Ilmoitus

Istun kukkivan sitruunapuun alla.
(Hyvä haju)

15

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lemuaa.......

      (Hyvä haju)

      Taitaa olla hyvät hajut kämpässäsi.

    • ad fontes

      Siellä missä viime viikon vietin, sitruunat putoilivat suoraan sydämeeni.

      • Mielikuvana tuo vaikuttaa hiukan katkeralta.
        Harmillista.

        *sokeroi mielikuvaa*


      • ad fontes
        buddy-love kirjoitti:

        Mielikuvana tuo vaikuttaa hiukan katkeralta.
        Harmillista.

        *sokeroi mielikuvaa*

        Siemaus ikiaikaisen lähteen vettä ja pisara hunajaa, elämä on makujen sinfonia.


    • Oletko sä uslkomailla? Kreikassa oli komeita sitruunapuita. :-) Olisinpa taas siellä lämpöisessä.

      • Huppati ulkomailla..


      • ol_io kirjoitti:

        Huppati ulkomailla..

        Botit saattavat olla missä tahansa, sillä etäkeho on edullinen ja edustava vaihtoehto paikalle siirtymiseen nähden.

        (tai sitten se puu asuu ruukussa)


      • buddy-love kirjoitti:

        Botit saattavat olla missä tahansa, sillä etäkeho on edullinen ja edustava vaihtoehto paikalle siirtymiseen nähden.

        (tai sitten se puu asuu ruukussa)

        Mjoo. Sitruuna on aika tarkka kasvupaikastaan. Tuli vaan mieleen, että vielä etelässä olis toisen kukinnon aika kokolailla tässä kohtaa vuotta. Ruukkusitruunan sielunmaisemaan en ole tutustunut.


      • ol_io kirjoitti:

        Mjoo. Sitruuna on aika tarkka kasvupaikastaan. Tuli vaan mieleen, että vielä etelässä olis toisen kukinnon aika kokolailla tässä kohtaa vuotta. Ruukkusitruunan sielunmaisemaan en ole tutustunut.

        Jaa, näköjään sitruuna voikin kukkia ympäri vuoden. Tsekkasin.


      • ol_io kirjoitti:

        Mjoo. Sitruuna on aika tarkka kasvupaikastaan. Tuli vaan mieleen, että vielä etelässä olis toisen kukinnon aika kokolailla tässä kohtaa vuotta. Ruukkusitruunan sielunmaisemaan en ole tutustunut.

        Ei se ole ruukkukasvina hankala.
        Kestää laiminlyöntiäkin aika hyvin.
        Pidin loppukesän ulkona ja nyt siinä on runsas kukinta.
        Pitäisi hiukan kyllä lannoittaa.


        (tai sitten hämään tässä palstaa ja olen todellisuudessa tosiaan etelän lämmössä ;)


      • ol_io kirjoitti:

        Jaa, näköjään sitruuna voikin kukkia ympäri vuoden. Tsekkasin.

        Niin voi.
        Tosin käytäntö riippuu sisätilan säistä ja kastelun rytmistä.


      • buddy-love kirjoitti:

        Ei se ole ruukkukasvina hankala.
        Kestää laiminlyöntiäkin aika hyvin.
        Pidin loppukesän ulkona ja nyt siinä on runsas kukinta.
        Pitäisi hiukan kyllä lannoittaa.


        (tai sitten hämään tässä palstaa ja olen todellisuudessa tosiaan etelän lämmössä ;)

        Heh, kuinka vaan. Ite oisin kyllä mieluusti etelän lämmössä. Lähinnä nyt katselemassa paikallista kulttuuria jne. Eikä tarttis vaatetustakaan niin paljoa, kun tarkenee vähemmälläkin. Eikä ois kukaan valittamassa, että istut liikaa netissä. Kun etelässä ollessa en istuis minuuttiakaan. :-)


      • buddy-love kirjoitti:

        Niin voi.
        Tosin käytäntö riippuu sisätilan säistä ja kastelun rytmistä.

        Miten hyvin se menestyy talven yli? Tai missä lämpötilassa viihtyy parhaiten? Ja miten tärkeä valon määrä on?


      • ol_io kirjoitti:

        Miten hyvin se menestyy talven yli? Tai missä lämpötilassa viihtyy parhaiten? Ja miten tärkeä valon määrä on?

        Välillä se on melko lehdetön, mutta näyttää kuuluvan asiaan.
        Parhaasta en osaa sanoa. Näyttää viihtyvän viileällä ikkunapöydällä. Valoa kohtuullisesti, muttei mitenkään kovin paljon.

        Nyt testaan sitä hiukan lämpimämmällä ikkunalla. Valoa on muuten vähemmän, mutta vieressä on lamppu usein päällä (oikean väristä valoa).

        Luultavasti tämä kukinnan runsaus tekee jotakin ja tuskin nyt jaksaa kantaa kaikkia sitruunoita (se tiputtelee raakileita itsekseen kun niin päättää)

        Helppo ja varma kasvi.
        Kilpi- ja villakirvat kuitenkin näyttävät pitävän siitä ja jos niitä jostakin ilmaantuu, niin hävittäminen on hankalaa (ei voi käyttää systemaattista myrkkyä jos aikoo syödä niitä sitruunoita).


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2063
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1149
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      731
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      547
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe