Rakkaus ei kysy lupaa eikä pyydä anteeksi

Näin se vain on

Kun löytää ihmisen jota on koko elämänsä etsinyt on se menoa! Tahtoisin että jokainen saisi sen tunteen kokea sillä se on kaikkein suurinta mitä elämässä on. Sitä ei pikkuporvarillinen moralismi kahlitse, rakkaus voittaa kaiken!

126

3031

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Huhuu moraali!

Se on itsekästä rakkautta jossa ei mikään muu paina mitään, on vain minä minä MINÄ !!! Minä haluan, minä otan toiselta lupaa kysymättä ja anteeksi pyytelemättä. Kun vain MINÄ SAAN ei väliä kärsiikö joku toinen, kärsiikö pieni viaton, syytön lapsi. Meneekö pienen lapsen myöhempikin elämä vikaan, ei väliä kun kaikkivaltias MINÄ istuu valtaistuimella.
      ANTEEKSI vääriä tekojaan pyytää vain toisen ihmisen huomaava HIENO JA FIKSU IHMINEN, ei itsekäs ilkeä oman minänsä rakastaja!
      Oikea rakkaus joka voittaa kaiken on vallan muuta!!!

• such'is'life

"Minä otan toiselta lupaa kysymättä ja anteeksi pyytelemättä"...

Tarkoitat mitä? Jos otetaan lähtökohdaksi, että tämä "minä" on tilanteessa, jossa ollaan menossa salasuhteeseen perheellisen ihmisen kassa, keneltä hänen pitäisi lupaa kysyä? Tämän toisen henkilön vaimolta / mieheltä..? Eikös se ole kuitenkin niin, että jokainen aikuinen ihminen vastaa itse omista tekemisistään ja itse antaa "luvan", jos lähtee uskottomuuden tielle. Toista ihmistä ei voi omistaa eikä papin aamen ole mikään virallinen "lisenssi" omistamiseen. Kyse on sitoutumisesta, ei omistusoikeudesta. Valitettavaa, että joidenkin sitoumukset ovat heikompia kuin toisten, mutta on myös virhe kuvitella, että omistaa toisen ihmisen!

Jos kohtelet puolisoasi aina yhtä hyvin kuin odotat hänen kohtelevan sinua, kunnioitat, luotat ja rakastat, tuskin joudut uskottomuutta kohtaamaan. Niin metsä vastaa kuin sinne huudat. Vaikka miten olet sitä mieltä, että olet tehnyt kaiken "oikein"... Oletko tullut kysyneeksi puolisoltasi, mitä hän toivoo ja odotaa parisuhteeltanne? Harvoin kahden ihmisen haluamiset ja toiveet menevät täysin yks'yhteen. Tietysti onnistuneeseen parisuhteeseen kuuluu kyky tehdä kompromisseja puolin ja toisin - mutta sitä ei ole esim se, että toinen taipuu toisen tahtoon tämän mieliksi. Tällä tiellä kun ollaan, voimakastahtoisempi puoliso pitää omaa mielipidettään "meidän" mielipiteenämme ja saattaa ennemmin tai myöhemmin tipahtaa korkealta ja kovaa, kun pomotettu puoliso löytääkin oman tahtonsa.

Aloitukseen sanoisin, että noin se juuri on: rakkaus voittaa kaiken, lopulta.
        Ei ole olemassa "oikeaa" ja "väärää" rakkautta. On vain ihmisiä, jotka kohtaavat joko "oikeaan" tai "väärään" aikaan.

• dina*

Vähintään yhtä itsekästä rakkautta on olla päästämättä irti, jos kumppani rakastaa toista. Eipä ole kovin fiksua, hienosta puhumattakaan.

• dina*
        such'is'life kirjoitti:

Tarkoitat mitä? Jos otetaan lähtökohdaksi, että tämä "minä" on tilanteessa, jossa ollaan menossa salasuhteeseen perheellisen ihmisen kassa, keneltä hänen pitäisi lupaa kysyä? Tämän toisen henkilön vaimolta / mieheltä..? Eikös se ole kuitenkin niin, että jokainen aikuinen ihminen vastaa itse omista tekemisistään ja itse antaa "luvan", jos lähtee uskottomuuden tielle. Toista ihmistä ei voi omistaa eikä papin aamen ole mikään virallinen "lisenssi" omistamiseen. Kyse on sitoutumisesta, ei omistusoikeudesta. Valitettavaa, että joidenkin sitoumukset ovat heikompia kuin toisten, mutta on myös virhe kuvitella, että omistaa toisen ihmisen!

Jos kohtelet puolisoasi aina yhtä hyvin kuin odotat hänen kohtelevan sinua, kunnioitat, luotat ja rakastat, tuskin joudut uskottomuutta kohtaamaan. Niin metsä vastaa kuin sinne huudat. Vaikka miten olet sitä mieltä, että olet tehnyt kaiken "oikein"... Oletko tullut kysyneeksi puolisoltasi, mitä hän toivoo ja odotaa parisuhteeltanne? Harvoin kahden ihmisen haluamiset ja toiveet menevät täysin yks'yhteen. Tietysti onnistuneeseen parisuhteeseen kuuluu kyky tehdä kompromisseja puolin ja toisin - mutta sitä ei ole esim se, että toinen taipuu toisen tahtoon tämän mieliksi. Tällä tiellä kun ollaan, voimakastahtoisempi puoliso pitää omaa mielipidettään "meidän" mielipiteenämme ja saattaa ennemmin tai myöhemmin tipahtaa korkealta ja kovaa, kun pomotettu puoliso löytääkin oman tahtonsa.

Ei ole olemassa "oikeaa" ja "väärää" rakkautta. On vain ihmisiä, jotka kohtaavat joko "oikeaan" tai "väärään" aikaan.

On myös olemassa ihmisiä, jotka kokevat uhrautumisen olevan ainoaa oikeaa rakkautta. Joiden mielestä puoliso on itsekäs, ellei tee samoin. Pitäisi kynsin ja hampain pitää liitosta kiinni, vaikka vähintään toinen kärsisisi.Tosi neuroottista.

• Näin se vain on
        dina* kirjoitti:

Vähintään yhtä itsekästä rakkautta on olla päästämättä irti, jos kumppani rakastaa toista. Eipä ole kovin fiksua, hienosta puhumattakaan.

Aivan, jos toista rakastaa päästää hänet menemään jos kumppani rakastaa jotain muuta!

• Ole rohkea!

Kerran täällä vain eletään, toista tilaisuutta ei anneta. Kuolinvuoteellaan yllättävän monet katuvat eniten sitä että tekivät aina mitä muut odottivat, laittoivat muiden tarpeet omiensa edelle, oli liian kiltti. Onneen on tartuttava kaksi käsin eikä miettiä mitä muut ajattelevat!

• Kukkakaalikorva T.
        Näin se vain on kirjoitti:

Aivan, jos toista rakastaa päästää hänet menemään jos kumppani rakastaa jotain muuta!

Voi siskot hyvät, kyllä mies on aivan vapaa lähtemään jos haluaa. Ei vaan halua, vaikka teille puhuukin toista.

• ronja__

Haloota. Ihmisen pitää ennenkaikkea rakastaa itseään pystyäkseen rakastamaan muita. Ellei rakasta itseään, pystyy syyttämään kumppaniaan, nimittelemään ilkeäksi, itsekkääksi tai ihan miksi vain, tämän rakastuessa toiseen. Ellei rakasta itseään, manipuloi, käyttää valtaa, alistaa, moralisoi.

Jos kumppani rakastuu toiseen tai ei halua jatkaa liittoa, itseään ja kumppaniaan rakastava ihminen päästää irti. Tässä lainaus Laura Närhen hienosta biisistä:

"Mä annan sut pois
        Mä päästän sut pois
        Vaikka sattuu
        Sä annat mut pois
        Sä päästät mut pois
        Kaikkeen tottuu"

Sinun kannattaisi miettiä miksi et rakasta itseäsi.

• ap puhuu asiaa

Kuulehan HUHUU moraali, onko sinun ollut pakko rakentaa elämäs yhden ihmisen varaan? Ihminen on silloin kypsä menemään avioliittoon ja perustamaan perheen, kun tietää että jos se puoliso vaikka huomenna kuolisi pärjää yksinkin. Aina on ensin oltava ennen perheen perustamista sen verran lja, että jos vaikka tuleekin avioeroa, sairaus, pärjää ilman toistakin, AIna saa apua muualta kun pyytää sitä.Särkynyt sydän on periaatteessa vain särkynyt haave jostakin, joka ei toteutunut vaikka niin haaveilit.

Olen itse eronnut, ja voi että meillä menee hyvin molemmilla osapuolilla, ymmärrämme ja kunniotamme toisiamme paremmin eron jälkeen. Silti molemmlla on uudet suhteet. Lapset asuivat mun kanssa enkä koskaan kiristänyt miestäni joka halusi erota toiseen naiseen rakastumisen vuoksi.
        Jos häneltä oli puuttunut kanssani jotakin, on se mun hyväksyttävä, aikuinen ihminen ei voi muuttua enää perusluonteeltaan.
        Lapset eivat kärsi , ainostaan silloin jos vanhemmat ovat sen verran tyhmiä että eivät osaa järjestää vanhemmuuttaan eron jälkeen oikein. Itse annoin esim. isän käydä illalla lukemassa sadun lapsille, miksi en antaisi? Rakkautta ei voi pakottaa eikä ostaa, ei ohjata järjellä. Yhdyn täysin aloittajaan, ymmärrän, että ei siinä paina paljon lapset, velat, talot, raha kun tuntee oikean rakkauden. Aina on otettava riskejä elämässsä, ja luovuttava huonosta asiasta. MItä olisin enää halunnut pyytää miestäni silloin jäämään? Ehkä hän olisi vastuuntunnosta voinut jäädä , mutta olisin tiennyt että hän olisi ollut onneton, ehkä pettänyt edelleen.

• Huhuu moraali
        such'is'life kirjoitti:

Ehei, kuka täällä on puhunut toisen omistamisesta? Avioliitossa on kysymys puolison KUNNIOITTAMISESTA. Perusta pelkälle tunteelle on kuin hiekkamaa, kun tuuli tulee ei sitä enää ole ja rakennus romahtaa.
        Oikea rakkaus on paljon enemmän kuin rakastuminen. Oikea rakkaus rakastaa vielä sittenkin kun myrskypäivät tulee ja se kestää! Kun nämä päivät yhdessä jaksetaan on rakkausliitto vieläkin lujempi. Lujaa liittoa ei myrskyt kaada, jossakin vaiheessa tyyntyy! Uusin voimin käydään kohti uusia myrskyjä.
        Juuria ei ole rakkaudella joka ensimmäiseen erimielisyyteen kaatuu. Pelkille tunteille perustettu liitto on kuin tuulessa huojuva puu.
        Mitä saat aikaan itsekkäällä rakkaudellasi, sen myöhemmin tulet elämässäsi kantamaan taakkana.

• Huhuu moraali kirjoitti:

Ehei, kuka täällä on puhunut toisen omistamisesta? Avioliitossa on kysymys puolison KUNNIOITTAMISESTA. Perusta pelkälle tunteelle on kuin hiekkamaa, kun tuuli tulee ei sitä enää ole ja rakennus romahtaa.
        Oikea rakkaus on paljon enemmän kuin rakastuminen. Oikea rakkaus rakastaa vielä sittenkin kun myrskypäivät tulee ja se kestää! Kun nämä päivät yhdessä jaksetaan on rakkausliitto vieläkin lujempi. Lujaa liittoa ei myrskyt kaada, jossakin vaiheessa tyyntyy! Uusin voimin käydään kohti uusia myrskyjä.
        Juuria ei ole rakkaudella joka ensimmäiseen erimielisyyteen kaatuu. Pelkille tunteille perustettu liitto on kuin tuulessa huojuva puu.
        Mitä saat aikaan itsekkäällä rakkaudellasi, sen myöhemmin tulet elämässäsi kantamaan taakkana.

Huhuu moraali: kymmenen pistettä sinulle.
        Aikuisen ihmisen on myös kyettävä pitämään kiinni lupauksistaan, kaikista niistä, niin, ettei yksi ihastus vie mennessään ja jätä jälkeensä rikkinäistä perhettä, perhettä ilman toista vanhempaa.

• afrodite*
        Huhuu moraali kirjoitti:

"Oikea rakkaus rakastaa vielä sittenkin kun myrskypäivät tulee ja se kestää! "

Miksei oikea rakkaus sitten kestä pettämistä?

Ihmiset kuvittelevat rakastavansa lujasti puolisoaan, mutta todellisuudessa rakastavat itse luomaansa mielikuvaa puolisostaan. Liitto romahtaa heti, kun puoliso tekee jotain oman mielikuvan vastaista.

• anette*

Hei. Kenen elämää elät ellet omaasi? Kenestä et voi ikinä erota? Kenen kanssa sinun täytyy tulla toimeen, vaikka mitä tapahtuisi?

Jos minun puolisoni rakastuisi toiseen, niin päästäisin irti. Toivottaisin hyvää elämänjatkoa. Mikään muu ei painaisi mitään tässä asiassa.

• 1elämä 1mahdollisuus

Entäs "huhuu moraali" kun suuri joukko ihmisiä menee naimisiin tai suhteeseen aivan muista syistä kuin SE rakkaus ?

Toiset eivät löydä sitä oikeaa koskaan,toiset varttuneemmalla iällä mutta JOS se löytyy ylipäätään,se pitää elää tai kärsiä "väärässä suhteessa".

Sinä teet sen tavallasi,minä tavallani mutta en moralisoi tai syyllistä muiden tapaa.

• voitaivas tätä taas

hahahhahahha. ja lehmät lentää. Naurettavaa väittää että kumppani tuosta noin vain rakastu toiseen. Ei sellaista olekaan. Siihen on johtanut salasuhde. ENnen suhteeseen alkamista olisi pitänyt yrittää korjata asiat mitkä avioliitossa mättää.
      Pettäjä ei pääse koskaan vastuustaan.
      Sinäkö "näin se vain on" luovuttaist vuosien avioliitoan noin vain ilman minkäänlaista protestia? En ukso.

• Usko pois

Ehkäpä ne lemmut sitten lentävät :)
        Rakkaus ei kysy lupaa - se tulee! Kurjaa jos ei ole päässyt sitä tunnetta kokemaan.

• Usko pois kirjoitti:

Ehkäpä ne lemmut sitten lentävät :)
        Rakkaus ei kysy lupaa - se tulee! Kurjaa jos ei ole päässyt sitä tunnetta kokemaan.

Ihastuminen ei kysy lupaa, se voi tulla milloin vain, rakkaus taas on jotain paljon syvempää, siihen ei päästä kertalaakista, siihen tarvitaan jo se salasuhde.

• usko pois
        Maraton1970 kirjoitti:

Ihastuminen ei kysy lupaa, se voi tulla milloin vain, rakkaus taas on jotain paljon syvempää, siihen ei päästä kertalaakista, siihen tarvitaan jo se salasuhde.

Et siis ole kokenut miltä tuntuu kun Rakastuu "ensi silmäyksellä" :) Olen pahoillani puolestasi.
        Meillä tapahtui juurikin niin. Katseet osuivat toisiimme ja pum - se oli menoa se. Rakkautta ensi silmäyksellä. Eikä sitä voinut salata ;)

• hkjhh
        usko pois kirjoitti:

Et siis ole kokenut miltä tuntuu kun Rakastuu "ensi silmäyksellä" :) Olen pahoillani puolestasi.
        Meillä tapahtui juurikin niin. Katseet osuivat toisiimme ja pum - se oli menoa se. Rakkautta ensi silmäyksellä. Eikä sitä voinut salata ;)

Tuo siis ei ole totta. Valehdella ja kuvitella osaa kuka vain.

• usko pois kirjoitti:

ihastua voi ensi silmäyksellä, rakastua ei, se vaatii jo toisen tuntemista, niin syvälle menevää tunnetta, että sitä ei saa sieltä pois.
        tunnetta, että on valmis antamaan kaikkensa toisen puolesta, jakamaan ajatuksensa ja tekonsa salatuimpaan saakka.
        oletko koskaan ollut oikeasti rakastunut, jakanut kaiken puolisosi kanssa?
        vai oletko juuttunut ihastuksen tunteeseen?

• anette*
        hkjhh kirjoitti:

Tuo siis ei ole totta. Valehdella ja kuvitella osaa kuka vain.

Mitäs tuo oli? Rakkautta ensisilmäyksellä on olemassa, mutta ei kaikille. Valehteluksi ja kuvitteluksi sitä voi väittää vain ihminen, joka ei ole rakastunut koskaan ensisilmäyksellä, ja jatkanut rakastamista siitä lähtien, jopa vuosikymmeniä.

• anette*
        Maraton1970 kirjoitti:

ihastua voi ensi silmäyksellä, rakastua ei, se vaatii jo toisen tuntemista, niin syvälle menevää tunnetta, että sitä ei saa sieltä pois.
        tunnetta, että on valmis antamaan kaikkensa toisen puolesta, jakamaan ajatuksensa ja tekonsa salatuimpaan saakka.

Ei kun nimenomaan rakastua voi ensisilmäyksellä. Ihastumista nyt tapahtuu, muttei se ole niin mukaansatempaavaa kuin rakastuminen :). Kaikenlisäksi ihastuminen ei johda läheskään aina edes rakastumiseen, rakastamisesta puhumattakaan.

• anette* kirjoitti:

Ei kun nimenomaan rakastua voi ensisilmäyksellä. Ihastumista nyt tapahtuu, muttei se ole niin mukaansatempaavaa kuin rakastuminen :). Kaikenlisäksi ihastuminen ei johda läheskään aina edes rakastumiseen, rakastamisesta puhumattakaan.

anette* miten täysin tuntemattomaan ihmiseen voi rakastuaensi silmäyksellä?
        en ymmärrä.

• Hän on sydämetön
        Maraton1970 kirjoitti:

en ymmärrä.

Ei se rakkautta ole aloittaja vaan luulee niin, se on vain ihastumista. Ei sen päähän nyt muuta sovi kuin tämä oma kuvitelma rakastumisesta. Rakastumisesta voi puhua vasta kun suhde on kestänyt vastoinkäymisiäkin. Kovasydäminen ihminen ei pyydä anteeksi sitä mitä voi toisille ihmisille aiheuttaa omalla hörhöilyllään ei tietenkään. Eikä se kysele lupaa saako toiselle surua aiheuttaa ja väkisin ottaa.

• usko pois
        Maraton1970 kirjoitti:

en ymmärrä.

Se että sinä Maraton ja muutama muu, ette ymmärrä / usko rakkauteen ensi silmäyksellä ei TODELLAKAAN tarkoita etteikö se olisi mahdollista !
        Jokainen ihastuu elämässään vähintään sen kerran. Ja sen eron ensi silmäyksen rakkauteen huomaa vasta sitten, kun se sattuu omalle kohdalle.

Voin antaa esimerkin elävästä elämästä: Minun vanhempani rakastuivat ensi silmäyksellä - ja se liitto on kestänyt ylä- ja alamäet jo lähes 40 vuotta. Heitä on ihana katsoa, he kuhertelevat kuin vastarakastuneet :)

Minä ja kihlattuni rakastuimme myös ensi silmäyksellä - molemmat olimme kihloissa tahoillamme, mutta suhteet purettiin toisistamme tietämättämme seuraavana päivänä ja saatoimme ollan julkisesti yhdessä.
        Viikon kuluttua muutimme yhteen, kuukauden kuluttua kihloihin ja puolen vuoden jälkeen naimisiin. Odotin esikoistamme, kun toisen aviovuoden jälkeen puolisoni menehtyi hirvikolarissa.
        En ole mennyt uudelleen naimisiin, sillä tunnen tavanneeni sen ainoan oikean rakkauden. Tätäkin voitte tietysti moralisoida, mutta minä en ole päässyt hänestä ylitse vieläkään ja päätös on yksin minun.

• nena*
        Maraton1970 kirjoitti:

en ymmärrä.

Olen myös rakastunut ensisilmäyksellä. Sitä ei voi selittää, se täytyy itse kokea. Ihastumista rakastuminen ei ole. Itse olen ihastunut elämäni aikana ehkä 20 kertaa (olen 40 ) enkä mielestäni ole edes kova ihastumaan (mutta olen kova liikkumaan...). Rakastunut olen kerran.

• nena*
        Hän on sydämetön kirjoitti:

Ei se rakkautta ole aloittaja vaan luulee niin, se on vain ihastumista. Ei sen päähän nyt muuta sovi kuin tämä oma kuvitelma rakastumisesta. Rakastumisesta voi puhua vasta kun suhde on kestänyt vastoinkäymisiäkin. Kovasydäminen ihminen ei pyydä anteeksi sitä mitä voi toisille ihmisille aiheuttaa omalla hörhöilyllään ei tietenkään. Eikä se kysele lupaa saako toiselle surua aiheuttaa ja väkisin ottaa.

Mielestäni kirjoitat varsin sydämettömästi. Kovasydäminen ihminen ei koskaan usko mitä joku toinen hänelle sanoo, ellei itse ajattele asiasta samoin.

• nena*
        Maraton1970 kirjoitti:

Olet hakoteillä :)... Ihastuminen on huomattavasti lievempi versio rakastumisesta.

Itse olen ollut suunnattomasti, enemmän tai vähemmän ihastunut eri miehiin (joskus ihastelen myös naisia.. vaikka olen umpihetero). Useimmat ihastumiset ovat olleet alunalkaen tuhoontuomittuja. Menneinä vuosina esim. ihastuin parhaan ystäväni avomieheen, tunne oli molemminpuolinen. Voi voi... ystäväni oli melko ajantasalla tilanteesta. Onneksi tunne meni ohi jo 1,5 vuodessa...

Ja hei. Ihmiset ovat täysin erilaisia. Jokainen ajattelee rakkaudenkin eritavoin. Ne, jotka ovat vastikään rakastuneet eivät rakasta samalla tavalla. Eivät nekään, jotka ovat rakastaneet vuosia. Joidenkin kohdalla voi jopa sanoa, että he rakastavat, koska eivät tunne vieläkään toisiaan, vaikka ovat olleet yhdessä 30 vuotta :). Hyvin useasti ihastuminen päättyy yhtä nopeasti kuin oli alkanutkin ja rakastuminen menee ohi juuri tutumisvaiheessa. Ja erittäin hirmu usein ihastumisvaihe menee ohi - silti pari pysyy yhdessä - syy voi olla mikä tahansa. Yleensä nuorena esim perheenperustaminen.

Jokainen rakastunut/rakastava pari ei jaa läheskään kaikkea keskenään. Suhde on hyvä, jos molemmilla osapuolilla on yhteinen sekä oma elämänsä. Näiden mittasuhteet vaihtelee suunnattomasti eri liitoissa.

• ikuisesti rakastunut
        Maraton1970 kirjoitti:

Kyllä nimenomaan toiseen voi rakastua ensisilmäyksellä, ei se vaadi toisen tuntemista, rakkaus hyväksyy toisen juuri sellaisena kuin toinen on. Tutustumaan ehditään sitten vuosien varrella.

• elämä on raakaa
        Hän on sydämetön kirjoitti:

Totta

• ei todellakaan niin

Jos olet varma että olet oikeassa tuossa niin eipä sinulla silloin olisi tarvetta julistaa sitä täällä. Huonoa omaatuntoa vain yrität puhdistaa ja saada hyväksyntää. teolle. Ehkä rikoit oman avioliittosi ja kadut.
      Omantunnon kuiskauksilla on ihmeellisiä muotoja.

• Woman In Love,.-

Olet täysin väärässä. ´Rakkaus on aivan jotakin muuta kuin itsekästä omien viettien mukaista toimintaa. Rakastaminen on huikeaa kun sen oivaltaa. Rakastumisia sattuu itsekullekin aika ajoin, ei se mitään ainulaatuista ole.

Jos oikeasti olisit rakastunut, et täällä vihapuheistasi pitäisi,

• en huoli,en

Entäs kun exäni rakastuikin uudestaan minuun, päästätkö hänet menemään /tulemaan takaisin luokseni josta hänet aikoinaan sait vietyä.
      Julistit minull että' minun pitää päästää menenmään koska hän haluaa mennä: mitens nyt suu pannaan kun hän haluaakin tulla takaisin.
      Sinun on ikävä kyllä päästettävä hänet meneään (niinhän tuossa edellä sanot) minäpä vain en häntä enää huoli.

• En huoli en

Ex on jo useamman kuukaudne ajan vannonut rakkauttaan ja sanonut katuvansa että jätti minut. Haluaa tulla takaisin sillä sanoo tehneensä pahimman virheen mitä mies tehdä voi.
        On kuulemma kovin onneton

• Näin se vain on

Moni ykkönen häikäilemätömästi käyttää lapsia hyväkseen ja kiristää niillä miehen tulemaan takaisin tai estää edes pyrkimisen vapauteen. Tämä on todella julmaa sillä niin moni mies on lapsirakas ja tekee mitä tahansa heidän eteensä. Silti rakkaus jatkuu, mies ei voi olla erossa elämänsä rakkaudesta.

• Näinkin voi olla

Moni ykkönen häikäilemätömästi käyttää lapsia hyväkseen ja kiristää niillä miehen tulemaan takaisin tai estää edes pyrkimisen vapauteen. Tämä on todella julmaa sillä niin moni mies on lapsirakas ja tekee mitä tahansa heidän eteensä. Silti rakkaus jatkuu, mies ei voi olla erossa elämänsä rakkaudesta.

OLen entinen ykkönen. Eikä meillä ole lapsia. Exäksi myös jään sillä ei kelpaa ei vaikka tuossa vastaki rukoili. En ole niin tyhmä että huolisin ongemlia joista jo pääsin. Pitäköön ykkösöitynyt kakkonen vain hyvänään.

• menee miten menee

En kyllä ymmärrä, en sitten yhtään, tätä iänikuista selitystä siitä, että ykkönen pitää väkisin, kahlitsee yms. miestä, eikä päästä menemään. En todellakaan usko, että me ykköset noin haluaisimme tehdä. Eiköhän jokaisella ole sen verran itsekunnioitusta, että ei ketään väkisin kotiin sido ja kahlehdi.
        Mieheni oli pitkässä salasuhteessa ja vaikka kuinka olen hänelle eroa ehdottanut ja toisen naisen syliin työntänyt, hän vain haluaa yrittää, josko meidän liitosta sittenkin tulisi vielä jotain. Saa nähdä nyt sitten.
        Ei he****ti, katsokaa kakkoset nyt peiliin ja ymmärtäkää jo, että ei vaimot siellä kotona sitä miestä pidä. Hän näköjään siellä ihan itse vapaaehtoisesti haluaa olla. En usko, että olisin ainutlaatuinen tapaus tällä saralla.

• 7+17
        menee miten menee kirjoitti:

En kyllä ymmärrä, en sitten yhtään, tätä iänikuista selitystä siitä, että ykkönen pitää väkisin, kahlitsee yms. miestä, eikä päästä menemään. En todellakaan usko, että me ykköset noin haluaisimme tehdä. Eiköhän jokaisella ole sen verran itsekunnioitusta, että ei ketään väkisin kotiin sido ja kahlehdi.
        Mieheni oli pitkässä salasuhteessa ja vaikka kuinka olen hänelle eroa ehdottanut ja toisen naisen syliin työntänyt, hän vain haluaa yrittää, josko meidän liitosta sittenkin tulisi vielä jotain. Saa nähdä nyt sitten.
        Ei he****ti, katsokaa kakkoset nyt peiliin ja ymmärtäkää jo, että ei vaimot siellä kotona sitä miestä pidä. Hän näköjään siellä ihan itse vapaaehtoisesti haluaa olla. En usko, että olisin ainutlaatuinen tapaus tällä saralla.

Toi on totta, kun mies pettää syy ei ole kuin miehen, "eihän kukaan väkisin vienyt" älähtää kakkoset. Kun mies ei eroa haluakkaan niin silloin kakkoset älähtää "ei vaimo anna eroa, kiristää". Erikoista on, että vapaahtoisuuteen vedotaan petettäessä mutta avioliittoon jäädessään miehellä ei kakkosten mukaan ole omaa tahtoa. Mikä ihmeen logiikka?

Hyvä pointti kakkosille mietittäväksi, oli myös eräässä kommentissa, kuka kakkonen haluaa olla se huonompi vaihtoehto, siinä tapauksessa, että mies ei eroa ota vaan odotetaan päätöstä vaimolta?! Siis todellakin ettekö tajua, jos se mies ei nopeasti sitä eroa ole tehnyt, niin ei se sitä haluakkaan tehdä. Vaakakuppissa ei ole tarpeeksi. En nyt tarkoita näitä hyväksikäyttäjiä, jotka eivät miestä 24/7 itselleen halua vaan näitä jotka uskottelevat itselleen löytäneensä sielunkummppanin, suuren rakkauden tai pelastavansa ihanan miehen nalkuttavan kylmän lahnan kynsistä, mutta silti mies ei vaan eroa otakkaan.

Edelleen samaa mieltä "menee miten menee" nimimerkin kanssa, alkushokin jälkeen peteyksi tullut on hyvinkin tarkka siitä, että pettäjä todella itse haluaa jatkaa liittoaan, kyllä se molemmmin puoliseen vapaaehtoisuuteen perustuu. Ei väkisin pitämiseen, niin kuin kakkoset katkeruudessaan kuvittelevat.

Meillä on sama tilanne, pyysin miestä lähtemään onnensa luokse, ei kuulemma halua, eikä menisi vaikka erottaisiin... Saas nährä meilläkin miten käy...

• hähähääää

Katsos menee miten menee Olin ykkönen jonka mies jätti kakkosen vuoksi mutta nyt hinkuu takaisin. Vaikka kakkosestakin kerkisi jo tulla uusi ykkönen niin ex kuitenkin kerjää minua ottamaan hänet takaisin. Kumpikas meisä kahdesta ykkösestä on se oikea ykkönen?
        Kumman kuuluisi antaa periksi. Minä olen kylläkin päättänyt että minulle ei tuo häntäheikki enää kelpaa kun on kerran mennyt niin pysyköön ykkösöityneen kakkosensna kanssa ja kantakoon vastuun teoistaan.
        Nauran vain paskaset naurut kun sanoo voivansa huonosti.

• ei se haittaa

Kyllä vaan näitä vaimoja on jotka kynsin hampain kiinni pitävät ja eivätkä halua miestään päästää. Nyt tietysti joku sanoo että aina voi lähteä ilman toisen suostumista, totta, mutta erittäin ikävää ja hankalaa jos toinen laittaa hanttiin ja tekee kiusaa,
        Minulla on suhde tälläiseen mieheen ja vaikka emme erosta ja yhteen menemisestä puhukaan niin vaimo jo moneen kertaan soittanut minulle ja kertonut mikseivät he voi erota enkä ikinä tule saamaan tuota miestä omakseni siitä kuulemma hän pitää huolen. Ja syyksi vaimo nostaa juuri lapset ja velat. Myöntää itsekin rakkauden menneen menojaan ajat sitten, mutta eroamaan hän ei kuulemma tule milloinkaan.

• syykin on selvä
        hähähääää kirjoitti:

Katsos menee miten menee Olin ykkönen jonka mies jätti kakkosen vuoksi mutta nyt hinkuu takaisin. Vaikka kakkosestakin kerkisi jo tulla uusi ykkönen niin ex kuitenkin kerjää minua ottamaan hänet takaisin. Kumpikas meisä kahdesta ykkösestä on se oikea ykkönen?
        Kumman kuuluisi antaa periksi. Minä olen kylläkin päättänyt että minulle ei tuo häntäheikki enää kelpaa kun on kerran mennyt niin pysyköön ykkösöityneen kakkosensna kanssa ja kantakoon vastuun teoistaan.
        Nauran vain paskaset naurut kun sanoo voivansa huonosti.

Selvästi haluaa teidät kummatkin takaisin pyöritettäväksi. Ilmeisesti eivät naiset ole hänestä kiinnostuneet toivotulla tavalla ja haluaisi sen ihanan tunteen kun kaksi hänestä kilpailee ja ketkäs muut kuin vanhat narutetut ovat helpoimmat byleensä siihen. Se se oikea syy on miksi takaisin vonkaa=)

• antelias
        7+17 kirjoitti:

Toi on totta, kun mies pettää syy ei ole kuin miehen, "eihän kukaan väkisin vienyt" älähtää kakkoset. Kun mies ei eroa haluakkaan niin silloin kakkoset älähtää "ei vaimo anna eroa, kiristää". Erikoista on, että vapaahtoisuuteen vedotaan petettäessä mutta avioliittoon jäädessään miehellä ei kakkosten mukaan ole omaa tahtoa. Mikä ihmeen logiikka?

Hyvä pointti kakkosille mietittäväksi, oli myös eräässä kommentissa, kuka kakkonen haluaa olla se huonompi vaihtoehto, siinä tapauksessa, että mies ei eroa ota vaan odotetaan päätöstä vaimolta?! Siis todellakin ettekö tajua, jos se mies ei nopeasti sitä eroa ole tehnyt, niin ei se sitä haluakkaan tehdä. Vaakakuppissa ei ole tarpeeksi. En nyt tarkoita näitä hyväksikäyttäjiä, jotka eivät miestä 24/7 itselleen halua vaan näitä jotka uskottelevat itselleen löytäneensä sielunkummppanin, suuren rakkauden tai pelastavansa ihanan miehen nalkuttavan kylmän lahnan kynsistä, mutta silti mies ei vaan eroa otakkaan.

Edelleen samaa mieltä "menee miten menee" nimimerkin kanssa, alkushokin jälkeen peteyksi tullut on hyvinkin tarkka siitä, että pettäjä todella itse haluaa jatkaa liittoaan, kyllä se molemmmin puoliseen vapaaehtoisuuteen perustuu. Ei väkisin pitämiseen, niin kuin kakkoset katkeruudessaan kuvittelevat.

Meillä on sama tilanne, pyysin miestä lähtemään onnensa luokse, ei kuulemma halua, eikä menisi vaikka erottaisiin... Saas nährä meilläkin miten käy...

Joka tapauksessa huono suhde teillä, kun mies vieraita kuppaa. Pidä parempaa huolta miehestäsi, ettei vaivaa ulkopuolisia tämän enempää! Keskustele, kuuntele ja anna kaikkea!

• 61214+2

No minä olen se monen vuoden kakkonen ja kyllä se vaimo ihan itse minulle soitti ja kertoi ettei tule koskaan päästämään miehestään irti eikä tule eroon suostumaan. Ja jos mies tästä huolimatta eroa hakee saa kaiken paskan hänen ja suvun puolelta niskaansa. Joo ilmoitin hänelle että sopii minun puolestani oikein hyvin, en minä naimisiin ole menossakaan hänen miehensä kanssa, nyt ollaan tilanteessa oltu kuusi vuotta eikä loppua näy. Ei se minua häiritse.

• Joku tolkku oltava

"Kun löytää ihmisen jota on koko elämänsä etsinyt on se menoa! Tahtoisin että jokainen saisi sen tunteen kokea sillä se on kaikkein suurinta mitä elämässä on. Sitä ei pikkuporvarillinen moralismi kahlitse, rakkaus voittaa kaiken!"

Ketjun keskustelu lähtee tästä, miksi jo aviossa olevan lapsiperheen äiti tai isä etsii. Hän on jo liitossa ja silloin löytänyt tämän kaiken voittavan rakkauden.
      Jos täsätä lähtee etsimään, huomioimatta asioita, joille tuottaa kaikkein suurimman tuskan elämään, omat lapsensa, en todellakaan koe oikeaksi. Katson sen vain pakenemiseksi perhettään ja eritoen lapsiaan, silloin ei löydy kaiken kattavaa rakkautta, vain pelkuruutta. Tämä ihminen etsii vain vapautusta perheestä.
      Kaiken lisäksi puolison loukkaaminen pettämisellä on alhaisin teko. Jos et viihdy puolisosi ja lapsiesi kanssa, kerro se ja eroa, mutta ilman kolmansi, niiden aika tulee vasta sen jälkeen kun ero on hoidettu viralliseksi ja mene sitten etsimään se suuri rakkautesi.

• Näin se vain on

Lapset saavat nähdä isäänsä joka toinen viikonloppu, sitä en heiltä kiellä mutta minä saan lapset. Lapset ovat sopeutuvaisia ja on tässä hyvääkin sillä heillä on tavallaan kaksi isää.

• afrodite*

"...miksi jo aviossa olevan lapsiperheen äiti tai isä etsii. Hän on jo liitossa ja silloin löytänyt tämän kaiken voittavan rakkauden.."

Mikäli liitossa oleva olisi löytänyt "kaiken voittavan rakkauden" puolisonsa kanssa, niin eipä hän etsisi ketään toista - saati rakastuisi toiseen.

• *Love*

Lapset saavat nähdä isäänsä joka toinen viikonloppu, sitä en heiltä kiellä mutta minä saan lapset. Lapset ovat sopeutuvaisia ja on tässä hyvääkin sillä heillä on tavallaan kaksi isää.

Lasten kasvatus onnistuu vain teknisesti ilman rakkautta. Vanhempien välinen rakkaus on kaiken a ja o. Mikäli vanhempien välillä on vain ristiriitoja, kylmyyttä ja vihaa, se heijastuu lapsiin ja häiritsee tavattomasti vanhempia rakastamasta myös lapsiaan. Vanhempien rakkaudettomuus voi johtaa jopa välinpitämättömyyteen lasten suhteen, mutta vähintään se väsyttää ja uuvuttaa vanhemmat. Pelkästään uupuneista vanhemmista ei riitä lapsille edes iloa, rakkaudesta puhumattakaan.

Lapselle elintärkeä rakkauden lähde on onnelliset vanhemmat. On tosiasioiden kieltämistä, jos kuvittelee, että voi vapaasti inhota tai olla piittaamatta puolisostaan ja osoittavansa lapsilleen rakkautta.

lapsille

• nena*

Mitä on tuo jankkaaminen, että erossa vanhemmat jättävät lapsensa, eivätkä rakasta heitä? Eihän se NIIN mene. Ellei yhteistä säveltä liitosta löydy, ei löydy myöskään voimia rakastaa lapsia. Vanhemmilla on oma elämä. On turha kuvitella, että ihminen, joka ei tunne saavansa rakkautta mistään, kykenee jakamaan sitä lapsilleen.

"Rakastakaa toinen toisianne,
        mutta älkää tehkö rakkautta kahleeksi."

Älkäämme siis kahlitko itseämme toiseen eikä toista itseemme. Ellei rakastaminen suju, on rakkautta päästää irti.

• Todellisuus on tätä
        afrodite* kirjoitti:

"...miksi jo aviossa olevan lapsiperheen äiti tai isä etsii. Hän on jo liitossa ja silloin löytänyt tämän kaiken voittavan rakkauden.."

Mikäli liitossa oleva olisi löytänyt "kaiken voittavan rakkauden" puolisonsa kanssa, niin eipä hän etsisi ketään toista - saati rakastuisi toiseen.

Miksi aviossa oleva etsii.......?
        Jos olisi löytänyt KAIKEN VOITTAVAN rakkauden...voi voi...mitä te unelmissanne kuvittelette oikeasti elämän olevan, onnentunnetta kaiken aikaa?
        Sellainen ajatus on utopiaa! Eläkää oikeaa elämää pikkuprinsessat ja pikkuprinssit, ei elämä ole haavemaailman pilvilinnoja!
        ANTAESSA saa myös itselleen. Usein itsestäkään ei ole antajaksi vaan vaatijaksi. Usein pettäjät ja liittoihin sekaantujat ovat näitä vaatijia, eivät ymmärrä että itsekin ovat vajaita ihmisiä eikä itselläkään ole sitä kaiken voittavaa rakkautta puolisolleen antaa!!! Rakastumisen tunne antaa hetkeksi siivet mutta arkea ei pääse kukaan pakoon!

• näin on ikävästi

Voi voi ainoat kärsijät ovat tosiaankin lapset. Heidän pitää sopeutua, he saavat tavata toisen aikuisen sen päätöksen mukaan jonka aikuset tekvät.
      Heidän on pakko hyväksyä ns. äiti- tai isäpuoli.
      Voi kunpa jokainen vanhempi osaisi ajatella asioita lasten kannalta

• afrodite*

Vanhemmat eroavat siksi, että heidän suhteensa on huono, ei rakkauden sävyttämä. Kodin ilmapiiri on kylmä, vihamielisten tunteiden ympäröimä, räjähdysaltis, ahdistunut. Lapset kärsivät tästä vielä enemmän kuin vanhempansa.

• Näin se onkin

Otsakkeessa jo hohkaa vain ihmisen ylpeys ja kovuus ei mitään muuta. Kuin tyhjyyttä koliseva tynnyri.

• Kaikella hintansa

Rakkauden edessä olet voimaton. Se tulee lupaa kysymättä ja et välttämättä voi vaikuttaa siihen kehen se kohdistuu. Kohde voi olla ihan eri minkä itse ja järkeä käyttäen olisit valinnut.
      Itse olen rakastanut ja rakastan. Onko se ollut väärin jotakuta kohtaan. On... mutta en hetkeäkään silti antaisi pois. Kaikesta huolimatta. Kärsinyt olen ja tulen yhä kärsimään kun kaikki on jo ohi, joten kovan hinnan olen siitä ainutkertaisesta tunteesta myös maksanut.

• *Love*

Totta turiset. Rakkautta ei mikään kahlitse, paitsi ne, joilta se puuttuu. Ainakin yrittävät kahlita ja pitää omanaan. Rakkauden on annettava olla vapaasti ja pidettävä kuin kukkaa kämmenellä. Jos se katoaa, sen on annettava mennä.

• Ompa siinä äiti tai

Puhutte nyt omasta rakkaudestanne ja unohdatte kokonaan lastenne rakkauden. Tästä teidän ehkä unelmasta ei kuitenkaan koskaan tule isää ex:n kanssa saamillenne lapsille. Silmänne ovat nyt sokaistuneet kokonaan, teidän onni ei ole lastenne onni.

Jos teillä on perhe, jonka olette omasta tahdostanne perustaneet, en ymmärrä tätä etsimisen jatkamista ja varsinkaan jos olette saaneet perheeseen lapsia.
      Kahta isää lapsilla ei yksinkertaisesti voi koskaan olla, se on ihan omaa luuloanne.
      Tiedän, että on isiä ja äitejäkin, joita ei voi oikein sanoa rakstaviksi, mutta lapselle he kuitenkin ovat aina se oikea äiti tai isä.

Tuon kaiken sokaiseva onni on juuei se lasten elämän suurin tuhooja, koska ette ole enää ajatustenna kanssa misään järjessä.
      Onneksi tuokin harha muutamassa vuodessa katoaa, muuta se voikin olla sitten oma tuhosi loppujen lopuksi lapsiin nähden, joka ehtii tapahtua.
      Lapset ja monesti koko muu elämä unohtuu, millään muulla ei ole väliä, kuin tämän ihmisen kanssa suoritetulla seksillä.
      Siinä ei jää lapsille muuta kuin ehkä joku peti misää nukkuu yönsä.
      Teette matkoja tämän uusikon kanssa, mutta lapset onkin laitettu hoitoon muualle, lapsille ei todellakaan anneta enää mitään.

• Pullat uuniin

Tosirakkauden kanssa tehdään tietysti lapsia ja ne ovat todellisen rakkauden hedelmiä!

• anette*

Minkä ihmeen takia pitäisi pyytää anteeksi, jos rakastaa? Ei varmaan tosin kannata hirveästi esim. exälle tai tulevalle sellaiselle uutta rakkautta hehkuttakaan. Kel onni on se onnen kätkeköön. Ei tietenkään aina, vaan tilanteen mukaan.

• Rakkaus on

"Rakastakaa toinen toisianne,
      mutta älkää tehkö rakkautta kahleeksi.
      Antakaa sen mieluummin olla liikkuvana merenä
      sielujenne rantojen välillä.
      Täyttäkää toistenne pikarit,
      ... mutta älkää juoko samasta pikarista.
      Antakaa toisillenne omasta leivästänne,
      mutta älkää syökö samasta leivästä.
      Laulakaa ja tanssikaa yhdessä ja olkaa iloisia,
      mutta antakaa toinen toisillenne olla yksinään.
      Samoin kuin luutun kielet ovat erillisiä..."

Näin se on, rakkaus on vapaa. Jos se haluaa mennä, sen täytyy antaa mennä; sitä ei voi kahlehtia. Vain ymmärtämättömät yrittävät vangita rakkauden, mutta onnen sijaan heidän käsiinsä jää tuhkaa...

• lauri viitaa

"Läikähti lämmin lämmintä vasten,
      ryöpsähti yli. Me vaikenimme.
      Milloin ja missä? Emmehän tienneet
      Olimme kaksin ja rakastimme."

Ei rakkaudelle voi mitään, onneksi.

• nena*

Aivan. Rakkaus on vahvin ja väkevin.

• iso ero

kokenu myös useita ihastumisia, mutta rakastumisia vain 2 kertaa, eka mieheni SIIS EX, ja toka varattu mies. Hänellä meni ihan samalla tavalla, tunnen olevani ihana, ja mahtavaa, kun on saanut tosiaan tuntea oikeaa rakkautta. Kyllä, rakastua voi ensisilmäyksellä, se kemia on tärkein ja kantavin voima suhteelle, sitä ptää vaan osata käsitellä oikein. Ja itseään tulee rakastaa eniten. Jos niin tekee, ei myöskään voi missään tapauksessa antaa anteeksi puolison salasuhdetta joka loukkaa sinua, silloin et rakasta myös itseäsi.

• Rakkaus*

Rakkaus on kaunis asia, mutta taitaa olla niin, että ihmiset määrittelevät sen suhteellisen eri tavoilla. Rakastuminen ja rakastaminen on kuitenkin myös fysiologisesti eri asioita. Rakastuminen kestää noin kaksi vuotta, mutta rakkauden ylläpitämiseen tarvitaan jo paljon muuta: vuorovaikutustaitoja ja vankkaa tahtoa.

Ihmisellä on ihmeellinen kyky itsepetokseen. Luulenpa, että useimmat meistä ovat rakastuneet useamman kerran. Silti montakin kertaa eronneina jaksamme aina uskoa uudelleen siihen, että ne muut rakkaudet eivät olletkaan niitä oikeita ja tämä uusi kestää. Avain rakkauden kestävyyteen löytyy meistä itsestämme. Mitä rakkaudellisempia olemme itseämme ja kaikkia muita ihmisiä kohtaan, sitä paremmin suhteemme kestävät. En usko,että toiset ihmiset ovat "vääriä". Luulen, että suurin vääryys on meissä itsessämme.

• 32165131361321365132

Ja olet ollut kuitenkin osallisena salasuhteessa, koska olet sekaantunut varattuun mieheen. Miten se sopii sinun viimeiseen lauseeseen. Oletko ihan kartalla? Et hyväksy puolison salasuhdetta, mutta sinua ei haittaa, jos jonkun toisen puoliso on kanssasi salasuhteessa? Et osaa olla empaattinen, kuten ei kovin moni pettäjäkään. Sama ajatusmaailma - minä minä minä...

• Ymmärrän...

Löysin kerran sellaisen rakkauden, mutta menetin sen. Kaipaan häntä yhä. Joskus elämä ei vaan mene sen mukaan mitä toivoisi. Kun ihmiset ovat elämän eri laidoilta ja elämäntilanteet niin erilaisia... Ajattelen lämmöllä niitä hyviä hetkiä, jolloin minä olin hänelle tärkeä. Ja suren sitä, että olen menettänyt hänet.

• miehen kohtalo

Ymmärrän, sama vika täällä. Kaipaan ja tiedän että meillä oli molemmilla sellainen tunne ja kokemus yhdessä, että tiedän ja mies sanookin että itsekkin ´kärsii. Tästä aiheesta on olemassa hyviä kirjoja.
        Jos tiedät että tällainen rakkaus on olemassa, mutta et voi sitä toteuttaa ja olla yhdessä, on elämäsi yhtä piinaa,,,velvollisuuden vankina on hirveää olla jos et tee sitä sydämestä.
        Velvollisuudesta pieniä lapsia kohtaan, kun sydän on muualla. Tottakai lapsia rakastaa, mutta se onkin eri rakkautta kuin naista kohtaan. Jos elää avioliiitossa ilman rakkautta, sellaista oikeaa, (tämän voi ymmärtää vain ne jotka ovat sen kokeneet), ei avioliitto ole onnellinen ja silloin sitä rakkautta etsitaän muualta, leider.

• __________

Yläastelaisen terveystiedon kirja määrittelee rakastumisen ja ihastumisen ohimeneväksi vaiheeksi, joka voi tapahtua nopeasti ja perustuu siihen, että silloin nähdään toisesta vain ne hyvät puolet. Rakkaus vaatii aikaa, rakkaudessa nähdään toisesta myös ne huonot puolet ja hyväksytään ihminen huonoinekin piirteineen ja tunne syvenee sitä myöten rakkaudeksi.

Tästä ketjusta päätellen, olisi ollut hyvä, jos terveystieoa olisi ollut kouluissa jo kun osa kirjoittajista kävi sitä.

• huono teoriasi

HÖLMÖ; ilman kemiaa ja rakkautta jo suhteen alussa ei suhteesta tule onnellista, tunne yhteenkuuluvuudesta ja kemiidne kohtaamisesta RAKKAUS tasolla on se, joka saa sinut alkamaan seurustelun. Vai oletko sitä mieltä, että miehen kanssa joka ei ole sinulle puoleensavetävä, seksikäs, ihana, söpö, ...haluaisit edes aloittaa seurustelun? Teoriasi ei pidä paikkaansa.

Kun rakastutaan, tottakai intohimo laantuu jossakin vaiheessa, mutta kun OIKEESTI RAKASTETAAN toista jo alusta, se rakkaus syttyy aina ja aina uudestaan toista kohtaan, muuttuu kunnioitukseksi vanhemmiten toista kohtaan, ja on SE KANTAVA VOIMA MENNÄ ETEENPÄIN RIIDOISSA JA ETTÄ PYSYY TOISELLE USKOLLISENA. RAKASTAAN EI HALUA MENETTÄÄ.
      Sinä yrität järkeillä, koska sinua ei rakasteta, tai et valitettavasti ole vielä kohdannut sitä oikeaa.

SEN TUNTEE, OIKEAN VASTAPARI JA RAKKAUDEN. Jos et ole sitä vielä kohdannut et voi tietää. MInä olen ja tunnen ja tiedän.
      OLETKOHAN TUOTA TEORIAA TARJONNUT MIEHELLESI JOKA RAKASTUI JA IHASTUI TOISEEN NAISEEN , YRITTÄNYT HAASTAA JÄRKEÄ PÄÄHÄN?

• Vaaroja on

Tässä ketjussa ainakin on hyvin ristiriitaisia ajatuksia, puhutaan ihastumisesta, puhutaan rakastumisesta ja puhutaan rakkaudesta.

Ihastuahan voi vaikka joka päivä, mutta sehän ei johda väärinkäytöksiin, sitten on nämä salamarakastumiset, jotka sitten ovatkin periaatteessa seksiä ja tähän sitä sitten haetaankin, ja tällä tuhotaan omat lapsetkin.
      Rakastuminenkin on vain hetkellistä, sillä siinä on ehkä kosketeltu, kun se on vielä salaista ja kiellettyä, tuntuu se aivan ihanalta, luulo että toinen todella rakastaa on väärä. Vokottelussa seksiinhän käytetään myös silmäpelia, kehutaan toisen ulkonäköä. No sehän saa uskomaan ihmeitä ja pian ollaan valmiita seksiin.

Aito rakkaus kestää paljon enemmän, joka päivä ei tarvitse sanoa, että rakastaa, joak päivä ei tarvitse lähettää monia tekstiviestejä ja sanoa niissä että rakastaa.
      Puolison kanssa tunnetaan yhteiset asiat, eletään ja kunnioitetaan toista, eikä puhuta valheita. Tasapainoisuus ja turvallisuus ovat oikean rakkauden pohja, tiedät että toinen ei petä sinua.

PETTURI ON ETSIJÄ, JOKA ON JO TUHONNUT OMAN ELÄMÄNSÄ, HÄN EI KOSKAAN TULE LÖYTÄMÄÄN SITÄ OIKEAA ONNEA.
      NE OVAT SEKSISUHTEITA JA TASAPAINOTONTA ELÄMÄÄ.
      Vanhan sitten usein istuukin yksin, tai alkoholisoitunut mies tai nykyisin naisiakin näkee yhä enemmän. Hyväpalkkainen voi kätkeä asian pitempään, mutta ihan samoin hänellekin käy, alkoholi vie aina ennenaikaiseen hautaan ja rapistaa kauniinkin ulkonäön. Joten varoitan näistä rakastumisista, niillä ei todellakaan rakenneta mitään hyvää koskaan.

• )88

"pikkuporvarillinen moralismi" ; eka kirjoittaja on siis moraalin ulkopuolella ja uskoo vain Suureen Rakkauteen. Kaiken se uskoo, kaiken se toivoo, kaiken se kestää --- siis huoraaminen?

• amanda*

Oho. Mitä tekemistä huoraamisella on rakkauden kanssa? Huoraamiseen ei tarvita uskoa eikä toivoa, rakkaudesta puhumattakaan. Pelkkä epätoivo riittää :).

• Rakkauden vanki

Oikeassa olet, saattaa mennä viikkoja, kuukausia, jopa vuosi kun tapaamme. Aina on kummallakin mieletön syke ja rakkaus sydämessä, suorastaan hurja palo rakastella ja antaa toiselle hyvää oloa. Näkeminen antaa voimaa arkeen, enemmän kuin mikään vitamiini.
      Moralistit tuomitsee pettäjät, mutta tunteille ei voi mitään. Rakkaus vaan vie mukanaan.

• Rakkaus on enemmän

Se on vain himoa usko jo!

• Kyselepä itseltäsi

Et ole rakkauden vanki vaan olet rakstumisen vanki, eli seksi on kirjoituksesikin perusteella se voima joka teitä pitää yhdessä.

Sitten tämä todellinen rakkaus, joka kestää myös arkisten asioiden pyörityksen.
      Eli se todellinen yhdessä olemeinan asiosita vastaaminen.
      Se jossa ehkä ei ole mahdollistakaan saada sitä omaa aika vaikka kuinka haluaisi, tai on tehtävä kotityöt vaikka ei millään ahaluaisi, on pestävä pyykit ja huollettava ne, sitten on mietittävä vielä ruuat moneksi päiväksi.
      Tämä on sitten sitä oikeata rakkautta, jonka tulee kestää myös tämä arki ja vastuu ja siihen kahdenkeskiseen jää aikaa vain helkiä sieltä täältä pienten lasten perheeessä, Ei harrasteta salasuhteita ja kavereitakin tavataan vain kun se mahdollista näiden kodin vastuiden jälkeen.

Nyt näyttää että te nuoret ihmiset 18-50 ette kestä ottaa vastuuta, ettekä välitä perheestänne, vaan etsitte salasuhteita joissa etsitte sitä vastuutonta elämää. Eroatte harhaluuloissanne, mutta jos niitä erolapsia kuitenkin seutraa uuteenkin suhteeseen, taasen on edessä sala ruletti, tosin olen kyllä päässyt siihen käsitykseen, että tässä lapset ex:lle hoitoon ja sitten itse otetaan vastuuta vapautta kokonaan. Viini laulu naiset ja miehet, baarit, ilotalot ym.

Lapsenne ovat kuitenkin vain kerran pieniä, tuon jan kun he ovat muualla, voisitte vaikka käyttää asioiden ajattelemiseen, miten lapsenne voivat tässä aiheuttamassanen tilanteessa, kuinka aiot heidät kasvatta turvalliseen elämään ja vastuuseen, kun et itsekään vastuuta ole ottanut, vaan eroamalla paennut.
      Miten aiot koulutta lapsesi, Tekivätkö omat vanhempasi tämän saman sinulel, vaiko saita kasvaa rakastavassa kodissa ja turvaa tuntien.

Mikä on tehnyt sinusta tuollaisen vastuuttoman ihmisen, joka säret perheen lapsiltasi ja miksi puoliso joutuu sinun kaikkien kiukkujesi kohteeksi, riitelet joka aiasta, syytät toisia. Et koskaan puhu puolisolle oikeista asioista, vaan huudat jatkuvasti, miksi?.

Todelliseen parisuhderakkauteen tarvitaan molempien tahto. Jos suhde on pelkkää riitelyä, siinä on tahto kadonnut ja kaikki muukin. Yksin ei parisuhteessa voi yrittää. Parisuhteessa ei myöskään löydy enää yhteistä säveltä, jos toinen leimataan vastuuttomaksi, huonoksi ihmiseksi.

• 27

niin jos ei toiselle riitä aina arvostellaan haukutaan pidetään huonompana. Vähemmästäkin sitä tunteet kuolee ja lähtee etsimään ihmistä joka todella arvostaa. Kuitenkaan tämä puoliso joka sinua on arvostellut ei tajua tehneensä mitään väärin. Miksei?

• luru*

Totta turiset, näin on!

• 5654¤%&/%&¤

Jos mennään yhteen rakkaudesta ja tulee eka kriisi avioliittoon niin nainen miettii miten päästäisiin taas tasapainoon , mutta mies on heti hännystelemässä muita, ja löytää aina jonkun jolle vannoo rakkautta muka, ja siinä vaiheessa tämä kolmas pyörä on jo saanut päähänsä että se on suurta rakkautta. Kyllä moni nainen päästäisi miehen vapaaksi yrittämään toisen kanssa, joten se on vain niin että ne miehet ruikuttavat että haluavat jatkaa suhdetta omansa kanssa. Minua petetään vaan yhden kerran, sillä minun käsitykseni rakkaudesta on luottamus päällimmäisenä, mutta nämä salasuhde ihmiset eivät edes tiedä mitä sana luottamus tarkoittaa, kun ne rakentavat pilvilinnoja oman mielikuvituksensa värikynillä

• Niin totta

ykkösöitynyt kakkonen. Jätettäskö nämä tyhmät nakkelut ja jatkettas kumpikin elämäämme jonka olemme saaneet. Ole sinä onnellinen exän ikanssa. MInä olen onnellinen uuden ystäväni kanssa. Älä sinä enää puutu siihen. Se ei kuulu sinulle.
      Jatketaan kumpikin omillamme. Olen onnellisempi nyt kuin exän kans koskaan joten kaikki on hyvin.
      Olen onnelllinen ja toivon että sinäkin olet sitä. Sanoinkin exälle että toivon tosisani että hänkin olisi löytänyt onnen.

• kukkua kanssa

Jos noin, niin mistä johtuu ilkeily häviäjää/jätettyä kohtaan? Eikö pitäisi olla siellä onnenkukkuloilla ja vähät välittää siitä että jonkun avioliitto särky onnesi/onnenne vuoksi.

• kukkua kanssa.

Viesti oli tarkoitettu aloittajalle.
        En usko että todellisessa elämässä annetaan periksi noin mitä tuossa edellä. Kyllä siihenkin päätökseen on varmaankin käyty taisteluja.

• totta varmasti
        kukkua kanssa. kirjoitti:

Viesti oli tarkoitettu aloittajalle.
        En usko että todellisessa elämässä annetaan periksi noin mitä tuossa edellä. Kyllä siihenkin päätökseen on varmaankin käyty taisteluja.

Varmasti on taisteluja käyty tai sitten ei ole kyseessä kovin inhimillinen ihminen (tai sitten on pää laitettu pensaaseen).
        Itse oikeasti olen siinä tilassa, että vaikka jatkammekin pettäjän kanssa yhdessä, olen hänelle sanonut, että jos hän ei ole kanssani onnellinen, haluan hänen onneaan ja jos se on sen toisen luona, haluan hänen sen tien valitsevan.
        Tässä on tietysti myös se aspekti, että en missään nimessä halua olla ihmisen kanssa, joka ei löydä minun kanssani onnea. En voi silloin itsekään olla onnellinen. Ja olen myös oikeutettu onneen.
        Alussa moni petetty varmasti takertuu pettäjään menettämisen pelossa, mutta ajan myötä asiat selkeytyvät ja realismi asioista astuu peliin. Silloin pystyy toteamaan myös asioita "niin totta" nimimerkin mukaisesti.

• orastava onni

Toisen kustannuksella vain mennään. Jospa joskus saisit maistaa itse tuota. Vielä se pettäjä rakastuu johonkin uuteen jota kehuu elämänsä rakkudeksi ja joka on yhtä häikäilemätön ja tunteeton kuin sinä. . OSaatko silloin luovuttaa ja antaa mennä uuden onnensa kanssa.

• Memmun tarina

Ihan niin Orastava onni
        Nämä ihmiset jotka leikkivät sanalla Rakkaus eivät ole itse valmiita kun heille sattuu uskottomuus, sillä hehä luulevat että Kiima on sama kuin rakkaus.
        Joten tunnen tapauksen missä vanha äijä muka rakastui punatukkaiseen rampaan naiseen joka luuli että se on rakkauutta. Vaan miten kävikää äijä sairastui ja pikku puna pää ei olisi voinut huolehtia hänestä, eikä se kiimaisuuskaan ollut muuta kun viagaran varassa oleba tilanne ja tämä punapää kun luuli että se on juuri hän joka on aiheuttanut seksi aallon miehessä. Tänään hoitaa oma vaimo sairasta miestään, 10% anteeksi annolla ja punapää on löytänyt toisen taas jota narraa. Siis uskottomuus on joskus hieman kompliseerattua eikö niin. Joten älkää sekoittako sanaa rakkaus kun olette kiimassa toisen mieheen, sillä oikea rakkaus ei jätä kun tulee ongelmia, sen tekee vaan kiimainen ihminen jolla ei ole rakkauden tunteita.

• näin on

Näin se vain on ja näin se menee.

• vasenoikeavasen

Hui hui kun on katkeraa puhetta mutta oli täällä paljon naurun aihetta, kirjoita lisää niin saa kasvolihakset jumppaa o))

• Kauniit kasvot

Mars kauneusleikkaukseen. Nauru ei sinunkaan ryppyjä poista

• nuori
        Kauniit kasvot kirjoitti:

Mars kauneusleikkaukseen. Nauru ei sinunkaan ryppyjä poista

Mitä ryppyjä? ;)

• Pakkoavioliitto

Miten sitten kun mies olosuhteiden pakosta pettää toisen miehen kanssa? On paljon niitä jotka ovat aikoinaan (kun muuta vaihtoehtoa ei ollut) niin ottanut vaimon siitä omalta kylältä, vaikka seksuaalisesti onkin ollut sitä haluton tekemään.

Näitä ukkomiehiä on paljon. Osalla taloudellisesti ei ole mitään mahdollisuutta ottaa eroa (asuminen pääkaupunkiseudulla kallista yms.). Miten on naiset:

Jos teidän parisuhteessa ei ole seksiä ollut vuosikausiin niin onko oikein että mies joskus luvan kanssa käy miesten kesken esim. saunassa, vai pitääkö erota suoraan ja ajautua köyhyysloukkuun kun kummallakaan ei ole varaa omaan elämään (palkka pieni, eläke vielä pienempi tms.) kun otetaan asumiskulut pääkaupunkiseudulla huomioon? En nyt puhu ihastumisesta, enkä rakastumisesta vaan puhtaasta fyysisestä suoritteesta nimeltä seksi. Kommentteja, kiitos.

• jkjjejejfjiejfijiefi

Hyvää joulua, ja kiitos aloittajalle näinhän se on : rakkaus voittaa aina :O

• ,..,.

Edesvastuutonta paskaa!

• hihhiiihahhaa

Sinulle näin se vaan on
      Se ei ole rakkautta vaan kiimaisuutta , kestää vuoden ja sitten alkaa mieshakea uutta "rakkautta"

• 2. nainen

Kiitos AP. Tuo lämmitti.

t. Kakkonen

• luovuta jo

Rakkaus ei todellakaan voita aina sillä jotkut joutuu rakkaudesta luovuttamaan. Kukaan ei voi silloin väittää että rakkaus olisi voittanut.
      Kuten kakkonen aikoinaan sanoi että"jos rakastat miestäsi niin annat hänen mennä". Oliko se sitten rakkauden voitto, hänen mielestään ehkä mutta ei luovuttajan.

• tuulinen päivä

Tottahan se on se toinen osapuoli tulee kun vähiten osaa odottaa olkoon varattu tai vapaa. Se annatko elämääsi tulla on jokaisen oma asia, ei kysy se vain tulee.
      ihmisiä me olemme vain ei sen kummempia. Kamalasti haukutaan täällä kakkos naisia, mitä pahaa he tekevät, miehet ketkä pettää eivät saa kotona sitä mitä hakevat muualta. Jos kaksi ihmistä tapaa ja ihastuu intohimoisesti suhde syvenee ja muuttuu rakkaudeksi..mitä pahaa siinä on. Pettäjät sanovat täällä että rakastavat kahta naista, se on mahdotonta ei voi rakastaa kuin yhtä kerralla!!
      Monesti varattu mies on hyvä valinta mikäli hän kiltti luotettava ja kunnioittaa naista.

• hyvä kysymys

Voiko rakkaudesta luovuttaa????

• äly ja väläys

Monesti varattu mies on hyvä valinta mikäli hän kiltti luotettava ja kunnioittaa naista

Just niinhän se tekee pettäessään.

• äly ja väläys

Vai kaksi isää, hellou ja huominen tulee.

Toivon todella että kohta tiedät paremmin mistä puhut.

• 344232

Ap on varmasti oikeassa. Itse olen sitä miltä, että jos kumppanini ihastuu toiseen niin hän voi lähteä tämän toisen matkaan, vaikka se minuun sattuisikin. Joskus elämässä vain käy niin, että vaikka on parisuhteessa, tapaa henkilön, joka on vielä "oikeampi". Ainoa, mitä vaadin, on rehellisyys. Että mikäli on vakavia tunteita toista kohtaan, niin siitä puhutaan. Itse en todellakaan haluaisi olla pahimmassa tapauksessa vuosikymmeniä parisuhteessa ihmisen kanssa, jonka sydän on toisaalla!!

• Yheinäisvastuu

Kovia tekstejä, ainahan niitä ihastumisia voi ja usko että nyt löytyy se ainoa oikea, mutta monesti liene harha. On vain ihanaa leikkiä piilosilla oloa.

Kakkoset näkyvät kirjoitavan, miksi heidän syy. Minusta meillä kaikilla on vastuu toisistamme, juuri sillä tavalla kakkonen tulet syylliseksi, sinun tulisi pitäytyä suhteesta ja sanoa että et missään nimessä lähde mukaan.
      Näitä harhailijoita riittää, mutta niille ei pidä antaa yhtään toivetta. Ensin on aina selvitettävä asiat siellä kotona ilman kakkosia ja asua vähän yksinkin, jotta tietää mitä on tekemässä, harkintaaika on harkintaika ja ihan syystä.

• No hohhoijaa...

Kun on ollut pitemmän aikaa kumppaninsa kanssa yhdessä, niin se rakkaus arkipäiväistyy, ei tunne enää samanlaista huumaa kuin alussa. Myös lapset, työ ym. kiireet saattavat vetää puolisoja erilleen toisistaan. Näissä tällaisissa tilanteissa saattaa ihastua toiseen. Itse asiassa lähes jokainen meistä, vaikka olisivatkin hyvässä suhteessa, ovat ihastuneet joskus johonkin toiseen. Onneksi kuitenkin suuri osa tajuaa, että kyse on ohi menevästä tunteesta, ja keskittyy oman suhteensa hoitamiseen ja vaalimiseen.

Sitten taas on - ikävä kyllä - sellaisia tyhmyreitä, jotka kuvittelevat, että kun tuntee pientä ihastumista parisuhteen ulkopuoliseen henkilöön, että tässä on nyt "se oikea", ja päättää hylätä puolisonsa ja mahdollisen perheensä pikku ihastumisen vuoksi. Suurin osa tällaisista tapauksista tulee myöhemmin toki katumapäälle, kun he tajuavat, ettei kyse ollut tosiaankaan mistään muusta kuin ohimenevästä ihastuksesta, ja että se puoliso olikin tosielämässä paaaaljon nykyistä parempi elämänkumppani...

• gdgdtegh

Lapset kärsii

niinpä ja silti niitä pitää tehdä ja monesti vaan sen takia että saadaan se kumppani pidettyä....näinhän se menee...sääli lapsia!

• --------------------

miinukset ei poista totuuksia.

• vielä valkenee

VAikka ykkösöitynyt kakkonen ilkkuu että he ovat kumpikin onnellisimpia nyt kuin koskaan ennen niin luulenpa että ilkkuminen on ainostaan yritys pyhittää omaa petollista tekoaan.
      Sillä mies itki ennen lähtöään että katuu tekojaan eikä koskaan tule saamaan yhtä hyvää elämää kenenkään toisen kanssa mitä meillä oli.
      Hän sanoi myös tehneensä minulle niin paljon pahaa että vaikka minä antaisinkin anteeksi niin hän ei anna itelleen anteeksi.
      Vielä sanoi olevansa pahoillaan jos on pilannut elämäni. HÄN ITKI, SANOiPA NYXÄ mitä hyvänsä.
      Kyllä se vielä valkeneekin hänelle.

• lovers#

Olen samaa mieltä kanssasi, näin se vain on, tämä on elämäni parasta aikaa. Kaikki sinulle katkerasti vastanneet eivät ole kokeneet rakkautta joka on tasavertaisesti molemminpuolista ja toista kunnioittavaa, tai ainakin siltä nuo monet tekstit näyttää. Nautitaan elämästä ja tästä hetkestä ei anneta muiden vaikuttaa onneemme ja toivotaan että hekin sen vielä joskus löytävät:)

• totuus on raaka

VAstatkaapa te jotka elätte varatetussa onnessanne ja luulette olevanne sitä parasta mitä maailma puolisollenne tarjoaa.

Miten voi kakkonen joka jätettiin sada miehen itselleen ja miten ihmeessä tuo kakkonen hyväksyi miehen joka oli niin valtavasti haukkunut ja halveksinut tätä.

SAmaa kysyisin mieheltä miten ihmeessä hänelle kelpasi kaikista maalilan ihmisitä (hänen omien sanojensa mukaan) se huonoin. Ihmettelen myös että miten voi henkilöt jotka miehen tukena halveksivat tuota ukkomiesten nielijää hyväksyä saman ukkomiesten nielijän miehen vaimoksi ja tämän kanssa ollaan mitä parhaita ystäviä.

Onko elämä tosiaan näin epärehellistä ja raakaa?

Tällaisia kysymyksiä tosielämän perusteella.

• älä usko

Mies piti sua varalla, odottaen kakkosen päätöstä, haluaako suhteen miehen kans. Miehen arvostelut syytä kyseenalaistaa,halusi pitää sut nuilla jutuilla rauhallisena.

• älä usko

Mies piti sua varalla, odottaen kakkosen päätöstä, haluaako suhteen miehen kans. Miehen arvostelut syytä kyseenalaistaa,halusi pitää sut nuilla jutuilla rauhallisena.

• hekoheko
        älä usko kirjoitti:

Ja heko heko, vain kakkonen uskoo tuon.

• jupejuk
        hekoheko kirjoitti:

Ja heko heko, vain kakkonen uskoo tuon.

tuo juttu on provo, onhan selvää että jos pettäjä jää kiinni tekosistaan ja kakkonen ei ole valmis majoittamaan miestä täytyy miehen pelata aikaa,puhuu pehmosia kotona,läpinäkyvää

• tätä mielipuolta
        jupejuk kirjoitti:

tuo juttu on provo, onhan selvää että jos pettäjä jää kiinni tekosistaan ja kakkonen ei ole valmis majoittamaan miestä täytyy miehen pelata aikaa,puhuu pehmosia kotona,läpinäkyvää

Taitaa vaan kuule useimmiten olla niin, että pettäjä ei halua mennä kakkosen majoitukseen. Kakkonen kun on valittu tietyillä kriteereillä ja vain sitä tiettyä tarkoitusta varten ja puoliso taas valittu elämänkumppaniksi.

• ioioioioioioioioioi
        tätä mielipuolta kirjoitti:

Taitaa vaan kuule useimmiten olla niin, että pettäjä ei halua mennä kakkosen majoitukseen. Kakkonen kun on valittu tietyillä kriteereillä ja vain sitä tiettyä tarkoitusta varten ja puoliso taas valittu elämänkumppaniksi.

no mikä sitten on ongelma? kaikkihan on hyvin.

• iqcu888cccc
        älä usko kirjoitti:

Samaa mieltä kuin älä usko. Kusetettu on ja luulenpa että nainen joka tuon kirjoitti tietää myös sen ei kukaan voi olla noin sinisilmäinen että uskoo miehen juttuja kakkosesta varsinkaan enää sen jälkeen kun mies on mennyt kakkosen mukaan. En kyllä ymmärrä miksi haluaakaan uskoa?

• Elämä on raakaa

Minäkin muistan ajan kun mies vannoi rakkauttaan. Tunsimme olevamme onnellisisa. Monesti sanotiin että miksi ei tavattu jo nuorina (kummallakin oli elämää ennen tätä liittoa) tunsimme kuuluvamme yhteen.
      Nautimme suunnattomasti toistemme seurasta. MEiltä ei puuttunut haleja, Hyväilyä, suukkoja eikä naurua. Se oli elämäni parsta aikaa.

Tiedätpähän nyxä mitä tuleman pitää. Muistan kuinka mies vannoi rakastavansa minua eikä sinua mutta jotenkin vain asiat muuttui mutta ehkä sinä osasit vetää oikesta narusta. Ihmettelen vain että miten ihmeessä voit luottaa tuohon mieheen.
      Miten ihmeessä voit ilman häpeää sanoa että olet onnellinen.
      Noh, saithan varapaikan ehkä se tuottaa onnea sinulle.Ei mitenkään kadehdittavaa.

Vai oliko niin että päätiti näyttää että saata miehen vakka et häntä rakastakaan. Onko elämä sinulle vain kilpailua jossa haluat aina voittaa toisista ihmisistä välittämättä.

• Se paha vaimo

Etpä vaan taida tietää kuinka monelle ennen sinua se mies on sanonut rakastavansa. Se surkimus palaa aina vaimon luokse. Moni kakku päältä komea.

• hekoheko

Miksi pitää halventaa aviovaimoa joka uskoo miestänsä tämän lupauksia ja vannomisia.
      Mikä oikeuttaa kakkosen käytöksen ja tunkeutumisen toisen avioliittoon. Eikös siinä puutu toisen naisen kunnioitus.

• elämä on raakaa

Tarkotukseni oli tuoda julki että jokainen suhde on aikanaan ollut sitä suurta ja parasta mitä maailma sillä hetkellä antaa.
      Ykkösöityneet kakkoset luulevat että he ovat pelastaneet miehen pahan akan kynsistä mutta asiat ei todellakaan ole niin. TUokin avioliitto on alkanut rakkaudesta kunnioituksesta arvostuksesta hellimisistä ihanista tunteista ja vieläkin elävisatäkauniista muistoista joita ykkösöitynyt kakkonen ei voi poistaa vaikka kuinka haluaisi polkea puiolisonsa exän lokaan. Hän on ollut osasyy eroon joten hänenkin pitää osata ottaa siitä vastuu eikä syyttää petettyä ja jätettyä ihmistä.

• sera300

Varsinkin aviossa, lapsiperheiden vanhemmille tämä "rakkaus" ensisilmäyksellä tulee erittäin helposti. Liitto tylsää, virikettä tarvitaan, silloin ilmeisesti herää nukkuva naiseus/miehekkyys, oman puolison kanssa kun ei enää tarvita "metsästää" ja metsästäminen viehättää. Kyseessä ei kuitenkaan ole missään nimeessä RAKKAUS, vaan alkeellinen, vaistoihin perustuva ja lisääntymisviettiin liittyvä tila joka on aivotoiminnalla hallittavissa, tietty edellytyksenä jonkinlainen aivojen toiminta sekä arvo ja moraali käsitykset kohdallaan oleminen.

Ja turhaa tässä jankuttaa : "oi, rakastuin eikä sille voi mitään..." mene sisimpään ja kaiva, saat: "haluan tuntea kipinän sisälläni, haluan jotakin toisen omaa - adrenaliinia, vaaraa ja draamaa", "haluan vaihtelua", "haluan parempaa seksiä" ym vastaavaa... Sinkkuihmiset menevät yhteen puhtaasti lisääntymisvietin ansiosta ja turha puhua mistään : pää sumeni ja rakkaus vie...." Varatut ihmiset tylsyydestä ja iiton kaverisuhteeksi muuttumisen takia. Minusta näytätte vain tyhmyyttänne väitteillä, ette voi mitään, kun rakkaus.... Todellista rakkautta on se , että hairahtanut mies tulee kotiin ja pyytää anteeksi. En todellakaan puolusta pettäjiä, en. Mie ymmärrän motiivit ja todellisuuden. Ymmärän että moraali ja arvot eivät ole kohdallaan sekä alkeellinen hormonien aiheuttama vietti on kovempi, kun aivotoiminta, mutten kuitenkaan hyväksy pettämistä. En ainakan läheisen minulle ihmisen.

Aikuiselta ihmiseltä vaaditeen hieman enemmän, kun lapselta, kaikki sen tietää. Aikuisen ihmisen myös oletetaan olevan ajatteleva, itseensä ja vaistoja sekä tunteitansa hallitseva olento. Mikäli kaikki menisi vain tunteiden mukana maailmassa olisi kaaos, koska ei ole mitään ailahtelevampaa ja katoavampaa, kun tunteet.

• klklkkekkusjjeijfjla

Jos olet liitossa jossa ei ole lapsia ja kohtaat ihmisen josta voi sanoa kuten vanhassa fraasissa, tuota olen koko elämäni odottanut, niin silloin kannattaa antaa palaa. Meillä on vain tämä yksi elämä miksi pitää olla liitossa jossa voi pahoin ja miettii kokoajan mitä elämälle tekisin. Jopa toinen puolisko siinä liitossa on onneton kun näkee toisen levottomuuden. Se on sitä aikuisuutta että antaa toisen mennä ja hyväksyy että tämä ei nyt onnistunut ja tekee itselleen myös uuden ja paremman elämän, mitä tekee puolisolla joka haikailee muualle ja josta ei koskaan voi olla varma. Tunteita ei saa tukahduttaa se on pahinta mitä voi itselleen ja muille tehdä.

• rohkeutta kehiin
        klklkkekkusjjeijfjla kirjoitti:

Jos olet liitossa jossa ei ole lapsia ja kohtaat ihmisen josta voi sanoa kuten vanhassa fraasissa, tuota olen koko elämäni odottanut, niin silloin kannattaa antaa palaa. Meillä on vain tämä yksi elämä miksi pitää olla liitossa jossa voi pahoin ja miettii kokoajan mitä elämälle tekisin. Jopa toinen puolisko siinä liitossa on onneton kun näkee toisen levottomuuden. Se on sitä aikuisuutta että antaa toisen mennä ja hyväksyy että tämä ei nyt onnistunut ja tekee itselleen myös uuden ja paremman elämän, mitä tekee puolisolla joka haikailee muualle ja josta ei koskaan voi olla varma. Tunteita ei saa tukahduttaa se on pahinta mitä voi itselleen ja muille tehdä.

Niinpä. Silloin pitäisi löytää se rohkeus muutttaa asioita tai erota jos ei ole tyytyväinen.Eikä alkaa pettämään ja varmistelemaan, että on uusi jo valmiina, että uskaltaa erota. Täytyy olla rohkeutta uskaltaa erota ja ottaa riski, että siitä uudesta ihastuksesta ei välttämättä tulekaan mitään. Tuollaiset varmistelijat ovat pelkureita ja satuttavat muita ihmisiä.

Eikä se ole välttämättä se liitto jossa voidaan pahoin, vaan se yksittäinen ihminen saattaa voida pahoin ja olla tuuliajolla elämässään. Ei se sisäinen tyhjyys täyty pettämällä tai partneria vaihtamalla, vaan se tyhjyys täytyy ihan itse täyttää. Ei uudestakaan suhteesta tule mitään, jos siihen menee ns. sisältä tyhjä ihminen. Vaikka olisi se suhteen toinen puolikas, niin omassa itsessään täytyy kuitenkin olla täysi.

• Sera300

Selitä minulle, kuinka sie voit muutaman tapaamisen jälkeen tietää, että tämä on se ihminen, jota olet aina odottanut? Mitä, jos sitten vuoden kuluttua tämä ihminen paljastuukin ihan friikiksi? Eihän kakansyöjät heti kättelyssä sanoo, tiiätkö tykkään kaviaarileikeista.... Tämä on kärjistetty, mutta toivon että ymmärrät mitä tarkoitan.

Jos ei ole lapsia ei kannata ollenkaan jatkaa onnettomassa liitossa, se on totta. Täytyy kerätä voimat ja lähteä, sitten tutustua itseään ja koittaa ymmärtää mitä meni edellisessa suhteessa pieleen. Miettiä mitä haluaa ja millaista haluaa, ja vasta se jälkeen etsiä itselleen sopivan kumppanin.

Heittäytymällä suhteesta toiseen ei mitään hyvää saa aikaiseksi, omaan elämään.

Minäkin olin aikoinaan samaa mieltä aloittajan kanssa. Kantapään kautta olen oppinut näitä asioita, joista nyt kirjoitan.

Tunteita ei saa tukahduttaa, se on totta. Mutta ei voi elää tunteiden viemänä. Tunteita täytyy osata hallita ja käsitellä oikein. Taas kärjistettynä esimerkki: Vihastuin miehelleni, totaalisesti ja tuntena on viha. Niis suuri että päätän tappaa häntä, koska minusta tuntuu näin. Seuraanko tunteitani, vaiko järkeäni, joka sanoo että jos nyt tapan, teen väärin hänelle, itselle ja mahdollisesti muille. Tämä esimerkkinä. Sillähän ei ole väliä onko tunne viha vai rakkautta. Se on tunne. Ajatuksesi mukaan ei niitä saa tukahduttaa. Vastauksenahan on: viha (tunne) menee ohi aiemmin tai myöhemmin, mutta jos menisin sen vietäväksi tekisin jotain peruuttamatonta.

Eli suosiottelisin kaikille suhteessa pahoinvoiville lähteä uhteesta asumaan ensiksi yksin. Tutustumaan omaan itseään ja sen jälkeen vasta aloittaa seurustelu ym. eheänä, tekemättä kenellekään kipeää, tietäen tasan tarkkaan ketä ja mitä elämääsi haluat.

• raaka arki

JA taas ollaan niin huonoissa litoissa ja odotettu jotain parempaa koko elämä
      Meneekö pettäjä naimisiin vain jotain parempaa odotellessa.

Ei, en usko niin vaan kyllä hänkin varmaan on ihan tosissaan vannoessaan vihkivalan. Hän vain on sairas, rauhaton sielu joka ei osaa elää arkea. Hän haluaa ratsastaa tunteiden aallonharjalla ilman vastoinkäymisiä. Hän haluaa elää kuin maailmanomistaja mennä aina kun haluttaa.Antaa ihmisill ekuvan että hällä on paljon rahaa ja hän on viisas.
      Muutama vuosi menee hyvin ja sitten jo arki astuu kuvaan ja luullaan että pelastus löytyy toisaalta. Hän kun ei osaa puhua, ei myönnä että hänellä on jotain pielessä
      Ikävä vain että nuita ukkomiesten nielijöitä riittää jotka luulevat olevansa pelastus tuollaiselle miehelle.
      Harmi, sillä kyllä se arki astuu heidänkin elämään viimeistään viiden avioliittovuoden jälkeen. Aikaisemminkin jos naisella on lapsia edellisestä liitosta. Niitä mies ei hyväksy vaikka alussa niin väittääkin. Kun sitten ongelmia alkaa tulla niin syy on aina naisessa ja tämän lapsissa.

Voi kunpa naiset osaisivat olla viisaita eivätkä sotkeutuisi tuollaisiin miehiin.

• sielun ikävä

Juuri näin, se on menoa. Omalla kohdallani se on ollut menoa monta kertaa, olen siis rakastunut ja useasti, koskaan en ole ottanut toisen omaa omakseni. Eli aina kun olen aloittanut uuden suhteen on uusi kumppani ollut vapaa, toisin kuin minä. Minä olen ollut aina se pettäjä, ja koskaan ei yksikään kumppani ole saanut sitä tietää et olen näin tehnyt. Nyt en ole parisuhteessa. Lopetin monen vuoden yhteiselon kun minulla ei ollut enää tunteita toista kohtaan. Elämäni ensimmäistä kertaa olen tilanteessa, että olen ihastunut varattuun mieheen (ei ole aviossa eikä ole lapsia). Tämä ei ole mikään seksisuhde, hän haluaa tavata muutenkin. Tätä on kestänyt nyt jokusen kuukauden, enkä vielä voi sanoa olenko rakastunut, hänestä puhumattakaan, emme puhu sellaisista, nautimme vain toisen läsnäolosta.Tämä on täysin erilainen suhde kuin koskaan ennen, aikaisemmin olen ollut aina heti palavasti rakastunut. Nyt tuntuu että tässä on jotain, syvempää. Haluaisin antaa tämän mennä omalla painollaan, katsoa mitä tästä tulee vai tuleeko mitään. Silti ajatus siitä ettei mitään tulisi, tuntuu pahalta. En vain tiedä mitä tehdä. Pitäisikö kertoa hänelle tunteeni, pitäisikö kysyä hänen tunteistaan, vai pitäisikö vain odottaa.

• Anonyymi

Kaltaisesi pettäjä on kyllä julma ja omahyväinen

• Anonyymi

Eroa ensin! Typerä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eroa ensin! Typerä.

Joo vanha nosto, mutta aihe aina ajankohtainen 👍🏼😅

• Anonyymi

Mutta joskus se vaan on niin että se ihminen ja koko suhde voi olla tuhoon tuomittu, vaikka niissä hormonihöyryissään kuvittelisi mitä tahansa. Koettu on. Tää ihminen oli virhe ja tää ihminen teki muhun helvetin paljon tuhoa. Monella tavalla. Mutta tyyppi on muutenkin omaan napaan tuijottava, itsekeskeinen ja toisinaan pahasti todellisuuspakoinen vastuunvälttelijä niin saahan se jätkä käännettyä kaiken näyttämään ihan muulta kuin on.
      Päällepäin pitää olla niin nyt välittävää isukkia kun olla ja taitaa. Todellisuus vaan tulee eteen vielä, ja se karma. Se karma.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      137
      4053
    2. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      89
      1989
    3. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      15
      1881
    4. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      57
      1507
    5. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      54
      1442
    6. Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.

Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat
      Haapavesi
      133
      1395
    7. VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia

Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu
      Maailman menoa
      99
      1312
    8. Nainen olet valoni pimeässä

valaiset tietäni tietämättäsi ❤️
      Ikävä
      74
      1216
    9. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      95
      1087
    10. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      118
      1060
    Aihe