Vhh ruokavalio ilman lihaa

Linde neiti

Kaipaisin neuvoja, olen aloittamassa karppauksen, mutta olen kasvissyöjä.
Kaikissa ohjeissa kehoitetaan vähentämään perunan, pastan, riisin ja leivän lisäksi hedelmiä ja tiettyjä kasviksia.

Pavuissa ja soijarouheessakin näyttää olevan melko paljon hiilareita.

Olen parin viikon ajan jo koittanut välttää hiilareita, mutta kyllä niitä väkisinkin tulee jokapäiväisessä ruuassa varmankin 50-150 g.

Nyt olen syönyt aamulla jogurttia ja lisäksi ruokalusikallinen leseitä. Lounaaksi fetasalaattia tai jotain kasviskeittoa, välipalaksi omena ja illalliseksi esim. sieni-kaalilaatikkoa/ kasviskeittoa/ soijapihvejä kasviksilla ja lisäksi iltapalaksi leipäjuustoa, rahkaa tai viiliä.

Vaikuttaako yhtään järkevältä? Tuntuu vaan, että proteiinia ei tule tarpeeksi ja kyllä nälkäkin vaivaa ajoittain. Kaiken hyvän lisäksi painossa ei ole tapahtunut kummoista muutosta.

7

1296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • joku vaan

      Ei kaikilla VHH:n muodoilla dissata hedelmiä eikä hiukan enemmän hiilihydraattia sisältäviä kasviksia kuten punajuurta tai porkkanaa. Googlaa eco-Atkins niin löydät tietoa kasvipohjaisesta karppauksesta.

    • 18+4

      Kasvissyöjillä, jotka eivät syö ollenkaan eläinkunnan tuotteita, on keskeinen ongelma riittävä välttämättömien aminohappojen saaminen. Tämä onnistuu kyllä kasvikunnan tuotteillakin, mutta on valittava syötävät sen mukaan. Lisärajoitteita VHH:lla tuo se, että runsaammin hiilihydraatteja sisältävät ainekset on jätettävä pois.

      Sinä et kuitenkaan ole puhdas kasvissyöjä, koska syöt ainakin juustoa. Tämäkin helpottaa asiaa. Syötkö myös kanamunia ja muita eläinkunnan tuotteita lihaa ja kalaa lukuunottamatta?

    • Linde neiti

      Kiitos vinkeistä, tuo eco-Atkins oli ihan uutta minulle. Täytyypä googlata kunnolla ja etsiä lisää tietoa.

      Syön maitotuotteita ja munia, mutta en mitään millä on ollut silmät :D (ei listalla on siis kaikki lihat, kala, kana, äyriäiset)

      Karppaus tuntuu vaan niin paljon helpommalta lihansyöjien kohdalla. Kasvikunnan tuotteista tuntuu tulevan hiilareita väkisinkin, mutta eipä auta muu kuin katsoa finelistä vaan kasvisten hiilareita ja kaupassa lukea pakkausten kyljestä hiilarimääriä.

    • karppiatri

      Minulla oli aikanaan työkaveri joka oli ZEN-mies joka ei voinut periaatteensa vuoksi syödä mitään eläinkunnan tuotteita. Ainakin mies on saanut syödäkseen, koska nykyisin siitä pieniluisesta hintelästä miehestä näyttää turvonneen soijalla ja herneillä puolta suurempi rasvapallo.

    • Anonyymi

      Ylös

    • Anonyymi

      Onhan ketovegaaniutta olemassa, mikä jo käytännössä on haastavaa ottaen huomioon vegaaniset proteiinin lähteet, jotka ovat enemmän tai vähemmän prosessoituja. Googlaamalla ketovegaanin käsikirja, niin löytyy asiasta tietoa. Lakto-ovona vhh tai keto on vielä kohtuullisen helppoa, kun on juustot ja kananmunat mukana tuomassa proteiinia. Yhdistävä tekijä kasvisruokavalioissa ja ketossa/vhh:ssa on hh-määrä, joka voi nousta 35:een grammaan. Toki jos on karppi, niin hh on 50-100 g.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5046
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3317
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe