Naisten tytöttely

Galluppia vaihteeksi

Kertokaapa naiset ikänen ja miten suhtaudutte tytöttelyyn.

Olin aika yllättynyt, kun Biaudet kertoi tuossa FST:llä, että tytöttelyyn ja vähättelyyn on joskus törmännyt ja tietää sen olevan aika tavallista.. siis eihän tytöttely ole vähättelyä!!

Nelikymppisenä miehenä saatan käyttää huomaamatta tyttö sanaa (pyrin välttämään) nuorekkaista naisista ja Biaudetistahan tuota on varmasti käytetty juuri iloisuuden ja nuorekkuuden vuoksi, mikä pitäisi ottaa kehuna.

Eli kiinnostaisi tietää ottaako naiset tytöttelyn pääsääntöisesti negatiivisena ja voiko mies tytötellä naista, joka kirjoittaa esim. sähköpostin loppuun "t. toimiston tytöt" tmv.?

51

5227

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cloetta...

      Minulle asia on yhdentekevä. Olen nuorekas 5-kymppinen ja minua nuoremmatkin miehet saattavat tytötellä. Ei se haittaa koska tiedän olevani aikuinen nainen ja jos joku kokee tarvetta tytötellä, niin siitä vain - ei se minun arvoani tai merkitystäni alenna.

    • naisnais

      Ei haittaa minua. Naisten keskenkin puhumme meistä "tyttöinä", vietetään tyttöjen iltoja jne. Vastaavasti saatamme puhua miehistämme että "pojat" meni matsiin. Itsetuntoni ei ole kiinni siitä nimitetäänkö naiseksi vai tytöksi, vaikka olenkin jo keski-ikäinen, mutta voihan olla että nuoremmilla on uskottavuuskompleksi jolloin ollaan yliherkkiä nuoruutta korostaville sanoille.

      En myöskään ymmärrä sitä että rohkeita vitsejä tai kornia sanankäyttöä nimitetään seksuaaliseksi ahdisteluksi. Sen voisi ottaa aikuisten huumorina joka tuottaa vähän naurua elämään. Tiukan feministisellä tuomitsemisella sammutetaan myös kevyt viaton flirtti miesten ja naisten väliltä ja maailma tulee ankean harmaaksi, jossa miehet ja naiset ainoastaan kilpailevat keskenään

    • Minua kiinnostaa täm

      Mua aina ihmetetyttää se, että miehet ihmettelevät tätä tytöttelyä, mutta jos sinua kutsuttaisiin pojaksi, et ottaisi sitä hyvin ollenkaan. Miestä ei saa pojitella. Miehet noin 100% loukkaantuvat siitä. Ainoastaan jos siihen liittyy vastaava oma huumori kun tässä "toimiston tytöt" esimerkissä, missä miehet voisivat laittaa "hallin pojat". Heippa hallinpojat voisi kyllä toivottaa, mutta ei sinuakaan silti henkilökohtaisesti pojatella saa "kattos poikaa!", "hei, poika, tules tänne", ja sitä rataa. On jopa aika lapsellista väittää ettei tytöttely ole vähättelyä, kun miehet ottavat huomattavasti rankemmin pojattelun.

      Eli kiinnostaisi tietää, miksi miehiä ei saa pitää nuorekkkaina ja poikina, jokainen on vetänyt herneet nenään, kun olet esimerkiksi kutsunut heitä "hei poika, mulla ois sulle asiaa!" vaikka tarkoitan vaan että he ovat nuorekkaita. Pomoni ei pidä ollenkaan siitä, kun vahingossa hänen nuorekkuutensa takia sanon vaikka että "Moro poika! Mitäs kuuluu?"

      Miksi miehet loukkaantuvat, onko poika huono ihminen? Ottaako miehet pojatttelun jotenkin negatiivisena ja miksei teitä saa kutsua pojiksi työmailla? Yksilöinä? Nimittäin se on ihan fakta, ja kokeiltu on useammankin kerran, että miestä ei pojatella kun loukkaus-tarkoituksessa: miehen mielestä. Miksi?

      • 100% eri mieltä

        Itse asiassa siksikin minä tätä ihmettelen, sillä en todellakaan tiedä miestä, joka loukkaantuisi pojittelusta.

        Ehkä tässä onkin kyse siitä miten asian ilmaisee, jos kerran sinä osaat ilmaista asian aina loukkaavasti, kun taas minulle tai kellekään tuntemalleni miehelle kukaan nainen ei ole tuota loukkaavasti osannut tehdä. Ja samoin kun itse olen jotakuta tytötellyt, niin ei siitä loukkaannuttu ole, mutta jostain on vain sellainen iskostunut omaankin päähän, ettei vanhempia naisia saisi tytötellä.

        Toinen teoria on toki sekin, että asiasta loukkaantuu vain tiukkapipoiset henkilöt, jotka nyt loukkaantuvat monesta muustakin asiasta.. näitä kun ei hirveästi lähipiirissäni tai työyhteisössänikään ole.

        t. aloittaja


    • Pikku hupia

      Jos joku hermostuu tytöttelystä, niin kannattaa heti kokeilla tädittelyä.
      ;)

      • tärkeintä kuitenkin on ettei homma mene rouvittuiluksi,.


    • Riippuu miten

      Ja missä yhteydessä sitä ilmenee. Yleensä se on verrattavissa pojutteluun. Jos olet epävarma, niin parempi lopettaa.

    • utelias nainen

      Minusta tässä ei ole niin paljon kyse siitä mitä sanoo esim. "tyttö" tai "poika" vaan miten sen sanoo. Ihmiset voivat olla hyvinkin vähätteleviä ja ilkeitä ihan millä tahansa sanoilla. Minua ovat tytötelleet lähinnä vanhemmat miehet ja koska silloin ei kyse ole ollut vähättelystä, en ole ollut siitä moksiskaan. Toisaalta minua on kutsuttu rouvaksi hyvinkin vähättelevästi, niin että siinä tilanteessa tuli paha mieli...

    • ...

      Naiset, minkä näistä kuulisit mieluimmin kun joku haluaa kiinnittää huomiosi:

      - Hei, tyttö!
      - Hei, nainen!
      - Hei, akka!
      - Hei, eukko!
      - Hei, ämmä!
      - Hei, muija!
      - Hei, vosu!
      - Hei, henkilö!
      - Hei, femakko!
      - Hei, naaras!
      - Hei, (tähän itse kunkin ammattinimike)!

      Koska ensimmäinen vaihtoehto näillä näkymiin joutuu pannaan ja sem käytöstä saanee tulevaisuudessa ainakin 4 vuotta kuritushuonetta niin jonkinmoinen synbonyymi on käsitteelle on löydettävä.

      • Tasa-arvon nimissä..

        ..ei saa mainita sukupuolta tai pitää kutsua mieheksi ;)


      • Tilanteista ja sanojasta riippuen, kaikki muut käy paitsi, vosu, henkilö ja femakko. :)

        Mitä ja kuka?

        Tyttö & nainen: ihan sama kuka sanoo, milloin sanoo

        (listassa alempana olevat saavat tietysti käyttää ylempiä ilmaisuja, mutta tilanteesta riippuen.. eli ei "virallisissa" tilanteissa, jne.)

        Akka & eukko: tutut, joiden kanssa hyvissä väleissä
        ämmä & muija: kaverit
        naaras: parhaimmat kaverit sekä ukkoni

        Tämä pätee tietenkin vain itseeni. Muut omilla tavoillaan.


      • Anonyymi

        Nykypäivänä kun mies ja nainen ja 77 "muun sukupuolista" niin mistä tiedät, että onko se mies nainen vai jotain siltä väliltä jollekka sinä sen sinun huomion herättämisen kohdistat? Ja kuinka pahasti se vetää hernepalkokasvin nokkaan siitä, kun kutsut sitä joisikin noista edellä mainituista?


    • minua saa tytötellä

      Äänensävy ja painotus ratkaisee. Tyttö sana tuo mieleen kaikkea kivaa, söpöä ja vaaleanpunaista:)

    • kiva kun tytötellään

      Jotkut keventää tytöttelyn omalla murteellaan, se kuulosti söpöltä.

    • reilusti vaan

      Minä tykkään kun tytötellään. Tykkään myös sinuttelusta enemmän kuin teitittelystä. En ole turhantärkeä enkä yliherkkä eikä minua kiinnosta arvovaltataistelut tai tasa-arvovertailut. Myös tykkään miehistä enkä epäile heidän aliarvostavan minua. Ja ikääkin on.

    • no tuota

      riippuu asiayhteydestä. Jos työpaikalla joku tytöttelee, tai joku vanha setä, ei se ole fiksua. Ainakaan silloin kun oma ikä alkaa olla 30v.
      Tyttöset ja poijjjat on surkuhupaisa nimike sikäli, että se kuvastaa nuorten kokemattomuutta ja naiiviutta, sekä kevytkenkäisyyttä.

    • Tytöttelyyn ei kiinnitä välttämättä huomiota muulloin kun jos tulee tilanne, että vaikka miesp. oppilas, joka saattaa olla vielä sinua 20v. nuorempi sanoo: että tyttö hei, neuvotko mulle tän.. Silloin tulee vähän silmiäpyörittävä olo. Ehkä se on sanottu joskus provosointimielessä, tiedä häntä, mutta kuitenkin. Jos taas 10v. vanhempi opiskelija sanoo saman opettajalle, se ei ihmetytä niin paljon vaikka ehkä sekin hiukan korvaan kalskahtaa. Sitten työelämässä myös, jos on tilanteessa jossa ollaan virallsemmin ja ollaan jossain kokouksessa, niin onhan se tahallista vallankäyttöä, jos joku sanoo työmielessä samanarvoiselle ihmiselle, että "tyttö, toisitko kahvin" muiden kuullen. Etenkin naisen suusta se on aika rasittavaa.

      • No huh..

        Tänään olin kolmessa palaverissa ja jokaisessa käytettiin miesten ja naisten sijaan poikaa ja tyttöä, eikä taatusti kukaan loukkaantunut.. työyhteisössämme myös sinutellaan, eli oli kuinka iso pomo tahansa, niin kenenkään ei tarvitse pokkuroida.. on teillä ihmeelliset työyhteisöt, jos tuollaisesta herneitä vedetään.


      • No huh.. kirjoitti:

        Tänään olin kolmessa palaverissa ja jokaisessa käytettiin miesten ja naisten sijaan poikaa ja tyttöä, eikä taatusti kukaan loukkaantunut.. työyhteisössämme myös sinutellaan, eli oli kuinka iso pomo tahansa, niin kenenkään ei tarvitse pokkuroida.. on teillä ihmeelliset työyhteisöt, jos tuollaisesta herneitä vedetään.

        Sanoinkin, ettei mua _yleensä_ tytöttely haittaa. Noissa on vaan jotenkin harmittanut. En toki hernettä nenään ole tunkenut enkä näyttänyt harmitustani. Enpä minäkään muista olleeni työpaikalla jossa oltaisiin teititelty toisiamme. Toki se kuuluu hyvään käytökseen tietyissä tilanteissa muttei työkavereitten kesken. Pokkuroinnista puhumattakaan.


    • mua ei pojuttelu haittaa, olenhan aikas potra poika kuiteski ,.

    • Mummo 80v

      Kyrpää persiiseen TYTÖT!! Ps Biaudet ei ole nuorekas..

    • tyttö-rouva

      Minä haluaisin olla rouva! Siis titteliltäni!

    • 58-vuotias

      Minä olisin siitä mielissäni.

    • neljän äitee

      olen 40-vuotias nainen ja kyllä ihan oikeasti tykkään kun tytötellään, kyllä tällä iällä masentaa esim. rouvittelu jne.

    • Miesten 2-moralismi

      Naisistahan möläytellään mediassa vähän väliä vaikka mitä ja yleensä miehet ryntäävät heti kertomaan kuinka naiset eivät saisi loukkaantua tällaisesta ja tuollaisesta kommentista, asiasta jne. Pari vuotta sitten kävi kuitenkin sellainen harvinainen tapaus, jossa möläyttäjä olikin nainen eli Marimekon Kirsti Paakkanen pojitteli seuraajaaansa Mika Ihamuotilaa.

      Asiasta uutisoitiin paljon ja nettikeskustelut täyttyivät pöyristyneistä miehistä. Iltalehden mukaan miesasiainmies Henry Laasanen lähetti välittömästi pojittelusta kuultuaan Paakkaselle henkilökohtaisen kirjeen "Lopeta pojittelu välittämästi. Haluaisin tavata myös muita naisjohtajia ja pitää heille puhuttelun miehiä halventavien lausuntojen antamisesta".

      Täältä voi lukea mitä mieltä miehet ovat pojittelusta:
      http://keskustelut.iltasanomat.fi/thread.jspa?messageID=842769

    • Politiikassa en salli tytöttelyä lainkaan. - Se on naisten tarkoitushakuista vähättelyä riippumatta siitä "kenen joukoissa seisoo".

      Olen yli 4-kymppinen. - Työelämässä minua saa tytötellä 60 vuotta täyttäneet miehet sekä kanssani samanikäiset tai minua vanhemmat naiset.

      Tänään viimeksi huomasin pojitelleeni paria itseäni nuorempaa miestä työpaikalla. - Korjasin sanomisiani välittömästi, vaikka eivät he ainakaan näyttäneet loukkaantumistaan. - Todennäköisesti olin heille riittävän täti ;)

    • wunnuska

      Kolmikyppisenä loukkaannuin tytöttelystä. Nelikymppisenä tytöttely sai minut hymyilemään. Nyt lähempänä viittäkymppiä ja jään ihmettelemään, että kukahan se tyttö on....

    • siveä neiti-ihminen

      Just joku sosiaalidemokraattinen tantta saattaa paheksua tytöttelyä, mutta ei yksikään naisellisuutta arvostava nainen väheksy tytöttelyä. Sillä tyttömäisyydessä ei ole mitään väheksyttävää. Aika monet, jotka huomaavat itsessään vanhenemisen merkkejä, päinvastoin juuri yrittävät pitää itsensä mahdollisimman nuorekkaana esim. jumppamalla.

    • 11

      Ikäkriisistä kaksvitosta tytöttely ahdistaa, kun jo niin vanha.

    • nainen23v_

      En loukkaannu, koska tiedän että se on niin valtavan yleistä ja tiedän että sitten nelikymppisenä voin hymyillä sille ja ottaa sen kohteliaisuutena ;) Sillä uskon olevani niin nuorekas, että sitä taatusti hyvässä mielessä tulen silloin kuulemaan.

      Kieltämättä joskus saatan sanoa tahallaan "Ai minä vai?" "Ai, en tunnistanut kun et käyttänyt nimeä" mutten tuotakaan tosikkomielessä. Tytöttelijät ne tosikoita on, eivät usein kestä kovempaa huumoria.

    • dtjrsj

      Kuulostais vastauksia selatessa että enemmistöä ei haittaa... eikä ainakaan tuota aikuisempaa naisväkeä. Mutta joissain tapauksissa (!) tytöttely on vähättelevää, jos esim. kuukausien yhteisen työskentelyn jälkeen edelleen huhuillaan että "tyttö hei, toisitko sen ja sen paperin" sen sijaan että viitsittäisiin opetella nimi. Se on sitten eri asia jos suurin osa työpaikan tytöistä lähtee Tyhy-päivänä teatteriin ja pojat ravintolaan.

      • nainen23v_

        Minulle kävi niin että vanhempi rouva tytötteli vielä puolen vuoden työskentelyn jälkeen, mutta 18-vuotiasta uutta tulokasta kutsui heti omalla nimellään (oli vielä alempana kuin minä).

        Kyllähän se hieman ärsytti, palkka raskaasta työstä ja nuorempien työntekijöiden perehdytys niin kuuluu vaan "Hei tyttö". No asiasta huomautettiin naiselle ja hän sanoi ettei yksinkertaisesti muista nimeäni eikä viitsi alkaa opettelemaan. Mutta mitä kerkesi avautua minulle elämästään, niin hänellä oli todella pahoja ongelmia.


    • olatsu

      luulisin,että vanhemmat naiset tykkäisivät tytöttelystä,minä ainakin tykkään jos jos joku neiti sanoisi minua jannuksi ennmmin kuin vaariksi,mies on aina poika eikä turhanpäiväinenharakka joka näyttelee niinkuin nainen joka näyttelee miehensä omaisuudella

      • olatsu

        edelliseen kirjoitukseeni korjauksessi tarkoitin sitä,että tytöttely on minun mielestäni kohteliaisuus,en tarkoita sitä loukkausta,vaan sitä,että ko henkilö on aivan nuoren tytön näköinen


    • on vähättelyä

      Työttely on vähättelyä. Se on pienentämistä ja vähättelyä.

      Jos sanon miehille, että "pojat" niin tarkoitan vähätellä ja tehdä heistä pienempiä.
      Koska pojat, ovat vain poikia. (~aivottomia, edesvastuuttomia)

      Tytöt ja pojat ovat pienempiä, eikä heillä ole aikuisten oikeuksia.

      Voit hellitellä kotonasi vaimoasi tytöttelemällä, mutten suosittele käyttämään sitä muualla.

      Jos esim..sotaherra käy sanomassa joukolle naisia "tytöt" hän näyttää sillä sanalla heille pienemmän paikan ja aseman.

      • nainen23v_

        "Jos esim..sotaherra käy sanomassa joukolle naisia "tytöt" hän näyttää sillä sanalla heille pienemmän paikan ja aseman. "

        Tästä olen eri mieltä. Jos joukolle sanoo "tytöt" tällä usein on tarkoitus vain kiinnittää huomio. Oli kyse aikuisista tai lapsista, joskus voi olla että pitää korottaa ääntä ja kysyä "Ottaako TYTÖT kakkua?" tai muuta sellaista. Jos sanotaan joukolle pojat tai tytöt, siinä ei henk. koht loukata ketään.

        Minun kokemukseni on erillainen, olen kokenut sitä että kaikilla muilla on nimi, jopa niillä alle 18-vuotiailla TYTÖILLÄ. Mutta minä olen vaan "tuo tyttö". Vaikka minut tunnettiin jo ja yhteistä työskentelyä oli takana kauemmin. Sanoisin että se on vähättelyä kun kaikki muut ovat nimellisiä ja yksi on vaan tyttö tai poika.
        Tai sitten esimerkiksi kokouksessa huudellaan toiselle "Hei tyttö, tuo kahvia" (tai poika) ilman että tähän sisältyy paikan omaa huumoria.


      • Juuri näin..

        ..eli ne jotka itse käyttävät termiä toista loukkaavasti ja vähättelevästi, kuvittelevat, että niin tekee kaikki muutkin.. eli peiliin katsomisen paikka.

        Mitä tulee tuohon jonkun esimerkkiin, että "haeppa tyttö kahvia", niin jos siinä tilalla olisi "haeppa Lissu kahvia", niin eihän tuossa ole kyse lainkaan samasta asiasta. Tuollaisessa tilanteessa sanotaan tietenkin "toisitko Lissu kahvia, kiitos". Tytöttelyä voi sen sijaan käyttää, jos tulet toimistolle ja paikalla on vain naisia ja kysyt "sattuisko tytöillä olemaan kahvia", sen sijaan, että kysyt "sattuisko naisilla olemaan kahvia".

        Suurin osa naisista näyttää ymmärtävän tytöttelyn liittyvän nuorekkuuteen ja myös ymmärtävän sen missä kohtaa tuollaista termiä käytetään, eli naisten tai miesten kohdalla käytetään tyttöjä tai poikia. Meillä on töissä varaston poikia ja toimiston tyttöjä, keski-ikä jossain 45-50 korvilla molemmin puolin, eikä tunnu olevan kellekään ongelma.


    • kerta kiellon päälle

      Riippuu asiayhteydestä. Työelämässä ja politiikassa missä ihminen on laumaeläin ja siellä ollaan hierarkisessa arvoasetikossa, niin tytöttely ja pojittelu on alentavaa. Sillä osoitetaan toiselle alempaa arvoa.

      Vapaa-aikana asia on erikseen. Ne naiset jotka ei laita pahakseen tytöttelyä, hyväksyy sen (huonouttaan) vain siksi koska eivät vapaa-ajan syistä tunne itseään kovin freesiksi. Pysytään työaikana oikeissa henkilön nimissä ja on kohteliasta sanoa naiset ja herrat/ naiset ja miehet. Ja ainahan voi itse esittäytyä ja kysyä samalla toisen nimeä.

      Kohteliaisuus ja arvon antaminen tekee ilmapiiristä turvallisen. Pidetään etiketistä edes hiukan kiinni. Ei tarvii olla suolamuikku, mutta kohtelias pitää olla. Miettikää ny vähän miltä toisesta tuntuu

      ps. Pekkarinen olis voinu puhua kauluksista tai takin liepeistä eikä ryntäistä tai sermin taustoista. Tää on samaa kastia. Miehet ja Naiset, AJATELKAA!!!

    • Onhan mulla nimikin

      Aika vähän tuntui tytöttely tällä palstalla muita haittaavan, mutta itse inhoan, jos minua kutsutaan tytöksi. Olen tarkka siitä, etten itse tytöttele tai pojittele (tai tädittele tms.) vieraita tai puolituttuja ihmisiä (kaverit ja ystävät ovat oma juttunsa), eihän toisen huomion saamiseen tarvitse mitään erityistä sukupuolikommentointia (vrt. "hei poika, tiedäksä..", "hei anteeksi, tiedätkö..")! Olkoonkin joku kompleksi asian suhteen, mutta minusta se on huonoa käytöstä.

    • 15+6

      Itse olen huomannut sen, että pojittelu alkaa saman tien kun siirrytään perinteisiin sukupuolirooleihin. Tyypillinen esimerkki: neukkarissa pitää syystä tai toisesta siirrellä huonekaluja. Kaikki jotenkin automaattisesti olettavat, että kantohommat kuuluvat miehille, vaikka nämä olisikin sinne palkattu tekemään istumatyötä koneen edessä, ja tämä sukupuolistereotypia ja syrjintä tuodaan esiin esim. sanoilla "siirtäkääs pojat tuota pöytää pois tieltä". Samoille miehille ei normaalisti sanota "näyttäkääs pojat sitä uutta tarjouslaskelmaa".

      Itse en tytöttele ketään, jota en tunne erityisen hyvin. Työpaikalle se ei kuulu (enää) ollenkaan.

    • myyjänä

      Tietyissä tilenteissa tytöttely on ok, kuten esimerkiksi "toimiston tytöt". En kuitenkaa pidä siitä jos työyhteisön vanhemmat naiset ja miehet tytöttelevät minua. Se tuntuu hieman alentavalta. Olen 25-vuotias ja työskentelen myyjänä. Hyvin useasti vanhemmat mies asiakkaat tytöttelevät minua. Hei tyttö! huutelua kuulee aika paljon. Myyjäksi kutsuminen olisi parempi.

    • työpaikan.neidit

      Tunnen muutamia "miehiä" (niillä on jalkovälissä ne mitä naisilla ei ole), mutta eivät ne mitään MIEHIÄ ole. Näitä suunsa repijöitä. Ollaan työpaikoilla tekemässä omien puheiden mukaan vaikka minkälaisia suuria tekoja. Vastuunalaisissa paikoissa ovat, mutta eivät ne mitään vastuuta ota. Silloin kun isoja herroja tulee paikalle niin kyllä kehuta retostellaan. Loppujen lopuksi sitten mennäänkin naisten selän taakse piiloon.

      Näitä tyhjänpäiväisiä omahyväisiä kiemurtelijoita joutaakin ei vain tytötellä vaan myös neiditellä.

    • lksdjfglk

      Ei se sana, vaan miten se sanotaan.

    • Anonyymi

      Tytöttely aikuisen naisen kyseessä ollen, on vähän sama, kuin sanoisit suksia lastensuksiksi. siis ettei niillä lastensuksilla voi hiihtää.
      Aikuinen nainen, joka on töissä ja hoitaa hommansa, omistaa etunimenkin- mikä estää käyttämästä sitä?
      Itse otin jo aikaa sitten puheeksi tytötelleen kanssa asian, ihan asiallisesti. Tytöttely loppui, käytämme etunimiä töissä.

    • Anonyymi

      Ei se sana, vaan miten se sanotaan.

    • Anonyymi

      Osuva kommentti suksista. Naisten viestijoukkue (hiihto) tytötteli keskenään toisiaan. Siinä mestarihiihtäjä alentaa toista.

    • Anonyymi

      No siis kyllähän tuohon paljon törmää ja antahan se se tyttöttelijästä täysin törpön kuvan. Siinäpä se suurin vaikutus itseeni on. En mä siitä vaivaudu loukkaantumaan tai sen kummemmin ala analysoimaan. Kunha totean itsekseni, että jaahas taas yksi tuon tyylinen idiootti. Toki sellainen aina vaikuttaa kanssakäymiseen jatkossa ja ko. tyyppi joutuu sinne laitapuolelle - ihmiset, joiden kanssa hoidetaan pakolliset asiat (ehkä jopa korostetun) asiallisesti ja muutoin heihin ei kiinnitetä huomiota.

      • Anonyymi

        Ai niin ja ikää minulla on nyt 40. Tytöttelyä olen joutunut kuuntelemaan koko työurani, mutta ei onneksi kovin suuressa määrin. Se on aina ollut yhtä v.ttumaista,mutta valtaosa miehistä on onneksi fiksuja ja osaa puhutella ihmisiä heidän nimillään. Rehellisyyden nimissä täytyy myös todeta, että kyllä naisetkin osaavat toisiaan tytötellä ja se on aivan yhtä tökeröä käytöstä.

        Tavallaan ymmärrän toki sen, että näytän ikäistäni nuoremmalta. Ihmisillä tosin on aina ollut vaikeuksia hahmottaa minun ikääni. Teininä luultiin parikymppiseksi ja nykyään luullaan parikymppiseksi.


    • Anonyymi

      Suuret on murheet.

    • Anonyymi

      Kyllä loukkaa, olen 31 vuotias 12 vuotiaan esiteinin äiti ja elämässäni nähnyt enemmän kuin moni 50 vuotias, kun takana päin on jo 22 vuotinen työurakin niin kyllä minun elämän historialla on oikeutettu jo siihen että kutsutaan naiseksi ei miksikään tytöksi. Tytöttelyt on 20 vuotiaille ja sitä nuoremmille. Minä haluan tulla jo teitiellyksi ja sukunimeltä kutsutuksi. Etunimeltä kutsumisenkin koen loukkaavaksi, kun se on liian tuttavallista.

    • Anonyymi

      Miehistä ei puhuta poikina... se on kai alentavan kuuloinen ilmaisu... eikö? Mut nainen on tyttö... voisi olla myös neito... kun nainen vanhenee, siitä tulee akka.. muija ainakin kun on avioitunut... mistä tämä muutos tulee...

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      147
      10762
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3053
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      207
      2871
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1888
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1666
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1607
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1516
    Aihe