Monet ovat tutustuneet Krishnan ja Arjuunan dialogiin.
Keskustelu käytiin taivasmaailmassa, jota sanotaan mm. neljänneksi dhyanaksi. Myös deevachaniksi tai Elysiumin kentiksi.
Krishna tolkutti Arjuunalla koko ajan Minä olen sitä ja Minä olen tätä. Minä, Minä ja Minä.
Miksi Krishna tolkutti Arjuunalle Minä-Minää? Arjuunalle piti saada Persoona aikaiseksi. Ei maallinen itsekäs persoona, vaan taivaallinen epäitsekäs Persoona. Isolla P-kirjaimella.
Arjuuna oli saavuttanut fyysisen maailman ulkoreunan, missä Kaiken Lähde voitiin aavistaa. Ei olla, vaan aavistaa. Se olisi ollut umpikuja, jos Arjuuna olisi jäänyt tuohon mitäänsanomattomaan avaruuteen. Kuin avaruudeksi.
Arjuuna-avaruudelle tuli saada Kirkkaus sisään, Valo. Valoinen Avaruus. Sellaiseksi hän tuli, valoisaksi avaruudeksi.
Valon voi ymmärtää olemalla Persoonallisuus. Olemalla ei-mitään, on hankalampaa ymmärtää: On se myös niin mahdollista ymmärtää, mutta se on erilaisen elämänmuodon tie, kuin ihmisen. Ihmisen tie on persoonallisuuden tie.
Persoonallisuuden (itsenäisyyden) ja Avaruuden yhdistämisestä oli kyse.
Arjuuna ei ollut ihminen nykyisessä merkityksessä. Hän tuli ihmiseksi, kun hän alkoi ajattelemaan Itse itsenäisesti ja samalla myös valaistui. Tarina on vertauskuvallinen ja samalla viittaa oikeasti tapahtuneeseen.
Saduissa on monesti perää.
Krishnan ja Arjuunan tarinasta - eräs näkökulma
kokija
0
88
Luetuimmat keskustelut
Ny se loppuu ( Kuhmo)
Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.561762Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan
Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt241382- 991052
- 45790
- 87773
- 28581
Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki
Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.20579- 31523
Nainen, miten suhtautuisit
Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?55503Voitko kirjoittaa mulle tänne mies?
Jos täällä käyt? Ihan kaverimielessä, jos ei muuten? Haluaisin jutella sinun kanssa. Mulla on edelleen jotenkin niin h30443