Aina kun ehdotan ravintolaa, niin vaimoni ehdottaa jotain toista. Aina kun ehdotan elokuvaa, niin vaimoni ehdottaa jotain toista. Aina kun ehdotan lomakohdetta, niin vaimoni ehdottaa jotain toista. Aina kun ehdotan yhteistä harrastusta, niin vaimoni ehdottaa jotain toista. Tätä listaa voisi jatkaa loputtomiin......
Minulla on mitta täynnä.
Miksi AINA pitää olla eri mieltä?
7
2339
Vastaukset
- Ollako vai erota?
Onpas vaikeaa. Mitähän jos antaisit vaimosi ehdottaa ensimmäisenä? Homma toimii myös toisinpäin.... :) No joo, kosto ei ole hyvä taktiikka.
Tuo ei kuulosta hyvältä parisuhteelta. Haluatko todella jatkaa taistelua loputtomiin?
Pistä ylös vaimosi vastaehdotukset. Sitten kun tulee riita, sinulla on perusteltu näkemys ja lista, eikä mutu-tuntuma. Ehkä vaimosi silmät aukeavat. - oilisi
Oletko kysynyt vaimoltasi, miksi hän on eri mieltä ehdottaessasi jotakin? Hän ei välttämättä edes tajua, mitä vastailee. Ja oletko aivan varma, että ehdotat kivoja paikkoja? Jos tarjoat lähipubin lätkäiltaa äijäporukassa, niin voihan olla ettei vaimosi näe siinä mitään kivaa ja toivoisi teidän menevän johonkin,jossa saatte olla kahden? Kannattaa miettiä tilannettanne kokonaisuutena, eikä heti leuka täristen olla vaatimassa eroa.
- no, miten teette?
No tuohan on vain neuvottelua?
Eikö ole hyvä kuulla toisenkin mielipide?
Eihän se sitä tarkoita, että aina tehtäisiin vain toisen toiveiden mukaan, vai tarkoittaako? - Helpponakki....
Vaimosi esittää "vahvaa naista" ;)
Joka toinen ja joka toinen, pikkuhiljaa yhteinen löytyy, pidä pääsi.....joka toinen kerta. - Kax kyttyräinen
Ei ero kannata...... yritä myydä se ensin, arabeille.
- NikoS
Ap, olette LUONEET suhteen jossa asettaudutte vastapuolille, sisäisten ristiriitojenne takia. Kyse ei aina välttämättä ole siitä, että oikeasti oli eri mieltä. Hakeudutte tarkoituksellisesti vastapuolille (osin alitajuisesti), kun monet taas lähtee suhteessa rakentaa samaa mielipidettä. Tilannetta ei ole varmastikaan helppo korjata. Suhteenne ongelmien selvittäminen ja itsetutkiskelu voisi toimia.
- piuo9iyugj834t49t4
Hmm... Miksi teidän suhteenne toimii noin. Tehän sen suhteen olette rakentaneet ihan naimisiin saakka, koska puhut vaimostasi. Miksi siis te alunperin olette pysyneet yhdessä, jos olette kaikesta aina eri mieltä? Miksi olet mennyt naimisiin naisen kanssa, jonka koet AINA olevan eri mieltä?
Kuulostaa tosi hassulta ravintolan, lomakohteen ja harrastuksen takia erota, aika pinnallisella pohjalla suhde on.
Oletko koskaan ystävällisesti, ihan aidosti kiinnostuneesti kysynyt, kävisikö sinun ehdotuksesi vaan nyt suoraan, koska oikeasti haluaisit sitä? Tai kysynyt miksi hän aina on eri mieltä, haluaako hän vaan keskustella eri vaihtoehdoista (mikä voi olla hyvin mahdollista) vai tosiaan olla eri mieltä? Kannattaa kysyä, mutta se pitää tehdä oikeasti ystävällisessä hengessä eikä sortua riitelemään. Muuten ei saa vastausta. Voihan se olla, että sinullakin on myös joku tapa joka aiheuttaa tuota vastarintaliikettä. Kerron esimerkin eräästä entisestä tutustani. Hän vastasi itse aina vähätellen, kun ehdotin jotain. Hän kävi aina neuvomaan, tietämään paremmin ja hän ikäänkuin aiheutti sen ettei hänen kanssaan halunnut olla samaa mieltä mistään, ei jaksanut enää ottaa huumorilla. Jopa asioissa, mitä hän ei tehnyt, minä tein, hän muka tiesi paremmin. Aina neuvomassa ja pätemässä. Se oli hänelle huomaamatonta, mutta minulle todela turhauttavaa. Huomasin itsessäni, että aloin olla hänen kanssaan automaattisesti eri mieltä joka asiasta ja ikäänkuin pistää hanttiin sillä. En tarkoita että teillä olisi juuri samanlainen tilanne, vaan että voisiko se olla tämän kaltainen. Hän oli mies ja minä olen nainen.
No, pääsin hänestä siis helposti eroon, mutta kaikkitietävyys ei ole ihan harvinainen piirre miehissä. Etenkin naisille pitää olla pätemässä, ja aina pitäisi olla parempi. Lisäksi miehillä on enemmän tapana alkaa neuvomaan, kuin vaan kuunnella. Joten, voisi olla että joku tämmöinen lipsahdus on teilläkin käynyt. Vaimosi sitten on alkanut reagoimaan siihen, ehkä tajuamattaan, ehkä tahallaan, niin ettei enää suostu pieniinkään asioihin suoraan.
Kummankaan ei aina tarvitse huomata sitä, se voi olla huomaamatontakin, ei siis tahallista tai kiusantekoa, mutta kannattaa miettiä ja keskustella. Tietty, jos kyse on isommistakin asioista, kyse voi vaan olla hallinnan tarpeesta. Sellaisiakin ihmisiä on, joitten pitää saada hallita kaikki tai maailma romahtaa, jopa ravintolan valinnassa. Siitäkin kannattaa jutella, koska ei sekään hyvä juttu ole, mutta sillekin monet ovat sokeita. Usein etenkin naisilla on taas sitä, koska heidän niskoilleen usein sysätään jo pienestä saakka kiltin tytön paineet, ja kaikki pitää osata, hallita ja aina olla hyvin.
Usein kuitenkin ristiriitatilanteisiin on molemmat syypäitä. Joten mieti asiaa useammalta kantilta, ennenkuin alat eroa ottamaan ravintolan valinnan takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517203Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?425022HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3002798- 1502113
Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki321706Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1381652- 201637
Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4021573mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k111367Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E121337