MEIKIT YÖKSI?

Lola

Kuinka paljon siitä on haittaa kasvojen iholle, jos en pese yöksi silmämeikkiä?
Pesen kaiken muun iholtani pois, eli meikkivoiteen ja puuterin. Tiedän niiden keräävän iholle yön aikana paljon epäpuhtauksia.
Onko siitä haittaa, jos jätän kuitenkin ripsivärin ja rajauksen?

29

9453

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Slighty Mad

itekin jätän ripsivärin yöksi

• Susku

On siitä haittaa, sun silmät voi tulehtua, enkä usko, että se ripsillekään on kovin hyväks, ettei ne koskaan saa happea.

• essi

ainaki alko ripset katkeileen ja irtoileen muutenki enemmän... olivat sitten poskilla aamusti...kaunista...! ei siinä paljo toivomuksia esitelty ripsenlähdön kunniaks(niinku ootte varmaan kuullu sanonnan...)

• janita

mulla ei ainakaan koskaan oo tulehtunut silmät vaikka jätänkin yöksi meikit.esim.mulla ainakin on peitepuikoakin yöllä.jokaisen oma asia,ei kannata aina kaikkea uskoa .itä tännekin kirjotellaan.

• Susku
        janita kirjoitti:

mulla ei ainakaan koskaan oo tulehtunut silmät vaikka jätänkin yöksi meikit.esim.mulla ainakin on peitepuikoakin yöllä.jokaisen oma asia,ei kannata aina kaikkea uskoa .itä tännekin kirjotellaan.

ei ihme että sitä peitepuikkoa tarviit koko ajan, kun ihos ei pysty hengittään missään vaiheessa.

• anzeliina

sun kannattais varmaan ostaa jotain lääkettä tohon sun akneen...jos et oo viel ostanu...

• Zen

Mulla ainakin ripset katkee ja muutenkin silmämeikki menee ihan mössöksi. Mut jos osaa sillä tavalla nukkua ettei sotkeennu ni kai se on sitten ihan ok.

• *^*^*^*

Herranpieksut, eikö sitä jo järkikin sano että meikkejä ei jätetä yöksi naamaan, varsinkaan silmämeikkejä! Silmät todellakin tulehtuvat erittäin herkästi, niin kuin edellä jo mainittiinkin, sekä ripset myös katkeilevat helpommin...Ei kukaan voi olla niin laiska ettei jaksaisi pestä illalla meikkejään pois??? Vai jätätkö silmämeikit naamaan sen takia ettei aamulla meikkaamiseen menisi niin kauan aikaa? Yök yök yök...

• Susku

yritätkö muuten jotenkin säästää ripsari kuluissa tms?
      Jos jaksaa meikata, pitää myös jaksaa putsatakin, miksi et osta sellaista puhdistusainetta, millä lähtee samalla ripsaritkin?
      Kuinka kauan muuten ajattelit pitää niitä samoja silmämeikkejä? viikon?
      Mahdat olla hehkee..

• ill-g

Jos sinulla ei ole muuta sanottavaa kuin tyhmät ilkeilyt niin ole hiljaa. Joku kysyi kysymyksen ja halusi siihen vastauksen. Jos et osaa olla avulias, niin älä kirjoita mitään.

• mari

...höm...onpas kiivasta keskustelua.
      Mutta pieni juttu vaivaa nyt minua:
      MIKSI PITÄÄ JÄTTÄÄ PAKKELIT YÖKSI??
      tähän jos joku vielä vastaisi... =)

Auringon paistetta odotellen...

• Lola

Enhän minä toki koko meikkiä jätä yöksi kasvoilleni. Korkeintaan ripsivärin ja kulmat.
        Olen niin kyllästynyt meikkaamiseen. Minulla menee aamulla yleensä aina 1-2 tuntia, että saan laitettua itseni. Osaan nukkua niin, etten sotke kasvojani. Meikit ovat aamulla yhtä siististi, kuin illalla nukkumaan mennessä :)
        Varsinkin kulmien piirtämiseen menee tuhottomasti aikaa. Miksi en siis jättäisi niitä yön yli?

• ...
        Lola kirjoitti:

Enhän minä toki koko meikkiä jätä yöksi kasvoilleni. Korkeintaan ripsivärin ja kulmat.
        Olen niin kyllästynyt meikkaamiseen. Minulla menee aamulla yleensä aina 1-2 tuntia, että saan laitettua itseni. Osaan nukkua niin, etten sotke kasvojani. Meikit ovat aamulla yhtä siististi, kuin illalla nukkumaan mennessä :)
        Varsinkin kulmien piirtämiseen menee tuhottomasti aikaa. Miksi en siis jättäisi niitä yön yli?

Hohhoijakkaa...ei millään pahalla, mutta ei niitä ripsiä ja kulmakarvoja tarvii yks kerrallaan meikata! ...1-2h???!!! Noh, tapansa kullakin ;D

• Lola
        ... kirjoitti:

Hohhoijakkaa...ei millään pahalla, mutta ei niitä ripsiä ja kulmakarvoja tarvii yks kerrallaan meikata! ...1-2h???!!! Noh, tapansa kullakin ;D

Itseasiassa minulla ei ole kulmakarvoja lainkaan. Piirrän ne itse. Siinähän sitä on hommaa, kun tekee niistä identtiset.
        En myöskään kirjottanut tänne palstalle tullakseni haukutuksi. Ei ole kaikkien kommentit olleet kovin rakentavia :P

• Zen53
        ... kirjoitti:

Mikä helvetin tarve ihmisillä on mollata toisia jos kysyy normaalin kysymyksen? Menkää muualle riehumaan, senkin arrogantit kusipäät.

• Lola
        Zen53 kirjoitti:

Mikä helvetin tarve ihmisillä on mollata toisia jos kysyy normaalin kysymyksen? Menkää muualle riehumaan, senkin arrogantit kusipäät.

Hän puhui asiaa! :D

• sokeri

miten ihmeessä pystyt nukkumaan niin ettei meikki kärsi? Itsellä jää joskus myöhään (tai aikaiseen) juhlitun yön jälkeen naaamapesu väliin, ja aamulla jälki on kyllä kamalaa! Olis kiva jos meikki pysyis siistimpänä, kun monesti dagen efter ei kauheemmin jaksais puunata ja silti täytyis kehdata mennä kauppaan/syömään/loiventavalle... ;)

• Lola

Ehkä se on yksilöllistä, kuinka kukin nukkuu :D
        Itse en ole sitä lajia, että pyörisin unissani sängyssä. Otan illalla nukkumaan mennessä sellaisen asennon, ettei meikit sotkeennu, eli kasvoni eivät ole tyynyä vasten. Herään aamulla siitä samasta asennosta ja meikit ovat yhtä siistissä kunnossa, kuin illallakin :)

• utelias
        Lola kirjoitti:

Ehkä se on yksilöllistä, kuinka kukin nukkuu :D
        Itse en ole sitä lajia, että pyörisin unissani sängyssä. Otan illalla nukkumaan mennessä sellaisen asennon, ettei meikit sotkeennu, eli kasvoni eivät ole tyynyä vasten. Herään aamulla siitä samasta asennosta ja meikit ovat yhtä siistissä kunnossa, kuin illallakin :)

Puuttuvatko kulmakarvasi luonnostaan vai oletko nyppinyt ne pois? Jos kulmia ei kerrassaan ole, miten olisi sellainen kestokulmitus, pigmentointi? Kai kosmetologit laittavat niitä. Mutta jos olet nyppinyt ne pois, kasvata ihmeessä takaisin: näyttäisivät luonnollisemmilta.

Ripsissä voisit käyttää kestoväriä ja sitä Revlonin kolmen päivän sävytettä.

• Lola
        utelias kirjoitti:

Puuttuvatko kulmakarvasi luonnostaan vai oletko nyppinyt ne pois? Jos kulmia ei kerrassaan ole, miten olisi sellainen kestokulmitus, pigmentointi? Kai kosmetologit laittavat niitä. Mutta jos olet nyppinyt ne pois, kasvata ihmeessä takaisin: näyttäisivät luonnollisemmilta.

Ripsissä voisit käyttää kestoväriä ja sitä Revlonin kolmen päivän sävytettä.

Olen vain ajanut kulmani pois, joten voin kasvattaa ne takaisinkin, jos haluan.
        Olen joskus kokeillut nyppimistä, mutta luopunut siitä liian tuskallisena keinona.

• Blondie
        Lola kirjoitti:

Olen joskus kokeillut nyppimistä, mutta luopunut siitä liian tuskallisena keinona.

kyllä mun mielestä tuskalliselta kuulostaa meikata 1-2 tuntia..

jotkut nukkuu miehen takia meikit päällä. siis ei kehtaa pestä illalla meikkejä pois, ettei vaan tarvii herätä ilman meikkejä miehen vierestä aamulla. hui.

• utelias
        Lola kirjoitti:

Kannattaa kasvattaa takaisin. Tuskin ne kuitenkaan huippu leveät ovat .) Sitten voit käyttää vaikkapa helppoja kulmavärejä. Käytän itse body shopin tuotteita kulmiin.

• Lola
        Blondie kirjoitti:

kyllä mun mielestä tuskalliselta kuulostaa meikata 1-2 tuntia..

jotkut nukkuu miehen takia meikit päällä. siis ei kehtaa pestä illalla meikkejä pois, ettei vaan tarvii herätä ilman meikkejä miehen vierestä aamulla. hui.

Myönnän sortuneeni tähän itsekin.
        Olen ollut nykyisen avomieheni kanssa yhdessä jo yli vuoden, enkä vieläkään pysty olemaan hänen edessään ilman meikkiä. Yksi syy, miksi jätän meikit yöksi, on juuri se :(

• tanja
        Lola kirjoitti:

Myönnän sortuneeni tähän itsekin.
        Olen ollut nykyisen avomieheni kanssa yhdessä jo yli vuoden, enkä vieläkään pysty olemaan hänen edessään ilman meikkiä. Yksi syy, miksi jätän meikit yöksi, on juuri se :(

Olisikohan jonkin näköinen itsetunnon kohotus paikallaan... Pystytkö lähtemään kotontakaan ilman pakkelia? Itse en näe meikittömyyttä minään esteenä esim. töihin tai vaikka baariin menolle. Minulla menee arkimeikin tekemiseen 2min päivässä, silloin kun jaksan sen tehdä. Sinä siis käytät vuodessa n. 15-30 vuorokautta meikkaamiseen? Miksi et voi näyttäytyä miehellesi ilman meikkiä?

• Lola
        tanja kirjoitti:

Olisikohan jonkin näköinen itsetunnon kohotus paikallaan... Pystytkö lähtemään kotontakaan ilman pakkelia? Itse en näe meikittömyyttä minään esteenä esim. töihin tai vaikka baariin menolle. Minulla menee arkimeikin tekemiseen 2min päivässä, silloin kun jaksan sen tehdä. Sinä siis käytät vuodessa n. 15-30 vuorokautta meikkaamiseen? Miksi et voi näyttäytyä miehellesi ilman meikkiä?

Kyseessä on juuri olematon itsetuntoni. En ala nyt tässä selittämään, mistä se johtuu, koska se on niin pitkä juttu ja sille on niin monta syytä. Ymmärtäisit minua kuitenkin varmaan paremmin, jos tietäisit syyt taustalla :)
        En voi lähteä ulos ilman meikkiä. Lähinnä sen takia, koska olen kärsinyt pahasta aknesta jo noin 6 vuotta. Ihoni on ilman meikkiä todella ruman näköinen.
        En voi uskoa, että mieheni pitäisi minusta sen näköisenä :'(

• Kysyn vain..
        utelias kirjoitti:

Kannattaa kasvattaa takaisin. Tuskin ne kuitenkaan huippu leveät ovat .) Sitten voit käyttää vaikkapa helppoja kulmavärejä. Käytän itse body shopin tuotteita kulmiin.

"Otan illalla nukkumaan mennessä sellaisen asennon, ettei meikit sotkeennu, eli kasvoni eivät ole tyynyä vasten. Herään aamulla siitä samasta asennosta ja meikit ovat yhtä siistissä kunnossa, kuin illallakin :)"

En halua ivailla, mutta terveelle ihmiselle on mahdotonta nukkua koko yötä samassa asennossa. Jos joku paikka puutuu, niin unissaankin ihminen vaihtaa asentoa. Makuuhaavoja muuten tulisi. Eri asia on tietysti jos nukkuu vain esim. jotain 3 tunnin yöunia.

Ja vastataksesi kysymykseesi: itse en ainakaan jättäisi silmämeikkejä yöksi. Ripsivärissä on bakteereja ja ripsiväri putelikin pitäisi melko usein vaihtaa uuteen juuri tästä syystä, vaikka se ei vielä olisi kuivunut tai lopussakaan. Siis se bakteerien määrä kaiketi lisääntyy ripsarin vanhetessa. Öinen meikkien pitäminen altistaa silmiä tulehdukselle. Suosittelen, pese illalla pois!

Kulmakarvat kai eivät ole kovin läheisesti tekemisissä silmien kanssa, joten siitä en osaa sanoa, mutta ihmettelempä, miten saat oltua ilman että hierot niitä tyynyyn..

Mutta tsemppiä sinulle!:)

• PiMu

tota taisit kirjottaa tuolla alussa että peset kuitenkin meikkivoiteen ja puuterin pois yöksi.. ja tuolla loppupuoleella että: En voi lähteä ulos ilman meikkiä. Lähinnä sen takia, koska olen kärsinyt pahasta aknesta jo noin 6 vuotta. Ihoni on ilman meikkiä todella ruman näköinen.
      En voi uskoa, että mieheni pitäisi minusta sen näköisenä :'( yöllähä miehesi juuri näkee sun ihos, eihän silmämeikki sun ihoos peitä!! sori, oli pakko kommentoida! :) koita pärjäillä.. ;)

• Lola

Oli kyllä hieman sekavasti kirjoitettu. Myönnän :)
        Jätän silmämeikin yöksi, koska en pysty olemaan hänen edessään ihan täysin luonnollisena. En tiedä, miksi siitä on tullut sellainen pakkomielle.
        Ja nukun aina selin häneen. Usein jopa kiellän häntä katsomasta minuun, joten ei hän ole nähnyt minun ihoani kovin montaa kertaa.
        Päivällä se sitten onkin peitettynä paksuun meikkivoide-puuteri-kerroksen alle.

• kärsivä
        Lola kirjoitti:

Oli kyllä hieman sekavasti kirjoitettu. Myönnän :)
        Jätän silmämeikin yöksi, koska en pysty olemaan hänen edessään ihan täysin luonnollisena. En tiedä, miksi siitä on tullut sellainen pakkomielle.
        Ja nukun aina selin häneen. Usein jopa kiellän häntä katsomasta minuun, joten ei hän ole nähnyt minun ihoani kovin montaa kertaa.
        Päivällä se sitten onkin peitettynä paksuun meikkivoide-puuteri-kerroksen alle.

ymmärrän ettet kehtaa olla miehesi edessä meikittä, itsellä ni ei nyt ole miestä mutta ei kyllä onnistuis multakaan toi meikittä olo
        paska itsetunto on ja en voi sille mitään,
        toivottavasti sun ihos paranee ja ihan vinkkinä kannattaa varmaankin ne kulmat kasvattaa takaisin ja vaikka sitten kestovärjäystä kokeilla,
        ja ihoon auttaa kasvohoidot ja ihonpuhdistukset

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      202
      4198
    2. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      146
      3768
    3. Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen

No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat
      Maailman menoa
      70
      3097
    4. Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä

Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.
      Maailman menoa
      43
      1569
    5. Ikävä sinua mies

Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i
      Ikävä
      19
      1378
    6. Orpo loukkaantui fasismiin viittaavasta sanavalinnasta

Mutta miksi loukkaantui? Orpohan on tehnyt yhteistyötä fasistien kanssa jo vuonna 2019, siis jo neljä vuotta ennen loukk
      Maailman menoa
      27
      1341
    7. Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa

Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58
      Parkano
      32
      1337
    8. Sulla on avaimet ja keinot

Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      23
      1331
    9. Kiinnostaa - ei kiinnosta - kiinnostaapas

Selittäkää hämmentyneelle miksi miehiä ei ikinä kiinnosta silloin, kun sitä olisi itsekin kiinnostunut? Sitten kun siirt
      Sinkut
      115
      1108
    10. Martina haluaa Marbellaan

Martinan tekisi mieli ottaa lennot Marbellaan, jossa näkisisi kauniita ja hyväntuulisia ihmisiä. No sitten pitää matkust
      Kotimaiset julkkisjuorut
      215
      1043
    Aihe