Mies ei osallistu asumiskuluihin

Mykistynyt..

Raha on rahaa, eikä sillä ole merkitystä paitsi silloin kun se ei riitä peruselämiseen.

Meillä on suht samatasoiset tulot. Olemme 40 , kumpikin aiemmin eronneita ja lapset maailmalla. Asumiskulut ovat eivät jakaannu mitenkään.Minä maksan kaiken. Kun otan asian puheeksi, mies vain toteaa, ettei kyllä ole reilua, mutta siihen se jää.

Te, jotka ette osallistu (mahdollisuuksistanne huolimatta) asumiskuluihin, niin miten teillä on siihen pokkaa ja mikä motivoisi teitä kantamaan kortenne yhteiseen kekoon?

46

4866

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokemusta on

      Sano sille äijälles, että yhteiset menot puoliksi ja kumpikin maksaa omat henkilökohtaiset menonsa. Mikäli ei käy, niin lopeta maksamasta yhteiset laskut ja ruokakulut. Asiaan tulee muutos ennemmin tai myöhemmin.

      • Mykistynyt

        Hyvä viesti. En kuitenkaan koe, että voin jättää maksamatta sähköä, kiinteistöhuoltoa, lämmitystä jne. Nehän menee sitten perintään, tulee maksuhäiriömerkintä ja muuta vastaavaa.

        Puhtaasti omat laskunsa mies hoitaa. Oman auton huollot, vakuutukset jne. Tosin sitten jos lähdemme johonkin, hän haluaa että aina menemme minun autolla. Jotenkin niinkuin kaikki mahdollinen vyöryy minulle.

        Olen kertonut, että minusta kulut kuuluu laittaa puoliksi. Puhuimme siitä jo ennen yhteen muuttoa muutama vuosi sitten. Käytännössä mies kuitenkaan ei ole kantanut omaa vastutaan. Olen räjähtänyt asiasta muutaman kerran. Mies kuuntelee ja on empaattinen. Seuraavaksi kun on jokin hankinta esim. pölynimuri, mikro tms. mies sanoo, että hän ostaa. pyytää minua hakemaan ja kun haen, niin eienää puhettakaan että hän lotkauttaisi korvaansakaan osallistuakseen näihinkään hankintakustannuksiin. Miksi osallistuisi hankintoihin kun ei vesi- tai sähkölaskukaan kiinnosta.

        Käsittämätöntä......


      • määmy
        Mykistynyt kirjoitti:

        Hyvä viesti. En kuitenkaan koe, että voin jättää maksamatta sähköä, kiinteistöhuoltoa, lämmitystä jne. Nehän menee sitten perintään, tulee maksuhäiriömerkintä ja muuta vastaavaa.

        Puhtaasti omat laskunsa mies hoitaa. Oman auton huollot, vakuutukset jne. Tosin sitten jos lähdemme johonkin, hän haluaa että aina menemme minun autolla. Jotenkin niinkuin kaikki mahdollinen vyöryy minulle.

        Olen kertonut, että minusta kulut kuuluu laittaa puoliksi. Puhuimme siitä jo ennen yhteen muuttoa muutama vuosi sitten. Käytännössä mies kuitenkaan ei ole kantanut omaa vastutaan. Olen räjähtänyt asiasta muutaman kerran. Mies kuuntelee ja on empaattinen. Seuraavaksi kun on jokin hankinta esim. pölynimuri, mikro tms. mies sanoo, että hän ostaa. pyytää minua hakemaan ja kun haen, niin eienää puhettakaan että hän lotkauttaisi korvaansakaan osallistuakseen näihinkään hankintakustannuksiin. Miksi osallistuisi hankintoihin kun ei vesi- tai sähkölaskukaan kiinnosta.

        Käsittämätöntä......

        Voitte yhteiset matkat tehdä vuorotellen toistenne autoilla. Koska miehesi on kulkenut kyydissäsi kaksi vuotta, seuraavat kaksi vuotta menette miehen autolla.

        Ja jos miehelle ei järjestely kelpaa, hän voi kerätä kamppeensa ja poistua. Sillä ennen tai myöhemmin tuo miehen itsekeskeisyys tulee pilaamaan suhteenne.


      • Anonyymi

        Juuri näin. Mikä helvetti saa naiset pitämään kulissia yllä tollasten ukkojen kanssa.


      • Anonyymi
        Mykistynyt kirjoitti:

        Hyvä viesti. En kuitenkaan koe, että voin jättää maksamatta sähköä, kiinteistöhuoltoa, lämmitystä jne. Nehän menee sitten perintään, tulee maksuhäiriömerkintä ja muuta vastaavaa.

        Puhtaasti omat laskunsa mies hoitaa. Oman auton huollot, vakuutukset jne. Tosin sitten jos lähdemme johonkin, hän haluaa että aina menemme minun autolla. Jotenkin niinkuin kaikki mahdollinen vyöryy minulle.

        Olen kertonut, että minusta kulut kuuluu laittaa puoliksi. Puhuimme siitä jo ennen yhteen muuttoa muutama vuosi sitten. Käytännössä mies kuitenkaan ei ole kantanut omaa vastutaan. Olen räjähtänyt asiasta muutaman kerran. Mies kuuntelee ja on empaattinen. Seuraavaksi kun on jokin hankinta esim. pölynimuri, mikro tms. mies sanoo, että hän ostaa. pyytää minua hakemaan ja kun haen, niin eienää puhettakaan että hän lotkauttaisi korvaansakaan osallistuakseen näihinkään hankintakustannuksiin. Miksi osallistuisi hankintoihin kun ei vesi- tai sähkölaskukaan kiinnosta.

        Käsittämätöntä......

        Tässä ei mikään muu ole käsittämätöntä kuin että katselet tuollasta ukkoa saman katon alla. Eroa tai kärsi.


    • ...

      Istutte pöydän ääreen ja kerrot hänelle suoraan ja jämäkästi, mitä tahdot. Sanot, että asiat ei näin voi jatkua. Sanot, että muutos on tultava - hänen on osallistuttava menojen maksamiseen.

      Sanot, kuinka tärkeää se on sinulle!

      Ja jos ei kunnon puhe auta (siis oikeasti vakava, perusteellinen keskustelu), niin kyllä on mies sitten tyhmä. Ja renttu. Eikä sinun arvoisesi.

      Jos toista rakastaa, niin kyllä silloi automaattisesti yrittää hoitaa asiat reilusti ja rehellisesti ja toista miellyttäen.

      Jos muutosta ei tule, kävele pois!

      • Anonyymi

        Ja kyllä voi hakea oman asunnon ja erota. Vittu mitä paskoja selityksiä kuulee naisilta. Ukon kyrpä ei ole sen arvoinen,että elättää ukkoa.


    • kokemusta on

      Todellakin, LOPETA se siiman antaminen ja laita kova kovaa vastaan. Ei tarvi elättää muita, jos ei halua. Kerrot faktat ja jos muutosta ei tule, niin muuta omaan kämppään. Ei ole ainakaan yhtään kalliimpaa, kuin asuisit ukkos kanssa saman katon alla. Jos tällainen menettely ei avaa ukkos silmiä, niin ei sitten mikään.

      • Mykistynyt

        Olisipa nää tunteet noin käsikädessä järjen kanssa. Jotta asia saisi vielä koomisempia piirteitä, niin kerrottakoon, että ostin tämän paikan yhteenmuuttaessa kodiksemme. Omistus on kuitenkin ainoastaan minun nimissäni. En tiedä hämärtääkö se tässä vaiheessa miehen näkemystä kuluista.

        On itsestään selvää etten odota miehen osallistuvan normaaliin kiinteistön arvon säilymisen kannalta pakolliseen kunnossapitoon, mutta mielestäni jaettavia kuluja on esim. vesi-, sähkö-, jätehuolto, kotivakuutus, tv-lupa, netti, lämmitys ja tontinvuokra. Mutta kun ei niin ei. Eikä tietenkään osallistu kotimme irtaimiston hankintaan, vaikka on valmis tekemään hankinnoista päätöksiä (kunhan toinen maksaa). Tämä on jotenkin absurdia, koska eihän kukaan asu vuokrallakaan ilmaiseksi.

        Kaiken tämän olen kertonut, mutta saan vain empaattisen katseen ja ymmärrystä, mutta siihen se jää. Todella ikävä tilanne.


      • määmy
        Mykistynyt kirjoitti:

        Olisipa nää tunteet noin käsikädessä järjen kanssa. Jotta asia saisi vielä koomisempia piirteitä, niin kerrottakoon, että ostin tämän paikan yhteenmuuttaessa kodiksemme. Omistus on kuitenkin ainoastaan minun nimissäni. En tiedä hämärtääkö se tässä vaiheessa miehen näkemystä kuluista.

        On itsestään selvää etten odota miehen osallistuvan normaaliin kiinteistön arvon säilymisen kannalta pakolliseen kunnossapitoon, mutta mielestäni jaettavia kuluja on esim. vesi-, sähkö-, jätehuolto, kotivakuutus, tv-lupa, netti, lämmitys ja tontinvuokra. Mutta kun ei niin ei. Eikä tietenkään osallistu kotimme irtaimiston hankintaan, vaikka on valmis tekemään hankinnoista päätöksiä (kunhan toinen maksaa). Tämä on jotenkin absurdia, koska eihän kukaan asu vuokrallakaan ilmaiseksi.

        Kaiken tämän olen kertonut, mutta saan vain empaattisen katseen ja ymmärrystä, mutta siihen se jää. Todella ikävä tilanne.

        Mikäli myös talo tai asunto minkä ostitte oli alunperin miehen tahtoma asunto ja sinä et siinä millään tavoin viihdy. Tietää huonoa.

        Toisaalta, jos maksat myös kumpienkin ruuat, kiinteistökulujen lisäksi, säästät erossa. Tai ostat ruuan vain itsellesi.

        On vain osattava kylmettää sydän, jotta toinen tajuaa missä mennään.

        Se kuitenkin on 100 % varma, niin kauan kun annat hänelle myötä, niin kauan hän käyttää sinua taloudellisesti hyväksi.

        Ihan kokemuksesta sanon tuon, kerran asuin kaverin kanssa kimpassa ja sovittiin kulut puoliksi. Pari kuukautta meni hyvin, sitten yht'äkkiä hänelle tuli ylimääräisiä kuluja ja maksoin 3/4 talouden ruuan useamman kuukauden.
        Satui vahingossa kuulemaan kuinka hän puhelimessa kehui onnistuneensa säästämään 10 000 markkaa tiukalla taloudella.
        Kävin kysymässä kunnalta vuokra-asuntoa ja muutin parin kuukauden päästä pois.


      • 4ja11
        Mykistynyt kirjoitti:

        Olisipa nää tunteet noin käsikädessä järjen kanssa. Jotta asia saisi vielä koomisempia piirteitä, niin kerrottakoon, että ostin tämän paikan yhteenmuuttaessa kodiksemme. Omistus on kuitenkin ainoastaan minun nimissäni. En tiedä hämärtääkö se tässä vaiheessa miehen näkemystä kuluista.

        On itsestään selvää etten odota miehen osallistuvan normaaliin kiinteistön arvon säilymisen kannalta pakolliseen kunnossapitoon, mutta mielestäni jaettavia kuluja on esim. vesi-, sähkö-, jätehuolto, kotivakuutus, tv-lupa, netti, lämmitys ja tontinvuokra. Mutta kun ei niin ei. Eikä tietenkään osallistu kotimme irtaimiston hankintaan, vaikka on valmis tekemään hankinnoista päätöksiä (kunhan toinen maksaa). Tämä on jotenkin absurdia, koska eihän kukaan asu vuokrallakaan ilmaiseksi.

        Kaiken tämän olen kertonut, mutta saan vain empaattisen katseen ja ymmärrystä, mutta siihen se jää. Todella ikävä tilanne.

        Vastaavanlainen tilanne on ystävälläni, paitsi, ettei hän omista kiinteistöä. Hänen miehensä maksaa vain talon lainanlyhennykset ja ystäväni maksaa kaikki kulut mitä talosta on. Olen yrittänyt sanoa, ettei ole oikein toisen lisätä omaisuuttaan ja toisen maksaa kaikki menot. Ystäväni miehellä ei ole autoa, joten myös auton kaikki kulut ystäväni maksaa. En näiden vuosien aikana ole ymmärtänyt mikä tässä asiassa voi olla näin vaikeata, että pistää itsensä rahallisesti tämmöiseen tilaan vain puolison vuosi, olisi sitten naimissa tai ei.


      • mekkk
        4ja11 kirjoitti:

        Vastaavanlainen tilanne on ystävälläni, paitsi, ettei hän omista kiinteistöä. Hänen miehensä maksaa vain talon lainanlyhennykset ja ystäväni maksaa kaikki kulut mitä talosta on. Olen yrittänyt sanoa, ettei ole oikein toisen lisätä omaisuuttaan ja toisen maksaa kaikki menot. Ystäväni miehellä ei ole autoa, joten myös auton kaikki kulut ystäväni maksaa. En näiden vuosien aikana ole ymmärtänyt mikä tässä asiassa voi olla näin vaikeata, että pistää itsensä rahallisesti tämmöiseen tilaan vain puolison vuosi, olisi sitten naimissa tai ei.

        Jos on naimisissa niin asialla ei ole mitään merkitystä kun saa tasinkoa kun eroaa mutta jos on avoliitossa niin silloin ei toisen omaisuutta kannata maskella kun avoerossa ei saa mitään jos ei ole omistajana. Avioerossa laaskettaan puolisoiden omnaisuus ja vähennetään velat ja se kummalle jää enemmän nettovarallisuutta menee puoliski.


      • Vaikeaa
        Mykistynyt kirjoitti:

        Olisipa nää tunteet noin käsikädessä järjen kanssa. Jotta asia saisi vielä koomisempia piirteitä, niin kerrottakoon, että ostin tämän paikan yhteenmuuttaessa kodiksemme. Omistus on kuitenkin ainoastaan minun nimissäni. En tiedä hämärtääkö se tässä vaiheessa miehen näkemystä kuluista.

        On itsestään selvää etten odota miehen osallistuvan normaaliin kiinteistön arvon säilymisen kannalta pakolliseen kunnossapitoon, mutta mielestäni jaettavia kuluja on esim. vesi-, sähkö-, jätehuolto, kotivakuutus, tv-lupa, netti, lämmitys ja tontinvuokra. Mutta kun ei niin ei. Eikä tietenkään osallistu kotimme irtaimiston hankintaan, vaikka on valmis tekemään hankinnoista päätöksiä (kunhan toinen maksaa). Tämä on jotenkin absurdia, koska eihän kukaan asu vuokrallakaan ilmaiseksi.

        Kaiken tämän olen kertonut, mutta saan vain empaattisen katseen ja ymmärrystä, mutta siihen se jää. Todella ikävä tilanne.

        Ehkä voisit syödä itse ulkona... Ja et vaan mene kauppaan. Laitat miehen aina kauppareissulle. Niin maksais sitten ainakin ruoat.


    • niin tai näin

      No mitäs vit..tuu haet mikroja ja imureita jos mies ei anna rahaa. ei kannata hakea ennen kuin saat rahaa käteen. olet varsinainen pösilö ja tossun alla eläjä kun teet kaiken mitä mies haluaa. Minä heittäisin ukon pihalle jos ei rahaa alkaisi kuulumaan.

      • Myksitynyt

        Kiitos, sä oot kyllä oikeassa. Oli oikeastaan hyvä kun kirjoitin tänne. Kun lukee itse, mitä kirjoittaa, niin ... Järkyttävää.

        Tilipäivä oli juuri, seuraava kk. päästä Maksoin vain osan laskuista ja tilille jäi 250 eur.... Pinossa odottaa melkein tuo sama summa, mutta ajattelin sopia jos voi siirtää eräpäivää....

        Tää kirjoittaminen on oikeasti hyvä, koska kirjoitettuani tilanne näyttäytyy nyt aika selkeänä.

        Kiitos taille kaikille vastauksista. Uskokaa taiälkää, tästä on ollut minulle todella paljon apua. Aika hyväksikäytetty olo....


      • mekkk

        Anna miehellesi vaikka kuukausi aikaa hoitaa oma osuutensa kuluista ja jos tilanne ei muutu niin sarjoita lukot asunnosta uudestaa ja alkaa ukko ihmetellä kun ei avain kaykkään enää lukkoon ja sitten voit kertoa että hommaa oma asunto kun et maksa mistään mitään. Liatappa mies maksamaan kaikki ruuat ja muut jutut niin voi auttaa.


    • gjkl234lkjdgf

      Mykistyneitä tässä on tosiaan muutkin kuin sinä. Ei voi olla totta, mikä sika!

      Kirja- tai paperikaupasta saa parilla eurolla A0-kokoisen paperi-/kartonkiarkin. Jospa se ois viimeinen yhteinen asia, minkä joudut yksinäs ostamaan, kun teet näin: kirjoitat vaikkapa muutamankin viime kuun ajalta kaikki yhteiset laskut ja kotitalousostokset siihen, summat myös, ja kuka on maksanut. (Olettaisin, että joka kohtaan tulee sinun nimesi.) Sitten teippaat sen johonkin näkyvälle paikalle, esim. jääkaapin oveen. Siinä vähän tukea sille, että laitat miehen selkä seinää vasten.

      Elätät siipeilijää. Kenenkään ei ole pakko tehdä niin. Se loppuu, kun pidät oikeuksistasi kiinni

      Käytännössä kannattanee muuten siirtää osa noista juoksevista kuluista miehen nimiin. (Esim. vakuutus, tv-lupa, sähkölasku onnistunee ihan hyvin.) Sitten sun ei tarvitse siltä anella erikseen rahaa.

      • mekkk

        EI mitään paperia vaan pc on taulukkolaskenta ohjelma ja sinne kaikki laskut niin saa nopeasti laskettua mitä mikin maksaa ja se summa puoliksi tai pyydäppä mieheltäsi 500€ vuokraa asumisesta.


    • kliineri

      Kyllä näin on, jos ukkos ei osallistu yhteisen elämisen kuluihin, niin KÄSKE muuttamaan omaan kämppään. Sanot asian suoraan ja päättäväisesti. Maailma on täynnä siipiveikkoja.

    • Toinen hyväksikäyett

      Haa! Olen vastaavassa tilanteessa kuin sinä. Huomaan ettei kukaan kohderyhmästä ole vastannut kysymykseesi. Vastaus kiinnostaisi myös minua.....

      **************
      Te, jotka ette osallistu (mahdollisuuksistanne huolimatta) asumiskuluihin, niin miten teillä on siihen pokkaa ja mikä motivoisi teitä kantamaan kortenne yhteiseen kekoon?
      *************

    • 6

      Ei kannata mitään pokkaa kysellä, vaan katsoa peiliin. Sieltä löytyy syy ja ratkaisu ongelmaan. Pitää vaatia osallistumista yhteisiin kuluihin tai hyvksyä loinen suhteessa tai heittää loinen pihalle.

    • FiksuLiisa

      Pistä mies pihalle, jos ei maksa puolikasta normaaleista menoista!
      Vai haluatko olla kynnysmatto,jonka yli kävellään mennen tullen?

    • oppeliini

      Tietenkään mies ei maksa kun hän varsin hyvin tietää että sinä hoidat kaikki maksut. Tarjoat autosi teidän yhteisiin rientoihinne, olen jopa varma että tarjoilet hänelle hopeatarjottimella ateriat ja kaiken kukkuraksi - - - itsesi!

      Mies ei ole tyhmä, sinä olet!

      Jos mies olisi sairas henkisesti ja ruumiillisesti, kykenemäton hoitamaan itseään, käytoksesi voisi ymmärtää....mutta että sinä kaadat kovalla tyollä ansaitsemasi eurot ronskin, terveen "miehen" hyvinvointiin, on...... äärettomän tyhmää.

      Laitappa, hyvä nainen, tuo lintsari ja hyväksikäyttäjä ulos kodistasi (ilman sinun kodin avaimia!!!!!!!) ja ala käyttämään ansaitsemasi eurot itseesi ja omaan hyvinvointiisi. TAI lahjoita ylimääräinen todella hätää kärsiville, sellaisiakin kun Suomessa on!

    • siipeilijän ex-vaimo

      Minun 1. mies oli myös sellainen siipeilijä. Hän osteli itselleen kameroita ym., mutta ei maksanut ruoasta eikä asunnosta mitään. Jos hän tiesi, että minulla on 10.000 € tililläni, hän keksi, että hänen autonsa on rikki ja pitää ostaa uusi, muuten hän menettää työpaikkansa. Valetta kaikki. Lisäksi hän ihastui minun tyttäreeni ja yritti saada suhdetta aikaan, ei onnistunut. Silloin minäkin vihdoin tajusin, missä mennään ja käskin kävellä ovesta ulos. Yhteisen lapsen elatusmaksut otin Försäkringskassasta, asuimme Ruotsissa. FK peri häneltä ja ne olivat jatkuvasti ulosotossa.
      Mutta aloittajalle: elämä voi olla parempikin. Nyt minulla on hyvä mies, joka huolehtii minusta.

    • määmy

      Tuohon varsinaiseen kysymykseen et todennäköisesti tule saamaan mitään järkevää vastausta.

      Vastaus voisi olla "Mitä suotta maksamaan, kun muija on niin tyhmä ku maksaa pienen kinastelun jälkeen".

    • ex-elättäjä

      Ainakin yksi keino on, osta ruokaa vain itseäsi varten. Vie kaikki ylimääräinen vaikkaa työpaikan vaatekomeroon ja ota mukaan annokset vaan yhdelle. Siis poista kaikki jauhoista lähtien kotoa, että kaapit ammottavat tyhjyyttään. Tee se viikonlopun aluksi ja jatka vähintään kuukausi..jos ei ala ihmetellä mitä syö, niin johan on kumma. Jos meinaa syödä vaikka rahkapurkkisi, niin kilju heti, että se on sun ja kaada vaikka sen syliin, että jää syömättä jos ei siitä muuten luovu.. olen yhden äijän elättänyt ja toista en ala..lapsetkin alkavat olla omillaan ja erosta on 5 vuotta, mutta sen muistan edelleen, että elättäjäksi en enää ala.

      Joku neuvotteluvaltti on oltava, ei mies usko kuin kiristystä tai lahjontaa..ihan niin kuin viisivuotias.

    • Siipeilijät

      Onkohan se kovinkin yleinen asenne? Mies tietää hyvin, että vaimo ei tunnollisena ihmisenä voi päästää vakituisia menoja perintään, ja niin jatkaa ajasta aikaan vetkuttelua.
      Selityksiä on joka kuulle, yllättäviä menoja, kaverin rahapulaan lainatut sataset, pankin epäselvyydet! Muistan omalta kohdaltani, että miehen arvo laski alle nollan, kun hän sanoi, että pankkivirkailija oli kavaltanut HÄNEN tililtään rahat pois.
      Ihan kuin olisin niin typerä, että minuun uppoaisi joka ikinen selvitys, minkä mies keksii.
      Mutta ENSI kuussa kaikki selviää. Odota siihen.

    • faskjgädsa

      MInä olen saman ikäinen ja mieheni kuten sinun miehesi. Hänen vastauksensa on, että hän ei halua maksaa siitä, mikä voi hyödyttää toisen miehen siittämiä lapsia.

      • Mykistynyt

        Tuo voi kyllä olla miehinen ajatusmalli. Mutta en kyllä ymmärrä miten omileen muuttaneet lapset hjyötyisivät siitä, että mies maksaa meidän kahden kodista esim. vesilaskun? Vai onko ajatus se, että kun mies ei osallistu, niin minulta ei säästy rahaa esim. sitä vesilaskun vertaa lapsille perinnöksi? :)


    • ....................

      Mahtaa äijällä olla tilillä rahaa, kun ei oo tarvinnut vuosikausiin maksaa laskuja.

    • elättäjätär

      Olin ihan samanlaisessa tilanteessa kuin aloittaja... ettei vaan olisi sama mies kierrossa!!!! Mies ei maksanut senttiäkään asumis- tai muita kuluja, asunto oli mun ja kaikki laskut tuli tietysti mulle. Sen lisäksi tykkäs lainata mun autoa, koska se oli uudempi (ja tankissa bensaa) ja aina piti ostaa sille vielä röökit ja kaljat "tuo samalla kun käyt kaupassa". Eipä siihen muu auttanut kuin antaa häätölappu käteen. Ja kaiken huippu, oli kehunut kaverilleen miten "asuminen on halpaa". Ja mies oli tosiaan 50-vuotias, ikuinen tyhjätasku.

    • Höynäytetty

      Taitaa olla minulla myös ollut kierroksessa sama hyväksikäyttäjä. Olisko nyt 53v. Mitään ei maksellut ja loisi luonani, kaupassakin latasi kärryyn kaikenlaista ja kassalla tokaisi, että sinä maksat ja häipyi samantien ulos.

      Ja sama juttu, omassa autossani oli aina vähintään puoli tankillista bensaa. Itse osti omaansa "vitosella korkeintaan kympillä". Käski myös tilata kaikenlaista tavaraa aina lastenrattaista, keittiönkalsuteisiin ja koneisiin (sinullahan on kanta.asiakkuus) hän sitten maksaa. Kun maksun aika tuli, niin tokaisi, että mitäpä sitä kertaalleen maksettuja enää makselemaan.

      Kusettaa tälläkin hetkellä uutta avokkiaan, aviókin omistamassa omakotitalossa "remonttireiskana" ja tasanvarmasti ei osallistu kuluihin. Meidän suhteen aikaan jätti omatkin laskut maksamatta ja makseli sitten karhulaskuja. Rahaa oli tuolloin, hyvät tulot, mutta ne meni kurkusta alas ja kavereille tarjotessa baarissa.

    • tänäkin päivänä

      Onko näin että miespitää puhelimensa äänettömällä kotona ollessa. auto syrjäiseen paikkaan ja ainakaan sinä kyydissä ei ajella.

      oikeesti mieshän salailee niin paljon asioita että älä elätä vaikka muu yhteiselo onnistuukin. näitä auervaaroja vaan on

    • En oikein ymmärrä, että miksi ihmiset sietävät tällaista käytöstä kumppaniltaan? Sittenhän asia on harvinaisen OK, jos molemmat ovat sopineet, että toinen hoitaa kaikki maksut, mutta jos niin ei ole, niin kyllähän asialle nyt jotain pitäisi tehdä! Kerta asuntonne on sinun ostama ja sinun nimissäsi, niin sinä sanelet säännöt ja sen mitä miehen tulee maksaa. Jos se ei miellytä, niin näytä ovea! Minä en ainakaan tuollaista siipeilijää katsoisi päivääkään!

    • miehes on mulk..ku

      Miksi annat miehen asua sun omistamassa kodissa jos se ei maksa siitä mitään. Parisuhde tarkoittaa mun mielestä että jaetaan kulut ja muut puoliksi vähintään. sähkö, vesi, ruoka, kiinteistöhuolto jos omakotitalo, vuokra kuuluu puoliksi. Mulla ei riittäisi pokkaa olla maksamatta. Jos yhdessä eletään niin kulut jaetaan yhdessä puoliksi.

    • oppeliini

      "Te, jotka ette osallistu (mahdollisuuksistanne huolimatta) asumiskuluihin, niin miten teillä on siihen pokkaa ja mikä motivoisi teitä kantamaan kortenne yhteiseen kekoon? "

      Tuohan oli Mykistyneen kysymys.

      Loisen vastaus: " Ei mikään. Minulla ei ole minkään valtakunnan moraalikäsitteitä. Minulle kuuluu kaikki mitä muut minulle antavat, omasta vapaasta tahdostaan. Varsinkin kun naiset tyotävät itseään minulle. Päinvastoin, minä olen niin haluttu että oikeastaan minun pitäisi saada kaiken ylläpidon lisäksi palkkaa!
      Niinkuin tämäkin, melko tyhmä nainen, saisi olla onnellinen että yleensäkkään huomoin sitä oman ylhäisen seurani arvoiseksi.
      Jos tämä yksinkertainen nainen koskaan hiukkaakaan viisastuu ja laskee minut menemään - tai minä loydän paremman elättäjän - niin lähden ilomielin tukka suorana. Upeitakin elättäjänaisia Suomessa on roppakaupalla! Ainoa mitä minun tarvitsee tehdä on vain pikkuisen lirkutella heille ja johan kaikki ovet aukeaa"

      Vastasiko tuo kysymykseesi?

    • yksin kotona

      Tyhmä kysymys ehkä minulta mut miksi asut sen miehen kanssa jos se ei maksa puolia vuokrasta, ruuasta, sähköstä tai vedestä? Miehen kuuluu myös siivota ja tiskata puolet tiskeistä. Lisäksi miehen kuuluu pestä omat pyykit!! En ymmärrä nykyajan naisia et miksi ne ei vaadi tasa-arvoa suhteessa vaan tekevät mitä mies käskee. Ehdotan että heität miehen pellolle jos ei ala puolia rahoja vuokrasta tulemaan. Eläminen ei ole ilmaista ja ruuan hintakin vaan nousee koko ajan..

    • kedy

      Meillä vastaus on se, ettei olisi tätä halunnut ikinä ostaa, eikä tässä asua, joten ei koe tarvetta maksaa mistään. Asunto on siis minun. Hieno puoliso.

    • ammeebba

      Yhteinen tili johon molempien siirrettävä sama summa rahaa kuussa yhteisiin menoihin kuten ruokaan ja kodin hankintoihin... meillä se toimii. Nettipankissa saa maksun menemään automaattisesti jokakuu samana päivänä niin ei voi unohdukseenkaan vedota. Lisäksi itse makaan puolet vastikkeesta vesistä sähköistä bensoista yms miehen tilille kun hänen kämppä ja auto... asunto- ja autoainaa saa yksinään lyhennellä omista rahoistaan kun ne yksin omistaakin...

      • Vaikeaa

        Tuokaan valitettavasti ei ole ihan aukoton systeemi. Kun toinen voi vaikka mennä nostelemaan sieltä tililtä rahaa. Eli tililtä menee vaikka 1000 euroa, mutta nostaakin sieltä sen jälkeen 500 euroa. Meillä jatkuvasti tuli riitaa siitä, kun toinen nosteli tililtä useasti rahaa ja tilillä oleva raha ei riittänytkään laskuihin. Lupasi maksaa takaisin, mutta ei maksanutkaan. Jolloin minä sitten laitoin sinne lisää rahaa. Tuon porsaan reiän voisi tukkia sillä, että hänelle ei laiteta tilinkäyttöoikeutta. Tai kylmän viileästi antaa asian olla ja antaa tulla muistutuslasku... jne. Mutta sitten on vielä semmoinen juttu, että jos on sovittu vaikka joku tietty summa mikä menee sinne tilille, niin toinen voi mennä muuttamaan sen toiselta mitään kysymättä. Tai jos vaikka sähkölasku, vastike tms. nousisi, niin toinen ei nosta sovitusta huolimatta sitä omaa summaansa.


    • piparminttuli

      En lähtisi kysymään miten heillä on pokkaa vaan mikä tekee sinusta niin epätoivosen että ostat miehen. Sillä ostamistahan tuo on. Jos maksat kaiken ja elätät miestä vaikka hällä on tuoloja. Ei tuossa ole muuta kysyttävää kuin kattoa peiliin ja kysyä itseltä mitä sinä haluat ja mihin hintaan.

    • tunsin_yhden_onneksi_ohi

      Usein hyväksikäyttäjillä on kaunaa ja kateutta toimintansa taustalla. Ottamalla irti kaiken mitä saavat he paikkaavat jotain elämänsä vajetta tai kolhua. Vaikka asiansa hoitamalla he voisivat nauttia itsekunnioituksesta, he mieluummin luikahtavat matalan aidan kohdalta. Se vielä lisää sitä epännistumisen ja kaunan tunnetta joka on kuin kierre. Saattavat myös ajatella, että jos toinen on niin hölmö että maksaa kaiken niin on sen sitten ansainnutkin.

    • Kdjdls

      Miu ja mau ja valivali. Eikö aikuinen ihminen osaa pitää puoliaan? Mikä naisia vaivaa? Pelottaako, että luuseri lähtee ja kaverit pitää huonompana kun ei ole MIESTÄ?

      • tunsin_yhden_onneksi_ohi

        Ei kaikki välttämättä osaa. Monet määrätietoisesti kasvatetaan täyttämään toisten tarpeita. En usko että kavereiden ajatukset tässä määräävät, yleinen hylätyksi tulemisen pelko paremminkin. Surullista, mutta totta.
        En pidä tätä sukupuolitettuna kysymyksenä (vrt. naisia vaivaa). On niitä kilttejä poikiakin aika paljon, joita naiset vedättää ja itsensä elätyttää antamatta mitään vastinetta.


    • naispaholainenko

      Voi hyvä helevetti, että ME naiset ollaan tyhmiä!!!!!
      Onko se totta, että se ukko on oltava HINNALLA MILLÄ HYVÄNSÄ!!!!!!!!!
      Minun ukko on lentänyt aikapäiviä sitten ulos asunnostani, ketään en elätä, jos tasavertaisuus ei toteudu, niin yksin vaikka koko loppuelämä. KUNNIOITA AP ITSEÄSI!!!! ...ja nakkaa se ukko ULOS!

    • Anonyymi

      Miten katsotte tuollaisia miehiä. Herätkää pahvit.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      3744
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      27
      2274
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2111
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2005
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      92
      1685
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1287
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    Aihe