Hei, koska olen ollut palstalla aktiivinen ja kirjoitukseni ovat herättäneet hyvin paljon ajatuksia ilmoitan, että muuttuneiden työtehtävieni johdosta, minun on jäätävä kirkko kuulolla keskustelijoiden ryhmästä pois hetkeksi. Palaan kuvioihin ensi kevään tai kesän aikana, riippuen siitä, miten työkuvioni normalisoituvat.
Olen itse nauttinut keskustelusta täällä, vaikka aina se ei olekaan ollut kovin hedelmällistä. Uskonnollisista aiheista ja varsinkin omasta uskosta puhuttaessa on vaikea ymmärtää toisella tavalla ajattelevia.
Toivon Jumalan siunausta kaikille ja rakkauden Hengen läsnäoloa jokaiseeen keskusteluketjuun.
Tavataan taas!
Hannu Lehdeskoski
Pastori
Ilmoitus
16
82
Vastaukset
- Kristinuskon kirja.
Parahin Hannu Lehdeskoski !
Elämän rikkautta sinulle uusissa kuvioissasi.
Olet mielestäni ollut avaamassa realistista näkökohtaa, käsitystä , Jeesuksen ilmoittamasta sanomasta. Kiitos. - aeivewa
Kiitos kirjoituksistasi palstalla. On ollut mielenkiintoista ja positiivista huomata että ja miten raamatuntutkimuksen tulokset ovat vaikuttaneet ainakin joidenkin pappien uskoon ja opetukseen. Vaikka ne johtavatkin sitten joskus noihin kovin hedelmättömiin keskusteluihin toisin ajattelevien kanssa ja tasapainoiluun sen kanssa millaiseksi kirkon usko ja opetus on muotoutunut parin tuhannen vuoden aikana.
Positiivista on ollut myös se, että olet todellakin ollut yksi aktiivisimmasta ja todellakin keskusteluja käyvästä tai keskustelua yrittävistä kirkko kuulolla keskusteluryhmästä. Siksi poisjäämisesi edes tuoksi ajaksi luo palstalle ison aukon,
Kaikkea hyvää jatkossa - mieti tätä
HYvä pastori
On ikävä näin palstalaisen kannalta ,että sinun pitää poistua. Kiitos keskusteluista ja hyvistä näkökulmista. Toivottavasti palat joskus takaisin! - PSARI
Hannu Lehdeskoski,
Kirjoituksesi ja keskustelusi on ollut hedelmällistä, sillä kirjoituksiisi ei olisi vastattu tai kysytty lisäkysymyksiä tai lisätietoja, jolleivat kirjoituksesi olisi kiinnostaneet. Niinhän se elämässä menee, ettei aina saa, eikä pidäkkään saada sitä hehkutusta ja olla samaa mieltä, vaan se juuri tekee keskusteluista mielenkiintoisia, kun niihin tulee muitakin näkemyksiä ja ehkä negatiivisiakin kommentteja, jolloin voi laajentaa näkemystään ja asia muuttuu yhä enemmän kiinnostavammaksi. Se ei ole keskustelua, jos kaikki ovat hiljaa tai vain myöntelevät yhtä ja samaa.
Se ei ole tärkeää, saako negatiivista palautetta tai positiivista palautetta, vaan se, että saat ihmiset ajattelemaan jommin kummin esittämääsi asiaa.
Se pitää myös ymmärtää, että palstalla kirjoittavat ihmiset ovat ikäjakaumaltaan jostain 14 vuotiaista tuonne pitkälti yli 70 vuoteen ja heillä on ollut koulussa aivan erilainen uskonnonopetus. Vanhempi väki joutui opettelemaan kaiken ulkoa ja kristinuskoa ei saanut arvostella lainkaan, eikä edes ajatella omilla aivoillaan, vaan koulun antama tieto oli ehdottoman oikea, mutta nykyajan uskonnon opetus on keskustelevaa ja kaikki kyseenalaistetaan kristinuskossa. Ennen ei saanut muuta tietoa kuin mitä oli uskontokirjassa ja Raamatussa, mutta nykyisin kaikki Raamatun tekstit ovat netissä kaikkien luettavissa, joista teksteistä jokainen voi tarkistaa, miten ne on Raamattuun laitettu tai peräti muutettu alkuperäisistä tai kaikista vanhimmista teksteistä, mitä tällä hetkellä löytyy.
Kaikkea hyvää elämällesi! jota voit jatkaa iloisin mielin uudessa työssäsi, sillä olet antanut todella paljon ajateltavaa lukijoillesi ja herätellyt ajattelemaan monia asioita uudesta näkökulmasta ja siitä kannattaa olla nöyrästi ylpeä! Kiitos hyvistä kirjoituksistasi.
Vaikka en ole aktiivisesti kirjoitellut, olen seurannut palstaa ja sinun ajatuksesi ovat monesti herättäneet uusia oivalluksia. Jokainen ajatus pudonnee sekä hedelmälliseen että hedelmättömään maaperään.Ikävää kun joudut poistumaan ainakin toistaiseksi, Hannu. Olen pitänyt kirjoituksistasi, jotka ovat olleet rehellisiä, aitoja ajatuksiasi, tutkittuja ja punnittuja. Kun et venkoile kuten monet muut täällä, se on ollut ainakin minun mieleen. Toivotan kaikkea hyvää ja menestystä tulevaisuuteesi, ja toivon mukaan joskus taas palaat.
- Kuoliaaksinaurattaja
Juu Hannu, olet sinä sellanen filosofi, että siinä jää jopa arvostamani: "Konstan pylkkerö" eli Havukka-ahon ajattelija Konsta Pylkkänen melkien toiseksi, kun Jumalaa ja taivaita oikein mittailet, niin siinäpä riittää monille älypäille solmuja ja taivaan merkkejä visaisina availtavaksi.
- Kuoliaaksinaurattaja
Aivan niin. Ja kaikkihan lopultakin riippuu siitä mistä suunnasta taivaan tikapuita älykäs ihminen yrittää taivaaseen kivuta, tehden niitä Konstankin tekemiä merkkejä taivaankanteen, ja mien hyvin nämä merkit lopulta kutinsa pitävät taivaita mittaillessa, - vai mitä Hannu?
- rautalangasta
Hyvää jatkoa pastori Lehdeskoskelle. Toivottavasti löydät etsimäsi, sillä minusta sinä et ole sitä vielä aivan löytänyt. :)
Jotkut pitävät tätä ehkä ylimielisenä heittona pastorille, mutta minulta se on aivan positiivinen tunnustus.
Etsivä asenne on aina positiivista. Jeesuskin sanoi, että etsivä löytää.
Kaikkea hyvää ja siunauksin.
se rautalangan vääntäjä.
http://www.youtube.com/watch?v=_xdIkBgL7WQ&feature=related- hei sit!
Niin, ja minä en malta olla tähän tokaisematta, että se minkä pitäisi löytyä, on luottamus Jumalan itseään uhraavaan rakkauteen.
- ei kiirettä takaisin
hei sit! kirjoitti:
Niin, ja minä en malta olla tähän tokaisematta, että se minkä pitäisi löytyä, on luottamus Jumalan itseään uhraavaan rakkauteen.
Jeesus kutsui väkijoukon ja opetuslapsensa ja sanoi heille: Jos joku tahtoo kulkea minun jäljessäni, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.
Mark. 8: 34
Tai sitten on parempi lukea Raamattua ja muistaa lukemansa ja tehdä sen mukaan. Ei homoseksin mielistelylle!
- dikduk
Hyvää jatkoa,
kiitos kirjoituksistasi, kirjoitit punnitusti ja tietoa tuoden. - juutas.
Parahin Hannu,
Kiitoksia keskusteluista.
Toivottavasti siirto toisiin tehtäviin on omien toiveiden mukainen, eikä seurausta kannanotoista palstalla.
Onnea valitsemallasi tiellä. - Ev. lut.
Mukavaa kun ilmoittelit. Olisimme muuten ihmetelleet miksi sinä hävisit. Keskustelit täällä aidosti ja se näkyy nyt näissä kiittävissä kirjoituksissa. Hyvää syksyä ja talvea sinulle!
- Lurpsis
Hehe, vai näkyy kiittävissä kirjoituksissa. Itse niitä kirjoittelit.
- jatkoja vaan
Asiallista on tosiaan poistua, kun oppisi on aivan muuta kuin kristillistä. Ehdottomat kehujasihan vain vahvistaa asian. Ne ovat järjestään ateisteja tai muita kristinuskon kieltäjiä. Pärjäile boy.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?
Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?843402- 252014
- 1941924
PoIiisi jahtasi mopopojan hengiltä
Toivottavasti on s i n i v u o k k o nyt ylpeä itsestään, kun ajatti teinin päin lyhtypylvästä. https://w3411316Kalajoen hukkuneet pojat olivat tummaihoisia
Jälleen kerran, hukkuneet tai heikon uimataidon vuoksi vaaraan joutuneet olivat muita kuin suomalaisia. Turha viisastell841279Emme voi elää velaksi, sanoi Riikka
Valtionvelan odotetaan nousevan 86,3 prosenttiin bruttokansantuotteesta vielä kuluvan vuoden aikana. https://www.iltale891137- 82923
Varoitus kyläläisille Suomussalmella
Paikkakunnalla on ilmennyt huolestuttavaa toimintaa jossa kaksi aikuista miestä ( Dimitri ja Teemu ) on syyllistynyt nuo12915Et halua kohdata niitä tunteita ja asioita, joita minä herätän sisälläsi
Vastustelet. Yrität esittää, että kaikki on hyvin. Leikit perhettä.23845Miksi epäilit kaivattusi kiinnostuneen
Juuri sinusta? Mihin piirteisiin hän aikanaan saattoi sinussa ihastua? Olivatko ne yhtään samoja asioita joihin itse iha61790