Kestävä neule

Saab_4

Hakusessa olisi kovaa käyttöä kestävä miesten neule talvipakkasille seuraavin vaatimuksin:

- Mahdollisimman kestävä (esim. vahvikkeet olka-/kyynärpäillä)
- Korkea kaulus
- Metallinen vetoketju alhaalta ylös asti
- Suht tiheästi neulottu

Materiaalilla tai hinnalla ei ole niin hirveästi väliä

Esim. Fjällrävenillä on pari suunnilleen tuonne päin olevaa, mutta mitäs näitä muita on?

4

386

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .....

      Esim. Lyle & Scott, myydään ainakin kluuvissa ja kampin modassa (jossa on hyviä miesten vaatteita).

      Myös ihan Wolseyn neuleet stockalta ovat kestäviä. Ei niinkään kyynärvahvikkeilla ole merkitystä, vaan se skottilainen pitkäkuituinen kampavilla, joka valmistellaan hitailla ja työläillä menetelmillä ja siitä tulee poikkeuksellisen kestäviä neuleita kovaan käyttöön, jotka eivät edes nukkaannu.

      Nyt esim. stockalla on näitä Wolseyn expedition 1911 villapaitoja, onhan ne kalliita mutta myös laadukkaita ja hyvän näköisiä.

    • .....

      Varustelekassa on halvalla hyväkuntoisia käytettyjä brittiarmeijan villapaitoja joissa on olka ja kyynärvahvikkeet. Sinisiä, siniharmaita ja vihreitä.

      Sopii wolseytkin esim. englantilaisille 1800-luvun kalastajille aika ankaraan käyttöön ja kestävät kauan, mutta armeijan paidat ovat vielä astetta kovempaan käyttöön, ja niitä löytyy tosi edullisesti.

      • Saab_4

        Noita varustelekan paitoja olinkin jo katsellut, mutta niissä ongelmana on korkean kauluksen ja vetoketjun puute (en halua käyttää erillistä kaulaliinaa ja villapaidan toistuva pukeminen ja riisuminen kaula-aukon läpi ei kiinnosta)

        Vähän samaa ongelmaa oli L&S:n ja Wolsleyn (olipa muuten luokattomat nettisivut) mallistossa.

        Mutta kiitos vinkeistä, pitää jatkaa etsimistä


    • ....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      137
      1337
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      966
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      855
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      528
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      511
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe