Käsien laittaminen pään päälle

_Piiuska_

Minkälaisessa tilanteessa voidaan laittaa kädet rukoiltavan pään päälle? Liittyykö tilanteeseen jotain erityistä "voimaa"? Olen ymmärtänyt, että missä tahansa tilanteessa sitä ei pitäisi tehdä, vaan se pitäisi tehdä enemmänkin harkiten. Mitä riskejä sisältyy siihen, jos kädet laittaa harkitsemattomasti toisen pään päälle?

49

2175

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Käden pään päälle laitto Raamatussa on tasa-arvon vastaista.

      Raamatussa käden laittaja osoittaa olevansa yläpuolella ja toinen alamainen.
      1.Moos.16:9 Ja Herran enkeli sanoi hänelle: "Palaa emäntäsi tykö ja nöyrry hänen kätensä alle."
      2.Moos.29:10 Ja tuo mullikka ilmestysmajan eteen, ja Aaron poikineen laskekoon kätensä mullikan pään päälle.

      Raamatussa myös rukouksissa ja virkaan nimityksissä käden päälle laittaja on ylempiarvoinen.

      • Pe.ku tulkitsi asian aivan oikein:

        "Mutta kieltämätöntä on, että halvempi saa siunauksen paremmaltaan" [Hepr.7:7]

        Käsien päälle laittaminen on kuitenkin esikuvallista hengellisestä toiminnasta, jossa ylempiarvoinen siunaa alempiarvoista. Lihallinen oikeanpuoleinenkin käsivarsi on Hengen kannalta valheen käsi.

        Jeremia 17
        5 "Näin sanoo Herra: Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin ja tekee lihan käsivarreksensa ja jonka sydän luopuu Herrasta."

        Psalmit 144
        8 "joiden suu puhuu vilppiä ja joiden oikea käsi on valheen käsi!"

        Raamatun esimerkeissa yleensä Isät siunasivat lapsiaan ja kuvailivat samalla heidän luonnettaan, millaisia he ovat.

        Nooa teki poikkeuksen ja krapulapäissään kirosi poikansa Kanaan;

        1.Mooseksen kirja 9
        25 "niin hän sanoi: "Kirottu olkoon Kanaan, olkoon hän veljiensä orjain orja."

        Jaakob ei kironnut ketään pojistaan vaan ainoastaan heidän häijyn luonteensa ja vihansa;

        1.Mooseksen kirja 49
        7 "Kirottu olkoon heidän vihansa, sillä se on raju, heidän kiukkunsa, sillä se on julma. Minä jakelen heidät Jaakobin sekaan ja hajotan heidät Israelin sekaan."


      • Anonyymi
        ekivaari kirjoitti:

        Pe.ku tulkitsi asian aivan oikein:

        "Mutta kieltämätöntä on, että halvempi saa siunauksen paremmaltaan" [Hepr.7:7]

        Käsien päälle laittaminen on kuitenkin esikuvallista hengellisestä toiminnasta, jossa ylempiarvoinen siunaa alempiarvoista. Lihallinen oikeanpuoleinenkin käsivarsi on Hengen kannalta valheen käsi.

        Jeremia 17
        5 "Näin sanoo Herra: Kirottu on se mies, joka turvaa ihmisiin ja tekee lihan käsivarreksensa ja jonka sydän luopuu Herrasta."

        Psalmit 144
        8 "joiden suu puhuu vilppiä ja joiden oikea käsi on valheen käsi!"

        Raamatun esimerkeissa yleensä Isät siunasivat lapsiaan ja kuvailivat samalla heidän luonnettaan, millaisia he ovat.

        Nooa teki poikkeuksen ja krapulapäissään kirosi poikansa Kanaan;

        1.Mooseksen kirja 9
        25 "niin hän sanoi: "Kirottu olkoon Kanaan, olkoon hän veljiensä orjain orja."

        Jaakob ei kironnut ketään pojistaan vaan ainoastaan heidän häijyn luonteensa ja vihansa;

        1.Mooseksen kirja 49
        7 "Kirottu olkoon heidän vihansa, sillä se on raju, heidän kiukkunsa, sillä se on julma. Minä jakelen heidät Jaakobin sekaan ja hajotan heidät Israelin sekaan."

        Niin ettei irroteta sanaa leikkaa/ liimaa - periaatteella ,
        varmaan on ymmärrys kaikilla ettei meillä ihmisillä itsessään ole mitään hyvää ja
        kun ymmärtää sen ,rukous ja armon kautta on ihmisenkin mahdollista toimia .
        Tasa-arvosta kun ihminen puhuu...tähänkin hän on jäävi eikä omalla toiminnallaan tähänkään pysty.
        Kun rikomme yhtäkään lain pykälää,rikomme kaikkia joten on armoon nojautuminen
        ja jokaisen ihan itsessään tutkia ,kun toteaa " olen hengissä" ,
        mikä henki hengissä lihaa pitää!?


    • pusutin

      Ehkäpä haluavatkin olla yläpuolella,täytyyhän hierarkian toimia.

    • _Piiuska_

      Entäpä jos joutuu tahtomattaan tuommoisen toiminnan kohteeksi? Joku tulee rukoilemaan ja laittamaan väkisin kädet pään päälle, ilman rukoiltavan omaa suostumusta eikä edes lopeta, jos pyytää.

      • -.,

        Ei pidä mennä kenen tahansa kätten alle eikä sallia sitä ilman lupaa.


      • Mikko.
        -., kirjoitti:

        Ei pidä mennä kenen tahansa kätten alle eikä sallia sitä ilman lupaa.

        Olen käynyt monesti rukoiltavana näitten vuosikymmenien aikana. Sitä olen ihmetellyt kun joillakin rukoilijoilla on kummallinen tapa painella käsillään (tyrkkiä) voimakkaasti, sitten he tehostaa sanoilla yhtäaikaan voimakkaasti.Tuo jos mikä on, että ihminen kuvittelee siten saavansa Pyhän Hengen toimimaan jotenkin pakottamalla. Ei Pyhää Henkeä pakoteta millään rituuaaleilla toimimaan, esim. huutamalla tai kovistelemalla, vippaskonsteja käyttävät monetkin saarnaajat


      • Anonyymi

        Ei joudu kun siihen ei lähde.
        Missä yhteydessä näin kävisi ,ehkä kaste ,kun olet kummina ,mutta rukoile Kristusta ja usko,
        silloin ei mitään väärää ole.
        Jos et usko tai tunnet muuta,muu henki on isäntä älä niin tee rituaalin ja ulkokultaisuuden vuoksi.
        Se onkin hienoa ja suunta sydämen uskoon että näin miettii...hienoa !!!


      • Anonyymi

        Jos joku laittaa väkisin kätensä toisen pään päälle, sitä käsien pään päälle laittajaa voi tilanteessa tempasta turpaan ja kysyä sitten, että uskotko nyt, että minä olen uskovainen.


    • Timoteus.

      Mitä sanoo Raamattu. 1Tim.5:22. Älä ole liian kerkeä panemaan käsiäsi kenenkään päälle, äläkä antaudu osalliseksi muiden synteihin. Pidä itsesi puhtaana.

    • _Piiuskalle_

      Eihän siitä mitään haittaa ole jos joku kätensä päälle panee, muutei kyllä mitään hyötyäkään. Leikkiähän se vain on, sellaista rituaalileikkiä jota harrastavat sellaiset jotka ei syystä tai toisesta ole kasvaneet aikuisiksi.

      • Anonyymi

        Se ei ole leikkiä. Se on vakava asia.


    • Kätten päällepanotekniikka on sellaista "coolia" ja "käheetä" katsella.
      Se nostattaa saarnaajan arvovaltaa ja itsetuntoa.
      Sen takia sitä joskus harrastetaan.

      • _Piiuska_

        Itsekin koen, että siinä rukoiltava yrittää olla jotenkin toisen yläpuolella. Eri asia sitten, jos sille oikeasti on jokin peruste olemassa.
        Väkisin tehtynä ei ainakaan tunnu kovin "coolilta".


      • _Piiuska_ kirjoitti:

        Itsekin koen, että siinä rukoiltava yrittää olla jotenkin toisen yläpuolella. Eri asia sitten, jos sille oikeasti on jokin peruste olemassa.
        Väkisin tehtynä ei ainakaan tunnu kovin "coolilta".

        "Itsekin koen, että siinä rukoiltava yrittää olla jotenkin toisen yläpuolella. Eri asia sitten, jos sille oikeasti on jokin peruste olemassa.
        Väkisin tehtynä ei ainakaan tunnu kovin "coolilta". "

        - outo ajatus tuo "toisen yläpuolella". Olen tuhansia kertoja rukoillut toisten puolesta, laittanut Raamatun ohjeen mukaan kädet esim sairaan päälle, enkä koskaan ole tuntenut olevani toisen yläpuolella. Tasa -arvoisia tässä ollaan.

        Jeesuskin laittoi käsiään sairaiten päälle ja sanoi vieläpä tulleensa kaikkia palvelemaan. Eikö palvelija ole alempi, kuin palveltava? Hän antoi meille esimerkin.

        " Hän alensi itsensä"....

        Mark. 16:18
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
        18. nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

        Asettaminen ihminen johonkin hengelliseen virkaan toteutetaan siunaamalla ja käsien päälle laitolla. Apostolit tekivät niin. Mutta kun on kyse esim. sairaan puolesta rukoilemisesta, jokainen uudestisyntynyt Jeesukseen Kristukseen uskova kristitty on valtuutettu laittammaan kätensä sairaan päälle, jotta parantuminen tapahtuu.


      • Hessu Hopo
        Jumalanhullu kirjoitti:

        "Itsekin koen, että siinä rukoiltava yrittää olla jotenkin toisen yläpuolella. Eri asia sitten, jos sille oikeasti on jokin peruste olemassa.
        Väkisin tehtynä ei ainakaan tunnu kovin "coolilta". "

        - outo ajatus tuo "toisen yläpuolella". Olen tuhansia kertoja rukoillut toisten puolesta, laittanut Raamatun ohjeen mukaan kädet esim sairaan päälle, enkä koskaan ole tuntenut olevani toisen yläpuolella. Tasa -arvoisia tässä ollaan.

        Jeesuskin laittoi käsiään sairaiten päälle ja sanoi vieläpä tulleensa kaikkia palvelemaan. Eikö palvelija ole alempi, kuin palveltava? Hän antoi meille esimerkin.

        " Hän alensi itsensä"....

        Mark. 16:18
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
        18. nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

        Asettaminen ihminen johonkin hengelliseen virkaan toteutetaan siunaamalla ja käsien päälle laitolla. Apostolit tekivät niin. Mutta kun on kyse esim. sairaan puolesta rukoilemisesta, jokainen uudestisyntynyt Jeesukseen Kristukseen uskova kristitty on valtuutettu laittammaan kätensä sairaan päälle, jotta parantuminen tapahtuu.

        >>18. nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi." >>

        Ei aivan pdä paikkaansa! Jenkeissä on näitä käärmeen-nostelijakristittyjä ja muutamassa osavaltiossa on homma kielletty koska ihmisiä on pakannut käärmeenpuremiin kuolemaan.


      • Hessu Hopo kirjoitti:

        >>18. nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi." >>

        Ei aivan pdä paikkaansa! Jenkeissä on näitä käärmeen-nostelijakristittyjä ja muutamassa osavaltiossa on homma kielletty koska ihmisiä on pakannut käärmeenpuremiin kuolemaan.

        ">>18. nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi." >>

        Ei aivan pdä paikkaansa! Jenkeissä on näitä käärmeen-nostelijakristittyjä ja muutamassa osavaltiossa on homma kielletty koska ihmisiä on pakannut käärmeenpuremiin kuolemaan. "

        - eihän tuo R-paikka tarkoita sitä, että pitäisi tietentahtoen mennä käärmeitä härnäämään. Typerää touhua.

        Tyhmä, joka niin tekee, siitä kantaa itse vastuun. Jumala ei käske kenekään sellaista kiusaa Jumalan Hengelle tekemään.

        Jeesustakin härnättiin hyppäämään temppelin harjalta alas koetellakseen Jumalan lupausta, mutta siihen Hän ei sortunut, vaan vastasi, että "kirjoitettu on; älä kiusaa Herraa, sinun Jumalaasi"

        Jos käärme tarttuu, siis puree jossain tahattomassa tilanteesa Jumalan asialla olevaa, ei se vahingoita purtua, myrkkykäärmekään.

        Ap. 28:1-5 Paavalin tapaus olkoon esi,merkkinä. Siellä tapahtui Sanan lupauksen mukaan.
        Tuollaiset amerikkalaiset jutu eivät todista muusta kuin tyhmyydestä.


      • Anonyymi
        Jumalanhullu kirjoitti:

        "Itsekin koen, että siinä rukoiltava yrittää olla jotenkin toisen yläpuolella. Eri asia sitten, jos sille oikeasti on jokin peruste olemassa.
        Väkisin tehtynä ei ainakaan tunnu kovin "coolilta". "

        - outo ajatus tuo "toisen yläpuolella". Olen tuhansia kertoja rukoillut toisten puolesta, laittanut Raamatun ohjeen mukaan kädet esim sairaan päälle, enkä koskaan ole tuntenut olevani toisen yläpuolella. Tasa -arvoisia tässä ollaan.

        Jeesuskin laittoi käsiään sairaiten päälle ja sanoi vieläpä tulleensa kaikkia palvelemaan. Eikö palvelija ole alempi, kuin palveltava? Hän antoi meille esimerkin.

        " Hän alensi itsensä"....

        Mark. 16:18
        16 Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
        17 Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,
        18. nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi."

        Asettaminen ihminen johonkin hengelliseen virkaan toteutetaan siunaamalla ja käsien päälle laitolla. Apostolit tekivät niin. Mutta kun on kyse esim. sairaan puolesta rukoilemisesta, jokainen uudestisyntynyt Jeesukseen Kristukseen uskova kristitty on valtuutettu laittammaan kätensä sairaan päälle, jotta parantuminen tapahtuu.

        Jos pyytää esirukousta, siinä on aina ihminen ja Jumala. Kyllä sen Hengessä kokee, keneltä voi pyytää esirukousta. En ole koskaan kokenut, että se toinen olisi jotenkin yläpuolella. Ollessani nuori, sain Jumalalta herätessäni sanan: Elämä on minulle Kristus. Menin kokoukseen. Puhujan saarnan teksti oli: Elämä on minulle Kristus. Puhe oli vahvistus siitä, että minun pitää jättää eräs ihmissuhde. Se oli minulle suuri päätös. menin puhumaan saarnaajan kanssa. En muista, miten hän rukoili minun puolestani. Asia selvisi. pystyin helposti jättämään sen ihmissuhteen.
        Joskus olen ollut hyvin ahdistunut ja olen pyytänyt esirukousta. Ahdistus on hävinnyt kolmessa päivässä.


    • Tarkoitit kai, Piiuska, "että siinä rukoilija, (käsien päälle laittaja) yrittää olla jotenkin toisen yläpuolella?"

      • _Piiuska_

        Joo, siis tuota tarkoitin : ) Rukoilija eli käsien päälle laittaja on toisen yläpuolella. Ja onhan se sitä jo ihan fyysisestikin, kun rukoiltava istuu ja rukoilija seisoo takana.


    • Rukoiltavaksi asettuminen tarkoittaa että siunattava pitää siunaajaa itseänsä parempana:

      Filippiläiskirje 2
      3 "ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne."

      • kädetpäällery

        "Rukoiltavaksi asettuminen tarkoittaa että siunattava pitää siunaajaa itseänsä parempana:"

        - no, ei todellakaan.

        Filippiläiskirje 2
        3 "ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne."

        Ja tuo lause ei kuulu rukouksesta opettavaavn asiayhteyteen.


      • kädetpäällery kirjoitti:

        "Rukoiltavaksi asettuminen tarkoittaa että siunattava pitää siunaajaa itseänsä parempana:"

        - no, ei todellakaan.

        Filippiläiskirje 2
        3 "ettekä tee mitään itsekkyydestä tai turhan kunnian pyynnöstä, vaan että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne."

        Ja tuo lause ei kuulu rukouksesta opettavaavn asiayhteyteen.

        Heprealaiskirje 7
        7 "Mutta kieltämätöntä on, että halvempi saa siunauksen paremmaltaan."

        Tämä lause: "että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne", kuuluu nöyryydestä opettavaan asiayhteyteen!


      • kädetpäälle ry
        ekivaari kirjoitti:

        Heprealaiskirje 7
        7 "Mutta kieltämätöntä on, että halvempi saa siunauksen paremmaltaan."

        Tämä lause: "että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne", kuuluu nöyryydestä opettavaan asiayhteyteen!

        "Tämä lause: "että nöyryydessä pidätte toista parempana kuin itseänne", kuuluu nöyryydestä opettavaan asiayhteyteen! "

        - kyllä kyllä.

        Nöyryys on hieno piirre ihmisessä, mutta nöyristely ei..


    • Mielestäni publikaanin rukous oli yksinkertaisuudessaan kaikista pätevin, ilman käsien päälle panemista.

      Luuk.18.
      10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.
      11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.
      12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'
      13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
      14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

      • "Mielestäni publikaanin rukous oli yksinkertaisuudessaan kaikista pätevin, ilman käsien päälle panemista. "

        - niinhän se on, mutta myöskin itsensä puolesta rukoiltaessa voi asettaa oman kätensä kipeän paikan päälle. Ei se tee muuta, kuin hyvää.

        Nythän puhutaan käsien TOISEN päälle laittamisesta. Raamattu opettaa niin ja meidän tulee tuotakin ohjetta noudattaa. En minä tunne rukoilijan olevan itseni yläpuolella (hengessä), vaikka rukoilija laskee kätensä päälleni. Enkä minä koe olevani rukoillessasni rukoiltavan ylpuolella, samanarvoisiahan tässä ollaan.
        Sen koen kyllä joskus, että rukoilija on hengessä pahan ylpäuolella, auktoriteetina ja voi käskeä pahan hellittämään otteensa ja poistumaan rukoiltavasta ja sairauden parantumaan.


    • Anonyymi

      Tervehdys,itse kyllä hyvin tarkkaan mietin tuota milloin laittaisin käteni kenenkään päälle,rukousapua myöten sillä ei minun voimien kautta mitään hyvää tule ellen saa voimaa pyhässähengessä.
      Paljon on niitä,joilla on itsestään pyhä ajatus ja nämä ovat kun Biljam,Beorin poika ,
      jolla oli eksyttäjäin halu harhauttaa niitä,jotka vaivoin yritti rimpuilla Jumalaa kohti,
      ettei näin kävisi.
      Taatusti moni mielensä tästä pahoittaa ,mutta kaikki,mikä ei aidosti tule pyhästä hengestä tulee muualta ja silloin toimii joku muu kuin Kristus .

    • Anonyymi

      Paavali piti oppia käsien päälle panemisesta maitoruokana ja joka ei sitä ymmärrä, ei ymmärrä uskosta paljon mitään muutakaan.

      Siksi hän myös varoitti ettei pidä olla kerkeä menemään kenenkään käsien alle jos tämä ruokoila onkin maitoruokaa vielä juova, eikä ole uskossa kasvanut ymmärtämään mitä käsien päälle paneminen merkitsee.

    • Anonyymi

      On myös omituisia uskovia, jotka lupaa kysymättä menevät sohimaan käsiään ihmisten päälle.

      Jotkut saarnaajat kehottavat laittamaan käden sairaan kohdan päälle. Se ei ole raamatullista.
      "Onko jollain sisarella alavatsassa kipuja? Pyydä joku veli laittamaan käsi sairaan kohdan päälle."
      Olisiko oikein?

      Raamatun mukaan käsi kuuluu laittaa siunattavan ihmisen PÄÄN päälle. Silloin siunaavan käden alla on KOKO IHMINEN.
      Näin Raamattu opettaa. Markus 16:17. Huomioi opetus käden laittamisesta PÄÄN PÄÄLLE. 1 Moos. 48:13-20.
      Älä ole koskaan mukana sellaisessa puoskaroinnissa, jossa tunketaan käsiä ihmiskehon muihin osiin.
      Äläkä osallistu sellaisiin tilaisuuksiin, joissa hoetaan kymmeniä sairauksien nimiä, joita nyt on muka on kokouksessa olevilla. Se on yleisesti tiedon sanat armolahjan matkimista ja halventamista.

      • Anonyymi

        Totta on näin.


    • Anonyymi

      Rakkauden ylistys
      1.Kor.13:
      1. Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin vain kumiseva vaski tai helisevä symbaali.
      2. Vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tuntisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin siirtää vuoria, mutta minulla ei olisi rakkautta, en olisi mitään.
      3. Vaikka jakaisin kaiken omaisuuteni muiden ruokkimiseksi ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, en siitä mitään hyötyisi.
      4. Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä, rakkaus ei kadehdi, ei kerskaile, ei pöyhkeile,
      5. ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaa etuaan, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
      6. ei iloitse vääryydestä vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa.
      7. Kaiken se peittää, kaikessa uskoo, kaikessa toivoo, kaiken se kärsii.
      8. Rakkaus ei koskaan häviä. Mutta profetoiminen katoaa, kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
      9. Tietämisemme on näet vajavaista6, ja profetoimisemme on vajavaista,
      10. mutta kun tulee se, mikä on täydellistä, katoaa se, mikä on vajavaista.
      11. Kun olin lapsi, puhuin kuin lapsi. Minulla oli lapsen mieli, ja ajattelin kuin lapsi. Tultuani mieheksi hylkäsin sen, mikä oli lapsenomaista.
      12. Nyt näemme kuin kuvastimesta, himmeän heijastuksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin. Nyt tunnen vajavaisesti mutta silloin täydellisesti, niin kuin minut itsenikin tunnetaan täydellisesti.
      13. Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme. Mutta suurin niistä on rakkaus.

    • Anonyymi

      Huom! Monikko "kasteista". Kätten päällepanemisesta. Näitä luterilainen jumalaton ei ymmärrä!


      Hebrealaiskirje:
      6:2 oppia kasteista ja kätten päällepanemisesta, kuolleitten ylösnousemisesta ja iankaikkisesta tuomiosta

      • Anonyymi

        Eihän kirkossa näitä opeteta.


      • Anonyymi

        Jumalaton helluntailainen ei tajua että uuden liiton kaste on yksi. Oppi ksteista viittaa juuri siihen että uuden liiton kaste pitää erottaa muista kasteista


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalaton helluntailainen ei tajua että uuden liiton kaste on yksi. Oppi ksteista viittaa juuri siihen että uuden liiton kaste pitää erottaa muista kasteista

        Uuden liiton kaste on uskoon tulleille tarkoitettu upotuskaste vedessä Jeesuksen Kristuksen nimeen. Apt. 10:48.


    • Anonyymi

      Alkuseurakunnassa käytettiin kätten päällepanemista Pyhän Hengen johdossa. Näin myös mm. Paavali siunattiin apostolin virkaan:
      " Heidän palvellessaan Herraa ja paastotessaan Pyhä Henki sanoi: ”Erottakaa minulle Barnabas ja Saulus siihen työhön, johon minä olen heidät kutsunut.” Silloin he paastosivat ja rukoilivat, ja HE PANIVAT KÄTENSÄ HEIDÄN PÄÄLLEEN ja antoivat heidän mennä. Niin he Pyhän Hengen lähettäminä menivät .." Apt. 13:2-4.
      Näin Pyhä Henki tahtoo edelleen toimia.

    • Anonyymi

      Olen saanut Pyhän Hengen kätten päällepanemisen kautta.

    • Anonyymi

      Jeesus siunaa edelleen omiaan omiensa kätten välityksellä.

    • Anonyymi

      Hyvä opetus että käsi tulee laittaa rukoiltavan pään päälle. Eihän voi olla sopivaa sellainen harha, että kehotetaan laittamaan käsi sairaan kohdan päälle.
      Joku nainen voi sanoa, että hänellä on alavatsassa kipuja. Pitääkö silloin saarnaajamiehen mennä laittamaan käsi sinne?

      • Anonyymi

        "Pitääkö silloin saarnaajamiehen mennä laittamaan käsi sinne?"

        Saastaiselle kaikki on saastaista!


    • Anonyymi

      Käsien laittaminen siunattavan PÄÄN päälle on Raamatun esimerkki alusta alkaen:
      "Mutta Israel ojensi oikean kätensä ja laski sen Efraimin PÄÄN PÄÄLLE, vaikka tämä oli nuorempi, ja vasemman kätensä Manassen PÄÄN PÄÄLLE." 1 Moos. 48: 14.

    • Anonyymi

      Tämä asia pitäisi olla kaikille aivan selvää. Mutta kaikenlaiset vääristymät rehottavat uskovien keskuudessa. Ei luulisi olevan vaikeaa, että rukoileva laittaa kätensä rukoiltavan pään päälle.
      Olen myös inhonnut sellaista näkymää, kun jotkut naisihmiset rukoillessaan alkavat hieroa rukoiltavan olkapäitä ja selkää.

    • Anonyymi

      Hyvä että aletaan korjata tällaisiakin vääristymiä.

    • Anonyymi

      Eivät ne rukoilijat yleensä välitä siitä mitä Raamattu opettaa. Sohivat kättään minne sattuu. Pyhyys on kaukana.

    • Anonyymi

      Löysinpä nyt mielenkiintoisen opetuksen. Ei ole muualla tällaista opetettukaan. Mutta onhan oppi aina ollut Raamatussa.

      • Anonyymi

        Sama oppi.


    • Anonyymi

      Tätä pitää jakaa eteen päin:

      "Jotkut saarnaajat kehottavat laittamaan käden sairaan kohdan päälle. Se ei ole raamatullista.
      "Onko jollain sisarella alavatsassa kipuja? Pyydä joku veli laittamaan käsi sairaan kohdan päälle."
      Olisiko oikein?

      Raamatun mukaan käsi kuuluu laittaa siunattavan ihmisen PÄÄN päälle. Silloin siunaavan käden alla on KOKO IHMINEN.
      Näin Raamattu opettaa. Markus 16:17. Huomioi opetus käden laittamisesta PÄÄN PÄÄLLE. 1 Moos. 48:13-20.
      Älä ole koskaan mukana sellaisessa puoskaroinnissa, jossa tunketaan käsiä ihmiskehon muihin osiin.
      Äläkä osallistu sellaisiin tilaisuuksiin, joissa hoetaan kymmeniä sairauksien nimiä, joita nyt on muka on kokouksessa olevilla. Se on yleisesti tiedon sanat armolahjan matkimista ja halventamista."

    • Anonyymi

      Silitellään ja hierotaan ihmisten hartioita, ja sitä sanotaan rukoukseksi.

    • Anonyymi

      Lähentely rukouksen nimissä on s. häirintää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5899
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      514
      3690
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      184
      3512
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2714
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2479
    6. 276
      2116
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1563
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1462
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1409
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1200
    Aihe