Miksi tietokonenörtti ei kiinnosta?

Mies IT-alalta

Olen seurannut treffipalstoja, joissa naiset kuvailevat ihannemiestään. Jossain on mainittu, että ei halua mitään tietokonenörttiä. Saman olen myös kuullut suoraan naisten suusta, että nörtit eivät kiinnosta. Noh..itse IT-alalla työskentelevänä koen sen hieman loukkaavana. Ei ne kommentit ainakaan itsetuntoa kohota, vaikken itseäni nörtiksi tunnustakaan. En edes kaappinörtiksi :) Onkohan tuo nörtteys saanut nykyään hieman liian pinnallisen sävyn?

294

9998

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • positiivari_

      kysymyksen asettelu on mielestäni pessimistinen.

      parempi olisi kysyä miksipä ei tietokonenörtti kiinnostaisi ;)?

      • somppu----

        Yksinäisyys.........se on nörtin kohtalo:)


      • ykx Nainen

        Ei se tietokone työnä mikään huono ole, mutta nörtiksi ei kannata silti leimauta, nainen saa sen käsityksen, etä istut kaiken vapaa -aikasi koneella.
        Eli, et ole sosiaalinen , kommunikointisi on bittisanastoa.

        Mutta ei työ miestä pahenna, pääasia että on töitä, tänä aikana..
        Ihmisen persoona ja kemia se pääasia on ei se mitä työkseen tekee, mulle ainakaan.


      • TOSI ON

        VASTAUS: SUOMALAISELLE NAISELLE RIITTÄÄ NYKYÄÄN RAHATON RENTTU TAI MAMU


        FIKSUT MIEHJET EI KELPAA MEIDÄN FEMAKOILLE


      • -Olen
        TOSI ON kirjoitti:

        VASTAUS: SUOMALAISELLE NAISELLE RIITTÄÄ NYKYÄÄN RAHATON RENTTU TAI MAMU


        FIKSUT MIEHJET EI KELPAA MEIDÄN FEMAKOILLE

        Mä oon kiinnittäny ainaki huomiota täysin päinvastaseen...

        T: työkyvyttömyydestä ja yksinäisyydestä ajoittain kärsivä rahaton "renttu".

        Edellinen postauksesi on silkkaa paskapuhetta.


      • crazycyborg
        somppu---- kirjoitti:

        Yksinäisyys.........se on nörtin kohtalo:)

        Luulisin, että jokaiselle löytyy se "omansa". Se tosin on oma lukunsa, mistä tai milloin se löytyy. Kenties todetaan, että seuraavassa elämässä sitten...


      • akkapa oon
        ykx Nainen kirjoitti:

        Ei se tietokone työnä mikään huono ole, mutta nörtiksi ei kannata silti leimauta, nainen saa sen käsityksen, etä istut kaiken vapaa -aikasi koneella.
        Eli, et ole sosiaalinen , kommunikointisi on bittisanastoa.

        Mutta ei työ miestä pahenna, pääasia että on töitä, tänä aikana..
        Ihmisen persoona ja kemia se pääasia on ei se mitä työkseen tekee, mulle ainakaan.

        no, ei ole nörttiä ,,vaikea se on olla ilman tietokonetta esim Suomi 24,, vai mitä ?ne on niitä oman tunnon syytöksiä ,


      • ~~~~~~~~~~~~~~
        crazycyborg kirjoitti:

        Luulisin, että jokaiselle löytyy se "omansa". Se tosin on oma lukunsa, mistä tai milloin se löytyy. Kenties todetaan, että seuraavassa elämässä sitten...

        Vanhainkodissa se löytyy. Itse olen odotellut 39 vuotta, että löytyisi. Kaikkia treffipalstoja olen kokeillut mutta tuloksetta vaikka olen yrittänyt kirjoittaa naisille asiallisesti. Vastauksia viesteiheni ei silti ole tullut. Kun pituuteni on 171 cm eikä ulkonäkönikään ole kummoinen niin siinä heillä syy jo siirtyä seuraavaan ehdokkaaseen. Kateellisena katselen onnellisen näköisiä pariskuntia. Olisin onnellinen, kun välillä saisi halata edes jotain naista. Ja jos ravintolassa olen päässyt juttuun kivan likan kanssa niin jossain vaiheessa ilmenee, että hän on varattu. Kai se on minun kohtalo olla yksin. No valitusta valitusta mutta näin asia on.


      • crazycyborg
        ~~~~~~~~~~~~~~ kirjoitti:

        Vanhainkodissa se löytyy. Itse olen odotellut 39 vuotta, että löytyisi. Kaikkia treffipalstoja olen kokeillut mutta tuloksetta vaikka olen yrittänyt kirjoittaa naisille asiallisesti. Vastauksia viesteiheni ei silti ole tullut. Kun pituuteni on 171 cm eikä ulkonäkönikään ole kummoinen niin siinä heillä syy jo siirtyä seuraavaan ehdokkaaseen. Kateellisena katselen onnellisen näköisiä pariskuntia. Olisin onnellinen, kun välillä saisi halata edes jotain naista. Ja jos ravintolassa olen päässyt juttuun kivan likan kanssa niin jossain vaiheessa ilmenee, että hän on varattu. Kai se on minun kohtalo olla yksin. No valitusta valitusta mutta näin asia on.

        No, minä olen heittänyt pyyhkeen kehään jo. Turha vaivata itseään sellaisella, mitä ei näin epäsosiaalisena ja hivenen erakkosieluisena edes osaa. Ei muuta kuin Käsi reilusti lippaan EU:n liittovaltion puolesta ja USE:n lippu salkoon! Kiitos ja kunnia!


      • <<<
        TOSI ON kirjoitti:

        VASTAUS: SUOMALAISELLE NAISELLE RIITTÄÄ NYKYÄÄN RAHATON RENTTU TAI MAMU


        FIKSUT MIEHJET EI KELPAA MEIDÄN FEMAKOILLE

        KYLLÄ SE ON TOTTA KAIKKI!! EIKÄ MINULLEKAAN ENÄÄ KELPAA KOTIMAINEN AKKA...


      • Suomen leijona
        crazycyborg kirjoitti:

        No, minä olen heittänyt pyyhkeen kehään jo. Turha vaivata itseään sellaisella, mitä ei näin epäsosiaalisena ja hivenen erakkosieluisena edes osaa. Ei muuta kuin Käsi reilusti lippaan EU:n liittovaltion puolesta ja USE:n lippu salkoon! Kiitos ja kunnia!

        Miksi noin epäisänmaallinen sävy? Olet oksettava, ei ihme että olet yksin..
        "Sen leijona lippua jääkärien.. käsivarret jäntevät kantaa.."


      • ajatteleoikein
        ~~~~~~~~~~~~~~ kirjoitti:

        Vanhainkodissa se löytyy. Itse olen odotellut 39 vuotta, että löytyisi. Kaikkia treffipalstoja olen kokeillut mutta tuloksetta vaikka olen yrittänyt kirjoittaa naisille asiallisesti. Vastauksia viesteiheni ei silti ole tullut. Kun pituuteni on 171 cm eikä ulkonäkönikään ole kummoinen niin siinä heillä syy jo siirtyä seuraavaan ehdokkaaseen. Kateellisena katselen onnellisen näköisiä pariskuntia. Olisin onnellinen, kun välillä saisi halata edes jotain naista. Ja jos ravintolassa olen päässyt juttuun kivan likan kanssa niin jossain vaiheessa ilmenee, että hän on varattu. Kai se on minun kohtalo olla yksin. No valitusta valitusta mutta näin asia on.

        Unohda pituutesi ja ulkonäkösi. 171 pituus on ihan hyvä ja sitä voi halutessaan pidentää miesten kengillä, joissa on korkoa. Ulkonäkö on ihan ok ja sitä voi halutessaan parantaa syömällä oikein ja omaan kokoon sopivalla pukeutumistyylillä. Eli vaatteilla saa lisää pituutta ja ulkonäköä. Googleta ohjeita.
        Myös oma ajattelu on tärkeää. Jos ajattelet itsestäsi hyvää ja olet varma että löydät seuraa, niin käy.


      • ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
        ajatteleoikein kirjoitti:

        Unohda pituutesi ja ulkonäkösi. 171 pituus on ihan hyvä ja sitä voi halutessaan pidentää miesten kengillä, joissa on korkoa. Ulkonäkö on ihan ok ja sitä voi halutessaan parantaa syömällä oikein ja omaan kokoon sopivalla pukeutumistyylillä. Eli vaatteilla saa lisää pituutta ja ulkonäköä. Googleta ohjeita.
        Myös oma ajattelu on tärkeää. Jos ajattelet itsestäsi hyvää ja olet varma että löydät seuraa, niin käy.

        Joo kattelin pukeutumisvinkkejä.....oon pitänyt just semmosia vaatteita mitkä saa näyttämään vielä lyhyemmältä. Eli vaatekauppaan lähtö siis, kunhan tilipäivä koittaa. En tiedä sit osaanko valita ominpäin sopivia mutta kiitos neuvoista kuitenkin.


      • valinirinari
        ~~~~~~~~~~~~~~ kirjoitti:

        Vanhainkodissa se löytyy. Itse olen odotellut 39 vuotta, että löytyisi. Kaikkia treffipalstoja olen kokeillut mutta tuloksetta vaikka olen yrittänyt kirjoittaa naisille asiallisesti. Vastauksia viesteiheni ei silti ole tullut. Kun pituuteni on 171 cm eikä ulkonäkönikään ole kummoinen niin siinä heillä syy jo siirtyä seuraavaan ehdokkaaseen. Kateellisena katselen onnellisen näköisiä pariskuntia. Olisin onnellinen, kun välillä saisi halata edes jotain naista. Ja jos ravintolassa olen päässyt juttuun kivan likan kanssa niin jossain vaiheessa ilmenee, että hän on varattu. Kai se on minun kohtalo olla yksin. No valitusta valitusta mutta näin asia on.

        Oletko kokeillut ammatinvaihtoa ja lisäpituuden hankkimista? Tytöt lisäksi tykkäävät suorasta toiminnasta - ensin kysyt pääsisikö jyystämään ja heti perään, että mitenkäs sen naimisiinmenon kanssa.


      • ei vaatteet, AAtteet
        ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ kirjoitti:

        Joo kattelin pukeutumisvinkkejä.....oon pitänyt just semmosia vaatteita mitkä saa näyttämään vielä lyhyemmältä. Eli vaatekauppaan lähtö siis, kunhan tilipäivä koittaa. En tiedä sit osaanko valita ominpäin sopivia mutta kiitos neuvoista kuitenkin.

        Minäkin uskon, ettei ole kyse pituudesta (sitäpaitsi 30 miesten keskipituus on 175 cm, eli muutaman sentin lyhyempi - kuten sinä - on ihan normaalipituinen)

        Voi myös miettiä: miten elämäni muuttuisi, jos olisin tunnin päästä 3 senttiä pidempi. Tai viisi. Kymmenen.
        Niin: ei mitenkään, ne ovat vain pikkuisia senttejä :)

        Ennemminkin yrittäisin vielä kerran olla positiivisempi, jättää liian yrittämisen ja keskittyä vaikka saamaan lisää uusia kavereita ja vahvistamaan vanhoja ystävyyssuhteita. Kokeilemaan uusia harrastuksia. Lenkkeilemään.

        Hyvä olo heijastuu seksikkäänä energiana, ja siinä ei muutamaa senttiä sinne tänne huomaa.


    • Nörde itsekin

      Itseni tuntemista "tietokonenörteistä" yli 90% on varattuja tapauksia. Tottakai jollakulla voi olla suurikin kammo tietokonetta käyttäviin henkilöihin, mutta suurinta osaa tuskin haittaa, että on IT-alalla töissä. Ja suurinta nörttikammoa potevat tuskin osaavat edes yhdistää nörtismiä ja IT-alan tekijää toisiinsa. Jos muuten kemiat natsaa, niin veikkaanpa, että se on aivan sama onko töissä palomiehenä vai koodiorjana.

      • Mies IT-alalta

        Näin se menee nykyään. Kollegat joita tunnen eivät ole lähellekään sellaisia nörttejä, jotka useimpien mielikuvissa on vahvoine silmälasineen. En tiedä miten asian laita on ollut aikojen alussa, mutta nykyään myös me IT-ammattilaiset osaamme viettää vapaa-aikaamme muutenkin, kuin kotona ruudun ääressä hikikarpalot otsalla koodaten. Käymme vaikka naisissa ;)


      • Mies IT-alalta
        Mies IT-alalta kirjoitti:

        Näin se menee nykyään. Kollegat joita tunnen eivät ole lähellekään sellaisia nörttejä, jotka useimpien mielikuvissa on vahvoine silmälasineen. En tiedä miten asian laita on ollut aikojen alussa, mutta nykyään myös me IT-ammattilaiset osaamme viettää vapaa-aikaamme muutenkin, kuin kotona ruudun ääressä hikikarpalot otsalla koodaten. Käymme vaikka naisissa ;)

        Ai niin, ja tuo sana "koodaaminen" yhdistetään yleensä ensimmäisenä tietokonenörttiin. Tälläkin alalla on monia titteleitä aina konsultista suunnittelijaan ja siitä eteenpäin testaajaan jne. Näistäkin asiantuntijoista vain murto-osa työrupeamansa aikana koskee ohjelmistokoodiin.


      • tosinainen4
        Mies IT-alalta kirjoitti:

        Näin se menee nykyään. Kollegat joita tunnen eivät ole lähellekään sellaisia nörttejä, jotka useimpien mielikuvissa on vahvoine silmälasineen. En tiedä miten asian laita on ollut aikojen alussa, mutta nykyään myös me IT-ammattilaiset osaamme viettää vapaa-aikaamme muutenkin, kuin kotona ruudun ääressä hikikarpalot otsalla koodaten. Käymme vaikka naisissa ;)

        Kysymys on tietysti siitä että Naiset ovat mustasukkaisia kaikille miesten koneille ja "leluille". Tämä siksi että Nainen haluaa miehen kiinnittävän huomionsa Naiseen, ja silloinhan miesten silmät ja sormet ja rahat eivät saa olla kiinni koneissa, vaan niiden pitää olla kiinni Naisessa! Niin raadollista se
        vaan on kaikessa yksinkertaisuudessaan.


      • käyttävä henkilö

        Nörtti ja "tietokonetta käyttävä henkilö" taitavat olla vähän eri asioita :D


      • selvä homma
        tosinainen4 kirjoitti:

        Kysymys on tietysti siitä että Naiset ovat mustasukkaisia kaikille miesten koneille ja "leluille". Tämä siksi että Nainen haluaa miehen kiinnittävän huomionsa Naiseen, ja silloinhan miesten silmät ja sormet ja rahat eivät saa olla kiinni koneissa, vaan niiden pitää olla kiinni Naisessa! Niin raadollista se
        vaan on kaikessa yksinkertaisuudessaan.

        Asia on noin enkä näe siinä mitään raadollista.


      • Oracle velho
        selvä homma kirjoitti:

        Asia on noin enkä näe siinä mitään raadollista.

        Entä jos se koneitten räplääminen tuo rahaa noin 70 000 per vuosi?
        Eikä minua ainakaan kiinnosta kotona rämplätä mitään koneita mitä vähempi sen parempi. Mielemmin olen merellä purjehtimassa tai salilla... Kuitenkin olen ns nörti eli tiedän koneista enemmän kun on terveellistä.

        Miinusta tietysti ääliömäiset työmäärät tälläkin hetkellä töissä :(


      • uudeltamaalta
        tosinainen4 kirjoitti:

        Kysymys on tietysti siitä että Naiset ovat mustasukkaisia kaikille miesten koneille ja "leluille". Tämä siksi että Nainen haluaa miehen kiinnittävän huomionsa Naiseen, ja silloinhan miesten silmät ja sormet ja rahat eivät saa olla kiinni koneissa, vaan niiden pitää olla kiinni Naisessa! Niin raadollista se
        vaan on kaikessa yksinkertaisuudessaan.

        kirjoitit oikein.ja kun mies kiinnittää huomionsa vaan naiseen nainen voi rauhassa alottaa seksillä rahastamisen ja kiristämisen.eihän tosin kukaan nainen tee sitä pelkästään rahan takia eihän,,,hm.
        tosin kyllähän miehetkin kiertää kaukaa yh naiset koska nehän tunnetusti teeskentelee rakastavansa vaan ja ainoastaan sen takia jotta saavat lapselleen elättäjän.ja tämä ääripää koira naiset, ne ei osaa puhua muusta kun siitä uikuttavasta piskistä.joten uskonkin että naisia kiinnostaa mikä tahansa mies kunhan sillä on rahaa.ja kun miehellä on rahaa voi alottaa kiristämisen.


      • niih.
        Mies IT-alalta kirjoitti:

        Näin se menee nykyään. Kollegat joita tunnen eivät ole lähellekään sellaisia nörttejä, jotka useimpien mielikuvissa on vahvoine silmälasineen. En tiedä miten asian laita on ollut aikojen alussa, mutta nykyään myös me IT-ammattilaiset osaamme viettää vapaa-aikaamme muutenkin, kuin kotona ruudun ääressä hikikarpalot otsalla koodaten. Käymme vaikka naisissa ;)

        Ihan turhan aloituksen teit, kun itse vastaat, että "käymme naisissa". Saat siis naisia ja se ei ole ongelmasi. Onko ongelmasi se, että et pysty kiinnittymään keneenkään naiseen, vaan huitelet kukasta kukkaan? Sitoutuminen ja uskollisuus puuttuvat? Näet, että tuolla on parempi, taidanpa lentää sinne. Kyllästyt ja hoksaat taas paremman... Ei tätä peliä... Toki jos keskityt huoraamiseen, saatkin kohdallesi huoria.


      • tosinainen4
        Oracle velho kirjoitti:

        Entä jos se koneitten räplääminen tuo rahaa noin 70 000 per vuosi?
        Eikä minua ainakaan kiinnosta kotona rämplätä mitään koneita mitä vähempi sen parempi. Mielemmin olen merellä purjehtimassa tai salilla... Kuitenkin olen ns nörti eli tiedän koneista enemmän kun on terveellistä.

        Miinusta tietysti ääliömäiset työmäärät tälläkin hetkellä töissä :(

        Tässä taas nähdään se ikuinen ongelma että miehet eivät voi ymmärtää Naisia eivätkä Naiset voi ymmärtää miehiä, vai voivatko kenties sittenkin?
        Naisten perustarvehan on turvallisuuden ja läheisyyden tunne.
        Jos mies on kiinni koneissa tai muissa harrastuksissa paljon enemmän
        kuin Naisessa, niin Nainen kokee sen hylkäämisenä ja välinpitämättömyytenä
        ja sitä kautta myös turvattomuutena. Jos mies silittelee koneitaan ja autojaan ja veneitään ja golfmailojaan ja painonnostovälineitään, sen sijaan että silittäisi
        hellästi Naista, joka saisi Naisen kehräämään kuin kissa miehen lämpimässä
        kainalossa, niin ei se ole mikään ihme että suhde ei pitemmän päälle enää toimi. Naiset ovat huomionkipeitä olentoja ja tämä pitäisi miesten ymmärtää.


      • tosinainen4
        tosinainen4 kirjoitti:

        Tässä taas nähdään se ikuinen ongelma että miehet eivät voi ymmärtää Naisia eivätkä Naiset voi ymmärtää miehiä, vai voivatko kenties sittenkin?
        Naisten perustarvehan on turvallisuuden ja läheisyyden tunne.
        Jos mies on kiinni koneissa tai muissa harrastuksissa paljon enemmän
        kuin Naisessa, niin Nainen kokee sen hylkäämisenä ja välinpitämättömyytenä
        ja sitä kautta myös turvattomuutena. Jos mies silittelee koneitaan ja autojaan ja veneitään ja golfmailojaan ja painonnostovälineitään, sen sijaan että silittäisi
        hellästi Naista, joka saisi Naisen kehräämään kuin kissa miehen lämpimässä
        kainalossa, niin ei se ole mikään ihme että suhde ei pitemmän päälle enää toimi. Naiset ovat huomionkipeitä olentoja ja tämä pitäisi miesten ymmärtää.

        Kertokaas te fiksut IT-miehet (jos tiedätte) miksi nimimerkin "tosinainen4" toinen kommenttiteksti ei mennyt kohdalleen ilman mitään hirmuisia välilyöntimääriä ja tyhjiä rivinvaihtoja, vaikka se kotikoneella kirjoitettaessa oli aivan siistin näköinen yhteen pötköön kirjoitettu kokoNaisuus? Niin ihmeellinen on tämä nykyajan tietokonemaailma, ettei sitä voi aina tavallinen Nainen ymmärtää.


      • Oracle velho
        tosinainen4 kirjoitti:

        Kertokaas te fiksut IT-miehet (jos tiedätte) miksi nimimerkin "tosinainen4" toinen kommenttiteksti ei mennyt kohdalleen ilman mitään hirmuisia välilyöntimääriä ja tyhjiä rivinvaihtoja, vaikka se kotikoneella kirjoitettaessa oli aivan siistin näköinen yhteen pötköön kirjoitettu kokoNaisuus? Niin ihmeellinen on tämä nykyajan tietokonemaailma, ettei sitä voi aina tavallinen Nainen ymmärtää.

        Lue ihan itse ne sorsat.

        Kuulostaa siltä että et ole elänyt kenenkään miehen kanssa pitempään. Kyllä niitä omia juttuja pitää olla. Eikä toi puoliso hirveästi ole valitellut koko kesä yhdessä purjeveneessä. Silitellään toisiamme koko kesä ilman mitään turhia vempaimia mukana. Ei telkkaria ei tietokonetta radjo kirjat ja kynttilät...


      • tosinainen4
        Oracle velho kirjoitti:

        Lue ihan itse ne sorsat.

        Kuulostaa siltä että et ole elänyt kenenkään miehen kanssa pitempään. Kyllä niitä omia juttuja pitää olla. Eikä toi puoliso hirveästi ole valitellut koko kesä yhdessä purjeveneessä. Silitellään toisiamme koko kesä ilman mitään turhia vempaimia mukana. Ei telkkaria ei tietokonetta radjo kirjat ja kynttilät...

        En olekaan elänyt kenenkään miehen kanssa pitempään, koska olen niin kauhean ruma. Olen nimittäin oikeasti transsu, ja siksi tiedän asioista enemmän kuin tavalliset heteromiehenköriläät. Hehee, koskaan ei tiedä kuka tulee vastaan kun jollekin täällä vastaa. Ja oletkos aivan varma että Nainen jota paraikaa silittelet on oikeasti aito Nainen....?


      • igsudffddhjddyjddjd
        Mies IT-alalta kirjoitti:

        Näin se menee nykyään. Kollegat joita tunnen eivät ole lähellekään sellaisia nörttejä, jotka useimpien mielikuvissa on vahvoine silmälasineen. En tiedä miten asian laita on ollut aikojen alussa, mutta nykyään myös me IT-ammattilaiset osaamme viettää vapaa-aikaamme muutenkin, kuin kotona ruudun ääressä hikikarpalot otsalla koodaten. Käymme vaikka naisissa ;)

        Eikä tälläkään sivustolla kirjoiteltaisi jos "nörtit" eivät olisi näitä tehneet. Joka paikassa nykyään on tietokoneet niin luulisi, että arvostettaisiin alaan enemmän perehtyneitä, jotka pitävät systeemejä pystyssä ja auttavat peruskäyttäjiä ongelmatilanteissa. Se nörttikäsite paksuine silmälaseineen ym. on tullut ihan elokuvista. Mullakin on kaveri joka tekee alan hommia muttei siitä sitä päällepäin uskoisi. Pitkä tukka, farkut, bootsit, nahkaliivi ja aurinkolasit yleensä päällä.


      • 6
        tosinainen4 kirjoitti:

        Kysymys on tietysti siitä että Naiset ovat mustasukkaisia kaikille miesten koneille ja "leluille". Tämä siksi että Nainen haluaa miehen kiinnittävän huomionsa Naiseen, ja silloinhan miesten silmät ja sormet ja rahat eivät saa olla kiinni koneissa, vaan niiden pitää olla kiinni Naisessa! Niin raadollista se
        vaan on kaikessa yksinkertaisuudessaan.

        tosinainen4:

        jaa, kyllä mun mies halus että kiinnittäisin huomioni siihen enkä mun tietokoneeseen eli töihin.


    • mieluumin hitsaaja

      Ei oo kovin miehekäs ala minusta. En haluais olla ihmisen kans joka työkseen tuijottaa näyttöä tms.

      • 0iirr

        Aina ennemmin IT-alan ihminen kuin rasvanäppi.


      • Haluat siis miehen joka tuijottaa välillä sitä hitsausreikää ja välillä kirkasta valoa sen sijaan että tuijottelisi samalta etäisyydeltä tietokonetta jonka ruudulla vilisee tärkeää luottamuksellista tietoa sekä henkilön joka on helposti korvattavassa työssä, sensijaan että olisi vastuullisissa, lähes korvaamattomissa töissä?

        Jos miehekkäällä tarkoitetaan apinan hommaa, niin en haluaisikaan olla miehekäs.


      • Hitsaava nörtti.
        mikk86 kirjoitti:

        Haluat siis miehen joka tuijottaa välillä sitä hitsausreikää ja välillä kirkasta valoa sen sijaan että tuijottelisi samalta etäisyydeltä tietokonetta jonka ruudulla vilisee tärkeää luottamuksellista tietoa sekä henkilön joka on helposti korvattavassa työssä, sensijaan että olisi vastuullisissa, lähes korvaamattomissa töissä?

        Jos miehekkäällä tarkoitetaan apinan hommaa, niin en haluaisikaan olla miehekäs.

        Nykyisin hitsaus tapahtuu ( paikoissa joissa hitsataan PALJON ) atk avusteisina eli tietokoneella hoidetaan homma toisesta huoneesta joka sijaisee joko hitsauspaikan vieressä tai niin kuin meidän firmassa toisessa kerroksessa toimistotilojen vieressä. Hitsaus ei siis ole nykyisin enää ns. apinan hommaa.

        http://products.esab.com/Templates/T041.asp?id=181341

        Ja tuolta sivut 6 ja 7 jossa käsitellään Timberjack tehttan hitsausta:

        http://products.esab.com/Templates/T041.asp?id=181341


      • munaa löytyy
        mikk86 kirjoitti:

        Haluat siis miehen joka tuijottaa välillä sitä hitsausreikää ja välillä kirkasta valoa sen sijaan että tuijottelisi samalta etäisyydeltä tietokonetta jonka ruudulla vilisee tärkeää luottamuksellista tietoa sekä henkilön joka on helposti korvattavassa työssä, sensijaan että olisi vastuullisissa, lähes korvaamattomissa töissä?

        Jos miehekkäällä tarkoitetaan apinan hommaa, niin en haluaisikaan olla miehekäs.

        hitsausreikä on pöksyissäs


      • Käryn haistelija
        Hitsaava nörtti. kirjoitti:

        Nykyisin hitsaus tapahtuu ( paikoissa joissa hitsataan PALJON ) atk avusteisina eli tietokoneella hoidetaan homma toisesta huoneesta joka sijaisee joko hitsauspaikan vieressä tai niin kuin meidän firmassa toisessa kerroksessa toimistotilojen vieressä. Hitsaus ei siis ole nykyisin enää ns. apinan hommaa.

        http://products.esab.com/Templates/T041.asp?id=181341

        Ja tuolta sivut 6 ja 7 jossa käsitellään Timberjack tehttan hitsausta:

        http://products.esab.com/Templates/T041.asp?id=181341

        Tuonlainen masiina ko sitä otetaan kainaloon ko kiikutaan tehtaalla hitsaamaan putkisiltaa?


      • tosinainen4
        munaa löytyy kirjoitti:

        hitsausreikä on pöksyissäs

        On oikeasti olemassa Naisten mielestä "miehekkäitä ja seksikkäitä" ammatteja,
        mutta tietokonehiplarit eivät kuulu niihin. IT-alalla miehet kilpailevat keskenään siitä kenellä on eniten munaa, mutta Naiset arvostavat aitoa Tosimiehen munaa.
        Tosimies on mm. sellainen joka huolehtii Naisen henkisestä hyvinvoinnista ja sitäkautta myös fyysisestä hyvinvoinnista ja tietysti myös mahdollisista lapsistaan esimerkiksi olemalla paljon heidän kanssaan viettämässä ns. laatuaikaa. Tämä on yleensäottaen paljon tärkeämpää kuin vaikkapa runsas rahantulo tai muu omaisuuden haalinta tässä elintasokilpailun ihmemaassa.


    • koska

      Tietokonenörtit on usein aika kuivaa porukkaa.

    • 14

      Niin ja tuo stereotypia nörtille on hyvin usein kaukana näistä tietokoneharrastajista. Itsekkin tullut pelattua mm. wowia kuusi vuotta, tehnyt kommentaatiota peleille, yms. jossa aikaa menee. Kuitenkin seurustelin pitkään ja nyt sinkkuna vientiä mukavasti, sekä ystäviä paljon.

      Eiköhän se ole enempi ihmisestä kiinni, jotkut jättävät kaiken muun huomioimatta kun uppoutuvatte koneen syövereihin?

    • ...adasd...

      Siis eihän nörtteys haittaa jos ei ole ulkonäöllisesti nörtti. Jos on hyvännäköinen on aivan sama vaikka tuijottaisit seinää 24/7 kotona..

      • afagag

        aika pinnallista


      • 5wy6je5yj
        afagag kirjoitti:

        aika pinnallista

        Maailma on pinnallinen.


      • puhevikas778
        5wy6je5yj kirjoitti:

        Maailma on pinnallinen.

        minen ole \o/


      • ORFUFKV
        5wy6je5yj kirjoitti:

        Maailma on pinnallinen.

        Mitäpä nainen sitten tuumaa jos ilmoittaa ettei joku facebook tai tietokoneet yleensä kiinnosta pätkän vertaa.Myös verkkopankin laskut on muijien hommia tai sähköpostit voisi vähempää kiinnostaa.Näitä tyyppejä kyllä on vaan herääkö kiinnostus.


    • Sonjuska1

      Mä oon ainakin ihan kuumana "nörtteihin". Olen itsekin tosin vähän nörtti, pullonpohjarillitkin (-7) löytyy :) Kai sitä kaipaa kaltaistaan seuraa, mutta pitää osata puhua muustakin kuin tietokoneista.

    • x+y=z

      Ei kai se ihme ole, jos yleinen mielipide ko. ihmisryhmästä on tätä tyyliä:

      http://youtu.be/-nDBTSHn7E8

      Nyt olisi tosin hyvä sauma todistaa tuokin vääräksi!

    • <3 <3

      Voisin rakastua. Tulisesti!

    • Nörttinaisena sanon että nörttimies kiinnostaa :D Mikäpä siinä jos ajatukset kohtaa. En oo koskaan ymmärtänyt että miten tollaseta asiat kun ''nörtteys'' voi vaikuttaa siihen kumppanin valintaan. Vois sitten kerrankin pelata rauhassa ettei mies kitise koko ajan että ''taas sä istut koneella'' : P

      • Et sattumoisin kuulu ikähaarukkaan 20-25 :D?


      • mikk86 kirjoitti:

        Et sattumoisin kuulu ikähaarukkaan 20-25 :D?

        joo? :D


      • bloodymarylee kirjoitti:

        joo? :D

        Lähetäs mulle sit sähköpostii [email protected]

        Laita vaikka mesen osoite :)


      • anonyymi.

        Hah, kerrankin näyttäisi olevan itseni lisäksi toinenkin nainen näissä nörttipiireissä :D Aika usein näkee vain miehiä noissa "nörttipiireissä". Mutta itsekin voisin sanoa samaa, nörtteys sinänsä tuskin vaikuttaa kenenkään persoonaan niin suurta määrää, että voisi jonkin tietyn yleistyksen nörtistä muodostaa. Itse ainakin olen tutustunut joihinkin nörtteihin ja aika erilaista porukkaa sielläkin pyörii :) Ja totta, mieluummin nörtti joka ei kitise pelaamisesta ja keksii siitä jotain jutusteltavaakin kuin mies joka vain valittaisi pelaamisesta :)


      • niin vai näin

        "En oo koskaan ymmärtänyt että miten tollaseta asiat kun ''nörtteys'' voi vaikuttaa siihen kumppanin valintaan. Vois sitten kerrankin pelata rauhassa ettei mies kitise koko ajan että ''taas sä istut koneella'' : P "

        No itsehän juuri sanoit, että nörtit kiinnostaa ja sitten ihmettelet, miten nörtteys voi vaikuttaa kumppanin valintaan. Ymmärrätkö itseäkään, mitä puhut?


      • Voihan se olla noin

        Paitsi, että itse olen 20 vuotta elänyt "nörtin " kanssa, joka hokee:"taas istut koneella, mä en haluu, että sinä olet koneella, kun minä tulen kotiin , koska minä olen koko päivän tuijottanut konetta ja haluan, että vapaa-ajalla koneet pidetään kiinni!"


      • ulkopuolinen lukija
        mikk86 kirjoitti:

        Lähetäs mulle sit sähköpostii [email protected]

        Laita vaikka mesen osoite :)

        Söpöin keskustelu aikoihin!


      • crazycyborg
        mikk86 kirjoitti:

        Lähetäs mulle sit sähköpostii [email protected]

        Laita vaikka mesen osoite :)

        Ja näin alkoi data-avioliitto vuonna 0x7DB


      • niin vai näin kirjoitti:

        "En oo koskaan ymmärtänyt että miten tollaseta asiat kun ''nörtteys'' voi vaikuttaa siihen kumppanin valintaan. Vois sitten kerrankin pelata rauhassa ettei mies kitise koko ajan että ''taas sä istut koneella'' : P "

        No itsehän juuri sanoit, että nörtit kiinnostaa ja sitten ihmettelet, miten nörtteys voi vaikuttaa kumppanin valintaan. Ymmärrätkö itseäkään, mitä puhut?

        Nörtit kiinnostaa siinä missä hitsaajatkin. En arvostele ihmistä ammatin perusteella. Ymmärrätkö itse mistä puhut?


    • Kylmät kädet

      Internetistä .JPG

    • sinkku 2kk

      Todellakin haluaisin tietokonenörtin kotiini. Jes, jes ja jes!!!

    • ei nimimerkkiä

      Mulle kelpaa VAAN nörtit. En voisi kuvitellakaan ihastuvani solarium-rusketus-alfauros-extremeharrastus-naistennaurattajiin.
      Ihana oma kotinörtti olis tervetullut... suomi24:lla treffiprofiili löytyy, tervetuloa ottamaan yhteyttä.

      t.Nainen, brunette, uusimaa 30v

      • Moi!
        Voisiko sinuun todella ottaa yhteyttä ei nimimerkkiä oleva Uudenmaan nainen, kun etsit ihanaa omaa kotinörttiä.Täällä olisi ihana, rauhallinen,reipas, rehti kotona viihtyvä hellä, romanttinen nörttimies. Olen todella tyytyväinen itseeni juuri tällaisena persoonallisena rillipäänä, Tykkään nähdä hyvin ja näyttää komeammalta näin rillipäänä. :)
        Iltaisin työpäivän jälkeen vietän surffailen ja tehden työjuttuja koneella, ei huvita lähteä mihkään viihteelle enää oikein tässä 32v iässä, toivoisin et jokin mukava rillipäinen nainen voisi netin maailmassa tulla vastaan. Miehenä jos minut nörtiksi leimataan kun käytän silmälaseja, tuo sitä hiljaisuutta ettei profiilistakaan saa vastausta oikein keltään, pitäisikin kohdata mua arvostava nainen ja toinen nörtti ymmärtäisi heti paremmin. Itsellekin kelpaa Vaan nörtit, silmälaseja pitävät naiset. ;)
        Minut löydät nimimerkillä valonlapsi, joten laita viestiä niin jutellaan lisää. :)


      • ee
        Jk79 kirjoitti:

        Moi!
        Voisiko sinuun todella ottaa yhteyttä ei nimimerkkiä oleva Uudenmaan nainen, kun etsit ihanaa omaa kotinörttiä.Täällä olisi ihana, rauhallinen,reipas, rehti kotona viihtyvä hellä, romanttinen nörttimies. Olen todella tyytyväinen itseeni juuri tällaisena persoonallisena rillipäänä, Tykkään nähdä hyvin ja näyttää komeammalta näin rillipäänä. :)
        Iltaisin työpäivän jälkeen vietän surffailen ja tehden työjuttuja koneella, ei huvita lähteä mihkään viihteelle enää oikein tässä 32v iässä, toivoisin et jokin mukava rillipäinen nainen voisi netin maailmassa tulla vastaan. Miehenä jos minut nörtiksi leimataan kun käytän silmälaseja, tuo sitä hiljaisuutta ettei profiilistakaan saa vastausta oikein keltään, pitäisikin kohdata mua arvostava nainen ja toinen nörtti ymmärtäisi heti paremmin. Itsellekin kelpaa Vaan nörtit, silmälaseja pitävät naiset. ;)
        Minut löydät nimimerkillä valonlapsi, joten laita viestiä niin jutellaan lisää. :)

        Haha! Ihan mahtavaa btw:
        "Tykkään nähdä hyvin ja näyttää komeammalta näin rillipäänä."

        Ei huono sutkautus!


    • Totuuksien_Laukoja_1

      TÄ???? Vai ei muka kinnosta.. naisillahan on KOULUTUS-FETISSI..
      varmasti niitä kiinnostaa akateeminen tietokonejuppi.. ole huoleti vaan:)

      • tavan duunari

        itelläni ei todellakaan ole akateemisesti koulutettua miestä.. luojalle siitä kiitos!!!

        kerran nimittäin tapailin akateemisesti koulutettua miestä ja pakko sanoa etten sopinut hänen saati hänen kavereidensa pirtaan.. olinhan VAIN ammattikoulun käynyt.. ei kiinnostanut ketään minun juttuni vaan kaikki toivat esiin kokoaika ylemmyyttään.. puhuttiin hienoilla sanoilla joita en maalaisena ammattikoululaisena tajunnut ja muutenki ne oli ihan outoa porukkaa..

        en sano että kaikki ovat tämmöisiä.. ei todellakaan.. mutta itelleni sopii paremmin tavan duunari jolla ei ole korkeaa koulutusta vaan on samanlainen kuin minäkin..


    • käytän Ubuntua !!!

      Onko Ubuntu-uskovainen nörtti?

      Jos itse on Ubuntu-uskovainen, varmaan kannattaa laittaa treffi-ilmoitukseen "halutaan Ubuntu-uskovainen tyttö jne.".

      Sitten ehkä löytyy Ubuntu-uskovainen tyttö.

      • Ihanat nörtit!

        Miespuoliset nörtit kiinnostavat ainakin minua paljon enempi kuin mikään muu miesryhmä. Itse olen 60 nainen ja jos tietokoneeni menee epäkuntoon soitan paikalle 28-vuotiaan miespuolisen nörtin. Yhdessä vietetyt hetket ovat tällä hetkellä elämäni parhaimpia hetkiä. Minua todella kiinnostaa tietotekniikka. Viimeksi opin järjestelmän palautuksen. Mielenkiintoista! Mahtavaa! Nörtit ovat pitkäjännitteisiä, pohdiskelevia, luotettavia, usein vähän ujojakin, omissa oloissaan viihtyviä miehiä. Minä pidän juuri sellaisista miehistä!


      • Reyh
        Ihanat nörtit! kirjoitti:

        Miespuoliset nörtit kiinnostavat ainakin minua paljon enempi kuin mikään muu miesryhmä. Itse olen 60 nainen ja jos tietokoneeni menee epäkuntoon soitan paikalle 28-vuotiaan miespuolisen nörtin. Yhdessä vietetyt hetket ovat tällä hetkellä elämäni parhaimpia hetkiä. Minua todella kiinnostaa tietotekniikka. Viimeksi opin järjestelmän palautuksen. Mielenkiintoista! Mahtavaa! Nörtit ovat pitkäjännitteisiä, pohdiskelevia, luotettavia, usein vähän ujojakin, omissa oloissaan viihtyviä miehiä. Minä pidän juuri sellaisista miehistä!

        No siitä vaan kiinnostumaan nuorista nörteistä, mutta tuskinpa he missään muussa mielessä ovat 60v naisesta kiinnostuneita kuin ammattilisessa mielessä ja vain työn/rahan vuoksi. Eli haaveile vaan ihan rauhassa. Tuon ikäinenhän voisi olla 28 vuotiaalle jo melkein mummo. :)


      • 26
        Reyh kirjoitti:

        No siitä vaan kiinnostumaan nuorista nörteistä, mutta tuskinpa he missään muussa mielessä ovat 60v naisesta kiinnostuneita kuin ammattilisessa mielessä ja vain työn/rahan vuoksi. Eli haaveile vaan ihan rauhassa. Tuon ikäinenhän voisi olla 28 vuotiaalle jo melkein mummo. :)

        Tosi tympeä vastaus herttaiseen viestiin. Mistä sinä muka tiedät, mistä ne anonyymit 28 vuotiaat henkilöt ovat kiinnostuneita, ja missä vaihessa edeltävää kommenttia ilmaistiin, että kiinnostus näihin miehiin olisi nimenomaan seksuaalista?

        60v sitäpaitsi on paljon lähempänä äiti-ikää noin 30 vuotiaalle, kuin mummoikää. Toiset tykkää vahemmista, ei liene tarpeellista alkaa epäkohteliaaksi, vaikka itse olisikin ikäpoliittisesti rajoittunut.


      • Computer58
        Ihanat nörtit! kirjoitti:

        Miespuoliset nörtit kiinnostavat ainakin minua paljon enempi kuin mikään muu miesryhmä. Itse olen 60 nainen ja jos tietokoneeni menee epäkuntoon soitan paikalle 28-vuotiaan miespuolisen nörtin. Yhdessä vietetyt hetket ovat tällä hetkellä elämäni parhaimpia hetkiä. Minua todella kiinnostaa tietotekniikka. Viimeksi opin järjestelmän palautuksen. Mielenkiintoista! Mahtavaa! Nörtit ovat pitkäjännitteisiä, pohdiskelevia, luotettavia, usein vähän ujojakin, omissa oloissaan viihtyviä miehiä. Minä pidän juuri sellaisista miehistä!

        Heii.Löytyykö oikeasti muitakin "vanhempia" naisia joita kiinnostaa tietokonenörtit -"ti" :)
        Olen 50 nainen JA erittäin kiinnostunut ainakin "yhdestä nörtistä", aivan ihana rauhallinen"lutunen" kaveri.kärsivällinen meidän tumpeloiden kanssa.Valitettavasti itse olen perheellinen, joten tästä ei koskaan voi tulla tän enempää,vaikka polvet notkuu aina kun vaikka kuulen hänen äänensä t. näen hänet esim.kaupassa kauempaakin.huh onkohan tämä sitä viidenkympin villitystä.Olen kyllä aistivinani jotain tunteita myös toisinpäin.Mutta minkäs teet.
        Onneksi elän isossa kaupungissa,joten asian paljastuminen ei paljastu niin helposti, kuin jossakin pikkukylällä, jossa kaikki tietävät kaikki kaikista, paremmin kuin asianomainen itse OLEN TOIVOTTOMASTI RAKASTUNUT


    • 324234

      Itse olen 16-vuotias ja opiskelen tietokonealaa.

      Kun kertoo olevansa atk-alalla niin kannattaa tuoda esiin mitä kaikkea hienoa tietokone asiantuntijat tekevät.

      Tietokoneasiantuntija voi antaa itsestään nörtin TAI ammattimaisen, hienon kuvan.

      Todelliset it-asiantuntijat harvoin ovat mitään läskejä nurkassa istuvia nörttejä.

      • asiantuntija aa.

        TODELLISEN ASIANTUNTIJAN SANA:

        AINA istutaan nurkassa ja skulataan koneella. Tulee nälkä ja syödään. Sitten meistä tulee läskejä.
        Mutta vitttuuko se ketään haittaa, itse me meidän kilot kannetaan.
        Ja jos eivät suomalaist ämmät anna pilllua, mennään huorriin Tallinnaan, Viipuriin tai Pietariin.
        Meillä on fyffeä!


    • nörttityttönen13

      Pitää vaan kuule ehtiä oikeasta paikasta. Itse olen nainen ja metsästin aikoinani nörttiä itselleni. Löytyipi semmoinen kyllä aika helposti, ja olen edelleen hyvin tyyväinen. :) Ja ihan tosi juttu on.

    • ihmettelijä..

      Millainen on tietokonenörtti?

    • osaiskolaskeatään

      mitä sen välii mitä tekee työkseen??? ihminen kai tärkein

      • käsipeli

        Joo, yleensä se mitä tekee työkseen on osa sitä ihmistä.


      • ................
        käsipeli kirjoitti:

        Joo, yleensä se mitä tekee työkseen on osa sitä ihmistä.

        No ei kyllä monien kohdalla ole. Ehkä jos teet jotain duunia mistä tykkäät tosi paljon niin sitten.


    • Heli vaan..

      On se vain kumma homma? Minä yleensä rakastun ihmiseen ja hänen olemukseensa, enkä ajattele mikä ammatti hänellä on..
      Kemioista se on kiinni. Ei tittelistä. Se on vain näin..

    • Nörtin_tyttis

      Nörtti käsitetään ehkä vähän turhan stereotypisesti ja ajatellaan, että ovat kuin elokuvissa.

      Ite seurustelen "nörtin" wowittajan kanssa, ja empaattinen mies on. :) Yhdessä ollaan oltu jo vuosia.

      Ainut mitä virhettä älä ikinä tee, on se, että älä ole tuntikausia koneen ääressä! Sitä ei kärsivällisinkään nainen kestä. On tosi ärsyttävää yrittää huudella/kutsua toista koneelta, kun vastauksena on "Joo, kohta.." eikä toinen siltäkään tule koneelta kuin vasta parin tunnin kuluttua.

      Kone ei saa koskaan mennä naisen edelle, se on vain kone.

    • nörttikin on aika laaja käsite, puhtaimmillaan kai se voisi tarkoittaa vanhempien kellarissa asuvaa 24/7 netissä olevaa työtöntä/etätyötä tekevää täysin epäsosiaalista miestä, joka kuluttaa vapaa-aikansa peleihin/nettiin.

      Nykymaailmassa tosin nörtti on laajentunut kattamaan melkoisen joukon ihmisiä, ja tietokoneita nyt käyttää nuoremmista ikäluokista lähes kaikki, joten se ei liene enää nörttiyden mittari. Enemmänkin kyse on varmaan siitä miten syvällisesti tekniikkaa tuntee, miten fiksu on, miten paljon aikaansa käyttää atk:n parissa. Entä lasketaanko nörtiksi enää esim. matemaatikkoja/fyysikkoja jne?

      Itse olen terveydenhuoltoalalla töissä, hallitsen tekniikkaa mielestäni melkoisen hyvin ja useinpa työkaverit turvautuvatkin apuun "kun sinä oot niin nörtti..." jotenkin se on kyllä loukkaavaa, toisaalta osoittaa van miten pihalla tällä sektorilla monet tekniikan suhteen ovat.

    • Nörder

      Kaikki on kiinni henkilöstä.

      Tuttu urheilullinen IT-insinööri tienaisi kenties paremmin mallina, eikä siis ihme että on perheellinen.

      Toinen esimerkki taas on kokista kiskova ja pizzaa mussuttava pullero, jonka vitsit ovat unix-huumoria ja koka ei pysty keskustelemaan muusta kuin käyttöjärjestelmien keskinäisestä paremmuudesta. Tuskin lisääntyy helposti.

      Linux-gurukin voisi oppia harmailta kirjanpitäjiltä. He eivät pirskeissä mene möläyttämään ammattinsa sisälmyksiä - tai sitten eivät käy pirskeissä.

    • tsinstiina

      mmm... Nörttejä voisi syyä aamupalaksi ;))

      • Mies IT-alalta

        Aamupuuron päällä, kenties mansikoitten kera? ;))


      • parasta...

        voit maistaa,,,...vähän...mmm, ahhh;))...


    • Nöörtiläänen

      FYFFE ON KAIKESTA TÄRKEEMPI!

      Ei me nöriti tartteta mitään tyhmiä ämmiä! Me istutaan nurkassa ja skulataan koneella. Tulee nälkä ja syödään. Sitten meistä tulee läskejä.
      Mutta vitttuuko se ketään haittaa, itse me meidän kilot kannetaan.
      Ja jos eivät suomalaist ämmät anna pilllua, mennään huorriin Tallinnaan, Viipuriin tai Pietariin.
      Meillä on fyffeä!

    • Daywalkerrr

      Mulla on taas sellainen ongelma että näytän ulkoisesti skrodelta punttimieheltä mutta sisäisesti olen aika nörtti. Ulkonäöltä on kehuttu suht. komiaksi, mutta mun jutun laatu on nörttimäistä joka karkoittaa naisia. Taidan olla väliinputoaja?

      • MutsiSd

        Olet paskanpuhuja urpo


      • aliciavenus

        O-ou, ei tuommoista olekaan :D Tarvit nörttinaista jota kiinnostaa kuunnella sun juttuja.


    • seri52

      Perustakaa oma nörttiklubi. Minunkin poikani tuskailee samasta asiasta.

      Ja vielä ku sitä ei kiinnosta mitkään tavan tallaaja naiset pitää olla nörtti. Tai tosissaan en edes tiedä pitääkö olla nörtti, sen tiedän, että fiksua naista etsii.

      Kohta 26 ja kouluja käynyt.

      Ehkä ihmiset kypsyy ja löytää toisen ihmisen, jos se on tarkoitettu.

    • Kyllä mullekin nörtti kävisi :) Opiskelen alaa nimittäin itsekin.
      Pidän myös muista asioista, joten se on yleensäkin tärkeää, että ihmisellä on elämässä monia mielenkiinnonkohteita ja muutakin "sisältöä" kuin vain se bittimaailma.

      Terkuin Nainen 26wee ja nörttikin vielä :D

      • Ilarimakkaramasu

        An early bird catches a nerd..

        Vai kuinka se meni


    • Asperger AS

      Aito nörtti "sairastaa" neurologista tautia nimeltään Asperger-oireyhtymä tai oikeammin hänellä on kirjo tiettyjä mm. parisuhdetta erittäin rankasti kuormittavia ominaisuuksia. Googleta termi ja peilaa ominaisuuksia itseesi. Toivottavasti läpäiset testin, muuten parisuhteen muodostaminen on haastavaa tai suhteet eivät tule kestämään.

      • Ime munaa...

        Vedä kuivat runkku.


      • diagnöösi

        Olen samaa mieltä itsekin tuosta aspis-diagnoosista, joillain nörtähtävillä on se ja loput sitten muuten vaan muistuttavat aspiksia.


      • Asperger AS
        Ime munaa... kirjoitti:

        Vedä kuivat runkku.

        AS-ihminen ei kestä kritiikkiä... Osuiko teksti omaan nilkkaan? Tuossa kirjoitettiin AIDOSTA nörtistä. Teksti ei tarkoittanut ylipäätään it-alalla työskenteleviä. Alalla toimii tietenkin myös taviksia, jotka ovat mm. järkisyistä valinneet ko. alan itselleen.


      • Antiaspis
        diagnöösi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä itsekin tuosta aspis-diagnoosista, joillain nörtähtävillä on se ja loput sitten muuten vaan muistuttavat aspiksia.

        Kuinka moni uskaltaa tehdä oheisen AS-testin?

        http://xestia.net/testit/asperger.php


    • N-oin-44

      Olisi ihanaa istua kahden kahdella koneella iltamyöhään ja jutella koneista aina kun ehtii! ;)

    • ddd.+

      Mulla on muija IT alalla (nörtti) ja ei me työasioista kotona puhuta. Se kyl fiksaa IP ja MAC osotteet huvikseen mihin vaan, mä taas fiksaan autot ja kodin ja elektroniikan, hitsaan paikat kun tarvitaan. Ite oon ihan eri alalla. Ei haittaa nörtteys koska se ei oo mikään tonnikeiju vaan sopusuhtainen.

      Eli mua ainakin "nörtti" kiinnostaa ja hyvä niin.

    • asia

      Nörtti ja nörtti. Tämä aika on tullut sellaiseksi, että kunnollinen ja perheestä huolehtiva
      mies ei kelpaa. Jos on pubeissa asuva, hyvä puhuja, ja ulkonäöltään miellyttävä ihminen, saa naisen vieteltyä, sehän lähtee kuin lammas teuraaksi. Sitten itketään, ja elämä on yhtä kärsimystä. Näin valtaosaaltaan naiset ovat, typeryksiä.
      Kohtuuden nimissä sanottakoon, että miehet myös etsivät sitä salarakasta, jonka kanssa elämä on niin sitten "ihanaa", vaikka kotona odottaa rakstava vaimo. Ja useimmite sitten kärsivät seuraamuksista. Fiksut ja lukeneet ihmiset, oletteko idiootteja?

    • nainen it-alalta

      Olen it-alalla jo parikymmentä vuotta työskennellyt nainen. Mielestäni sana nörtti on vanhanaikainen eikä juurikaan enää kuvasta tällä alalla työskenteleviä. Edes opiskeluaikanani yliopistossa 90-luvulla ei ollut kuin muutama tyyppi joita oikeasti olisi voinut tituleerata nörtiksi, siis siten kuin itse nörtin ymmärrän.

      Mutta jos yhtään lohduttaa, niin ei tästä alasta naisetkaan mitään lisäpisteitä saa miesten keskuudessa :)

    • girl22gr

      ehkä ne vaa vaikuttaa tylsiltä,mut ihte kyllä tykkään yhestä nörttimiehestä :D

    • Vastaus.

      Kuvitellaanpa,olet sitten mies tai nais-nörtti ja menet ravintolaan istumaan iltaa. Kuka paikalla olevista voi tietää sinun olevan nörtti? Ei kukaan. Ensivaikutelma ratkaisee yli 90 %:sti syntyykö suhde ja toimiiko kemiat. Joten sillä että olet nörtti,tai vaikka hevospoolonpelaaja,ei ole suhteen syntymiseen juurikaan merkitystä. Taas parisuhteen kestämiseen vaikuttaa vuorovaikutustaidot. Oletus että nörttiys karkottaa naiset,tai miehet on vain urbaanilegenda. Joten peilistä kun vikaisee hieman ulkoista olemustaan ja korjaa hieman olemustaan,siis jos kuvajaisella on 5 nroa liian pieni slipoveri ja housun lankeet ovat mallia järvikin on rannassa,last season mallistoa. Eli kun vaihtaa pukeutumisen vaikka vain tälle vuosituhannelle kampaa hiuksensa(jos haivenia on päässä)niin aika hyvällä mallilla on jo silloin eväät kumppanin etsinnässä. Näin miehenä minua evvk mitä nainen tekee työkseen,kyllä muut avut ja harrastukset ovat minusta huomattavasti kiinnostavampia.

      • Kylmäkalle :)

        Just näin!


    • ihanat nörtit

      Kiinnostaa. Itselläni ei ole ihan tietokonenörttiä, mutta vähän nörttimäinen mies. En voisi kuvitella itselleni muunlaista miestä. Olen aina kiinnostunut lähinnä vain nörteistä.

    • mitä tekemistä ammatilla on siihen jos kaikki muu synkkaa? itsellä ei ainakaan tuolla ammatilla ole ollut koskaan väliä mitä toinen työkseen tekee.. ja joku täällä oli maininnut että "Vois sitten kerrankin pelata rauhassa ettei mies kitise koko ajan että ''taas sä istut koneella'' : P" ja tuota oon itsekkin saanut kuulla ihan riittävästi.. itse en katso toisen ammattia,vaan ihmisenä millainen on;enkä sillä ohella myöskään etsi itselleni "elättäjää" niinkuin sellaisia ihmisiäkin on vastaan tullut..

      • eräs mies

        Ei takaa nörtteys sitä ettei kumppania ajettaisi pois koneelta. Itse olen ajanut pois edellisiä useastikin. Koodaushommia olen tehnyt työkseni jo toistakymmentä vuotta, mutta kotona aika vähän. Nykyään tulee enemmän vietettyä aikaa koneella vapaa-aikanakin, kun olen sinkku. Mutta ihan perussettiä, eikä ihmeemmin nöräämistä.

        Tosin ei kukaan varmasti sanoisi nörtiksi, paitsi jotkut kaverit jotka vähän piikittelee. En istu siihen stereotypiaan eikä istu suurin osa työtovereistakaan. Olen nähnyt paljon nörtimmän näköistä väkeä esim. kaupan kassoina.


    • Voi Pää

      Mielestäni haet vain vääränlaisia naisia, jos saat kommentteina: "Nörtit ei kiinnosta". Tiedän, että on monia naisia, jotka eivät juurikaan välitä mikä on miehen ammatti.

    • urty

      Sanotaanhan blondeistakin vaikka mitä, ja mikä on totuus. Ei työ määritä ihmistä.

    • Voi Pää

      Suomalaisia naisia kiinnostaa vain raha. Netissä puolestaan ovat kaikki huorat kylähullut, jotka etsivät vain kaveriseuraa - sellaiset paskat pitäis ampua aamunkoitteessa, kuten länkkäreissä sanotaan

      • Edellinen Pää

        Hei, kiva kun et jaksanut keksiä omaa nimimerkkiä, vaan laitat pari viestiä ylempänä olevan nimellä.


    • Mitä onko IT hulluja enemänkin. Itselläni aika menee piirtämiseen ja pelailuun aika paljon ja tieto koneena on kone johon on osia itse yhdistelty. ja niin olen nainen . TV:stä oon luopunu mutta tietokonetta ilman en osaa elää. IT harrastavat naiset pitää vain ittestään pienepää ääntä. Mulla on tietokoneen kanssa aisuilevia ystäviä ennemän kun yksi. Ehkä näitä norttikammoisia pelottaakin juuri se että toisellaon muutakin tekemistä kun poika/tyttöystävä 24/7 ja baarit/ystävät hilluminen kyllillä,kun massalla.
      Ja se ulkonäön erilaisuus. nörtit kun on alusta alakaen leimattu törkeästi massasta poikkeaviksi pukeutumisesna, kokonasa ja älynsä suhteen. Mutta uskotaa tai älkää moni on aika tavallisia ihmisiä. Koska tietokoneetkaan ei oo enään harvinaisia.

    • Mammamuorimia

      Onneksi mun pojat ei oo nörttejä.

    • Suvikki74

      KYLLÄ KIITOS! =)

    • EL.a - K:IM

      Mies IT-alalta

      Miksi sun itsetuntoa pitäis kohottaa?

      Jos ei ole munaa, niin ei ole munaa.

    • Jos nörtiksi väitetyllä pysyy näppiksen ja hiiren lisäksi käsissä myös vasara ja ruuvimeisseli, auton renkaat vaihtuu ja keittiössä valmistuu joku muu ateria kuin mikroateria, ei pitäisi kyseisellä nörtillä olla mitään hätää. Ulkonäöllä ei ole väliä, vaan toisen huomiomisella ja kunnioittamisella - niillä mennään pitkälle.

      • nörde

        jep. oon it-nörtti nörtti, joka raksaa harrastuksena, korjaa autot (nykyisin viat voi katsoa tietokoneella), siivoan mielelläni ja ruuan laittokin sujuu. mutta ulkonäkö on persestä, joten eipä tässä tarvitse suomiakkojen perään katella (kun ei kelpaa)... elikkä kyllä se ulkonäkö on seurustelussa ja varsinkin sen aloittamisessa tärkein seikka, koska käsitys toisesta ihmisestä nimenomaan muodostetaan ulkonäön perusteella ns.ensi vaikutelma. Muut ominaisuudet toisesta ihmisestä tulee vasta tietoon kun olet jutellut toisen kanssa.


    • 5+1

      mä pidän itseäni ammattilaisena, enkä oikeastaan siedä edes koko sanaa "nörtti" joka kuvaa enemmän ES ja pizzalla eläviä tyyppejä, jotka ovat töiden sijaan a) muropaketin foorumeilla b) pelaamassa CS tai wowia c) a ja b yhtäaikaa.

    • Nörtti äiti

      Sulla ei ole mitään hätää, on niitä nörttityttöjäkin. Olen neljän sellaisen äiti.

    • unelmieni mies

      Minä rakastan sinua, olet ihana!

    • jdvwdiwnviw

      Ammattimainen nörtti? Kovasti kirjotatte, että ei olla nörttejä ja jne. Mutta silti etsitte seuraa suomi24 palstalla nörtti keskustelussa....

    • 15dfsgfsgs

      Kuka nyt haluaisi viettää elämänsä miehen kanssa joka useimmissa tapauksissa istuu koneella myös kotona ollessaan.

      Kukaan fiksu nainen ei rupea kilpailemaan tietokoneiden kanssa.

      Yhtälö on voittamaton. Mies tietokone = älä erota. Mies kaljapullo = älä erota.
      Kummastakaan ei seuraa hyvää.

    • timanntti74

      eihän ne muuta tee ku istuu koneela....ei ikinä semmosta...

    • fasdafs

      Kyllä ne nörtit alkavat kummasti kiinnostamaan naisia viimeistään kun nainen on 30v ja ylittänyt parasta ennen päivämääränsä. Siinä vaiheessa kun jokainen edellinen mies on pettänyt niin alkaa naaraskin miettimään tilannetta uudelta kantilta.

      • Kylmäkalle :)

        No ei sit kuitenkaan...
        Tai milloin se parasta ennen onkaan?
        Itse lähes 50, ei kelpaa koneen kanssa symbioosissa elävä tyyppi, joka ei vilkaise peiliin ovesta ulos lähtiessään.
        Mielummin itsestään huolta pitävä "rasvanäppi", ihminen, ja keskustelutaitoinen.

        Tietokone on käyttötarvike, ei elämän sisältö.


    • Ex Pimp

      No jos ainoa ominaisuus on IT:ys niin ei todellakaan voi kiinnostaa ketään. Ei edes IT-alan naisia.

      Olisiko se ihan hirveää käyttää niitä laskelmoivia aivoja vaikka siihen, että tekee kylmästi listan ominaisuuksista, jotka ei naisia miellytä, ja sitten muuttaa niitä järkiperäisesti.

      Siitä tulee itselle hyvä olo ja kissat kehrää.

      Ei kannata identifioida itseään mihinkään ryhmään vaan olla mies.

    • Dressman80

      Kuules nörtti. Pidät sen turpasi kiinni ja runkkaat aina tarpeen tullen niitä naisia sieltä pornosivuilta niin me kunnon miehet elätetään nämä asiallisemmat naiset. Eiks niin?

    • aatami Oulusta

      Kyllä se on kunnon pienipalkkanen duunari mikä vetää naisia puoleensa tääl suomi24 treffi palstallakin,minäkin laittanu vuosien saatos 2714 viesti ja eri naisille ja kaks vastaustakin saanu,toinen oli serkku ja toinen naapurin emäntä....

      • Tuleva MV

        Noin se menee, naisille tärkeintä on raha ja mammona. Siis menestyvä mies, jolla voi sitten Marttakerhossa kehua. Onneksi raha on kohta arvotonta ja työkin voi loppua keneltä vaan. Kohta on maanviljelijät (sikaloineen) kysyttyjä.


    • nainen...

      Sanotaanko nän että itse ajattelin asian niin että "en kyllä kattele nörttejä" tyyliin kunnes itse huomasin rakastuneeni "nörttiin". Tosin ei hän minusta tunnu nörtiltä. Rakkaus katsoo pintaa syvemmälle!

    • Nörtti poika

      Naiselle on ulkonäkö tärkein.Ihan sama mitä tekee työkseen ja jos on vielä varakaskin nörtti niin naiset kiinnostuu heti.

    • repesh

      Tapasin viime kesänä pesunkestävän nörtin, joka oli nainen. aika harvinainen ja yllätys,yllätys - jonkin sorttinen autismi tuntui olevan taakkana. Voin sanoa,ettei tippaakaan herättänyt suvunjatkamisviettiä.

    • ICT -nörtitär

      Jaa-a. Itse enempi tuolla ICT puolella työkseni vaikuttavana mimminä väitän, että kyllä se äly ja luonne on se, joka vetoaa, ei ammatti. Eli jos ulkoinen habitus on sen verran kunnossa, että edes vaikuttaa siltä, että huolehtii itsestään, keskustelun saa käynnistettyä. Jos osaa keskustella fiksusti muutenkin, kuin ammattitermeillä, on sosiaalisesti älykäs siten, että ei osoita jatkuvalla pätemisyrityksellä omaa epävarmuuttaan tai mahdollista treffikumppanin tietämättömyyttä on "tietokonenöritti" mitä paras treffikumppani.

      Jos on ongelmia treffirintamalla, voi ongelmaa mielestäni hakea muualta. Omat kollegat on sen verran upeita tyyppejä (edustavia ja monella tapaa fiksuja), että jos olisin sinkku, voisin treffailla niistä jokaista. Toisaalta moni alalla toimiva tuttava on sosiaalisesti niin rajoittunut, että käytöksellään karkoittaa varmasti kaikki potentiaaliset seuralaiset - näin siis miesten, että naisten kohdalla. Kuitenkin muu merkitsee enemmän kuin se, mitä tekee työkseen - työ on vaan työtä ja kaikken (lähes) sitä on tehtävä, jotta tulee toimeen. Toisaalta kouluttautuminen ja halu kehittyä on osoitus kunnianhimosta ja itsekunnioituksesta - molemmat ominaisuuksia, joita itse arvostan. Pääasia, että ihminen tekee sitä, mistä pitää tai ainakin on matkalla sinnepäin. Itse nautin työstäni ja olen huomannut, että mitä enempi se tuntuu ja näkyy, sitä enemmän ihmiset kuuntelevat ja kiinnostuvat - myös henkilökohtaisella tasolla.

      Tosin olen jo kolmikymppinen.

    • JK

      KYLLÄ VAIN

    • jmopå

      nörtit puhuu vaan nörtteily juttuja eikä naiset semmossii jaksa kuunnella

    • Voi Ristuksen rypäleet, kun tulis sellainen elektromagneettinen pulssi tuolta arskasta tai ihan mistä vaan , notta kaikki maailman kovalevyt pyyhkiytyis ja ei sähkön palaa missään. Johan siinä olis vihdoinkin "ekonörtillä" tehtävää kun kun kaikki pilipali tietskan kans eläjät pitäis elossa, Olis kyl hieno nähdä miten nyky ihmiset suomessa pärjäis noissa oloissa. Ei toimi androidit ym. meego beegot.....mut mun pottu maalle on turha tulla vonkuaan sit evästä :D, jo katsekin saa sit lyijyä naamalle....

    • nykyaika..

      Ihmisillä on stereotypioita. Joissa ei ole edes perää usein. Ei se ole juurikaan alasta kiinni, enemmän ulkomuodosta ja persoonasta. Pinnallista kai sekin. Sisällä on sielu ja mitä sitä lopulta on ajatuksiltaan. Kokemuskaan ei kerro..

    • Nörtti0101

      Tässä 40v nörtti. Ikävä kyllä, valitulla allalla kehitys on sen verran vauhdikasta, että suuri osa ajasta kuluu nörtteilylle, muuten on työtön 10 v päästä (tai ainakin eri ammatissa). Kenties se on "se juttu" miksi tässä ammatissa on, ei käy hommat tylsäksi.

      Tietty nörtti kotona on hyvä juttu kun kaikki pyörii netin ja tietokoneiden ympärillä. Lapsien koulutehtävien palautus on helppoa kun joku osaa ottaa kuvaruutukaappauksia, luoda dokumentti ja muuntaa se PDF formaattiin. Ja sen nörtin voi saada innostumaan (joskus) muustakin kun oikein yrittää.

      Ja mies-nörtti on pohjimmiltaan mies eli toisinaan käyttäytiikin kuin mies (eli on pässi/sika/tms), mikä lienee haluttua.

      Kaikki puhuu ja jauhaa siitä mistä tietää. Nörtit nörttijuttuja ja nuoret naiset muoti- ties mitä juttuja. Ei välttämättä kiinnosta kummankaan jutut toisia.

    • ikä korjaa

      Tunnen muutamiakin "nörttejä", tyyppejä jotka ammattinsa puolesta ovat neroja. Erittäin HOT HOT miehiä, mutta kaikki ovat joko naimisissa tai vähintän menossa. Nörtti joka ei kiinnosta naisia lienee se 250 kiloinen tyyppi joka ei ole poistunut kotoaan tällä vuosituhannella. Muuten nörtit ovat suosittuja kuten ihan kuka tahansa muu älykäs mies. Ainakin näin 35 v. naisen näkökulmasta.

      Minkä ikäinen olet ja olisikohan sulla kovin nuoria ihmisiä tuttavapiirissä?

      • ikä korjaa

        Tarkemmin lueskeltuani ketjun viestjeä... olen tosiaankin ollut ison Suomalaisen yrityksen IT-porukassa mukana vähäisempänä tekijänä (tukihenkilönä). Ei mulla muuta, kuin että NÖRTTI - avaa suusi, anna älyn lentää ja kemia tekee loput. :) Naiselle (=minulle esim) tärkeintä ei tosiaankaan ole ulkonäkö, vaan persoonallisuus. Ja se tarkoittaa oikeasti sitä, että todella hyvännäköiset miehet ei ole kiinnostaneet koskaan. Tärkeintä on se, että on jotain sanottavaa, on hauska, innostunut alastaan, osaa ja tietää... sellainen on paljon seksikkäämpää kuin tyhjä ulkoinen olemus.

        Ainoa harmi nyt on se, että ette nörtit näe, kuinka hyvän näköinen nainen teitä kehuu. ;)


    • nainen vastaa

      Kyllä kiinnostaa mut en haluu miestä, joka näyttää nörtiltä. :P

    • onkotämäkinjoviety?

      Minulla on ongelmana se, että olen vähän nörtti, paljon nainen ja joltisenkin hyvän näköinen. Minulle ei uskalla jutella kuin umpikänniset k-päät. Kaikki kivat ja fiksut miehet kiertää kaukaa. Voi miksi, miksi kivat miehet menee karkuun kun niille yrittää jutella? Nörtit, come to me and talk!

    • Nörtti0101

      Oikeastaan kaikki nörtit, jotka ammattini puolesta tunnen, ovat suht normaaleja ihmisiä ja varattuja. He käyttävät vapaa-aikansa kuten muutkin perheelliset ja työssään tekevät nörttijuttuja ja omasta mielestäni ovat helkutin hyviä siinä (juu, eipä olla ydinfyysikoita tai taloustieen professoreita, ainakaan kaikki). Vapaa-ajastaan (hyvällä tuurilla työajastaan) he kuluttavat osan oman ammattinsa kehittämiseen, kuten missä tahansa muussakin ammatissa. Töissä puhutaan hyvinkin syvällisiä eri bittien merkityksistä, mutta ruokatunnilla sujuvasti taloustilanteesta ja vaikkapa jonkin maan museotarjonnasta.

      Kuten edellä mainittiin, hyvät nörtit ovat haluttuja ja varattuja. Heh, huonoja nörttejä ei varmaa edes ole. Eihän sitä voi olla nörtti, ellei ole hyvä nörtteyden perusasioissa.

      Mielestäni homma menee hieman liian pitkälle siinä vaiheessa, kuin missä tahansa ammatissa, kun ei enää riitä aikaa muulle kuin työnteolle.

      Omalta osaltani tuo nörttijuttu on hieman ristiriitainen omien kokemuksien mukaan. Esim. rillit huurussa sarjan ja yleensä amerikkalaisen nörtti-ideologian mukaan, nörtti on nuori henkilö, joka osaa tekniikasta kaiken ja ei mitään muuta. Itse näen tämän tyylisen henkilön nykyaikaiseksi nuoreksi, joka on kasvanut tietokoneiden ja pelien keskellä (eli en tunne ketään nuoria nörttejä kun sellaisia ei ole :) ).

      Itse näen nörtteyden aitona innostuksena tekniikasta ja siihen liittyvistä asioista, kuten fysiikasta ja sähkötekniikasta. Tuohon sitten 20 v kokemusta elämästä ja töistä = suomalainen nörtti (heh, itse on melkein nörtti eli ikää on vasta 39v).

      Nörteistä puhuttaessa taidetaan unohtaa se, että taitavat kaikki jonkin alan asiaantuntijat olla hyvin haluttuja. Eikä niidenkään syvällisiä juttuja jaksa kuunnella vaan keskenään juttelevat omia asioita ja muiden kanssa sitten vaikka säästä.

    • HomoTech534647

      Tottakai nörtit kiinnostaa.. !

    • finfniapnina

      Oikeat nörtit eivät ole hyvännäköisiä!

    • IT alalla.

      Muistan hyvin kuinka eräs nainen tuli meidän pöytään kun oltiin työporukalla baarissa viettämässä aikaa, keskustelu suju oikein hyvin ja sit hän kysyi että mitä teette työksenne. Vastauksen kalautti yksi meistä ja sanoi lyhyesti että olemme kaikki tietokone nörttejä, tyttö nauroi ja hetken päästä ei enää nauranut kun tajusi ettei hän vitsaillutkaan, itseäni nauratti erittäin paljon hänen reaktionsa. Mutta aika nopeasti tämä heivasi itsensä pois seurastamme. Oliko syynä oma häpeä vai muuten vaan kiusallinen hetki, tiedä häntä. Jokainen meistä on kuitenki edustavan näköisiä sekä jokainen meistä harrastaa jotain erittäin fyysistä urheilu lajia joten emme ole löysän oloisiakaan. Mitähän tapahtui? onko ideoita?

      • ex pimp

        Kun nainen kysyy, mitä teet työksesi, kerro hänelle intohimoistasi eli siitä mitä haluaisit joskus tehdä, mihin olet suuntaamassa, tai ainakin mitä hienoa teet alalla. Asia kuin asia pitää osata markkinoida oikeassa paketissa.

        Eli sinun olisi pitänyt puhua urheiluharrastuksestasi ja mainita ammatti ohimennen.


      • Nainen 1947

        Vastaus nimimerkille IT-alalla: Hänelle IT-ala oli varmasti täysin vieras ja hän häpesi jo etukäteen tilannetta, jossa hänen tietämättömyytensä olisi paljastunut. Yksinkertaisesti sanottuna: Hän piti teitä LIIAN VIISAINA ja vielä kun teitä oli monta niin se oli varsinainen "pattitilanne", josta ainoa keino selvitä kasvojaan menettämättä, oli lähteä pois. Näin on.


    • asdasdg

      En itse ainakaan ajattele nörttinä stereotyyppistä silmälasipäistä tietokoneitten kanssa sähläävää miestä. Itse olen ilmeisesti myöskin sitten nörtti, koska olen kouluttautunut IT-alalle ja tykkään myös pelata pc-pelejä. Olen kylläkin päälle pari kymppinen nuori nainen ja vieläpä jokaisen elämäni aikana vastaan tulleen miehen ( tietysti itseni:)) mukaan erittäin hyvännäköinen sellainen! Minulla on kuitenkin tietokoneitten lisäksi muutakin elämää..

      Minulle ei ole mitään väliä mitä mies tekee työkseen tai räplääkö hän koneitten, autojen, veneiden tai vaikka verhojen kanssa vapaa-ajallaan, ne asiat eivät kuitenkaan kerro itse luonteesta tai ihmisen ulkonäöstä yhtään mitään. Pitäisihän tämän nyt jokaisen täysjärkisen naisen ja miehen tajuta ihan sanomattakin...

    • Pitääkö

      näitä elämän itsestäänselvyyksiä nostaa jo otsikoihinkin?

      Tietokone on älykäs kone ja harvoin keskimääräinen nainen kiinnostuu sellaisista. Älykäs on jotain pelottavaa, joka saattaa huijata naisen sänkyynsä jopa. Hui kauhia! Eihän niin saa tehdä? Odotan vain oikein ohjelmoitua Turingin konetta joka onnistui puhumaan naisen emolevylleen. Erittyvä kosteus kuitenkin tuhoaisi orastavan ja mahdottoman "aktin" jo alkuunsa.

      Toista se on koneilla jonka ainoa tehtävä on tuottaa räjähtävää ja tuhoavaa voimaa. Kuten esim. sota- tai kilpailukoneet. Ne haastavat naisen seksuaalisen vallan voimallaan, ja mahdollinen kosteuskin on vain lisäöljyä rattaisiin.

      Onhan niitä naisnörttejäkin, mutta he ovat vain marginaalia, ja hylänneet jonkun seksi-sanan tai sen mahdollisuuden jo aikoja sitten.Nörttihän on synonyymi William "Bill" Gatesista, joka itsekin sai naisen vasta kun oli luonut maailmanlaajuisen imperiuminsa.

    • Perustieto.. :D

      finfniapnina

      Sulje
      Oikeat nörtit eivät ole hyvännäköisiä!

      Sinä olet ilmeisemmin saanut sen nettikuvan joka on ihan oma juttusa...
      Kaverinkin on datanomi ja sai silti naisen vaikka olikin nörtti..
      Minusta tuo on vaan että epäillään että nörtit on finnikkäitä ihmisiä jotka puhuu tietokoneista ja muusta oman alan tutkinnosta... Sanon tuohon: Että ei se olekkaan nuin vaan (vaikka teitä ns. normaali ihmisiä ratkasee vain ulkonäkö ja muusta paskasta viis...) ei se todellakaan ole nuin.
      Ilmeiseemin ns.. tän maailmakuvan ihannenaiset kuvaa että pitäs olla näin ja näin... Ei se rakkaus kato aina siihen että onko "nörtti" vai ei

    • Leba12

      No olkooon niin tai nuin. Mies on se mikä tekee talon eikä se ketä kyttää ruutua ja piirtää sen johonkin softaan. Yritä nyt sillä hiirellä tehdä mukuloille hiekkalaatikkoa...

    • cmoongetoon

      Nörtti on idioottimainen termi joka tarkoittaa vähän samaa kuin juntti. Naiset, jotka ovat sitä mieltä ettei nörtti kelpaa, ovat itse todellisia nörttejä.

    • MINÄ HALUAN NÖRTIN. Koska olen oman koneeni kanssa niin totaalinen juntti että hävettää. Iskureplien ehdoton ykkönen otta "mä käytän muuten Linuxia."

      Mutta kuvailemasi asia saattaa nimenomaan riippua "nörtteihin" kohdistuvasta negatiivisesta stereotypioista, paitsi ulkonäön myös luonteen tapauksessa. Stereotypialandiassa nörtit elävät kokiksella ja pitsalla, omaavat Harry Potter tyyliset silmälasit ja paljon finnejä. Sen lisäksi, jos olet niin treffipalsotja lukenut, moni nainen hakee "hauskaa, rentoo ja urheilullista" tyyppiä, mikä suomeksi sanottuna tarkoittaa ulospäinsuuntaunutta, spontaania ja sanavalmista muskelihurmuria. Nörttiarkkityyppi edustaa kaiken tämän vastakohtaa.

      Minun lähipiirissäni IT-alan ihmiset tunnistaa lähinnä siitä, että he ovat äärimmäisen täsmällisiä ja tarkkoja yksityiskohdista sekä (jos hiukan ikävästi yleistetään) ehkä hiukan joustamattomia. Ainakin yhdessä tapauksessa epäilen lievää asbergeria...

    • KaikkiJahtaaNörttejä

      Todistettavasti on olemassa uskontotiedettäkin lukenut nörtti, joka pyörittää jotain uskonlahkoa ja pmpistä tuskin on puutetta. Nörtit ohjaavat muita langattomasti ja nauravat operaattoripöytänsä takaa mokomat.

    • terveeeehh

      mun poikaystävä on "nörtti" ja iha helvetin komee, repikääs siitä :))

    • ranteet rutisee

      siinä vaiheessa kun nörtillä on rahaa,tuota naisen rakkauden kohdetta,niin jo alkaapi kiinnostamaan.
      Eli jos haluat naisen,siis sellaisen edustuskelpoisen,niin kerää ensin omaisuutta. Simppeliä mutta totta..

    • Nopeasti kuntoutukse

      "Noh..itse IT-alalla työskentelevänä koen sen hieman loukkaavana. Ei ne kommentit ainakaan itsetuntoa kohota, vaikken itseäni nörtiksi tunnustakaan."

      Sinulla on aika paha ongelma, loukkaannut asiasta joka ei koske sinua itseäsi lainkaan. (sinähän sanot, ettet ole nörtti

    • ikäneiti-63

      Olen saanut mielikuvan että naispuoliset jotka kieltäytyy edes ajattelemasta "nörttiä", sekoittavat käsitteitä. Eli nimittävät nörtiksi sellaisiakin miehiä jotka eivät ole mitenkään tekemisissä IT- alan kanssa. Se on siis usein harhainen väärä perusteinen nimittely, tarkoituksena halventaa ensisijaisesti
      varmaankin ulkonäöllisiä ominaisuuksia,( jotka usein on liioitellusti vääristynyt omien aivojen vääristyneestä kuvan välityksestä), sekä ennakkoluuloisista rajoittuneista etukäteis kuvitelmista tuntemattoman miehen/naisen luonteenominaisuuksista. Eli eikö kuvaa aika hyvin rajoittunutta ja elin/sosiaalisenälyn piiriltään suppeaa henkilöä itseään?!

      • 50 v nörtin akka

        Minuakin huvittaa tuo, että nörtiksi sanotaan lähes jokaista, joka omistaa tietokoneen. Nykyisin alkaa olla tilanne se, että jokaisen täytyy osata hoitaa ainakin joitain hommia kotoakin käsin sähköisesti. Minusta on vain kivaa, että kotonani on vedetty piuhaa huoneesta toiseen ja koneita on joka lähtöön.
        Mies kyllä tekee töikseen alan juttuja, mutta kyllä vapaa-ajalla puhutaan muusta ja tehdään ihan muuta.
        Välillä tuttavat soittelevat ja pyytävät neuvoja. Usein neuvoa kysyy perheen rouva, koska mies ei kehtaa soittaa. Sehän se on miehekästä...
        Minun kotinörttini sattuu olemaan kaiken lisäksi käsistään kätevä.
        Remonttiapua ei ole tarvinnut soitella.


    • nörttilän kundi

      TIETOKONERAKKAUTTA

      Me nörtit emme tarvitse naisia! Jos joskus panettaa, menettelemme näin:
      Tietokoneen liittimeen
      työnnän nyt mä siittimen.

      Aaaahhh!!!!

      • Lissu_0

        Ja mun ex (nörtti) totesi että tervekätinen "mies" ei naista tarvi.


    • sdsdfgsdgs

      Eihän nyt jumalauta kaikki tällä alalla olevat ole nörttejä.

    • polu2698

      Niinhän se on kun valitettavan usein it nörtti on narsistinen ja kireä tyyppi

    • fvbgt56

      oonkohan mäkin nörtti? työkseni teen kyllä remppa hommia ja käyn salilla,mutta kyllähän iltasin saa aikaa kulumaan tän koneen kanssa.Lähinnä kyllä kytäten huuto.netistä ostettavia vinyyli levyjä tai jotain rokkiin liittyvää.Ja sinne meen kyllä nytkin,maailmassa on niin paljon ostettavia levyjä,mitkä on pakko saada.

    • mbv87

      Minua itseäni huvittaa eniten miehet, jotka etsivät täällä netissä seuraa korkeastikoulutetuista ja "fiksuista, älykkäistä ja suvaitsevaisista" naisista. Se he itse kuvailevat olevansa aina kaikkea tätä tietysti ystävällisiä, sivistyneitä, mukavia, huumorintajuisia, ja he eivät pidä laiskuudesta, itsekkyydestä tai pinnallisuudesta. Viimeisin kohta on ehkä mielenkiintoisin, koska mitä ihmettä sitten on kategorisointi ja naisten huomiotta jättäminen koulutuksen perusteella, jos ei kerran pinnallisuutta?

      Se että ihminen ylipäätään käy töissä tai opiskelee toisen asteen oppilaitoksessa ei mitenkään voi riittää, koska tällainen nainen ei voi olla näille miehille tarpeeksi älykäs, fiksu ja omata omia mielipiteitä asiaan, mutta jos hän on suorittanut ammattikorkeakoulututkinnon tai lukee kuudennetta vuotta yliopistossa filosofiaa, niin hänen täytyy olla todella välkky tapaus. Ei sillä niin väliä vaikka olisi työttömänäkin kuukausia (ja lopulta hankkisi uuden ammatin alemmasta tutkinnosta ja menisi niihin "duunarihommiin") opintojen jälkeen, kunhan on vain korkeakoulututkinto suoritettuna.

      Koulutusta arvostetaan Suomessa ihan järkyttävän paljon paitsi työmarkkinoilla, nykyään myös sosiaalisissa piireissä. Tämä on jotenkin huutava vääryys siinä mielessä, että hyviä työntekijöitä ja toiselta kantilta taas näitä Älykkäitä, Fiksuja ja jopa _ihan_oikeasti_ Hyviä Tyyppejä löytyy kyllä ihan kaikista "koulutusluokista", mutta ainakin monet miehet jättävät internetissä huomioimatta ne naiset, jotka eivät täytä heidän korkeakoulu -kriteerejään. Tämä on jotenkin niin säälittävää ja huvittavaa samaan aikaan, että en voi käsittää mistä moinen ajattelutapa kumpuaa. Tottakai on ammattialoja joissa työhön vaaditaan laajempaa opintokokonaisuutta suorittanutta henkilöä, mutta miksi tämä pätee nykyään myös ihmissuhteissa? Ovatko esimerkiksi merkonomi-naiset todellakin rumempia, typerämpiä, alkoholisoituneempia, huonompia ottamaan suihin ja sivistymättömämpiä kuin tradenomit? Well, i highly doubt it...

      Itse en ikinä ottaisi miestä, joka rankkaa ihmisiä heidän koulutuksensa tai työnsä perusteella. Minäkin kun olen ihan vain ylioppilas ja sen jälkeen toisen asteen tutkinnon suorittanut töitä tehnyt nainen.. Mutta sellainen ajattelutapa kertoo nimenomaan pinnalisuudesta ja omasta (muka) paremmuudesta muihin ihmisiin nähden. Itse kun olen nimenomaan toisia ihmisiä ajatteleva, fiksu ja kaikenkaikkiaan sivistynyt ihminen, niin en voi sietää tuollaista muiden aliarviointia ja pinnallisuutta :)

      Mutta miettikäähän te korkeasti koulutetut miehet vähän mitä OIKEASTI tulevalta kumppanilta haluatte.

    • Selvähän se

      Ei kukaan nainen halua miestä joka melkeinpä asuu netissä.......ainakaan siellä kotona!

    • Puolinörtti nainen

      Minulle ei taas tavallinen duunari edes kelpaisi joten katselen ns. nörttejä ihan mieluusti =)

      • Ei Nortti

        Vai että hyvää elättäjää etsit?
        Tavallisella duunarilla liian pieni liksa ja sivistystaso ei vastaa omaasi.
        Puolinörtit asuvat netissä.


    • sp

      Ihanaa lukea positiivisia kommentteja naisilta. ♥

    • Tietokone murheena.

      Nörttejäkin on monenlaisia. Itselläni on sellainen mies joka istuu kaikki vapaa-ajat koneella ja mukamas opettelee kieliä ja keskustelee joka maahan naisten kanssa. Monta kertaa yllättänyt hänet latelemassa rakkaudentunnustuksia muutetulla nimellä ja persoonalla. Sitten silmät kirkkaana puolustelee että se se oli vain tää yksi kerta jne.

    • nnnnnnnnnnh

      Riippuu nörtistä, monet on toki hikisiä mutta on myös komeita/trendikkäitä.

    • seurustelu harrastus

      siinä ohje.

    • seurustelu harrastus

      koodaa ne päässä ja laita paremmalla ajalla johonkin.

    • No Problem Any More

      Todellinen nörtti koodaa itselleen tekoälypartnerin.

    • Ei nörtti

      Nörtille vaimo löytyy nörttilästä.
      Voi olla että normaalisti nörtit ovat tylsiä.

    • EiNörttejäTänneKiits

      Näin naisena voin sanoa vastauksen tuohon kysymykseesi omakohtaisella kokemuksella. Tässä pari kuukautta sitten menin treffeille suht mukavan, puolitutun miehen alun kanssa. Kaikki tuttavapiirissäni varoittivat hänen olevan nörtti jne, mutta uskoin heidän liioittelevan. Kun sitten olin niillä treffeillä tunsin itseni VÄHINTÄÄN jonkin salaperäisen instanssin KUULUSTELIJAKSI, koska kaiken puheen sai suorastaan repiä miehen suusta..
      Minä; "Mentäisiinkö tuonne syömään?"
      Vastaus: "mmmaph"
      Minä:"Siis et halua.."
      Vastaus: "Njoo.."
      Minä: "Siis et halua..?"
      Vastaus: -hiljaisuus-
      Minä: "Kyllä vai ei?"
      Vastaus: "En halua mennä tuonne... *muminaa*" Että näin.. En halua enää tietokone-nörtteja. Tottakai ihminen saa olla nörtti, mutta hyvänen aika pitäkää sosiaaliset taidot kunnossa!!

      • piheys.

        Heh. Nörtit voivat olla kaiken lisäksi hyvin pihejä tuon perusteella. Hän ei halunnut mennä haaskaamaan sinne rahojaan. Romanttisuus on kaukana! Ja jos sellaisen kanssa menisi naimisiin, niin varmasti ostaisi halvinta mahdollista laatua ja kaikki pitäisi laittaa sentilleen puoliksi. Tuskin toisi koskaan mitään ruusuja, suklaata ym. Ja syömäänhän hän ei veisi tietenkään koskaan ainakaan omilla rahoillaan. :)


    • Nerd 4 ever

      One word Bill Gates hänhän on oikein nörttien nörtti ja silti löysi itselleen puolison voin olla ehkä hieman puolueellinen tässä koska itsekkin kasailen tietsuja :-D

      Minun mielestäni ei se työ ihmistä pahenna tietokone nörteille kumminkin löytyy töitä (peli ala ohjelmisto ala jne)

      I say so what nerds are cool and i just don't give a rip what some one might think about that :-D

    • albertiina

      Kerran rakastuin nörttiin ja tunnustin rakkauteni hänelle, mutta hän ei itse ollut kiinnostunut :( toisaalta hänellä olikin kriteerit tyttöystävän suhteen epärealistisen korkealla (pitää ehdottomasti olla mallitasoa ja mielellään työskentelee mallina, naisen on haluttava seksiä 24/7 jne.). Eli minä, tavallisen näköinen ei-nörtti tyttönen en tietenkään kelvannut...

      • yksi kokemus

        nörtit on ronkeleita. Ne elää täydellisessä tietokonemaailmassa, missä kaikki tapahtuu just niinkuin ne tahtoo. Kaikki aika menee koneella ja kaikki tehdään koneen kautta. Mielellään jopa treffailu.

        Tavis seura on ehdottomasti liian laimeeta. Ei käy.
        Harvalla nörtillä on mitään itsetunto ongelmaa omasta ulkonäöstään huolimatta. Päin vastoin. Naisen tulee olla graafisen kaunis, super älykäs, mielellään nörtti, virheetön ja epätodellinen. Mielellään ruudun takana, jotta sen voi OFF kun tulee jotain epämiellyttävää tai vain väsyttää.

        Jos tapaat sellasen nörtin joka ei ole vielä mökkiintynyt ja näytä näppikseltä, niin sellanen on vielä ihan jees. Vaikka sen taskuissa on muutama miniläppis ja älypuhelin. Huomaat sen ...JOS...pääset lähelle.


    • Ms Pup

      Itse seurustelen miehen kanssa, joka on ns. tietokonenörtti eli viettää suurimman osan vapaa-ajastaan tietokoneella tai sellaista kooten. Koulutukseltaan hän on elektroniikka-asentaja vaikka tosin tekeekin tällä hetkellä muun alan töitä.. Ja ei, en ole itse nörtti ja ei, en seurustele miehen kanssa rahan takia. Tulen itse pian tienaamaan huomattavasti häntä enemmän - olen siis koulutukseltani insinööri, noin vuoden kuluttua myös DI.

      Mielestäni sillä ei ole mitään väliä onko hän nörtti vai ei. Hän on suurisydäminen, komea ja kohtelee minua hyvin. Siksi olen hänen kanssaan..

    • Ihminen ja yh

      Hei!

      Kuinka monen naisen suusta olet kuullut että nörtit eivät kiinnosta? Itse en ole vastaavia lausahduksia kuullut, Kun ikää tulee lisää, toisen ala on varmaan aika toisarvoinen asia. Pääasia kai on että yhteisiä kiinnostuksen kohteita löytyy niin keskusteluista kuin muistakin elämän asioista.

      Ja vielä kun ikää tulee lisää, suurin osa vapaista ihmisistä on jo lapsiakin ehtinyt tekemään... Tuskin myöskään ketään yh:ta kiinnostaa miehessä lasten elättäminen. Kyllä ne yksinkin pystyy hoitamaan ja elättämään.

      • Isätön kö ko?

        "Kyllä ne yksinkin pystyy hoitamaan ja elättämään."
        Eikö lapsellasi ole isää? Isän elarit eivät näköjään sun mielestä riitä lapsen kuluihin hänen osaltaan kun noin sanot?


      • Ihminen ja yh
        Isätön kö ko? kirjoitti:

        "Kyllä ne yksinkin pystyy hoitamaan ja elättämään."
        Eikö lapsellasi ole isää? Isän elarit eivät näköjään sun mielestä riitä lapsen kuluihin hänen osaltaan kun noin sanot?

        "Eikö lapsellasi ole isää? Isän elarit eivät näköjään sun mielestä riitä lapsen kuluihin hänen osaltaan kun noin sanot?"
        Suloisia nuo epätarkkuuksiin takertelut. Lapsia tuskin pystyy yksin tekemään, tokihan voi yksin adoptoida tai keinohedelmöittää ja silloin tämä keskustelu menee hieman monimutkaisemmaksi. Käsittääkseni kaikilla lapsilla on isä kuitenkin jossain muodossa:) tarkoitus oli ilmaista se, että tuskin uutta miestä näihin elatusasioihin tarvitaan vaan elatus ja hoito on hoidettu muutoin. Tietysti sinulla oli terve muistutus myös isän vastuusta joka ainakin allekirjoittaneella on hoidettu ja jonka kirjoituksessani vahingossa "dissasin".


    • oigeeigrjeosirhj

      höpöhöpö. Minun mies työskentelee IT-alalla ja on aivan ihana. Tosiaan, erilaisten laitteiden ja johtojen määrä kotona ärsyttää joskus, mutta siihen voi tottua. Hyvä puoli on se, et vaikka itsekään en ole aivan pihalla koneiden kanssa, tarvittaessa mies aina pelastaa koneeni jos tulee joku ongelma tms. Kaikki onhan siitä kiinni, millainen ihminen on, eikä siitä onko hän tietokonenörtti vai joku muu. Ja voisin jopa kertoa että IT-alalla työskentelevät ovat viehättäviä ja fiksuja kavereita :), .Miehetkin taitaa nauttia siitä että voivat auttaa naista-parkaa, jonka kone on pahasti sekaisin. Mies IT-alalla, varmasti sinäkin löydät naisen joka arvostaa sinua ja sinun työtä :)

    • kliseinen elämä

      Ihan hassuja nämä yleistykset. Saman voisi kysyä toisinpäin: miksi missit on aina tyhmiä? Miksi miehet ei kiinnostu lihavista naisista? Miksi pitää olla isot rinnat ja kiinteä takamus?

      Joten oikeasti: ihmissuhteet on monen asian summa. Ulkoinen olemus on osa pakettia. Nörtti klisesenä mielikuvana edustaa huonoryhtistä, epäsosiaalista, lihaista ja hikistä, pientä hintelää miestä. Noin niinkun kärjistäen :D
      Ei kuullosta siis houkuttelevalta?

      Ammatti ei ole ratkaisevaa ihmissuhteista, vaan se kokonaisuus. kenen seurassa viihdyt, kenen kanssa on kivaa, kenen kanssa voi keskustella kaikesta maan ja taivaan väliltä, kenen kanssa haluaa myös fyysistä läheisyyttä. Kenen kanssa haluaa olla ja jakaa elämänsä. Isoja juttuja, siksi kumppanin valinta ja oikeaan osuminen on vaikeaa.

      Oma mieheni on myös ammatiltaan it-alalla, mutta ei ulkoisesti edellä kuvaamani kliseenörtti. Tapasimme harrastuksen kautta.
      Älä siis menetä toivoasi, ja etsi naisia myös muualta kun netin mielikuvitusmaailmasta.
      Ihmisestä ei voi päätellä mitään, ennen kun tapaat hänet kasvotusten ja vaihdat ajatuksia. joko nappaa ja kiinnostaa, tai sitten ei.

    • Bell4

      Itse olen nainen, ja nörtti. Luulen että nörtteydellä naiset tarkoittavat ujoa, tietokoneella 24/7 istuvaa lasipäistä ja huonosti pukeutunutta miestä. Eli sitä mitä näemme stereotyyppisenä nörttinä. Jotkut eivät tiedä että vaikka miehet ovat insinöörejä niin ne voi olla muuta kuin tota.

      Valitettavasti maailman naiset ovat niin tyhmiä, että valitsevat miehiä ulkonäön perusteella yleensä, eikä "aivojen" yhteesopivuudella (jos ei lasketa miesten "pikkuaivoja" nyt). Siksi on niin paljon avioeroja.

      Mutta voit siis löytää naisen kyl, itse löysin mun mies noin vuosi sitten suomi24 treffeissä (tai hän mut)!

    • love nerdie

      tietokonenörtti kiinnostaisi varmaan naisia enemmän, jos tällä olisi lihaksia ja olisi tyylitietoinen :), tämän voin ainakin itseni kohdalla kertoa! älykkyys, rauhallisuus, jäntevä vartalo ja tyylikkäät vaatteet=ihana mies!

    • Jänisloikka

      Ei nimi miestä pahenna jos ei kyllä ammattikaan...Jos työ pysyy työnä eikä työ luo oikean elämän rinnalle jotain mielikuvitusvirtuaali maailmaa, niin mikä ettei. Oma nörttini sohlasi asiansa pitämällä yllä vuosikausia netissä lukuisia "omia elämiään", joten vähän on toi luottamus netissä seikkailijoihin ja sen parissa työtään tekijöiden kanssa koetuksella, mutta kai tästä selvitään. Jäin toiseksi siis koneen luomalle elämänmuodolle, mutta optimistisesti odotan mahdollisuutta yhä kokevani vielä oikean aidon ihmissuhteen, vaikka olisikin ammatiltaan nörtti.

    • Itse Insinöörien (ei vian IT vaan HW myös) kanssa 20 vuotta työskenneellenä täytyy sanoa, että ihmisestä se on kiinni. Jos on ujo, huumorintajuton, aloitekyvytön hiirulainen. Niin sillä ei ole väliä mitä työkseen tekee.
      En ole itse Inssi tai teku ihminen vaan ihan kaupallisella puolella ja täytyy sanoa, että monesti hauskempaa on ns nörtti piireissä kuin itsekeskeisten markkinointi-, myynti- ja mainosmachojen kanssa. Kotonakin Nörtistä tai inssistä on enemmän iloa, kun eivät ole ihan kädettömiä teknisissä asioissa.
      Joten ei se naisettomuus johdu dunista, kyllä se syy löytyy ihan peiliin katsomalla ja omia juttuja kuuntelemalla...

    • Ellinoora74

      Nörtin kanssa pitkään avoliitossa eläneenä (ei siis enää) oon tullu siihen johtopäätökseen, että tärkeää ei ole se, mitä elääkseen tekee, vaan kuinka muuten elää. Meillä juttu kaatui siihen, että jäin tietokoneelle kakkoseksi.

    • IT helmi

      Kyllä tuntuu naisille nörtitkin kelpaavan. Työskentelen itse yhdessä sadan hengen IT-alan firmassa, jonka miestyöntekijöistä ehdottomasi suurin osa on naimisissa. Eli jollekin on nörtit kelvanneet! :) Tosin mielestäni IT-alan ammattilaiset eivät tosiaankaan vastaa omaa käsitystäni nörteitä vaan he ovat tyylikkäitä, akateemisesti koulutettuja, sivistyneitä ja hyvin palkattuja asiantuntijoita. Eli melkoisia saalita jopa!

      Itse kelpuutaisin kyllä IT-nörtinkin tähän talouteen, sillä voihan olla (kuten joku tuolla jo totesikin) että kun viettää työpäivän koneella on illalla kiva tehdä jotain ihan muuta... Ja eikös kaikki (toimisto)työ nykyään ole enimmäkseen koneella istuskelua, joten ei kai sitä voi yleistää, että vaan IT-alalla istutaan nörttinä koneen ääressä päivät pitkät.

    • nörtti ja nainen

      jaa riippuu kait naisesta minulla ainankin on nörtti XD ja parhaalla kaverillani on nörtti nörtti on kaverinikin kyllä:D että se varmaan vähän riippuu. monet karsastaa varmaan juuri sitä että jos olet "nörtti" tai nörtti.. että istut päivät tietokoneella tai pelaamassa etkä lähde tekemään mitään mahdollisen naisesi kanssa.

      ulos elokuviin jne jne.

      oma mieheni viihtyy kotona ja tietsikan ääressä ja tykkää myös pelata mutta eipä se minua haittaa koska kumminkin lähtee hän kävelylle tai leffaan aina kun tilaisuus tulee:)

      mutta ennemminkin luonne ja se että sinä juttelet mahdolliselle nais kanditaatille että hän tietää millainen olet ja ehkä ei nyt ekana kannata kertoa mitä työkseen tekee että ei saa ns nörtin leimaa vain siksi että on tekemisissä tietokoneen siihen liittyvien asioiden parissa. niin kukaan ei voi pinnallisesti sitten sillä perusteella hylätä sinua mahdollisena kumppanina jos muuten olet omasta mielestäsi ok:)

    • One nerd to go, pls!

      Itsevarma nörtti, tyyliin Mark Zuckerberg on seksikkäintä mitä maa päällään kantaa : ) ja en ole yksin mielipiteeni kanssa.

      Nörtti ;
      - kiinnitä aavistus huomiota ulkonäköösi
      - usko asiaasi ja siihen että olet hyvä ja tavoittelemisen arvoinen
      - anna treffikumppanillesi kuva, että haluat tutustua häneen mutta maailmasi ei romahda jos teillä kahdella ei natsaakaan
      - älä takerru, säilytä omat kaverisi ja omat harrastuksesi, tilapäisesti niistä voi tinkiä mutta yleisesti ottaen säilytä ne ja hanki vaikka pari lisää
      - ole rauhallisen itsevarma mutta ei ylimielinen
      - kohtele naista kohteliaasti ja arvostavasti, tee kuitenkin selväksi että haluat häntä, muuten jäätte 'friend-zonelle'. ( ja se ei ole tällä kertaa tarkoituksesi )
      - suhtaudu intohimoisesti siihen mitä teet, tai hanki sellainen työ johon suhtaudut intohimoisesti. Jos olet kunnon nörtti, ala kehittelemään omia virityksiä tietoteknikkan parissa.
      - Älä koskaan sano naiselle että et osaa tai pysty (joten et edes yritä)... Kokeile kunnes onnistut ja kysy neuvoa jos et osaa. Lue oppaita tai soita jonnekin tukilinjalle jotta pystyt hoitamaan homman itse ( jos kysymys on ihan normaalista asiasta eikä mistään remontista tms.)
      Marisevat ressukat jotka eivät usko itseensä eivät naisia kiinnosta.

    • -Sinisafiiri-

      Olen ollut avoliitossa 11 vuotta miehen kanssa, jolle tietokone on työ ja huvi. Pitkiä työpäiviä, joten olen yksin ja, kun tulee kotiin, niin nukkuu parin tunnin torkut ja sen jälkeen on koneella. Valvoo sitten aamu kahteen-5:een. Silitän paitoja ja pyyhin pölyjä muiden tietokoneiden päältä yms. Halaukset ja seksi ovat aamupusun jälkeen töihin lähtiessä muuten melkein 0.

      Kun tarvitsen tukea, niin hän tulee viereen ja halaa ja on paras ystäväni. Hän huomaa kaiken, jos olen muuttunut ym. Hemmottelen komeaa nörttiäni, palvelen. Joka päivä en jaksa tai olen tottelematon ja sanon, hae itse kaapista sitä ja tätä. Olen itse muodokas tummahiuksinen, aikuinen nainen. Kauniit sääret ym.

      Olen koneella noin 2 tuntia päivässä. Vaihtelee. Televisio ja työ vie aikaani jonkin verran. Jos en mene toimistoon töihin, niin teen töitä etäältä. Joskus en näe ihmisiä viikkoon kuin nörttini. Näen hänet hereillä noin 5 tuntia arkisin päivässä. Koneella. Joskus mun pitää nukkua. Jaksan odottaa hereillä sängyssä kahteen asti. Koneella ollessa ei saa häiritä. Erotiikkaa ei siis ole. Rakastaako hän minua?

      Käymme joskus ulkona syömässä ja sukulaisten juhlissa. Miehestäni pidetään, vaikka on melko hiljainen. Juttelee kyllä, kun on asiaa. Siisti ja komea. Ei lyö, ei juo.

      Joskus olen pahalla tuulella ja huudankin saadakseni huomiota. Ei auta. Huh huh. Juu, itse olen valinnut mieheni ja en valita loppujen lopuksi paljonkaan. Taidan olla erakoitunut ja hän näkee ihmisä joka päivä. Joskus menen kuppilaan ja pääsen ulos.

    • JonesHenry

      Entinen poikaystäväni löysi naisystävän vain noin 3-kuukautta tavattuani.
      Hän on siis biseksuaali.


      Sanoisin että se on asennekysymys. Nörtiltä vaaditaan ALOITETTA! Nykyisessä työpaikassani tapaan suhteellisen fiskun, komean blondimiehen, joka kuitenkin puhuu minulle kokoajan lastenpiirreyistä ja valmistamistaan fantasiapuvuista. Ikää noin 30-v Ensimmäinen poikaystäväni 10-vuotta sitten oli todellinen alfauros, mutta silti halusi seksia miesten eikä naisten kanssa. Luultavasti biseksuaali.


      Sanoisin, että viimekädessä elämä ainakin fyysisesti terveellä ihmisellä on ennenkaikkea ASENTEESTA kiinni! Olen tavannut 2-metrisiä alfauroksia jotka olivat käytännössä umpihomoja ja noin 140-160 centtisiä kääpiöitä. Kääpiö sai naisen koska halusi, etsi sellaista, ja oli valmis tekemään myös TYÖTÄ parisuhteen eteen! Nykyään 3-lapsen isä. Entinen poikaystäväni.


      Se on valitettavasti hyvin paljon asenteesta kiinni. Noissa kehitysmaissa nuo nokikepit naivat 10-vuotiaita tyttöjä koska se on osa "kansanperinnettä"

      http://www.youtube.com/watch?v=4oWotBxzUoc


      Meillä Suomessa varsinkin nyt internet aikakaudella asiat eivät valitettavasti toimi noin. Hanki työpaikka. Asunto ja rahaa. Ala sitten vokotella naisia. Äläkä sano minulle että olet niin pieni ja nörttimäinen ettet voi! Entinen poikaystäväni oli niin diiva että värjäsi hiuksensa blondiksi ollakseen enemmän "arjalaisen" näköinen. Lopetti sen ja alkoi käyttäytyä kuin MIES ja onnistui ihan hyvin kaatamaan naisen! Suosittelen sinulle samaa jos pokkaa riittää!

    • 17+2

      Naisia ei yleensäkään kiinnosta jonninjoutavat jutut tietokoneista sun muista vermeistä joita heille lähes pomminvarmasti selitämme jokaikinen päivä lähes tiedostamatta, siis ajattelemattomuuttamme. Heille riittää, että on tietokone joka toimii. Mutta kyllä vakavaraisuus naisia kiinnostaa! Mutta nörtin on paras jättää ne atk-pulinat työmaalle ja keskittyä vain ja ainoastaan naiseen ja hänen loputtomiin ideoihinsa liittyen kodin sisustukseen ja lastenhoitoon eli ns. normaaliin perhe-elämään!!!

    • Suvikki74
    • nörtit osaa

      Juu, mua naisena kiinnostaa tietokone, joka toimii. Ja ehdottoman kiinnostunut olisin miehestä, joka osaisi auttaa mua sen tietokoneen kanssa! ;) Itse kun en kovin paljon niistä tiedä, arvostaisin osaavaa tyyppiä.
      Sitäpaitsi, kyllähän se "nörtti" kelpaisi, kun nehän ne mukavimpia ovat! Omasta mielestäni siis, haluaisin "söpön" mieluummin kuin "seksikkään"

    • joku vain

      No mikä mies nyt yleensä suomalaiselle naiselle kelpaa.Kun katsoo treffipalstoja ym.,niin mikä menee tuosta seulasta läpi?.Minä nyt en ole mikään nörtti,tavallinen tehdastyöläinen,käytän toki tietokoneohjattua konetta.Mutta,pieni vinkki:olkaa onnellisia ne,jotka olette parisuhteessa.Hellikää ja huomioikaa toisianne.Sillä on myös meitä,jotka emme saavuta sitä,vaikka olisi kivaa,jolle kertoa ilot ja surut.Mä nyt en ainakaan ole edes samalla viivalla nörtin kans,heti jää kakkoseksi.Kiitos vain ronkelit suomalaiset naiset.

    • katsoitsees

      turha sitä on muita syyttää omasta yksinäisyydestä. Siinä on heti vastaus siihen, miksi ylipäätään olet parisuhteeton ;P

    • Vasama

      Kyllä osaa naisia kiinnostaa ns.nörtit. Kuulun siihen ryhmään joita kaikenmaailman luuserit juntit tuulipukuporukat ei todellakaan kiinnosta, eihän niillä ole mitään tapojakaan.

    • rajansa kaikella

      No, näin naisena sanoisin, että nörttikin kiinnostaa tiettyyn rajaan asti. Jos päivät ja illat istuu tietokoneen edessä, niin eipä paljon jää aikaa seurustelulle. Mielummin kuitenkin liputan nörttien puolesta, kuin minkä tahansa olevinaan matcomiehen. Jos hiukan muukin maailma kiinnostaa, kuin tietokone, niin hyvät saumat saattas olla. Enemmän vaikka seksiä ;)

    • Arvailen vain

      Olisinkin nörtti. Saisi tutustua sitten nörttityttöihin ja jaksaisi paremmin roikkua erilaisissa nettiyhteisöissä tai pelaamassa josta voisi löytää noita tyttöjä.

      Nuorempana olin nörtimpi kunnes vieraantuminen koneista alkoi. Käytän toki edelleen nettiä.

      Valitettavasti tapaamani nörttinaiset ovat kaikki olleet sitä tyyppiä että ainoastaan kone ja koti kiinnostaa jolloin seurauksena on yleensä aikamoinen lihominen ja pyöristyminen sekä asioiden suhtautumiseen kapeutuminen.

      Ehkä nörttimiehillä on sama ongelma eli kone vie muun elämän ja vain älyllisyys kiehtoo tai vastaava eikä sitten esimerkiksi tervehenkinen ulkoilmaelämä?

    • tek12

      Jos osaat korjata jässähtäneen windowssin, saat pesää...

      • wintoosaa

        Siihen ei pysty kukaan, wintoosa kun oli susi jo syntyessään...


    • miesten ongelma on usein siinä, että halutaan jotain mihin ei todellakaan oma "taso" riitä. kotona wowin ääressä viihtyvä pullonpohjalasinen vinohampainen läski nörtti haaveilee jessica albasta ja ihmettelee että mikä on, kun ei heru :)

      kuten moni muukin tyttö tässä keskustelussa niin itsekin ottaisin enemmän kuin mielelläni ihanan nörtin. parasta wowaa vierekkäin ja tapella kumpi hakee lisää kolaa :D aivottomat bodarit ei vois vähempää kiinnostaa. valitettavasti kyseisen nörtin täytyisi osata myös käydä suihkussa ja harrastaa seksiä, joten vaikeeks menee :)

      • crazycyborg

        Muuten hyvä, mutta tuo seksi-puoli on todella paha rasti. Täytyy siis pysytellä edelleen vesimeloni-linjalla :(


    • Epänörtimpi mies.

      Ainakin Amerikassa ja käsittääkseni aika lailla kaikkialla nörtteydestä on tullut seksikästä tässä muutamien vuosien sisällä. Jokainen haluaa olla nörtti, ja suurin osa myös sitä on. Tuo tulee ilmi jo esim. yhdysvaltalaisilla huumorisivustoilla kuten memebase ja ragecomics jne. Joten olet etsinyt seuraa väärästä paikasta.

      Ei se Suomessakaan ole niin epäseksikästä, kun aika monet naiset ovat nörttejä, ainakin osittain ja joissain asioissa. Nörtteydeksi kun luetaan monenlaisia asioita, ei pelkästään tietokoneiden käytön osaamista. Animaatiot, sarjakuvat ja scifi ovat yhdet nörtteyden osa-alueet, ja itsekin tunnen naisihmisiä jotka ovat osittain nörttejä: yksi on aina ollut kova opiskelemaan eli vähän sellainen hikipinko-nörtti, sekä hän tykkää scifistä mutta ulospäin hän näyttää ihan samalta kuin monet muut yli 20-vuotiaat naiset ja on myös kiinnostunut muustakin kuin nörtemmistä jutuista, esim. shoppailusta. Ja tuollaisia naisia on vaikka kuinka paljon, ellei jopa kaikki. Tietysti nämä aikuispissikset eivät välttämättä ole tv:tä avanneet muuta kuin BB:n ja Jersey Shore-sarjojen alkaessa ja joka viikonloppu menee ryypätessä ja bilettäessä sen sijaan, että joskus kyseiset naisihmiset katsoisivat leffoja tai lukisivat kirjoja tai jopa niitä sarjakuvia. Että väärästä paikasta olet seuraasi yrittänyt etsiä. Nörttinaisia on vaikka kuinka paljon.

      • deft

        Lähimpänä kulttuurissosiaalista käsitettä ollaan tässä viestissä.
        Ilman syyllistämistä tai sääliä.
        Nörttiys on siirtynyt ulkoisesta olemuksesta sisäiseen, mutta mitä ihmeellistä siinä muka on...onhan maailmakin muuttunut niistä ajoista, kun vain nörtit, vanhukset ja lapset käyttivät kirjastoja. Nythän niitä ei enää käytä "kukaan".

        Mä olen nörtti siinä mielessä, että mä hallitsen Final Fantasy VI:n alusta loppuun pakkomielteisesti. Ja jopa osaan liikuttua siitä kun pikselit keskustelee.
        Ihan samalla tavalla kuin lapsena.
        Hoh!

        Ps. Tässä viestissä ei ollut mitään logiikkaa. Jatkakaa....


      • itkeävainauraa
        deft kirjoitti:

        Lähimpänä kulttuurissosiaalista käsitettä ollaan tässä viestissä.
        Ilman syyllistämistä tai sääliä.
        Nörttiys on siirtynyt ulkoisesta olemuksesta sisäiseen, mutta mitä ihmeellistä siinä muka on...onhan maailmakin muuttunut niistä ajoista, kun vain nörtit, vanhukset ja lapset käyttivät kirjastoja. Nythän niitä ei enää käytä "kukaan".

        Mä olen nörtti siinä mielessä, että mä hallitsen Final Fantasy VI:n alusta loppuun pakkomielteisesti. Ja jopa osaan liikuttua siitä kun pikselit keskustelee.
        Ihan samalla tavalla kuin lapsena.
        Hoh!

        Ps. Tässä viestissä ei ollut mitään logiikkaa. Jatkakaa....

        vittu mikä jätkä..


      • deft
        itkeävainauraa kirjoitti:

        vittu mikä jätkä..

        Sepä se. Täysin turha jätkä.
        Onneksi on anonyymit.


    • nerderium
      • söpö nörtti, vaikken ookaan pitkän tukan ystävä :)


    • jk

      itse diggaan, on äärettömän seksikästä jos on pulassa koneen kanssa ja joku tulee ja osaa sen fiksata käden käänteessä. tekisi siiä paikassa mieli repiä vain vaatteet ja harrastaa kiihkeää kiitosseksiä. : )

      ja itse en nörtti ole, ennemminkin naisellinen ja villi nainen. : D joten.. päätelkää siitä.

    • nerderium

      Saa toki ottaa yhteyttä jos tuntuu siltä :) Mese vaan tuolta galleriasta ;)

    • 3+8

      Pyh.

      Olen sitä mieltä, että nörtit ovat parhaita. Olen ollut yli vuosikaudet yhdessä miehen kanssa, joka tosiaan on nörtti (tietokoneet, lautapelit, rope..). Baarista tosin löytyi aikoinaan, eikä ole stereotypianörtin näköinenkään.

    • 28N

      Minä ottaisin mielelläni nörtin miehen. Nörttiys on söpöä. Plussaa on se, jos nörtillä ei ole ollut aikaisempia suhteita.

    • kodinkone

      Nörtti on potentiaalinen miljonääri. Kun nörtti on vakiinnuttanut yhteiskunnallisen asemansa, niin naiset haluavat varakkaan nörttimiehen aviomiehekseen tai muuten vaan elättäjäksi. Nuori nörtti, jaksa sinnitellä, vaikka nuoret naiset ovat enemmän kiinnostuneita pilvilinnojen rakentelijoista. Vuorosi tulee, viimeistään toisella tai kolmannella kodinkoneiden kierrätysrundilla.

    • On se metkaa

      kun naiset määrittelevät ihannemiestä.
      Voisin minäkin tähän lisätä, että mülkun perässä juoksevat
      lähihoitajat voisivat suksia.....mäelle.
      Baarialalla työskentelevät lehmät ovat hanakoita pettämään.
      Yllämainituilla aloilla työskentelevät naiset, painukaa vittüun.
      Ylipäätään persjalkaista suomiporsasta en kelpuuta mistään
      hinnasta. Itse olen se ns. nörtti. Vaimoni on myös nörtti, mutta
      ei onneksi ole suomalainen. Sen verran minäkin jopa tajuan, että
      katson mistä naiseni hommaan.

    • nimimerkki JD

      koulutyttölle. Älä kakara kuvittele itsestäsi liikoja.
      Olet samanlainen laumasieluinen, kuten muutkin kaltaisesi
      kakarat. Osta Seppälä-nahkatakki, lakkaa kyntesi mustaksi ja
      kuvittele oleva punkkari, huom. kuvittele olevasi.
      Sen jälkeen painu paikalliseen ostoskeskukseen viettämään
      laatuaikaa, suomeksi sanottuna velttoilemaan.

    • Miehen tulee

      käyttää kaikki aika naisen paapomiseen.
      Tulee ymmärtää kaikki naiset oikuttelut.
      Naista tulisi kehua kaiken aikaa ja muistaa kehua häntä
      kaikkein kauneimmaksi, vaikka kyseessä olisi pahimman sortin rynnäkkösika.
      Miehen tulisi unohtaa kaikki omat tarpeet ja passata naista.
      Huom. orjuus lakkautettiin 1800-luvulla.

    • pan0miäs.

      Heitä se vi..npäättees seinään ja osta landola.

    • Rahalla saa

      "Noh..itse IT-alalla työskentelevänä koen sen hieman loukkaavana. Ei ne kommentit ainakaan itsetuntoa kohota, vaikken itseäni nörtiksi tunnustakaan. En edes kaappinörtiksi :) Onkohan tuo nörtteys saanut nykyään hieman liian pinnallisen sävyn? "

      Sun tarttee olla rikas nörtti, niin ei paljon häiritse työnkuva

      Kehitä uus Rovio-firma, niin varmasti löytyy eukkoa joka makuun.

    • nörtti:D

      silmälasipäiset nörtit ovat mielestäni ihan yhtä ihania kuin ne jotka eivät ole nörttejä, mutta pidän itse mieluummin nörteistä ;)

    • Nörtteytynyt maailma

      Jos nörtiksi leimautumiseksi pätee nykyään samat kriteerit kuin pari vuosikymmentä sitten, niin siinä tapauksessa kohta joka toinen on enemmän tai vähemmän nörtti.
      Tietokoneet ovat yleistyneet niin kovasti, että se alkaa kohta löytymään jopa siltä Utsjoen 90 vuotiaalta mummolta.
      Enää ei riitä että konetta näpyteltäisiin vain kotona, vaan se otetaan mukaan töihin, junamatkoille, lentomatkoille, taximatkoille jne jne...
      Jos ei näpytellä tietokonetta, niin näpytellään älypuhelimia jotka ovat täysin sama asia.
      Jopa työpaikoillakin palataan puhelimilla Angry Birds pelejä sun muita... että kyllä se "nörtteys" on nykyään huipussaan.

    • Lady I

      Itse olen käynyt muutamalla treffipalstalla ja laittanut ilmoitukseeni, että olen etsimässä miestä elämääni tositarkoituksella. Hakemani piirteet miehessä ovat terve pää, huumorintaju, ja se että mies ymmärtää että kaikilla meillä on menneisyys ja osaa olla tuomitsematta muita ihmisiä . Olen kertonut itsestäni muun muassa että olen kaunis XL nainen. Onko se XL sitten ongelma nk. "nörteille" ja muille miehille, sillä en ole yhtäkään vastausta saanut näillä kriteereillä. Mielestäni en mahdottomia vaadi. Tosin jos laitan kuvan itsestäni ilmoitukseen, vastauksia sataa ja minä taas en halua tavata pelkkiä pinnallisia ihmisiä koska itselleni ulkonäkö ei ole se kriteeri löytää elämänkumppani.

      • sp

        Suhtautumisesi vaikuttaa kertomasi perusteella aika äärimmäiseltä. Minkä pistemäärän asteikolla 1-10 antaisit pinnallisuudesta miehille, joilla kuva vaikuttaa vastauksen antamiseen? Asteikolla 1 tarkoittaa ei yhtään pinnallista ja 10 täysin pinnallista. Minusta pistemäärä voi olla melkein mitä tahansa.


      • Lady I
        sp kirjoitti:

        Suhtautumisesi vaikuttaa kertomasi perusteella aika äärimmäiseltä. Minkä pistemäärän asteikolla 1-10 antaisit pinnallisuudesta miehille, joilla kuva vaikuttaa vastauksen antamiseen? Asteikolla 1 tarkoittaa ei yhtään pinnallista ja 10 täysin pinnallista. Minusta pistemäärä voi olla melkein mitä tahansa.

        10., en usko pinnallisiin yhteydenottoihin, kuten yllä tuli selväksi. Vastaukseni siis 10. Kuten tilanne nopeus autoa ajaessa, sen täytyy olla 10 ei 9,5


    • quepeahde

      periaatteessa nörtti voi pärjätä nörttinäkin sillä alalla on varmaan jotain 15% naisia. Fiksumpaa olisi kuitenkin hankkia muutakin elämää.

    • N029

      En voi puhua muitten naisten puolesta, mutta minulle "nörtteys" on ainakin bonus. Itse en ole IT-alalla, mutta ehkä muuten nörtihtävä niin vapaa-ajalla kuin koulutuksen puolesta, joten se voi toki vaikuttaa. Olen onnellisesti parisuhteessa (nörtin kanssa:P), mutta jos seuraa olisi tarvetta hakea, olisi hakukriteereissä juuri tämä "nörtihtävyys":D. Yleisesti ottaen tunnut viihtyvän parhaiten juuri tämän tyyppisten ihmisten seurassa, he tuntuvat jakavan kanssani samanlaisen ajatusmaailman noin keskimäärin.

      Ehkä naisille on voinut kehittyä jonkinnäköisiä ennakkoluuloja toisten ihmisten puheiden perusteella? Mediahan ei aina anna IT-alan ihmisistä mitenkään hyvää kuvaa ja naistenlehdet tuntuvat vahvistavan tätä. En voi ymmärtää miksi, ehkä koska valtaosa on miehiä tuolla alalla eikä alan ulkopuoliset oikeen ymmärrä mitä siellä tehdään? Ja jos ei itse ymmärrä niin silloinhan se yleensä tahdotaan tulkita negatiiviseksi jutuksi...

    • Neitsyen äiti

      Mulle kelpais vävypojaksi joku kiltti ja fiksu tietokonenörtti. Mistä sellaisen löytäisi? Sellainen pitäisi olla jolle uskoisi oman kauniin tyttärensä, eikä tarvitsisi pelätä mitä tauteja levittäisi ja ei tarvitsisi pelätä että olisiko tytär enää hengissä seuraavana päivänä.

      • Lady I

        No niinpä. Kelpaisi itsellenikin.


    • Windows man.

      Windowsmies kerää leidit kun Ubuntupojuille jää vain oma käsi.

      • debian-äijä

        Hieno analyysi. Kuinka meille Debian-äijille käy?


      • Surkea provo

        Jokainen tietää että tosimies valitsee parisuhteessa ollessaan aina Linux pohjaisen käyttöjärjestelmäytimen, sillä näin hänellä jää enemmän aikaa naiselleen. Mutta Wintoosa man menettää arvokasta laatuaikaa taistellessaan jatkuvasti juntturoivaa Microsoftin kiusankappaletta vastaan, ja täysin turhaan... kun ei se siitä parane, sillä se oli susi jo syntyessään.


      • Oracle welho
        Surkea provo kirjoitti:

        Jokainen tietää että tosimies valitsee parisuhteessa ollessaan aina Linux pohjaisen käyttöjärjestelmäytimen, sillä näin hänellä jää enemmän aikaa naiselleen. Mutta Wintoosa man menettää arvokasta laatuaikaa taistellessaan jatkuvasti juntturoivaa Microsoftin kiusankappaletta vastaan, ja täysin turhaan... kun ei se siitä parane, sillä se oli susi jo syntyessään.

        Totta mikä tahansa muu on parempi kun winows. BSD Linux Solaris AIX OSX
        Ei vaan jaksa noita ms kyhäelmiä enää. Jos aidosti haluaa päästä helpolla OSX on voittajan valinta.


    • lcc

      Treffi-ilmoituksessa lukee, ettei halua tietokonenörttiä. Sitten kanttura onkin itse 7h päivässä facebookissa

      • Haen... mitä haen?

        Eli toisin sanoen hän ei itsekään tiedä mitä hakee ja haluaa, näitä "tapauksia" on pilvin pimein...


    • -

      Tässä tulee nyt sitten totuus:

      Nainen haluaa sellaisen miehen, jota myös hänen ystävänsä arvostavat. Lauman naaraat arvostavat johtajaa. Johtaja on vahva, kovaääninen ja moniavioinen. Tyypillinen ihannemies voisi olla isokokoinen motoristi. Moni nainen valitsee jopa väkivaltaisen miehen. Syynä se, että joskus muinoin tällainen impulsiivinen mies on ollut perheen turva.

      Ulkomaalaisissa miehissä viehättävät tietenkin vieraat geenit, jotka kenties mahdollistavat hyvät jälkeläiset, mutta tässä mennäänkin jo sitten syvälle biologiaan. Mutta apinoistahan me olemme kehittyneet.

      Nörtti on tämän ajan tuote. Evoluutio ei voi pysyä ihmiskunnan suhteellisen nopean kehityksen perässä. Siksi nörtti ei kiinnosta naisia.

    • aertyioöä., vcfty8op

      Eiköhän se nörtteys ole nykyään lähinnä ihmisestä kiinni. Itse ainakin koen termin nörtti sellaisena miehenä/naisena joka pelaa pelejä ja datailee tietokoneella 24/7. Tällainen mies ei itseäni jaksaisi kiinnostaa, joten nörtit pois minun miesihanteesta. Jos olet IT-alalla töissä, niin se ei vielä tee sinusta nörttiä. Nörtti voi olla vaikka rakkennusalan työssäkävijä.

    • HOHHOIJAAZZ

      Pinnalisuutta stereotypioita niitä kyllä riittää on tuo naisten maailma hirveä järkytys.

    • enOleRoskarobotti

      Itse olen rakastunut (jonkin verran) nörttiin. Lisäksi vedän puoleeni eri alojen nörttejä.

      Joku sanoikin, että mieluummin nörtti kuin joku solariumruskettunut bodaaja, tai sinne päin.

      Rakastumisasia riippuu niin useasta asiasta, että jokin nörttiys, miten se sitten määritelläänkin, on kovin pieni osa kokonaisuutta.

    • Viivitaavi

      Eihön nörteissä todellakaan ole mitään vikaa näin naisnäkökulmasta. Yhteiset intressit ainakin olisi ja mieluusti miehellä olisi koulutus ja duuni ja aivot. En ymmärrä miksi kukaan nainen katsoisi juopon luuserin perään vaikka olisi kuinka komea ja bodattu.

    • nörtin leski

      seurustelin itse monta vuotta "nörttimiehen" kanssa. hän oli muuten ihana ja kiva persoona, mutta se jatkuva tietokoneella istuminen ja turhanpäiväisillä keskustelupalstoilla inttäminen (siis oikeasti tuntikausia päivässä) ja pleikkarin pelaaminen eivät mielestäni ole oikein aikuisen ihmisen hommia. netti on hyvä apuväline vaikkapa työnteossa, mutta kyllä sitä nyt helvetti vieköön pitää olla muutakin tekemistä, esim. urheilu tai vaikka lukeminen. en usko, että kovin moni nainen jaksaa katella sitä kuinka toinen takoo jotain lapsellista peliä tuntien ajan.
      jotenkin tuntuu että nykyään kovin monella (miehellä) ei ole mitään "järkevää" puuhaa elämässään. tuskin sitä tarvitsisi trollailla jossain iltalehden foorumilla jos elämässä olisi oikeasti sisältöä. välillä kaduttaa, että suhde tähän mieheen kariutui, mutta toisaalta olen onnellinen, etten joudu katsomaan vierestä, kuinka hän tuhlaa elämänsä.

    • pahan alku ja juuri

      Nörttiys ei ole kenellekkään ongelma, vaan nörtin ulkonäkö. Streotyyppisesti voi sanoa että silmälasit ovat kaiken pahan alku ja juuri.

    • Ei voi tajuta... Nörtithän on pääasiassa HOT :)

    • navettapiika

      Karsee kohtalo olla nörtti. Minulla oli puoliso, josta kehittyi todellinen nörtti. Koko elämä pyöri tietokoneen ympärillä ja se oli yhtä bittihelvettiä! Maailma kaatui kun netti kuoli. Muu perhe olisi voinut muuttaa, vaikka timbuktuun, mies tuskin olisi edes huomannut. Uuden suhteen aloitan ennen miehen kanssa, joka kalastaa ja kulkee metsällä, sekin on enemmän elämässä mukana kuin nörtti.Neuvona voin antaa, että hanki nörtteilyn lisäksi muita harrastuksi, missä olet oikeiden ihmisten kanssa tekemisissä ja jätä se nörttikieli kotiin, naiset ei ehkä ymmärrä jos et löydä nörttineitoa.Ja pakkoko sinun on heti alkuun kertoa olevasi it- miljonääri tai ehkä tuleva sellainen,anna naisen tutustua itseesi kunnolla, niin ehkä työsi saa anteeksi annon sen jälkeen.

    • ........

      silmälasit tekee monesta paljon fiksumman oloisen kuin muuten olis...

    • Hmph.. yleistys ärsyttää. "Naisia ei kiinnosta.. Naiset ei tahdo.. Naiset sitä, naiset tätä.." Miten se menikään, miehet on sikoja, jne? -.-

      Enivei! Nörtit on ihania! En osaa kuvitella itteeni ei-nörtin kanssa.. kokeiltu on, ja eihän siitä mitään tullu. IT-alan ihminen kun itte olen, niin ei ole erityisen seksikästä, kun mies hädin tuskin tajuaa mistä kone käynnistetään.. Sana "ajurit" on jo täyttä hepreaa - ei kiitos!

      Mutta löysin itselleni ihan iki-oman nörtin, joka tuntee koneet ja vermeet paremmin kuin minä itse.. Star Wars-keskustelut sujuu vallan mainiosti, eikä Internetin ulkopuolisesta elämästäkään löydy mitään valittamista... ;)

      Että kyllä niitä naisia on nörttimiehillekin, kunhan vain hetkeksi malttaa sen kultafarmin ja animen jättää rauhaan... :P

    • back to business

      Itse olen pistänyt merkille, että erään naistuttavani tietsikka menee muka sekaisin tuontuostakin. Seuranpuute sitä kai vaivaa ja tahallaan poistaa systeemitiedostoja, että saisi minut taas käymään kylässä fiksaamassa sen kamppeen kuntoon. Ok, olen jo oppinut tavoille siinämäärin, että olen vetänyt clonezillalla backupin kovosta, joten pääsen nopeasti takaisin kotihommia tekemään ja kerkeää tarjotun kahvinkin juoda kuumana vastaleivotun pullan kera.

    • Anteeksi vain

      Vain sellaiset ihmiset voi muistaa, jotka jotenkin vaikuttavat sinuun. Ihminen jonka kanssa ei ole mitään konfliktia, ei jää mieleen. Lisäksi ns. "nörtit" ovat usein liian kilttejä. Tavoitteena on tehdä jälkikasvua, joka pärjää maailmassa, sekä tulee itse tekemään jälkikasvua. Jos tätä nyt alkaa analysoimaan niin mennään tosi pinnalliseen näköalaan, jossa naiset näyttäytyvät melkoisina hirviöinä, joten en halua nyt ajatella koko asiaa.

    • aliciavenus

      Itse ainakin etsin juuri nörttiä, enkä mitään superpuperbilehilettä :) Nörtit ovat kivoja ja yleensä jotkut heistä oikeasti fiksuja.

    • Nörtti nainen

      Minä en ole lisääntymässä, inhoan lapsia, joten ei kauheasti haittaa jos mies ei vingu kersoja.. :D
      Ja ennemmin komia nörtti kuin komia kovistelija.

    • EI TIETENKÄÄN TARVIT

      Tarvitse minkään nörtin kanssa olla.

      Sanon itsekinn suoraan, etten kelpuuta mitään parkkihuoraa vierelleni.

      Tätetyten on ymmärettävä....

      Ei naisen tarvi pakolla olla jonkun tv-lupakyylän tai viikkotolkulla samoissa hikisissä vaaatteissa ja paskaisissa kalsareissa näyttöpäätteellä sairaalloisen lihavan tai sitten riutuneen, ruokansa unohtaneen kanssa, jonka henkihaisee hammaskivelle, hampaiden välissä mätänevälle lihanpalaselle ja ET-energia juomalle olevaa datanomi-nörttiä.

      • Eikä myöskään sellaisten kanssa, jotka eivät osaa kirjoittaa äidinkieltään...


    • lcpssgr

      Nörtti aiheuttaa mielikuvan beta-uros, siksi se ei kelpaa. Insinööri aiheuttaa välittömän mielikuvan miehestä, joka näppäilee vain jotain vatun suurta laskinta ja puhuu mieletöntä tekniikkaslangia, eli juuri sellainen kuin nörttikin on, kone ja it-slangi.

      However, niin kuin mikä tahansa koulutus tai työ, sen ei tarvitse kertoa juuri mitään ihmisen persoonasta. Harrastuksiakin voi olla useita. Nörtteilykin on oikeastaa suurimmalle osalle enemmän viihteenmuoto kuin aitoa epäsosiaalista konerakkautta.

      Tosiasiassa Nörttiys on osa miehisyyttä. Suurin ja vanhyin, ja siksi hyväksytyin nörttigenre ovat biilinörtit. Miehet jotka tietävät kaiken autoista. He viettävät aikaa autoaan trimmaten ja ihailen ja puhuvat tekniikkaslangia, joka liittyy autoihin. Toinen nörtteily liittyy urheiluun.

      Nörtti on itseasiassa mies, jolla on intohimo. Se miksi tietokonenörtti on leimautunut epäsosiaaliseksi johtuu lähinnä siitä, että fiksuimmat ja friikeimmät älyköt oppivat ja löysivät tietokoneet ensimmäisenä, mutta nykyään IT on löytänyt tiensä jopa rasvakätisten biilinörttien alueelle, sillä kohta on ymmärrettävä sekä elektroniikkaa, että ohjelmointia, jos haluaa viritellä kaaraansa.

      Nörttejä on ollut aina. Ennen minkäänlaista tekniikkaa, miehet virittelivät aseita ja keihään kärkiä. He tiesivät kaiken metsästyksestä, kalastuksesta tai mistä milloinkin, joka miehiseen tekemiseen liittyi.

      Naisilla on omat nörttialueensa ollut myös aina. Jostain syystä vaan, miehille on aina ollut suhteellisen samantekevää se, mitä nainen tykkää tehdä, mistä se tykkää puhua ja mikä nainen on muiden naisten joukossa. Pääasia on ollut, että nainen on söpö, ihana ja hedelmällinen. Naiset sensijaan arvottavat miehiä täysin päinvastoin.

      Anyways, pointti oli se, että nörttiys on täysin normaalia. Ongelma pelkästään se mielikuva, jonka perusteella naiset laskevat olisiko mies tyttökavereiden silmissä cool-poikaystävä vai ei.

    • Multitask man

      Olen kans ehkä nörtti. Ainakin puolisoni "haukkuu" minua siksi:) Osaan kasata tietokoneet ja tehdä niillä mitä tahansa. Lisäksi mikään tekninen laite ei ole minulle vieras. Tottakai minulla on kuuluisat silmälasit jotka "tekevät" nörtin. Ja minulla on nörttimäinen harrastus. Mutta olen myös paljon muuta. Minulla on tatuointi, soitan kitaraa ja bassoa, hoidan lapsen, leikin sen kanssa ja hoidan kotityöt myös. Lisäksi pukeutumistyylini on sellainen A.W. Yrjänämäinen eli vapaustaistelijatyyli. Mikään taloremonttikaan ei ole vieras vaan hoidan nekin huolella.

      Kyllä tuo puolisoni on tyytyväinen ollut tähän saakka vaikka vielä terveydellisiäkin ongelmia on. Kokoni puolesta taas en ole sellainen rimpula, narukäsinörtti vaan 189 senttiä pitkä ja painoa yli 100 kiloa.

      Koneella vietän valitettavasti naiseni mielestä liikaa aikaa, mutta yritän vähentää sitä kokoajan...

      Sana nörtti on mielestäni menettänyt merkityksensä nykypäivänä. Se ei ole sitä enää minkälainen vahva stereotypia siitä oli jokunen vuosikymmen sitten.

    • cystra

      Minulle miehen ammatti on oikeastaan yhdentekevä. Oleellista on se, että miehen työ ei vie hänen koko vapaa-aikaansa (minulle ei riitä vain kämppäkaveruus), työstä saa tarpeeksi rahaa elämiseen (minua ei tarvitse elättää, mutta en halua elättää myöskään miestä) ja mies viihtyy työssään (edellinen poikaystäväni oli koko ajan stressaantunut ja kirosi työtä ja työkavereitaan).

      Myös koulutustaso on yhdentekevä. Olen seurustellut myös duunarin kanssa. Tärkeintä on se, että kumpikin arvostaa ja kunnioittaa toisiaan ihmisenä ja ammatin suhteen. Voisin aivan hyvin seurustella vaikka kodinkonemyyjän tai roskakuskin kanssa.

      Olisko niin, että nettisinkkupalstoilla kuvaillaan täyden kympin unelmamiestä, vaikka nainen olisi valmis hyväksymään 7-8 arvosanalla olevan miehen? Kyllä minunkin unelmamies olisi hyväkroppainen, minua pidempi, sopusuhtainen ja söpö, mutta voin ihan hyvin seurustella vaatimattomamman näköisen miehen kanssa, sillä oleellista on se, että alussa on keskinäistä kemiaa ja juttelu sujuu. Siitä on helppoa lähteä rakentaa suhdetta eteenpäin.

    • -

      Jokainen nainen haluaa unelmamiehen. Siis sellaisen, jota kelpaa esitellä kavereille. Kuka haluaisi esitellä epäseksikkään miehen. Sellaisen, joka ei ole ollut kenekään toisen naisen kanssa ennen. Joka ei ole kelvannut kenellekään...

      Nörtti on nössö. Nössö on luuseri. Kelpaa ehkä kaveriksi, muttei kumppaniksi.

      • sfgjgrj

        Ei nörtti ole mikään luuseri.vaimoaan hakkava,vieraissa juokseva baarikärpänen on luuseri.


      • Ei suomalaiselle
        sfgjgrj kirjoitti:

        Ei nörtti ole mikään luuseri.vaimoaan hakkava,vieraissa juokseva baarikärpänen on luuseri.

        naiselle.

        Suomalaiselle naiselle hurmaava renttu on voittaja.

        Sitten itketään, kun ukko juo ja käy vieraissa ja lyö...voi, voi kun käy sääliksi:)


    • Nörtti-miehelle nörtti-nainen :)

      Varmasti joku tuolla haluaisi mukavan miehen itselleen, ei kysymystäkään. Mistä sellaiset kivat naiset sitten löytää... ? Säkällä varmaan jostain kadulta.

      Jotkut löytää toisensa nettipeleistä, mmorpg:sta, siellä joskus kun hetken kokeilin moisia pelata niin törmäsi pareihin jotka pelailivat yhdessä yhteisessä asunnossaan, ja jotka olivat tavanneet kyseisessä pelissä..

      Tuurista se aina on paljon kiinni, joten kannattaa hieman avittaa fortunaa näyttämällä siistiltä ja mukavalta ja olemalla valmiina keskustelemaan jos sellainen tilanne sattuisi tulemaan eteen. Viikonloput on varmaankin ihan hyvä viettää ulkona, sellaisen kalastelun merkeissä. Kalastelu on mukavaa puuhaa vaikkei aina tärppäisikään, siinä voi samalla jutella ystävien kanssa kaikenlaista ja keskittyä siihen olennaiseen, ja jos tärppää niin se on sitten bonusta. Eli etsimään vaan sellaista paikkaa läheltäsi, jossa voisit kuvitella mukavien naisten ja miesten hengailevan, ja siellä sitten ajaudut tilanteisiin joissa pääset juttelemaan erinäisten ihmisten kanssa. Muista että mies tuttujenkin kautta löytyy joskus naistuttuja, joten ystävällisesti vaan kaikille ja tee paljon kontakteja, niin jostain ehkä löytyy sinullekin se oma pari joka sinua jossain nytkin odottelee :)

    • Minäjonna

      Kyllä itsekin olen sellaine nainen, joka ihan hyvin voisi olla "nörtin" kanssa. Ainut vaan, että kun sekin "nörtti"-sana tarkoittaa eri asioita eri ihmisille. Kyllä itsekin sortuisin kirjoittamaan "en halua mitään nörttiä", jos tarkoittaisin sillä esim ihmistä, joka istuu vapaa-ajallaan enemmän koneella kuin on minun kanssani. Tai ihmistä, joka on täysin riippuvainen koneestaan ja peleistä, joita sillä pelaa. Olen seurustellut ns. wow-nörtin kanssa ja voin kertoa, että sitä en halua kokea enää ikinä. Ei tee kenenkään itsetunnolle hyvää hävitä pelille.

      Mielestäni sitä ei kannata ottaa loukkauksena, jos joku niin kirjoittaa. Aina voi kysyä tarkennusta, että mitä hän sillä "nörtillä" oikein tarkoittaa, jos sitä ei ole erikseen siinä eritelty. :)

    • Maailma on

      täynnä naisia, jotka etsivät itselleen rauhallista, kunnollista miestä.

      Unohda Suomi ja suo-maalainen paska-nainen, niin minäkin tein.

    • Nollia ja ykkösiä

      Äkisti ajatellen netistä löytyy vaikka mitä huu-haata ja epätodellista feikkiä mikä ei ole
      totta vaan osa keinotodellisuutta.
      Atk on semmoinen väline etsivälle.

    • min-ni.1989

      Kysyt suoraa ja tuomitset aika suoraan. Naiset ovat aika kylmiä mitä tulee "nörttien" suhteen, mutta miksi? Kaikki on median ansiota, nörtit kuvataan mediassa yleensä ulkonäöllisesti eräänlaisiksi kummajaisiksi. Massasta huonolla tapaa poikkeavaksi.

      Myös median luomassa illuusiossa nörtit ovat todella kokemattomia naisten kanssa, ja kuka tahansa nainen kaipaa välillä määrätietoista ja hieman jopa hyökkäävää miestä. Tälläistä persoona en ole tavannut missään median luomassa hahmossa. Ujous on suloista, mutta määrätietoisuus on sitäkin tärkeämpää. Tahdomme käpertyä turvallisen alfauroksen käsivarsille ja tuntea olevamme turvassa. Illuusio nörtistä ei anna kyseistä vaikutelmaa.

      Ja mitä tulee tietokeineisiin, voin suoraa myöntää että illuusio nörtistä luo minulle kuvan; nörtti= 2 toimivaa itse rakennettua tietokonetta, joka on koottu 5 erilaisesta koneesta, ainakin 2 tai 3 pelikonsolia/hyllyt täynnä erilaisia strategia pelejä, ruokailu: nopeaa ja mutustellaan siinä yhdellä ja samalla tuolilla, koska peli on menossa hektisessä tilanteessa. sosiaalisuus: arkoja ja ujoja, lähdetään isompaan tapahtumaan, nörtti seuraa hiljaa perässä varpaisiin tuijotellen, jos häneltä kysytään jtn on vastaus nopea ja hän tähyilee ympärille pakokeinoa tilanteesta.....

      Kuulostaa pinnalliselta, mutta monen naisen ajatukset "nörtistä" on negatiiviset median luoman illuusion takia. En kiellä enkö voisi koskaan kuvitella "nörtti"miestä itselleni, se ei vain ainakaan ole ollut ensimmäisenä ns. mieltymys listaltani. Useimmat naiset ovat tätä nykyään todella määrätietoisia elämästään ja siksi useimpia viehättää pahapoika, koska tiedossa olisi tapahtumarikas seurustelu suhde, missä nainen ei pyöritä miestä. Itse koen, että seurustelu nörtin kanssa olisi sitä, että minä veisin miestä kuin pässiä narussa.

      It-alalla työskentelevät eivät välttämättä kuuluu nörttikategoriaan, mutta kohdistus tietokoneisiin lyö ns. varoituskellot naisten sisällä, jotka huutavat sanaa NÖRTTI!!NÖRTTI!!NÖRTTI!!NÖRTTI!!

      Vinkki It-alalla työskenteleville: Ilmaiskaa avoimesti naiselle työnne mutta kumotkaa kaikki nörttiominaisuudet itsestänne, hullutelkaa ja viekää naisilta jalat alta. ;) näin puhdistatte ammatillisen negatiivisuusvarauksen.

      • aisurimies_

        "It-alalla työskentelevät eivät välttämättä kuuluu nörttikategoriaan, mutta kohdistus tietokoneisiin lyö ns. varoituskellot naisten sisällä, jotka huutavat sanaa NÖRTTI!!NÖRTTI!!NÖRTTI!!NÖRTTI!!"

        Miksei ne hälytyskellot soi koskaan silloin kun niiden oikeasti pitäisi soida? Prkl mitä touhua...


    • thtrg

      olis mielenkiintoista tietää miten sun mieli on muuttunu esim 20 vuoden kuluttua,kun olet eronnu,katkeroiunu yksinhuoltaja.
      joku epänörtti on vieny sulta jalat alta,samoin rahat ja itsetunnon.

    • neerrdd

      HMMM.... nyt puhuu NAINEN ! :D:D

      Ihan ensiksi haluaisin sanoa, että ainakin OMASTA mielestäni nörttejä on erilaisia.
      Esim.

      nörtti nörtti, joka on kokispullon kanssa omassa datisluolassaan rasvaiset hiukset silmälasiensa edessä ja hieman aknea naamassa, ei varmastikkaan herätä naisissa kiinnostusta.... :))

      sitten on niitä tyyliltään 'nörttejä', jotka pukevat päällensä kauluspaitoja etc. ja NE ON HOT!! :----D

      jaaa sitten on myös niitä viisaita miehiä, jotka ainakin itseeni tekee vaikutuksen, eli viisaus on seksikästä... ;)

      Mutta siis, eihän kaikki miehet tykkää nörtti naisistakaan? vai tykkääkö...? :) Eli kaikilla on oma makunsa....tai jtn

    • ssssonni

      Ottakaa naiset mieheksenne selkärangaton, työtä vieroksuva, ryyppäävä,
      naista hakkaava ja vieraissa juokseva rempuusi.
      Eikös olisikin kiva esitellä sitä kavereille ja sanoa että
      sainpas itselleni tosimiehen. Siinä sitten koitat "rakkaudellasi"
      muuttaa rempuusia haluamaksesi. Lukuisien pieksentöjen
      jälkeen rupeat ihmettelemään elämän mielekkyyttä.
      Tekeekö nyt mielesi nauraa nörteille?
      Uskallan väittää, että nörtti tienaa "pikkuisen" enemmän kuin
      joku lähihoitaja tai siivooja. Ainahan nörtti voi paineitaan poistaa
      maksullisella naisella. Mieluummin maksullinen kuin ruma
      persjalkainen piereskelevä suomiporsas.

    • syntax_error

      Media on luonyt tietynlaisen yleistetyn kuvan nörteistä. Ei se mene ihan niin, vaikka ehkä joidenkin kohdalla saattaakin pitää paikkansa.

      Luokittelen itseni nörtiksi ja minua voi kutsua kaikin mokomin nörtiksi. En kuitenkaan ole se stereotyyppinen 24/7 pelaava, silmälasit huurussa koneella istuva miespuolinen henkilö, joka ei ole poistunut viikkoon huoneestaan. Enkä edes pelaa pelejä :)

      Olen parikymppinen it-alan opiskelija. Teen töitä (eikä kyse ole mistään it-puolen hommista, vaan olen ihan perus duunarihommista), olen suhteellisen urheilullinen ja kaikin puolin myös menestyneempi kuin suurin osa ei-nörtti kavereistani.

      Minulle tuottaa suuria vaikeuksia ymmärtää, miksi kaltaiseni nörtti ei kelpaisi naiselle? Mikä siinä on niin vastenmielistä, jos osaan ohjelmoida ja tunnen tietokoneet kuin omat taskuni?

    • phumba

      Jos olet tietokonenörtti ja etsit naista, niin helpoiten löydät menemällä töihin johonkin isoon ohjelmistotaloon joista n puolet työntekijöistä on naisia, esim Tieto tai Logica. Ne naiset niissä firmoissa ovat itse yhtä nörttejä kuin miehet eli sinne vaan!

      Toinen juttu on jos et itse kelpuuta nörttinaista niin silloin sun vaan pitää korostaa muita hyviä puolia itsessäsi, ekli sun on ruvettava kiinnostumaan kulduurista tai hevosista tai biodynamisesta viljelystä tms. Silloin löydät naisia jotka eivät ole nörttejä.

    • Maryone

      Juu eihän nyt nörtistä voi kukaan kiinnostua koskaan!

    • tylleröijä

      MINÄ RAKASTAN NÖRTTEJÄ! Nörtti on uusi seksisymboli!

      Kokemukseni nörteistä rajoittuu muutamaan insinööriin ja muutamaan muuten vain pätevään tietokone- tai sarjishyypiöön. Voin sanoa, että HC-nörteistä löytyy todellakin persoonallisemmat ja mielenkiintoisemmat miehet, kuin hiusgeeliä lotraavista pintaliitäjistä. Fiksu mies, joka on miellyttämisen haluinen herättää kiinnostusta. Tietty outous ja sosiaalinen kangertelu voi lisäksi olla aika söpöä. Mulle on joku sanonut, että minun nörttifetissini on kummallinen, mutta itse en näe sitä outona. Nörtti on minun ihanteeni! Lisäksi on kiva jos oma ukko voi auttaa tietokoneen kanssa.

      Plus nörtit ovat hyviä näprämään. Ladies. you know what i mean ;)

    • minä-ihana

      Riippuu nörtistä tietenkin!

      Tykkään persoonallisista miehistä, ja jos sellainen vielä osaa korjata minun tietokoneen niin se on vain plussaa.

    • easyslider

      Monikin nainen on kiinnostunut nörteistä, silloin kun netti ei pelaa ja winsku on solmussa ja virukset on syöneet kovalevyn. Mutta kiinnostus loppuu heti kun kaikki taas pelaa. Nörtit lakkoon, ei anneta ilmaista mikrotukea, vaikka pyyntö tulisi miten hemaisevalla äänellä ! Katsotaan mikä ääni on kellossa, kun ovat olleet kuukauden ilman Facebookia ja suomi24:ää ja pankkiyhteyttä ja googlea ja youtubea. Eiköhän arvostus pikkuhiljaa nousisi. Miehinähän nörteissä on kaikenlaisia tyyppejä, ei pitäisi muodostaa nörtteyden perusteella mitään sterotypiaa. Miehisyys ei ole nörtteydestä kiinni. Mutta jos nainen pelkää älykästä miestä, niin oma vika. Lähiökuppiloista löytyy sitten sopivia örisijöitä pilvin pimein. Itse ei siellä tule paljon käytyä samoja siiderilehmiä katsastamassa.

    • gg_ldd

      Miksi luulet, että nörtti olisi älykäs, tunnen nörttejä jotka juuri ihailevat suorastaan toistensa älykkyyttään luokkaa" sulla on isommat aivot ku mulla,eipäs ku sulla,öööh " mitä urpoja. Ilmeisesti nörtit pätevät sillä sitten, kun muita avuja ei ole. Eiköhän nää nörtit ole vaan toisten napanuorassa roikkujia, meinaan sitä ,että tuskin yksikään nörtti tulee pätemään mitään asiaa sulle minkä itse on keksinyt, kehittänyt hänen mahtavalla ÄLYKKYYDELLÄÄN, vaan kertoo jonkun toisen kertomaa eteenpäin ikäänkuin se olisi jotain uutta ja omaa. Uhrikseen hän valitsee juurikin sen henkilön jota ei kiinnosta vitt...jakaan ja pyrkii sillä nostamaan itsensä uber tasolle.

      Se siitä älykkyydestä. Näkisin enemmistön nörteistä peruspalikoiksi.

    • Tuntuu pikemminkin siltä, ettei nörttinainen (tai noh nainen jota sattuu kiinnostaan tietokoneet ja pleikkaripelit ja omistaa jopa aivot, tuntee nykymaailman tilanteen jotenkin) ei kiinnosta miehiä :o Eikä minnuu oo ees siunattu kuuluisalla nörtin mäkkärimahalla tms.

    • Mies IT-alalta

      Keskustelun perusteella taitaa olla sittenkin niin, että meillä IT/ICT-ihmisillä voisi hyvinkin olla vientiä ;) Joku tosin otti esille seikan, että netissä kuka vaan voi sanoa mitä vaan. No tästä huolimatta me "nörtit" olemme hienoja ihmisiä, vaikkei se aina ulkoapäin näkyisikään.

      '** yläfemma, arvon kollegat ;) ***

    • Nörttinaisethan on ihan parhaita.. =)

    • hmhh??

      Minä ainakin voisin olla kiinnostunut nörteistä, mutta ikävä kyllä heistä useimmat hakevat seuraa vain netistä ja itse en nettiä seuranhakuun käytä ja lisäksi nörtin kanssa jos suhteessa olisi, voisi suhteessa olla aina se kolmas osapuoli näin sanoakseni - nimittäin tietokone.:/ Omat tuntemani nörtit ovat tosi fiksuja, monipuolisesti humaanisti sivistyneitä ja lempeitä ihmisiä; lisäksi he ovat sivutuotteena myös usein melko menestyneitä ihmisiä, koska teknisiltä aloilta asiantuntija jos on, saa monasti myös rahaa, mutta ketään sellaista nörttiä en tunne, joka briljeeraisi taidoillaan. Lähinnä ne on inssejä ja muita sellaisia.

      Nuoruudessa törmäsin usein teekkareihin, jotka oli aina vaan ihan kaatokännissä ja sellaisia hieman liian pitkät kädet ja "honkkelin" olemuksen omaavia silmölasifosofeja, mutta tänä päivänä..ai jai mä aina kadun, millaisia useitakin minusta kiinnostuneita miehiä päästin käsistäni silloin ylimielisyydessäni.;) Sitten kun nörtti kasvaa ja komistuu, niij ei herranen mikä mies niistä monista tulee! Joka naisen unelma ja luotettava kui vuori, rehellisesti.:)

      Nörtit ovat usein myös hauskoja ja yhteiskunnallisesti kieli poskessa kantaa ottavia: lukekaa vaikka "hikipediaa" ja sen perustajien neroutta, jonka veikkaan perustuvan joidenkin akateemisten nörttien halveksuntaan "wikipediaa" kohtaan.:D Sellaista nörttiä en silti koskaan katselisi, joka ei peseytyisi, jonka ulkonäkö todistaa että tyyppi todella on naimisissa sen tietokoneensa kanssa ja jolla olisi vajavaiset yleiset sosiaalisen elämän taidot. Komea ja monipuolisesti sivistynyt sosiaalinen nörtti olisi ehkä parasta, mitä nainen voisi saada. Onnekkaita ne naiset, joilla sellainen on.;)

    • __m79

      Kyllähän täällä näyttäisi olevan naisia joita nörttimies kiinnostaisi. Nyt vain kysymys kuuluu, että missähän nörttimies voisi tuollaisia tavata. Baareissa kun ei tule juurikaan käytyä eikä tuolla työelämässäkään vapaana olevia naisia tapaa. Netin kauttakin on melko huonot kokemukset, kun ei kukaan vaivaudu edes vastaamaan viesteihin. Hyviä ideoita?

    • päinvastoin

      Ongelmana on tosiaan se, että itsensä tai jonkun muun määrittelee suoraviivaisesti nörttimieheksi. Joku toinen tietotekniikan tietämykseltään samalla tasolla oleva mies saattaakin sanoa ensimmäisenä ominaisuutenaan urheilullisuuden, jos sattuu lenkkeilemään tai käymään salilla. Kai se on vaan tietyllä tapaa valittava sanansa oikein, jos on "kaupittelemassa" itseään pelkkänä ominaisuuslistana jollain lihamarkkinoilla (pikadeitit, ekat treffit, nettideittailut..)

      Itse olen tällä hetkellä erittäin ihastunut ihmiseen, joka voidaan hyvinkin laskea nörtiksi. Se ei ole mikään miinus. Lähinnä näen sen tekniikan päinvastaisena "ihmelapsena" hyväna asiana. Saanhan halutessani neuvoja kaikkien koneiden kanssa ja miehen tuntemaan itsensä pelastavaksi sankariksi, kun auttaa kiintolevyjen ja kovalevyjen (ei, en tiedä mitä ne tarkoittavat) kanssa.

      • milla95

        mun mielestä nörtit on ihania


      • ........
        milla95 kirjoitti:

        mun mielestä nörtit on ihania

        On ne varmaan sun mielestä ihania sitten, kun ne on afrikkalaisia.


      • mitä?!
        ........ kirjoitti:

        On ne varmaan sun mielestä ihania sitten, kun ne on afrikkalaisia.

        kyllä milla saat tykätä millaisista miehistä haluat!!! eihän tässä mitään rasisteja olla!!!


      • .........
        mitä?! kirjoitti:

        kyllä milla saat tykätä millaisista miehistä haluat!!! eihän tässä mitään rasisteja olla!!!

        Onhan se varmaa apinoista hienoa, kun kaiken maailman millat roikkuu niiden pippeleissä.


      • milla95
        ......... kirjoitti:

        Onhan se varmaa apinoista hienoa, kun kaiken maailman millat roikkuu niiden pippeleissä.

        onx sul joku vitun ongelma? tääl puhuttiin naisten kiinnostuksesta nörtteihin, ei mihinkää vitun apinoihin! saatanan eläinpornorunkku >:(


      • .........
        milla95 kirjoitti:

        onx sul joku vitun ongelma? tääl puhuttiin naisten kiinnostuksesta nörtteihin, ei mihinkää vitun apinoihin! saatanan eläinpornorunkku >:(

        Yllättävä reaktio, odotin ihan muuta :) Samalla huojentavaa, että otat söpöön ja nuoreen pilluusi pelkästään valkoista patukkaa.

        Hieno homma !


    • iloisah

      Itse hieman nörtihtävänä naisena jos kaverin haluaisin niin se olisi kyllä nörtti.
      Ehkä meissä on sellainen tyyppivika että tietokoneen ääressä keskustelu sujuu mutta sitten kasvotusten tulee nieltyä kielensä. Ja kukas sellaisen puhumattoman kanssa haluaisi olla tekemisissä?

    • neiti.....

      Monille tytöille nörtti on unelmamies :) Tai riippuu miten sen määrittelee. Todennäköisesti melko fiksu ja järkevä, harrastaa tietokoneita, ehkä vähän ujo (omasta mielestäni hyvä ominaisuus)...

      Olen itse "nörtin" kanssa suhteessa :)

      • Kaikki tämän tietää

        Nörtti on "unelmamies" sen vuoksi että on vailla omaa tahtoa, munaa ja alistuu kaikkeen mitä nainen pyytää. Nörttipoikaystävän kanssa nainen ei harrasta lainkaan seksiä, vaan pettää nörttiä jonkun kovemman luokan miehen kanssa joka uskaltaa ottaa naisen rajummin. Naiset tykkää rajuista otteista sängyssä ja nörtit eivät siihen pysty.

        Nörttipoikaystävät ovat ikäänkuin naisten palvelijoita ja it-tukihenkilöitä. Mitään oikeaa romantiikkaa ei naisen ja nörtin suhteessa ole.


      • ........
        Kaikki tämän tietää kirjoitti:

        Nörtti on "unelmamies" sen vuoksi että on vailla omaa tahtoa, munaa ja alistuu kaikkeen mitä nainen pyytää. Nörttipoikaystävän kanssa nainen ei harrasta lainkaan seksiä, vaan pettää nörttiä jonkun kovemman luokan miehen kanssa joka uskaltaa ottaa naisen rajummin. Naiset tykkää rajuista otteista sängyssä ja nörtit eivät siihen pysty.

        Nörttipoikaystävät ovat ikäänkuin naisten palvelijoita ja it-tukihenkilöitä. Mitään oikeaa romantiikkaa ei naisen ja nörtin suhteessa ole.

        Varakkaat miehet ovat yleensä nörttejä, enkä nyt puhu mistään tietokonenörteistä.
        Tästä syystä naiset vievätkin vain rikkailta rahat ja panevat sitten joidenkin ronskimpien yleensä köyhien miesten kanssa.

        Esimerkiksi Jyrki Katainen on stereotyyppinen aisuri nörtti.


    • Anteeksi pyydellen

      Työ IT parissa on ihan ok

      Mutta ainakin minä tarkioitan nörtillä miestä jota ei vapaa-ajalla saa irti ruudusta.
      Pelaa pelejä, katsoo pornoa ja viihtyy parhaiten VAPAA-AJAN koneen kimpussa.
      Minä haluan miehen jolle minun seurani on se nro 1 vaikka muutakin saa olla, mutta jos minulle ei löydy tilaa tai edes halua sitä järjestää.... nämä on minun maailmassa nörttejä.

      It alalla työskentely itsessään on miehen arvoa nostava.

      Soten käsitteenä varmaan käytän nörtteyttä väärin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1645
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      16
      1509
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1419
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      38
      1373
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      49
      1314
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1248
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1104
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1092
    Aihe