Laskutehtävä

Nittaminax

Täälä kun on paljon kouluja käyneitä, niin sanokaa mulle mikä on tän laskun tulos.

40 40x0 1=?

Mun laskuoppi ei riitä tähän.

114

765

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ?

1

• Miksiköhän jotkut saavat tulokseksi myös -1 tai jopa 81 ja ties mitä variaatioita.

Haluaisin tietää mikä on oikein ja miten siihen tulokseen päästään.

• ?
        Nittaminax kirjoitti:

Miksiköhän jotkut saavat tulokseksi myös -1 tai jopa 81 ja ties mitä variaatioita.

Haluaisin tietää mikä on oikein ja miten siihen tulokseen päästään.

Ensin lasketaan yhteen, sitten kerrotaan, 0 X mitä vain on nolla.

• ? kirjoitti:

Ensin lasketaan yhteen, sitten kerrotaan, 0 X mitä vain on nolla.

Meil opetettii kertolaskun olevan ensmäitteks laskettava ....vaiks ajat muuttuu,ni sunkkaa laskutavat :)

• ?
        mamma-viis kirjoitti:

Meil opetettii kertolaskun olevan ensmäitteks laskettava ....vaiks ajat muuttuu,ni sunkkaa laskutavat :)

Oli miten oli, 0 kertaa mitä vain = 0. :))

• =

41

• Mää sain kans 41

Varrotaa ny,kuka "voittaa"

• oskari olematon

Nolla plus yksi on yksi.

• Laskutikku

Oikea vastaus on Yksi.
      Laskun alkupäästä tulee nolla ja kun siihen lisätään yksi, niin vastaus on yksi.

• Ihanko tahallaan ihmiset väärin laskevat?

Johan se kansakoulun alaluokilla opetettiin, että kertolasku ensin!
      Oikea vastaus on 41 eikä mitään muuta.
      Ellet usko, niin laske taskulaskimella. Siihen on laskukaava ohjelmoitu kaikkien matematiikan sääntöjen mukaan.

Matematiikkahan on oikeasti helppoa. Niin loogista ja selvää. Ei siitä iljennyt kouluissa kymppiä pienempää numeroa ottaa.

• Voi yhren kerran!!

Tietenkin 41. Jos tehtävä olisi esitetty sulkujen kanssa seuraavasti (40 40)x0 1, niin vastauskin olisi 1.

Pitää muistaa laskujärjestys, kuten mama-viis tuolla neuvoikin. Se on opetettu jokaiselle oppivelvollissuuden suorittaneelle, ja kuuluu matematiikan perustaitoihin. Vaan eipä niitä hallitse ihan kaikki nykynuoretkaan.

• Kyllä oppivelvollisuus on suoritettu ja ammattikoulukin, mutta en muista laskennosta juuri mitään. Muutenkin olin heikko laskennossa enkä sitä ole pahemmin missään edes tarvinnut, siis noin moninmutkaista.

• ?
        Nittaminax kirjoitti:

Kyllä oppivelvollisuus on suoritettu ja ammattikoulukin, mutta en muista laskennosta juuri mitään. Muutenkin olin heikko laskennossa enkä sitä ole pahemmin missään edes tarvinnut, siis noin moninmutkaista.

41 on ihan oikein. Luin, ja muistin, että ensin kerrotaan sitten vasta lasketaan yhteen tai vähennetään.

• Antakaa mulle nyt kaava, miten olette päässeet tuloksiinne. Ei siis riitä että kerrotte tuloksen.

• Olloshyv䨨

40 kertaa 0 = 0 ¨ 40 1 = 41

• Olloshyv䨨 kirjoitti:

40 kertaa 0 = 0 ¨ 40 1 = 41

Mutta siinähän on ensin 40 40 ja sit vasta tulee kertolasku. En mä tajuu. Kai se sit on oikein niinku sanotte.

• tumpelo.
        Nittaminax kirjoitti:

Mutta siinähän on ensin 40 40 ja sit vasta tulee kertolasku. En mä tajuu. Kai se sit on oikein niinku sanotte.

Säännön mukaan ensin lasketaan kertoasku ja sitten muut. Siinä se on.

• ..
        Nittaminax kirjoitti:

No just..enpä ymmärtänyt tuon hölkäyksen pöläystäkään.

En minäkään, mutta ei anneta sen haitata. :))

• nyt on peruskoulu...
        Nittaminax kirjoitti:

No just..enpä ymmärtänyt tuon hölkäyksen pöläystäkään.

Algebraksi nimitetään ja ilman keskikoulua tuota tuskin osaa edetä näihin laskentaohjeisiin.
        Kertolasku ensin, jos noi olisi hakasissa tai suluissa, laskentajärmestelmä muuttuisi.
        Kun kaksi miinusta muuttuu plussaksi jne... osaa jo matikkaa aika paljon.
        Ei tälläisiä laskuja ennen ollut kansakoulussa.

• nyt on peruskoulu... kirjoitti:

Algebraksi nimitetään ja ilman keskikoulua tuota tuskin osaa edetä näihin laskentaohjeisiin.
        Kertolasku ensin, jos noi olisi hakasissa tai suluissa, laskentajärmestelmä muuttuisi.
        Kun kaksi miinusta muuttuu plussaksi jne... osaa jo matikkaa aika paljon.
        Ei tälläisiä laskuja ennen ollut kansakoulussa.

Ei munkaan mielestä näitä kanslaiskoulussa ollu ja muistelen et vanhimalla likalla oli algebraa ja olin ihan hukassa.

• Nittaminax kirjoitti:

Ei munkaan mielestä näitä kanslaiskoulussa ollu ja muistelen et vanhimalla likalla oli algebraa ja olin ihan hukassa.

Ei ollu algebraa kansakoulussa. Neljä peruslaskutapaa ja prosenttilasku. Siinä ne taisi olla.

Ja jos laskukaavassa on useita laskutapoja (kuten kerto- jako-, vähennys- ja yhteenlaskua) niin aina ensin kerto- ja jakolaskut, sitten loput järjestyksessä vasemmalta oikealle niin ei mene pieleen. Sulkuja jos on, niin niitten sisusta selväksi ennenkuin jatketaan. Taisi olla kansakoulun kolmannen luokan tehtäviä tuo aloittajan esimerkki.

• tumpelo.

40x0 =0 40 0 =40 1 =41. Siis jotenkin näin, ensin kerrotaan ja saadaan 0 sitten lisätään 40 saadaan 40 ja sitten vielä 1 , vastaus on 41. Mikä on oikein!

• Onko sillä väliä miten päin se 40x0 on, esim 0x40 onko se silloinkin 0? Yks immeinen vaan muualla sekottaa mun ajatuksia. :) voi minnuu typerystä.

• nollapolla

Kun luku kerrotaan nollalla, lopputulos on nolla.
        Kun nolla kerrotaan luvulla, lopputulos on nolla.
        Mikä tahansa kertaa nolla on nolla,
        nolla kertaa mikä tahansa on nolla.

Paitsi 200 x 0 = eduskunta.

• Hih...tähän vastaukseen mää uskon täysin, ainakin viimeiseen lauseeseen. :)

• Nollapollalle oli edellinen vastaukseni.

• the._man

Kun kahdeksankymmentä kerrotaan nollalla, saadaan tulokseksi nolla ja kun nollaan lisätään yksi, niin tulokseksi saadaan yksi.

• Kyllä mua tämän ketjun antama viesti hirvittää, varsinkin kun sitä vertaa siihen hullunvarmuuteen miten samat henkilöt tietävät miten tämän maan, EU:n ja maailman raha-asiat tuollaisilla matematiikan taidoilla sitten ratkaisisivat.

• Iikkk..no mikä on sun mielestä oikea tulos. Olisit nyt senkin samaan syssyyn sanonut.

• Nittaminax kirjoitti:

Iikkk..no mikä on sun mielestä oikea tulos. Olisit nyt senkin samaan syssyyn sanonut.

Kyllä sen pitäisi olla hyvin selvä jokaiselle kansa- tai peruskoulun hyväksytysti käyneelle (kiertokoulujen oppisuunnitelmista en tiedä).

Ja on se tuonne väliin hyvin esitetty, mutta senkin jälkeen tulee vielä noita vääriä arvauksia...

• yohuuhkaja kirjoitti:

Kyllä sen pitäisi olla hyvin selvä jokaiselle kansa- tai peruskoulun hyväksytysti käyneelle (kiertokoulujen oppisuunnitelmista en tiedä).

Ja on se tuonne väliin hyvin esitetty, mutta senkin jälkeen tulee vielä noita vääriä arvauksia...

Just just. Eli et tiedä vastausta ja ympäripyöreästi vastaat vastauksen olevan jossain tuolla. No voihan sitä noinkin älyllään loistaa.
        Mikä on kiertokoulu? Vihjaatko että jotkin vastaajista ovat ainoastaan sitä käynneet. Hyh hyh......

• yohuuhkaja kirjoitti:

Kiertokouluista tässä sinulle vähän opiskeltavaa. Jotenkin vastauksesi oli halveksuntaa tai väheksyntää uhkuava sellaisia ihmisiä kohtaa joilla ei ollut muuta vaihtoehtoa. Ei kaikki ole tyhmiä, mutta tietämättömiä saattavat olla.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kiertokoulu

Guuglettamalla lisää "kiertokoulua" löytyy lisää informaatiota.

• Nittaminax kirjoitti:

Kiertokouluista tässä sinulle vähän opiskeltavaa. Jotenkin vastauksesi oli halveksuntaa tai väheksyntää uhkuava sellaisia ihmisiä kohtaa joilla ei ollut muuta vaihtoehtoa. Ei kaikki ole tyhmiä, mutta tietämättömiä saattavat olla.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kiertokoulu

Guuglettamalla lisää "kiertokoulua" löytyy lisää informaatiota.

Älä lue viestistäni muuta kuin mitä kirjoitin: "kiertokoulujen oppisuunnitelmista en tiedä". Linkkisi ei lisännyt tietojani niistä yhtään.

• ei kiertis
        yohuuhkaja kirjoitti:

Älä lue viestistäni muuta kuin mitä kirjoitin: "kiertokoulujen oppisuunnitelmista en tiedä". Linkkisi ei lisännyt tietojani niistä yhtään.

Kyllä täällä jokainen lukija tajusi mitä tarkoitit, joten turha yrittää selitellä. Miksi muuten yleensä otit edes puheeksi koko "kiertokoulun"? Juuri siksi kun halusit tölväistä.

• 1

• Voi voi...mutta se kaava miten päädyit tulokseesi.

• 41 :) Siit yhtä saa millää ilveel.

• mamma-viis kirjoitti:

41 :) Siit yhtä saa millää ilveel.

Elähän nyt. Monet saa facessakin tulokseksi 1. :)

• Nittaminax kirjoitti:

Jassoooo,siäl määki olen joka päivä tai ilta,muttei ol tätä vastaan tuulu ;)

Emmää silti saa siit ykköst,olis kiva tiätää,mimmottis siit tulee 1.
        Vissii jottain nykyaikaa sit...

• henrjii
        mamma-viis kirjoitti:

Nykyään köyhiä, ja työttömiä huijataan tuollaisilla laskutehtävillä.

• mamma-viis kirjoitti:

Heh..ootahan vaan ku se ykskaks tulee esille. Siihen on vastannu jo satojatuhansia ihmisii, mutta ne taitaa olla ympäri maailmaa. Alkuunpanija ei taida nimensä perusteella olla suomalainen. :)

• nolla mikä nolla
        mamma-viis kirjoitti:

Ykkönen tulee kun laskee sen kaavan näin: 40 (40 x 0) 1.

• Pirre*
        Nittaminax kirjoitti:

Voi voi...mutta se kaava miten päädyit tulokseesi.

Kun kerran kertolasku pitää laskea ensin, niin tehään näin: 40 x0 1 40= 41

Siis 40xnolla on nolla, mutta kun tuohon kertolaskun tulokseen (nollaan) lisätään yksi, ja 40 ntä saadaan 41.

Kylhä sie tiesit..kuhan narraat..:)

• nolla mikänolla
        nolla mikä nolla kirjoitti:

Hupsis, sekaisin tässä menee. :) Tarkoitin tietysti että kun laskee (40 40) joka kerrotaan nollalla, siitä saadaan 0 johon lisätään 1.

• Pirre* kirjoitti:

Siis 40xnolla on nolla, mutta kun tuohon kertolaskun tulokseen (nollaan) lisätään yksi, ja 40 ntä saadaan 41.

Alussa en tiennyt ja se on ihan totta. Just äsken sit laskin omalla laskimeltani mikä on tulos ja nyt tiiän. :))

• Pirre*
        Nittaminax kirjoitti:

Alussa en tiennyt ja se on ihan totta. Just äsken sit laskin omalla laskimeltani mikä on tulos ja nyt tiiän. :))

Sie oot fiksu kun kysyt mitä et tiä..eli oppia ikä kaikki :)

• Pirre* kirjoitti:

Sie oot fiksu kun kysyt mitä et tiä..eli oppia ikä kaikki :)

Hih..:) pakko kysellä jos joku asia jää vaivaamaan ja toi laskutehtävä vaivas todella. Facessa kun kysellään kaikkea mahdollista, mutta sit ei saa tietää mikä on oikea tulos. :(

• 19+1
        Nittaminax kirjoitti:

Facessakin on paljon perussuomalaisia.

• nolla mikä nolla kirjoitti:

No,mut hei nolla mikä nolla....
        ei se voi noin vaikiaa olla ; )

Laitit esimerkkiin nyt sulut 40 (40 etc.... totta,40 kertaa nolla on NOLLA.
        mutta 40 1= 41 senki höpsö

• Pirre* kirjoitti:

Moi Pirre !

Nää onki näit hauskoi kompatehtävii,mis tulee ns. helposti eri vastauksii.

Meil kiärrätettii aikanas tämmöst laskutehtävää..

3 kulkurii maksoi emännäl 30e majoituksest,eli kympin per nuppi.
        Aamul emäntä ihmetteli:"Olipas siistei ukkoi,menes piika viämään niil 5e takasi rahaa,annan hiukka alennust." Piika ihmetteli,kummottis ny 5e annan kolmel ukol ja pisti 2e omaan taskuun.Antoi joka ukol euron takasi.Eli maksu oli 9e per nuppi = 27e ja piian taskus oli se kaunis kolikko,2e eli 27e 2e=29e Mihin se yks euro hävis ?

Matematiikan taikaa ; )

• nolla mikä nolla
        mamma-viis kirjoitti:

No,mut hei nolla mikä nolla....
        ei se voi noin vaikiaa olla ; )

Laitit esimerkkiin nyt sulut 40 (40 etc.... totta,40 kertaa nolla on NOLLA.
        mutta 40 1= 41 senki höpsö

Ei oo vaikiaa. Mä vastasinkin sun kysymykseen miten joku voi saada tulokseksi 1. Oikea vastaus on tietysti toi 41.

• meeriamanda
        Nittaminax kirjoitti:

Matikassa on tietyt kaavat, joten jos niitä ei muista tai tiedä on kyllä aikans paljon ulalla! Eniten inhosin noita algebralaskuja, ta polynoomeja... tai plus - miinuslaskuja.

Olin ihan varma et vain joku kusipäinen on keksinyt noi kaavat kiukutellekseen.... ne vain piti mennä päähän... joskus jopa aputunteja ottaen.

Lasken kolme yo-kirjoituksen laskutehtävää helposti, neljännessä jo nikottelen, viidettä en osaa lainkaan. Näitä mitä lehdessä on esillä. Ja minulla ei ole yo-koulutusta.

• Nittaminax kirjoitti:

Voi voi...mutta se kaava miten päädyit tulokseesi.

Minä kuvittelin tietty tuon plussalaskun olevan suluissa. Silloin olisi tulos 1, jos ensin ynnättäisiin ja sitten kerrottaisiin. Vaan enpä tiedä sitten, tuollaista sekasotkua kun ei kouluissa esimerkeissä ollut. (Olen muutenkin enemmänkin hullu humanisti kuin mahtava matemaatikko. ) ;))

• nolla mikänolla kirjoitti:

Hupsis, sekaisin tässä menee. :) Tarkoitin tietysti että kun laskee (40 40) joka kerrotaan nollalla, siitä saadaan 0 johon lisätään 1.

Noin minäkin tulin tulokseen 1. Sinäkin vaistomaisesti pistit plussalaskun sulkuihin ensin suoritettavaksi.

• henrjii

Voi hyvää päivää
      jos olen velkaa jollekin 80£, niin maksan velkani antamalla 40 40,nolla kertaa yksi niinselviäisin yhdellä erkillä, se on 80.

• laskutaidoton..

Minusta kysymyksesi oli todella hyvä. Tästä sen nyt huomaa, että erimielisyyttä saadaan joka asiasta.

• Erimielisiä toki voidaan olla mutta onneksi ei ole riidelty. :)
        Siisti ketju mielestäni. :DD

• mut olenkin

40 (40 x 0) 1 = 41 sanois mun maalaisjärki.

• 41

Kertolasku ei tarvitse sulkumerkkejä,koska matematiikan sääntö :

Laskutehtävässä KERTOlasku lasketaan ensin !

• 41

Niinpä niin ja vastaukset vaihtelevat 1-80.
      Muutama oikeakin vastaus joukossa.
      41

• Satu*

Vastaan heti luettuani aloituksen, että yksi. siis. 1.

• En ajatellut

vaan heti kirjoitin, vastasin aloittajalle vain yhden viestin vilkaistuani, siksi meni väärin.

• t.l.

41, eli kerrotaan ekaks ja sitten lisätään nelkyt ja sit yks niin 41

näin mä aattelen ja muistelen. Jos taas olis näin eli suluis (40 40 = 80) ja sit kerrotaan nollalla ja sit lisätään yks niin sit se olis yks.
      Vai mitä?

• Niihhh...mikä nyt on oikea tulos. Kyllä mä itse ja jotkut muutkin täällä tietävät, mutta sain sen vasta tietää kun otin laskimen käteen äskettäin. :)

• Satu*

Ai niin, (voihan itku!)
        :)
        kertolaskut ensin!
        eli ensin 40x0=0 ja sitten yhteenlasku = 41.

• Hyvä Terru !

Juurikin niin !

• Sain minä tulokseksi jopa 80 kun muutin lukuja näin.
      40 40x1 0= 80 onkohan mun laskimessa vikaa...:))))

• Nollakartanolla

Tulos on n. 40. Tai jos tarkkoja ollaan, niin 41...mutta mitäpä virkaa tuolla ykkösellä on. Nelkyt kuulostaakin paremmalta ja on helpompi saada aikaseksi...10 10 10 10...tai 4x10...tai 20 20 tai 2x20....

• 41
      Mutta..
      Väärinkirjoitettua laskutoimitusta on mahdoton tulostaa, mutta oikeinkirjoitettuna siinä olisi ton kertomalaskun molemmin puolin sulkumerkit ja se olisi tehtävä ensin jolloin tulos olisi luonnollisestiki 41.

Mutta...

Paloman matikkapää on plusmiinusnolla.

• hapsukka

Ei sulla ole tuossa esimerkissäsi sulkuja. Mitä te oikein sekoilette täällä? Kyllä tuon laskutehtävän tulos on 1.

• Kuules ny hapsukka,

kertolasku lasketaan ensin.Tartte mitään sulkuja !
        Tulos olisikin eri,jos olis sulut yhteenlaskus ; ) (40 40) etc sit siit tulis jo 81.

Kiva viesti,muttei enää jaksa,se muuksi muutu : )

• hapsukka
        mamma-viis kirjoitti:

Kuules ny hapsukka,

kertolasku lasketaan ensin.Tartte mitään sulkuja !
        Tulos olisikin eri,jos olis sulut yhteenlaskus ; ) (40 40) etc sit siit tulis jo 81.

Kiva viesti,muttei enää jaksa,se muuksi muutu : )

Laskutehtävät lasketaan vasemmalta oikealle, joten koska tuossa aloituksen laskutehtävässä ei ollut sulkuja, niin tulos on 1.

• hapsukka kirjoitti:

Laskutehtävät lasketaan vasemmalta oikealle, joten koska tuossa aloituksen laskutehtävässä ei ollut sulkuja, niin tulos on 1.

Hei hapsukka,
        kerran viäl....41 on vastaus,ku kertolasku lasketaan ensiks,usko ny : )

• ope hermostui

41 saatana

• ope alkaa täristä

siis 41 saatan a

• ope alkaa täristä kirjoitti:

siis 41 saatan a

Elä sie kullanmuru suutu, jos me tumpelot emme ymmärrä mittään. Saa meitä tyhmiäkin olla, sataa,a! ;))

• <OO>

Lisätehtävä BONUS

Mikä on se periaate, jonka mukaan nämä luvut on järjestetty?

2 3 6 4 7 5 9

...kauhee miten vaikee lasku alla että saan tämän lähtemään, robottikin osaisi paremmin :(

• hapsukka

Laskekaapa seuraava ja laittakaa siihen myös kaava.

Teillä on pääomaa miljoona, sijoitatte sen vuodeksi neljän prosentin korolla, siitä menee lähdeveroa kaksikymmentäkahdeksan prosenttia. Paljonko siitä jää tilille puhtaana kuukausittain?

• meeriamanda

Höh, jokainen osaa käyttää laskinta, ja pitää tietää miten pankki laskee. Voipi yllättää!

• hapsukka
        meeriamanda kirjoitti:

Höh, jokainen osaa käyttää laskinta, ja pitää tietää miten pankki laskee. Voipi yllättää!

Entä se kaava ja tulos?

• Ei mitään.

Koska juon kaikki mitä sinne tulee, ja näin autan kreikkalaisia ja ranskalaisia ostamaan ja tekemään sen toisenkin sota-aluksen.

Ei ku ääni Niinistölle niin autoverokin nousee!

• yöuneton
        Ei mitään. kirjoitti:

Koska juon kaikki mitä sinne tulee, ja näin autan kreikkalaisia ja ranskalaisia ostamaan ja tekemään sen toisenkin sota-aluksen.

Ei ku ääni Niinistölle niin autoverokin nousee!

Nyt mää hokasin, kun suomalaiset ovat hyviä tekemään suuria risteilyaluksia niin eikö he saisi valmistaa sen kreikkalaisten sota-aluksenkin.

Muuten asiasta toiseen, mikä uhka on nyt tulossa kun kreikka tarvitsee varustaa valtiotaan ja puolustusaluettaan sota-aluksilla. Eikö me eletäkään vaaleanpuneisessa pumpulissa?

• ...

2400/kk

Kaavasta hajuakaan, laskin päässä. Oletettavasti päin aanusta :D

=DW=

• ...
        yöuneton kirjoitti:

Nyt mää hokasin, kun suomalaiset ovat hyviä tekemään suuria risteilyaluksia niin eikö he saisi valmistaa sen kreikkalaisten sota-aluksenkin.

Muuten asiasta toiseen, mikä uhka on nyt tulossa kun kreikka tarvitsee varustaa valtiotaan ja puolustusaluettaan sota-aluksilla. Eikö me eletäkään vaaleanpuneisessa pumpulissa?

Varustautuu sotaan euroopanunionia vastaan, kai.

=DW=

• + -
    • Pirre*

Tonni kai siitä noin..

• Pirre*

Tonni siitä ainakin pitäs saaha :/

• Pirre*

Oho..se tulikin, vaikkei meinannu..:)

• Pirre*
        Pirre* kirjoitti:

Oho..se tulikin, vaikkei meinannu..:)

Laskimpa väärin..niin kävi ..

• hapsukka

"Tonni siitä ainakin pitäs saaha :/ "

Pitäis saaha? No millä kaavalla sen laskit ja mikä mahtaa olla se oikea tulos?

• Pirre*
        hapsukka kirjoitti:

"Tonni siitä ainakin pitäs saaha :/ "

Pitäis saaha? No millä kaavalla sen laskit ja mikä mahtaa olla se oikea tulos?

En osaa laittaa kaavoja näkyviin..:/, mutta kerroin korolla eli 0,04 miljoonan, tuli 40 000, ja tämän kerroin taas 0,28 tuli 11 200, eli pääomavero korkotuotosta, se vähennetään 40 000 nesta, saadaan 28800 , ja jaetaan 12 sta = 2400

Oliko päin peetä? :))

• hapsukka
        Pirre* kirjoitti:

En osaa laittaa kaavoja näkyviin..:/, mutta kerroin korolla eli 0,04 miljoonan, tuli 40 000, ja tämän kerroin taas 0,28 tuli 11 200, eli pääomavero korkotuotosta, se vähennetään 40 000 nesta, saadaan 28800 , ja jaetaan 12 sta = 2400

Oliko päin peetä? :))

Tulos on aivan oikein ja se saadaan tällä kaavalla.

1000 000/ 100* 4 - 28%/ 12 = 2400

• Pirre*
        hapsukka kirjoitti:

Tulos on aivan oikein ja se saadaan tällä kaavalla.

1000 000/ 100* 4 - 28%/ 12 = 2400

Kaavoja ei kansakouluissa paljoa tarvittu, kuhan tiesi laskujärjestyksen se riitti, mutta naisen logiikallakin pärjää :)

• Aivan niin.
        Pirre* kirjoitti:

Kaavoja ei kansakouluissa paljoa tarvittu, kuhan tiesi laskujärjestyksen se riitti, mutta naisen logiikallakin pärjää :)

mutta kyllä silloin olisi hyvä heidän ajella VolvOlla eikä Oppelilla.

• Pirre*
        Aivan niin. kirjoitti:

mutta kyllä silloin olisi hyvä heidän ajella VolvOlla eikä Oppelilla.

Ihan sama, ajakuut vaikka lentokoneella, - huolet ne on rikkaillakin.., ja sitäpaitsi en aja enää opelilla.

• hapsukka
        Pirre* kirjoitti:

Ihan sama, ajakuut vaikka lentokoneella, - huolet ne on rikkaillakin.., ja sitäpaitsi en aja enää opelilla.

Entä kun tähän laskutehtävään laitetaan sulut? Eli kertolasku ensin?

"1000 000/ (100* 4) - 28%/ 12 =

• ...

41

Supokevät on mitään sanomaton sana, joka on lyhyt ja helppo muistaa. Siitä voi puolestaan johtaa matematiikan peruslaskujärjestyksen. Su-tavu tarkoittaa sulkuja, po-tavu merkkaa potensseja, ke-tavulla viitataan kerto- ja jakolaskuihin, ja viimeinen eli vät-tavu tarkoittaa vähennys- ja yhteenlaskuja

=DW=

• ...

Myönnetään, lunttasin.

=DW=

• 40 0 1=41

Yhteenlaskuahan tämä vaan. Jos tehtävä olisi muodossa (40 40)x0 1 olisi vastauksena 1.

• voiko olla totta?

Ootteko ihan tosissanne tässä ketjussa? ettekö ole käynyt lainkaan koulua? laskujärjestys opetetaan jo kansakoulussa!

• Niinpä!

Aika kultaa muistot!

• Noin tekköö

Aika multaa puistot !

• sanomitäsanot

Ja viisaana päätit tulla toistamaan jo moneen kertaan sanottua.

• Tässä =
    • ?

OOKKO TÄYSPÄINEN ????

• Minäkö? Miksi en olisi.

• nippusti

Ei perse, laskekaa nyt kännykäl vaikka, aivan sama mikä lasketaan ekax kun vastaus on oikeaoppisesti 1

• Tämä aloitus on menneen talven lumia, joten oliko pakko kaivaa ylös.

• 41

41

• Haloooooo.! Oikea vastaus on 41, jos ette muuten usko ottakaa funktiolaskin käteenne ja laskekaa.

Tähän aloitukseen on turha enää vastailla.

• automaattihenkka

muiden pitäisi tietää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      178
      7948
    2. rakastan jotakin

en uskalla sanoa sitä täällä ääneen
      Ikävä
      11
      4598
    3. Vedonlyöntiä .

Olen valmis lyömään ison vedon , että homma kaatuu . Jos kerta Sivonen ei lähde mukaan , niin ei tuoho usko kukaan muuka
      Ähtäri
      52
      3710
    4. Mikä on pahinta, mitä kaivatullesi

pelkäät tapahtuvan? Jos kuolemaa, vakavia sairauksia yms. ei lasketa?
      Ikävä
      104
      3076
    5. Turvaan tulleet lähettävät omia lapsiaan vaaraan - hullua

MOT-ohjelman jakso ”Loma vaihtui kahleisiin” kertoi, kuinka Suomessa ja muualla Euroopassa asuvat somaliperheet lähettäv
      Maailman menoa
      95
      2732
    6. Hei Antti. Minähän varoitin jo 2 v sitten, ettei sinusta tule pääministeriä, vaikka kuinka

voittaisit vaalit. Vasurit ovat aina puukottaneet toisiaan selkään, eivät koskaan edestäpäin. Marinistit varsinkin IL t
      6
      2378
    7. Uusnatsien ilkivalta Joensuussa jatkuu.

Saavat mellastaa persujen suojissa miten haluavat. Särkevät ja tuhoavat toisten omaisuutta, tähän on johtanut persujen m
      Joensuu
      12
      1628
    8. Minkä tunteen tunnet

juuri nyt? ap kiitollisuuden.
      Tunteet
      44
      1475
    9. Minkä kouluarvosanan (4-10) annat Thank God, sä tulit! sarjalle?

Katsoitko Thank God, sä tulit!? Uusi viihdeohjelma ei ollut kaikkien makuun, mutta jotkut tykkäsivät. Minkä kouluarvos
      Tv-sarjat
      63
      1300
    10. Päivi Räsänen sai kutsun kongressiin todistajaksi.

Pystyykö Päivi pysymään totuudessa ja kertomaan kongressille, että raamattu ei ole lakikirja jota pitäisi noudattaa poli
      Maailman menoa
      417
      1255
    Aihe