Hyvät ja huonot puolet?
V8-moottori
24
3124
Vastaukset
- muita ei tarvita
Hyvät puolet: kestävä, komeat äänet, tehokas, kohtuullinen kulutus
Huonot puolet: hinta, saatavuus suomessa, vakuutus maksut - ..................
Ns. cross plane -tyyppisessä moottorikonstruktiossa värinätön käynti.
- WW9
Paljonko on "kohtuullinen kulutus" ??
- Retkuilija
Vääntömomentti ja hieno ääni. Huonoa paino(rautalohkoiset)
- ^^^^^^^^^^^^^^
Letukan pikkulohko (valurautainen) painaa n. 230kg apulaitteineen, onko se muka liikaa.
- -------------
^^^^^^^^^^^^^^ kirjoitti:
Letukan pikkulohko (valurautainen) painaa n. 230kg apulaitteineen, onko se muka liikaa.
On.
- seka ajoa
15 l/100km
- dinoauruksia
Riippuupa paljon koneen iästä. Kivat saundit ja väännöt, mutta eipä muuta positiivistä.
- ##########3
Mahtavan pehmeetä vetoa. Nykyään V8-moottorilla varustetaan vain kalliimman hintaluokan kulkimia ja no tietysti armeijan tarpeet pitää muistaa. Siellä on edelleen V8-V12, eikä kukaan kyseenlaista siellä.
- V-kasiaa
- tehokas polttoaineen kulutus. harvoilla muun tyyppisillä moottoreilla pääsee samaan.
- melko äänetön jos on pakoputket kunnossa ts. ei mitään nuorisovirityksiä.
- hyvin harva suomalainen käyttää jokapäiväisessä liikenteessä
- huono hyötysuhde - V8
V-kasiaa kirjoitti:
- tehokas polttoaineen kulutus. harvoilla muun tyyppisillä moottoreilla pääsee samaan.
- melko äänetön jos on pakoputket kunnossa ts. ei mitään nuorisovirityksiä.
- hyvin harva suomalainen käyttää jokapäiväisessä liikenteessä
- huono hyötysuhdeV8 äänet riippuvat siitä miten pakoputket vedetty. Jos lohkoilta tulevat putket yhdistetään, eli jenkin perässä näkyy vain yksi putken pää, niin paine-erot joista V8:lle ominainen möly syntyy tasaantuvat putkiston liittymäkohdassa. Tällaisella pakoputkistolla V8 on erittäinen hiljainen. Vasta kaasua painauttaessa alkaa kuulumaan vihaista mörinää, sekin konehuoneen puolelta.
- V8 Power
V8 kirjoitti:
V8 äänet riippuvat siitä miten pakoputket vedetty. Jos lohkoilta tulevat putket yhdistetään, eli jenkin perässä näkyy vain yksi putken pää, niin paine-erot joista V8:lle ominainen möly syntyy tasaantuvat putkiston liittymäkohdassa. Tällaisella pakoputkistolla V8 on erittäinen hiljainen. Vasta kaasua painauttaessa alkaa kuulumaan vihaista mörinää, sekin konehuoneen puolelta.
V8:n hyviä puolia etsiessä pitää muistaa, että niillä on aikoinaan korvattu suorat kasit.
Suoraan kasiin verrattuna V8 on huomattavasti kevyempi, matalampi ja lyhyempi.
Senpä takia onkin ihmeellistä että suurimmassa osassa nykyautoja on suora nelonen! V4 olisi kevyempi, matalampi ja lyhyempi.
Ei ollenkaan huonoja ominaisuuksia kun ajattelee että nykyisin autoissa on matala keula ja konekkin yleensä poikittain. - V8 parempi ku slant8
V8 Power kirjoitti:
V8:n hyviä puolia etsiessä pitää muistaa, että niillä on aikoinaan korvattu suorat kasit.
Suoraan kasiin verrattuna V8 on huomattavasti kevyempi, matalampi ja lyhyempi.
Senpä takia onkin ihmeellistä että suurimmassa osassa nykyautoja on suora nelonen! V4 olisi kevyempi, matalampi ja lyhyempi.
Ei ollenkaan huonoja ominaisuuksia kun ajattelee että nykyisin autoissa on matala keula ja konekkin yleensä poikittain.Suoran kasin suurin heikkous oli pitkä kampiakseli. Rajoitti kierroksia. Värinöiden hallinta vaikeaa. Liialliset värinät murtavat kampiakselin.
- 16+15
V-kasiaa kirjoitti:
- tehokas polttoaineen kulutus. harvoilla muun tyyppisillä moottoreilla pääsee samaan.
- melko äänetön jos on pakoputket kunnossa ts. ei mitään nuorisovirityksiä.
- hyvin harva suomalainen käyttää jokapäiväisessä liikenteessä
- huono hyötysuhde"- tehokas polttoaineen kulutus. harvoilla muun tyyppisillä moottoreilla pääsee samaan."
Esim. japsien V6-moottorit pääsevät parempaan, kuluttavat enemmän.
"- melko äänetön jos on pakoputket kunnossa ts. ei mitään nuorisovirityksiä."
On hiljainen, Tehoa otettaessa miellyttävä murina. Se suorastaan karjuu.
"- hyvin harva suomalainen käyttää jokapäiväisessä liikenteessä"
Useampi haluaisi käyttää ja nauttia miellyttävästä turvallisesta autoilusta.
"- huono hyötysuhde"
Tämähän on vaikea kommentoitava, kun ei tiedä, mihin vertaat. Veikkaan, että aasialaiseen 4-sylinteriseen. V8 on luotettavampi ja toimivampi moottori. Formuloissakin käytetään V8 ja V12 moottoreita, melko tärkeä on moottorin hyötysuhde(!). Legenda on BMW:n formuloissa aikoinaan käyttämä 4-sylinterinen moottori, joka perustui tuotantolohkoon!!.
Siihen eivät toiset pystykään. Loppukommenttina: kasi on kasi, kun et sitä vielä tiedä, niin kokeile. Varmasti ihastut V8-moottoriin.
Vielä pieni lisäys esimerkkinä: BMW:n 4,4 V8 (M62B44). Heh, onko siinä moottorissa mielestäsi huono hyötysuhde?. :). Ei tarvitse vastata, eikä perustella. - 14
V8 Power kirjoitti:
V8:n hyviä puolia etsiessä pitää muistaa, että niillä on aikoinaan korvattu suorat kasit.
Suoraan kasiin verrattuna V8 on huomattavasti kevyempi, matalampi ja lyhyempi.
Senpä takia onkin ihmeellistä että suurimmassa osassa nykyautoja on suora nelonen! V4 olisi kevyempi, matalampi ja lyhyempi.
Ei ollenkaan huonoja ominaisuuksia kun ajattelee että nykyisin autoissa on matala keula ja konekkin yleensä poikittain.Fordin V-4:n oli käytössä aika pitkää Fordissa ja Saab 96:ssa, hyvä kone mutta vaati tasapainoakselin, siis ylimääräisiä osia.
Suora 4:n on värinättömämpi ja haövempi valmistaa, siksi näin. - Retkuilija
14 kirjoitti:
Fordin V-4:n oli käytössä aika pitkää Fordissa ja Saab 96:ssa, hyvä kone mutta vaati tasapainoakselin, siis ylimääräisiä osia.
Suora 4:n on värinättömämpi ja haövempi valmistaa, siksi näin.V4 löytyi myös Lancia Fulviasta ja Jaltasta!
- v4:kö
Ja leveämpi, sekä vaatii tasapainoakselin. Pakoputkiston veto/valmistus kalliimpaa ja johtuen pakosarjojen sijainnista, vaikeampaa poikittaismoottoriin sijoitettuna.. Veemäinen käyntiääni. Vaatii kaksi kannentiivistettä ja tietysti yhtä monta kantta. Ja jos nokat on kannessa, niitäkin tuplaten suoraan nelikkoon verrattuna. Eli eiköhän ne ole nuo asiat miksi sitä ei enää autoissa käytetä.
- ----------...
Siinähän nuo tulivat, mutta tuo ensimmäinen. Vaatiihan suora nelonenkin tasapainotusakselin silloin kun tilavuus kasvaa. Yli 2,3 litraisen neloskoneen tärinät alkavat olla jo sitä luokkaa että vaatiihan sekin tasapainotusakselia kylkeen.
- Caprice 83
Polttoaineen kulutuksesta ja iskutilavuudesta:
Riippuu miten sen ottaa. Moottorin ja iskutilavuuden on oltava suhteessa autoon, kuten sen massaan yms. asioihin. Oikean kokoinen kone oikeaan autoon. Esim. eurooppalaisissa autoissa 80-luvulla saatiin pienin kulutus n. 1.6 litran koneilla. Pienemmät ja isommat koneet veivät enemmän polttoainetta.
Kolmen tonnin kokonaismassaisessa autossa sopivan kokoisella V8:lla saa aika optimin polttoainetalouden, edellyttäen toki tarkkoja säätöjä ja muutenkin hyvää moottorinsuunnittelua. Samaa ei varmaankaan voida soveltaa vaikkapa Nissan Micraan. - v8 11
kulutus nyky v8 moottoreissa on puolta pienempi kun vanhoissa kaasutin versioissa joissa pensa liki lentää pakoputkesta pois. audin 4.2 v8 keskikulutus n.11litraa/330hv
volvon esim 2.5t t5 kulutus 16litraa sadalle /248hp.kulutushan on paljon polttoaine järj.kiinni! - Chrysler 283 cid
En tiä mitä kyselet?
Chrysler 4,7 V8 lähtee avaimen käännöllä aina ekalla, oli pakkanen mitä tahansa.
Kaasupedaalia painamalla saa voimaa alle, mitä tarvii. Nöyrä kasi, pellin alla kuuluu vain hiljaista suhinaa, mutta jos voimaa tarvitaan, karjuu kuin leijona.- Cruisler
Jes! Kuulostaa vähän samalta kuin eräs Chrysler Cordoba, jota muutamaan kertaan näin kaupungilla.. Sen kyllä kuuli kilometrien päähän, jos näin sanotaan
- ..............
Laita kolikko sammuksissa olevan koneen päälle pystyyn. Käynnistä kone, anna vähän jenkaa, sammuta kone. Kolikko pysyy pystyssä koko prosedyyrin ajan.
Älä kokeile temppua kolmi tai nelisylinterisellä tai halpismallin V6:lla.- Caprice 83
Tuo legenda on hyvin matalapuristeisten ja -vireisten suorien kasien ajalta. En tiedä kyllä toimiko se oikeasti niissäkään, pitäis itte varmaan rakentaa yksi sellainen kunnolla ja kokeilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 18211366
- 575412
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html462677- 402355
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131831Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,441775Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta411440Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut271413Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61366Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v371349