Vuosia sitten teetätin hopeasepällä pari tappikorua nenään. Isompi pallo ulospäin, lyhyt varsi ja pieni pallo sisäänpäin. Tyytyväinen olen ollut, koru on yksinkertaisuudessaan kaunis. Mietin vain, saako poikkeuksellisen lyhyitä nenäkoruja jostain valmiinakin? Itselleni tavanomaiset 5 - 6 mm ovat liian pitkiä, roikkuvat nenästä ulona ja pistävät niistäessä nenän väliseinään. Hevonsenkenkähäkkyrämallit eivät kestä nenässäni.Teetetyssä mallissani suoraa osaa on 3,5 mm.
Nuo teetetyt ovat hävinneet usen kerran, tähän mennessä olen ne aina löytänyt. Olisi hyvä olla varalla muutamia. Halvempaa olisi ostaa kuin teettää, jos vain löytyisi riittävän lyhyitä malleja. Olisi mukava saada vaihtelua malliinkin välillä.
Mistä lyhyitä nenäkoruja?
5
156
Vastaukset
- faqwr4eqf
Älä käytä nenäkorua, jossa on metallinen kiinnityspallo, pahimmassa tapauksessa se voipi joutua hengitysteihin...
- petite-everywhere
Onpas outo pelonaihe. Ihan samalla laillahan sitä voin ottaa herneen nenään, ihan konkreettisesti. Tai tukehtua syödessään lihapalaan. Ihan totta, aika outo pelonaihe. Isoisäni sairasti aikanaan kurkkusyöpää, ja sairaalassa oli yhtä aikaa tutkittavana varjostumapotilas. Ei hänen keuhkossaan syöpäkasvainta ollut, vaan puolukka.
Jos nyt sattuu jollain onnettomalla korun lukko joutumaan hengitysteihin, niin se ei ole maailman vaarallisin asia. Enemmän pelkäisin auton alle jääntiä, siinä käy oikeasti huonosti.
Sinänsä nenäkorun teettäminen hopeasta ei ole kohtuuttoman kallista kultasepällä, joten ehkä teen niin jatkossakin. Pienempi vaiva, kuin yrittää löytää markkinoilta valmista. Muistaakseni kaksi hopeapallokorua (1,5 mm pallo, 3,5 mm pitkä varsi ja 3 mm pallo) maksoivat joitain vuosia sitten 50 e. Nyt varmaan hinnat on nousseet. Kultaisena tai koristeellisemman mallisena tietysti hintahaitari on rajaton. Taitava tekisi itse korvakorustakin tms., vaatii lähinnä vähän juottamista, jos korviksen paksuus on sopiva.
- nenä15v
mulla on kans nenäkoruis se ongelma että niis on niin sika pitkät ne tapit, mul on sellai mis on pallo siel ''lukkona'' mut se on sillee ettei se pysty irtoo.. miks ne ei voi kehittää ''pieni nenäisille'' sopivii korui :)
- petite-everywhere
Ilmeisesti olemme niin vähemmistö, ettei kannata panostaa meihin. Emme siis ole piilevä markkinarako. Tosin epäilen, että esim. intialaisilla naisilla on pienet nenät, ja jostainhan hekin nenäkorunsa hankkivat.
Yhdestä nettifirmasta kysyin, kun olin useammat nettisivut katsonut, ja kaikilla oli samat pitkät tapit tai valmiit kiinteällä lukituspallolla olevat nenäkorut jne. Ei ole pieninenäiselle tarjolla. Itse keksin, että sellaisen bioplast-tapin voi hankkia, koska sitä voi leikata ja siihen saa sopivalla työkalulla kierteet tai jopa kierteiseen palloon vääntämällä ilman työkaluja. Tosin epäilen sen vaativan aikamoista askartelua, kun mittasuhteet ovat niin pienet ja tarkat. Ja se olisi saatava vielä ruuvattua nenäänkin kiinni. Mutta siinä on yksi idea. Muovitapin paksuus saattaa olla joillekin liikaa nenälävistykseen.
Sitten on tuo teetättäminen, mistä kirjoitin sille tyypille, joka pelkäsi lukituspallon joutuvan nenään. Eli voit teetättää kultasepällä itsellesi sopivan, silloin on vain tiedettävä itse tarkat mitat. Parempi olla mukana entinen nenäkoru, josta voi sanoa, että mikä osa on oltava erilainen. En tiedä, tekevätkö edes irrotettavia palloja. Onnea etsintään! - Sari_S
Olen leikannut pihdeillä (kärkipihdit sivuleikkurilla) titaanikoruistakin vartta lyhyemmäksi. Vähän tulee terävät reunat, mutta eipä se juuri haittaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1466130
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k253736Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1282931- 492620
- 412560
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262026Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2691924Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt511858- 341633
- 281620