Ehkäisykeinojen vaikutukset

Minua kiinnostaisi nyt pienimuotoinen keskustelu ehkäisykeinojen vaikutukista, ja etenkin minipillereiden (Cerazette) vaikutuksista.

Itse aloitin ehkäisyn Yasminelle yhdistelmäehkäisypillereillä. Samoihin aikoihin aloitin myös seksin, joten en voi sanoa, että millaista seksi oli ennen pillereitä. Lihosin vuoden sisällä 10 kiloa, mutta siitäkään en voi olla varma, että johtuiko pillereistä, koska aloitin myös seurustelun silloin ja päätin kouluni. Eli monia elämänmuutoksia tapahtui samaa-aikaa, jotka ovat voineet myös altistaa lihomiselle.

Yasminellet tekivät ihostani ihanan puhtaan, mutta eivät juurikaan vieneet inhottavia kuukautisia pois. Kivut ja vuoto vähän väheni, mutta jäivät kuitenkin häiritsevästi päälle... (Hain pillerit siis vaikeiden kuukautisten takia)

Cerazetteen vaihdoin veritulppa riskien takia ja ihastuin tuotteeseen heti. Kuukautiseni jäivät kokonaan pois, mikä tällaisella ongelmallisista kuukautisista kärsivälle on todella ihana juttu....

Cerazettellä saattoi kyllä olla aika pahoja sivuoireita meinaan niiden syönnin aikana minulle on tullut mielenterveysongelmia (masennusta, ahdistusta....), seksikipuja ja haluttomuutta. Lisäksi otsani tuli täyteen hormoninäppyjä, mitkä kylläkin olen saanut pois apteekin voiteilla.

Lopetin pillerit muutamiksi kuukausiksi noiden näppylöiden takia, mutta en silloin huomannut muutoksia mielentilassani... Ainoastaan seksikivut vähenivät huomattavasti...

Nyt minulle tarjottiin uutta "luonnollisempaa" yhdistelmäpilleriä, koska veritulppa riskiä ei minulta löydettykään... En kuitenkaan tahdo siirtyä yhdistelmiin, koska ainut syy, miksi pillereitä syön, on juuri tuo kuukautisten poisjäänti...

Nyt olen inhottavassa tilanteessa, kun yritän pohtia, että lopetanko pillerit (ja saan mahdollisesti haluni ja mielenterveyteni takaisin) vai jatkanko pillereitä (ja elän ilman helvetiilisiä kuukautisia)... Moni varmaan ajattelee, että tämähän on helppo ratkaisu, mutta ei kyllä minulle ole... Kuukautiseni ovat aina olleet ihan kamalat (ja olivat myös tuon tauon aikana). Koko homma kestää reilun viikon. Vuotoa tulee ihan älyttömästi ja ne yhdistettynä älyttömiin kipuihin, pakottavat minut olemaan sängyssä miltei tämän koko viikon! Eli pitäisi tavallaan olla saikulla 1vk/kk.... Mitään sairauksia minulta ei ole löytynyt vestibuliitin lisäksi, eli kuukautiskivut eivät tavallaan johdu "mistään".....

Todella ärsyttävä tilanne, kun on koko ajan ei --- joo - olo.... Lisäksi olen aina yrittänyt elää mahdollisimman lääkkettöömästi, joten muutenkin pillereiden syönti ärsyttää:/

Ja tosiaan nuo yhdet kuukautiset pilaavat minulta reilu viikon, joka kuukausi, koska se on 24/7 älytöntä tuskaa!

Nyt on kyllä ehkä outo kirjoitus, mutta olisi tosiaan hauska kuulla teidän kokemuksianne pillereistä ja esim. niiden vaikutukista mielenterveyteen tai haluihin! Onko muilla ollut tällaista? Miten itse olette tehneet valintanne?::)
277
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

"Ja tosiaan nuo yhdet kuukautiset pilaavat minulta reilu viikon, joka kuukausi, koska se on 24/7 älytöntä tuskaa!"

Yhdistelmäpillereitä voi syödä helpostikin 3 liuskaa putkeen, jos kuukautisongelmat ovat pahat. Keskustele lääkärisi kanssa.

Äänestä

Niin, mutta silloinkin ne kuukautiset tulevat lopulta... Ja olen kokeillut ja voin sanoa, että ei toiminut minulla, ei sitten ollenkaan. Pahensivat vain oireita ja kuukautiset tulivat siltikin osittain.


Miksi vaivaudut vastaamaan jos on niin "huooooh"-aihe.

galluppia tässä hain!

Äänestä

Kommentoi aloitusta


kiinnostunutdddd kirjoitti:

Minua kiinnostaisi nyt pienimuotoinen keskustelu ehkäisykeinojen vaikutukista, ja etenkin minipillereiden (Cerazette) vaikutuksista.

Itse aloitin ehkäisyn Yasminelle yhdistelmäehkäisypillereillä. Samoihin aikoihin aloitin myös seksin, joten en voi sanoa, että millaista seksi oli ennen pillereitä. Lihosin vuoden sisällä 10 kiloa, mutta siitäkään en voi olla varma, että johtuiko pillereistä, koska aloitin myös seurustelun silloin ja päätin kouluni. Eli monia elämänmuutoksia tapahtui samaa-aikaa, jotka ovat voineet myös altistaa lihomiselle.

Yasminellet tekivät ihostani ihanan puhtaan, mutta eivät juurikaan vieneet inhottavia kuukautisia pois. Kivut ja vuoto vähän väheni, mutta jäivät kuitenkin häiritsevästi päälle... (Hain pillerit siis vaikeiden kuukautisten takia)

Cerazetteen vaihdoin veritulppa riskien takia ja ihastuin tuotteeseen heti. Kuukautiseni jäivät kokonaan pois, mikä tällaisella ongelmallisista kuukautisista kärsivälle on todella ihana juttu....

Cerazettellä saattoi kyllä olla aika pahoja sivuoireita meinaan niiden syönnin aikana minulle on tullut mielenterveysongelmia (masennusta, ahdistusta....), seksikipuja ja haluttomuutta. Lisäksi otsani tuli täyteen hormoninäppyjä, mitkä kylläkin olen saanut pois apteekin voiteilla.

Lopetin pillerit muutamiksi kuukausiksi noiden näppylöiden takia, mutta en silloin huomannut muutoksia mielentilassani... Ainoastaan seksikivut vähenivät huomattavasti...

Nyt minulle tarjottiin uutta "luonnollisempaa" yhdistelmäpilleriä, koska veritulppa riskiä ei minulta löydettykään... En kuitenkaan tahdo siirtyä yhdistelmiin, koska ainut syy, miksi pillereitä syön, on juuri tuo kuukautisten poisjäänti...

Nyt olen inhottavassa tilanteessa, kun yritän pohtia, että lopetanko pillerit (ja saan mahdollisesti haluni ja mielenterveyteni takaisin) vai jatkanko pillereitä (ja elän ilman helvetiilisiä kuukautisia)... Moni varmaan ajattelee, että tämähän on helppo ratkaisu, mutta ei kyllä minulle ole... Kuukautiseni ovat aina olleet ihan kamalat (ja olivat myös tuon tauon aikana). Koko homma kestää reilun viikon. Vuotoa tulee ihan älyttömästi ja ne yhdistettynä älyttömiin kipuihin, pakottavat minut olemaan sängyssä miltei tämän koko viikon! Eli pitäisi tavallaan olla saikulla 1vk/kk.... Mitään sairauksia minulta ei ole löytynyt vestibuliitin lisäksi, eli kuukautiskivut eivät tavallaan johdu "mistään".....

Todella ärsyttävä tilanne, kun on koko ajan ei --- joo - olo.... Lisäksi olen aina yrittänyt elää mahdollisimman lääkkettöömästi, joten muutenkin pillereiden syönti ärsyttää:/

Ja tosiaan nuo yhdet kuukautiset pilaavat minulta reilu viikon, joka kuukausi, koska se on 24/7 älytöntä tuskaa!

Nyt on kyllä ehkä outo kirjoitus, mutta olisi tosiaan hauska kuulla teidän kokemuksianne pillereistä ja esim. niiden vaikutukista mielenterveyteen tai haluihin! Onko muilla ollut tällaista? Miten itse olette tehneet valintanne?::)

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu