Liian kiireellinen työ - mistä jaksaminen?

Hullunmyllynjuoksija

Mun niskoille on sysätty työkuormaa niin, että en käsitä miten selviydyn kaikesta kunnialla. Projekteja sinkoilee suunnasta ja toisesta, ja talossamme ei ole tällä hetkellä muita, jotka voisivat tehdä niitä.

Olen priorisoinut asiotani rankasti, mutta jäljellä olevat hommat ovat silti kaikki todella aikaa vieviä ja toisaalta helkutin tärkeitä. Teen ylitöitä joka päivä pari tuntia, ja olen pitänyt pari ruokataukoa viimeisen parin kuukauden aikana. Usein teen vielä kotonanikin ylijääneitä töitä. Iltaisin uupuneena kysyn yleensä itseltäni, että onko tässä hullunmyllyssä mitään järkeä? Ansiot ovat ihan hyvät työmäärään, mutta työn mielekkyys ei ole enää kovin korkealla.

Työviikon jälkeen olen kuin rekan alle jäänyt, vaikka en tee fyysistä työtä. Omasta mielestäni yritän tehdä 2-3 ihmisen normaaleja täyspäiväisiä hommia. Työpaikkan vaihto on tapauksessani hieman hankalaa, koska olen kohta osakas firmassa.

22

3022

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • duunari duunisdsa

1 ihminen tekee vain yhden ihmisen työn todellisuudessa!

Kun ihminen jopa tinkii tauoista ja lomista, ollaan kestämättömällä pohjalla tehdä hyvää työtä ja varsinkaan hyvää omaa elämää!!!

Ylityö ei ole mikään ratkaisu kun sitä on oltava jatkuvasti, vaan kyse on järjestelykyvyn puutteesta joka on vakava ongelma!

• Anonyymi

Pitää ehkä paikkansa jossain konttorihommissa jne, mutta tervetuloa suorittavaan työhön keittiö/ravintolapuolelle, sinulla ON AINA kiire, KOKOAJAN pitää olla nopeampi ja nopeampi, 1 pv:n jälkeen. Omistajat on niin helvetin ahneita, tyhmiä tai siltäväliltä, että ajaa kokit, ym piippuun, kun ei ole tarpeeksi väkeä, lisää ja lisää tilauksia, vaikka henkilökunta vetää viimeisiään, vaikka koettaa kuinka näyttää iloista naamaa ulospäin, että saa nyt edes säälillisen palkan.
        Ihmettelen miksi Suomi ottaa kaikki typerimmät ja toimimattomimmat ideat käyttöönsä ja jatkojalostaa ne vielä surkeammiksi ja tuskaisemmiksi tekijöilleen? Piilevä sadismi? Masokismi?
        Muualla kehitetään _työntekijöitä_ helpottavia ja kuormittamattomia työtapoja, täällä mennään perse edellä puuhun ja keksitään miten saadaan viimeinenkin pisara irti yhdestä ennenkuin sillä leviää pää ja mahdollisimman tuskaisesti, epäkäytännöllisesti ja kokeillaan kuinka pienellä väellä ne vääntää väkisin hammasta purren (eli hyväksikäyttää "periksi en anna"-asennetta).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pitää ehkä paikkansa jossain konttorihommissa jne, mutta tervetuloa suorittavaan työhön keittiö/ravintolapuolelle, sinulla ON AINA kiire, KOKOAJAN pitää olla nopeampi ja nopeampi, 1 pv:n jälkeen. Omistajat on niin helvetin ahneita, tyhmiä tai siltäväliltä, että ajaa kokit, ym piippuun, kun ei ole tarpeeksi väkeä, lisää ja lisää tilauksia, vaikka henkilökunta vetää viimeisiään, vaikka koettaa kuinka näyttää iloista naamaa ulospäin, että saa nyt edes säälillisen palkan.
        Ihmettelen miksi Suomi ottaa kaikki typerimmät ja toimimattomimmat ideat käyttöönsä ja jatkojalostaa ne vielä surkeammiksi ja tuskaisemmiksi tekijöilleen? Piilevä sadismi? Masokismi?
        Muualla kehitetään _työntekijöitä_ helpottavia ja kuormittamattomia työtapoja, täällä mennään perse edellä puuhun ja keksitään miten saadaan viimeinenkin pisara irti yhdestä ennenkuin sillä leviää pää ja mahdollisimman tuskaisesti, epäkäytännöllisesti ja kokeillaan kuinka pienellä väellä ne vääntää väkisin hammasta purren (eli hyväksikäyttää "periksi en anna"-asennetta).

Juuri siksi Suomi kuolee pois kansojen joukosta kun yirittäjien ahneus tappaa jopa työn ilon.
        Työ on nykyään kirosana ja sitä vältellään huonon palkkauksen ja työolojen vuoksi kuin ruttoa.

• wlejgioejgioergoerjg

itse olen duunarina ja työkuormaa tulee itsellekin ihan helvetisti, sellaista silppua mikä on ihan perkeleen hidasta saada tehtyä ja koko ajan sitä tehdessä kasautuu vain lisää töitä. Olen vain koettanut sinnitellä, tehnyt välillä ylitöitäkin mutta eihän se mitään auta kun seuraavana päivänä tekemättömien töiden kasa on ihan samanlainen. En tiedä kauanko enää jaksan tätä, saatana että on vituttanut ja ollut pinna kireällä jo monta vuotta, kotona en jaksa paljon muuta tehdä kuin nukkua, 4 viikon kesälomatkin vain hujahtavat ohi enkä kerkeä saada oikein mitään aikaan, olen niin zombina työstä väsyneenä.
      Olen miettinyt miten saisin tämän poikki, lopputilin ottamisesta rangaistaan 3kk karenssilla ja mistäpä uusi työ tilalle, onko uusi paikka sen kummempi loppujen lopuksi ja mitä työtä edes haluaisin tehdä kun tämä on muodostunut yhdeksi painajaiseksi. Miten voisin esittää asian vaikka työterveyshuollossa ettei minua vain pidettäisi laiskurina joka haluaa sairaslomaa turhaan ja lopultakin mitäpä sairausloma työuupumuksen vuoksi auttaisi kun jossain vaiheessa töihin palaaminen olisi kuitenkin edessä ja se on varma että tässä paikassa ei työolot muutu ainakaan parempaan suuntaan milloinkaan.
      jumalauta että työnteko pitää olla kohtuuttoman vaikeaa ja raskasta, saatana ei tällainen ole mitään elämää!!

• onneton orja

ei tämä elämää ole. työuupumuksen vuoksi saikulla. viikon päästä pitäis palata töihin, en tiedä miten jaksan. pomo ei jostain syystä usko, kuinka valtavasti teen töitä päivän aikana, sanoo vaan, että kiire on osa tätä hommaa ja minä olen vain hidas ja minulla on olematon stressinsietokyky. yritäpä siinä sitten tehdä 8 tunnissa 10 tunnin hommat, kun puhelin soi jatkuvasti ja entiset hommat pitäis saada alta pois... :(

• 22

Olethan saanut palkan tekemistäsi ylitöistä?

Projekteja sinkoilee suunnasta ja toisesta, ja talossamme ei ole tällä hetkellä muita, jotka voisivat tehdä niitä

-Pomo voi tehdä? (tai sitten palkkaa väkeä, tai ne hommat jäävät tekemättä)

Työpaikkan vaihto on tapauksessani hieman hankalaa, koska olen kohta osakas firmassa

-Mietippä 2 kertaa, toisaalta olethan tietoinen firman tilanteesta ja kyvystä palkata itsellesi apulainen.

• oravanpyörästä, moi!

"Olen priorisoinut asiotani rankasti, mutta jäljellä olevat hommat ovat silti kaikki todella aikaa vieviä ja toisaalta helkutin tärkeitä. "

Tuttua, tosi tuttua. Sama fiilis täällä, kun kotiin pääsee on ihan lopussa. Ei periaatteessa fyysisesti, mutta ei kiinnosta pätkääkään nousta sohvalta ylös. Jos on omia iltahommia hoidettavana, veroilmoituksia tms, on ihan hermorauniona.

Oma pomo vähän "löysäsi" hihnaa, lopetti turhien hommien jakamisen kun tarpeeksi jankutin. Lisäksi aloin antamaan myöhästymisvaroituksia, aloin sanomaan etukäteen heti kun tiesin että projektit alkaa myöhästymään.

Tämä on (onneksi?) vähän sesonkiluonteinen työ, nyt on muutama viikko rauhallisempaa ja sitten mennään taas - pitäkää hatuistanne kiinni!

• Mä vaan teen ja teen

Itsellä vähän samanlaist ollut parisen vuotta. Teen toimistotyötä ja minun osastollani oli ennen 3 henkilöä. Nyt on vain kaksi henkilöa ollut pari vuotta ja joudun myös tuuraamaan muitakin osastoja aina välillä.

Töitä tulee enemmän kuin kerkiän tehdä. Kun on muutaman päivän vapaalla niin töihin tullessa on "kiireellisiä" töitä aina ilmautunut pöydälle, jotka pitää hoitaa heti. Aikaisemmat ja ei niin kiireelliset tehtävät jäävät monen kuukauden päähän lojumaan.Vituttaa...

Jatkuvasti asiakkaat soittelee tai käy toimistolla kyselemässä miksi asialle ei ole tehty mitään. Olen neuvonut tekemään valitukset suoraan minun esimiehelleni. Lähin esimies ymmärtää tilanteeni ja ei ole antanut negatiivistä palautetta vielä kertaakaan, mutta itselle on tullut stressiä, joka vaikuttaa jo normaalia elämääkin.Lääkäri antoi rauhoittavia joita ottaa tarvittaessa, mutta ei viitsi ottaa niitä kun ne panee vain väsyttämään.

Vituttaa aamulla aina tulla työpaikalle kun valmiiksi tietää että ei kerkiä tehdä töitään...

• keijonklaanilaiset

yksinkertaisesti ottakaa loparit! jättäkää se paska duuni paikka,ei se ole sen arvoista lähtekää menee sieltä MITÄ TE ITTEÄNNE RÄÄKKÄÄTTE SIELLÄ. JOS ON VELKAA NI HÄVITTÄKÄÄ NE EI TÄNNE TYÖN TAKIA SYNNYTTY.VAIHTAKAA AMMATTIA IHAN MIHIN TAHANSA,KANNATTAAKO? JONKU HOMEKORVIEN JOHTAJIEN JOTKA EI AJATTELE KU ITTEENSÄ VAAN,KANNATTAAKO SEMMOSTA FIRMAA PITÄÄ PYSTYSSÄ EI KANNATA.JA MORJENS.

• aika masentavaa luettavaa täällä, mutta niin totta :( olen tyytyväinen siihen että äidilläni on työpaikka jossa hän nähtäväst nauttii kuitenkin työskennellä jo 40 vuotta. Vielä kun löytäisin itselleni jonkun työn, jota jaksaisi tehdä.. en etsi työtä josta saisi mainetta tai mammonaa, jos 8 tuntia päivässä aikaansa johonkin laittaa, niin ei siihen kannata koko terveyttänsä rahan perässä uhrata, mutta ei orjaksikaan ruveta.

• kyrsii...

Juu niin masentavaa, mutta täyttä totta. Omalla työpaikalla on aivan samoja oireita oikeen urakalla. Ei pienintäkään merkkiä organisoinnista töiden suhteen. Työolot suoraan jostain 60-luvulta. Normaali työaika 8 tuntia ei millään riitä töiden tekoon. Osastollamme on noin 10 henkeä, jotka painavat tappotahtia urakkaluonteista työtä.

Ylitöiden määrää viime vuosina en ala edes arvioimaan. Itse olen koittanut pitää jonkunlaisen kohtuuden niissä, mutta osa porukasta painaa töitä valehtelematta aika-ajoin aamu 7- ilta 10. Mikäli jonkun sortin työsuojeluviranomainen kävisi kylässä, niin se olisi melkoinen katastrofi tälle puljulle. Omalta kohdalta en olisi huolissani, ei ole euronkaan vertaa velkaa, mutta monella muulla työkaverilla on sitäkin enemmän. Olisi hieno, mikäli koko porukka lähtisi yhdessä ajamaan asiaa, mutta osa on sitä väkeä , mikä rutisee kahvitunneilla, mutta kun pitäisi tehdä asioille jotain, niin sitten ollaan hiljaa ja hyssytellään.

Miksikö en itse soita työsuojeluun ? Se onkin hyvä kysymys. Heillä lienee salassapitovelvollisuus ? Varmaan pitäisi, mutta se kumminkin tulisi jossain vaiheessa ilmi ja sitten voiskin sanoa työpaikalle hei hei. Se ei loppujen lopuksi olisi kyllä suurikaan menetys.

Paras tapa ratkaista ongelma taitaa olla katsella uutta paikkaa

• Anonyymi

Sama homma täällä kuin aloittajalla. Työtä on yhdelle niin helvetisti. Siis minulle vain, muille ei. Pitää tehdä yhtä työtä ja sitten käydä vahtimassa että toiset tekee työt oikein. Yleensä eivät tee ja siksi käyn 30 minuutin välein katsomassa onko työ nyt oikein tehty. Yleensä ei ole. Sitten pomo käskee tekemään toista hommaa ja yksi esimiehistä käskee tekemään toista vielä kiireisempää hommaa vaikka oma työ olisi se kaikista kiireisin.
      Kello 12 tulee nuupahdus eikä jaksa enää mitään vaan lähes nukahdan pystyyn. Olen kotona kello 14:30 ja syön ja sitten menen nukkumaan. Vapaa-aikaa ei siis ole kun kaikki vapaa-aika menee palautumiseen. Viikonloppukaan ei enää riitä.
      Kesälomalla olin täysin pirteä.

• Anonyymi

Sinuna lähtisin jo vetään eli toinen duuni alle heti ja pieni ilmoitus asiasta sekä saikkua jos irtisanomisaikana sama meno jatkuu... näin pääset pirteänä uusiin tehtäviin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinuna lähtisin jo vetään eli toinen duuni alle heti ja pieni ilmoitus asiasta sekä saikkua jos irtisanomisaikana sama meno jatkuu... näin pääset pirteänä uusiin tehtäviin.

Suunnitelmissa on joko toinen työpaikka tai oma yritys. Ei kyllä kiinnostaisi vastata enää toisille ja olla toisen orja. Sitä se työnteko on. Orjuutta pahimmillaan.

• Anonyymi

ehdottomasi oikea aika vaihtaa työtä ja työpaikkaa. Nyt se on helpompaa kun on taloudessa nousuvesi. Pakkaa laukkusi ja purjehdi pois.

• Anonyymi

Yksi elämä jokaisella ja sen tuhlaaminen työnalttarilla on järjetön idea, koska elämme 2000-lukua eikä -2000-lukua!
      Ihmiset polttavat itsensä loppuun ennenaikojaan ja tarpeettomasti, koska monella on otettuna sitä herkkua jota velaksi sanotaan. Joillain velkaa siksi kun muuten ei kuulemma rahat riitä?...

Ylisuuri asunto, ylisuuri perhe, ylisuuri asuntolaina, yli tarpeen oleva(t) auto, yli sitä yli tätä ja kaikki velaksi.... Velka elättää aina kolmansia osapuolia, velka ei ole lahja vaan bisnestä!

• Anonyymi

Siksi kannattaa ostaa halvin murju minkä löytää. Ihmiset panevat rahansa 200k maksavaan asuntoon. Miksi? Mistään talosta ei saa maksaa yli 50k. Siellä vain asutaan ja lopulta sinne kuollaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Siksi kannattaa ostaa halvin murju minkä löytää. Ihmiset panevat rahansa 200k maksavaan asuntoon. Miksi? Mistään talosta ei saa maksaa yli 50k. Siellä vain asutaan ja lopulta sinne kuollaan.

on taito vivuta varallisuutta. Ei ryskimällä liikaa työtä laput silmillä vaan tekemällä työnsä fiksusti ja tuottavasti, Ei silloin tarvitse olla edes ahne. Aikaa jää kaikenlaiseen touhuun. Muutamat ymmärtävät asiat jo alakoulussa. Sitten on enemmistö heitä jotka lopun ikänsä vain peesaavat toisia ja matkivat.

• Anonyymi

Pidä vaikka viikko kirjaa tymääristä Kiikuta muistio pomolle. Kerro ettet selviä ilman apua hommista.
      Vaadi kohtuullisessa ajassa vastine että tuleeko sitä apua tekemään hommia vai ei.
      Sinut on nakitettu, tekemään.
      sanoudu irti limääräisen työn teosta, pidä ruokkikset, pidä lomat.

• Anonyymi

Joka paikassa sama kehittämishulluus ja -humppa. Työn ilo pilattu, ja etenkin naisvaltaisissa ja naismaisten miesten johtamissa paikoissa. Kehittämishöpötys ilman oikeaa tarvetta ja vankkaa päämäärää on sairasta uuvuttaen normaalit työntekijät. Meillä sama homma. Vielä 10 v sitten oli mukava tehdä töitä, nyt myrkkyä.

• Anonyymi

Lisäys: jotkut hyväuskoisimmista meillä lähti kahmimaan lisäprojekteja ja titteleitä mutta huomasivat että palkka ei noussut ollenkaan. Ottivat yhteyttä pomoihin ja henkilöstöpäällikköön, lopputoteamus oli että palkka mahtuu kuitenkin jonkun saatanan HAY-pisteluokittelun normiin eikä lisävastuut merkitse palkantarkistusta. Voi vittu sanon minä!

• Anonyymi

työntekijä on työkalu siinä missä muutkin firman työkalut ja koneet. Vain hyvillä työkaluilla saa hyvää laadukasta jälkeä tehtyä ja nopeasti. Koneet ja työkalut kuluvat. Työkaluja on käytettävä oikein. On muistettava huollot ja hankittava myös riittävä määrä uusia työkaluja kun vanha on loppuun kulutettu. Hyvä työkalu kestää kauan hyvänä kun muistaa huollot ja sen että työkalua on käytettävä aina oikein. Firma joka ei pidä työkaluistansa huolta ajautuu lopulta vararikkoon, maine menee ja bisnes ajautuu kaaokseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1516
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      28
      1399
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1318
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      220
      1189
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1105
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      321
      1051
    7. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1037
    8. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      291
      970
    9. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      76
      964
    10. Haluaisin vain varmistua

Sinusta tarpeeksi.
      Ikävä
      42
      959
    Aihe