Hei, olisin halunnut kysyä, onko kukaan käyttänyt Sennaa (Cassia angustifolia) painonpudotuksessa?
Miten turvallista tuosta kasvista uutettu tee on, vai onko ihan myrkkyä? Itse sain sitä ulkomailta, Suomessa en ole siihen törmännyt.
Kiitos paljon jokaisesta vastauksesta!
Senna-tee
3
4794
Vastaukset
- Leenabla
Saksassa yleisessä käytössä ymmärtääkseni. Toin juuri mukanani Saksasta Apteekista ostetun 100 g pussillisen. Ohjeet oli että 5-6 teelusikallista 1,5 litraan vettä. Haudutetaan noin 10 minuuttia. Sen satsin kun juo niin johan suoli tyhjenee. Tulee pari kertaa kouristava olo masussa varoituksena ja usein joutuu käymään useitakin kertoja tyhjentämässä. Tätä otettaan vain enintään muutaman päivän pituisina kuureina, ei saa käyttää jatkuvasti. Eikä raskaana oleville.
Laidutuksen tukena toimii ja on hyvää. - härregyyyyd
Senna teellä ei ole mitään tekemistä laihdutuksen kanssa. Ei se, että suoli tyhjenee, ole lahtumista. Se on suolen tyhjentämistä. Sennatee vaikuttaa suolsiton seinämään aiheuttaen kouristuksenomaisen suolentyhjentämisen. Kun sitä käyttää tarpeeksi kauan, suolen normaali toiminta häiriintyy ja loppujen lopulta suoli lakkaa toimimasta. Kannattaa miettiä vähän, mikä sitten on edessä. Älkää hyvät ihmiset olko noin hirvittäväv höpsäjä, että pilaatte terveytenne moisella aineella. Ja vielä kerran: uloste EI ole rasvaa, se on pelkkää p---aaa. suolen tyhjentäminen EI ole lahtumista.
- Seil12
No kylähän se vilkastuttaa ruuansulatusta mikä heikentää energian imeytymistä elimistöön. Eli kyllä se epäsuorasti voi jonkin verran auttaa painonpudotuksessa. Mutta se on totta, ettei laksatiivisia tuotteita saa käyttää liikaa, jottei elimistö totu niihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1406663
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?1495749- 1234891
Moi kuumis.
Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.434500Milloin olisi sinun ja kaivattusi
Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?533895- 623071
Itkin oikeasti aamulla taas
Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.522966Minun rakkaani.
Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m242432- 422280
Naiselle hyvää viikkoa
olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢152197