Jääköhän seurustelusuhde haaveeksi minun osalta?

carmanXX

Olen nyt 28v nies, ja on tässä välillä alkanut tuntumaan, että tuleekohan seurustelusuhteet jäämään haaveeksi minun osalta?
Elämäni aikana minulla on ollut n 2 melko lyhyeksi jäänyttä suhdetta, joista viimeisin päättyi vähän yli 5 vuotta sitten. Viime vuosina on sitten ollut aika hiljaista sillä rintamalla, jos ei pieniä säätöjä ja joitakin yhden illan juttuja lasketa. Haluaisin jo löytää kivan ja ihan tavallisen nuoren naisen, jonka kanssa aloittaa pidempiaikainen seurustelusuhde. Haluan vielä kuitenkin nauttia elämästä, joten en vielä haaveile mistään perheestä, uudesta omakotitalosta ja farmariautosta, mutta olisi se kiva kun olisi se tyttökaveri elämässäni, jota rakastaa ja jonka kanssa jakaa yhteisiä hetkiä, ja katsoa mitä tulevaisuus tuo tullessaan.
En ole löytänyt syytä että miksi tyttökaverin löytyminen on niin vaikeaa, ja ehkäpä siihen varmaa syytä on vaikea löytääkkään. Kotiin en todellakaan ole jumittunut, vaan käyn kyllä ihmisten ilmoilla kuten iltaelämässä ja harrastuksissa. Salilla ja uimassa käyn kerran viikossa, ja yhtenä päivänä viikossa käyn myös opiskelemassa kitaransoittoa paikallisella työväenopistolla. Tanssipaikoilla ja baareissa tulee myös käytyä viikonloppuisin aina silloin tällöin.
Yksi sellainen kumppanin löytymistä vaikeuttava asia on, että kun ei tiedä, että mistä sitä voisi ihan oikeesti etsiä, vaikka kuljen noinkin paljon ihmisten ilmoilla.
Tuon baarielämän olen huomannut aika toivottomaksi, kun tuntuu että ei sieltä löydä kuin niitä yhden illan juttuja korkeintaan, kun ei siellä taidan kovin moni olla mitään pidempiaikaista etsimässäkään. Muutenkin enemmistö baarien naisista tahtoo olla niitä bilehile-pissiksiä. Baarihommat muutenkin alkanut välillä kyrsiin, kun se on sitä että rahaa palaa ihan turhaan ja seuraavana päivänä, jos ei nyt ihan krapula, niin ainakin väsynyt eli natkula olo, niinkö setäni ruukasi aikoinaan sanoa, on koko seuraavan päivän. Ja kaikki loppupeleissä ihan turhan takia.
Nettideittejä olen myös harrastanut, mutta ne oikeastaan ovat vielä toivottomampia kuin baarit. Tarvitaan melkein lottovoittoon verrattavissa olevaa tuuria, että nettideiteistä seurustelukumppanin löydät. Motivaationi nettideittalun osalta on nykyisin miltei nollassa, kun jos jollekkin kiinnostavalle profiilille päättää viestin heittää, niin vastausta ei takuulla kuulu ja eihän nuo nuoret naiset tunnu itsekkään olevan kovin innokkaita tekemään aloitteita.
Vaikeaa on nykyisin siis ketään löytää, mutta kuitenkin tuntuu noita ihmisiä, nuoria ja nuoria aikuisiakin pariutuvan ihan tuon tuostakin. Kaupungilla ja milloin missäkin näkee onnellisen näköisiä nuoria pareja, ja facebook sivut ja netin galleriat ovat toinen toistaan hempeimpiä söpöilykuvia pullollaan. Karseeta katseltavaa pitkäaikaissinkuille. Myös aika monet minunkin tutut ovat kumppaninsa löytäneet, ja voi vain ihmetellä, että miten se joillakin vain natsaa, ja he sattuneet olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan.

Kaikesta huolimatta en ole monien tämän palstalaisten tavoin naisvihaajaksi alkanut, koska se on typerää ja mielestäni ei se ole yksistään naisten syytä, jos kumppanin löytyminen on lujassa. Seurustelusuhteen syntymiseen kun on paljon muitakin vaikuttavia seikkoja.

Ulkonäöstäni ja siisteydestäni pidän myös huolen, ja en ole myöskään mikään persjalka vaan paremminkin roteva ja pitkä mies. Eli ainakaan tällaisilla asioilla ei pitäisi mahdollisia kumppaniehdokkaita karkottaa.
Kuitenkin tässä alkanut välillä tuntuun, että ei ole seurustelukumppania minulle ehkä tarkoitettu.
Eli tällaisia ajatuksia nyt.

Hox!
Palstan maineen tuntien, toivoisin mielellään asiallisia kommentteja

7

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • trolli-esko

      Jotkut jää yksin. Jotkut nousee suosta. Mikä ratkaisee kohtalon? Sattuma ja oma panostus. Aina ei oma panostus riitä, mutta harvemmin sattuma tuo onnea jos ei ole yhtään itse panostanut. Riskejä kannattaa ottaa, sillä kaikki me ollaan kuolleita sadan vuoden päästä ja joku itsensä nolaaminen merkitsee yhtä paljon kuin hyttysen pieru keskikesällä.

    • -tiitiäinen-

      Kirjoituksesi perusteella en näe yhtäkään syytä miksi sinulla ei olisi kaikki mahdollisuudet saada kumppania itsellesi. Ajatuksesi vaikuttavat harvinaisen täyspäiseltä tämän palstan normi antiin verrattuna, toiveesi kohtuullisilta ja et vaikuta naisvihaa, katkeruutta tai luonne- ja asennevikaa potevalta nuppivikaiselta.

      Realistisen kuuloiset toiveet kumppanin ja tulevaisuuden suhteen ja mikäli tuo "nuoren naisen" toivominen ei tarkoita tämän palstan kolmikymppisten ukkojen teinien perään haikailua, vaan suunnilleen ikäistäsi, niin uskoisin, että on vain ajan kysymys milloin ja missä sopivaan kumppaniin törmäät. Näitä 10v tai ylikin itseään nuorempia haikailevia odottaa yksinäinen tulevaisuus, sittenkin, jos fantasioistaan heräävät joskus, sillä haihatteluillaan ovat sitten jo ohittaneet realistiset mahdollisuutensa saada enää myöhemmin juuri minkäänlaista tai minkään ikäistä naista.

      Vaikutat ainakin itse aktiiviselta sosiaalisiin kontakteihin hakeutumisen suhteen ja se on avainasemassa. Hyviä paikkoja kumppanin hakemiseen ei taida ollakaan, aika sattumanvaraista mistä kukakin sen oman kultansa löytää. Kuitenkin mitä enemmän hakeudut eri paikkoihin missä on muita ihmisiä ja mitään mahdollisuutta sosiaaliseen kanssakäymiseen, niin sen paremmat mahdollisuudet sopivaan törmäämiseen.

      Trolli-esko on oikeassa, että oma panostus ja sattuma ratkaisee samoin kuin siinä, että riskejäkin kannattaa ottaa eikä pelätä itsensä nolaamista.

      Onnea kumppanin löytymiseen!

    • suomihuora=15nussima

      Kokeile ulkomailta.

    • 0898iutyfh-ekavekara

      Jos baarit ja nettideitit ei toimi, niin sitten vaan sieltä harrastusten parista, työpaikalta, opiskelupaikasta tai missä nyt käytkään. Sieltä ja niistä paikoista missä käyt. Ala harrastaa amerikkalaista kulttuuria, eli siis uskalla pyytää ihmisiä treffeille kaikkialta. Mikä sitä estää kirjastossa oikeasti jotain ihmistä kysymässä, mitä ihmiset siinäkin pelkää? Tai pitääkö aina odottaa sata vuotta? Miksi pitäisi olla jossain erikoisessa "luvallisessa" paikassa ja itse tehdä asioista vaikeaa?
      Miksi olisi oikein just baarissa lähestyä, miksei voi muuallakin? Mitä väliä mitä muut ajattelee? Mitä väliä lähteekö yksi tai kaksi jos kolmas lähtee? Ei sussa ton kuvauksen perusteella ole mitään vakavaa vikaakaan, eikä mitään ihmisyyttä kummempaa siis. Joten miksi seurustelukumppania ei olisi sulle tarkoitettu, ai koska baarista ja netistä ei löydy? Siinäkö ne on oikeasti kaikki vaihtoehdot? Omasta asenteesta on paljon kiinni, ja se on luonnollista mihin itse suhtautuu niin.

      Eikä kaikkia tartte heti treffeille pyytää, kahville menee ihmiset nykyään ihan muutenkin, siis esim. harrastuksen jälkeen jos vaan on aikaa. Että pitää laajentaa ajatustaan ja keinojaan, jos kapea-alaisuus ei ole se mitä haluaa. Et sä ton kuvauksen perusteella muutenkaan baarista ja netistä ketään oikeaa löydä, kun tuntuu, että sä haluat löytää jonkun oikeasti kiinnostavan, etkä "ketä tahansa". Joten ei muuta kun muuttamaan omaa ajatusta ja asennetta, tekemään jotain uutta jos vanha ei toimi. Siitä se on kiinni ja siitä se lähtee.

      Onneksi sä olet noin nuori vielä, sulla on aikaa kokeilla, ja siis, tuskinpa tuossa iässä kannattaa mitään kirvestä kaivoon heittää, vuosia ja vuosia on. Toivottavasti. Tsemppiä!

    • "kun jos jollekkin kiinnostavalle profiilille päättää viestin heittää, niin vastausta ei takuulla kuulu"
      Kyllähän ne vastaa jos oikein kirjoittaa... mutta vain jos itte vastaat sitä mitä he hakee. Ainakin mä oon yleensä saanut vastauksen nyt puolen vuoden aikana jos oon kirjoittanut jollekin. Kannattaa arvioida ensin ns. oma tasonsa ja sitten lähestyä vastaavia naisia, näin itte oon tehnyt jonka myös olen todennut toimivaksi.

      "paremminkin roteva ja pitkä mies"
      Sama mulla, siksipä naisen pitää olla pitkä myös jotta ei tartte kumartua siihen pussauskorkeuteen... sellanen n. 180cm ois hyvä, eikä haittaa vaikka on korkkarit. Itte kun olen kengät jalassa himpun verran alle 2m.

      Tsemppiä, mä oon itte samanikänen kuin sä. Sulla tosin asiat tuntuu olevan paremmin kuin mulla... eipä mulla muuta.

    • n--20

      Tiedän miltä tuo tuntuu,vaikka olen nainen. Itsekin monet rukkaset saaneena mietin jääkö seurustelusuhde vain haaveeksi. Olen vain kohdannut itsekkäitä miehiä,ollut väärään aikaan väärässä paikassa, tai sitten itsessäni on jotain vikaa kun suhteeni eivät koskaan pääse seurusteluun asti.Pisin juttu on ollut 3kk tapailua jonka jälkeen mies lemppasi,taas.
      Ei ole helppoa kohdata ihmisiä täällä Suomessa,kun kulttuuri on mitä on. Baarit ovat oikeastaan ainoa paikka tutustua vastakkaiseen sukupuoleen jos ei ole edes harrastuksia missä kävisi muita kun omaa sukupuolta. Harvemmin kuulee näitä että kadulla,bussissa tai kaupassa törmättiin ja tutustuttiin vaan kyllä kumppanit useimmin löytyvät yhteisistä kavereista,töistä,koulusta tai harrastuksista.Harmi että minullakin on niin pienet piirit kavereissa ettei uusiin ihmisiin juuri tutustu.
      Nettideittailu saattaa käydä raskaaksi jos tapaa monia eikä yksikään kolahda,mutta kannattaa ainakin yrittää.

      Tsemppiä sinulle kumppanin etsintään!

    • carmanXX

      Lisään vielä tähän, että hyviä yrityksiä on myös ollut tässä viime vuosien aikana, mutta kaatuneet milloin mistäkin syystä. Yksi syy jonka olen pannut merkille, että monilla nuorilla naisilla ei vain yksinkertaisesti ole aikaa tapailulle. Monilla heistä työ tai opiskelu, ja joillakin jopa molemmat verottavat niin paljon vapaa-aikaa, että sopivaa väliä treffeille voi olla vaikea löytää. Tähän asiaan olen törmännyt aika usein, kun olen yrittänyt saada sovittua treffejä uuden tuttavuuden kanssa, niin hänelle ei ole ikinä passannut. Koko homma on sitten ennen pitkää rauennut.
      Niin, ja sen tuossa olen unohtanut mainita, että en opiskele enään ja työpaikkakin on melko lailla miesvaltainen, niin ei sielläkin on aika huono tutustua tulevaan seurustelukumppaniin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      104
      2942
    2. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      312
      2240
    3. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      125
      2075
    4. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      152
      2039
    5. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      93
      1450
    6. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      28
      1173
    7. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      115
      1113
    8. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      38
      1057
    9. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      59
      1014
    10. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      46
      868
    Aihe