Suurin pudottaja 12 viikkoa

nonnnis

Hei!
Ajattelin kysäistä olisiko kiinnostuneita lähtemään 12 viikon mittaiseen enemmänkin leikkimieliseen "Suurin pudottaja"-kisaan?
En tarkoita mitään tapaamisia tai yhteispunnituksia, vaan lähinnä, että otetaan kolmeksi kuukaudeksi alkuspurtti yhdessä.
Kerrottaisiin omista kokemuksista ja tuntemuksista sekä tietenkin omasta edistymisestä. Joka perjantai voisi olla punnituspäivä jolloin paino otetaan ylös ja ilmoitetaan muille. Uskon että mielenkiinto pysyisi paremmin yllä kun olisi kavereita tsemppaamassa ja voisi vertailla tuloksia yhdessä. :)

Itse olen 24-vuotias nuorinainen. Pituus 171 cm ja paino tällä hetkellä 84,3 kg. Olen nyt taipaleeni alkupuolella ja paino tippunut 2,5 kg. Tavoitteena ensi kesään mennessä painaa 70 kg.

Antakaahan kuulua jos kiinnostaisi lähteä mukaan tsemppaamaan!

107

452

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NoMoreJoJo

Mukana ollaan :) 20v 175cm ja 87kg.. Jojoiltua on valitettavasti tultua, Tammi'10 80kg, Elo'10 75kg, Tammi'11 80kg, Heinä'11 77kg.. Nyt olen sitten elämäntavoilta ruvennut ryhdistymään, muutoksia ei vielä näy mutta kai ne sieltä rupevat tulemaan :)

• Drinsessa

Mäkin voisin lähteä messiin, kuulostaa kivalta. Olen 21-vuotias, pituutta 170cm ja nyt otettu paino 87.4kg, että tiputettavaa löytyy (tosin aamulla saattaa olla hieman vähermmän). Laihdutin keväällä n. 10kg, kesä meni löysäillessä, mutta paino pysyi samana. Ajattelin käyttää apunani ruokapäiväkirjaa, niin kuin keväälläkin. Lopullisena tavoitteena olisi, että paino alkaisi kutosella, välitavoite tän kolmen kuukauden aikana olisi päästä lukuun 76kg. Jippii!!!!

• ~ 20 ~

Miekin voisin lähteä mukaan, kun tuntuu olevan tälleen samanikäistä porukkaa. :3

Itse aloitin tämän valtavan urakkani n. 6 viikkoa sitten nykyisen opiskelupaikkani terkkarin avustuksella ihan sellaisella perusmeiningillä, että syön tasaisesti, vähemmän ja jätin kaikki sokerit/karkit/limpat! pois, juon vettä ja koetanpa tässä myös kuntoa kohotella kävelyillä/uinnilla ja lihaskuntoharjoitteilla kotosalla.

Olen siis 21-vuotias nainen, pituutta 176,6 cm ja painoa oli lähtöhetkellä hurjat 109,1kg. Nyt oli tänä aamuna paino 104,5kg joten vajaa 5 kiloa on jo nätisti lähtenyt, enemmän kuin olisi oikeastaan edes ollut tarve, mutta nestettähän siinä on paljolti on.
      Jos pistäisin tähän kolmen kuukauden tavoitteeseen vaikkapa, että painon tulisi olla 95 kg (en ole painanut noin vähän moneen vuoteen o__o) eli n. 3 kilon pudotus per kuu.
      Kaukainen tavoitteeni olisi päästä 80 kiloon sinne kesä-heinäkuun taitteeseen ja sitten katsoa jatkaako vielä 5 ( 5?) siitä eteenpäin. Ja pitää se paino siellä!

• nonnnis

Hei hieno homma, meitähän on jo neljä! Ajattelin että kestää monta päivää saada yksikin vastaus :)

Mitäpä jos aloitetaan sitten sopivasti huomenna, eli 1.11 ja lopetetaan tammikuun viimeinen? Toki mattimyöhäisetkin saavat hypätä mukaan milloin vain :)
      Muistetaan että pikkujoulukausi sekä se itse joulu on tulossa, joten tavoitteet sen mukaan että ei haittaa vaikka kilo tai pari tulisi lisää. Muuten tulee vaan huono mieli ja motivaatio katoaa. Mulla ainakin käy niin. :D

Otan itselleni tavoitteeksi marraskuun lopussa painaa vihdoin alle sen 80 kg, jota en ole painanut vuosikausiin. Se tarkoittaa noin kilon pudotusta viikossa, joten ei pitäisi olla vaikeaa. :) 26.11 on ensimmäiset pikkujoulut joiden seurauksena paino varmasti nousee alkoholin ja krapulapizzan seurauksena, mutta siihen asti vaan pää kolmantena jalkana eteenpäin!

Itse luultavasti tulen kirjoittelemaan aika usein, vähän niinkuin päiväkirjaksi itsellenikin. Mutta jos jokainen tosiaan edes perjantaisin kertoisi omasta viikostaan ja ilmoittaisi painonsa ja mahdollisesti kadonneet senttinsä, jotka itse ainakin mittaan joka toinen viikko. :)

Sana ja tyyli on vapaa, tsemppiä meille!

Noora

• TinToySoldier

Mahtuisiko vielä mukaan? Olen 17-vuotias nuori nainen, pituutta se 169,5 ja painoa tällä hetkellä 62kg. Tavoitteena olisi päästä 55-57kg.

Olisi mukava seurata toisten edistymistä ja kertoilla omasta treenaamisesta ja syömistä.

• nonnnis

Tottahan toki, kaikki mukaan vaan! :)

• homejuusto

Tää vois lähtee huomenna kans mukaan, marraskuussa se alkaa, kevyempi elämä. Tulen aamulla ilmoittamaan lähtöpainon ja pituus on 168 ja ikä 40 ja kotiäitinä häärin tällähetkellä. Paino varmaanki jotain 90 luokkaa, en ole uskaltanut vaakaan vähään aikaan. Saadaanko kiva tsemppiporukka kasaan?

• ~ 20 ~

Jep, huomenissa alkaa (tai alkoihan jo, mutta siis täällä kertoillen :')
      Mulla on muutenkin huomenna kuukausitavoitteen tsekkaus, vaikka se tulikin toteutettua tuossa jo pari kiloa sitten. xD
      Jos nyt paino olisi tosiaan se joku 104 niin marraskuun lopussa saisi olla 101...pelottavaa, en ole edes noin "vähän" painanut ainakaan viiteen-kuuteen vuoteen. o__o
      Ja hämmentävintä oli se, että kun tuossa äskettäin ihan huvikseni laskeskelin arviolta sen mitä tänään on tullut syötyä ja mikä saisi olla kulutus (joka on tällä aktiivisuudella ja painolla joku 2600 kcal) niin olisin arviolta tänään syönyt jotain 1600-1800 kaloria...siis mulle aikasen vähän jos ajattelee. Ja se hämmentävä osio siinä on se, että ei ole ollenkaan nälkä, eikä mitään tee edes mieli, ei ole tosin tehnyt enää moneen viikkoon (vaikka välillä vähän retkahdeltu jäätelön, sipsin ja sen pahamaineisen sokerilimpan pariinkin). Vähän vihreää teetä ajattelin illan rauhoitukseksi ottaa, mutta...
      Jaarittelen täällä ihan omiani, mutta ei voi mitään. xD

Jännityksellä aamua odotellen~

• NoMoreJoJo

Mahtavaa :) mä alotin tänään nesteenpoistokuurin. Lähiaikoina on turvottanut niin hurjasti. Katotaan miten tehoaa vai toimiiko edes yhtään, eka kerta kun on kyseessä. Onko muilla muuten kokemuksia nesteenpoistosta? Tämä päivä meni aika tavallisesti, 5,5km hölkkä/kävely heitettyä ja maltoin olla syömättä herkkuja :)

• Ladybug.

MUKAAN TULLAAN! :)

Täällä ylipainonen 17v 172cm neiti. Lähtöpaino oli 83-84 kiloa n.2-3 kk sitten, nyt tilanne on 77,5. Toi puol kiloo on kyl pysyny jonkin aikaa että tavotteena olis päästä 77 kiloon ensi lauantai-sunnuntaiksi!

Tsemppiä kaikille! Sitä mä ainaki tarvitsen, tsemppii. Tänää kävin verikokeis ja sydänfilmis, toivottavasti oon terve vaikka ylipainonen. Ainaki terveempään suuntaan nyt menossa!

Kannattaa kirjottaa samalla nimimerkillä sitten et tiietään kuka on menossa missäkin vaiheessa! :)

• Ladybug.

Hienoo et teil on mennyt hyvin tää päivä. :)

Itte kävin reippaalla 6km kävelylenkillä ja tein steppilauta-treeniä 30min lihaskuntoliikkeitä. :) Söin jogurtticashewpähkinöitä n. 400-450 kalorin verran että joo'o. Katoin kuitenki etten menny yli kaloreissa.

• NoMoreJoJo

Voisin vähän kertoilla itsestäni, 10 vuotta olen ollut enemmän tai vähennän syömishäiriöinen. Ahmittua tuli paljon kaikkea sipsiä, jäätelöä,karkkia. Salaa ja yksin. Vasta kuluneen vuoden aikana olen ruvennut ymmärtämään ongelmani, pystynyt nimeämään sen ja mikä tärkeintä olen pystynyt puhumaan siitä. Joku ihme sitten tapahtui ja nyt oma kroppa sitten oikeasti kiinnoostaa. Ikuinen projektihan tästä tulee, ensin saada kroppa trimmiin ja saada kilot pysymään alhaalla. Eniten tämä tulee henkisenä haasteena, olla palaamatta vanhoihin kaavoihin, ahmimiseen. Sitten se ylläpito, uskon että kyllä helpottaa tämä himo ja unohdan herkut kokonaan. Toivon ainakin. Nykyään huomaan kuinka paljon liikunta antaa oikeasti takaisin, se tunne kun saat juostua matkan joka on pidempi kuin koskaaan :)

• Tavoite80kg

Mukava ketju. Lähden mukaan, kun tosissani aion painoa pudottaa ja sama meininki tuntuu teilläkin olevan. Kilo viikossa on mun pudotustavoite. Aloituspaino on hurjat 108, pituutta on 176 ja ikää 38.

• nonnnis

Hei ihanaa, meitä on näin paljon!
      Jos ei näillä saa tarpeeksi kannustusta aikaan niin ei sitten millään. :)

Eilen ei meidän salilla ollut yhtään hyvää jumppaa sopivaan aikaa, joten ajattelin mennä viiden kuukauden tauon jälkeen kokeilemaan juoksumattoa. Olin varautunut puolen tunnin juoksu-kävely lenkkiin, että saan edes hien päälle, mutta juoksu kulkikin niin hyvin että lenkki kesti kokonaiset 45 minuuttia ja kävellä tarvitsi vain ensimmäiset viisi minuuttia! Nyt on taas niin hyvä fiilis tänään että oksat pois.
      Vaakakin näytti -3 kg, vaikka suunnitelmana oli punnita vain perjantaisin. ;)

Tänään on kynsihuolto jossa meneekin taas useampi tunti, joten tulee onneksi yksi pakollinen huilipäivä urheilusta.

Tiedän kokemuksesta, että vaikka muut sanoisivat että olen laihtunut, sitä ei itse tahdo oikein mistään huomata. Joten otinkin sunnuntaina itsestäni kokovartalokuvan, ja aion tehdä näin joka viikko. Jännä sitten parin kuukauden päästä verrata ja toivottavasti huomata ero. :)
      Kävin nimittäin viikonloppuna Youtubesta katsomassa ihmisten tekemiä videoita, joissa oli kuvia heidän oman laihdutusmatkansa varrelta, ja se kyllä motivoi!

• homejuusto

Hyvää marraskuuta! Tänään alkaa "minä itse" ensin, sitten jaksaa taas olla muillekin mukava. Pakko ottaa itselle aikaa ja vaikka tiukkaa tulee tekemään tämä itsekkyys, niin lopksi se on hyväksi toisille. Kunhan ensin tykkää itsestä on helpompi tykätä toisista.

Eli 1.11.11 paino 89.0 kg ja 168cm. Hyvinkin olisi varaa -20kg poistaa. Jos vaikka kilo ja viikko lähtisi, niin olisin tyytyväinen.

Tavoitteena terveellistä syömistä ja liikuntaa sopivasti.

• NoMoreJoJo

Hyvää marraskuuta! :) Jospa vaikka tehtäis "taulukkoa" niin pysyttäis paremmin kärryillä :) Kopsatkaa sitten edellisienkin. VK1 tarkoittaa tulevaa perjantaita.

homejuusto(40,168cm,89.0)
      VK1||VK2||VK3||VK4||VK5||VK6||VK7||VK8||VK9||VK10||VK11||VK12

NoMoreJoJo(20,175,85,8)

Nick(ikä,pituus,lähtöpaino)
      VK1||VK2||VK3||VK4||VK5||VK6||VK7||VK8||VK9||VK10||VK11||VK12'

• ~ 20 ~

Dodiin, äskettäin aamuvaa'alla käväisin tälleen kuun alun kunniaksi ja näyttipä se kauniisti 103,5kg! :D
      Eli huomenna on tasan kuukausi kunnon laihduttamista (tai tätä "remppaa") takana ja painoa lähtenyt siis ruhtinaalliset 5,6 kiloa. Tietystihän se on pääosin nesteitä (jonka on huomannut siitä, että sormukset pyörii iloisesti sormissa x), mutta jos sama tahti jatkuisi vielä marraskuun niin pääsisin jo pitkään haaveiltuun välitavoitepainoon eli maagiseen alle 100:n rajaan.

Mutta ehkä pikaisesti minustakin. Eli olen aina ollut isokokoinen, kauniisti sanottuna siis ylipainoinen. Nuorempana inhosin itseäni niin syvästi, että oli vähällä, etten loikannut junan alle. Siinä 18-19 -vuotiaana pääsin vihdoin ja viimein sinuiksi itseni kanssa tai sitten vaan lopetin itkemästä asiaa. Taustalla siis klassisesti pullamössökarkkisipsilimu -mässäilyä vailla mitään rajaa.
      Olen aika ajoin vähän yrittänyt laihdutella ja joskus päässytkin kuudesta kilosta eroon, mutta kaikki tuli takaisin ja viimeiset pari vuotta paino on huidellut siellä n. 110 korvilla.
      En tiedä mikä viimein napsahti tuossa kuukausi sitten, kai se oli monen jutun summa. Mua alkoi ärsyttämään vatsan ympärille hiljalleen muodostunut pelastusrengas (olen aina ollut rehevän reitevä joten se vatsa oli kai sitten vika tikki) ja uuden opinahjon terkkari pisti meikäläisen verikokeisiin kilpirauhasen vajaatoiminnan epäilystä (jokin piikki oli vähän koholla, mutta ei ainakaan vielä katsota tarvitsevan lääkitystä) ja olihan mulla verenpaineetkin koholla ja kaikkea.
      Ensiviikolla on taas seuranta-aika joten silloin sitten näkee, että ovatko ne verenpaineet laskeneet takaisin normaalille, viimeksi olivat siinä rajalla parin kilon laihtumisen jälkeen. :3

Mutta joo, mie menen nyt syömään aamupalaa ja kirmailen sitten kouluun.~

• nonnnis

NoMoreJoJo(20,175,85,8)

nonnnis(24,171,86,8)

Mun lähtöpaino tossa on nyt sitten puolentoista viiko takainen :)

• ~ 20 ~

NoMoreJoJo(20,175,85,8)

nonnnis(24,171,86,8)

~ 20 ~(21,176.6,103,5)

------

Siinä on puhdas kaikille kopsattavaksi valmiiksi. :3
      Pistin aloituspainoksi tuon mitä aamulla vaakaan sain...

• Ladybug.

NoMoreJoJo(20,175,85,8)

nonnnis(24,171,86,8)

~ 20 ~(21,176.6,103,5)

Ladybug(17,172,77,5)

• tähtipulla

Jos mukaan pääsee, lähtisin mieluusti :) Olen tässä jo 12 viikkoa tarkkaillut painoani, en niinkään laihdutellut. Kyseessä on raskaudesta jääneet kilot ja vasta alan olla sellaisessa kunnossa, että pystyn liikkumaan ja vauvan voi jättää miehellekin hetkeksi. Koska imetän, en voi mitään kituutusdieettejä pitää, mutta herkkuja voin vältellä, eikös vaan? :) Yritän siis saada painoa alas maltillisesti ja pysyvästi.

Olen 163 cm, 28-vuotias ja painoa oli sunnuntaina 71,9 kg. Tavoite on mahtua vanhoihin housuihin (ettei tarvitse kulkea miehen housuissa), kiloissa tavoite on varsinaisesti 63 kg, missä olin ennen raskautta. Unelmapaino olisi 56, jossa olin, kun menin naimisiin. Mutta nyt riittää, että mahtuisin omiin housuihin!

• nonnnis

Kyllä kyllä, tervetuloa! :)

• Zina94

Vieläkö mahtuu messiin? Olen 17 vuotias typykkä. Olen koittanut laihtua kohta vuoden verran mutta kilot on sitkeässä eikä jojoilu varmaan auta? Lähden kesän tienoilla vuodeksi ulkomaille ja sielä olisi hienoa olla viitisen kiloa kevyempi, painan nyt 62kg ja tavoite olisi siis 55-57 välissä. pituutta on 160 cm.

Sanokaa vaan reilusti oonko liihan myöhässä?

• nonnnis

Et ole myöhässä, tarkoitushan on vaan hyvillä mielin kaikkien tiputtaa painoa. Joten ei mitään sen kummempia sääntöjä, mukaan saa liittyä koska vaan :)

• iloo

täällä 23-vuotias nainen vielä kaipialis päästä mukaan pudottamaan! :) jos vain mahtuu? Aika paljon on tullut nyt viestejä päivän aikana. Paljon porukkaa mukana jo!

Omat mitat on 165/91kg. ikää 23-vee. oon laihduttanu varmaan yläasteelta asti, mutta paino on noussut vaan koko ajan. muutama vuosi sitten paino oli varmaankin jotain 75kg..
      Tavoitteena olisi kutosella alkava luku, eli aikas paljon olis pudotettavaa. Lisäksi olen sairastanut bulimiaa joten laihduttaminen on terveydellisistä syistä kovin vaikeaa. Ruuan määrä ei saisi tiputtaa, laatua kyllä.. Ja sen aion tehdä! :D

• Ladybug.

Tottakai mahtuu :)!

• TinToySoldier

Onko muilla mitään muuta tavoitetta, kuin vain painonpudottaminen, vai onko myös esim. kunnon kohotus mielessä? Itse nimittäin painonpudotuksen lisäksi tähtään ensi kesänä maratonille. Vielä se kyllä tuntuu aika kaukaiselta, mutta katsellaan!

• NoMoreJoJo

Mulla olis kanssa toi kunyo. Painonpudostus on kuitenkin nro1. Tähtään kesä/kevätajaksi 5 tai10km juoksua :) molemmat vanhemmat on multimaratoonareita, ja mitenköhän musta on tällänen kasvanu..... Äsken kävin 6km hölkkä/ kävelylenikin :) herkuista on tosi vaikeeta pysyy erossa, lakko on kuitenkin vielä pitänyt :) kokoajan on nälän tunne vaikka syön hyvin ja usein. Ne on nää vääristyneet tottumukset. :)

• nonnnis

Mä oon ainakin huomannut että se yks karkkipäivä viikossa kyllä auttaa selviämään ilman herkkuja kaiken muun ajan! Ostin sunnuntaina pienen salmiakkiaakkospussin, joka lojuu edelleen keittiön pöydällä! Söin siis sunnuntaina toki sen minkä söin, mutta loppuihin ei ole edes tehnyt mieli koskea sen jälkeen. :)

Mistä päin Suomea me kaikki muuten ollaan?
      Itse asun Helsingissä.

• Ladybug.

Miekin asun Helsingissä. :)

• ~ 20 ~

Mulla pääsyynä painon tiputtaminen polvia/selkää rasittamasta. Etenkin polvet kiittäisivät, koska yli-liikkuvat nivelet aiheuttavan sen ikävän, että menevät sijoiltaan paikat ja paino ei auta asiaa. Lisäksi etenkin alaselkä ei tykkää ja ei ne kolesteroli-sunmuutkaan arvot missään kauniissa lukemissa luultavasti ole, eli terveyden kannalta. Ja ei kyllä haittaisi, vaikka joskus mahtuisi edes L-kokoisiin vaatteisiin silleen nätisti, että löytyisi jotain kivaa päällekin joskus. Ja myönnettävä on, että olisi kai helpompaa löytää miesseuraakin, kun ei painaisi suurintaa osaa enemmän.......

Mutta siis painon pudotuksen lomassa se kunnonkin kohottaminen on haisuna takana, vaikkakin en tottapuhuen jaksa alkaa höösäämään 5-6 kertaa viikossa salilla ja miljoonan kilsan lenkeillä, eli muutan ruokavaliota ja katson, kuinka pitkälle se kantaa. :3

• ~ 20 ~

Ja ai niin. Mulla ei varsinaisesti ole mitään herkkupäiviä, syön joskus esim. suklaapatukan tai pienen kipon jätskiä jos oikeasti siltä tuntuu. Katson sitten vaan mitä syön loppupäivän aikana. Vältän toki viikon aikana vetämästä joka päivä jotain, ehkä kerran tai kaksi viikossa. Autossa on pari suklaapatukkaa mikäli joskus oikeasti ketuttaa ja tekee mieli jotain, mutta siellä ne ovat istuneet jo parisen viikkoa odottelemassa. x3

Mie asustan myös etelässä, Hyvinkäällä.

• nonnnis
    • TinToySoldier

Liikunta-alan opiskelija Lohjalta ja itselläni ei ole noita varsinaisia herkkupäivä viikolla, ja yritänkin pitää herkut pois ruokavaliosta, kuten myös leivän, sillä se on pahin lihottajani. Tavallista ruokaa vaan, eli suurimmaksi osaksi salaattia ja vihanneksia ja lihaa. Hedelmiä menee kans ihan kiitettävästi.

• Tavoite80kg

Mulla tärkein syy laihduttamiseen on terveys ja nuorena olin hoikka 60 kiloinen. En enää halua niin hoikaksi mutta joku 70 olis ihan kiva saavutus. Helsingissä asun. Tosi mukavasti porukkaa mukana.

• Zina 94

Mitä ruokaheikkouksia tai ns. hyviä inhokkeija teillä on?

Itsellä heikkous on korvapuustit, niitä ei vain pysty syömään vain yhtä, samoin leipä ja suolapähkinät. Ja tottakai se aina niin ihana suklaa!!! Rakastan myös pastaa, voisin elää pelkällä pastalla viikkoja, olen nyt kyllä vaihtanut täysjyvä pastaan, mutta siinä on silti aika paljon kaloreita ja hirveästi hiilareita.

Tuolla positiivisella inhokilla tarkoitan siis onko sellaista epäterveellsitä ruokaa josta et pidä lainkaan? En luokittele perunaa epäterveelliseksi, mutta onhan siinä hiilareita aika paljon? No se on itsellän sellainen "hyvä inhokki".

• Ladybug.

Hyvä kysymys!

Mun heikkous on vanukkaat ja riisikakut! Niitä ostan yleensä vaan mässypäivinä, mutta saatan syödä niitä jopa 1000 kalorin verran illassa. Onneksi pidän mässypäiviä enintään kerran viikossa... Suklaasta olen pitkälti luopunut ainakin sen kiinteämmistä olomuodoista.. :) Eikä ees tee mieli. Ite taas oon perunalle perso kun teen uuniperunoita, sillon saattaa mennä jopa 300 grammaa perunoita.. vielä kastike.

Positiivisia inhokkejani on riisi, en tykkää oikeen riisistä, tosin syön sitte sen sijaan pastaa tai perunaa. Mutta kun on riisiruokia, ni en ota paljoo yhtään riisiä. Ja sitten munkit, en tykkää munkeista enkä myöskään viinereistä. En myöskään välitä tavallisesta vaaleasta pullaleivästä, mun mielestä siinä ei vaan oo makua.

• tähtipulla

Suklaa? :) Painonpudotuksen ohella minäkin ajattelin osallistua ensikeväänä naistenkympille, ainakin. Molemmat vanhemmat minullakin himourheilijoita, tosin heillä urheilumieli on alkanut vasta aikuisiällä ja samaa rataa tunnun kulkevan minäkin. Ennen vihasin juoksemista mutta nykyään se on nautinto. 3,4 kilsaa menee tällä hetkellä ilman pahempaa hikeä, mutta se saa nyt toistaiseksi riitää.

"Epäterveellisiä inhokkeja" löytyy paljon! En pidä juurikaan mistään roskaruoasta ja jäätelö on kadottanut makunsa vuosien varrella. Tavallinen maitosuklaakin on muuttunut pliisuksi, himoitsenkin nykyään vain tummempaa suklaata tai sitten jotain erikoissuklaata, joiden kanssa kukkarokin pistää vähän vastaan :) Onneksi.

• Ladybug.

Mun syy liikuntaan on tietenkin pääosassa laihdutus, mutta myös tosi tärkeä juttu on, että saan liikunnasta energiaa käydä koulussa ja keskittyä tunneilla. Ja tietenkin sitten oikeessa painossa voin tuntea oloni itsevarmaksi ja elää täysillä, vaikka nyt on jo niin hyvä olo itsestäni että elän täysillä ainakin omissa oloissani. Ja hymyilyttääkin paljon enemmän. :) Vaikka olen vielä ylipainonen, ei ole epävarma olo painostani toisten ihmisten seurassa enää. :)

Lauantaina sit vaa'alla! En malta odottaa..

• ~ 20 ~

Itsekään en juuri välitä perunasta, ainakaan sen perusmuodossa. Myönnetään, että uuniperunat ja hyvin tehdyt ranskalaiset/lankkuperunat on namia ketsupin kanssa. En myöskään voi sietää keitettyjä/paistettuja vihanneksia (koska tekstuuri on sellaista mömmöä, höyrytettynä saattaisi jotain mennäkin, mutta ei oikein omissa oloissa onnistu) kaikki tuoreena syötäväksi kelpaava menee hyvin.

Hmm...no suklaa nyt on aina suklaa, vaikka toisaalta ei sitäkään (ainakaan enää) silleen hirmuisesti tee mieli. Ehkä nyt enemmänkin se, että jos on jotain oikein hyvää ruokaa (punkkukukkoa ja riisiä tai kanaa ja nuudelia tai tai tai...) niin sitten sitä tekee mieli vaan syödä ja syödä ja syödä... Ja meillä on perheessä aina ollut vähän tuo suola ja rasva kunniassa niin... :P

• nonnnis

Mun heikkous on ehdottomasti vaalea leipä! Esimerkiksi ne kaupan esipaisetut patongit, joista saa ihanan rapeita päältä, mutta pehmeitä sisältä. Ja kun siihen uunituoreena saa päälle vähän voita ja juustoa niin oksat pois. :D
      En ole siihen kylläkään sortunut pitkään pitkään aikaan. Töissä syön päivittäin salaatin, jolloin annan itselleni luvan kahteen leipäpalaan - meillä kun ruokalassa on päivittäin tuoretta itsetehtyä leipää.
      En nyt keksi mitään hyvää inhokkia tähän oikeastaan. Olen aika kaikkiruokainen. Etikkaiset ja muutkin säilykkeet uppoavat todella huonosti. Jäätelöstä en myöskään välitä, mutta en sitä kyllä inhoakaan. :D

• homejuusto

No hui kun on tullut paljon tekstiä, aktiivista porukkaa!

Mulla ei tämä alkanut ihan niinku strömsössä, eilen aamupäivällä kuume nousi 38,4 ja loppuajan makasinkin talvitakki päällä vilttien alla. Tahtomattaankin meni paastoiluksi eilinen, kurkku niin turvoksissa. Tänään vähän parempi olo, pitänee vaikka mustikkakeittoa koittaa saada vähän alas.

Mitäs te olitte kyselleetkään...itä-suomessa olen ja painoa pitäsis saada pois kun sitä on vähän salakavalasti tullut iän myötä kokoajan lisää. Ja näin se vaan on että aineenvaihdunta hidastuu näillä vuosilla joten tiukassa kilot ovat. Muttei mahdotonta, motivaatio kohdilleen ja eikun tuulta päin!

Tekisitkö nonnnis jonkun yhteenvedon montako laihisteliaa meitä olikaan?
      Nyt teetä ja sympatiaa!

• nonnnis

pikaista paranemista sulle, homejuusto!

Eli laskin että meitä on nyt 11 pudottajaa! Tein nyt tuon taulukon valmiiksi kaikista samoilla tiedoilla niin sitä on sitten helppo täydentää :)

NoMoreJoJo(20,175,85,8)

nonnnis(24, 171, 86,8)

Drinsessa(21, 170, 87,4)

~20~(21, 176, 109,1)

TinToySoldier(17, 169, 62)

Ladybug(17, 172, 77,5)

Tavoite80kg(38, 176, 108)

tähtipulla(28, 163, 71,9)

Zina94(17, 160, 62)

iloo(23, 165, 91)

• valkoiset sukat

Tässä siis koko rotla:

NoMoreJoJo(20,175,85,8)

nonnnis(24, 171, 86,8)

Drinsessa(21, 170, 87,4)

~20~(21, 176, 109,1)

Ladybug(17, 172, 77,5)

Zina94(17, 160, 62)

iloo(23, 165, 91)

valkoiset sukat (34, 173, 66,6)

• valkoiset sukat

Heippa !

Ihanantuntuinen ryhmä täällä, tulenpa mukaan minäkin jos sopii :). Turusta olen ja 34 v.

Eli paino kivunnut ylöspäin ja omaan hyvän olon mittaan haluaisin palata. Stressisyöminen on itselle ominaista, eli jos jokin asia vaivaa tai on ratkaisematta, niin sen työstämiseksi tulee syötyä... mikä ei tietenkään ole oikea tapa eikä edes auta :D. Eli tuntuu että itsellä oleellista olisi mieliteon tullessa ajatella, että onko nyt oikeasti kuitenkaan nälkä...:).

Oma supersuosikkini on jäätelö, inhokkia herkuista ei taida itselle edes löytyä :D. Painoa haluan pudottaa 57 kiloon asti. Aamuvaaka näytti tänään 66,6 kg, eli kymmenisen kiloa olisi tavoite (BMI olisi sinä kohtaa 19). Pituus siis 173 cm. Tavoitteena samalla myös kohottaa kuntoa ja yleistä jaksamista, ylipäänsä saada hyvä ryhti takaisin. Tänään menen jumppaan ekaa kertaa sitten viime kevään :).

• siroksi91

Uusin versio:

NoMoreJoJo(20,175,85,8)

nonnnis(24, 171, 86,8)

Drinsessa(21, 170, 87,4)

~20~(21, 176, 109,1)

Ladybug(17, 172, 77,5)

Zina94(17, 160, 62)

iloo(23, 165, 91)

siroksi91 (20, 163, 85)

• siroksi91

Minäkin lähden mukaan! Selailin keskustelun läpi jo eilen, mutten kiireiltäni ehtinyt vielä ilmottautua mukaan!

Kerrompa siis hieman taustoistani.

Oon 20-vuotias nuori nainen Jyväskylästä. Enemmän tai vähemmän "syömisvammailija" olen ollut koko elämäni. Ala-asteen ja yläasteen aikana söin liian vähän ja muutenkin ajattelin ruokaa aivan liikaa. Lukion aikana lihoin uskomattomat 25 kiloa, koska päätin unohtaa kaiken syömiseen liittyvän. Näköjään todellakin unohdin aivan kaiken, kun noin huimat kilomäärät kertyi vartaloon, hyihyi kun muistelee tuota aikaa.

Keväällä 2011 otin itseäni niskasta kiinni ja aloin liikkua enemmän ja syödä paremmin kuin aiemmin. Tammikuusta kesäkuuhun mennessä pudotin painoani sairaasta n. 100 kilosta nykyiseen 85 kiloon, eli -15 on jo lähtenyt! :) Painonpudotus on vain hankalaa, koska olisi erittäin helppo palata entiseen syömättömyyteeni, sillä osaan väistää nälän tunteen kokonaan. Mutta ei, tällä kertaa haluan oikeasti elää nimenomaan TERVEELLISESTI.

Tavoitteeni on saada bmi normaalipainon ylärajoille. Välitavoite on 78 kiloa, jolla olisin painoindeksin mukaan vain lievästi ylipainoinen. Seuraava tavoite on 70 kg ja lopullinen ja tyydyttävä paino olisi ~67kg. Nimittäin painoin todella pitkään juuri tuon himpun vajaa 70 kiloa, ja muistan olleeni kroppaani silloin erittäin tyytyväinen, mieleni olleen hyvä ja kehon tunteneen olonsa loistavaksi.

Katsotaan miten lähtee paino putoamaan! Hirvittää vähän tuo joulu tuossa välissä, voin melko varmaksi sanoa, että paino tulee silloin pikkuisen nousemaan, mutta täytyy nostaa liikuntamääriä jouluruokailujen ajoilla suuremmiksi! :D

Terveellisten elämäntapojen iloja kaikille ja TSEMPPIÄ!!

• ~ 20 ~

Täällä on oltu reippaita ja uusiakin tullut, tervetuloa! :3

Pari päivää ensimmäiseen viralliseen punnitukseen kaikilla, iiks. Itse toivoisin sen olevan nyt 103 kiloa, mutta saapa nähdä, kun tullut tässä parina päivänä nyt syötyä hieman huonosti ja huonolaatuistakin safkaa (hessussa....), mutta eiköhän se tuosta vielä katoa, kun vaan puolisen kiloa loikannut vaa'alla paino paripäiväiseen tilanteeseen... Musta on tullut ihme vaakakyttääjä, joka aamu jännityksellä käyn katsomassa onko se puoli kiloa hävinnyt (siis kun meidän vaaka on vähän epätarkka ja näyttää vain puolen kilon välein, pitäisi hankkia hieman tarkempi) ihan vaan sen vuoksi, että on jännä seurata tapahtuuko muutosta. xD

• nonnnis

Mä oon valitettavasti samanlainen vaa'alla loikkija!
      Viime perjantaina paino oli 85,5 kg ja maanantaiaamuna 84,3 kg eli pudotusta viime viikosta 1,2 kg.
      SILTI, kun tänäkin aamuna vaaka näytti "vain" 84,1 kg, en osaa olla tyytyväinen, koska paino ei ole tippunut tuon enempää. Tässä vaiheessahan viime viikkoon nähden on tippunut melkein puolitoista kiloa!
      Täytyisi vaan malttaa punnita kerran viikossa. :D

• homejuusto

Åh, kyllä nyt harmittaa kovasti. Edelleen kipeänä ja kurkku kuin tulessa. Nieleminen yhtä tuskaa enkä ole saanut alas kuin vähän teetä sekä imeskellyt kurkkukarkkeja. Laitoin miehen kauppaan hakemaan c-vitamiinia ja bafusinia,strepsilsiä. Olen buraanaa sallitut määrät vedellyt. Onko kellään vinkkejä parempaan oloon? Varmaan menee ajan kanssa, mutta kun olisi kova halu päästä lenkille ja tekemään jotain muuta kuin kölliä sohvanpohjalla. Maha on kyllä mukavan litteä kun ei ole ruokaa täynnä mutta kunhan saan kurkun parempaan kuntoon niin varmaan täytän mahan ääriään myöten.

Huomenna sitten se virallinen punnitus. Varmaan saadaan hyviä lukuja, olette liikkuneet ja olleet aktiivisia eikös vain!

• ~ 20 ~

Mullakin on nyt kurkku hieman karhea ja pistelevä - ihan kuin olisi karpaloita mennyt syömään (olen niille allerginen/yliherkkä, ei ole tutkittu, mutta näin arvelen). En tiedä sitten, että olivatko koulunpuuron mehukeittoon livauttaneet eilen karpaloita vai tartuttiko kaveri oman flunssanpoikasensa minuun... xD
        Myös selkä kaipaisi hierontaa, kun ovat lavat jostain syystä pirun jumissa, Eilinen venyttely vähän helpotti, pitää varmaan illalla uudelleen.

Onneksi ei mene kipeänä ruokahalu kuin hyvin harvoin (ja vatsataudissa, mutta sellaista ei ole sairastettu enää herran vuosiin).

En oikein tiedä mitään hyviä parantelukeinoja, ehkä höyryhengitys? Se nyt on yleensä tukkoiseen nenään, mutta eiköhän se auta myös kipeään kurkkuun?

Kohta ruokaa laittamaan, alkaa olemaan ruoka-aikakin. Ja huomenna se punnitus. :3

• nonnnis

Voi ei, koittakaahan parantua pian! :)
      Mun ongelma on se, että kipeänä annan itselleni luvan aina syödä mitä vaan, joten toivon säilyväni terveenä mahdollisismman pitkään! "Onneksi" oon jo tänä syksynä sairastanut kahdesti, joten jos ei nyt heti iskisi uudestaan.

Oon kyllä ollut hyvinkin aktiivinen tällä viikolla, täytyy myöntää!
      Maanantaina juoksulenkki, eilen spinning, tänään spinning ja vielä huomennakin spinning. Todella odotan huomisaamua, että saan tietää mitä vaaka näyttää. :)

Tsemppiä tytöt! :)

• Zina94

Huuh, tänä aamuna painoa oli pudonnut huimat 300g.. eli 61.7 kg vaa'assa lukuja. Yritän määräillä itseäni, etten punnitse itseäni joka päivä vaan max. 2 kertaa viikossa.

Leivoin eilen super terveellisiä sämpylöitä! Ja mikä parasta niistä tuli hyviä! Korvasin kaikki vaaleat jauhot tummilla ja sokerin hunajalla ja rasvan öljyllä. laitoin myös joukkoon ruisleseitä ja ruispuuroryynejä. Tein niistä melko pieniä, n.70g painoltaan ja syön niitä sitten yhden päivässä, levitteellä ja juustolla.

Tykkään liikunnasta! Käyn salilla kuntojumpissa ja yleensä kävelen tai pyöräilen joka paikkaan, eli pulleuteni selitän väärillä syömistavoilla.

• nonnnis

83,8 kg, eli -3 kg! :)

Senttejäkin oli lähtenyt. Yksi sieltä ja toinen täältä. Molemmista reisistä jopa 1,5 cm.

• tähtipulla

Sä olet tulessa! :)

Itseltä oli lähtenyt -1,0 kg eli paino oli 70,9. Paljon parempi kuin odotin, kun ei tarvitsisi ihan kiloa viikossa lähteä. Sain muuten omat housuni jo nyt jalkaan! x) Joo, kyllä on makkarankuoret, mutta jos ne jalassa voi istua niin eiköhän ne ole sopivat. Mutta matka jatkuu. Jos saisi reisistä ja takapuolesta nipistettyä muutamat sentit, voisi ostaa kokonaan uudet housut... ;)

• homejuusto

Edelleen kuumetta 38. Jos ei olo tästä parane, täytynee tohtoriin menoa harkita. Paino äsken 87,1 eli kun tiistaina aloitin niin neljässä päivässä -1,9 kg. Sehän ei ole todellinen pudotus koska suolisto on tyhjä ja mitään en ole voinut syödä kipeän kurkun takia. Mutta kunhan saan itteni terveeksi, tulen täysillä teidän perässä kuntoilemaan ja muutenkin terveemmin mukaan.

Laitelkaahan kuulumisia ja pysykää terveinä. Reipasta viikonloppua!

• siroksi91

Aamuinen paino oli 83, eli -2kg! Ohhoh, viidessä päivässä pidän tuota aika hyvänä :D Tässä touhuiltu niin ahkerasti kaikkea lähipäivinä muuton takia, että energiaa on palanut :)

Huimia laskuja muillakin! Ollaan me vaan loistavia kaikki :) Näillä jatketaan, entistä tarmokkaammin! Jos seuraavan kahden viikon aikana pääsisi tuohon 80 kiloon.. ;)

• tavoite80kg

Millä ihmeellä te saatte tollaisia lukuja??? Kertokaa mullekkin. Mun viiden päivän pudotus vain 400 grammaa. Mutta suunta on oikea.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

• homejuusto

Noh, mikä on todellista pudotusta kenellekin. Kyllähän sitä ihminen kuivuu kun ei syö eikä juo moneen päivään. Mutta se oikea rasvan sulaminen vaatii ainakin minulla kovaa työtä, liikuntaa, hikeä ja kalorivajetta. Että miten kukakin sen laskee. Terveellisintä varmaankin olisi hitaasti ja turvallisesti, mutta malttamattomia olemme varmaan monikin. Sulla on oikea vauhti ja suunta, se on kuule sitä rasvaa joka on lähtenyt. Mulla henk.koht. vain nesteet poistuneet ja suolisto tyhjä. Älä huoli tavoite80kg, sinulla on tiputus hyvällä mallilla!

P.s odotan oman painoni nousevan seuraavaan punnitukseen koska kohta olo on semmonen että kurkku sallii ruokaa, jippiiiiiii....

• Ladybug.

Jep, kyllä on hirmuisia lukuja mitä te saatte pudotettua vaan alle viikossa.. :D No mutta 3-4 päivää sitten näytti vaaka mulla 77,5-77,6 ja nyt se näyttää n.76,7-76,8 että huhhuh! En tienny että reipas kävely auttais noi paljo. :)) Ja se että oon jättäny murot vähemmälle. Tyytyväinen oon. Erittäin tyytyväinen ja aion jatkaa samaa rataa... Pian steppilauta käyttöön..

• Hyvä tytöt! :)

Mulla siis paino tippunut kokonaisuudessaan 3 kg :) Viime perjantaista "vain" 1,7 kg. Olen siis kyllä erittäin tyytyväinen!

Mutta täytyy sanoa että oon tehnyt nyt niin paljon töitäkin että ei tää ihan ilmaiseksi ole tullut! :)

• valkoiset sukat

Heips, hienosti kuulostaa kaikilla alkaneen !:)

Itsellä kanssa yllätyksenä että vaaka näytti tänään 65,2, kun se vielä kaksi päivää sitten oli 66,6. Eli 1,4 kg lähtenyt painosta, joten turvotukset lähteneet siis mukavasti liikkeelle :).

Määrällisesti siis olen syönyt ihan ok, mutta hiivat ja puurot olen jättänyt nyt hetkeksi väliin, samoin maitotuotteet. Eli enimmäkseen olen syönyt esim. paistettua lohta/broileria, tonnikalaa, vihreitä papuja /kurkkua/salaattia/persiljaa/ruohosipulia/tilliä, omenaa/mandariinia/ananasta, soijamaitoa reilusti. Mausteita olen lisännyt ruokiin ihan normaalisti (maustesekoituksia myllystä), ja lisäksi varsinkin vihreisiin sitruunamehua ja balsamicoa. Vettä olen juonut 2-3 l/pv. Toissapäivänä kävin jumpassa, tänään ehkä saan lähdettyä myös :).

Tuntuu hyvältä, motivaatio nyt kohdillaan :) !

• Zina94

Humia pudotus lukuja :O! Itse en uskalla pudottaa kuin max. 1kg viikossa, ettei kilot tule sitten takaisin kun alkaa taas syömään. Olen niin monta paasto kuuria mennyt läpi ja aina on paino tullut kaksinkertaisena näiden paastojen jälkeen takaisin. Mutta kukin tyylillään ja mahtavaa jos joltain putoaa paino pysyvästi noin nopeasti :)! kateeksi käy :).

Voisin jaarittaa hieman lisää itsestäni nyt. Olen siis 17 vuotias tyttö ja asun Tampereella. Käyn lukiota ja harrasta kymmenettä vuotta pianon soittoa. Tänä syksynä hommasin myös salikortin ja on ollut käytössä! Olen tavallisesta perheestä, isä, äiti ja vanhempi sisko. Äitini ja siskoni ovat kovin kevyt rakentaisa ja siroja. Äitini painaa n.50 kg ja siskoni 55kg, isäni n.80kg. Isäni ei ole mikään maailman kaunis sanaisin mies ja kuulen häneltä usein kommentteja kehostani, kuten "sulle ei pieni kuuri tekis pahaa" tai "taasko syöt? tiiätkö siitä tuut vaan lihavammaks." Joten varmaan ymmärätte, että painosus kotoakin on aika kova.

Olin aika kauan syömisvammainen. Siis en syömishäiriöinen vaan vammainen. Pastosin viikon, sitten en enää kestänyt ja aloin mässätä viimeistä päivää, jota seurasi lihominen ja huono omatunto, joskus saatoin oksentaakin syötyäni "liikaa" sitten sauraavalla viikolla taas paasto jne. Tätä jatkui viime keväästä syyskuulle, jolloin tajusin etten vaan jaksa enää, tarvitsen terveen elämän muutoksen, terveen painon pudotus tavan. Etsin tukiryhmää aikani ja löysin tänne.

Here starts my revolution! Ja stemppiä muillekin :)!

• Ladybug.

Joo ei noista paastoista tuu oikeen mitään, itekki vaa sorruin aina ahmimiseen niiden jälkeen. Kuulostaa hölmöltä että sun iskäs tollasia sulle sanelee, ei kyllä oo teini-ikäisiin tyttöihin liikaa ymmärrystä tolla miehellä. Hyvä kuitenki et oot päättäny terveellisesti laihduttaa paastojen sijaan. :D Tsemppii.

• Silja Miinus

Minä lähden myös mukaan! Ikä 34v., pituus 161cm ja paino 83kg.

• Edellinen...

Unohtakaa, enpä lähdekään, kun tämä oli joku vanhempi viesti. En ehdi enää...

• ~ 20 ~

No niin, nyt kuulumisia minultakin. u___u

En päässyt perjantaiksi tai eiliseksi mitään sanomaan, kun olen ollut kaverin luona (sairastamassa....) ja edelleen ollaan kipeänä.

Täytyy kyllä sanoa, että on tämä viikko mennyt ihan ketuiksi noin kauniisti sanoen. En ole päässyt lenkille tai tekemään mitään muutakaan kivaa, kun oon ollut kipeänä ja sitten on tultu vähän syöpöteltyäkin. Niskasta kiinni pitää taas ottaa itseään.

Toisaalta ei se paino ole noussut ihan kauheasti tuosta repsahdusviikosta, kilon/puolitoista vaan ja sekin nestettä joka kyllä katoaa ensiviikon mittaan kunhan tervehdyn.
      Tänä aamuna paino siis 104,5-105 kg.

• Jes, yksi viikko takana, 11 edessä. :)

Mulla meni vähän pipariksi viikonloppu. Perjantaina vähän herkuttelin, kun tarkoitus oli viettää kuitenkin hyvin terveellinen viikonloppu. Ostin siis vähän popkorneja ja suklaata, ei mitään älyttömiä määriä silti.
      Nukuin ihanasti 13 tunnin yöunet, mutta lauantaina meinas olla tosi vaikeaa saada itsensä liikkeelle. Parin tunnin hengailun ja kahvinjuonni jälkeen reipastuin ja lähdin salille kuluttamaan juoksumattoa. Tunnin hölkkäsinkin, ja siitä olen hyvin ylpeä ja hyvällä omallatunnolla. Sainpahan jotain kaloreita kulutettua. :D
      Lauantai-iltana lähdettiin sitten kavereiden kanssa muutamille ja olin jo 23:30 kotona, että en onneksi niin pitkän kaavan mukaan vetänyt kuin olisin voinut. :P Sunnuntaina oli kuitenkin vähän kohmeloinen olo ja söin pakastepizzan, eikä siinä mitään, mutta iltapäivällä kävin vanhempieni luona ja siellä olikin tarjolla maailman parasta jauhelihakastiketta ja spagettia jota tietenkin oli pakko syödä vaikkei ollut nälkäkään.
      Mutta tänään taas paluu arkeen ja homma rullaamaan entiseen malliin! :)

Ainiin, sain muuten kiristää vyötä jo yhden reiän verran! Pari senttiä siis lantiolta kadonnut! :)

• homejuusto

Huomenta tytöt!
        Täällä vielä elävien kirjoissa...kuume laskenut ja vähän parempi olo. Makuaisti ei vieläkään oikein toimi, mutta nälkä on ja ruisleipää söinkin aamulla. Maha on kyllä kutistunut kun parista palasta leipää ja kahvista meni ihan ähkytäyteen. Nyt kun osaisi syödä pieniä annoksia eikä palata entisiin rekkamiehen lautasmalleihin.
        Mites muilla menee? Päivittääkö joku tuota pudotusrimpsua vai jokainen itse vai kuinka?

• No mutta hyvä että jotain saat edes syötyä! Pikaista paranemista! :)

En oo vielä päivittänyt sitä rimpsua kun ajattelin odottaa että kaikki on ilmoittaneet painonsa, mutta nyt on jo maanantai, niin kerään tähän asti edistyksensä ilmoittaneiden painon siihen :)

87,1

NoMoreJoJo(20,175,85,8)

nonnnis(24, 171, 86,8)
      83,8

Drinsessa(21, 170, 87,4)

~20~(21, 176, 109,1)
      105

Ladybug(17, 172, 77,5)
      76,8

70,9

Zina94(17, 160, 62)

iloo(23, 165, 91)

65,2

siroksi91 (20, 163, 85)
      83

• homejuusto

Kiitos, kyllä aion parantua. Kunhan ei vaan olisi meidän perheessä mykoplasmaa kun vanhin muksu tuli just kesken päivän pois koulusta kun kuume nousi ja pää räjähtää. Huioh. No jaksaa nyt muita hoitaa kun itse on tolpillaan.

Jänskää miten kiva porukka meitä on, vaikka voisitte osa olla miun tyttäriä ikänne puolesta niin hyvin jutut menee yksiin!

Ajattelin sitä lenkille lähtöä, mutta nyt se jää kun olen siis muksun palvelijana.

p.s olet nonnnis todellinen kaunotar, iloinen hymy saa hyvälle tuulelle!

• tähtipulla

Meillä oli myös vähän herkkuviikonloppu (popkornia, kakkua, suklaata, limua), tosin jokin on pahasti muuttunut meidän perheessä, kun kakkua JÄI melkein puolet! Eikä se nyt niiiiiin pahaa ollut :) Täytyy miettiä, kenelle syötän ne loput...

Pakko oli tarkistaa, että paino oli noussut 700 g, mutta toivottavasti ehtii taas laskea perjantaiksi :) Miinuksella olen silti, että eipä haitanne :)

• ~ 20 ~

Nyt kaksi päivää myöhemmin edellisen viikon läskiksiheitosta paino on laskenut kilon verran eli 104:n! x3
      Josko perjantaihin mennessä sitten olisi vähintään se 103,5. Jos oikein hyvin menee niin voin päästä marraskuun lopussa jo lähelle ensimmäistä tavoitettani eli 100 rajapyykin rikkomista.

Huomenna painonseuranta terkkarin luona, sieltä sitten näkee mikä on tarkempi paino. Jänskättää, koska viimeksi 3 viikkoa sitten sinne on kirjattu 107,5. ;D

• homejuusto

Minnes on kaikkikadonneet? Huhuu!

Tänään viikko täynnä ja ihan hyvä motivaatio.

Hyvä hyvä -20- kohta olet kaksinumeroinen!

Täytyy mennä käyttämään muksua lääkärissä, on niin kipeä.

Laittakaahan edistymistänne

• Zina94

Viikonloppu meni ihan nappiin ja paino eilen olikin 61,2, mutta eilen sorruin sitten vanhoihin tapoihin. Hyi kun hävettää! Söin oikein ahmin ja sitten hyi vihaan myöntää, mutta ahmin ihan viimeiseen asti ja oksensin -.-'!!!

EIIIIIIII

NIIN loistava alku ja sitten taas tuohon... Ja tänäänkin teki mieli vetää oikein jäätävät määrät suklaata kun oli kokeiden palautuksia ja kokeet oli menny ihan päin P******ä, mutta sitten sain pitäydyttyä pienessä suklaa patukassa ja kahvissa. Kävin sitten myös kuntojumpassa tänään ja perus tunnilla kuluu n.700kcal että kyllä tämä tästä taas iloksi muuttuu :).

• ~ 20 ~

Miekin olen tänään popsinut parikolmeviisi suklaakeksiä, mutta ihan hyvällä omalla tunnolla (siitäkin huolimatta, ettei siihen ole ollut mitään aihetta....) Muutenkaan en ole koskaan kokenut mitään huonoa oloa taikka omaatuntoa jos olen jotain syönyt, vaikkei se nyt ihan sitä parhainta mahdollista olisikaan. Jännä nyt on tämän kuukauden aikana jona laihdutusta hoideltu, että ainakin multa on kadonnut pahin namipula. Saatan välillä (kuten tänään) ihan kokeilun vuoksi jotain hyvää maistella, mutta se jää tosiaan siihen pariin kolmeen eikä siihen koko pussiin/rasiaan/yms. o,o

Vielä kun pääsisi siitä pakonomaisesta tavasta ostaa/haluta kaupasta kaikenlaista, vaikka ei sitten oikeasti teekään sitä mieli. xD
      Tänäänkin tuon pienen keksipaketin lisäksi oli aivan "pakko" ottaa vielä aivan ihanaa Pirkan valkosuklaapähkinäsuklaata, vaikka vielä se on avaamatta ja luultavasti sisko ja veli sen pois syövätkin.

Mutta perjantaina katsotaan missä mennään (tai noh, mie katson huomenna, kun on painonseuranta~)

• ~ 20 ~

Ai niin piti jatkaa, mutta ehdin jo unohtaa... xD

Zina94, ehkäpä oot vaan ihan rankasti ottanut tuon syömäpuolen vähentämisen?
        Siis, kun sulla on jo valmiiksi tuollaista syömishäiriömäistä käytöstä niin ota hieman rennommin ja vähennä sieltä ja toinen täältä äläkä stressaa niin hirveästi siitä jos nyt satut kerran tai parikin lipsahtamaan, ei se maailmaa kaada. Ja sitten kun syöt tasaisesti ja juot vettä etc. niin ei pitäisi sen nälän -> ahmimisvimman iskeä. Jos kuitenkin alkaa himosyöminen iskemään niin yritä vastustaa, tee jotain muuta äläkä ajattele asiaa hetkeen.

Niin ja se miun piti sanoa jo aikaisemmin, että kauniisti sanottuna haistata kukkaset kaikille niille jotka lähtevät huomauttelemaan sun painostasi tai mistään muustakaan mikä sussa muka on "vialla", kun totuus on, että ei yhtään mikään. Sä oot täydellinen ihminen just sellaisena kuin oot ja se on surullista jos muut eivät sitä tajua. Isäsi ei siis tältä osin tosiaan kamalan kaunopuheiselta kuullosta, mutta ehkä auttaisi jos sanoisit, että sua loukkaa ja satuttaa tuollaiset kommentit? Hän ei nimittäin oikeasti pakolla edes tajua sanojensa voimaa ja voi heittää niitä pelkästään huumorilla, tuskin oikeasti pelkkää pahantahtoisuuttaan siis.

Mutta joo, ehkä lopetan tän keittiöpsykologin urani tähän ja menen...siivoamaan sen keittiön, urg. >:/

• Zina94

Hei vau ~ 20 ~ et ehkä uskokkaan miten hyvälle tuulelle sun keittiöpsykologia mut sai :). Oot ihan oikeessa, ehkä ressaan liikaa. Mulla on niin miljoona asiaa ressattavana ja sitten otan suurimmat paineet laihtumisesta. Nyt lupoaan ottaa rennommin ja mennä päivän kerrallaa! Hyvää yötä :)))!

• ~ 20 ~

Oli ilo olla avuksi. :3

Puhun kuitenkin ihan kokemusta, vaikka toisaalta siis omalta osaltani en ole koskaan tuollaisia kommenteja perheeni suunnasta saanut. Kuitenkin ikäiseni ja nuorempana itsetunto oli niinkin maissa yhteen vaiheeseen, että on ihme, että tässä vielä istutaan ja kirjoitetaan. Siinä täysi-ikäisyyden korvalla ja sen jälkeen sitä sitten haistatettiin ne kukkaset koko muulle maailmalle ja oli muuten ihana tunne vuotta myöhemmin katsoa peiliin huolimatta ylipainosta, "rumasta naamasta" ja kaikesta muusta päänsisäisestä kuonasta ja sanoa ensimmäistä kertaa ihan ääneen, että "perskuta miehän olen kaunis!"

Ehkä sitä vasta sen jälkeen oli todella valmis muuttumaan myös ulkoisesti, kun oppi rakastamaan ja ihannoimaan sitä mitä oli sisäisesti. En väitä, etteikö välillä iskisi matalat lammikot vastaan jolloin tekisi mieli viiltää ranteet auki ihan vaan siitä syystä kun on niin kauhee ja läski ja possu ja mussuttaja ja niin hirvee, yöks! Mutta niistä sitten aina noustaan ja vedetään niskasta potkulla perseelle ja menoksi...

Kello on jo noin paljon, hui!
        Ja mulla on huomenna pitkä päivä, urg. Ja ai niin....hernekeittopäiväkin vielä kaupan päälle, itken, koska en voi sietää sitä hajuakaan. xD
        Pitääpi siis jotain keksiä huomiseksi safkaksi.

• Moikka! En ole minä ainakaa täältä mihinkään kadonnut, kiirettä on vaan pitänyt eikä kotona netti ole toiminut :P

~20~, ihanasti olit kirjoittanut! Mulla ihan kylmät väreet meni :) Just näin, ei luovuta toivosta, ja mitäs se kenellekään loppujenlopuksi kuuluu miltä näytät! Eletään itseämme varten ja koitetaan tehdä elämästä parempaa OMAN hyvinvoinnin vuoksi. :)

Mulla viikonlopun mässyttelyt tosiaan hidasti vähän vauhtia. Maanantaiaamuna painoin melkein kaksi kiloa enemmän kuin perjantaina, mutta nyt ahkerasti urheiltuani maanantain ja tiistain, olin tänä aamuna sentään 100g kevyempi kuin perjantaina. :D Tänään ja huomenna vielä spinning, niin jos niillä eväillä pääsisin perjantaiksi 83 kiloon!

• tähtipulla

Sain myös teininä kuulla silloin tällöin isäni suusta, että olen lihava. Yleensä tällaiset haukkumisen kohdistuivat hetkiin, jolloin söin karkkia, jotka isä ja äiti olivat minulle ostaneet. Aika ilkeää minusta on vaatia 12-13 -vuotiasta laihduttamaan YKSIN. Kyllä sen painonhallinan pitäisi lähteä ihan koko perheen sisältä. No, minun onnekseni painoni ei enää noussut tuon 12 ikävuoden jälkeen vaan vaihtui naisellisiksi kurveiksi ja paksusta esiteinistä muutuin vähitellen hoikaksi nuoreksi naiseksi, joka kuvitteli olevansa läski. Olin olevinani lihava myös 56 kiloisena, mikä nykyään vähän harmittaa... :) Miksei sitä osaa nauttia silloin, kun olisi syytä?

Tänään paino oli 70,4. Joulukuuksi oli tarkoitus olla alle 70 kg, mutta ehkä siihen päästään nopeammin :) Jos tämän 12 viikon jälkeen painoa löytyisi vain 66,2 kg olisin taas normaalipainoinen. Sinne siis koitan tähdätä!

Ja nyt herkuttelemaan! Terveellisesti ;) Pakastemarjoista ja vedestä smoothie. Mies on asioilla, vanhempi lapsi mummolassa (tosin hänet palautetaan ihan kohta), vauva melkein unessa. Smoothie käteen, telkkari päälle ja hetken raukeus :) Mukavaa iltaa muillekin!

• ~ 20 ~

Eilen terkkarilla "viralliseksi" painoksi tuli 105,4 kg, mutta siinä on tosin aamupala (ja pari palaa suklaata, kröhöm) päälle. xD
      Mutta huomenna perjantai, iiks, onnistunkohan aamulla livahtaa vaa'alle, kun on vanhempien huoneessa mokoma ja ei sinne ole kiva hiippailla jos joku nukkuu vielä!

Nyt tämän marraskuun loppuun olisi itselläni tarkoitus päästä 103:n kiloon vähintään, ihanteellista olisi päästä 102:n. Välipäätavoite on kuitenkin se alle 100:n uuteen vuoteen mennessä (ja onnistuu varmasti keposesti, kun vähän alkaa tekemään töitäkin homman eteen...)

Nyt pitää kyllä tunnustaa, että pitäisi ottaa hieman taas itseään kiinni niskasta ja lopettaa tämä puputtaminen, on nimittäin nyt tultu vähän otettua hyvää silloin ja vähän tällöin. Ei paljoa (verrattuna siihen mitä joskus aikaisemmin), mutta kuitenkin. :/
      Itsekurini ei ole niitä parhaimpia, mutta josko nyt tämä tahto laihtua voittaisi sen.

• Iltaa leidit. Mun viikko ei oo menny putkeen. on tullu mussuteltua myöskin vähän siellä ja täällä. Suklaata melkein jokapäiviä, mutta vain muutama pala. Ja lauantaina olisi tarkoitus mennä parin ystävän kanssa elokuviin ja syömään. Mutta ajattelen nyt että ystävät ennen kaikkea. Ei ihminen voi eristäytyä muista laihduttaakseen, ja aina voi mennä jumppaan tai salille kuluttamaan kaloreita :). Kävin vaa'alla aamulla ja järkytyin, no0 en nyt ihan mutta painoa oli 61,8. Millä järjellä????Mutta lauantaina olisi uusi punnitus edessä, jos uskallan.

Hei kysymys!!?

Kuinka voi olla, että vaikka pidän yllä jokapäivä n. 300-600 kalorin vajetta, paino ei vain putoa? Peruskulutukseni on jotakin 1500-2000 välissä, enkä muista päivää jolloin viimeksi olisin ylittänyt tuon 1500. MITÄ TÄMÄ TARKOITTAA?! :D

• ~ 20 ~

Hmm....no ei tule mulla kuin kaksi asiaa mieleen;

a) oot saanut nesteet pois kehosta ja nyt alkaa se hitaampi vaihe jolloin lähdetään itse sitä rasvaa polttamaan (ja siinä sitten kestää kauemmin ja tarvitaan enemmän töitä jos halutaan edetä nopeammin kuin 100 grammaa per n. päivä.)

tai

b) kehosi on mennyt vajeesta ketoosiin ja luulee, että sulla on joku nälänhätä. xD

Mutta siis veikkaisin enemmänkin ehdotuksistani ekaa, hitaasti hyvä tulee ja noita stoppipäiviä tulee mitä pidemmälle ja enemmän painoa on lähtenyt. Älä ota niistä nokkiisi ja jarruttelet niitä namuja sitten (tiputat vaikka pikku hiljaa eli yksi pala suklaata päivässä, sitten joka toinen päivä jne. ja sitten se yksi "namupäivä" viikossa jolloin kohtuudella saa syödä mitä huvittaa), jatkat vaan samalla tavalla, kannattaa välillä vähän laskea, että mitä olisi se todellinen kulutus ja sitten kuinka paljon siitä jättää. Ikuista tasapainoilua siis.

Muutama hyvä ohje muuten tuolle lauantaille;

Kannattaa syödä hyvin ja juoda vaikka parikin lasia vettä ennen kuin lähdette leffaan. Mikäli nyt tuntuu, että on aivan pakko ottaa popparia ja/tai namia niin ottakaa kaverin kanssa kimppaan yksi normiastia/pieni pussi jumbokoon sijaan, jaettuna et tule syötyä siitä ihan huimasti itse. Ja syömään menessä loogisesti valitset sitten sen keveimmän/parhaimman vaihtoehdon...
        Tai säästät tuon lauantain namipäiväksesi ja sitten seuraava viikko ilman mussutusta. :3

Arg, mikä ihmeen neuvojatäti musta nyt on oikein tullut? xDD

• homejuusto

Moi,
      olipa taas viikko. Ensin itse kipeenä ja vanhin lapsista joutui sairaalaan pariksi yöksi. Tuli itse huolen keskellä syötyä mitä sattui sairaalan kanttiinista löytymään. Ensinnäkinihan liian vähän ja terveellisyydestä ei tietoakaan. Mutta nyt takas kotona ja huoletkin vähän hälvenneet.

Paino 86,0. Nesteet ovat lähteneet ja nyt pitäisi se liikunta ottaa oikeasti päivittäiseksi hommaksi.

Tuosta vielä kun olette jutelleet vanhempien kommentoinnista painoon ja ulkonäköön. Se on tosi ikävää koska nuo negatiiviset kommentit jäävät mieleen loppuelämäksi. Varmaan kaikkien vanhemmat rakastavat lapsiaan ja haluavat heille parasta, mutta ajattelemattomat lauseet jäävät herkässä iässä olevien nuorten itsetunnon musertajiksi. Itse yritänkin nyt olla hyvin hissukseen oman laihdutusprojektin kanssa kun esiteini seuraa silmä kovana ruokailuja ja vaakaan menoa. Ettei saisi väärää kuvaa, vaan jokainen on arvokas sellaisenaan kuin on, painosta ja ulkonäöstä riippumatta.

Kuinkas muiden toka viikko on mennyt?

• valkoiset sukat

Huh, takapakkia menty täällä !

Eli tosiaan aamupaino tänään 66,5 kg, joten lähtökuopissa olen jälleen :). Syynä ylimääräiset herkuttelut :(.

Olen nyt ajatellut sitäkin, että jos tekisi jonkun aikaa ateriankorvikkeilla, niin olisi selkeät systeemit, eikä liukumavaraa olisi kun päättäisin, etten niihin myöskään mitään lisäilisi. Eli EasyDiet olisi nyt mielessä :).

Huomenna tosin yhdet synttärit, jossa pitää hiukan kakkua maistaa... Sen jälkeen ei olisi ainakaan toistaiseksi näköpiirissä tuontyyppisiä tilanteita nyt :). Tänään aion siis pussit aloittaa.

Ja nyt sitten staying strong :). Tsemppiä ja hyvää mieltä kaikille !

• Mulla painoa tänä aamuna 83 kg. Pudotusta viikossa siis 800g, johon oon ihan tyytyväinen. :)

Yhteensä 3,8 kiloa lähtenyt vajaassa kolmessa viikossa!

• ~ 20 ~

sitä samaa about näytti kuin keskiviikkonakin terkkarilla eli n. 105,4/5 kg, mutta en nyt ihan odottanutkaan mitään hurjia pudotuksia kahdessa päivässä. xDD

Olin villi ja tein tilin Kiloklubiin... oon kyllä aika huono arvioimaan määriä ja sellaisia, mutta tuon mukaan suht hyvällä mallilla mennään (joissain asioissa nyt voisi petrata). En ainakaan syö liikaa....ehkä. En tosin laske mukaan ihan orjallisesti esim. paistossa käytettyjä rasvoja tai leivän päällä olevaa sipaisua, mutta about 300-600 kaloria vähemmän syön kuin olisi tarve. Ihan hyvä siis eikä ole nälkäkään.
      (oli tänään muuten ihanaa kun oli uunilohta ja tuoretta salaattia, nams~)

Nyt kun vielä saisin itseni ylös ja edes puolen tunnin lenkille niin hyvä olisi.

Saa nähdä miten seuraavat kaksi viikkoa menevät, kun stressi lähestyvästä koeviikosta iskee päälle. :P

• Putosin!!!! Yllätyin niin ilosesti aamulla :)))))) Kävin vaa'alla ja se näytti 60,6kg. SIis kilon pudotus viime torstaista :OOOOOO!!!! En edes kiristäny syömisiä kävin vaan lenkillä ja hengailin kavereitten kanssa. Kaikki oli ihan noirmaalia. Olin niin yllättyny et punnasin itteni kahesti uudestaan ja sama tulos, kaikilla kerroilla :). Tää oli tällänen superpelottava pudotus, joten katotaan pysyykö pudotus vai nouseeko paino. No odottavilla fiiliksillä ens viikkoon :).

• siroksi91

Moikkamoikka!

Anteeksi kun kirjottelu on vähän jäänyt. Olin perjantaina töissä 12 tuntia, niin ei oikeen siinä sitten kerennyt. Ja eilen viihteellä. Ihana nähdä näin positiivisia kirjotuksia täällä, nousi heti näin sunnuntai-aamuna hymy kasvoille :) Me niiin onnistutaan meidän tavotteissa! :D

Mutta paino oli perjantai-aamuna 82.5 :) Eli puoli kiloa tiputusta. Hyvähyvä, tää viikko on mennyt aivan loistavasti! Oon liikkunu ja TYKÄNNYT siitä! Korvannut riisin/perunan/pastan kasviksilla ja iltapalaksi aina rahkaa tai raejuustoa leivän sijaan :) Tosi ylpeä olo! Ja kroppa vo hyvin :) Ellei lasketa selässä möllöttävää upouutta tatuointia.. Aijjaij ku on kipeä!

Myönnän.. Eilen meni kyllä juomia alas. Hups. Mutta ei niin paljon kuin yleensä, oli hauskaa vaikka ei mitää övereitä tullukkaan vedettyä. Ens kerralla ehkä vielä pari juomaa tätäkin kertaa vähemmän :)

Tsemppiä kaikille alkavaan viikkoon ja mukavaa isukkien päivää!

• ~ 20 ~

On käynyt keskustelu jotenkin hiljaiseksi (kaikki ovat niin keskittyneitä painonpudotukseen! ;), mutta kerronpas huvikseen menemisiäni (koska kaikkiahan kiinnostaa, daa? ...........köh.)

Olin villi ja reipas ja kävin 40 minsan reippaalla lenkillä siskon kanssa tänään. "Kumosin" sillä sen nätin pikku siivun mutakakkua vaniljakastiketta. Muuten tultu kyllä syötyä tosi nätisti ja sus siunatkoon, oikeasti aikasen paljon, vaikka silti vähän noin kalorikulutuksen puolesta... Hämmentävää, on ollut tässä pari kolme iltaa jo silleen, että on ollut melkeinpä niin täynnä, ettei oikein ruokaa olisi mieli tehnytkään, mutta pikkuisen illan painikkeeksi ruisleipää tai rahkaa ottanut ihan ettei sitten aamulla olisi hirmuisesti tuota nälkää.

En ole käynyt vaa'alla sitten viime viikon, mutta josko uskaltaisi vilkaista huomenna/keskiviikkona aamusella onko tapahtunut jotain. Oma veikkaus olisi siellä 103,5 - 104 tuntumassa.

Mutta ei muuta, mites muilla menee? Perjantai lähenee....vaikka nyt onkin vasta, öh, tiistai? xD

• ~ 20 ~

Ja piti lisäämäni, että hienosti on teillä lähtenyt käyntiin (onnea zina94, hyvin menee!)

• homejuusto

Niin on vilkkaan alun jälkeen tämä porukka hiljentynyt, saas nähdä pysyykö 12 viikkoa kasassa...

Hyvä teille jotka olette pysyneet tavoitteessanne! Itse en siihen nyt pystynyt, viime viikkojen sairastelujen jälkeen on kyllä oikea ruoka maistunut liiankin hyvin. Herkkuja en harrasta mutta tavan kotiruokaa uppoaa liian paljon. Ja edelleen vain mielikuvissani harrastan liikuntaa, täällähän sisällä kökötän kipeitten muksujen kanssa.

Mutta yritetään ja haluaisiko joku päivittää tuota rimpsua, onko meitä enää ketään tässä remmissä? nonnnis missä oot?

Aurinko paistaa, siitä saa vähän piristystä!

• Ladybug.

Viime viikko oli laiskotteluviikko mulla, motivaatio katos. :( Kuitenki vaaka näyttää kiloa vähemmän, 76 kg, allekki ku tänää kävin vaa'alla... Alotin kuitenki taas kattomaan ruoka-valiota ja liikkumaan taas viime sunnuntaina ja nyt on taas motivaatio ihan kunnossa. :)
      Tyytyväinen oon! :)

• En oo uskaltanu käydä vaa'alla ton 60,6 jälkeen enkä käy ennen ens viikkoo :D. Perjantaina lähen viikonlopun kestäville festareille, joten syömiset karsiutuu heti, kun kaikki rahat menee pändipaitoihin ja juomisiin (vesiin ja sokerittomiin limuihin) otan kyllä varmaan mukaan miniporkkana pussin etten kuole nälkään.

Niin ja viä tohon hiljentymiseen: Ei ihmetyttäny yhtään, motivaatio häviää aina välillä ja sillon ei kiinnosta todellakaan edes ajatella tätä viestiketjua, mutta vois ehkä sanoa että motivaatio on kadonnut niin voitaisiin yhdessä tsempata jatkoon :)!

• tähtipulla

En ole päässyt pahemmin kirjoittelemaan, mutta eipä tosin mitään ole tapahtunutkaan :P 70,8 kg oli tänään. On se kumma, kun yhden kerran "lipsuu", niin tulee sellaiset turvotukset, ettei niistä helpolla päästäkään. Lipsuminen oli sämpylä, täysjyvä vielä. Mulla vaan suolisto ei kestä viljoja, mutta oli pakko kokeilla vielä speltti, kun sitä niin paljoa ole syönyt. Joo, ei sovi sekään.

• ~ 20 ~

Eipä ole täälläkään uskallettu vaa'alle, mutta josko perjantaina sitten viimeistään. xD
      Olo on kyllä kevyempi ja pystyy jo istumaan farkkujen nappi kiinni ilman, että painautuu ikävästi ihoon. Että kaipa jotain on tapahtunut?

Toisaalta on täälläkin tapahtunut enemmässä ja vähemmässä määrin lipsumisia, ei tosin ole mitään karkkia/muuta vastaavaa tultu syötyä, mutta ihan sitä ruokaa vaan väliin vähän liikaakin. :'D

• bluephoenix

Saako vielä liittyä mukaan?
      Täällä ikuinen jojoilija painanu millon enemmän millon vähemmän..
      Monenlaista laihdutusta kokeillut,tuntuu että lihon pelkästä suklaan katselusta;)
      Mitat pituus: 167cm paino 74kg ja olen 23v nainen

• homejuusto

Heippa taas ja tervetuloa bluephoenix mukaan.

Pitäisikö uusi ketju kohta laittaa kun sataa jo lähentelee tämä ketju?

Itsellä on tullut huonoja valintoja taas tehtyä ruokaillessa, mikä lie hormonihirviö taas vauhdissa...no tiedostan kyllä mitä kurkkuuni tungen, mutta käytäntö vaan ontuu. Hieman ryhtiä ja selkärankaa minulle lisää, kiitos. Periaatteessa kaikkeahan saa syödä JOS pysyy kohtuudessa.

Mites teillä muilla suksi luistaa?

• tähtipulla

Paino tänään aamulla 70,9 eli ei näköjään muutosta. Tosin senttejä on karissut yllättävän paljon. Takamus ja reidet ovat mulla ne pahimmat ongelmakohdat, joista saa raivolla ja ruoskinnalla millin ehkä pois, mutta nyt oli kummastakin kadonnut reilu sentti.

Oma heikkouteni tällä viikolla ovat olleet ne pirun sämpylät! En vaan voinut vastustaa vastapaistettua tuoretta sämpylää, jonka päälle voi vielä sulaa... Liikuntaa en juuri ehdi harrastaa (vaikka haluaisin), mutta tuleehan sitä pakostikin vähän liikuttua. Turvotusta on jonkin verran, ja jos sämpylöistä aiheutunutta vatsakipua ei oteta lukuun, olo on aika hyvä :)

• Ladybug.

Hei! Ei niiden sämpylöiden syönti oo pahasta, jos niitä osaa syödä kohtuudella! :)

Mulla paino aamulla 75,0 kg (itseasiassa vaaka näytti vähemmänkin mutta en usko sitä) ja on vaikea uskoa edes tuota 75 kg, vasta sunnuntaina aloitin taas jumpat ja oikeen ruokavalion, nää kaks viimestä kiloa on ihan ku vaan kadonnu ku tuhka tuuleen ku viime viikkoki oli vaan löhömisviikko? Taitaa olla vaan jotain nesteitä, pelottavaa, et jos ne tulee takas! Mut on kyl jo pari päivää ollu alle 76, en sit tiiä.'' Näyttäny nyt viikon aina välil 76-76,5 ja nyt jo 75. HUH.

No toivotaa et se 75:stä lähtee alaspäin eikä takas nousuun. :) Eilen olin 9 km lenkillä, josta 6 km kävelin reippaasti ja 3 km hölkkäsin sekä oli steppilautatreenit. Joka toinen päivä 30 min steppilautatreenit ja joka päivä väh. 6 km kävely (tosin toissapäivänä oli vaan 3 km..) sellasel systeemil taas menty ja sellases pyrin olemaan. Aika riittää kyllä. :)

Hienoo et senttejä sulta karissu tähtipulla! Mites teillä muilla!? :D
      Ja ei tarvi lannistua pienestä, paras tehä kaikki omalla vauhdilla, niin saa pysyviä tuloksia! :)

• bluephoenix

Sähän ladybug teet komeita lenkkejä!Hienoa!
      Itse teeen just jotain 4-5 km lenkkejä,eilen taas pitkästä aikaa olin kävely/hölkkälenkillä kun on ollut sairastelua ja ongelmia selän kanssa..
      Tänään sitten on vasemman jalan ulkosyrjä niin pirun kipeä että jalalla ei voi kunnolla astua:(
      Aina tää mun liikunta aloitus tyssää johonkin kremppaan..

Anyway syöttekö te muut karkkia kun ootte "kuurilla"??
      Mä oon luvannu itelleni kerran viikossa sellasen lidlin sammakkopussin 250 grammaa,se on minulle kohtuus koska jos irtokarkit vaikka on tarjouksessa mukaan lähtee vähintään se puoli kiloa ja se syödään heti:)
      Oon koittanut olla myös täysin ilman karkkeja mutta se ei onnistu,mites muut?

• bluephoenix

Muuten miten mä saisin lisättyä omat mittani tuohon listaan joka on tuolla edempänä,vai laitetaanko ne jo uuteen ketjuunsa?

• ~ 20 ~

Nyt kyllä huomaa, että menkat turvottaa.... nimittäin paino oli (päivällä tosin mitattu, kun en aamulla ehtinyt) 107 eli siis muka 2-3 kiloa ylimääräistä edelliseen. Sitä voisi periaatteessa miinustaa n. kilon päivän aikana kerääntymään ehtineitä nesteitä aamuapaloineen ja lounaineen. Senttejä toisaalta on karissut sentti sieltä ja toinen täältä joten kai sitä jotain tapahtuu...
      Syöty on enemmän ja vähemmän tasaisesti ja sopivasti, vaikka onhan noita rapsahduksiakin tullut. Tänään ostin itselleni 100 grammaa karkkia jota en ole syönyt melkein puoleentoista kuukauteen ja ei sitä sitten lopulta tehnytkään mieli enempää kuin jonkun kourallisen verran mikä on aikasen huisia ihmiselle joka ennen söi kilon ihan tuosta noin vaan ja 2 litraa limua vielä päälle...

Ja tervetuloa uusimmalle tulokkaalle!

• Moi!

Mulla ei oo netti toiminut niin en oo päässyt ollenkaan käymään! :D
      Tänään oli paino 84,5 kg, eli PUOLTOISTA kiloa enemmän kuin viime viikolla vaikka oon syönyt tosi järkevästi ja rehkinyt salilla melkein joka päivä. Meinasin jo itkeä kunnes tajusin, että kuukautiset on alkamassa, ja silloin mulla aina paino nousee jopa muutaman kilon. Eli ens viikon perjantaina varmaan vaaka näyttää todellisemman lukeman :)

Mulla on ollut vähän raskas viikko. Lopetin tupakoinnin, joka nyt ei ole ollut kamalaa sinänsä, mutta samalla ressaaminen parista pääsykokeesta ja rakkaista kissoista luopuminen on painanut mieltä. :/ Kissat joudun antamaan pois siis yksinkertaisesti ajan ja tilan puutteen vuoksi, ja se on ollut ihan kamalan raskas paikka mulle. Löysin niille ihanan kodin kaverin kaverin luota, eli sinänsä ei tarvii stressata, mutta se, että täytyy huomenna käydä ne sinne viemässä ja lähteä yksi pois pelottaa mua ihan kamalasti. Pari päivää on mennyt lähinnä itkua vääntäessä, tänään varsinkin on ollut tosi vaikeaa.
      Mutta kunhan nyt huomenna saan sen asian hoidettua pois päiväjärjestyksestä niin tää varmasti äkkiä helpottaa. Tää odottaminen on pahinta.

Ens viikolla siis toivottavasti paremmilla mielin! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      153
      11021
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      53
      5269
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      45
      2473
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      31
      2169
    5. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1731
    6. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      42
      1594
    7. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      31
      1280
    8. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      35
      1206
    9. Daniel Nummelan linjapuhe 2025

Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo
      Luterilaisuus
      98
      952
    10. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      916
    Aihe