Vaaleat hiukset, ihanne?

tumsku

Onko tosiaankin niin, että vain blondeista tykätään? Tummat hiukset eivät saa mitään tai ketään innostumaan?

Itse olen aina pitänyt tummia hiuksia paljon seksikkäämpinä kuin vaaleita... Mutta nyt olen huomannut että vaaleista hiuksista pidetään enemmän. Jos ihmiset tosiaan ovat näin pinnallisia, pitäisikö tässä ryhtyä blondaamaan?

18

2469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jj45p

      ei todellakaan..minun mielestä ruskeat hiukset on paljon kauniimmat kuin vaaleat. ja vaikka vaaleista hiuksista tykättäisiinkin enenmmän , en hiuksiani blondais, koska tykkään itse enemmän ruskeista, sama se mitä muut ajattelee...

    • huihaitsu

      Olin monta vuotta brunette ja nyt pilasin hiukseni huonokuntoisiksi blondaamalla yhteiskunnan vaikutuksesta.. Mielestäni vaaleat naiset ovat kauniimpia ja saavat enemmän huomiota kuin tummat. Tämä on myös testattu joskus jossain ohjelmassa jossa kaksi hyvännäköistä naista oli pysäyttänyt autonsa moottoritien reunaan, toinen tumma ja toinen vaalea. Vaalean kohdalla pysähdyttiin paljon enemmän kyselemään että mikä on autossa vialla..

      Jos nyt saisin päättää niin en olisi lähtenyt vaalentamaan, minulla on ristiselkään ulottuvat hiukset jotka katkeilivat ja ohenivat aivan älyttömästi vaalentamisen seurauksena. En kuitenkaan halua leikata pois koska olen n. 5 vuotta niitä kasvattanut joten on pakko tyytyä ohuempaan hampputukkaan koska mielestäni samalla tavalla kun blondit ovat kauniimpia kuin tummat niin myös pitkähiuksiset ovat kauniimpia kuin lyhythiuksiset, vaikka hiukset olisivat huonossa kunnossa.

      Tämä on vain minun mielipiteeni eikä brunettejen todellakaan pidä ottaa nokkiinsa tästä, kauneus on katsojan silmissä ja toisten mielestä taas brunetet ovat niitä kauneimpia ihmisiä! :)

      • torrakka

        Vaaleat naiset ovat miesten mieleen, koska he lapsenomaisessa söpöydessään vaikuttavat heikoilta ja helposti määräiltäviltä. Lapsethan ovat Suomessa yleensä vaaleatukkaisia.

        Lyhyttukkainen tumma nainen on näille machoille uhka, koska hän liikaa muistuttaa miestä itseään ja antaa vahvemman vaikutelman.

        Laumasieluiselle heikolle miehelle pitkätukkainen blondi on tietysti paras valinta, koska se on ikään kuin merkkituote. Joku mies leveilee tietyllä automerkillä, joku toinen taas pitkätukkaisella blondilla.


    • 40-12

      Luultavasti se olet vain sinä, joka ei saa mitään tai ketään innostumaan, turha siinä on tummia hiuksia syyttää. Oletko itse nyt niin pinnallinen, että pitää lähteä väriä muuttamaan siinä toivossa, että joku sitten innostuisi? Huhhui...

      Kyllä se jostain muusta on kiinni, katsele vaikka ympärillesi - monella tummatukkaisella naisella on mies, aivan yhtälailla kuin niillä blondeillakin!

      • tumsku

        Enhän minä sen takia, että joku innostuisi. Tuntuu vain, että blondeilla hiuksilla saa parempaa kohtelua ja palvelua yleisestikin. Enkä minä itse tahtoisi todellakaan miestä joka valitsee naisensa hiusten värin perusteella, naurettavaa!

        Siis ihan yleisellä tasolla tämän sanoin. Kun tuntuu että ihmisetkin paljon mieluummin tutustuu blondeihin kuin brunetteihin. Näyttääkö ne blondit sitten mukavemmilta ihmisltä? jaaa.. en tiedä. en kyllä itse viitsi erittäin tummia hiuksiani blondata, kuten huihaitsu sanoi, se pilaa hiukset täysin. Laitoin joskus vuosia sitten etuhiuksiini blondia: väristä tuli aivan kamala, keltaisuus ei lähtenyt pois ja hiuksistani tuli hattaraa..


      • Anonyymi
        tumsku kirjoitti:

        Enhän minä sen takia, että joku innostuisi. Tuntuu vain, että blondeilla hiuksilla saa parempaa kohtelua ja palvelua yleisestikin. Enkä minä itse tahtoisi todellakaan miestä joka valitsee naisensa hiusten värin perusteella, naurettavaa!

        Siis ihan yleisellä tasolla tämän sanoin. Kun tuntuu että ihmisetkin paljon mieluummin tutustuu blondeihin kuin brunetteihin. Näyttääkö ne blondit sitten mukavemmilta ihmisltä? jaaa.. en tiedä. en kyllä itse viitsi erittäin tummia hiuksiani blondata, kuten huihaitsu sanoi, se pilaa hiukset täysin. Laitoin joskus vuosia sitten etuhiuksiini blondia: väristä tuli aivan kamala, keltaisuus ei lähtenyt pois ja hiuksistani tuli hattaraa..

        Et ole tosiaan koskaan tainnut olla blondi. Sitä jatkuvaa vähättelyä, tyhmänä (esim. työpaikalla) ja helppona ja avuttomana bimbona pitämistä ym. et ole näköjään kokenut. Että se siitä "paremmasta" kohtelusta. Ettekö ihmiset ymmärrä, että vaikka huomiota blondina saa kenties enemmän, niin se ei todellakaan ole välttämättä mitään positiivista huomiota. Iso osa siitä huomiosta tulee pillun perässä juoksevilta reppanoilta, jotka luulevat että sinulta saa, kerran olet blondi. Sellaiset naiset, joita miehet oikeasti arvostavat, eivät joudu kuuntelemaan mitään ala-arvoisia kommentteja taikka vihellyksiä.


    • ootte kopioita kaikk

      Blondit hiukset ei edes sovi kaikille, joten turha yleistää. Itse koetin kerran vaaleaa peruukkia kun mietin vaalentamista - kasvoilta hävisi kaikki väri ja näytin lähinnä kuolleelta. Helppo ja halpa keino selvittää mikä hiusväri on itselle sopiva.

    • okodfs

      itse olen kokenut päinvastaista. olen luonnostaan blondi ja kokeillut myös tummia hiuksia, jotka eivät sopineet yhtään. olen kaveriporukastani ainoa vaalea ja jään osin vähän muiden varjoon (myös ollessani itse tummatukkainen sain enemmän huomiota kuin blondina). uskon myös paljon puhuttuun asiaan eli miehet vakiintuvat mielummin tummahiuksisten kanssa, koska he vaikuttavat "kypsemmiltä parisuhteeseen".

    • hiwteohöitaewhöitaew

      Ei kuuluisi oikeastaan tähän ketjuun, mutta mielenkiinnosta kysyn, missä teidän mielestänne menee vaalean ja tumman raja? Sanoisitteko esim. näitä blondeiksi/vaaleiksi vai ovatko ne teidän mielestänne jo ruskean puolella?

      1. http://www.marieclaire.com/cm/marieclaire/images/DF/summer-hair-medium-new.jpg
      2. http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcR020R9b2rQrFMF5RJeZEf6UGxV95-IrLiAThrrchjEi7wfxqNtslu30zMq3w
      3. http://3.bp.blogspot.com/-iHBFlh0bq-Y/Thg8Wo5iTUI/AAAAAAAAAuw/bmbCuOwR8kY/s1600/IMG_0328.JPG

      • ................k...

        Minä miellän nuo kaikki hiukset vaaleiksi. Blondi-sanaa käytän enemmän kuvaamaan vaaleahiuksista tyttöä, jos tämä on vähän yksinkertainen. Eli mielestäni nuo kaikki hiusvärit ovat vaaleita. Jos kysyisit ulkomaalaiselta, hänen ei tarvitsisi edes miettiä. Hänelle nuo kaikki olisivat blondeja. Itse vastaan että kaikki ovat vaaleita, eivät lähelläkään brunettea.


    • luonnollista

      Kun tässä ketjussa puhutaan blondeista, niin sillä tarkoitetaan todennäköisesti ihan vaaleaa. Nuo esimerkki-hiukset (tai ainakin kaksi ekaa) ovat tummanvaaleita, joita Suomessa kutsutaan "maantienvärisiksi". Omat hiukseni ovat kutakuinkin samanväriset kuin ensimmäisessä kuvassa ja pidän ne värjäämättöminä, koska minusta tummanvaalea on kaunis väri ja sopii meikäläisen ohuehkoon hiuslaatuun ja hyvin vaaleaan ihoon.

    • tukkatar

      äläs nyt itse olet silloin pinnallisempi, kuin kukaan toinen
      jos pidät tummasta tukasta pidä siitä äläkä ryhdy vertailuun toisten kanssa molempi parempi
      itse olen blondaaja ja välillä ruskeaa
      no vaihtelu virkistää myös hiuksissa

    • vaalea...

      Mielestäni sekä vaaleat että tummat hiukset omaava nainen voi olla kaunis. Etenkin latinonaiset ovat kerta kaikkiaan upeita lähes mustine, paksuine, kiiltävine hiuksineen, ja tumma pukee heitä koska heillä on myös tummat kulmat ja hieman tummempi iho. Mielestäni Salma Hayek, Adriana Lima ja Penelope Cruz ovat todella kauniita.
      Mielestäni tumma tukka sopii siis muutenkin olemukseltaan tummemmille naisille. Ystäväpiirissäni on nainen, jolla on luonnostaan kauniin ruskea iho ja muutenkin hieman latinomaiset piirteet, vaikka onkin täysin suomalainen. Hänellä on musta pitkä tukka, enkä usko että hänelle sopii vaalea tukka ollenkaan.
      Itse olen luonnostani ristiverinen, ja tukkani on oikealta väriltään vaaleanruskea. Ylä-asteiässä aloin värjätä tukkaani tummanruskeaksi, ja vannoin aina tumman tukan nimeen, ajattelin etten koskaan haluaisi olla blondi (en tiedä miksi, jostain syystä kai ajattelin ettei vaalea koskaan pukisi minua).
      Vähän päälle parikymppisenä kaverini valmistuttua kampaajakoulusta, aloimme raidoittaa pitkää tukkaani vaaleilla raidoilla. Sain jonkin päähänpiston. Noin puolen vuoden kuluttua useamman raidoituskerran jälkeen minulla oli platinanvaaleat hiukset. Tukkani ei edes kärsinyt yhtään, koska emme vaalentaneet kertarysäyksellä emmekä tehneet mitään värinpoistoja (joka on aivan kamalaa rääkkiä tukalle!). Hups, olinkin blondi. Ja vaalea tukka teki kasvoistani päivettyneemmän näköiset, toi kulmani enemmän esiin. Omasta mielestäni näytin kerta kaikkiaan upealta tuolloin. Vanhoista valokuvistakin näkee, kuinka kalpean ja väsyneen näköinen olin lähes mustassa tukassani.
      Sain myös enemmän huomiota miehiltä, ja minulle tarjottiin mallintöitä ja tein myös pr-työtä ja toimin varikkotyttönä. Nämä ovat toissijaisia seikkoja, mutta voin allekirjoittaa väitteen, että blondit saavat enemmän huomiota.
      Kun menin naimisiin ja sain lapsia, tukkani päätyi taas ruskeaksi. Noin vuosi sitten aloin taas kaivata vaaleaa tukkaani, ja puolen vuoden vaalennusprosessin jälkeen olen taas blondi, ja taidan pysytellä tässä.
      Joillekin naisille sopii tumma tukka, joillekin vaalea, joillekin molemmat. Minun henk.kohtainen mielipiteeni on, että vaalea on kauniimpi (jos tukkaa vaan pitää hyvässä kunnossa, ei siis sellainen hamppuuntunut olkikasa), ellei kyseessä ole muutenkin tumma nainen.

    • Vierailijah

      Itellä on sellaset jotakuinkin toffeen/kullan väriset hiuksset(en ole värjännyt) Vaaleat hiukset ovat nätit mutta itselleni eivät sopisi.

    • dededee

      Mistä lie olet tuollaista kuullut, itse en tunne varmaan yhtäkään miestä joka ei preferoisi brunetteja... :/

    • hd,s,s

      Tummahiuksiset naiset ne kai näyttävämpiä on...katsele huippumalleja,maailman kauneimpia näyttelijöitä tai vaikka vertaile ihan Suomalaisia julkkisnaisia keskenään kummat kerää enemmän kehuja,brunet vai blondit?

    • varma valma

      Miehet tykkää enemmän itsevarmasta naisesta kuin epävarmasta, joka kyselee, että oonko nätti ja onko tukka nätti ja kelpaanko jne? Niihin kysymyksiin ei saa kuitenkaan vastata kuin, kyllä kulta. Lisäksi hävetään vartaloa ja valot pitää sammuttaa ja mies ei saa katsoa lainkaan.
      Suurin osa panostaisi hiukan vaatteisiinkin jos miehet uskaltaisivat vastata, että kulta toi housu tai tukka ei nyt näytä oikein kivalta. Tai sitten naisille tulee itkupotkuraivari ja paha mieli ja kovat riidat viikkokausiksi.

      Itseleni ei blondi sovi, eikä myöskään vaalean ruskea. Laita hiuksiin se väri, joka sopii sinun kasvoihisi tai pidä ihan oma värisi. Itsevarmuus on se, jolla miehiä löytyy.

    • Make 58

      Ne vaaleat naiset ja sinisilmäiset on minun suosikki naiset ja pitkäthiukset vielä!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8236
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1644
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1479
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1262
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe