Kuumat ammatit

.......

Miehille kysymys: Mitä ammatteja edustavat naiset ovat mielestänne kiinnostavia? Ja kuinka suuri on ammatin merkitys?

Naisille kysymys? Mitä ammatteja edustavat miehet ovat mielestänne kiinnostavia? Ja kuinka suuri on ammatin merkitys?

34

1442

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • merkus_I

      Ei naisen ammatilla ole väliä, kunhan pystyy elättämään ittensä.

    • "Miehille kysymys: Mitä ammatteja edustavat naiset ovat mielestänne kiinnostavia?"

      DI:t, tekniikan tohtorit, matemaatikot, fyysikot, luonnontieteilijät, mielellään useampi tutkinto näiltä aloilta. Itse olen opiskellut sillä periaatteella että useampi maisterin tutkinto on parempi kuin yksi tohtorin tutkinto.

      "Ja kuinka suuri on ammatin merkitys?"
      Suuri. Sillä en halua olla missään tekemisissä tiettyjen ammattiryhmien kanssa. Näitä löytyy akateemisilta aloilta runsaasti.

      • Niin, piti vielä sanoa, että naisen työ ei kiinnosta minua pätkääkään, parempi olisi jos ei olisi mitään työtä. Olen itse ainakin opiskellut sillä periaatteella, että opiskelut menevät vain itseni kehittämiseen, eikä töillä ole mitään merkitystä.


      • m36-intj kirjoitti:

        Niin, piti vielä sanoa, että naisen työ ei kiinnosta minua pätkääkään, parempi olisi jos ei olisi mitään työtä. Olen itse ainakin opiskellut sillä periaatteella, että opiskelut menevät vain itseni kehittämiseen, eikä töillä ole mitään merkitystä.

        Jaa no, taisin olla liian hätäinen. Jos nainen toimii esim. tutkijana jollakin rehellisellä alalla (yllämainitut), niin tutkimusongelmat ja -asetelmat saattavat olla mielenkiintoisia.

        Tosin olen huomannut että lähes kaikki tutkijat fiksaavat tuloksena etukäteen, joten vaikka minulla olisi jotakin järkevää sanottavaa, niin sillä ei ole merkitystä. Tutkimuksen rahoittajat ne yleensä sanelevat tulokset etukäteen, ja tulokset sitten käytetään kaupalliseen tarkoitukseen. Sen vuoksi en ole hirveän innostunut nykytutkimuksesta, perusrahoitus vapaaseen tutkimukseen yliopistoilla on usein surkea.


      • m36-intj kirjoitti:

        Jaa no, taisin olla liian hätäinen. Jos nainen toimii esim. tutkijana jollakin rehellisellä alalla (yllämainitut), niin tutkimusongelmat ja -asetelmat saattavat olla mielenkiintoisia.

        Tosin olen huomannut että lähes kaikki tutkijat fiksaavat tuloksena etukäteen, joten vaikka minulla olisi jotakin järkevää sanottavaa, niin sillä ei ole merkitystä. Tutkimuksen rahoittajat ne yleensä sanelevat tulokset etukäteen, ja tulokset sitten käytetään kaupalliseen tarkoitukseen. Sen vuoksi en ole hirveän innostunut nykytutkimuksesta, perusrahoitus vapaaseen tutkimukseen yliopistoilla on usein surkea.

        Käväisin tänään eräässä tutkimuslaboratoriossa. Siellä tehtiin ilmeisesti rehellistä tutkimustyötä, jota meille esiteltiin. Melkoinen meininki siellä, vastaan tuli tutkijoita, joilla on tennarit jalassa, farkut tai verkkarit ja t-paita vakiovarusteena. Joku tutkijoista oli työskennellyt yömyöhään, eikä sitten viitsinyt saapua paikalle tänään, vaan oli nukkumassa. Laboratorion esimies oli vähän huolissaan ryhmäkurista, varmaan oli vähän vaikeaa saada heitä pysymään kurissa.

        Naisia ei ollut paikalla, paitsi pari rumaa ryhmän jäsenistämme, toinen lisäksi lihava. Jos ala kuulostaa teknis-luonnontieteelliseltä alalta, niin se on sitä. Ammattina saattaa olla hauska, mutta kauniista naisista ei kannata haaveilla. Ne tutkijat olivat kyllä ATM:iä lähes kaikki.


    • eipä väliä

      Naisen ammatilla ja statuksella ei ole minulle merkitystä. Enhän minä toisen ammatin kanssa suhdetta halua. Toki olisi hyvä, ettei työntakia joudu olemaan poissa kotoa.

    • jaajoo66666666666

      Naisen ammatti on todellakin jokseenkin yhdentekevä asia. Se on että jos on joku akateemisuudellaan ja suurilla tuloillaan ökyilevä tyyppi niin se on turn-off.
      Mukavana ammattina naiselle tulee yhtäkkiä mieleen vaikkapa maatalouslomittaja.

    • "Mitä ammatteja edustavat naiset ovat mielestänne kiinnostavia?"
      Sillä ei ole mitään merkitystä... joskin jos se on aikuisviihdettä niin sit tulee hylky.

      "Ja kuinka suuri on ammatin merkitys?"
      Tuolla edellisellä niin aika suuri.

    • M i e s

      Luovalla alalla olevat naiset ovat yleisesti ottaen kiinnostavimpia ja uraohjukset vähiten kiinnostavia, ammatilla ei sinänsä niin väliä. Ammatilla ei ole mitään merkitystä, jos nainen osaa relata välillä, eikä ole taipuvainen burnoutteihin.

      • Mies 2 - The Revenge

        Samaa mieltä. Ja jos nainen joutuu työnsä puolesta vetämään tiettyä roolia tai jos työ on hirvittävän stressaavaa, niin se saattaa vuotaa sitten yksityselämän puolellekin. Tosikot ja stressaavat uraohjukset ei kiinnosta.


    • ............

      Mun mielestä on hyvä, jos naisen ammatti osoittaa että nainen on todennäköisesti fiksu ja sivistynyt. Lisäksi on kiva, jos naisen ammatti on sellainen, ettei työpäivät veny 14-tuntisiksi. Esim. opettaja olisi tosi hyvä.

      • Huom.

        Opettajat tekevät kotona töitä yömyöhään harva se ilta. Varsinkin lukion opettajista ei ole paljon seuraa muulloin kuin kesällä.


      • ........
        Huom. kirjoitti:

        Opettajat tekevät kotona töitä yömyöhään harva se ilta. Varsinkin lukion opettajista ei ole paljon seuraa muulloin kuin kesällä.

        Eivät tee. Tiedän, koska molemmat vanhempani ovat opettajia. Toinen lukiossa, toinen AMK:ssa.


    • hbgvgf

      Naisen ammatilla ei ole pahemmin merkitystä. Tai mielummin ei sellaista ammattia, jossa naisella ei ole lähes koskaan vapaa-aikaa. Ja niin kuin joku toinen sanoi, niin mielummin ei mitään aikuisviihde naista. Mutta siis naisella ei minun puolestani tarvitse edes olla ammattia.
      Ihanne ammatti olisi ehkä taide-alalla, koska itsekin olen sillä alalla.

    • Cranky_geek

      Ei tolla oikeastaan ole suurtakaan merkitystä. Työaika on paljon merkityksellisempää, koska se vaikuttaa yhteiseen aikaamme. Esim. joku sairaanhoitajan ammatti on siinä mielessä ikävä, että kun on niitä yövuoroja, niin menee duuniajat ihan ristiin ja töitä saattaa olla myös viikonloppuisin. Sama jollain baarimikolla tai vaikka kaupan kassalla. Eli normi 8-16 työaika olisi varmaan työajan puolesta paras, eikä viikonloppu töitä ja jatkuvaa matkustelua tai hirveän pitkiä työmatkoja (yli 45min). Eikä mielellään sellaista duunia, josta nainen stressaa jatkuvasti ja on hirveän työtaakan alla. Väsynyt nainen on helpommin kärttyisä, eikä seksikään tahdo maistua.

      Plussaa voisi olla joku sikäli mielenkiintoinen ammatti, että naisella olisi usein kerrottavanaan hauskoja tapahtumia työpäivästään, joille sitten voisimme yhdessä nauraa työpäivän jälkeen. Tai vaikka joku josta on hyötyä myös arjen keskellä. Esim. kokki, parturikampaaja, sisustussuunnittelija tai hieroja. Tai joku tietotekniikkaan liittyvä ammatti, koska sitten meillä olisi enemmän yhteisiä intressejä joista olisi helppoa ja mielenkiintoista keskustella.

      Työaika vaikuttaa siis tapauskohtaisesti jossain määrin ja nuo muut seikat on vaan mukavia bonuksia, jos niitä sattuu olemaan.

      • ATMaster

        Kerroit omat ajatukseni asiasta niin hyvin, etten osaa tuosta enään paremmaksi vetää. Itsekkään en suuremmin välitä mikä naisen ammatti on, kunhan kykenee itsensä elättämään ja että työajat eivät syö liikaa yhteistä aikaa.


    • alyn_haamu

      Mäkissä ja muissa pikaruokaloissa on usein kauniita teininaisia töissä.

    • böönainen

      " Mitä ammatteja edustavat miehet ovat mielestänne kiinnostavia? Ja kuinka suuri on ammatin merkitys?"

      Kaikki älyä vaativat ammatit (lääkärit, professorit, tutkijat, kirjailijat [hyvät] ym.) plus näyttelijät ja muusikot.
      Ei ole kovinkaan suuri. Kunhan elättää itsensä ja pitää työstään.

      • buu!

        näyttelijät ja muusikot = tyhjätaskuja, ts.valtion tuella eläviä


      • .........
        buu! kirjoitti:

        näyttelijät ja muusikot = tyhjätaskuja, ts.valtion tuella eläviä

        Ei muusikot välttämättä ole tyhjätaskuja. Monella on soittamisen ohella jokin palkkatyö, ja niillä joilla menee hyvin menee hyvin.


      • ............
        ......... kirjoitti:

        Ei muusikot välttämättä ole tyhjätaskuja. Monella on soittamisen ohella jokin palkkatyö, ja niillä joilla menee hyvin menee hyvin.

        Jos soittaminen on harrastus, se ei ole ammatti. Palkkatyö on silloin ammatti.


      • ...........
        ............ kirjoitti:

        Jos soittaminen on harrastus, se ei ole ammatti. Palkkatyö on silloin ammatti.

        Ei sitä moni taida harrastuksena ajatella vaikka oliskin toinen työ. Ainakin jos jtn musiikillisia päämääriä on eikä vaan ajan kuluksi treenaa. Sitä paitsi tällaisella voi olla muusikon koulutus, et se siitä harrastelusta.

        Ja sivutoimisesta soittamisestakin saa rahaa (rojaltit, keikkaliksat).


      • tähh
        buu! kirjoitti:

        näyttelijät ja muusikot = tyhjätaskuja, ts.valtion tuella eläviä

        Näyttelijät nyt ei todellakaan ole tyhjätaskuja. Ainakaan ne, jotka työkseen sitä tekee.


      • täytyy myöntää

        että kyllä se niin on, että eniten sytyttää fiksut miehet, kuten lääkärit, muusikot, luonnontieteilijät, taiteilijat. Eniten jalat vie alta luovat miehet. Aaaaah. Siis oikeasti taiteelliset/luovat niin musiikissa kuin kuvataiteissa tai kirjallisuudessa, ei wannabet. Luovat ihmiset ovat hemmetin persoonallisia ja fiksuja, syvällisiä. Joskus jopa niin, että mielenterveys huojuu maniassa ja epätoivossa.....
        Toki tavalliset ammatit on jees ja tärkeitä. Useimmiten amispohjaisilla vaan on ikävä käytös ja huono yleistieto.


    • tämä_selvä

      miehenä vastaan että yläaste-opiskelijat ovat kiinnostavia :D

    • Lonkerovalas

      Kunhan lukiopohja löytyy. Amisämmät ei sytytä.

    • Mies1985

      Suorittaa elementary school graduaten tutkintoa. On työharjoittelussa jossain vapaasti valitussa paikassa.

    • 4+6

      Mitä ammatteja edustavat miehet ovat mielestänne kiinnostavia?

      Kiinnostavia ovat toki monet ammatit, mutta jos tässä edellytetään seurustelukumppanuuteen asti menevää kiinnostusta, niin miehen ammatin tulisi liittyä bisnesmaailmaan. Tuolloin yhteistä puhuttavaa ja ymmärrystä löytyisi parhaiten, eli työmatkat, ylityöt ja ajoittainen stressi olisi molemmille tuttua. Samoin tietynlainen etiketti ja elämäntyyli olisi tuttua sekä arvomaailma saman suuntainen. Olisi myös mukavaa, että miehellä olisi samanlainen elintaso sekä korkeakoulututkinto.

      Ja kuinka suuri on ammatin merkitys?

      Suuri. Kokemuksen takia yllä oleva mielipiteeni on vain vahvistunut. Nyt varmuudella tiedän, että seurustelusta alusvaatemallin, tutkijan, ammattiurheilijan, näyttelijän tai ammattimuusikon kanssa ei tule mitään.

      • näinpänäin

        Minua taas ei kiinnosta nainen, joka on seurustellut ammattiurheilijan, näyttelijän ja ammattimuusikon kanssa.


      • 4+6
        näinpänäin kirjoitti:

        Minua taas ei kiinnosta nainen, joka on seurustellut ammattiurheilijan, näyttelijän ja ammattimuusikon kanssa.

        Niinpä niin. Senhän huomaa jo tapailuvaiheessa, että kyseisten ammattien harjoittajien kanssa ei kannata edes aloittaa seurustelua. Vahinkoa ei siis ole tapahtunut ;)


    • tutkittu.

      Lääkäri, ope ja sairaanhoitaja on miesten mielestä seksikkäimmät ammatit.

    • kjb8y

      Komppaan niitä naisia, joille älyä ja luovuutta vaativat ammatit miehillä ovat hotteja. Periaatteessa tutkijat, mutta sielläkin riippuu, minkä alan miehestä on kysymys. Humanistit ovat kärjessä itselläni. Ja se taidepuoli sitten myös. Tai sitten on abstraktiotaso hallussa oli koulutus mikä tahansa, mutta harrastukset ja kiinnostuksenkohteet samankaltaiset kuin itsellä. Työ ja harrastus vie itseltäni paljon aikaa. Toivoisin kumppania, jolla myös riittää töissä vauhtia.

    • Outo kysymys

      Ei minua kiinnosta mitä nainen tekee työkseen, kunhan tienaa riittävästi omiin menoihinsa.

      Enemmän minua kiinnostaa nainen, jossa yhdistyy sopiva pään sisältö miellyttävään ulkokuoreen ja kivaan persoonaan.

    • Mies 37

      Ammatilla ei sinänsä ole suurta merkitystä. Olennaista on se, että itse pitää työstään.

      Vuosien varrella olen kuitenkin huomannut kiinnostuvani keskimääräistä useammin luokanopettajista ja lastentarhanopettajista. Luulisin asian taustalla olevan joitakin näitä ryhmiä yhdistäviä luonteenpiirteitä, jotka vetoavat minuun. En ole tainnut koskaan kunnolla ihastua minkään ns. kovan alan (esim. kauppatieteet, oikeustiede, insinööritieteet) edustajaan. Mutta koskaan ei pidä sanoa ei koskaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      112
      3047
    2. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      321
      2326
    3. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      155
      2212
    4. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      125
      2135
    5. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      95
      1491
    6. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      30
      1259
    7. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      117
      1158
    8. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      38
      1097
    9. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      59
      1084
    10. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      47
      891
    Aihe