Joskus erokin helpottaa

Turhaa yhdessäoloa

Lopetin noin kolme vuotta kestäneen avosuhteen. Koin helpotuksen.. miksikö. Eron jälkeen ei ole enää kertaakaan tarvinnut kuulla vähätteleviä ja katkeransisältöisiä arviointeja lapsistani ja heidän elämästään, en ole enää ollut sättimisen alaisena ja negatiivisen arvostelun kohteena, ei ole alkoholinostovelvoitteita siinä toivossa, että josko suhde sittenkin toimisi. Ihan vaan vinkiksi kaikille, ei kannata jatkaa suhdetta, vaikka lopettaminen olisikin hankalaa ja vaikeaa. Se mikä kannattaa on kuunnella omaa tunnettaan ja järkeään!

15

950

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • yhdessäolo turhaa...

      Mulla itsellä meneillään 4 vuotta kestänyt avoliitto, alkuhuumassa kihloihinkin hairahdin. Nyt on suuren suuri ongelma et miten pystyn katsomaan toista silmiin ja kertomaan et hei tää oli sit tässä...Olen lopen uupunut kuningas alkoholiin, uupunut hoitamaan hänen lapsiaan, uupunut olemaan "koti-äiti"...Oikein odotan kun sitten joskus voin huokaista syvään ja nauttia omasta elämästä.

      • jaana_jutta

        Laita eroprosessi vireille vielä kun jaksat tehdä sen. Nyt kiireesti etsimään asuntoa. Kuningas alkoholi on itsessään riittävä syy eroon. Älä jää sen jalkoihin. Kaikki on sinusta itsestä kiinni. Jokainen on oman elämänsä seppä. Tee siitä sellainen kuin haluat.


    • niin se on

      Siis se kirpaisee siinä eronvaiheessa, mutta aika nopeaan oppii huomaamaan, että elämä on ihanaa!!!!!

    • navettapiika

      Näin on. 24 vuoden jälkeen ero ja jouduin toteamaan, että parempi lasten kanssa yksin. Ei tarvi selitellä menojaan eikä tekemisiään, katella vieressä kun puolisko tappaa itseään lääkkeillä ja syyttää minua kaikesta kurjuudesta, mitä hänen elämäänsä on mahtunut. Nyt voi kuluttaa aikansa ja rahansa niinku tykkää. Elämä on ihanaa!!!!

      • uiytr

        Oletko katkera , niin monta vuotta elämästäsi heitit hukkaaan


    • mie vaan 368

      joo samaa mieltä että ero oli pelastus. nyt tulee 8v kun erosin niin en ole katunut että lähdin pois " siitä helvetistä" ja mikä parasta lapset jäi mulle vaikka olen mies

    • yppaH

      Joskus käy näinkin:
      Minut jätettin 8v. avoliiton jälkeen. Kaikkien sympatiat puolellani itkin katkerat "hylkäys" kyyneleeni. Ja vain hetkisen elettyäni jouduin häpeillen itkumuureilleni toteamaan: " muuten surkee juttu, paitsi että nyt taas henki tuntuu kulkevan paremmin kuin viiteen vuoteen". Lähtijä saa usein loat niskaansa, vaikka oikeesti /jos vaan uskalletan myöntää) hän tekee palveluksen molemmille.

      • one love?

        Takana pitkä suhde, välissä asumusero, nyt 5 vuotta avioerosta. Ainoa asia, mikä jätti kaduttamaan oli se, että asumuseron jälkeen palattiin yhteen. Ajatus oli vahva, että ihminen pystyy muuttumaan, mutta kun arki tuli jälleen vastaan, mikään ei muuttunut. Nyt onnellinen, ei riitoja, nykyisessä suhteessa ei ole tilaa miinusmerkkisille varauksille.


      • åpo569

        Ei pidä paikkaansa sinä taidat kuulua noihin nössöihin jotka eivät saa suutaan auki silloin kun pitäisi


    • wer2589

      Miksi vaan liian moni ei uskalla tehdä ratkaisua ja rypee itsesäälissä.
      Pelkäävät tehdä ratkaisua .. Nostankin hattua rohkeille ihmisilee :)) Ja että elävät eron jälkeeen mukavaa elämää .. Nössöt eivät uskalla erota pelkäävät liikaa.

    • ei nössö

      Nössöydestä ei ole kysymys silloin, kun koettaa erota väkivaltaisesta puolisosta, juoppokin on helppo jättää, sillä tiedän tämän kokemuksesta.

      Menee aikaa, kun sellaisesta pääsee eroon, ja usein on pelastus kun väkivaltainen löytää uuden ja se miten se suhde uuden kanssa menee ei kuulu mulle, kerroin kuitenkin mitä koin, mutta eihän uudet usko, koska ovat rakkaudenhuumassa, mutta hyvää toivon heille ja sille väkivaltaiselle, että ei koskaan enää uhkaile ketään ihmistä eikä lyö!

      • eroamassa nyt

        Juoposta ei ole helppo erota, varsinkin jos jotenkuten pysyy työelämässäkin kiinni.


    • Exxon Valdez

      Itsekeskeisiä narsisti ämmänhoroja täällä kirjoittelee,nyt sekin akastaan eroon päässyt mies saa hengittää,sekä ajatella itse.Ei tule akan retaleet tunkemaan sanoja suuhun.

    • Ainoaa elämäänsä ei kannata haaskata sellaseen, joka ei kertakaikkiaan toimi, vaikka kuinka yrittäisi. Muutoksen pelko ja tottumus ovat onnellisuuden vihollisia.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      228
      5745
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      142
      3438
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      144
      2539
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      344
      2446
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2032
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1596
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      120
      1591
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1453
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1260
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1121
    Aihe