Mitä eroa kyseisillä tuotteilla on ja kumpi on sinulla toiminut paremmin? Toimiiko noin 6kk vanhaan arpeen?
Cica-care vs Mepiform
6
1782
Vastaukset
- Tuloksista en varma
Luin tietoja tuosta Cica-care silikonilevystä. Ohjeissa levy käskettiin irrottaa pari kertaa vuorokaudessa ja pesemään se. Käyttöaikaa yhdelle levylle luvattiin 2-4 viikkoa.
Itse olen käyttänyt Mepiformia ja muistaakseni ohjeissa käskettiin ottaa kerran päivässä irti ja käyttöaikaa olisi viikko. Tuosta pesusta en muista mainitun Mepiformin ohjeissa. Olisikohan sitäkin voinut käyttää pidempään jos olisi pessyt välillä.
Eiköhän molemmat ole yhtä tehokkaita ja niitä suositellaan vanhoillekin arville. - Kumpi parempi?
Onko sitten silikonilevyt parempia kuin esim. voide? Ainakin Cica-carella on voide, mitä apteekissa suositeltiin arpiin.
- terveisin leikelty
Itse olen tullut seuraavaan useiden leikkaushaavojen hoidon jälkeen.
Ensinnäkin noita voiteita ei kannata pitää muuta kuin esim kasvoalueella. Vaatteet hankaa ne hyvin pian pois. Muutenkin arpihoidoissa myös PAINO vaikutuksella on merkitystä eli ihan konkreettisella teipillä. Jotkut kirurgit ovat sitä mieltä, että jopa pelkkä painovaikutus auttaa, ihan ilman silikonivaikutusta, mikäli hoito aloitetaan välittömästi leikkauksen jälkeen. Myös VENYMISEN estämisellä, eli haavan paikoillaan pysymisellä tukevasti on merkitystä hyvän , ohuen arven aikaan saamiseksi. Jotkut kirurgit sanovat, että tavallinen ruskea paperikuituteippi on pitävämpi, kuin mitkään erikoisteipit lähinnä ajatellen haavan liikkuvuutta.
Olen tullut siihen tulokseen, että aluksi käytän tavallista haavateippiä useamman viikon. Ne kyllä alkavat monesti ärsyttämään ihoa punoituksella ja kutinalla ennen pitkään. Muutaman viikon jälkeen alan käyttää Mepiform haavateippiä suikaloiden sopivan leveitä suikaleita haavoihin.Tässä vaiheessa iho on jo niin terve, et Mepiformia pidän putkeensa yli viikonkin paikoillaan, jos pysyvät hyvin. Jos teippejä irrottelee, pysyvät huonommin ja saa laittaa uutta jatkuvasti. Ihoni kestää Mepiformia hyvin, ei kannata kuitenkaan aloittaa liian aikaisin, tuoreeseen haavaan. Mepiform hoitoa jatkan jopa vuoden tarvittaessa ja vaaleita, ohuita arpia olen saanut näillä käytännöillä. Noista pestävistä teipeistä en tiedä mitään.
En tietenkään sauno silikoniteippien kanssa, suikussa käyn normaalisti.
- ....
Minä rupesin käyttää noin viikko sitten Mepiform laastaria/teippiä, mutta ajattelin että jos jollain olisi kokemusta että kumpi merkki toimii paremin. Pidin teppiä viikon, otin se aina suihkun ajaksi pois. Pysyi yhtä hyvin kun ekaa kertaa laittaessa. Ny vaihdoin teipin uuteen. Kerran teippi unohtui suihkun aluksi, mutta otin sen heti pois kuin muistin että se oli vielä paikoillaan. En tykkää käyttää suihkutellessa, koska teippi muuttui hieman limaisen oloiseksi.
- ååp
Kuinka pian mepiform tai cica-care on teillä auttanut? Olen pitänyt mepiformia kohta 2 viikkoa, mutta ei vielä ainakaan mitään muutosta. Luulen ettei edes auta. Laastareita on vielä neljäksi viikoksi jäljellä, jos ei ole minkäänlaista muutosta, niin koitan cica-carea. Toivon todella että saan arven vaaleaksi puolessa vuodessa.
- Odota rauhassa
Tuloksia ei tule viikoissa vaan kuukausissa. Mepiformin valmistajan ohjeissa puhutaan 3-12 kuukauden hoitoajoista. Ennakolta ehkäisemiseen (tarkoittanee keloidin torjumista) hoitoajaksi kerrotaan 2-6 kk arven kunnosta riippuen.
Oletko lukenut tämän linkin ohjeet?
http://www.molnlycke.com/fi/Wound-Care-Products/Product-selector---Wound-division/Tabs/Products/Mepiform/?activeTab=2
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723063
- 552725
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322335- 792188
- 951996
- 571929
- 121576
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171537Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301380Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301351