksi. Ei ollut yhtään mukavaa, kun vanhempani sairastuttuaan alkoi haarukoimaan ruokaansa lautasen toiselta laidalta toiseen. Suuhun ei mennyt sitten yhtään.
.
- Aleksi Kivellä
Ei se ole laihanakaan elo niin kovin mukavaa, sopivana varmaan olisi.
- lejanna
Ja seitsemän veljeä.
Eikös jo Arvo Ylppö sanonut, että kaikkea kohtuuudella.
Ja, hän jos joku, eli.
.
- 1943
Olen sellainen rusinan ja rypäleen välimuoto, aika rehevä ja mehevä. Eli pikkuisen pullero, mutta en lyllerrä. En oikeastaan haluakaan kuihtua, ehkä laihtua pikkiriikkisen. Varmaan tekisin asioille jotain, jos lihoisin möhkäleeksi, niin luulen, varmaa ei ole.Se hankaloittaisi elämää melkoisesti. Huolestuisin todella, jos paino alkaisi laskea ilman laihdutushaluja.
- lejanna
Kultainen keskitie, helppo on minun nyt sanailla, sängyn pohjalla, kuumeisena.
Mitä lie, kevät-, vai syysilmiötä?
Ei ole helppo lyllertää liikakiloissaan, mutta ei muitten arvostelu niitä kiloja saa ainakaan vähenemään. Laihtuminenkin, sairauden mukanaan tuomana, on surullista, niin läheltä on sitäkin saanut seurata.
.
Olen ihan tarpeeksi itselleni, kaikin puolin.
Tekemistä riittää ja kiitoksiakin saan.
Ihmisten sisus on se mikä itselleni on tärkeää, ei paino.
No niin hyvät illan jatkot.
Lau lau laulellen lähden maailmallen. :))- lejanna
Kiva saada kiitoksia, silloin niitä on varaa muillekin antaa.
Sisus on tärkein, oli sitten kuorta vähän tai paljon enemmän.
Riemuiten käykäämme tietämme, ja laulellen, iloiten siitä, mitä on, ei vain vartoen jotain enempää.
.
- demeter
Kiitos kysymästä. Syksy antoi mulle lahjan, pudotti painosta ne pari kiloa, jotka minusta olivat liikaa. Vähän lisää pituutta sauvalenkkeihin, jumppaa ja pihatöitä ja se oli siinä.
Samaa mieltä olen: ei ole ketään lihoihin katsomista. Minulla on pari reilusti ylipainoista tuttua ja suuria elämänrakastajia ovat kumpainenkin.
Kerran joku täkäläinen kolumnisti kirjoitti lehteen, että kun hän ylipainoisena menee lääkäriin jonkun vaivan kanssa, lääkäri ottaa heti puheeksi kilot eikä ota todesta hänen vaivojaan. Aikamoista syrjintää sekin.- lejanna
Onneksi olkoon! Kyllä normaalipainossa on hyvä olla.
Silti, ei liene kukaan vain huvikseen ali-, tai ylipainoinen.
On ikävää, kun nykyisin tuntuu, kuinka ihmistä voidaan jopa syrjiä ylipainon takia.
Ei ole koiraa karvoihin katsomista, ja liikakilojenkin takana on ihminen.
Ja mitä lekurituttuni sanoo, varsinkin meidän ikäisillä ei ole lievästä ylipainosta haittaa, kuin ehkä kosmeettista, jos se itsestä siltä tuntuu.
.
28,4
Vanhalle ukolle ei paha.
Tosin maha tuossa painaa, ei rasvainen mutta laajahko.
Ja miehen pitää pitää ylpeytensä.
Jotain pitää aina pitää ryhdikkäänä, kuten naisillakin.
Olen alkanut nähdä alaspäinkin.
Naisten ei tarvitse, mielellään.vanhempanakaan.
H.- lejanna
Me mittään vanhoja olla, parhaimmillaan. Ei enää penikkatautia, eikä toivottavasti vielä ihan loppuakaan loorata.
Hyvähän on lukemasi, minulle näytti 20,7.
Se on mainiota, että sen näkee ilman varsipeiliäkin.
"On kaikilla ruokaa ja rahhaa, vaan ei ole rellukkamahhaa", sanotaan.
Mahahan se oli ennen varakkuuden mittari, ja punakkuus = verenpaine.
.
- bessie*
Aloittajalle
En ihan joka lausetta ja sanaa taida edes ymmärtää, tai en oikeastaan koko aloitusta, ehkä.
Jos joudun ihmiseen katsomaan, niin hänen ulkonäköäänhän minä tietysti katson, ja voin siitä jotain johtopäätöksiäkin tehdä, jos on tarvis. Yleensä ei ole.
En kuitenkaan mene esim. lähiliikenteen bussissa istumaan erittäin lihavan, puolitoista paikkaa tarvitsevan ihmisen viereen, koska minun on helpompi seistä, kuin yrittää pysytellä vauhdikkaissa kaarteissa penkin puolikkaalla.
Ihmisenä olemme ilman muuta samanarvoisia, en ole armollisuuden osoittajan asemassa !?
Kumppanin valinnassakin ulkonäöllä on merkitystä. Arvostan ihmisenä 200 kiloista siinä missä 80 kiloistakin, mutta tuskin pystyn tuntemaan sukupuolista kiinnostusta todella lihavaan mieheen.- lejanna
Joopa, jotenkin omituisesti, tapani mukaan, taas kirjoitin.
Ei oikein aikeeni siitä avaudu.
Tulipa vain, erään tuttavani kertomuksesta mieleen, kuinka me ihmiset toisiamme arvotammekaan.
Jollekin toisen liikakilot tai vähemmän hieno kampaus, vaatteet, muu ulkonäkö, voivat olla ylitsepääsemätön este hyväksyäkseen ihmisyyden.
Illalla myöhään asiasta keskustelimme ystäväni kanssa. Yritin lohduttaa parhaani mukaan.
Mietin vain sitä, miksi kuvitellaan, että ylikiloista pääsee pois, vain nipsnaps.
Usein se on vain oire jostain vaikeasta.
Mitäpä muuta osaisimme uppo-oudossa mieltää, kuin hänen ulkonäkönsä?
Mutten sitä voi tajuta, että pitemmän päällekään eivät kaikki voi hyväksyä lihavan olevan ihminen.
.
- Tope_499
" H "
Miksi lihomme ?
Se aukko josta ruoka menee sisään on paljon suurempi kuin se
josta ruoka tulee ulos. - keski-ikänen kuuskyt
Eilen tuli keski-ikäsistä juttu tv:ssä ja olivat meidän ikäsiä, eli eihän me olla vanhoja vielä.
- häränverta naisella
Jos kärsit ylipainosta
vaihda tavallinen natriumia sisältävä ruokasuola merisuolaan, jossa natriumia ei ole. Natrium sitoo ylimääräistä nestettä kehoon.
Tämän luin jostain ruokapalstalta.
Mä olen kesän aikana syönyt voikukanlehtiä ja nokkosia eri muunnelmina ruokajutuissa. Viimeksi lab.kokeissa Hgb oli 157.
Kaivelin rautalapiolla pihasta angervopensaan irti maasta. Lapio vinkui ja vonkui, vääntyi entisestään ja lopulta teräkin meni poikki.
Aattelin että onpas nokkosrauta vahvempaa kuin Högforsin rauta..
Syksyn uudet kasvikset on hyviä, niitä varmaan kannattaisi jokaisen käyttää.- Mitä ihmettä puhut
ettei merisuolassa ole natriumia?
- lejanna
häränverta naisella
Pitäisiköhän alkaa minunkin noudattamaan voikukanlehtien syömistä? Taitaa olla liian myöhäistä tälle vuodelle. Hb ei ennä edes 100:n minulla, mutta onpas sinulla aika arvot, naiseksi.
Pitäisiköhän alkaa kaikki keittämään, paistamaan ja pariloimaan rautapadassa, josko siitä rautaa erittyisi ravintoonkin?
Liikapainoa ei ole tällä hetkellä. Ihanaa, että joku antaa neuvoja, ihan todellisiakin.
Kasviksia ja juureksia on tullut syötyä, salaattejakin, monenmoisia pyöräyteltyä. Niilläpä maha jo täyttyykin.
.
- Häränverinen n...n
Tutkipas ravintopalstoja, niin siellä luki.
Jotka korkeasta verenpaineesta kärsivät, uskoisin merisuolan olevan hyvä juttu heillekin. Sillä on kai muitakin hyviä terveysvaikutuksia."Merisuola on perinteisesti laajimmin ravinnossa käytetty suola. Merisuola koostuu pääasiassa natriumkloridista (94 %), jonka lisäksi siinä on lukuisia muita suoloja. Pääasialliset epäpuhtaudet ovat magnesiumsulfaatti ja kaliumsuolat."
(Wiki tietää?)
- kokkaaja
Tutkin suolapaketteja
Ainesosaluettelossa ei mainintaa mikä olisi vuori- ja merisuolan ratkaiseva ero.
En muista millä palstalla toi suolajuttu oli. Merisuolaa pidettiin tervellisenä koska se ei sido nestettä kehoon ja aiheuta turvotuksia ja painonnousua.
Joku kemisti varmaan tietäisi.- lejanna
Tällaisen kirjoituksen merisuolan eduista löysin netistä:
http://www.elisanet.fi/faro/suola/suolasta.htm
.
- henrjii
Mitä vielä, pitäis saada kolmekiloa pois, että viimmekesänä ostettu puku sopisi viikonloppuna kun sille olisi käyttöä.
- lejanna
3 Kiloa? Vedä vatsaasi koko ajan hieman sisäänpäin, älä tukahdu.
Kolme kiloa sinne tai tänne? Kai nyt asussasi on sen verran kasvunvaraa?
Keitä laihduttajan kaalisoppaa, sillähän lähtee hetkellisesti enemmänkin.
Monta päivää vielä saavuttaa tavoitteesi.
.
Ok, luulen että olen ymmärtänyt asian. Merisuola on terveellisempää koska siinä on oikea mineraalien suhde toisiinsa, siis sama kuin plasmassa. delleenkin 97% natriumia joten väitös että merisuolassa ei ole natriumkloriidia on todellakin väärä.
- lejanna
Merisuolasta tulee aina mieleen vain kalan suolaus, ja tilli.
Kaipa nuo asiantuntijat tietävät.
Suola, sinällään, on ollut muinoin todellinen aarre, jonka hinta on ollut arvaamaton.
Wikipekan mukaan merisuolasta 94% on natriumkloridia, ruokasuolasta 99,9%.
.
Painoni ennallaan!
Viimeisen 5kk:n aikana 6kg lihasta on muuttunut samaksi määräksi läskiä.
Molemmissa mukana neste.
Askeettiset kuukaudet ovat edessä.- lejanna
Miksi lihasta on tullut pekonia? Ei tarvi sanoa, jos et halua.
Askeettinen preussilaisuus, kylmine suihkuineen, korjannee asian?
Sinulla, jos jollain, on varmasti sisua, jos olen oikein tulkinnut?
Eikö muuten lihas paina enemmän, kuin sama tilavuus läskiä?
. lejanna kirjoitti:
Miksi lihasta on tullut pekonia? Ei tarvi sanoa, jos et halua.
Askeettinen preussilaisuus, kylmine suihkuineen, korjannee asian?
Sinulla, jos jollain, on varmasti sisua, jos olen oikein tulkinnut?
Eikö muuten lihas paina enemmän, kuin sama tilavuus läskiä?
.Muutto epsanjaan huhtikuussa pudotti normaalisti viikottaiset salikäynnit 6 -> 1:een.
Toukokuun alkupuolella loppui sekin.
Kesäkuun alkupuoliskolla aloin säteilemään ja juhannusviikon ratkonnan seurauksena aloin viihtymään vaakasuorassa asennossa.
Kaiken lisäksi suolta täytyi täyttää säännöllisesti ja useammin.
3,5:n viikon aikana paino putosi tuon 6kg mutta viime torstain ompeluseuran kokoukseen mennessä se oli palautunut laardin muodossa.
Paluu aikaisempaan on pakko tehdä maltilla ja hitaasti kiiruhtaen.
Kuukaus on pakollista hengen vetoa ja vasta vuodenvaihteen jälkeen voin suunnitella mitään tolkullista kuntoutumista.
Vyötärömittani on nyt huomattavasti suurempi kuin saman painoisena 5kk sitten.
- lejanna
Eikö siellä Epsanjassa ole sinun halajamisiasi saleja? Loppui??
Aloit säteillä, et kai käynyt venäläisessä atomivoimalassa, joissa työntekijöillä on leipurinhatut päässään.
Ompeluseuran kokous, oletko todellakin aktiivijäsen?? Laardi on enemmän tilavuutta tarvitsemaa, kuin jäntevä jänne.
Maltti on valttia, kyllä se sieltä vielä löytyy, napa.
Laiska-Lasse, kaikkea muuta, kuin laiska - vilkas ja itsestään huolehtiva, ja rakkaastaan.
Sitä kutsutaan rakkaudeksi.
.Meluisaa, kallista ja puutteellista!
Lähimmällä Espanjan salilla.
Ensimmäisen voi hoitaa korvatulpilla.
Toinen koettelee kukkaroa, 10€/ kerta.
Puute on nostolavan ja siihen liittyvän vapaan tangon puute. Vedot ja pystynostot, punnerrukset, vauhtipunnerrukset ja työnnöt jäävät tekemättä.
Suurimpana syynä laiskuuteeni lienee erilainen elämäntapa.
Yksi salipäivä edellyttää vähintään kahta, käytännössä täysin alkoholitonta päivää ( muutamaa olutta ei tarvitse laskea ).
Ennen puukotusta säteilin viikon keskussairaalan vekottimessa.
Sitä edelsi parikymmentä toimenpidettä.
Säteilyjen jälkeen, ennen juhannusta , oli samassa paikassa puukkohipat.
Sama puukkojunkkari harjoitteli viime viikolla niukempaa puukotusta ja ompelua.
Vaimoni tekee tekstiileihin paremman näköistä jälkeä.
Eilinen kotiutumiseni ja toimintarajoitukseni muistuttavat elämäni sulostuttajaa totuttuihin poikkeavista kotielämän tavoista.
Mutta, entiseen palattaneen!
- järkeä...jos on
Se on jokaisen oma asia, todellinen nolla kysymys 2011.
- lejanna
Kiva, että aina jaksat! Nollalla on tyhjä polla.
Ja aivoton ei voi ajatella, tai sitten toisia panetella. :))
Onnea, olet mahtava.
.
En ole tarpeeksi laihtunut vielä, mutta sikäli hyvä, että on mistä pudottaa.
Toisaalta, kun on hyvään kuntoon päässyt, miksi siitä haluaa pois.....- lejanna
Ei me saavutetuista eduista luovuta.
"Mitä enemmän kiloja, sitä enemmän elämän iloja", lukee postikortissa.
Olisipa kornia, jos kaikki olisimme jotain klooneja toisistamme.
Ei ole sekään mikään ilon aihe, jos ei ole ruokahalua.
.
- mietin noita juttui
Kiitos kun täydensit
tietoa merisuolasta.
Tekstistäni jäi puuttumaan sanat - niin paljon kuin..
Ruokavalioista ollaan nykyään niin montaa mieltä, mikä terveellistä, mikä ei.
Mustikatkin hyviä, jonkun tutkimuksen mukaan jopa ehkäisevät kakkostyypin diabetesta.
Kävin joskus sokerirasituksessa. Mielestäni ihmejuttu että sokerilitkun juomisen jälkeen verensokerini laski ihan shokkilukemiin, voimakas päänsärky kiusasi koko päivän.
Olisin luullut että verensokeri nousee koejuoman korkeasta sokeripitoisuudesta - tapahtuuko elimistössä joku insuliinihyökkäys sen sijaan?
Makeutusaineista kirjoitetaan aika pahaa - jos ne kuitenkin ovat terveellisempiä kuin sokeri.- lejanna
Josko tarkoitit sanasi minulle, siitä merisuolalinkistä?
Mihän sen laitoin? Mihin se on lähtenyt lompsimaan?
Kaipa siinä oli jotain poistettavaa. Minä en ala sefua tai ylläpitoa arvostelemaan. He osaavat hommansa.
Itse muistan, kauan sitten, kun olin sairaalassa tutkittavana. Piti juoda varmaan litra äklön makeaa lientä, kuin jotain cola-juomaa. Onnekseni ei ole diabetes-2 vielä päässyt vaivaamaan. Pahempi oli laktoosi-intoleranssikoe, kauan sitten sekin. Vaivasi lopun vuorokautta. Nyt se tehtäneen helpommin metodein.
.
- Näin sanoi Zarahustr
Tohon aloittajan kysymykseen
vastakysymys:
ooknää Aatun leirin vartija, meinaakko
että olis jo taas porukkaa uuniin pistettäväks?
Jotta olis hommia?- lejanna
Woi Armas, kippuravarvas.
En, en, en, vaan ihmettelen, miksi vain laihat ovat nykyisin ihmisiä. Rasvahan teki apinasta ihmisen, joten, miksi lihavuus olisi tuomittavaa?
Aatun, ja muidenkin erikoisten ihmisten tuotokset ovat todella pahoja.
Silti panee mietintään, miten ja kuinka he saivat valtansa?
Also sprach Zarathustra - Sunrise
http://www.youtube.com/watch?v=6mmuNxYLxTs&feature=related
.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei205323- 501381
- 11807
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58778- 47769
- 46762
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52757Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49746Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille8734Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom132725