Puolisoni tilasi vauvanuken

Pölsteri

Nyt se odottelee sitä nukkea ja puhuu siitä kuin ihmisestä. On keksinyt sille kai nimen, tai en tiedä onko se nukentekijä jo "kastanut" sen nuken. Se on siis näitä realistisia nukkeja jotka maksaa monta sataa, en tiedä mistä ulkomailta se on sen tilannut. On myös ostellut jo vauvan vaatteita ja jonkun tuttipullon tuolle nukelle. Ja äsken se höpisi jotain että autoon pitää hankkia sille nukelle turvaistuin. Vähän nolottaisi ajella tuolla kaupungilla nukke takaisuimella :( Meillä ei ole lapsia, eikä ole niiden hankintaa suunniteltu.

247

12469

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • gjjjjjjjjj

      vauvakuume :) sitä se on. ehkä olisi aika hommata jo ihan oikea vauva?

      • Pöltseri

        Ehdotin sille eilen että hommataan oikea muksu adoptiosta (tiedän että hän ei halua synnyttää) mutta ei se siitäkään oikein innostunut. Meinasi että tulee liian kalliiksi ja epäili että minua ei hyväksytä adoptiovanhemmaksi (en tiedä mutta saattaisivat kyllä mielestäni katsoa pitkään puolisoankin joka ilmestyisi adoptioneuvojalle muovinukkeineen :) )


      • yks äiti
        Pöltseri kirjoitti:

        Ehdotin sille eilen että hommataan oikea muksu adoptiosta (tiedän että hän ei halua synnyttää) mutta ei se siitäkään oikein innostunut. Meinasi että tulee liian kalliiksi ja epäili että minua ei hyväksytä adoptiovanhemmaksi (en tiedä mutta saattaisivat kyllä mielestäni katsoa pitkään puolisoankin joka ilmestyisi adoptioneuvojalle muovinukkeineen :) )

        Jos hänellä ei ollut lapsena nukkea.. No joo, mutta minusta tuo kuulostaa tosi oudolta, onko hän ihan terve ?


      • ???

        koska sä sitä hoitaisit?


      • tryffeli

        Vauvakuume... älä nyt viitti.

        Ei muutaku eukko psykiatrin puheille.

        _KUKAAN_ täysjärkinen _EI_ hommaa vauvakuumeissaan monen sadan nukkea ja istuunta autoon jollei joku ratas lyö päässä tyhjää, ajatelkaa nyt järjellä.


      • älä valita täällä
        yks äiti kirjoitti:

        Jos hänellä ei ollut lapsena nukkea.. No joo, mutta minusta tuo kuulostaa tosi oudolta, onko hän ihan terve ?

        ei kiinnosta, kun juttusi on p- stä.

        Jos akkasi ja sä haluatte kersan, niin pane akkasi paksusi ja odottakkaa tulosta.


      • ben casey

        Kaamosoireet ovat voimakkaimmillaan tammi-helmikuusssa,,,hah hah hah,,,

        ,Hanki kirkasvaloKaamosoireet ovat voimakkaimmillaan tammikuussa. Heh heh heh!!!


      • M.Q.
        Pöltseri kirjoitti:

        Ehdotin sille eilen että hommataan oikea muksu adoptiosta (tiedän että hän ei halua synnyttää) mutta ei se siitäkään oikein innostunut. Meinasi että tulee liian kalliiksi ja epäili että minua ei hyväksytä adoptiovanhemmaksi (en tiedä mutta saattaisivat kyllä mielestäni katsoa pitkään puolisoankin joka ilmestyisi adoptioneuvojalle muovinukkeineen :) )

        Hän kait haluaisi lapsen, mutta pelkää sitä synnytystä. OIkeesti jos se synnytys ois nin kauhëeta, ei olisi kuin yksilapsisia perheitä, kaikkien naisten lisääntymishalu on tyydytetty jo yhdellä lapsella, jos siitä on kiinni. Kukaan ei tietentahtoin tulisi toista kertaa raskaaksi. Itsellä synnytyksen aikana varmaan erittyi jotain hormonia tjtn. et se kipu ei ollut lainkaan niin kamalaa kuin videoista päätellen vois aatella. Huusin kyllä ihan yhtläillä, mut se huuto ei ollut kipua vaan voimaa!


      • hali vauva
        tryffeli kirjoitti:

        Vauvakuume... älä nyt viitti.

        Ei muutaku eukko psykiatrin puheille.

        _KUKAAN_ täysjärkinen _EI_ hommaa vauvakuumeissaan monen sadan nukkea ja istuunta autoon jollei joku ratas lyö päässä tyhjää, ajatelkaa nyt järjellä.

        Älkäähän nyt, minäkin olen ihastunut , ja aivan rakastunut tällaiseen vauvanukkeen , ja olen aikeissa hankkia sellaisen.

        Itselläni on kuusi lasta, mutta osa jo aikuisia , mutta se on niin hellyttävä, että tekee mieli hankkia halittavaksi .

        Me naiset olemme vain erilaisempia , kuin miehet , teidän täytyy ymmärtää meitä .


      • kuka on pipi
        Pöltseri kirjoitti:

        Ehdotin sille eilen että hommataan oikea muksu adoptiosta (tiedän että hän ei halua synnyttää) mutta ei se siitäkään oikein innostunut. Meinasi että tulee liian kalliiksi ja epäili että minua ei hyväksytä adoptiovanhemmaksi (en tiedä mutta saattaisivat kyllä mielestäni katsoa pitkään puolisoankin joka ilmestyisi adoptioneuvojalle muovinukkeineen :) )

        Haloooo,lasta ei hommata adoptiosta ja varsinkaan vain kun ei "halua synnyttää".


      • miu4
        Pöltseri kirjoitti:

        Ehdotin sille eilen että hommataan oikea muksu adoptiosta (tiedän että hän ei halua synnyttää) mutta ei se siitäkään oikein innostunut. Meinasi että tulee liian kalliiksi ja epäili että minua ei hyväksytä adoptiovanhemmaksi (en tiedä mutta saattaisivat kyllä mielestäni katsoa pitkään puolisoankin joka ilmestyisi adoptioneuvojalle muovinukkeineen :) )

        mun mielestä tuo on ns.kaksipiippuinen juttu. toisalta tulee mieleen että hän haluaa lapsen muttei kuitenkaan halua synnyttää sitä. olen aika tietoinen siitä mitä todella mainostetaan...ja nämä nukethan on täys huutoa jenkeissä. oletko puhunut rakaasi kanssa että mahdollisuus olisi myös ottaa adoptio-lapsi. se olisi paljon tunteeellisempi ja rakastavaisempi kuin nukke.


      • No voe mahoton paekka:) tuohan on ihan "muotia" tuolla suuressa maailmassa ja etenkin Englannissa, jopa ihan vanhakint rouvat tilaa niitä nukkeja... ja ne ketkä ei halua, tai saa vain jostakin syystä origenellia muksua.

        Tuostahan aiheesta on tullut parikin kertaa dokkari telkusta ja ne naiset siinä ostivat hienot lastenvaunutkin näille "vauvoilleen" :) Sitten ne lykki niitä ja kävi jopa vauvanvaateostoksilla tavarataloissa ja piti niitä, kuin oikeita vauvoja. Oli näillä ladyilla miehensäkin mukana. Nämäkin dollyt oli todella kalliita, mutta voinen sanoa sen, että halvemmaksi ne tulee, kun oikea kakkiva kirkuva koko ikänsä riippakivenä oleva vaavi. Eipä tarvitse korjata pois kakkavaippoja ym. Nukkeen kun kyllästyy, niin sen voi laittaa aina, vaikka vinttikomeroon pahvilootaan... se siinä on halvatun hyvä puoli. Vahinko, että noita tuommosia nukkeja ei ollut siihen aikaan vielä, kun itselle iski se ns. "vauvakuume" :)... vaan tehty, mikä tehty ...thats it! En tekisi uudelleen mistään hinnasta!

        Sattumoisin olen aina suorapuheinen joten...


      • kaaleppi_vuan
        EvilCat kirjoitti:

        No voe mahoton paekka:) tuohan on ihan "muotia" tuolla suuressa maailmassa ja etenkin Englannissa, jopa ihan vanhakint rouvat tilaa niitä nukkeja... ja ne ketkä ei halua, tai saa vain jostakin syystä origenellia muksua.

        Tuostahan aiheesta on tullut parikin kertaa dokkari telkusta ja ne naiset siinä ostivat hienot lastenvaunutkin näille "vauvoilleen" :) Sitten ne lykki niitä ja kävi jopa vauvanvaateostoksilla tavarataloissa ja piti niitä, kuin oikeita vauvoja. Oli näillä ladyilla miehensäkin mukana. Nämäkin dollyt oli todella kalliita, mutta voinen sanoa sen, että halvemmaksi ne tulee, kun oikea kakkiva kirkuva koko ikänsä riippakivenä oleva vaavi. Eipä tarvitse korjata pois kakkavaippoja ym. Nukkeen kun kyllästyy, niin sen voi laittaa aina, vaikka vinttikomeroon pahvilootaan... se siinä on halvatun hyvä puoli. Vahinko, että noita tuommosia nukkeja ei ollut siihen aikaan vielä, kun itselle iski se ns. "vauvakuume" :)... vaan tehty, mikä tehty ...thats it! En tekisi uudelleen mistään hinnasta!

        Sattumoisin olen aina suorapuheinen joten...

        Se oli rehtii tekstii mie pidin!!!!!


      • eijummi!
        hali vauva kirjoitti:

        Älkäähän nyt, minäkin olen ihastunut , ja aivan rakastunut tällaiseen vauvanukkeen , ja olen aikeissa hankkia sellaisen.

        Itselläni on kuusi lasta, mutta osa jo aikuisia , mutta se on niin hellyttävä, että tekee mieli hankkia halittavaksi .

        Me naiset olemme vain erilaisempia , kuin miehet , teidän täytyy ymmärtää meitä .

        Ei. Itse naisena sanone että ei ole normaalia ihastua muoviseen nukkeen. Vaikuttaan enemmänkin siltä että ihmisellä on pakkomielle avuttomiin vauvoihin joita voin nunnuttaa.

        Miesten EI täydy ymmärtää kun ei naisetkaan ymmärrä tämmöistä.


      • Ihanko totta(?)
        kuka on pipi kirjoitti:

        Haloooo,lasta ei hommata adoptiosta ja varsinkaan vain kun ei "halua synnyttää".

        "Haloooo,lasta ei hommata adoptiosta ja varsinkaan vain kun ei "halua synnyttää". "

        Ei hankita ei. Koko aloitus haiskahtaa
        vahvasti keksityltä jutulta.


      • Ihmettelevä täti
        miu4 kirjoitti:

        mun mielestä tuo on ns.kaksipiippuinen juttu. toisalta tulee mieleen että hän haluaa lapsen muttei kuitenkaan halua synnyttää sitä. olen aika tietoinen siitä mitä todella mainostetaan...ja nämä nukethan on täys huutoa jenkeissä. oletko puhunut rakaasi kanssa että mahdollisuus olisi myös ottaa adoptio-lapsi. se olisi paljon tunteeellisempi ja rakastavaisempi kuin nukke.

        Lasta ei kylläkään saa adoptoitua ainakaan Suomessa
        sillä perusteella,
        ettei HALUA synnyttää itse.

        Taidatpa olla kimpassa ketjun aloittajan
        kanssa, ellet peräti sama henkilö(?)

        Anteeksi vain mutta juttunne ovat
        kuin keitetystä lampaanpäästä.


      • Ihmettelevä täti
        ??? kirjoitti:

        koska sä sitä hoitaisit?

        Hän hoitaisi adoptiolasta tai nukkea
        silloin, kun EI haukkaa palaa kuusta,
        joka on "ihan varman tiedon mukaan"
        Emmental - juustoa.

        Ps. Ihan kaikkea ei sentään kannata uskoa,
        vaikka olisi kuinka sinisilmäinen!


      • Ihmettelevä täti
        yks äiti kirjoitti:

        Jos hänellä ei ollut lapsena nukkea.. No joo, mutta minusta tuo kuulostaa tosi oudolta, onko hän ihan terve ?

        Keskustelun aloittaja ei taida olla "ihan tolkuissaan",
        vai vedätättäisikö ihan tahallaan (?)
        Uskotko sinä, jos joku keksii kertoa,että
        - pomosi on "Katto-Kassinen" öisin,
        - kuu on oikeasti juustoa ja
        - adoption SAA SUOMESSA, jos ei halua itse synnyttää,
        vaan hoitaa mieluummin vaikka ELOTONTA nukkea(?)

        Oletko VAIN uskomattoman naivi vai kokematon,
        vai "kybällä" tämän keskustelun huijauksessa mukana?


      • Ihmettelevä täti
        eijummi! kirjoitti:

        Ei. Itse naisena sanone että ei ole normaalia ihastua muoviseen nukkeen. Vaikuttaan enemmänkin siltä että ihmisellä on pakkomielle avuttomiin vauvoihin joita voin nunnuttaa.

        Miesten EI täydy ymmärtää kun ei naisetkaan ymmärrä tämmöistä.

        "Miesten EI täydy ymmärtää kun ei naisetkaan ymmärrä tämmöistä. "

        EIKÄ SINUN tarvitse uskoa kaikkea, mitä joku nimettömänä
        keksii nettiin suoltaa. Mieti nyt ihan järkevästi, saako Suomessa adoptoitua lapsen, siksi ettei HALUA itse synnyttää.
        - Ei saa. Ja veikkaapa, ettei kukaan myöskään ole asentamassa
        tai asennuttamassa turvaistuinta NUKELLE, vaimonsa pyynnöstä.
        Veikkaampa, että koko keskustelun avaus on provo!
        Todennäköisesti koko keskustelunavaus on yhtä totta kuin se, että sinä hyvä "tuntematon" haluat hypätä öisin siivet selässäsi
        kerrostalon katolta lentoon. (Ei IHAN kaikkia pidä uskoa.)


      • katosgummaa
        Ihmettelevä täti kirjoitti:

        "Miesten EI täydy ymmärtää kun ei naisetkaan ymmärrä tämmöistä. "

        EIKÄ SINUN tarvitse uskoa kaikkea, mitä joku nimettömänä
        keksii nettiin suoltaa. Mieti nyt ihan järkevästi, saako Suomessa adoptoitua lapsen, siksi ettei HALUA itse synnyttää.
        - Ei saa. Ja veikkaapa, ettei kukaan myöskään ole asentamassa
        tai asennuttamassa turvaistuinta NUKELLE, vaimonsa pyynnöstä.
        Veikkaampa, että koko keskustelun avaus on provo!
        Todennäköisesti koko keskustelunavaus on yhtä totta kuin se, että sinä hyvä "tuntematon" haluat hypätä öisin siivet selässäsi
        kerrostalon katolta lentoon. (Ei IHAN kaikkia pidä uskoa.)

        kovin veti täti herneen nekkuliinsa. onkohan tätisen nurkissa aihdompi peipiböör nukke jos toinenkin.


      • huh huh
        eijummi! kirjoitti:

        Ei. Itse naisena sanone että ei ole normaalia ihastua muoviseen nukkeen. Vaikuttaan enemmänkin siltä että ihmisellä on pakkomielle avuttomiin vauvoihin joita voin nunnuttaa.

        Miesten EI täydy ymmärtää kun ei naisetkaan ymmärrä tämmöistä.

        Olen sun kanssasi samaa mieltä. Outoa on. Joku aika sitten telkkarista tuli, olikohan brittiläinen juttu, jossa kerrottiin noista nukeista. Ne ovat vauvan näköisiä ja niitä hankkineet naiset olivat kyllä aivan hurahtaneita niihin. Joku työnteli omaa nukkeaan jopa vaunuissa ihmisten ilmoilla! Myös suomalaisesta nukentekijästä kertovassa jutussa aikuiset (vähän vanhemmat naiset) niitä tilasi ja hoivasi kuin pientä lasta.

        Voihan niitä hyllyyn hankkia istumaan, mutta että aikuinen ihminen niitä hoivaisi ja vielä miehen pitäisi ymmärtää asia, huh huh.

        Ap:lle sanoisin, että jos puolisollasi on hoivausvietti roihahtanut, niin eikö teillä ole lähipiirissä lapsia, joita hän voisi hoitaa? Oppisi, mitä elämä on kun pienistä huolehtii kellon ympäri. Nukelle voi jättää vaipat ja vaatteet vaihtamatta, syöttämättä ja juottamatta, mutta lapselle niin ei voi tehdä. Eli nukella ei voi harjoitella oikeaa lasta varten.


      • p.ervo.
        eijummi! kirjoitti:

        Ei. Itse naisena sanone että ei ole normaalia ihastua muoviseen nukkeen. Vaikuttaan enemmänkin siltä että ihmisellä on pakkomielle avuttomiin vauvoihin joita voin nunnuttaa.

        Miesten EI täydy ymmärtää kun ei naisetkaan ymmärrä tämmöistä.

        "nunnuttaa."
        otappa selvää ensin, mitä tämä sana tarkoittaa ennenkuin käytät sitä yhteyksissä!


      • No etpä
        Ihmettelevä täti kirjoitti:

        Lasta ei kylläkään saa adoptoitua ainakaan Suomessa
        sillä perusteella,
        ettei HALUA synnyttää itse.

        Taidatpa olla kimpassa ketjun aloittajan
        kanssa, ellet peräti sama henkilö(?)

        Anteeksi vain mutta juttunne ovat
        kuin keitetystä lampaanpäästä.

        taida sinäkään tietää että tiettyjä asioita EI KERROTA niissä haastatteluissa. Vaan kerrotaan mahdollisimman kauniisti ne hyvät puolet.

        Jos kaikki kertoisivat VAIN alastoman totuuden motiiveistaan, ei tässä maassa varmaan nähtäisi yhtään adoptiolasta perheissä.


      • Hoh hoijaa
        tryffeli kirjoitti:

        Vauvakuume... älä nyt viitti.

        Ei muutaku eukko psykiatrin puheille.

        _KUKAAN_ täysjärkinen _EI_ hommaa vauvakuumeissaan monen sadan nukkea ja istuunta autoon jollei joku ratas lyö päässä tyhjää, ajatelkaa nyt järjellä.

        Hoitoon vaan, ei tuommonen ole normaalia. Miks mies ees kyselee onko tuo normaalia. Ei taida miehelläkään olla kaikki inkkarit kanootissa.


      • mcvmvm
        Ihanko totta(?) kirjoitti:

        "Haloooo,lasta ei hommata adoptiosta ja varsinkaan vain kun ei "halua synnyttää". "

        Ei hankita ei. Koko aloitus haiskahtaa
        vahvasti keksityltä jutulta.

        No siis voihan sitä luulla että hankitaan. Ei nuo adoption kiekurat varsinaisesti mitään koulussa opetattavaa yleissivistystä ole, joten ihan hyvin voi luulla.

        Miksi ei terve lasta toivova pariskunta voisi adoptoida lasta Suomessa...?

        Nyt mielellään sellainen vihainen kaikkitietävä kommentti tähän. Ja haukut perään, kiitos!!!


      • ngvn
        eijummi! kirjoitti:

        Ei. Itse naisena sanone että ei ole normaalia ihastua muoviseen nukkeen. Vaikuttaan enemmänkin siltä että ihmisellä on pakkomielle avuttomiin vauvoihin joita voin nunnuttaa.

        Miesten EI täydy ymmärtää kun ei naisetkaan ymmärrä tämmöistä.

        Kapeakatseisena et ymmärräkään yhtään mitään.


      • tietoa sanasta
        p.ervo. kirjoitti:

        "nunnuttaa."
        otappa selvää ensin, mitä tämä sana tarkoittaa ennenkuin käytät sitä yhteyksissä!

        Unnuttaminen on lasten itsetyydystä.

        Nunnuttaminen ÄNNÄLLÄ on eri asia!!!
        Murre sana, joka täällä päin tarkoittaa, noh, nunnuttamamista. Esim. lapsi voi nunnuttaa koiraa eli siis silittää ja taputtaa sitä vähän miten sattuu.


      • Pöltseri kirjoitti:

        Ehdotin sille eilen että hommataan oikea muksu adoptiosta (tiedän että hän ei halua synnyttää) mutta ei se siitäkään oikein innostunut. Meinasi että tulee liian kalliiksi ja epäili että minua ei hyväksytä adoptiovanhemmaksi (en tiedä mutta saattaisivat kyllä mielestäni katsoa pitkään puolisoankin joka ilmestyisi adoptioneuvojalle muovinukkeineen :) )

        On mahdollista saada keisarinleikkaus, ihan omasta tahdosta. Minulle esimerkiksi on tehty keisarileikkaus, omasta tahdosta. Tosin jouduin pienimuotoisen "taistelun" sen puolesta käymään... Ensimäisellä neuvola käynnistä lähtien olin sanonut, että tahdon keisarileikkauksen, että minun römpästäni ei ole mitään tulossa ulos! (en tahtonut sitä pientäkään mahdollisuutta, että lapselleni voisi tulla pysyvä vamma esim. happivajeesta, kun on jäänyt jumiin synnytyskanavaan ynm..) Nyt elämme vuotta 2011 (siis silloin kun odotin) ja minulla on oma tahto ja oikeus valita miten lapseni tulee ruumiistani ulos. ynm... se siitä minun kokemuksestani (jos alkaisin juurta jaksaen kertomaan stooriani, tulisi siitä liian pitkä tämmöiseksi aasin sillaksi) MUTTA POINTTI ON SE, ETTÄ KEISARILEIKKAUKSEN SAA, KUN SITÄ OIKEASTI TAHTOO.


      • HAAAAAHAHAA
        M.Q. kirjoitti:

        Hän kait haluaisi lapsen, mutta pelkää sitä synnytystä. OIkeesti jos se synnytys ois nin kauhëeta, ei olisi kuin yksilapsisia perheitä, kaikkien naisten lisääntymishalu on tyydytetty jo yhdellä lapsella, jos siitä on kiinni. Kukaan ei tietentahtoin tulisi toista kertaa raskaaksi. Itsellä synnytyksen aikana varmaan erittyi jotain hormonia tjtn. et se kipu ei ollut lainkaan niin kamalaa kuin videoista päätellen vois aatella. Huusin kyllä ihan yhtläillä, mut se huuto ei ollut kipua vaan voimaa!

        Nyt naurattaa :D Vai että voimaa ;D


      • MaijaMollanen
        Pöltseri kirjoitti:

        Ehdotin sille eilen että hommataan oikea muksu adoptiosta (tiedän että hän ei halua synnyttää) mutta ei se siitäkään oikein innostunut. Meinasi että tulee liian kalliiksi ja epäili että minua ei hyväksytä adoptiovanhemmaksi (en tiedä mutta saattaisivat kyllä mielestäni katsoa pitkään puolisoankin joka ilmestyisi adoptioneuvojalle muovinukkeineen :) )

        Ne nukethan on käsin tehtyä taidetta. Mitä väliä, jos joku pitääkin nuken paapomista outona.

        Olen itsekin sattumalta nähnyt sellaisista nukeista kuvia/videoita ja hyvin realistisia olivat. Ei ihme, jos herättävät vähän hellyydentunteita.

        Ei toi vaarallista ole. Vaimosi ei ehkä halua oikeaa lasta, mutta haluaa fiilistellä aikuisten nukkeleikkiä hieman. Anna sen hurahtaa siihen hetkeksi ja nauttia hoivavietistään. En jaksa uskoa, että se nukke loputtomiin jaksaa kiinnostaa, mutta voi siihen joksikin aikaa hurahtaa.

        Mitä väliä? Onhan ihmisillä kaiken maailman harrastuksia, ei tuollainen ole pahaksi kenellekään.

        Ja voihan olla, et se kiinnostus oikeaan vauvaanki tulee tota kautta. :)


      • hali vauva kirjoitti:

        Älkäähän nyt, minäkin olen ihastunut , ja aivan rakastunut tällaiseen vauvanukkeen , ja olen aikeissa hankkia sellaisen.

        Itselläni on kuusi lasta, mutta osa jo aikuisia , mutta se on niin hellyttävä, että tekee mieli hankkia halittavaksi .

        Me naiset olemme vain erilaisempia , kuin miehet , teidän täytyy ymmärtää meitä .

        Siinäpä se justiin onkin; alottajan eukko kun ei hankkinut nukkea halittavaksi.
        Se halusi sille turvaistuimen autoon ja kuvan kehyksiin!!!
        Vai niinkö säkin teet omallesi? Kuva kirjahyllyyn 6 lapsikuvan viereen?!


      • gjdhshgzdfzdr kirjoitti:

        Siinäpä se justiin onkin; alottajan eukko kun ei hankkinut nukkea halittavaksi.
        Se halusi sille turvaistuimen autoon ja kuvan kehyksiin!!!
        Vai niinkö säkin teet omallesi? Kuva kirjahyllyyn 6 lapsikuvan viereen?!

        Tuli väärään paikkaan jo toistamiseen..


      • 24
        MaijaMollanen kirjoitti:

        Ne nukethan on käsin tehtyä taidetta. Mitä väliä, jos joku pitääkin nuken paapomista outona.

        Olen itsekin sattumalta nähnyt sellaisista nukeista kuvia/videoita ja hyvin realistisia olivat. Ei ihme, jos herättävät vähän hellyydentunteita.

        Ei toi vaarallista ole. Vaimosi ei ehkä halua oikeaa lasta, mutta haluaa fiilistellä aikuisten nukkeleikkiä hieman. Anna sen hurahtaa siihen hetkeksi ja nauttia hoivavietistään. En jaksa uskoa, että se nukke loputtomiin jaksaa kiinnostaa, mutta voi siihen joksikin aikaa hurahtaa.

        Mitä väliä? Onhan ihmisillä kaiken maailman harrastuksia, ei tuollainen ole pahaksi kenellekään.

        Ja voihan olla, et se kiinnostus oikeaan vauvaanki tulee tota kautta. :)

        Yleisempää ehkä on, että hankitaa joku lemmikki, vaikka sylikoira, kuin vauvanukke. Mutta joo, onhan ne nuket helpompia ja siistempiä. EI tavritse edes käyttää ulkona, ja voi laittaa kaappiin, kun ei jaksakaan "hoitaa" toisin kuin oikean lapsen.


      • mcvmvm kirjoitti:

        No siis voihan sitä luulla että hankitaan. Ei nuo adoption kiekurat varsinaisesti mitään koulussa opetattavaa yleissivistystä ole, joten ihan hyvin voi luulla.

        Miksi ei terve lasta toivova pariskunta voisi adoptoida lasta Suomessa...?

        Nyt mielellään sellainen vihainen kaikkitietävä kommentti tähän. Ja haukut perään, kiitos!!!

        Joo. Mikä ihme adoption estävä syy on se, jos ei halua synnyttää? Eikös se ole pikemminkin järkevämpää tarjota koti ja hyvät vanhemmat jollekin niistä jo olemassa olevista adoptiota odottavista lapsista, kuin tehdä uusia..


      • vrgae
        kuka on pipi kirjoitti:

        Haloooo,lasta ei hommata adoptiosta ja varsinkaan vain kun ei "halua synnyttää".

        Jaa oletkos synnyttänyt kertaakaan?


      • vrfea
        MaijaMollanen kirjoitti:

        Ne nukethan on käsin tehtyä taidetta. Mitä väliä, jos joku pitääkin nuken paapomista outona.

        Olen itsekin sattumalta nähnyt sellaisista nukeista kuvia/videoita ja hyvin realistisia olivat. Ei ihme, jos herättävät vähän hellyydentunteita.

        Ei toi vaarallista ole. Vaimosi ei ehkä halua oikeaa lasta, mutta haluaa fiilistellä aikuisten nukkeleikkiä hieman. Anna sen hurahtaa siihen hetkeksi ja nauttia hoivavietistään. En jaksa uskoa, että se nukke loputtomiin jaksaa kiinnostaa, mutta voi siihen joksikin aikaa hurahtaa.

        Mitä väliä? Onhan ihmisillä kaiken maailman harrastuksia, ei tuollainen ole pahaksi kenellekään.

        Ja voihan olla, et se kiinnostus oikeaan vauvaanki tulee tota kautta. :)

        Ja onhan miehilläkin omat nukkensa ;D Vähän isompia vain...


      • peeekrlr
        Ihanko totta(?) kirjoitti:

        "Haloooo,lasta ei hommata adoptiosta ja varsinkaan vain kun ei "halua synnyttää". "

        Ei hankita ei. Koko aloitus haiskahtaa
        vahvasti keksityltä jutulta.

        "Haloooo,lasta ei hommata adoptiosta ja varsinkaan vain kun ei "halua synnyttää". "

        Meillä muuten hommattiin ja ihan tuolla perusteella mentiin ekaan adoptioneuvontaan. Kerroin, että minä en halua koskaan synnyttää omaa lasta ja mies ei halua kersalleen biologista sisarpuolta. Kumma juttu, ei meitä pidetty vajaina ja nyt on adoptiomuksu ollut kohta kolme vuotta. Eikä sossuntädit ole käyneet koputtelee oveen, että vieläkö tuntuu vajavaiselta pääkopassa.


    • Kokeilua selvästi

      Nainen haluaa nähdä onko sinusta isäksi ja selvästikään ei ole, sillä lasten kanssa niitä noloja tilanteita tulee paljon enempi kuin nuken kanssa kaupungilla ajelu.

      • XD

        Ei lasta ja nukkea voi verrata! En minäkään kehtaisi nukkea vaunuissa työnnellä... Olen siis nainen.


      • Sairas ajatus!!! Ei KUKAAN normaali nainen tilaa monen sadan euron hintaista (eikä edes ilmaista) nukkea äitiyden harjoitteluun!!!!!!!!!!!

        Ei taida olla rouva ihan terve jos ei HALUA oikeeta lasta, AINOASTAAN nuken jolla leikkiä ns. äitiä..

        Karmivaa.
        Pölsteri, älä teekään sen kanssa lasta!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Mies on hullumpi
        gjdhshgzdfzdr kirjoitti:

        Sairas ajatus!!! Ei KUKAAN normaali nainen tilaa monen sadan euron hintaista (eikä edes ilmaista) nukkea äitiyden harjoitteluun!!!!!!!!!!!

        Ei taida olla rouva ihan terve jos ei HALUA oikeeta lasta, AINOASTAAN nuken jolla leikkiä ns. äitiä..

        Karmivaa.
        Pölsteri, älä teekään sen kanssa lasta!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Miten niin sairasta?

        Tilaahan moni mies itselleen seksinuken naimista varten! ;)))

        Ei taida moni mieskään olla ihan terve, jos seksinuken tilaa vaikka aitoakin olisi pienellä vaivalla saatavilla.


      • Muahahahahhhhaa
        Mies on hullumpi kirjoitti:

        Miten niin sairasta?

        Tilaahan moni mies itselleen seksinuken naimista varten! ;)))

        Ei taida moni mieskään olla ihan terve, jos seksinuken tilaa vaikka aitoakin olisi pienellä vaivalla saatavilla.

        Niitä nukkeja voi sentään panna - näitä vauvoja olisi vähän noloa lykkiä...


      • Mies on hullumpi kirjoitti:

        Miten niin sairasta?

        Tilaahan moni mies itselleen seksinuken naimista varten! ;)))

        Ei taida moni mieskään olla ihan terve, jos seksinuken tilaa vaikka aitoakin olisi pienellä vaivalla saatavilla.

        Joo, niin tilaa.
        Tässä justiin on se pikku ero, että miehet ja nuket panevat kaksisteen kotona, miehet ei YLEENSÄ kuljeta näitä nukkejaan esim kaupungilla.

        Jos nainen tilaisi vauvanuken kotiin leikkiäkseen vauvaa (sen sijaan että leikkisi jonkun JO OLEMASSA OLEVAN vauvanuken kanssa), se olisi ihan pikkusen eri asia kuin ostaa kallis turvaistuin autoon jotta nukke voi 'turvallisesti' kulkea mukana.

        Miehet (yleensä) leikkii nukkiensa kanssa kotona; naiset tehköön samoin.


      • Count Orlok
        Mies on hullumpi kirjoitti:

        Miten niin sairasta?

        Tilaahan moni mies itselleen seksinuken naimista varten! ;)))

        Ei taida moni mieskään olla ihan terve, jos seksinuken tilaa vaikka aitoakin olisi pienellä vaivalla saatavilla.

        Mutta toisaalta, jos sen seksinuken vaihtoehtona on maksullinen seksi, joka maksaa helposti 200 euroa / pano, niin kalliiksihan sekin tulee. Vaikka panisi vain kerran kuukaudessa, niin hintaa kertyy vuodessa 2400 euroa. Neljän vuoden ja kahden kuukauden päästä rahaa on kulunut tasan 10000 euroa. Tuo on suunnilleen samaa suuruusluokkaa kuin laadukkaimmat Realdollit, Private Island Beautyt, tai vastavat. Lisäksi Realdollia voisi panna aina kun huvittaa, se kestäisi luultavasti pidempään kuin 4 vuotta, se ei koskaan kejäisi lisää rahaa, ja laadukas nukke olisi paremman näköinen kuin useimmat naiset.

        Eli ei se välttämättä ihan tyhmää olisi.

        Tarkemmin ajatellen, en taida siltii moista hankkia. Maksullista naista ei tarvitse säilyttää jossain hankalassa piilossa omassa kämpässä, eikä nainen aiheuta kiusallisia tilanteita, jos joku vieras löytää sen piilon. Naiseen myöskään tarvitse levittää liukastetta, eikä naista tarvitse puhdistaa käytön jälkeen. Naista ei myöskään tarvitse raahata hiki hatussa sänkyyn ja takaisin piiloon.

        Eli molemmissa on etunsa. Suurkäyttäjälle Realdoll on hyvä keino säästää rahaa kalleudestaan huolimatta. Toisaalta maksullinen nainen on monin tavoin vaivattomampi.

        Eikä minusta ole ihan tyhmää hankkia muunkaanlaisia nukkeja. Itse olen ajatellut hankkia tällaista olohuoneen hyllylle:
        http://www.livingdeaddolls.com/lddarchive/hm_004.html
        tai tällaista:
        http://www.xtremedolls.com/profile2.html

        Luulen että valitsen tuon Living Dead Dollin, koska se tulee omassa hauta-arkussaan ja sillä on ikioma Death Certificate.

        Terveisin,
        Count Orlok


      • kukin tavallaan
        gjdhshgzdfzdr kirjoitti:

        Joo, niin tilaa.
        Tässä justiin on se pikku ero, että miehet ja nuket panevat kaksisteen kotona, miehet ei YLEENSÄ kuljeta näitä nukkejaan esim kaupungilla.

        Jos nainen tilaisi vauvanuken kotiin leikkiäkseen vauvaa (sen sijaan että leikkisi jonkun JO OLEMASSA OLEVAN vauvanuken kanssa), se olisi ihan pikkusen eri asia kuin ostaa kallis turvaistuin autoon jotta nukke voi 'turvallisesti' kulkea mukana.

        Miehet (yleensä) leikkii nukkiensa kanssa kotona; naiset tehköön samoin.

        No mikä estää...ei muuta kun barbara kainaloon ja kartsalle.Täytyyhän daami esitellä kavereille ja tutuille.Ai niin ja esitellä tietysti isälle ja äidille ;-)


      • elliiina
        gjdhshgzdfzdr kirjoitti:

        Sairas ajatus!!! Ei KUKAAN normaali nainen tilaa monen sadan euron hintaista (eikä edes ilmaista) nukkea äitiyden harjoitteluun!!!!!!!!!!!

        Ei taida olla rouva ihan terve jos ei HALUA oikeeta lasta, AINOASTAAN nuken jolla leikkiä ns. äitiä..

        Karmivaa.
        Pölsteri, älä teekään sen kanssa lasta!!!!!!!!!!!!!!!!!

        viisaampi se naine on ku tuo mies ku kyllästyy nii pääsee kertaheitol eroo vaik kummastakkii


      • Yes, it is!
        XD kirjoitti:

        Ei lasta ja nukkea voi verrata! En minäkään kehtaisi nukkea vaunuissa työnnellä... Olen siis nainen.

        Täällä Turussa on sellainen systeemi liikennelaitoksella, että lastenvaunut plus niitä työntävä aikuinen pääsee ilmaiseksi bussiin. Täällä onkin usein huomattu, että mkaahanmuuttajamiehillä on vaunut mukana, ja joskus on paljastunut, että vaunuissa onkin ollut vauvan sijasta nukke. 2,50 eculla saa jo kolme litraa maitoa Lidlistä. Nastaa.

        http://www.youtube.com/user/21per3?feature=mhee#p/u/3/9RMsfkdbXoQ


      • Halooooooo
        XD kirjoitti:

        Ei lasta ja nukkea voi verrata! En minäkään kehtaisi nukkea vaunuissa työnnellä... Olen siis nainen.

        Joo, sama täällä! Kuvitelkaa kuinka noloa olisi kun ulkona vaunuja lykkiessä joku tulisi ihastelemaan "vauvaa"....


      • Äiti <3
        gjdhshgzdfzdr kirjoitti:

        Sairas ajatus!!! Ei KUKAAN normaali nainen tilaa monen sadan euron hintaista (eikä edes ilmaista) nukkea äitiyden harjoitteluun!!!!!!!!!!!

        Ei taida olla rouva ihan terve jos ei HALUA oikeeta lasta, AINOASTAAN nuken jolla leikkiä ns. äitiä..

        Karmivaa.
        Pölsteri, älä teekään sen kanssa lasta!!!!!!!!!!!!!!!!!

        No voi hyvänen aika sentään. Ei kaikki mitä sinä tai minä ei ymmärretä, ole sairasta tms. Suuressa maailmassahan ne vauva nuket on ihan muoti villitys ja tulee halvemmaksikin kuin oikea lapsi. Eikä koskaan kasva teiniksi tms :))

        Odottakaa vaan, kyllä ne vielä rantaituu tänne suomeenkin. Itselläni ei ole mitään nukkeja kun on noita tenavia ollu ihan omasta takaa ja nyt voi hoidella tenavien tenavia :) Mutta ei kai heti sairaaksi tarvii ihmistä haukkua jos ei ite ymmärrä jotain.
        Tää aloittajan vaimo on varmaan kattonu ohjelma näistä nukeista ja niiden yleistymisestä maailmalla, ja saanut siitä idean hommata se ettei tarvii synnyttää taikka sitten haluaa testata todellisen lapsen kaipuunsa nukella.

        Ainakaan tuolla asialla ei ketän vahingoiteta. Kyllä varmaan aloittja sitten näkee jos alkaa rouva muutenkin käyttäytymään jotenkin epäterveellä tavalla. Ehkä rouva on päättänyt hommata lapsen ja haluaa näin saada mihensäkin toivomaan pikkuista käröä perheeseen :)


      • Barpappappa
        kukin tavallaan kirjoitti:

        No mikä estää...ei muuta kun barbara kainaloon ja kartsalle.Täytyyhän daami esitellä kavereille ja tutuille.Ai niin ja esitellä tietysti isälle ja äidille ;-)

        Monellekin naistaan pahoinpitelevälle ym. edesvastuuttomalle tyypille voisi hyvinkin suositella Barbaraa tyttöystäväksi aidon naisen sijaan, samoin kun kehnosti lapsensa hoitavalle voisi tosiaan vaihtaa nuket tilalle, ja lapset taas koteihin, joissa heistä pidettäisiin kunnolla huolta. Myös monessa tapauksessa Fur Real-kisut ja koirat olisivat aitoja parempi vaihtoehto...
        Ikävä kyllä, avaus oli kylläkin vain provo.


      • kikevii
        Yes, it is! kirjoitti:

        Täällä Turussa on sellainen systeemi liikennelaitoksella, että lastenvaunut plus niitä työntävä aikuinen pääsee ilmaiseksi bussiin. Täällä onkin usein huomattu, että mkaahanmuuttajamiehillä on vaunut mukana, ja joskus on paljastunut, että vaunuissa onkin ollut vauvan sijasta nukke. 2,50 eculla saa jo kolme litraa maitoa Lidlistä. Nastaa.

        http://www.youtube.com/user/21per3?feature=mhee#p/u/3/9RMsfkdbXoQ

        ahahah, on ne kekseliäitä


    • Karkuun

      Juoksisin karkuun, on meinaan senverran omapäistä toimintaa puolisoltasi.

    • ole rohkeasti itsesi

      No osta sä vastavuoroisesti vaikka Nikko-radio-ohjattava... tai autorata vois olla hyvä kans. Mikäs siinä jos aikuista ihmistä leikityttää. Hienoa että uskaltaa rohkeasti leikkiä, vaikka olisikin jo aikuinen. Suosittelen silti, että älkää menkö julkisesti leikkimään kotia siihen talonyhtiön hiekkalaatikolle... soittavat nimittäin nopeasti valkotakkiset paikalle.

      • Pölsteri

        Voishan sitä jonkun radio-ohjattavan ostaa, ehkä vähän paremmankin kuin nikon. Luulen että pääsisin ainakin taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan vastuusta näppärästi eroon tuon leikkisession jälkeen, mutta taidan silti jättää väliin :-/


      • hahhaa

        Ei sitä niin helpolla sairaalaan pääse. Kun ei edes kunnon psykoosissa ole helppo saada sairaspaikkaa niin tuskinpa sairaspaikkaa saa ostamalla keräilynuken ja vähän aikaa intoilemalla siitä.
        Japanilaismiehillä (bisnesmiehet) on esim junaratoja työpaikallaan, joilla leikkivät. Eikä tämä ole vitsi. Siellä aikaihminenkin saa leikkiä ja olla ylpeä siitä.


      • Pölsteri kirjoitti:

        Voishan sitä jonkun radio-ohjattavan ostaa, ehkä vähän paremmankin kuin nikon. Luulen että pääsisin ainakin taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan vastuusta näppärästi eroon tuon leikkisession jälkeen, mutta taidan silti jättää väliin :-/

        Löytyiskö yhtään vastaavan hintaista ns. poikien lelua netistä vastikkeeksi?
        Osta kallein autorata tms mitä löydät ja sano että teidän nukkevauva tulee kasvamaan pojaksi?!


      • kiristää..
        Pölsteri kirjoitti:

        Voishan sitä jonkun radio-ohjattavan ostaa, ehkä vähän paremmankin kuin nikon. Luulen että pääsisin ainakin taloyhtiön hallituksen puheenjohtajan vastuusta näppärästi eroon tuon leikkisession jälkeen, mutta taidan silti jättää väliin :-/

        NO; SIITÄ PUHEENJOHTAJUUDESTA PÄÄSET VARMASTI, KUN ALATTE NUKKEA ULKOILUTTAMAAN VAIMON KANSSA YHDESSÄ.
        HALOO AIKUISET IHMISET, TAIDATTE PITÄÄ KUMPIKIN LIIAN TIUKKAA PIPOA !
        ARMAHTAKAA KAIKKI NAAPURIT JA TUTUT JA TUNTEMATTOMAT, OIKEASTI !


    • Ei hyvää päivää

      Sinun naisesi on henkisesti sairas tällä hetkellä. Elä hyvä ihminen mene lapsia ehdottamaan ollenkaan. Kyllä minä lapseni takia voi hävetä mut en mä kyllä alkais nukkea kuskata turvaistuimessa autolla. Suosittelen jotain terapiaa yhdessä/erikseen tai että lähdet livohkaan ja äkkiä. kohta sä hoidat sitä nukkea kotona kun naises ei ole kotona, ja siitähän riemu repeää kun et ole sitä syöttänyt etkä juottanut ja paskaset vaipat on sillä.

      • gjhytu

        Miksi pitää leimata heti henkisesti sairaaksi? Oletko lääkäri?


      • gjhytu kirjoitti:

        Miksi pitää leimata heti henkisesti sairaaksi? Oletko lääkäri?

        Sairastahan se on, ei siihen tutkintoa tarvita.. Ei edes yhtään opintoviikkoa.


      • abcdefghij
        gjdhshgzdfzdr kirjoitti:

        Sairastahan se on, ei siihen tutkintoa tarvita.. Ei edes yhtään opintoviikkoa.

        Missä se kulkee terveen ja sairaan raja? Tässä nukessako?


    • ...

      Halvemmaksi se tulee kuin oikea mukula.
      Ja helpommaksi.

      Harrastuksensa kullakin.

    • Pölsteri

      Kiitos vastauksistanne. Tilanne pahenee, nyt puolisoni oli jo ostanut 2 uutta potkupukua "vauvalle". Ilmeisesti melko kalliita pukuja. Sitten hän ylpeänä esitteli ostamaansa vauva-valokuvakehystä, johon tuon nuken, anteeksi korjaan "vauvan" kuva sitten tulee. Puolisoni sanoi ostavansa vielä korkokengät (?), heti kun bongaa jostain vauvojen korkokengät. Meikkipussi tulevalle vauvanukelle on tietysti myös jo hankittuna sekä pehmoleluja. Puolisoni kertoili, että hänen tuleva "vauvansa" meikkaa jne. sitten niin että Suri Cruisekin jää toiseksi. : = O

      • Pölsteri

        Pahinta tässä on se että olen itsekkin jo välillä lähtemässä mukaan tähän. Eilen kinastelimme siitä onko tuon ikäisen tytön hyvä meikata, kunnes muistin että nukkehan se vain on :(


      • tsaukkis

        Hei,ihan oikeasti,tämä ei voi olla totta?Veikkaisin että olet skriivannut tämän provon ihan piruillaksesi ja testaat että mitä muut siihen sanoo.Mutta jos sittenkin on totta nin ihan aikuisen oikeasti,tilaa aika lekurilta ja nopsaan,ja teille molemmille.


      • Eikuu
        Pölsteri kirjoitti:

        Pahinta tässä on se että olen itsekkin jo välillä lähtemässä mukaan tähän. Eilen kinastelimme siitä onko tuon ikäisen tytön hyvä meikata, kunnes muistin että nukkehan se vain on :(

        Entäpä jos.Hmm,se onkin poika?Hmm,oletko jo ostanut itsellesi.Hmm,pleikkarin ja autoradan?


      • Kuva tulee "sitten"?? Milloin 'sitten'??
        Nukke oppii kävelemäänkin?! (korkkareilla..)

        Tuleeko siitä isona Barbara?


      • gjdhshgzdfzdr kirjoitti:

        Kuva tulee "sitten"?? Milloin 'sitten'??
        Nukke oppii kävelemäänkin?! (korkkareilla..)

        Tuleeko siitä isona Barbara?

        Koska siis on laskettu aika?


      • Äiti <3
        Pölsteri kirjoitti:

        Pahinta tässä on se että olen itsekkin jo välillä lähtemässä mukaan tähän. Eilen kinastelimme siitä onko tuon ikäisen tytön hyvä meikata, kunnes muistin että nukkehan se vain on :(

        haha...tää oli kyllä ehdottomasti päivän paras :)) Onnea Pölsteri :D


      • njkjbijuh
        gjdhshgzdfzdr kirjoitti:

        Koska siis on laskettu aika?

        "gjdhshgzdfzdr" No sehän on vissiin jo syntyny...sitä ei vaan ehkä ole vielä toimiteetu perille :


      • Ota yhteys lääkäriin
        Pölsteri kirjoitti:

        Pahinta tässä on se että olen itsekkin jo välillä lähtemässä mukaan tähän. Eilen kinastelimme siitä onko tuon ikäisen tytön hyvä meikata, kunnes muistin että nukkehan se vain on :(

        Vaimo terapiaan, ja äkkiä, muuta vaihtoehtoa ei ole. Otan osaa. Koita kestää. Itse olen kolmen aikuisen lapsen äiti, ja en kyllä nyt ymmärrä vaimoasi mitenkään. Huh, mihin olet miehenä joutunutkaan. Tiedän esim. "instestitapauksia", nimenomaan naisia, jotka vielä "aikuisenakin" kantavat mukanaan turvalelua, eivätkä kasva koskaan ns. aikuisiksi ainakaan ilman terapiaa. Juuri tuen ihmistä, joka kantaa uuden psykiatrinsa vastaanotolle pehmoleluaan, kun psykiatri häneltä vaihtui, jotta tuntisi olonsa tämän luona turvalliseksi. Vaimollasi ei ole kaikki nyt kohdallaan. Älä missään nimessä lähde mukaan tällaiseen.


      • 27
        Pölsteri kirjoitti:

        Pahinta tässä on se että olen itsekkin jo välillä lähtemässä mukaan tähän. Eilen kinastelimme siitä onko tuon ikäisen tytön hyvä meikata, kunnes muistin että nukkehan se vain on :(

        No ei se vaimosi ainakaan ole sitä sekoittanut oikeaan vauvaan, joten varmaan voit olla sen suhteen aika huoletta. Ei kukaan oikeaa lasta hoitava äiti ostaisi lapselle korkkareita ja meikkilaukkua. Ihmiset vaan joskus hurahtaa johonkin (joskus vähän outoonkin) keräilyharrastukseen, tuskin siinä sen ihmeempää. Ja kun vaimollasi ei tosiaan ole niitä lapsia, joihin menisi kaikki aika ja raha (eikä hänellä siten olisi mahdollisuutta kuluttaa rahojaan ja aikaansa tämmöiseen), niin siinäpähän sitten harrastaa. Mutta huomaa tämä; vaimosi saattaa liittyä johonkin nettiyhteisöön (jos ei ole sitä jo tehnyt) jossa sitten esittelee "vauvansa" ja tämän kaikki hepeneet ja muut tavarat ja ehkä kotiakin ja ympäristöä jne. Joten kannattaa olla tarkkana, ettei jaa siellä mitään sellaista, mikä sinusta menisi liian yksityiseksi.


    • Pölsteri

      Nyt meille on kuulemma tulossa jo toinen vauvanukke :( Kaksoisrattaista se äsken tuossa höpisi.

      • Pölsteri

        Nyt puolisoni puhui jo KOLMESTA vauvasta, öhhh, siis korjaan, nukesta. Hänen uusin päähänpistonsa on ostaa sellainen n. viisivuotiaan kokoinen lapsinukke, hänellä on sille jo nimi ja kaikki mietittynä. Mihinköhän piilotan nämä lapsukaiset kun meille tulee vieraitakin joskus, enpä taida kehdata kutsua meille enää ketään.


      • Pubiruusun unelma
        Pölsteri kirjoitti:

        Nyt puolisoni puhui jo KOLMESTA vauvasta, öhhh, siis korjaan, nukesta. Hänen uusin päähänpistonsa on ostaa sellainen n. viisivuotiaan kokoinen lapsinukke, hänellä on sille jo nimi ja kaikki mietittynä. Mihinköhän piilotan nämä lapsukaiset kun meille tulee vieraitakin joskus, enpä taida kehdata kutsua meille enää ketään.

        Tää on taas kerran PROVO ja NAISEN kirjoittama.
        Paistaa tyylistä läpi että joku lähiöpöpi taas kerran runoilee...:/


      • tiimahiekka
        Pubiruusun unelma kirjoitti:

        Tää on taas kerran PROVO ja NAISEN kirjoittama.
        Paistaa tyylistä läpi että joku lähiöpöpi taas kerran runoilee...:/

        Juu naisen kirjoittama on sellaisen jolta on pallo pahasti hukassa, ei ummarra elämästä sen tarkoituksesta purkaa katkeruuttaan.


      • mie vaan :D
        Pubiruusun unelma kirjoitti:

        Tää on taas kerran PROVO ja NAISEN kirjoittama.
        Paistaa tyylistä läpi että joku lähiöpöpi taas kerran runoilee...:/

        Miten niin "läpipöpi"? Sehän on vaan kiva höpistä tänne kaikenlaista hauskaa ja kattoo miten ihmiset reagoi. Sitäpaitsi...voisihan tuollanen olla tottakin oikeesti. Haittaako se muka? Ei se väärin ole jos joku halua vähän höpsötellä :)))


    • Pölsteri

      Noniin, pitää vähän päivitellä tilannetta. Nyt se tekee tuolla ovulaatiotestiä paskahuussissa, eli vauvaa meille ollaan nyt hommaamassa. Pettyi vauvanukkeihin kun ne eivät sitten tosiaan esim. piirrelleet kanssaan.

      • kljuhh

        Ei jumankeuta... Ei lapsia tuollaiselle naiselle, kiitos.


      • feikki

        Onnee vaan...teitin perheessä noi tilanteet vaihtuu,suht nopeesti ;-)


    • ...

      So what? Eikö itsesi ole koskaan tehnyt mieli täyttää autotalli auto/junaradalla tai hankkia oikealla suihkumoottorilla varustettu lennokki? Myös vesijetti tai moottorikelkka tai pleikka tai joku muu turhanpäiväinen härveli vastaa samaa asiaa.

    • gfgdfghdh

      tuohan on siis NIIN normaalia ku olla ja voi :D Hameväkisillä on jo pienenä taipumusta nukkeihin. Ite keräilen kaikenlaisia nukkeja. Jos hiukset on huonosti niin kampaan ne ja laitan kivan mekon sille päälle. En minä ny niitä roudaile joka paikkaan. Epäilen, että olet katsonut juuri sen näistä nukeista kertoneen dokumentin ja keksit mielestäsi hyvän provon.

    • leijoinainen

      Hankkikaa sitten, tuohan on selvä merkki siitä.

    • Esa-Mikko Mikkola
    • joopa joo

      Nussi sitä torvi!

    • yskänymmärrys
    • jokemustgoon

      Tämä taisi olla ap:ltä ihan vitsiksi tarkoitettu ;) hih hih

    • kakka vaippa

      kysy siltä et onko tullu hulluksi vai onko vauva kuumetta

    • POMPI KOLOOS

      AIKA TOHTORIMAISTA KIRJOITTAA ILMAN VÄLIMERKKEJÄ JA CAPSIT PÄÄLLÄ xD

    • nukkevauvat!

      Minä katselen netistä nukkeja. Viimeksi eilen bjd-nukkeja. Sitten niitä reborn-nukkeja, jotka oikean vauvan näköisiä. Haksahdin tilaamaan huuto netistä posliininuken, joka kuvassa tosi söpö, mutta petyin sitten, kun ei vastannutkaan ihan sitä kuvaa. Ripset irtosi pakettia purkaessani. On niitä nukkefaneja. Sivustoja on ja ulkomailla just tuohon tyyliin, että työnnetään jopa vaunuissa ulkona, ostetaan vaatteita jne. Olen tykästynyt vanhoihin nukenvaunuihin myös. Helppohoitoinen nukkevauva on.

    • Muruska

      http://www.hilavitkutin.com/2009/08/12/wendys-babies-valmistaa-realistisia-vastasynytta-vauvaa-muistuttavia-nukkeja/

      Tuo on iso villitys maailmalla (jota en itse kyllä ymmärrä ollenkaan)
      On vauvakutsuja ja vauvatreffejä, johon naiset kokoontuvat "vauvoineen" (siis nukkeineen)
      Niille hankitaan kaikkea, mitä oikeallekin vauvalle; turvaistuimet autoon, vaunut, rattaat, syöttötuolit jne.... ja paljon vaatteita.

      Esim Ruotsissa näitä asiakkaita on alstentarvikeliikkeissä tosi paljon.

      Nuket on ihan kuin aitoja, äkkiseltään. Painavat n 4 kg, iho tuntuu iholta jne....
      Mutta nukke mikä nukke...

      • Äiti <3

        Siis noi nuket on kyllä NIIN aidon näköisiä, että jos joku tulis vaunuihin kurkistamaan niin ei varmana epäilis yhtään mitään :)


    • sika

      hahhaahahahahahhahahahha

    • voisaatana

      ihmiset ottaa näköjään tän ihan tosissaan??? ite ainakin nauroin ääneen kun tota luin..onkos lapsellenne muuten varattu jo paikka tarhasta?? mikä sen lempipiltti on?

    • iicgh

      Potkaisepa kerran sitä nukkea kunnolla. Realiteetit kehiin ja heti!

    • nainenturuust

      Vaimosi ei tod.näk ole sairas (niin kuin joku (vale)lääkäri ehti täällä jo väittää).
      Ehkä nyt kannattaa puhua ihan rauhallisesti ja kysellä, että mistä tämä nukke juttu nyt tuli hänen mieleensä ja kertoa, että sinusta on omituista ajella ympäri kaupunkia autolla, jonka takana on vauvan sijasta nukke. Outoa tämä olisi minustakin, mutta luultavasti tähän on ihan järkevä syy, joka ei viittaa mielensairauksiin.
      Kyse voi olla vauvakuumeesta tai halusta huolehtia jostakin. Ja voihan tämä olla joku ohi menevä vaihe..

      Mutta siinä vaiheessa, jos vaimosi touhut menee entistä kummallisimmiksi ja näyttää selvästi siltä, ettei enää ole käsitystä mikä on oikea lapsi ja mikä ei, kannattaa etsiä apua. Nukke auton takapenkillä ei haittaa, mutta jos tämä rupeaa olemaan mukana joka paikassa; kaupassa, tv:n ääressä, ruokapöydässä.. Se EI ole enää normaalia.

      Kyllä se siitä, tsemppiä ! Toivon, että pysyt vaimosi rinnalla ja selvitätte yhdessä, että mistä oikein on kysymys.

    • Lapsi on parasta..

      Voi hyvät ihmiset... ottakaa nyt luonnon menetelmä käyttöön ja hankkikaa kaihoavalle vaimolle muutama lapsi....

      • Sitähän kaihoava vaimo nimenomaan EI halunnut..


    • minä vaan 27

      Tässä joku vuosi sitten tuli dokumentti näistä "vauvoista" olsiko ollut britti...Nuket tosiian näyttävät aikalailla oikelta vauvoilta, niille osteltiin vaunuja, pnnasänkyjä, turvaistuima, vaatteita..Ei ole halpaa hommaa..
      ..Ei tämä mielestäni ihan tervettä ole, mutta kyllä näitä ihmisiä löytyy..

    • hjortooåi

      Ajattelisin että vaimosi terapoi lapsuuttaan nukeilla.Mitä todennäköisimmin hänen vanhempansa ovat olleet kaukaisia hänen vauvana ollessaan. tai jonkinasteista laiminlyöntiä vauvaa kohtaan.Jokaisessa meissä on edelleen pieni tyttö tai poika(sukupuolesta riippuen).Vaimosi hoitaa pientä tyttöä tällä tavalla.Anna hänen hoitaa.hiljaa hyvä tulee.Vaimosi vauva-ajan traumat ja kipeät kohtelut paranevat hänen nukkea hoidellessaan.Tue häntä ja anna ymmärtämystäsi:)

      • Juu, sopikaa ihmeessä hoitovuorot ja tarhaanviennit..

        Jokaisella meistä (tytöistä) on vauvanukke lapsuudesta, ei sellasta tartte tilata, eikä etenkään sille kallista lastenroinaa!!!!!!!!!!!! Siihen liittyis jopa tunteita, toisin kun moiseen leikkiroskaan.

        Mutta ehkä sun (aloittaja) kannattais ostaa oma Tamagotchi seuraksi?


      • elämä on
        gjdhshgzdfzdr kirjoitti:

        Juu, sopikaa ihmeessä hoitovuorot ja tarhaanviennit..

        Jokaisella meistä (tytöistä) on vauvanukke lapsuudesta, ei sellasta tartte tilata, eikä etenkään sille kallista lastenroinaa!!!!!!!!!!!! Siihen liittyis jopa tunteita, toisin kun moiseen leikkiroskaan.

        Mutta ehkä sun (aloittaja) kannattais ostaa oma Tamagotchi seuraksi?

        Joopa,vaan kun ne entisajan nuket,kun ei ole lähellekkään näitä reborn nukkeja!!!!!!!!!
        Mitäs hoitamista siinä nukessa on jos ei ole,kuin yhdet vaatteet,joten sitä roinaa on tilattava,kun niitä ei nyt ihan anttilasta saa!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • elämä on kirjoitti:

        Joopa,vaan kun ne entisajan nuket,kun ei ole lähellekkään näitä reborn nukkeja!!!!!!!!!
        Mitäs hoitamista siinä nukessa on jos ei ole,kuin yhdet vaatteet,joten sitä roinaa on tilattava,kun niitä ei nyt ihan anttilasta saa!!!!!!!!!!!!!!!!!!

        Niin.. Täällä vaan useat "viisaat" on esitelleet vauvateorioilla..
        "Hoitaa" voi muutenkin kuin vaihtelemalla vaatteita.
        Yök teitä kaheleita!


      • elämä on
        gjdhshgzdfzdr kirjoitti:

        Niin.. Täällä vaan useat "viisaat" on esitelleet vauvateorioilla..
        "Hoitaa" voi muutenkin kuin vaihtelemalla vaatteita.
        Yök teitä kaheleita!

        Kerroppa pari hyvää vinkkiä miten "hoitaisit"kyseistä nukkea,jos sinulla ei ole vaatteita tai muita tarvikkeita? Pelkkiä tuutulaulujako laulaisit?
        Että,Yök vaan itsellesi !


      • elämä on kirjoitti:

        Kerroppa pari hyvää vinkkiä miten "hoitaisit"kyseistä nukkea,jos sinulla ei ole vaatteita tai muita tarvikkeita? Pelkkiä tuutulaulujako laulaisit?
        Että,Yök vaan itsellesi !

        "...joten sitä roinaa on tilattava,kun niitä ei nyt ihan anttilasta saa!!!!!!!!!!!!!!!!!! "
        "Kerroppa pari hyvää vinkkiä miten "hoitaisit"kyseistä nukkea,jos sinulla ei ole vaatteita tai muita tarvikkeita? Pelkkiä tuutulaulujako laulaisit?
        Että, Yök vaan itsellesi !

        En ostaisi ehkä monien satojen nukkea, kun vauvanuken saa parilla kympilläkin.. Vauvanukke tuskin saisi traumoja, jos sitä hoitaisi "vain" tuutulauluilla.
        Että YÖK teille kehareille!


      • Nuketon
        gjdhshgzdfzdr kirjoitti:

        Juu, sopikaa ihmeessä hoitovuorot ja tarhaanviennit..

        Jokaisella meistä (tytöistä) on vauvanukke lapsuudesta, ei sellasta tartte tilata, eikä etenkään sille kallista lastenroinaa!!!!!!!!!!!! Siihen liittyis jopa tunteita, toisin kun moiseen leikkiroskaan.

        Mutta ehkä sun (aloittaja) kannattais ostaa oma Tamagotchi seuraksi?

        Ei muuten ole kaikilla vauvanukkea lapsuudesta! Ei minulla ainakaan, vaikka pyysin ja olisin halunnut! vanhemmat eivät hankkineet kuin pikkusiskolleni sellaisen. Olin kateellinen. Traumoja jäi. Tekisi ihna piruuttaan mieli hankkia nyt kun itsellä on varaa, sellainen kunnollinen tuolta kunnollinen ja mennä "näyttämään sitä omille vanhemmilleni". http://www.wendys-babies.co.uk/4.html
        Kiittää monista traumoista.


    • tuttujuttu

      Mulla on muutama tuttu, jolla on useampikin tuollainen nukke. Ne tehdään käsityönä ja ovat todella oikean vauvan oloisia.
      Vaimollesi on tulossa kallis harrastus :)

    • toysoldiers

      Ensimmäinen teksti oli vielä ihan uskottava..Mutta seuraavista teksteistä paistaa jo provo..MUTTA jos hajuaistini on väärässä..ensin mulle tuli mieleen,että vaimokkees on saanu joskus kenties keskenmenon ja pimahtanu siitä jotenkin,ja nyt korvaa menetettyä lasta nukella..No,en ole lääkäri ym. mielenterveystutkija, joten kukapa minä olen sanomaan..Ehkä vaimosi vaan haluu leikkiä kotia. Ehkä hän sittenkin haluaa lapsia kun kello rupee tikittämään..? Who knows..juttele aimosi kanssa mistä tää nukke juttu lähti liikkeelle..Jos rupee sekoileen ,vie lääkäriin..Tsemppiä,jos juttu on oikeesti näin,mitä kirjoitit.

    • ok

      sill voi olla vauva kuume kysy sitä silt

      • NukkeIhminen

        Hei Haloo!
        Reborn nuket on harrastuksia siinä missä monilla miehillä autot.

        Nukkea voi kutsua vauvaksi,antaa nimi jne. Miehetki jyystää autojansa "omia lelujansa" ja siitä tulee ihan varmasti sota jos vaimo vahingossa tekee pienen naarmun miehensä rakkaaseen.Kyllä miehilläkin niitä harrastuksia on mitä voisi vähän miettiiä,että onko ihan tervettä. Laitetaan esim.tuhansia euroja nhl jääkiekko kortteihin yms.


      • NukkeIhminen kirjoitti:

        Hei Haloo!
        Reborn nuket on harrastuksia siinä missä monilla miehillä autot.

        Nukkea voi kutsua vauvaksi,antaa nimi jne. Miehetki jyystää autojansa "omia lelujansa" ja siitä tulee ihan varmasti sota jos vaimo vahingossa tekee pienen naarmun miehensä rakkaaseen.Kyllä miehilläkin niitä harrastuksia on mitä voisi vähän miettiiä,että onko ihan tervettä. Laitetaan esim.tuhansia euroja nhl jääkiekko kortteihin yms.

        Miehet ei YLEENSÄ rakenna leikkiautoilleen tallia, sen enempää kun naiset ei YLEENSÄ osta nukeilleen turvaistuinta.


      • eiku se ei taho lasta, et ehkä huomanu lukea


      • olen nukke
        gjdhshgzdfzdr kirjoitti:

        Miehet ei YLEENSÄ rakenna leikkiautoilleen tallia, sen enempää kun naiset ei YLEENSÄ osta nukeilleen turvaistuinta.

        Ei ehkä osta turvaistuinta, mutta rakentavat kyllä nukeilleen koteja, jotka sisustavat suurella pieteetillä. Kumpi on ihmeellisempi juttu, nuken turvaistuin vai nuken koti?


      • olen nukke kirjoitti:

        Ei ehkä osta turvaistuinta, mutta rakentavat kyllä nukeilleen koteja, jotka sisustavat suurella pieteetillä. Kumpi on ihmeellisempi juttu, nuken turvaistuin vai nuken koti?

        Sehän tässä justiin olikin; turvaistuin NUKELLE.


      • leikki-ikäinen
        NukkeIhminen kirjoitti:

        Hei Haloo!
        Reborn nuket on harrastuksia siinä missä monilla miehillä autot.

        Nukkea voi kutsua vauvaksi,antaa nimi jne. Miehetki jyystää autojansa "omia lelujansa" ja siitä tulee ihan varmasti sota jos vaimo vahingossa tekee pienen naarmun miehensä rakkaaseen.Kyllä miehilläkin niitä harrastuksia on mitä voisi vähän miettiiä,että onko ihan tervettä. Laitetaan esim.tuhansia euroja nhl jääkiekko kortteihin yms.

        Joo siis ymmärrän tän nukkien rakentamisen, vaatteiden ompelun ym, koska se lienee muuhun askarteluun ja käsitöihin verrattavaa puuhastelua, mutta raja menee siinä, että kun nukke on valmis, se laitetaan esille, ei sitä hoideta tai sillä leikitä. Se on taideteos, ei mikään vauva. Vauvan "korvikkeena" käyttäminen lienee hurahtaneitten puuhaa.


    • puhdas mielipide

      Olenhan minä näitä suomi24 juttuja lukenut, jotka ilmestyy tuonne ylänurkkaan, mutta nyt alkaa jo pikkuhiljaa epäilemään näiden aitoutta.

      Äsken ilmestyi sellainen juttu missä mies valitti että nainen näytti erilaiselta ilman vaatteita kun toisena päivänä tapaamisesta menivät saunaan.
      Voi olla totta, mutta:
      a) kuka menee alasti saunaan vieraan miehen kanssa kahdestaan
      b) miksi miehen pitää kertoa kaikille tyytymättömyydestään deittiinsä, jonka oli tuntenut vain 2 päivää(tai jotain sinne päin).

      Ja sitten on tämä keskustelu: vaikuttaa koko ajan uskomattomammalta mitä enemmän tästä ketjusta lukee. Toki minä tunnen ihmisiä jotka ostavat laatu nukkeja esim. koreasta ja antavat niille nimiä etc. mutta se ei vielä mene järjettömyyden puolelle.

      Ja lopuksi:
      Jos tämä on totta; suosittelen psykiatria kummallekin; miehelle että naiselle.
      Jos taas ei(mitä epäilen); suosittelen psykiaria sille, joka päättää mitä keskusteluja nostetaan esille tuohon yläpalkkiin.

      • Jos ostaa esim. KORISTEnukkeja, tms keräilyä, on ihan pikkusen eri asia kun leikkiä että ne on oikeita ja laittaa niiden kuvia kehyksiin, saati ostaa turvaistuinta.


      • riemuvoitto

        Alatko todella pikkuhiljaa epäillä? Kestikö siinä kauankin?

        No, suurin osa näistä pässeistä ei edes epäile, joten et ole edes pahinta kastia.


      • ei nyt ihan uskota

        Tais jo valkotakkiset hakea pölsterin. Hauskaa varmaan aloittajilla lukea ,kuinka hyväuskoiset kommentoi.Varmaan sama aloittaja keksii noita stooreja.


      • ramala
        gjdhshgzdfzdr kirjoitti:

        Jos ostaa esim. KORISTEnukkeja, tms keräilyä, on ihan pikkusen eri asia kun leikkiä että ne on oikeita ja laittaa niiden kuvia kehyksiin, saati ostaa turvaistuinta.

        tietääkö tämä,että siellä jalko-välissä on mätäs,kun sinne pistät puikkarisi-ja heität liemet,alkaa kiehumaan papusoppa.
        näet ihmeen vajaan vuoden päästä alkaa kuulua nukesta ääntelyä.


      • ramala kirjoitti:

        tietääkö tämä,että siellä jalko-välissä on mätäs,kun sinne pistät puikkarisi-ja heität liemet,alkaa kiehumaan papusoppa.
        näet ihmeen vajaan vuoden päästä alkaa kuulua nukesta ääntelyä.

        Nämä "vauva"nuket osaa itsekseen lisääntyäkin?!?? Eikä tarvii edes kasvaa 20 vuotta? Kätsää!!!!
        =D


      • leikki-ikäinen
        gjdhshgzdfzdr kirjoitti:

        Jos ostaa esim. KORISTEnukkeja, tms keräilyä, on ihan pikkusen eri asia kun leikkiä että ne on oikeita ja laittaa niiden kuvia kehyksiin, saati ostaa turvaistuinta.

        Myöskin nukkekodin rakentelu on askarteluun verrattavaa ja valmis nukkekoti taide-esine, ei sen leikitä olevan oikea. Nukke voi hyvinkin matkustaa autossa peräkontissa sopivassa kassissa...


    • Vastavuoroisesti

      Sinun on vastavuoroisesti saatava pumpattava barpara autosi takapenkille...

    • täys provo

      niin höpöjä tai sitte on amerikan malliin hurahtanu...

    • kissapöydälle

      Vaimosi on hermostunut jostain vakavasta asiasta ja haluaa sulkea sen pois mielestään hössöttämällä. Onko hänellä kaveria, joka myös leikkii nukeilla? Ellei hänellä ole, niin on vaarana, että hän jää yksin harrastuksineen. Sanoit, että vaimosi ei halua lasta, sillä hän ei halua synnyttää. Onko tämä tosiaan ainoa syy lapsettomuuteenne? Vaimosi odottaa, että keskustelette asiasta.

      Saat sietää vaimosi nukkeleikkiä ihan niin kauan kuin viitsit. Yhtä hyvin voisit lopettaa sen käyttäytymällä kuin aikuinen. Kysy rauhallisella äänellä sopivalla hetkellä mitä hän haluaa tuollaisella käytöksellä ilmaista? Kuuntele vastaus ja kysy uudelleen, ellei hän vastaa. Tuo ei ole tasapainoisen ihmisen käytöstä.

    • re-born

      Näitä re-born vauvoja tehdään Suomessakin, ja monet naiset ovat hurahtaneet näihin oikeiden vauvojen näköisiin nukkeihin. Tässä yksi linkki: http://www.rebornnuket.fi/reborn.htm

      Jokin aika sitten tuli televisiosta ohjelma, jossa muistaakseni amerikkalaiset naiset teettivät vauvoja, jotka olivat jopa oikeiden sukulaisvauvojen näköisiä. Nukeille ostettiin vaunuja, turvaisuimia ja paljon vaatteita. Joillakin oli useita tällaisia vauvoja.

      Ihan todellinen "harrastus" tämä on.

      • kissapöydälle

        Onhan tämä ihan todellinen kaheleiden harrastus. Itselläni on vanhoja nukkeja, mutta en todellakaan pidä niitä ihmisen korvikkeena.


    • voivoivoivoivoi

      Hoi herää!!!
      Kerää kamasi ja lähde nostelee - ota ero.
      Toinen vaihtoehto on että yrität viedä eukkos hoitoon. Todennäköisesti ei onnaa.

      Sil on päässsään vika. Aika paha...
      Kannattaa hankkia tervejärkinen akka.

    • putkiasentaja

      Onko nämä suomi24 sivuston provoilut edes enää laillisia? Vai ollaanko tässä jossain valtion testissä että kuinka suuret provot vielä uppoaa? Ja siis ihan koulutetut ihmiset vastailee näihin. t: putkiasentaja

    • mummi

      hahahahahhahahhaha
      että repesin tätä lukiessa, eikä ole edes aprillipäivä... ;)
      Ja niin moni otti tän höpinän ihan tosissaan!
      Haloo ihimiset, ei kaikki ole totta, mitä kirjoitetaan !

      • vascodacama

        sori vaan ,mutta kyllä toi voi olla ihan totta. Mun mutsi (kuoli 71 vuotiaana) hankki noita nukkeja 10 kpl ja luultavasti LEIKKI niillä myös. Niillä oli ihan oma kehtokin ja mutsi huolestui jos niitä katsovat syliin ottaessaan ei pitänyt tukea niskan alla....unohti kai että on NUKKE.............


    • 6+20

      Nukke vauvan hankkimisella ei ole mitään tekemistä mielenterveyden kanssa.
      Ovat todella suosittuja Yhdysvalloissa. (:

      • olisko kyseessä vaihevuosien aiheuttama trauma.
        totuin töissäni kaikenlaisiin kummallisuuksiin, naisten vaihdevuosi aikana.
        Itse olen ostanut mieleiseni nuken 65vuotiaana ihan vain koristukseksi.
        Toinen syy ostooni oli: Minulla ei ollut lapsena leluja, ei nukkea.


      • Voi olla totta!

        Kuka muistaa nukkevauvat aikanaan, ns. kaalimaan kakarat, muistaakseni niin heitä kutsuttiin mm. Yhdysvalloissa tämä oli laajalle levinnyt ilmiö. Nuket kastettiin ja heille oli jopa oma sairaala, johon aikuiset heitä veivät.

        Niin suuri hoivaamistarve ja rakastamisen tarve meillä naisilla voi olla! Ajatella, että nuket saavat rakkauden, joka kuuluisi ihmisille. Tämän nukkevauvojen hoitaminen vaikutti tutkimusten mukaan tasapainottavasti ja positiivisesti henkilöön, joka hoiti nukkea.

        Minullakin on pehmoinen nalle sängyssäni, jota aina joskus halailen ja tiedän monia muitakin ikätovereita 60 , jotka käyttäytyvät samoin. Tälle minun nallelleni voi puhuakin ja se kuuntelee minua usein paremmin kuin joku ihminen! Älkää hyvät ihmiset olko niin tuomitsevia ja rajoittuneita, jos joku käyttäytyy eri tavalla! Suomalaiset ovat siitä outoa porukkaa, että ihan liian monet kätkevät kaikki tunteensa ja sieltä kun ne sitten nousevat pintaan niin silloin kaivetaan jo ase esiin ja ammutaan.


    • kallepalle

      Sä olet joku tuhkamuna et nainen joutuu oleen ilman lapsia!!!

      • Joo se vaan että vaimo ei TAHDO omia lapsia.. Vois vähän lukasta ennen kun tunkee nokkaansa ja tekee ittestään (enemmän) idiootin.


      • fffffffffd

        ai että et oo huomannu että nykyään käytetään ehkäisyä.


    • ,.,

      Aika mielenterveystoimistoon ja puhumaan asioista,olen tavannut tällaisen tapauksen joskus ja silloin on jokin vialla,älä jää odottelemaan vaan tilaa aika.

    • e3rtyujklö

      naisella on hoivaamistarve. onhan niitä dokumentteja tullut aiheesta. ei ne mielisairaita oo, vaan haluaa jotain mitä puuttuu, jos lastakaan ei saa. toki lemmikki ajais saman asian jos on hoivaamistarve. naiset on luotu vauvantekoon, minkäs sille voi.

      • Paitsi jos ei halua, kuten tässä.


      • Hei haloo!

        No voihan hoivata vaikka sohvatyynyä, yhtä eloton sekin on kuin nukke. Ja meidän omalle Sohvi- tyynylle täytyy olla tietenkin oma paikka ruokapöydässä ja istumapaikka bussissa...


      • HOPLAAA
        Hei haloo! kirjoitti:

        No voihan hoivata vaikka sohvatyynyä, yhtä eloton sekin on kuin nukke. Ja meidän omalle Sohvi- tyynylle täytyy olla tietenkin oma paikka ruokapöydässä ja istumapaikka bussissa...

        LOL


    • Bingo_ei vaiskaa

      Tottakai ostatte vaunut ja rattaat ja kaikki, heh. Sitten meette johonkin supermarkettiin jonkun rääkyvän ja potkivan penskansa kanssa painivan turhautuneen ihmisen viereen ihan pokkana ja sanotte: "No ettekö osaa edes mukulaanne kasvattaa! Meidän muksu ei ikinä huuda tolleen. Ei muuten haise, eikä sotke, eikä muutenkaan vie kenenkään hermoja. Baariinkin voi lähteä ja jättää tämän vauvelin kotiin ilman, että sossun tädit tulee vierailulle." Sitten jatkatte kumikersanne kanssa vaan tyytyväisinä matkaa. Käytte hemmottelemassa häntä vaikka mäkkärin pallomeressä (jätätte tunniksi ilman valvontaa) yms. Syötätte julkisella paikalla jäätelöt naamaan ja kehutte miten tyytyväisenä mukelonne syö! Niin paljon mukavaa puuhaa voitte pienen killisilmänne kanssa tehdä. Älkää missään nimessä kiinnittäkö ulkopuolisiin töllistelijöihin huomiota, hehän ovat vain kateellisia. ;)

      • Hefellä on selkeesti jonkun asteista kokemusta elämän raadollisesta puolesta,silti väittäisin että pitäis pikkasen funderaa ?


    • Iloinen nainen

      Minä luulen ymmärtäväni vähän. Siinähän on vaivaton vauva! Itselläni on monta, kohta jo kaikki aikuisiakin ja lapsenlapsiakin paljon. rakastan nukkeja ja ostelen niitä lapsien lapsille ja kotiinkin vielä "lapsenlapsia varten" vaikka tykkään itsekin niistä. Tosin en kyllä hoida niitä mutta joskus innostun neulomaan vaatteita.

      • Iloinen nainen

        Vielä lisään, että jos hän sittenkin haluaisi lapsia, kun noin käyttäytyy. Pystytte kai keskustelemaan asiasta? Jos ei, niin sitten voi olla jotain aihetta mennä vaikka parisuhdeterapiaan.


      • Aatekaa nyt
        Iloinen nainen kirjoitti:

        Vielä lisään, että jos hän sittenkin haluaisi lapsia, kun noin käyttäytyy. Pystytte kai keskustelemaan asiasta? Jos ei, niin sitten voi olla jotain aihetta mennä vaikka parisuhdeterapiaan.

        Täyttä paskaa koko viestiketju!


      • Ilo pintaan
        Aatekaa nyt kirjoitti:

        Täyttä paskaa koko viestiketju!

        Niin mutta kuinka hauska! Ei elämä ole ollenkaan niin vakavaa eikä tasapaksua kun osaa ottaa asiat huumorilla!


    • epäilijä.

      taitaa olla päässä vikaa akallas

      • A1

        Kummassa päässä?


    • hangon hymyilevä

      johan pomppas!

      Kaikkee te keksitte.

    • cat.88

      Just joo! =D

    • pian mummokuumeinen

      kuulepas tuleva isä: kytke tekniikan taitajana vauva itkemään öisin parin tunnin välein. katsotaan jaksaako äiti vielä innostua asiasta. perhesuunnitteluun pitäisi kuulua, että jokaisella lasta suunnittelevalla parilla pitäisi olla nukke aitoine lapsen tarpeineen koehoidossa ennen oikean lapsen hankintaa. vähentäisi turhia vanhempia, kun huomaisi, ettei oikea lapsi ole kuin söpö lelu.

      • rääkybeibi

        No tällainenkin "kokeiluvauva" on ameriikassa keksittty, että voi harjoitella vauvanhoitoa ihan oikeesti!


    • Pleikka,peikka.

      Nonii... voitte kunnolla roolipelata ja harjoitella vauvan saamista ja lastenhoitoa yms yms etukäteen..... onnea ja pitäkää hauskaa... viellä se ei ole totta. =)

      Kun saatte sen oikean, se on sitten ihan lumoava ja must!"

      x)

    • hastala viista

      Ihanaa, että joillain ihmisillä on huumorintajua ja ainahan tollainen nukke on parempi vaihtoehto kuin adoptoidut apinalapset kiinasta ja vinkuintiasta. Näin ajatuksena hänellä ilmeisesti suunnattoman lapsenteko teollisuus, kun äidit eivät pysty huolehtimaan jäkeläisistään.

    • Yualle

      Heivaa tommonen eukko ensi tilassa. Kait niitä terveitäkin naisia Suomesa vielä on, vaikka ei sitä uskoisi, kun mimmei tuol kaupungil kattelee =)

    • sirvlili

      Ennen turvaistuinta pitää hommata kunnon rattaat. Ja kylvetysamme tietty.

      • justjaa

        Sekä itkuhälytin. Tietää sit soittaa piipaa-auton paikalle, jos itkuhälyttimestä alkaa omasta mielestäsikin jonain päivänä kuulua vauvanitkua...


    • kmjnb

      Mitä vitun väliä, jos joku nyt haluaa harrastaa tämmöstä?? Oikea lapsi sitoisi paljon enemmän.. Nuken voi heittää nurkkaan, sitä ei tarvi syöttää eikä se kasva murkkuikäiseksi.. Se on siis täydellinen niille, jotka haluavat vain vaihtaa vaatteita ja "leikkiä" kotia.. Ja tosiaan, muualla maailmassa, tämä on ihan normi harrastus siinä missä käsityöt ja nukkekodin rakentaminenkin :) Huolestuisin tosiaan enemmän jos vaimosta näkisi selvästi, että nyt on todellisuus hämärtynyt pahasti,.

    • miksa2012

      Oho, mikäs se siellä päässä on?

    • hoitsu

      Lepo vaan.Ei ole kysymys mistään sairaudesta tms.Vaimosihan on tilannut reborn vauvanuken,joka on käsitönä tehty ja olemukseltaan aivan kuin oikea vauva.
      Tilaisin itsekkin mutta ovat sen verran hintavia,etten oikein raaski.Miettikääpä mitä kaikkea miehet tekevät/harrastavat.Kuka leikkii autoradalla,kuka junaradalla,joku kerää pikkuautoja jne,jne.Ei varmaan sen sairaampaa tai terveempää.Naisella nyt vain on hoivavietti luonnostaan voimakkaana.Ja vaikkei vaimosi lasta ole sanonut haluavansa on hänelläkin tämä vietti selvästi.

      • Olet varmaan miettinyt Rajusti Miehiä ja tullut lopulta kaiken kattavaan johtopäätökseen?


    • Masa Nuuti

      Tää on samallainen trolli kuin se eilinen juttu naisesta jonka nahka roikkuu:)
      Sivuston kävijämäärä lienee pudonnut pahasti ja nyt ylläpito yrittää trollata tänne lisää väkeä....lopputulos, että väki kaikkoaa lopullisesti ja se alkaa nyt ja minusta:)

      • hgfdsyt

        No täällähän voi otsikon perusteella valita jutut, joita lukee. Pällit lukee näitä feikkejä ja muut sitten jotain, missä voi olla kunnon keskusteluakin.


    • Antakaa olla

      mulla on itkevä ja hengittävä vauvanukke ja leikin sillä toisinaan. ja olen 27 vuotias. ei siinä ole mitn pahaa jos haluaa leikkiä kotia muttei halua elävää lasta.

    • Ne on vaa sellaiset reborn nukket
      Jo monet naiset ovat ostaneet niitä
      ja ihan oikeesti ovat käyneet niiden kanssa että ulkona että uimahalleissa ihan kaikkialla

      se menee khyl :=)

    • mahdollista kyllä

      En usko että juuri tämä juttu on totta, mutta kyllähän tuollaista VOISI tapahtua.

    • Nukkekoti

      Mä tiedän yhden naisen jonka sukunimi on Nukke..

    • ja pässit uskoo

      Saat satasen, kun tuot sen vauvanuken ja vaimon kuvan nettiin. Eikun siis viissataa.

      • ja lehmät lentää

        Sen kuin googletat,eli kirjoitat reborn nukke,niin saat varmasti aiheesta paljon lisätietoa,eikä tarvi euroja jaella ;-)


    • sldkosjkfo4569

      Vaimosi on pöpi , hullu :((( Seonnut

      • ikää 26 kuitenkin

        Ei ole.
        Jutun aloittajalla ei ole vaimoa.


    • Valkotakki

      Pistä puolisosi lomalle pitkäniemeen, tälläset tapaukset on ihan normaaleja meillä.

      • hoitsu

        Taidatkin olla ainoa ketä siellä enää hoidetaan.Onnea paranemisellesi.


    • Aikuinen2

      Älkää nyt viitsikö selittää, että tämmönen olisi normaalia. Ei ole! Kukaan AIKUINEN ei leiki nukella ja kuvittele "vaan" leikkivänsä kotileikkiä. Kyllä olisi syytä jossain käydä juttelemassa.

    • apuu sulle

      Onneksi nykyään on lääkitys tällaisiin ongelmiin. Nyt on aika ryhtyä toimeen ennenkuin on myöhäistä. Ala vastavedoksi kerätä vaikka kalliita miekkoja(joille annat annat omat nimet ja syntymäajat) ja osta taunus jota alat entisöimään. Ei jää rahaa siihen turvaistuimeen.Tai jos jää niin osta nokian osakkeita.

    • Hyvä vinkki.

      Polta nukke!

    • entä.

      Millä hän perustelee asian?

    • vanha vitsi

      Mistä näin vanha juttu singahti 31.10.2011 ?

    • nobelanerman

      Täytyyhän jokaisella olla oma Chucky....se tappajanukke Ameriikan Hollywoodista. Ei kannata nukeilla leikkiä muuta kuin sisätiloissa... :-))))) Onhan sitä kahjompiakin harrastuksia maailmassa....jotkut ottaa kisaa raiteilla, kuinka lähellä juna onkaan ja hyppää pois....ja sekunnit ylös.....

    • Terapiaan.

      P.Ö.P.I.

    • seheli4

      Onneksi olkoon! Vaimosi on ratkaissut järkevästi mutkikkaan tilanteen.Toivottavasti tämä vastaus vauvakuumeeseen on kestävää laatua.
      Nukkehan on ihannevauva nykyajan äidille! Vartaloeimene pilalle sitä odottaessa.Myöskään eitarvitse olla ilman alkoholia odotusaikana.Eikä tarvitse selitellä bilettäessä jokaiselle erikseen, miksei voi nauttia alkoholia. nukke on paljon parempi vaihtoehto kuin alkoholin vaurioittama sikiö!
      Entäs kun vauva syntyy? Miehen ei tarvii lähteä vieraisiin, koska ei ole repeämiä alapäässä ja vaimo ei oo väsyny synnytyksen ja yövalvomisen jälkeen. Kaikki on ihan yhtä hyvin kuin ennen!
      Muutaman kuukauden lapsen syntymän jälkeen molemmat vanhemmat ovat normaalisti ihan poikki ja jos nuoriperhe on julkkiksia, lehdissä on juttuja, kuinka lapsen tulo, tai ainakin 2. tai3.lapsi on ollut katastrofaalista parisuhteelle. Hyvin moni avioliitto kariutuukin tässä vaiheessa.Nukke ei pystyne tällaista aiheuttamaan, eihän ?! Siis, miksi valitat? Ei oo mitään hätää!
      Teillä on lapsi, jonka voi jättää yksin vaikka vuorokausitolkulla, kun tekee mieli viihteelle. Se ei kysele lapsenvahdilta, missä äiskäja iskä on ja miksi ja koska ne tulee.se ei kiukuttele, kun vanhemmat vihdoin tulee eikä pyytele heitä leikkimään krapulaisina. Se ei myöskään jää ikuiseen ikävään, kunvanhemmat kuitenkin pian kyllästyy toisiinsa ja eroo.Nukkeon modernin perheen paras mahdollinen lapsi! Miksi kukaan ei oo keksiny tätä aiemmin?

      • nobelanerman

        ihan perusteltu vastaus. mutta mihin katosivat tosielämän realiteetit??..oikeaa vauvaa, mikäli joskus saavat, niin ei voi kohdella kuin nukkea...aidosta ihmisestä on siinä vaiheessa kymysys....nimittäin jos "nukkevaihde" on silloinkin päällä niin äiskä saattaa tehdä oikealle vauvalle mitä vaan...tai ainakin semmoinen riski on olemassa..


      • SÄ OOT NERO


    • gg

      Aloitus oli vissiin jonkin nukkekauppiaan väsäämä myynninedistämisprovo.

    • Tätä vuorta ei kiipeisi itse swarzeneggerkkään vaikka kuinka pattijumala oliskin.

      • jeesususu

        Ei todellakaan pälli.


    • Ron Jeremy

      Anna sille moloa oikein kunnolla joka reikään niin eiköhän katoa tommoset hössötykset mielestä.

    • nukkefani

      Pölsterille:

      Se on nyt muoti-ilmiö!

      Nykyään ovat juuri ne AIKUISTEN hienot, (kuin elävät vauvat) keräily nuket muotia. Itsekkin olen tilannut jo kolmannen "vauvan"

    • Rakasta vaimoasi ja anna hänen purkaa ylimääräistä hellyyttä tuolle nukelle. Hellyyttä riittää varmaan sinullekin.

      Toivottavasti onnistutte pääsemään yhteisymmärrykseen siitä, että vaimollasi on kaipuu omasta lapsesta jossain sisimmässään.
      Oman tyttäreni odottaessa ensimmäistä lastaan ostin minäkin nuken ( ihan tavallisen vauvanuken, jonka annoin myöhemmin lapsenlapselleni lahjaksi). Nukke painoi noin 3 kiloa ja tuntui aidolta vauvalta.

      Koeta saada hänet taipumaan siihen, että tavarahankinnat tehdäänsitten aikanaan oikealle vauvalle ( esim. sen auton istuin).

      Nukke ei tuoksu aidolle vauvalle ja sen sydämen sykettä ei voi tuntea.
      Puolisosi tunnemaailma on aito. Herkkä ihminen voi toimia juuri hänen laillaan, syitä voi olla monia. Sinun ja hänen tulee selvittää mistä tuo " vauvakuume" iski päälle.
      Ehkä hänellä on vain tavallista suurempi hoivavietti ( huom! se ei ole sairaus). Syynä voi olla perinnöllisyys tai jopa se, että hän ei ole pienenä saanut tarpeeksi läheisten sylittelyä ja tullut hyväksytyksi juuri sellaisena kuin on ( ehkä liian vaativat kasvattajat).
      Hoivaamalla muita ( ja vaikka sitä nukkea) hän purkaa omaa hellyydenkaipuutaan.

      Juttele hänen kanssaan kahden ja jtarvittaessa keskusteluapua löytyy neuvolasta tms. paikasta. Älä tuomitse vaan mene vastaan, voit löytää puolisosta ja itsestäsi hellän vanhemmuuden. Lapset sitten aikanaan saavat teistä vielä hyvät vanhemmat. Kummius on myös ihana asia ..... onnea suhteellenne. ♥

    • totta kai

      Totta h-ssa naiset on sekaisin.
      ...tartteeko sitä edes kysyä?

    • Nucce Wawwatta Baras
    • i.e

      Hommaa itelle pärpättävä parpara.

      • koira kotiin

        Tai hanki vaimollesi mukava lemmikki: Ylivilkas erokammoinen dobermanni. Ei taatusti ehdi nukeilla leikkimään, ja sitäpaitsi se repii maitokaupassa käydessäsi nuket sillä aikaa riekaleiksi...


    • Mulle tuli aloituksesta ihan ekana mieleen taannoin näkemäni dokkari, jossa ukot pitivät helvetin kalliita "aidon" näköisiä nukkeja puolisoinaan ja rakastajattarinaan.

      Kai tässä on jotain samaa.

      En kyllä ite osaisi elää sellaisen kanssa, jolle nukke on oikea ihminen.

    • Toi kirkas valo on hyvä heitto Tietysti on selvää se että sun friidun pitää saada joku holhottava,tästä päättelemme että olet hyvinkin määrätietoinen persoona josta johtuen Vaimo/kihlattu/friidu ,ei tunne itseään päteväksi sinun ylivaltaisessa seurassasi siis, neuvon.Jos et pysty duuna skidii niin osta gerbiili,tai jotain?häh

    • Näitä on välillä

      Tuo on se kohta aikuinen ihminen pakkaa kassit ja laittaa oven
      kiinni ja jätetään avaimet pöydälle.

      Ihan oikeesti.

    • hyvät puolet

      Ehkä hän vain haluaa tietää millaista olisi, jos olisi oikea vauva. Vaikka ei lasta välttämättä halua (ja suurta vastuuta ja itkuja), tämähän on ihan oiva keino päästä edes jollain lailla osalliseksi vauvamaailmaan. Tietysti jos homma alkaa saada huolestuttavia piirteitä, kannattaisi ehkä sittenkin kääntyä psykologin puolelle..

    • psykologia kiitettäv

      Anteeksi mutta hänen pitäisi mennä juttelemaan johonkin asiasta. Kaikki laskijat ei oo pulkassa nyt...
      Ymmärrän vauvakuumeen, mutta tuo että istuimet ja kaikki autoon hommattuna....ei ole terveen ihmisen touhuja...
      Toivon jaksamisia ja että hän palaa järkiinsä...

    • turvallisuus

      HUOM! Auton turvaistuimeen ei saa missään nimessä laittaa nukkea. Jos tulee onneettomuus, niin pelastuslaitos käyttää turhaa aikaa nuken pelastamiseen.

    • uskova 75

      Niin ihmettelit että mikähän emännän pään on tuolleen sekottanu. Ni äkkisältään tulis mieleen että SINÄ!!!

    • LÄMPÖÄ , RAKKAUTTA

      Olettepa te todella kylmiä , ja sydämettömiä ihmisiä ,paljon on palautetta , mutta kaikista negatiivisista palautteista paistaa ihmisen ....KYLMYYS , EMPAATTOMUUS , YMMÄRTÄMÄTTÖMYYS , SEKÄ HALUA AJATELLA , ETTÄ VAUVANUKKEAKIN VOI HALIA ...!

      Kaikki ihmiset , jotka esim. tietynlaisia asioita ajattelee , ja tuntee lämmöllä , niin ovat mielestänne ...MIELENVIKAISIA ...SANOISIN.... ENNEMMINKIN... , ETTÄ TEILLÄ ON KYLMÄ , TOISIA HUOMIOONOTTAMATON... SYDÄN ........JA LÄPI PAISTAA , ETTÄ , ETTE.... OIKEALLE.... LAPSELLEKKAAN... PYSTYISI... ANTAMAAN , HÄNEN..... TARVITSEAANSA .... , LÄMPÖÄ ...., JA... RAKKAUTTA .................

    • JK

      VAI IIN

      • No kuka

        myöntää etteikö aikuisesta ihmisestä joka hössöttää nukelle tule mielikuva että kyseinen ihminen kuuluisi hoitoon? Eikö se kissa tai koira enää riitä? Eläviä sentään vaikka menee monella överiksi.
        Jos nuken palvominen menee tasolle missä "äitin pikku kulta" laitetaan jo auton turvaistuimeen niin kyllä silloin on jo aihetta ottaa ammattiauttajaan yhteys? Viimeistään silloin jos mopo karkaa käsistä tasolle missä nukelle pidetään jo syntymäpäiväjuhlia tms.
        Ei siinä ole mitään outoa jos aikuinen ihminen sanan varsinaisessa mielessä leikkii tai harrastaa nukkeja mutta edellisen kaltainen toiminta on jo huolestuttava merkki mielenterveysongelmista?


      • sesuli
        No kuka kirjoitti:

        myöntää etteikö aikuisesta ihmisestä joka hössöttää nukelle tule mielikuva että kyseinen ihminen kuuluisi hoitoon? Eikö se kissa tai koira enää riitä? Eläviä sentään vaikka menee monella överiksi.
        Jos nuken palvominen menee tasolle missä "äitin pikku kulta" laitetaan jo auton turvaistuimeen niin kyllä silloin on jo aihetta ottaa ammattiauttajaan yhteys? Viimeistään silloin jos mopo karkaa käsistä tasolle missä nukelle pidetään jo syntymäpäiväjuhlia tms.
        Ei siinä ole mitään outoa jos aikuinen ihminen sanan varsinaisessa mielessä leikkii tai harrastaa nukkeja mutta edellisen kaltainen toiminta on jo huolestuttava merkki mielenterveysongelmista?

        No on niitä koirillekin joulukalentereita, moniko hauveli osaa joulupukkia odottaa?


    • 4x äiti kemistä

      Koko työpäivän pohdiskelin asiaa kun tein töitäni. Ei tullut mieleen mitään muuta kuin vauvakuume,mutta synnytyspelko on niin suuri, että tarvitsee korvata oikea vauva nukella.

      Adoptio on kallis ja pitkä prosessi. Veli ja hänen vaimonsa sai ihanan nyytin adoption kautta 3kk sitten. Afrikasta Adalie tyttö. Papereitten käsittely, hyväksymiset, tutustuminen viikon verran tyttöön paikanpäällä oli kuulemma erittäin raskasta,mutta antoisaa.

      Kaikenkaikkiaan adoptio tuli maksamaan 19 tuhatta. Korvauksia sai 3500€.

    • Minä vain

      Mua jotenkin juttu huvitti, Sinulla taitaa olla hurja mielikuvitus, Sainpa makeat naurut.

    • äimiintynytkolo

      Jos tuo juttu on totta, olen pahoillani puolestasi. Eihän tuo täysipäisen aikuisen hommalta vaikuta.
      Jos oikeesti puolisosi pelkää synnytytstä. hän saisi varmaan sektion "synnytyspelon" takia.
      Minä en sinuna lähtisi leikkiin mukaan. Sanot hänelle että osta itse istuimet ja muuta, mutta ajeluttamaan en vauvanukkea lähde. Sanom yös että tuo on hullua hommaa. Ottakaa koiranpentu jota helliä, mutta sekin vaatii vaivaa. Ehkä vaimosi heittää nuken syrjään kun kyllästyy nukkeleikkeihin. (koirankaan pennulle sitä ei voi tehdä, ehkä nukke on parempi vaihtoehto:)

    • N31.

      Katso se dokkari netistä, joka käsittelee aihetta. Outoa juttua jos minulta kysytään :D

    • on/off

      *ttuako se kenellekään kuuluu, kuka hoivaa ja mitä? Parempi olisi monille ihmisille nukke tai pehmoeläin oikeiden elävien sijaan. Pitäisi enemmänkin olla tarjolla esim nukke- ja lemmikkiroboteja, niin ei kaikki paukapäät hanki oikeita eläviä yksilöitä. Itsekin on tullut joskus miettineeksi kuinka helppoa olisi, jos omista pennuistakin löytyisi on/off-kytkin ;D

    • blackraWen

      liikkuuko noi nuket? onko niillä jotain toimintoja?

      • Todenmukaista

        Vaipanvaihto on aika ikävää jos siellä on oikeat pökäleet. Leikkikakkaa osaa tehdä BabyBorn-nukkekin!


    • :o))

      Jos vaimosi haluaa lasta perheeseen. Keskustelkaa.
      Tuo lastenistuin autossa on jo minusta liikaa nukelle.Vaikka ei kai sekään rikos ole. Hyvää jatkoa!

    • ...

      oishan se varmaan hyvä hoitaa, ensin sitä nukkea.
      olen itselleni ostanut ihan virtuaali hodetava lelu aikuisenan(tamagotchi), en kyllä enään ostais.
      kyllä aikuisetkin haluu leikkiä, ja kyllä se hävettämää on naisille kuin miehille kun miehille noi pelikoneet kautta aikojen ollut 8D
      noh kyllä alkoi ihan itseäkkin kiinnostaa tuo nukkevauva ihan omalle tytölleni kuin itellekkin että hoidettais yhessä 8)

      ..

      • ....

        minkälainen nukke on??
        löysin tälläisen http://www.rebornnuket.fi/reborn.htm
        minulle kyllä hoito vietti nousi mutta onkohan tuo sitten "normaalia" kun näyttää nukke oikealta??etten taidakkaan hommata lapselleni..


    • 8975

      Ala itse kantamaan palosammutinta mukana ja juttelemaan sille. Ehkä muija tällöin huomaa kuinka typerää on hänen toimintansa on.

    • valkotakkinen mies

      soita valkotakkiset hakemaa!!!

    • Sellaista keräilyvietin muotoa ei olekaan jolla ei voisi tehdä rahaa.

    • paskaa a

      Feikkii provo

    • mummapumma

      Maailmalla on hyvinkin suosittua tuo oikeannäköisen vauvanuken ja vähän isommankin hyysääminen. Niitä varten on ihan messuja joilta ostetaan taas uusi vauvanukke, se näyttää ja tuntuu ihan oikealta ja maksaa hyvin paljon. Niitä tehdään myös Suomessa ja moni aikuinen ostaakin itselleen tuollaisen. Suomessa ei vielä ole menty siihen että vauvaa työnneltäisiin ulkona vaunuissa ja että se otettaisiin mukaan reissulle, mutta ulkomailla kyllä niinkin voi olla. Jopa oma huone varataan tällaiselle nukelle ja oma sänky ja vaunut ja niin edelleen.
      Itsekin tein tällaisen nuken, mutta en kyllä osaa sillä leikkiä sen kummemmin, laitan vaan muiden nukkien kanssa istumaan tai makaamaan. Onhan meitä nukkehöperöitä, eli sellaisia ,jotka aikuisena kerää nukkeja, niin taidenukkeja kuin reborn-nukkeja. Vaimosi on varmaan hurahtanut noihin nukkesivuihin, joita netissä on ja harrastushan se on siinä kuin joku muukin harrastus. Se tuossa nukenhoivaamisessa on että mielikuvitusleikkihän se on. Ne nuket ovat ihanan näköisiä, mutta vaikka niissä olisi mitä toimintoja, niinkuin niissä voi olla, niin esinehän se silti on. Lehdissäkin on juttua näistä, jotka tekevät näitä reborn -nukkeja niin että niitä on kymmeniä kotona, ne vaan ovat niin ihania niiden mielestä, jotka niistä tykkäävät.
      Omat lapseni ovat jo aikuisia ja nykyinen mieheni ensin sanoi että höh , muka nukkeja, mutta nyt hänkin sanoo että osta vaan itsellesi, jos tahdot. Hänestä se taitaa olla kuitenkin aika hellyttävä harrastus. Välillä katsomme yhdessä näitä netin nukkesivuja ja vertailemme, minkä näköisistä tykkäämme.
      Omasta mielestäni tuossa nukkeharrastuksessa on sellainen raja, että pitääkö sitä vauvanukkea niin aitona että ns syöttää ja vaipattaa ja hoitaa sitä kuin oikeaa vauvaa vai onko se niinkuin rekvisiittaa ja koriste-esine. Minulle se on koriste-esine ja siinä mielessä leikkikalu että saatan sille alennusmyynnistä osta a jonkun pikkuisen vaatteen ja vaihtaa sen sille päälle. Pölyyntyyhän nuo vaatteet kun nukke on esillä koko ajan.
      Jos oikean vauvan aika ei ole vielä, niin kävisikö joku elukka, niinkuin koira tai kissa, jota voi helliä ja se olisi kuitenkin elävä?
      Saattaisi se nukkeleikki ajautua oikeisiin mittasuhteisiin.

    • IDEA:

      Ap. Vastavetona voisit itse tilata netistä sellaisen realistisen nais-seksinuken voitte panna sitten akkasi vauvan ja sinun Barbarasi sinne takapenkille kun ajatte yhdessä lidliin.... =P

      • Pölsteri

        Itseasiassa puolisoni on aina halunnut tuollaista real dolliakin, en ole koskaan ymmärtänyt miksi. Vähän tosin loukkaantui kun kerran sellaisesta haaveili ja sanoin tälle että haluan sitten koeajaa sen. Ihan kaveriksi kuulemma haluaisi tuollaisen hommata :-/


    • jfguigjirujgiuj

      hahahhahahahahahahahahahahahahahahahahahaaaahahahahahahahahaahaah nyt naurattaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    • nukkekotilaiset

      No joo,oisit keksinyt paremman aloituksen..
      Kuka tuota feikkiä uskoo,jos todella on noin, menkää hoitoon!

    • asdfasdsdaf

      Ei helvetti, ei tällästä paskaa tulla tänne kirjoittamaan, juttele sille vitun muijalles asiasta, eläkä tänne nettiin..!!!!!

      • Pölsteri

        Puolisoni tietää tästä ketjusta ja ollaan keskusteltu asiasta avoimesti. Kommunikaatio toimii perheessämme, en ole täällä vinkumassa puolisoni selän takana.


    • Pölsteri

      Jaaha, ketjusta on näköjänsä tullut suosittu. Tosiaan totta joka sana. Vauvanukkeasiat on nyt unohdettu ja oikeaa vauvaa yritetään. Puolisoni alkoi pitämään tuota vauvanukkea hieman kammottavana, liian aidon näköinen mutta ei ole silti aito. Lahjoitettiin se yhdelle sukulaiselle joka noita arvostaa. Toinen nukke oli epäaidompi ja se meillä onkin makuuhuoneen koristeena. Keisarinleikkaus tosiaan lienee se tapa millä maailmaan saatetaan. Itsekkin tässä olen innoissani ja on tässä muutenkin kuviot muuttumassa. Isompi asuntohan tässä pitää hankkia jossain vaiheessa. Puolisoni pääsi myös eläkkeelle tässä hiljattain, eli hänellä on aikaa hoidella vauvaa kotona sillä välin kun minä haen rahaa töistä jotta perhe pysyy leivässä. Adoption olisi tosiaan saanut vaikka pystyy itse synnyttymään muttei halua, kävimme adoptioinfossakin, mutta adoptioprosessi on pitkä ja raskas, joten omaan vauvaan olemme päätymässä mikäli vain onnistaa.

    • Aqwe Ssas
    • KÖH!

      sano et vaimos menee hoitoon taittaapi ollappi pöpi...

    • Petrailija

      ...- kuu on oikeasti juustoa...

    • It's a kind of magic

      Puolisoni tilasi voodoo-nuken netistä! Nyt se odottelee sitä nukkea ja puhuu siitä kuin ihmisestä. On keksinyt sille kai nimen, tai en tiedä onko joku noitatohtori jo "kastanut" sen nuken jossain rituaalissa. Se on siis näitä aitoja mustaan magiaan käytettäviä nukkeja jotka maksaa monta sataa, en tiedä mistä Haitilta se on sen tilannut. On myös ostellut jo voodoo-neuloja tuolle nukelle. Ja äsken se höpisi jotain että pitää hankkia sille nukelle astrologisilla merkeillä koristeltu säilytysteline olohuoneeseen. Vähän nolottaisi kun kirjahyllyssä lojuisi voodoo-nukke :( Ei olla aikaisemmin harrastetu mustaa magiaa, eikä ole sen aloittamista suunniteltu.

    • nuket tulee postissa

      LOLOLOL

    • sexonfire

      ette te adoptiolasta saa sillä perusteella ettei nainen halua synnyttää, ensisijaisesti lapsen saa ne parit, jotka niitä eivät voi fyysisistä syistä saada!

    • Kätilö-76

      Toivottavasti ei tärppää...

    • JL...

      Nyt nukke on jo unohtunut...ja lapsi aikaa odottaa.
      Ehkä nähden unia yhä enemmän ja uteliaana heräillen.
      Katsetta nostaa taivaan alla, äitinsä luona vain.
      Ei pimeä taivaan halla voisi saavuttaa silloin lain.
      Vain rakkaus on se mahti jolloin pysyy luonansa ain.

    • rebornnukk1

      Onnittelut uudesta perheenjäsenestä! Reborn-nukeissa ei ole mitään hävettävää ja niiden harrastajien määrä on jatkuvasti kasvamassa.

      Reborn-nukke voi olla...
      - keräilykohde
      - koriste-esine
      - harrastus
      - mallinukke itse tehdyille vauvan vaatteille
      - lohtu lapsettomuudesta kärsivälle
      - ilo vauvan hoitamisesta pitävälle
      - piristys vanhainkodin asukkaille
      - näytelmän/elokuvan hahmo
      - lelu isommalle lapselle

      Parhaimmillaan reborn-nukke on niin aidon näköinen ja tuntuinen, että sitä voisi luulla aidoksi vauvaksi. Nuket painotetaan oikean vauvan painoisiksi ja niiden hiukset istutetaan käsin päähän karva kerrallaan. Kalleimmilla nukeilla on jopa istutetut kulmakarvat ja ripset. Reborn-nuken idea oli alunperin olla oikean vauvan "kopio", mutta nykyään reborn-nuket saattavat esittää myös satuhahmoja, avaruusolioita tai eläimiä.

      Ennakkoluuloisten ja asennevammaisten ihmisten mielipiteistä ei kannata välittää. Jokaisen tulisi saada elää ja käyttää oman elämänsä niin kuin itse parhaaksi näkee. Olipa harrastuksesi tai mieltymyksesi mikä tahansa, aina on ihmisiä jotka eivät sitä ymmärrä. Suurin osa reborn-nukkien omistajista on aivan tavallisia ihmisiä, eivätkä esimerkiksi jostakin asiasta traumatisoituneita.

      Käytetyttyjä reborn-nukkeja myydään noin 150-400 eurolla. Uusista voit joutua pulittamaan jopa 500-2500 euroa. Hintaan vaikuttavat mm. taiteilija (onko tunnettu ja osaava) ja nuken materiaalit. Useimmissa nukeissa materiaali on vinyylin ja silikonin sekoitusta. Reborn-nukkeja voidaan tehdä myös täyssilikonisina, jolloin ne ovat huomattavasti pehmeämpiä, joustavampia ja aidomman tuntuisia. Silikoniset reborn-nuket ovat huomattavasti kalliimpia kuin vinyyliset.

      KALLIS NUKKE:
      - hiukset istutettua mohair-karvaa tai jopa aitoa ihmisen hiusta
      - ripset ja ehkä jopa kulmakarvat on istutettu
      - täysin saman painoinen kuin oikea vauva
      - maalattu vettä kestävillä maaleilla
      - mahdollista kylvettää, mikäli nukke ei ole kangasvartaloinen
      - silmät lasia

      HALPA NUKKE:
      - hiukset: peruukki, maalatut tai täysin kalju
      - ripset ovat liimatut tekoripset
      - ei kulmakarvoja ollenkaan tai ne on maalattu
      - näyttää nukelta, ei oikealta vauvalta
      - silmät muovia

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3544
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2022
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1968
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1598
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1435
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1129
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      101
      1093
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      874
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe