Yksinäisten nukkuminen

Yksin.

Nukutteko radio tai telkkari päällä?

Mä saatan jättää joskus vaikka pyykki- tai tiskikoneen hurisemaan.

43

1949

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M28-ENFP

      Pyykki- tai tiskikoneen??

      Tietokoneelta soi rauhallista musiikkia soittava nettiradio 24/7. Tällä tapaa, jos musiikki katkeaa, havahdun myös unesta tutkimaan miksi netti ei toimi.

      • Yksin.

        Siis ihmetteletkö mitä ne on :D vai sitä miksi päällä? Kato kun radiota soittamalla tunnustais et yksinäisyys ja hiljaisuus ahdistaa... nyt voi teeskennellä ettei ole siitä kyse!

        No useimmiten kuitenkin radio on päällä jos jotain taustalle tarvitsen


      • M28-ENFP
        Yksin. kirjoitti:

        Siis ihmetteletkö mitä ne on :D vai sitä miksi päällä? Kato kun radiota soittamalla tunnustais et yksinäisyys ja hiljaisuus ahdistaa... nyt voi teeskennellä ettei ole siitä kyse!

        No useimmiten kuitenkin radio on päällä jos jotain taustalle tarvitsen

        Kenelle sen tunnustaisit? Itsellesi, yksiksesi? Aika pimahtanutta ajattelua...

        Vaikka toisaalta kyllä minuakin hävettää kun aina välillä juttelen itsekseni ääneen... (Käsittääkseni jotkut juttelevat ikäänkuin lemmikeilleen, ja se on muka sitten vähemmän kajahtanutta, hah.)

        Eniten kuitenkin ihmettelin siis sitä että eivätkös pyykki- ja tiskikone pidä lähinnä epämiellyttävää melua? Siksi niiden päällä pitäminen turhan päiten tuntui oudolta.


      • Yksin.
        M28-ENFP kirjoitti:

        Kenelle sen tunnustaisit? Itsellesi, yksiksesi? Aika pimahtanutta ajattelua...

        Vaikka toisaalta kyllä minuakin hävettää kun aina välillä juttelen itsekseni ääneen... (Käsittääkseni jotkut juttelevat ikäänkuin lemmikeilleen, ja se on muka sitten vähemmän kajahtanutta, hah.)

        Eniten kuitenkin ihmettelin siis sitä että eivätkös pyykki- ja tiskikone pidä lähinnä epämiellyttävää melua? Siksi niiden päällä pitäminen turhan päiten tuntui oudolta.

        Ei se ole kiva ajatella olevansa yksi niistä jotka pitää radiota päällä ikävää karkoittaakseen... siis kun ainakin mä totuin ettei tartte asuu yksin... nyt sit tartteekin. Ennen olin vain kuullut juttuja et jotkut tekee niin ja nyt olenkin yksi heistä!

        Ei noi pidä melua kun ne on uudet. Vähän huminaa.


      • trolli-irina
        M28-ENFP kirjoitti:

        Kenelle sen tunnustaisit? Itsellesi, yksiksesi? Aika pimahtanutta ajattelua...

        Vaikka toisaalta kyllä minuakin hävettää kun aina välillä juttelen itsekseni ääneen... (Käsittääkseni jotkut juttelevat ikäänkuin lemmikeilleen, ja se on muka sitten vähemmän kajahtanutta, hah.)

        Eniten kuitenkin ihmettelin siis sitä että eivätkös pyykki- ja tiskikone pidä lähinnä epämiellyttävää melua? Siksi niiden päällä pitäminen turhan päiten tuntui oudolta.

        No döö. Lemmikit juttelevat takaisin, tiskikoneet ei.


      • realismus
        M28-ENFP kirjoitti:

        Kenelle sen tunnustaisit? Itsellesi, yksiksesi? Aika pimahtanutta ajattelua...

        Vaikka toisaalta kyllä minuakin hävettää kun aina välillä juttelen itsekseni ääneen... (Käsittääkseni jotkut juttelevat ikäänkuin lemmikeilleen, ja se on muka sitten vähemmän kajahtanutta, hah.)

        Eniten kuitenkin ihmettelin siis sitä että eivätkös pyykki- ja tiskikone pidä lähinnä epämiellyttävää melua? Siksi niiden päällä pitäminen turhan päiten tuntui oudolta.

        Itsekin naureskelen itselleni, kommentoidessani tekemisiäni ja maailman menoa kateilleni, kuullostaa se hiukan vähemmän kajahtaneelle kuin seinille puhuminen :D


    • mssawo

      Minua häiritsee herätyskellon viisarin naksahtelukin, on pakko olla digitaalinen herätyskello. Ei voisi kuvitellakaan että nukkuisin jos joku meluisampi sähkölaite olisi päällä.

      • Entäs mies

        siinä vieressä tuhisemassa/kuorsaamassa? Pystytkö nukkumaan miehen kanssa?


      • mssawo
        Entäs mies kirjoitti:

        siinä vieressä tuhisemassa/kuorsaamassa? Pystytkö nukkumaan miehen kanssa?

        Ei ole sellaisesta kokemusta niin vähän vaikea sanoa. Kai sitä voi tottua joihinkin ääniin kun on riittävästi motivaatiota.


      • ihmettelevämies
        mssawo kirjoitti:

        Ei ole sellaisesta kokemusta niin vähän vaikea sanoa. Kai sitä voi tottua joihinkin ääniin kun on riittävästi motivaatiota.

        Sun pitää ottaa mies ja kokeilla miltä tuntuu nukkua kun joku on vierelläsi.


      • mssawo
        ihmettelevämies kirjoitti:

        Sun pitää ottaa mies ja kokeilla miltä tuntuu nukkua kun joku on vierelläsi.

        Selvä. *ojentaa kätensä ja ottaa miehen*

        Asiat eivät ole niin yksinkertaisia, ei ihmisiä "oteta" tuosta vaan.
        Eikä minun nykyiseen sänkyyni edes mahtuisi toista nukkujaa.


      • paljon kokemusta
        mssawo kirjoitti:

        Selvä. *ojentaa kätensä ja ottaa miehen*

        Asiat eivät ole niin yksinkertaisia, ei ihmisiä "oteta" tuosta vaan.
        Eikä minun nykyiseen sänkyyni edes mahtuisi toista nukkujaa.

        Rakastuneina sitä mahtuu nukkumaan toisen kans vaikka kuinka ahtaassa paikassa... ;)


      • YksinEiOleKivaNukkua
        paljon kokemusta kirjoitti:

        Rakastuneina sitä mahtuu nukkumaan toisen kans vaikka kuinka ahtaassa paikassa... ;)

        Itse nukuin aikoinaan tyttöystävän kanssa monet yöt 80 cm leveässä sängyssä. Nykyisin en nuku edes yksin noin kapeassa sängyssä. :D


    • trolli-irina

      En voisi nukahtaa. Tiskikoneenkin melu on liikaa; pesukone on onneksi eri rakennuksessa.

      Vanha kello tikittää kyllä, muuten kiinnittäisin liikaa huomiota kaikkiin rasahduksiin ja ulkoa kuuluviin ääniin. Koiran kuorsaukselle jalkopäässä ei oikein voi mitään, valitettavasti...

      • "kuorsausta"

        Viime yön saundeja:

        mmrrr, VUH, Vuh, vuh, vuh vuuuuu.... mmrrr, VUH, Vuh, vuh, vuh vuuuuu...mmrrr, VUH, Vuh, vuh, vuh, vuuuuu..

        Tassut ei tällä kertaa vipatellu.


    • eräs mies

      Mulla on yleensä kodinkoneet päällä, mutta ei nukkumisen takia vaan siksi että iltaisin vaan yleensä laitan ne päälle.

      Joskus soittelen musiikkia, mutta nukahdan kyllä ilmankin. Joskus on joku vieressä eikä yleensä estä nukkumista.

    • en todellakaan

      Sehän on yksinäisyyden parhaita puolia, että saa nukkua hiljaisuudessa. Hereillä ollessakin jo ärsyttää kuunnella joidenkin raskasta hengitystä.

      Jos kärsii jostain hengityselinsairaudesta niin ymmärrän kyllä äänekkään hengittämisen mutta kun terve tuhisee 24/7 kuin olisi tukehtumaisillaan niin tekis mieli pistää puukolla reikää keuhkoon. Ja mulla on ei tosiaan ole mikään hyvä kuulo.

    • n--20

      No en todellakaan pidä mitään radiota tai koneita päällä. Yksin hiljaisuudessa nukkuminen on ihanaa

      • ihmettelevämies

        oletko varma, että on kiva nukkua yksin, mutta mitä, jos saisit nukkua ihanan/rakastamasi ihmisen vieressä tai sylissä.


      • Mies 30 vee
        ihmettelevämies kirjoitti:

        oletko varma, että on kiva nukkua yksin, mutta mitä, jos saisit nukkua ihanan/rakastamasi ihmisen vieressä tai sylissä.

        Ei tuossa mielestäni ole mitään ihmeellistä. Minäkin pidän kyllä läheisyydestä ja esim. elokuvaa katsellessa on mukava köllötellä toinen kainalossa, mutta nukun parhaiten yksin. Minua ei haittaisi yhtään, jos kumppanilla ja minulla olisi ihan omat sängyt. Herään helpolla jos toinen kuorsaa, vie peiton tms. Jos en nuku kunnolla, olen ärtyisä ja huonoa seuraa.


    • uneton mies

      Stilkkarit ei enää auta. Varmaan toleranssi noussut sen verran jo...

    • Itse nukun täydellisessä hiljaisuudessa mieluiten. Jos on jotain melua tai vastaavaa niin en saa unta.

    • Ei kannata. Usein ne äänet aiheuttavat sen että ruvet näkemään unta jostakin mitä kuulet radiosta, tai kuulet sen unessasi mitä radiossa sanotaan.

      Muutenkin nukun joskus levottomasti, tänään viimeksi tuli jotakin tenttikysymyksiä mekaniikasta eteen, joita piti ruveta ratkomaan.

    • mieluummin kainalos

      Nukun televisio päällä. Jos en saa nukuttua katon MTV 3 chattia yms.
      Valot palaa eteissä ettei pelota...

    • 16

      Onko kellään valot päällä?

    • hiljainen tyttö

      Tiskikone on hyvä kun se on aika hiljainen. Ja syliin iso tyyny. Vaikka herää sitä kumminkin yöllä ja valvoo taas pitkään ja miettii onkohan sitä jonain päivänä onnellinen.

      • Olipas pullantuoksuinen kommentti. :) Joo, haaveilu on jees. :)


    • ,.,.,

      Joskus en osannut mennä nukkumaan, jollei radio/cd ollut päällä. Nykyään nukahdan niin nopeasti etten oikein ehtisi mitään kuulemaan. Ja valot on joskus pakko laittaa päälle, jos herään keskelllä yötä painajaiseen.

    • Silloin harvoin kun olen täysin yksin kotona, ovat TV ja/tai radio päällä siihen asti kun menen nukkumaan. - Kun menen vuoteeseen, on tiskikone usein päällä, mutta enemmän käytännön syistä kuin äänen takia. - Täysin hiljaisessa asunnossa on vaikea nukahtaa, koska silloin alkaa kuunnella kaikkia hurinoita ja natinoita ja aistit herkistyvät kun pitäisi rentoutua. - Olen aika huono nukkumaan yksin asunnossa.

    • realismus

      Nyt en tajua, mitä järkeä mennä nukkumaan pesukoneen käydessä, sitten noustava kesken sikeimpien unien sulkemaan vesihanat ja ripustamaan pyykit????

      • auts

        Aamulla sitten..


    • Minä nukun

      hiljaisuudessa

    • vcxvcxvxc

      Onhan sitä tutkittukkin, että ihminen nukkuu paremmin yksin. Ei tosin tuollaisen asian toteamiseen tutkimuksia tarvita.

      Itselleni tuntuu olevan yhdentekevää onko televisio tai radio päällä nukkuessa, mutta kyllä se varmaan jossain määrin häiritsevästi uneen vaikuttaa. Nukahtaminen on kuitenkin helpompaa ja mielekkäämpä kun katsoo tai kuuntelee jotain.

      • Ri söörz

        En oikein ymmärrä tutkimuksia, jotka väittää että parisuhteessa elävät elää sinkkuja pitempään. Ihanko totta, että riitely, stressi ja unenpuute toisen pyörimisen/kuorsauksen takia yms. pidentää elämää? Mä kun luulin että just tommonen kaikki kuluttaa ennemmin loppuun...


      • vcxvxvxc
        Ri söörz kirjoitti:

        En oikein ymmärrä tutkimuksia, jotka väittää että parisuhteessa elävät elää sinkkuja pitempään. Ihanko totta, että riitely, stressi ja unenpuute toisen pyörimisen/kuorsauksen takia yms. pidentää elämää? Mä kun luulin että just tommonen kaikki kuluttaa ennemmin loppuun...

        Ehkä silläkin saattaa olla jotain tekemistä asian kanssa, että millaiset ihmiset keskimäärin eivät elä parisuhteessa vanhemmalla iällä. Heidän elintapansa eivät välttämättä ole kaikkein terveellisimmät.


      • rix rax
        vcxvxvxc kirjoitti:

        Ehkä silläkin saattaa olla jotain tekemistä asian kanssa, että millaiset ihmiset keskimäärin eivät elä parisuhteessa vanhemmalla iällä. Heidän elintapansa eivät välttämättä ole kaikkein terveellisimmät.

        Pitkään yhdessä eläneillä pariskunnilla on myös yleensä parempi taloudellinen tilanne kuin yksin eläneellä sinkulla tai monet erot kokeneella ihmisellä. Yhdessä asuessa kun voi jakaa elämisestä aiheutuvat kulut. Samoin yhdessä asuvilla on usein niin (varsinkin vanhemmalla väestöllä), että miehelle riittäisi ihan hyvin lenkkimakkara ja litra maitoa ruoaksi, kun taas vaimo usein tekee terveellistä ruokaa, patistaa miestä syömään salaattiakin ja pyytää miestä mukaan sauvakävelylenkille jne.

        Eihän kaikki parisuhteet ole pelkkää riitelyä. Toki kaikissa parisuhteissa on huonojakin hetkiä, mutta tiedän paljon niitäkin, joilla rakkautta riittää ja myös tahtoa selvitä vaikeuksista. Jos suhteessa on enemmän huonoja päiviä kuin hyviä, niin totta kai sitä kannattaa sitten jo miettiä, että jos omat keinot saada suhdetta kuntoon ei auta, eikä puoliso halua terapiaan, niin kannattaisko sitten jo erota. Eroaminen liian helposti on ihan yhtä huono vaihtoehto kuin väkisin huonossa suhteessa pysyminen.


    • ghjghjghj

      Nukun monesti korvatulpat päässä, kun mopot ajaa yöllä talon vierestä ja siihen herää.

    • Panta Ulloon

      Itse kuulemma kuorsaan niin tuskinpa siinä vieressä monikaan viihtyisi, puhumattakaan kylmistä käsistä ja jaloistani joiden kosketus varmaan saisi aikaan karmean kirkaisun.

      Mutta itseä kyllä ärsyttää kaikki pienetkin äänet kun pitäs saada unta palloon.

      • unta palloon

        Viestisi oli kuin itse kirjoittamani.

        Minun on vaikea nukkua, jos vieressä on joku. Enpä kyllä ole parisuhteessa ollut, eli en ole voinut tottuakaan.


      • sillitrooli
        unta palloon kirjoitti:

        Viestisi oli kuin itse kirjoittamani.

        Minun on vaikea nukkua, jos vieressä on joku. Enpä kyllä ole parisuhteessa ollut, eli en ole voinut tottuakaan.

        Siihen tottuu nopeasti, että vieressä nukkuu joku. Ei mene kauaakaan kun se, että vieressä on joku, helpottaa nukahtamista ja tekee aina illalla mukavan tunteen ennen nukahtamista.


      • kokemusta.
        sillitrooli kirjoitti:

        Siihen tottuu nopeasti, että vieressä nukkuu joku. Ei mene kauaakaan kun se, että vieressä on joku, helpottaa nukahtamista ja tekee aina illalla mukavan tunteen ennen nukahtamista.

        joo paljon stressittömämpänä herää. varsinkin pitkän erossaolemisen jälkeen huomaa eron levon laadussa kun saa nukkua kahdestaan.


    • Hitsi

      se on jo kolme

    • Poksuko

      No, suoraan sanottuna ei kuulosta kovin terveeltä. Joskus itsellä on jäänyt telkkari päälle, kun on nukahtanut sohvalla. Mutta, että tieten tahtoen radio tai TV päällä, kun nukkuu. Kas, kun ei valot, jotta möröt pysyvät poissa.... :D

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      104
      2892
    2. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      294
      2135
    3. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      122
      2005
    4. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      138
      1827
    5. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      93
      1430
    6. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      26
      1096
    7. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      102
      1029
    8. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      38
      1027
    9. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      46
      848
    10. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      48
      846
    Aihe