Mitä et söisi treffeilä?

tv-tähti

Tarttisin vinkkejä kolmen ruokalajin illalliselle, jonka teen sokkotreffikumppanille. Jotain yksinkertaista ja simppeliä kun en oo mikään mestari, mut kuitenkin maistuvaa.

Mikä olisi totaalinen kauhistus treffeillä? Pesto hampaiden välissä? Spagetti rinnuksilla?

Alkuun ehkä joku keitto? Pääruuaksi risotto? Onkohan liian vaikea? Jälkkäriksi suklaata? JOtain jonka voi tehdä valmiiksi odottamaan.

Tätä juttua meinaan:
http://www.sub.fi/rakkaudellakatettu/

46

228

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • proletaari90

      Kakkaa, salaattia...

    • tv-tähti

      Hei, eikö kukaan osaa ehdottaa mitään?

    • Esim. näitä

      Ulosteita, pilaantunutta ruokaa, syötäväksi kelpaamatonta esim. lasinsiruja, sanojani, itseäni, lihaa (olen kasvissyöjä).

    • Kaikenlainen hampaitten väliin jäävä ja niihin tarttuva ruoka on ikävää treffeillä. - Samoin kaikki sellainen, jota on vaikea syödä siististi tai joka lähes edellyttää käsillä syömistä kuten hampurilaiset, siivet jne. Spagetin pystyy pilkkomaan haarukalla ja veitsellä, jos ei tahdo imutella niitä suuhunsa pitkinä ja ketsupin roiskuessa ympäriinsä. - Mitään kerma- tai jäätelöpohjaista jälkkäriä ei kannata tehdä, tai sitten ainakin laktoosittomista aineista. - Minulta jää syömättä ainakin kaalikeitto ja lihahyytelö :)

      • 11+19

        Spagettia ei koskaan syödä veitsellä ja haarukalla vaan haarukalla ja lusikalla.

        Eikä spagettia liioin syödä koskaan ketsupin kanssa...


      • Kullinaristi
        11+19 kirjoitti:

        Spagettia ei koskaan syödä veitsellä ja haarukalla vaan haarukalla ja lusikalla.

        Eikä spagettia liioin syödä koskaan ketsupin kanssa...

        Ei pidä paikkaansa!! Minä olen monesti syönyt veitsellä ja haarukalla ja ketsupilla. Olet siis väärässä!!


    • Itse ainakin laittaisin kaalikeittoa alkuruuaksi, sitten pihvit (porsaan/naudan ulkofilee) lohkoperunoiden/jonkun kastikkeen kera, ja lopuksi jälkiruuaksi ohukaisia. Vaihtoehtoisesti pihvit voi korvata esim. uunikalalla, eli kirjolohifilee, alle pakastesipuliperunoita, ja kermaa. Ja lisäksi tietysti paljon sitruunamehua muita kalamausteita mukaan. Lättyjen kanssa pitää olla mansikkahilloa, ja kermavaahtoa voi myös tarjota lisänä.

      Toinen suosikkini on italian pata keitetyillä perunoilla, mutta se ei ole niin hienoa ruokaa, mutta kuitenkin maistuvaa, ja vähällä vaivalla saa tehtyä. Pakasteesta voi myös ottaa esille keräämänsä syksyn sienet (itselläni on ainakin muutama kilo), ja loihtia niistä vaikka keittoja (esim. suppilovahverokeitto).

      Joku kesäkeitto alkuruuaksi olisi itselleni ainakin ihan katastrofi (maistuu sen verran pahalle, ihan ykkösluokan horror). Kaalikeitossa on kaikkea hyvää: se on edullista, siinä on lihaa, ja terveellisiä hiilareita. Ja ennen kaikkea maistuu hyvälle. Sopii VHH-dieettiin myös.

      • ????

        Kaalikeitto on varmaan sellainen ruoka, mistä monet ei tykkää. Eli mielestäni sitä ei kannata tehdä.


      • ???? kirjoitti:

        Kaalikeitto on varmaan sellainen ruoka, mistä monet ei tykkää. Eli mielestäni sitä ei kannata tehdä.

        Ne, jotka eivät pidä kaalikeitosta ovat nirsoja :) Myös kaalilaatikko ja kaalikääryleet ovat suosikkejani- Kesäkeiton sentään ymmärtää, kuka nyt haluaisi syödä maidossa uitettuja vihanneksia. Jäätelöä ei muuten kannata tarjota jälkiruuaksi, ellei se ole laadukasta kermajäätelöä. Nuo kasvirasvajutut maistuvat sen verran pahalle, etten itse ainakaan koske niihin.

        Pääasia on kuitenkin että kieli on kunnossa, eli jos katetta rupeaa olemaan kielellä, niin makuaisti on varmasti huonontunut, eikä makunautinto ole täydellinen vaikka mitä väsäisi. Kyseessä on jokin infektio kielessä, joka kerää sitä katetta, ja jos puhdasta arginiinia pitää kielellä, niin johan rupeaa kirvelemään, ja kieli saattaa ruveta vuotamaan verta, ja pintakerros menee sileäksi. Tuosta sitten puhdistaa kielen vähän kerrallaan.


      • ....
        m36-intj kirjoitti:

        Ne, jotka eivät pidä kaalikeitosta ovat nirsoja :) Myös kaalilaatikko ja kaalikääryleet ovat suosikkejani- Kesäkeiton sentään ymmärtää, kuka nyt haluaisi syödä maidossa uitettuja vihanneksia. Jäätelöä ei muuten kannata tarjota jälkiruuaksi, ellei se ole laadukasta kermajäätelöä. Nuo kasvirasvajutut maistuvat sen verran pahalle, etten itse ainakaan koske niihin.

        Pääasia on kuitenkin että kieli on kunnossa, eli jos katetta rupeaa olemaan kielellä, niin makuaisti on varmasti huonontunut, eikä makunautinto ole täydellinen vaikka mitä väsäisi. Kyseessä on jokin infektio kielessä, joka kerää sitä katetta, ja jos puhdasta arginiinia pitää kielellä, niin johan rupeaa kirvelemään, ja kieli saattaa ruveta vuotamaan verta, ja pintakerros menee sileäksi. Tuosta sitten puhdistaa kielen vähän kerrallaan.

        On lapsellista haukku toista nirsoksi, mikäli hänellä on erilaiset mieltymykset ruuan suhteen. Ne on makuasioita, joista on turha kiistellä. Fiksu ihminen tajuaa, että makuja on monelaisia.

        Itse en söisti kaalikeittoa, mutta kesäkeitto kelpaisi minulle.


      • .... kirjoitti:

        On lapsellista haukku toista nirsoksi, mikäli hänellä on erilaiset mieltymykset ruuan suhteen. Ne on makuasioita, joista on turha kiistellä. Fiksu ihminen tajuaa, että makuja on monelaisia.

        Itse en söisti kaalikeittoa, mutta kesäkeitto kelpaisi minulle.

        "Ne on makuasioita, joista on turha kiistellä."

        Kyllä niistä sopii kiistellä. Esim. tupakoitsijoiden makuaisti on ihan pilattu (eli heitä ei kannata kuunnella), ja sitten ovat ne suun taudit, kuten klamydia, jotka varmasti vaikuttavat makuaistiin. Katetta kielellä on myös monella, joka on myös merkki jostakin pahasta.

        http://www.hammaslaakariliitto.fi/suun-terveys/suun-hoito/sukupuolitaudit-suussa/


    • ei-nirso

      En suosittelisi hernekeittoa, mykyrokkaa tai jotain etanoita, sammakoita yms.
      Kaikki muu multa menis alas tarvittaessa paitsi veriruuat.

    • 19

      käsinsyöminen vois kyl rentouttaa... riippuu millaseen tunnelmaan pyritte. samoin jos teette osittain yhdessä.

    • Bon appetit

      Valmista sushiannos deittisi alastomalle vartalolle.

    • Itse en kyllä juuri tykkää mistään keitoista, tietty jotkut keitot menee mutta yleisesti ei... kasvis ruoka on kans negatiivinen asia, itteasiassa jos toinen on vegaani homma kaatuu jo siihen. Tulisesta tai kirpeästä ruuasta en tykkää myöskään.

      • ahdistunut kokki

        Kelpaako sulle jokin?


      • ahdistunut kokki kirjoitti:

        Kelpaako sulle jokin?

        Tottahan toki. Semmonen normi ruoka jossa on myös lihaa, ei pelkästään rehuja. Mut ei aivan noin kun se kuitenkin riippuu siltä miltä se maistuu, jos maistuu samalta kuten keitetty kaali tai raaka puolukka niin semmonen on nou nou... esim. italian salaatti on semmonen, jota en syö vaikka maksettais.


      • ahdistunut kokki
        itmies kirjoitti:

        Tottahan toki. Semmonen normi ruoka jossa on myös lihaa, ei pelkästään rehuja. Mut ei aivan noin kun se kuitenkin riippuu siltä miltä se maistuu, jos maistuu samalta kuten keitetty kaali tai raaka puolukka niin semmonen on nou nou... esim. italian salaatti on semmonen, jota en syö vaikka maksettais.

        Et siis pidä ruoka-aineiden sotkemisesta keskenään. Kasvisruoasta saa huijattua liharuoan monin keinoin :)


      • .....
        itmies kirjoitti:

        Tottahan toki. Semmonen normi ruoka jossa on myös lihaa, ei pelkästään rehuja. Mut ei aivan noin kun se kuitenkin riippuu siltä miltä se maistuu, jos maistuu samalta kuten keitetty kaali tai raaka puolukka niin semmonen on nou nou... esim. italian salaatti on semmonen, jota en syö vaikka maksettais.

        Miten määrittelet normi ruuan?


      • ..... kirjoitti:

        Miten määrittelet normi ruuan?

        No se on semmosta jota tulee syötyä usein. Jokaisellahan se on tietenkin erilaista kait? Mut mulla se tarkottaa perus kotiruokaa, ei sen ihmeempiä. Kuten kuori perunoita jauheliha kastikkeella, makaronia ja paistettua makkaraa, jne..


      • ahdistunut kokki
        itmies kirjoitti:

        No se on semmosta jota tulee syötyä usein. Jokaisellahan se on tietenkin erilaista kait? Mut mulla se tarkottaa perus kotiruokaa, ei sen ihmeempiä. Kuten kuori perunoita jauheliha kastikkeella, makaronia ja paistettua makkaraa, jne..

        Perunamuusia ja lihapullia porkkanaraasteen kanssa (seassa rusinoita) ja maitoa? Jälkkäriksi lättyjä ja mansikkahilloa mehun kanssa?


      • ahdistunut kokki kirjoitti:

        Perunamuusia ja lihapullia porkkanaraasteen kanssa (seassa rusinoita) ja maitoa? Jälkkäriksi lättyjä ja mansikkahilloa mehun kanssa?

        Tuo kuulostaa herkulliselta ;)


      • ahdistunut kokki
        itmies kirjoitti:

        Tuo kuulostaa herkulliselta ;)

        Tietysti, kun mää sen teen :)

        Kermavaahtoa olisin lisännyt hillon viereen hiukan, mutten ollut varma, olisiko se ollut jo sitten kelvotonta, koska sulaa hiukan.

        :D


    • bvcbcfd

      Teet tietenkin sitä mitä osaat itse tehdä parhaiten ja kuvittelet toisenkin siitä pitävän.

      Jälkiruuaksi kannattaa valita joku simppeli ja varma vaihtoehto. Pääruuaksi sitä omaa suosikkia ja alkuruokaan voit kokeilla jotain uutta.

    • Chef Polanski

      Aperitiivina tarjoat quaaludeilla terästettyä valkkaria. Pääruokana tiedät kyllä mitä. Jälkiruoan pyyhkiköön poskiltaan matkalla kotiin.

    • Kaheli77

      Mämmiä!

      Kaheli77

    • Ei kissanlihaa

      Kissanlihaa en suostu syömään. Eikä kissanlihansyöjien tai kissanvihaajien kanssa edes mitään terveenä tule.

      • Vitun iPad

        Ei "terveenä" vaan "treffejä". Vitun Steve Jobs, luulee tietävänsä paremmin mitä haluan kirjoittaa.


    • WhiteMoment-

      Mitä en söisi? Maksalaatikkoa,kaalikääryleitä, kaalilaatikkoa/-keittoa, hyiks..

      Itse laittaisin alkupalaksi etanoita valkosipulivoissa ja sinihomejuuston kera.
      Sekä patonkia joilla dippailla jäljelle jäänyt voi etanapannusta.

      Pääruuaksi pekoniin käärittyjä naudan sisäfilepihvejä punaviinikastikkeella ja uuniperunoita kera salaatin.

      Jälkiruuaksi on hyväksi havaittu erilaiset juustot, keksit ja viinirypäleet ja hyvä valkoviini.

      Minusta ei ole vaikeaa tehdä mutta kukin tavallaan, miehelleni ainakin kelpaa :)

      • WhiteMoment-

        AI niin, pääruuan kanssa tietty sopiva punaviini :)


      • "Itse laittaisin alkupalaksi etanoita valkosipulivoissa ja sinihomejuuston kera"

        :(
        Ihan oikeasti, kuka viitsii syödä jotakin, jonka haju on samanlainen kuin viikon vanhat hikiset sukat.

        "Jälkiruuaksi on hyväksi havaittu erilaiset juustot, keksit ja viinirypäleet ja hyvä valkoviini."

        :(


      • WhiteMoment-
        m36-intj kirjoitti:

        "Itse laittaisin alkupalaksi etanoita valkosipulivoissa ja sinihomejuuston kera"

        :(
        Ihan oikeasti, kuka viitsii syödä jotakin, jonka haju on samanlainen kuin viikon vanhat hikiset sukat.

        "Jälkiruuaksi on hyväksi havaittu erilaiset juustot, keksit ja viinirypäleet ja hyvä valkoviini."

        :(

        Kuule hyvinkin moni ihminen, tuo aikas hyvää ruokaa eikä todellakaan haise pahalle. Äitini on kokki ammatiltaan ja voi sanoa, että ei tuo ole huono alkupala.
        Eikä tosiaankaan haise pahalle.

        Minä, mieheni, siskoni ja heidän perheensä ja moni muukin pitää etanoista ja juuri noine lisukkeineen.
        Olemmeko nyt mielestäni ihan sairaita ja epänormaaleja?

        Tiesitkös, että kyseessä on makuasia. En minäkään ala kyseenalaistaa, että kuka voi syödä maksalaatikkoa, millainen sellainen ihminen onkaan. Jos itse en pidä siitä ruuasta niin en koe olevani parempi ihminen kuin se, joka ko. ruuasta pitää.

        Koetko olevasi parempi?


      • Makuasia...
        m36-intj kirjoitti:

        "Itse laittaisin alkupalaksi etanoita valkosipulivoissa ja sinihomejuuston kera"

        :(
        Ihan oikeasti, kuka viitsii syödä jotakin, jonka haju on samanlainen kuin viikon vanhat hikiset sukat.

        "Jälkiruuaksi on hyväksi havaittu erilaiset juustot, keksit ja viinirypäleet ja hyvä valkoviini."

        :(

        Mitä napiset, kyse on makuasioista niin aiempi mainitsikin.

        Ihmisillä on eri maku ja kaikki ei pidä kaikesta. Ei se silti toisesta huonoa tee jos tykkääkin etanoista valkosipulivoissa ja homejuuston kera. Käsittääkseni etana on hienoa, ihan ravintolatason ruokaa.
        Vai lokeroitko sinä ihmiset sen mukaan mistä he tykkäävät?


      • "Itse laittaisin alkupalaksi etanoita valkosipulivoissa ja sinihomejuuston kera.
        Sekä patonkia joilla dippailla jäljelle jäänyt voi etanapannusta."

        No mulle tollainen alkupala olisi ihan painajainen. Inhoan sinihomejuusto ja mielestäni se pilaa kaikki ruuat, joihin sitä on laitettu. Jo pelkkä ajatus etanoliden syömisestä ällöttää, joten en sellaisia suuhuni laittaisi.

        En väitä, että kyseinen idea olisi välttämättä huono, mutta minulle se ei toimisi ollenkaan. Mutta kyseessähän on makuasia, joten toiset tykkää ja toiset ei.


      • WhiteMoment-
        kisu_87 kirjoitti:

        "Itse laittaisin alkupalaksi etanoita valkosipulivoissa ja sinihomejuuston kera.
        Sekä patonkia joilla dippailla jäljelle jäänyt voi etanapannusta."

        No mulle tollainen alkupala olisi ihan painajainen. Inhoan sinihomejuusto ja mielestäni se pilaa kaikki ruuat, joihin sitä on laitettu. Jo pelkkä ajatus etanoliden syömisestä ällöttää, joten en sellaisia suuhuni laittaisi.

        En väitä, että kyseinen idea olisi välttämättä huono, mutta minulle se ei toimisi ollenkaan. Mutta kyseessähän on makuasia, joten toiset tykkää ja toiset ei.

        Totta, makuasia nimenomaan.

        En oleta, että kaikki tykkäisi. Mutta jos tykkää joku niin kannattaa aina kokeilla :)
        Ja meidän perheessä kyllä monikin tykkää paitsi noh, pikkuveli ei.


      • WhiteMoment- kirjoitti:

        Kuule hyvinkin moni ihminen, tuo aikas hyvää ruokaa eikä todellakaan haise pahalle. Äitini on kokki ammatiltaan ja voi sanoa, että ei tuo ole huono alkupala.
        Eikä tosiaankaan haise pahalle.

        Minä, mieheni, siskoni ja heidän perheensä ja moni muukin pitää etanoista ja juuri noine lisukkeineen.
        Olemmeko nyt mielestäni ihan sairaita ja epänormaaleja?

        Tiesitkös, että kyseessä on makuasia. En minäkään ala kyseenalaistaa, että kuka voi syödä maksalaatikkoa, millainen sellainen ihminen onkaan. Jos itse en pidä siitä ruuasta niin en koe olevani parempi ihminen kuin se, joka ko. ruuasta pitää.

        Koetko olevasi parempi?

        "Kuule hyvinkin moni ihminen, tuo aikas hyvää ruokaa eikä todellakaan haise pahalle. Äitini on kokki ammatiltaan ja voi sanoa, että ei tuo ole huono alkupala. Eikä tosiaankaan haise pahalle."

        Homejuusto nyt yleensä haisee pahalle, en voi erehtyä, kun isäni piti joskus jääkaapissamme sinihomejuustoa. Olen joskus maistellut homejuustoa, ja todella pahalta maistuu. Alkuperäinen teesini on yksinkertainen: ihminen on kautta aikojen välttänyt syömästä pilaantuneita ruokia, joissa on hometta, koska siitä voi tulla aika sairaaksi. Homejuustoissa olevat homeet on tietysti viljeltyjä siten, etteivät ne ole niin haitallisia, mutta joka tapauksessa, se ei tee niistä yhtään houkuttelevampia.

        "Äitini on kokki ammatiltaan ja voi sanoa, että ei tuo ole huono alkupala.
        Eikä tosiaankaan haise pahalle."

        Vetoat auktoriteetteihin, siis tiettyihin ammattiryhmiin, eikä se tee argumentistasi yhtään sen vakuuttavampaa. Useimmat ammattiryhmät ovat sellaisia, että heidän mielipiteitään ei kannata ottaa vakavasti, siitäkin huolimatta että heillä on kokemusta alalta, koska tekevät asioita usein ellei ihan väärin, niin täysin väärin. Pahat hajut osataan kyllä peittää, miten olisi esim. kalaöljykapseleihin laitettu "deodorantti", joka peittää alleen elttaantuneen rasvan hajun.

        "Minä, mieheni, siskoni ja heidän perheensä ja moni muukin pitää etanoista ja juuri noine lisukkeineen. Olemmeko nyt mielestäni ihan sairaita ja epänormaaleja?"

        En väittänyt niin. Teidän tyylinne ei kuitenkaan ole yhteensopiva omani kanssa.

        "Tiesitkös, että kyseessä on makuasia. En minäkään ala kyseenalaistaa, että kuka voi syödä maksalaatikkoa, millainen sellainen ihminen onkaan. Jos itse en pidä siitä ruuasta niin en koe olevani parempi ihminen kuin se, joka ko. ruuasta pitää."

        Epäilen. Kyllä tuossa saattaa olla kyseessä jokin demonstraatio siitä että "minäpä olen hieno" kun tuollaista ruokaa syön. Tuossa suosittelemassasi ruuassa on kuitenkin paljon ongelmia. Joku saattaa pitää makua hyvänä, mutta homejuusto on kyllä sellainen, etteivät läheskään kaikki pidä siitä. Vaikka ruoka olisi hienoa ja kallista, mutta maistuu pahalta joidenkin mielestä, se on arvottomampaa heille, kuin joku halvempi ruoka.

        Lähtökohtaisesti pitäisin ainoana järkevänä tapana näissä asioissa kaivaa esille tutkimuksia, mistä löytyy riittävä otanta erilaisia koehenkilöitä, sekä ruokalajeja mitä heille tarjottiin, ja miten pidettyjä ne olivat. Luulisin, että esim. lihapullat ja perunasose olisivat korkealla listalla pidettyjen ruokien listalla, sen sijaan homejuustoateriat eivät olisi.

        Yksinkertaisen riskianalyysin mukaan tuntemattomille ei pidä ainakaan tarjota mitään kalliita ja hienoja ruokia, joiden suosio on epävarmaa, vaan halvempia ja turvallisempia vaihtoehtoja, jotka ovat yleisemmin suosittuja.

        Lopuksi haluaisin kiinnittää huomiota siihen että makuasiatkin saattavat pohjautua tiettyihin ongelmiin, eikä kaikkien mielipiteillä ole samaa painoarvoa. Esim. tupakoitsijoiden makuaisti on usein huono, ja he haluavat paljon mausteita, ja jos maustat ruuan heidän makunsa mukaisesti, muut eivät tule pitämään sitä. Sitten on muitakin ongelmia, kuten esim. karttakieli/muita kroonisia infektioita kielellä jotka heikentävät, tai vääristävät makuja suussa. Samaten ongelmia saattaa olla myös nenän suhteen. Näiden ihmisten mielipiteet eivät myöskään päde samalla tavalla terveisiin ihmisiin.

        "Koetko olevasi parempi?"
        Ainakin osaan ajatella asioita objektiivisesti. Lisäksi uskon, että jos ei tavallinen hyvä arkiruoka kelpaa jollekin, vaan pitää olla jotakin hienompaa usein, niin siinäkin on jotenkin ongelmallinen suhtautuminen asioihin. Se on rinnastettavissa huumeiden ja päihteiden käytön kanssa että pitää kokea koko ajan jotakin erilaista, uutta tai epätavallista. Lisäksi kaikki ruokahan kuitenkin jauhautuu samaksi sotkuksi mahalaukussa, ja ravintoarvot ovat elimistölle lopulta se tärkein asia.


      • WhiteMoment- kirjoitti:

        Totta, makuasia nimenomaan.

        En oleta, että kaikki tykkäisi. Mutta jos tykkää joku niin kannattaa aina kokeilla :)
        Ja meidän perheessä kyllä monikin tykkää paitsi noh, pikkuveli ei.

        Esim. homejuusto on sellainen ruoka-aine joka jakaa mielipiteitä todella paljon, toiset rakastavat sitä kun taas toiset eivät voi sietää ollenkaan. Mielestäni ei ole hyvä ajatus tehdä sellaista ruokaa, jota todella monet inhoaa, mikäli ei tiedä toisen siitä tykkäävän.

        Jollei toisen maku mieltymyksiä tiedä, niin tottakai mikä tahansa ruoka voi olla huono idea kun se voi olla juuri sellainen ruoka mitä toinen inhoaa. Mutta kuitenkin kannattaa välttää sellaisia ruokia tai ruoka-aineita mitä todella monet inhoaa, sillä todennäköisyys ettei treffikumppani pidä ruuasta on suuri. Joten esim. juuri sitä homejuustoa ei kannata ruokaan laittaa. Kaippa se nyt kuitenkin olisi kiva, jos ruoka maistuu molemmille? Tai ainakaan muhun ei sellainen ihminen tee vaikutusta, joka selvästi ajattelee vain omia mieltymyksiään.


      • WhiteMoment-
        m36-intj kirjoitti:

        "Kuule hyvinkin moni ihminen, tuo aikas hyvää ruokaa eikä todellakaan haise pahalle. Äitini on kokki ammatiltaan ja voi sanoa, että ei tuo ole huono alkupala. Eikä tosiaankaan haise pahalle."

        Homejuusto nyt yleensä haisee pahalle, en voi erehtyä, kun isäni piti joskus jääkaapissamme sinihomejuustoa. Olen joskus maistellut homejuustoa, ja todella pahalta maistuu. Alkuperäinen teesini on yksinkertainen: ihminen on kautta aikojen välttänyt syömästä pilaantuneita ruokia, joissa on hometta, koska siitä voi tulla aika sairaaksi. Homejuustoissa olevat homeet on tietysti viljeltyjä siten, etteivät ne ole niin haitallisia, mutta joka tapauksessa, se ei tee niistä yhtään houkuttelevampia.

        "Äitini on kokki ammatiltaan ja voi sanoa, että ei tuo ole huono alkupala.
        Eikä tosiaankaan haise pahalle."

        Vetoat auktoriteetteihin, siis tiettyihin ammattiryhmiin, eikä se tee argumentistasi yhtään sen vakuuttavampaa. Useimmat ammattiryhmät ovat sellaisia, että heidän mielipiteitään ei kannata ottaa vakavasti, siitäkin huolimatta että heillä on kokemusta alalta, koska tekevät asioita usein ellei ihan väärin, niin täysin väärin. Pahat hajut osataan kyllä peittää, miten olisi esim. kalaöljykapseleihin laitettu "deodorantti", joka peittää alleen elttaantuneen rasvan hajun.

        "Minä, mieheni, siskoni ja heidän perheensä ja moni muukin pitää etanoista ja juuri noine lisukkeineen. Olemmeko nyt mielestäni ihan sairaita ja epänormaaleja?"

        En väittänyt niin. Teidän tyylinne ei kuitenkaan ole yhteensopiva omani kanssa.

        "Tiesitkös, että kyseessä on makuasia. En minäkään ala kyseenalaistaa, että kuka voi syödä maksalaatikkoa, millainen sellainen ihminen onkaan. Jos itse en pidä siitä ruuasta niin en koe olevani parempi ihminen kuin se, joka ko. ruuasta pitää."

        Epäilen. Kyllä tuossa saattaa olla kyseessä jokin demonstraatio siitä että "minäpä olen hieno" kun tuollaista ruokaa syön. Tuossa suosittelemassasi ruuassa on kuitenkin paljon ongelmia. Joku saattaa pitää makua hyvänä, mutta homejuusto on kyllä sellainen, etteivät läheskään kaikki pidä siitä. Vaikka ruoka olisi hienoa ja kallista, mutta maistuu pahalta joidenkin mielestä, se on arvottomampaa heille, kuin joku halvempi ruoka.

        Lähtökohtaisesti pitäisin ainoana järkevänä tapana näissä asioissa kaivaa esille tutkimuksia, mistä löytyy riittävä otanta erilaisia koehenkilöitä, sekä ruokalajeja mitä heille tarjottiin, ja miten pidettyjä ne olivat. Luulisin, että esim. lihapullat ja perunasose olisivat korkealla listalla pidettyjen ruokien listalla, sen sijaan homejuustoateriat eivät olisi.

        Yksinkertaisen riskianalyysin mukaan tuntemattomille ei pidä ainakaan tarjota mitään kalliita ja hienoja ruokia, joiden suosio on epävarmaa, vaan halvempia ja turvallisempia vaihtoehtoja, jotka ovat yleisemmin suosittuja.

        Lopuksi haluaisin kiinnittää huomiota siihen että makuasiatkin saattavat pohjautua tiettyihin ongelmiin, eikä kaikkien mielipiteillä ole samaa painoarvoa. Esim. tupakoitsijoiden makuaisti on usein huono, ja he haluavat paljon mausteita, ja jos maustat ruuan heidän makunsa mukaisesti, muut eivät tule pitämään sitä. Sitten on muitakin ongelmia, kuten esim. karttakieli/muita kroonisia infektioita kielellä jotka heikentävät, tai vääristävät makuja suussa. Samaten ongelmia saattaa olla myös nenän suhteen. Näiden ihmisten mielipiteet eivät myöskään päde samalla tavalla terveisiin ihmisiin.

        "Koetko olevasi parempi?"
        Ainakin osaan ajatella asioita objektiivisesti. Lisäksi uskon, että jos ei tavallinen hyvä arkiruoka kelpaa jollekin, vaan pitää olla jotakin hienompaa usein, niin siinäkin on jotenkin ongelmallinen suhtautuminen asioihin. Se on rinnastettavissa huumeiden ja päihteiden käytön kanssa että pitää kokea koko ajan jotakin erilaista, uutta tai epätavallista. Lisäksi kaikki ruokahan kuitenkin jauhautuu samaksi sotkuksi mahalaukussa, ja ravintoarvot ovat elimistölle lopulta se tärkein asia.

        En koe olevani hienompi ihminen, joskus on kiva saada hienompaakin ruokaa. Olen ehdottomasti tavallisen kotiruuan kannattaja mutta mitäs pahaa siinä on,jos haluaa, harvakseltaan tosin, hienoa ruokaa. Yleensä me mieheni kanssa teemme erikoisempaa ruokaa vuosipäivinä ja muina juhlapäivinä. En kokkaile hienoja ruokia vieraille, tein menyyn vain sillä, että niin minä tekisin. Tietty tekisin vieraillekkin JOS tietäisin heidän varmasti pitävän siitä ruuasta.

        Enkä siis yleensä kokkaakaan ruokaa juuri muille kuin miehelleni ja jos porukoilla olen käymässä niin sielläkin, mutta ihan tavallista kotiruokaa.
        Bravuurini, jauhelihakeitto on ainakin tehnyt vaikutuksen moniin, niin perheeseen kuin vieraisiinkin.


      • WhiteMoment- kirjoitti:

        En koe olevani hienompi ihminen, joskus on kiva saada hienompaakin ruokaa. Olen ehdottomasti tavallisen kotiruuan kannattaja mutta mitäs pahaa siinä on,jos haluaa, harvakseltaan tosin, hienoa ruokaa. Yleensä me mieheni kanssa teemme erikoisempaa ruokaa vuosipäivinä ja muina juhlapäivinä. En kokkaile hienoja ruokia vieraille, tein menyyn vain sillä, että niin minä tekisin. Tietty tekisin vieraillekkin JOS tietäisin heidän varmasti pitävän siitä ruuasta.

        Enkä siis yleensä kokkaakaan ruokaa juuri muille kuin miehelleni ja jos porukoilla olen käymässä niin sielläkin, mutta ihan tavallista kotiruokaa.
        Bravuurini, jauhelihakeitto on ainakin tehnyt vaikutuksen moniin, niin perheeseen kuin vieraisiinkin.

        Ok. Ei mitään lisättävää.


    • Prööt prööt

      Palkokasvit (pavut, herneet jne.) pierettää, joten vältä niitä.

    • lolkijuh

      Itse en sokkotreffiseuralle tarjoaisi mitään monimutkaista. Entä jos tyyppi onkin ihan kauhea ja haluat hänestä nopeasti eroon. Ylipäätään sokkotreffit OMASSA KOTONA on ihan kauhea ajatus, kun ei tunne toista. Eli treffit julkisella paikalla ekalla kerralla ja mieluiten niin, että tavataan vaikka kahvilassa, jossa on helppo tavata eikä tartte pelätä, että toinen käy kimppuun tai yrittää mitään.

      Itse teen mielelläni ruokaa, mutta vasta sitten, kun suhde on oikeasti sellainen, että on ihastunut ja haluaa tehdä vaikutuksen. Ei silloinkaan tarvitse olla mikään kynttiläillallinen, vaan ihan normiruoka riittää esim. lasagnea salaattia, jälkkäriksi kahvit/tee ja vaikka palat suklaakakkua.

      Liian raskas ruoka alkaa väsyttämään ja ihmiseltä, jota ei tunne, kannattaa tietysti kysyä, että onko ruoka-allergioita, laktoosi-intoleranssia tai ylipäätään jotain, jonka suhteen on tosi nirso.

      Alkukeitto esim. tomaattikeitto tai kasvissosekeitto
      Pääruoka esim. risottoa
      jälkiruoka esim. valmiiksi tehtyä hyydykettä tai moussea.

    • tv-tähti

      Mahtavan paljon kommentteja!
      lolkijuhille kommenttina, että missään nimessä en ketään kotiini kutsuisi normaaliolosuhteissa, mutta tässä tapauksessa paikalla on myös tietysti ohjelman tekijät, joten ei tarvitse yksin kenenkään ääliön kanssa olla.

      Ei tässä ryppyotsaisesti elämän rakkautta etsitä, mutta kaikkeahan voi kokeilla. Vaikka sitten kumppanin hurmaamista ruoalla :)

    • 9+12

      Alkudrinkkinä Prosecco
      Sen kanssa tarjolle oliiveja ja patonkia oliiviöljyä ja balsamicoa

      Alkuruuaksi bataattikeitto

      Pääruuaksi uunilohta ja perunoita

      Ruokajuomana alku- ja pääruuan kanssa jokin Chardonnay

      Jälkiruuaksi valkosuklaamousse

      Kahvi avec

      En tekisi enkä haluaisi treffeillä ihan arkiruokaa.

    • "En tekisi enkä haluaisi treffeillä ihan arkiruokaa."

      Mutta nuo kyllä maistuvat vieläkin pahemmilta. Bataattikeitto ja oliivit ovat yöks. Viinit maistuvat kaikki pahalle, enkä ole niistä koskaan ole ollut innostunut. Samppanja on ok, ja se on täydellinen ruokajuoma, vaan sitä ei ole listallasi.

      Jos joku vielä tarjoaisi homejuustoa, niin katastrofi olisi täydellinen.

    • kaikkeaosataantehdä

      Ei mitään erikoisia ruokia laittaisi sokkotreffeillä. Melko helppoja, mutta hieman tavallisuudesta poikkeavaa, kotiruokamaista kuitenkin hieman juhlallisemmin tarjottuna ja miel.suurempi osa itsetehtynä...omatekoista lasagnea tai pizzaa, hieman erilaisempi tuoresalaatti jossa vaikka pähkinöitä juustoa ja muuta, voitaikinasta pasteijoita erilaisilla täytteillä, marjapiirakkaa ja vaniljakastiketta, erikoiskahvia ja itseleivottua pullaa, omatekoinen täytekakku......ja .omatekoisia drinksusekoituksia.

    • En söisi mitään tosi pahan makusta. Ei vaan olen kohteliaasti syönytkin. Mutta vastaan silti... Pahan makuista, Mitään tyyliä mieti helvetti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Olisiko sinulla mitään toiveita?

      Miten sinä toivoisit minun sinua lähestyvän? Mitään mitä olisi tosi hyvä tietää ennen sitä? Jos ei sen kummempia, niin
      Ikävä
      110
      3028
    2. Turun tunnin juna toteutetaan

      Köyhiltä viedään mutta tunnin juna Turkuun viedään läpi. Puhaltakaa PS nyt tämä poikki! https://www.hs.fi/politiikka/ar
      Perussuomalaiset
      321
      2316
    3. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      154
      2195
    4. Oletko kertonut tästä

      Meidän oudosta jutusta kenellekään? Olen kertonut ystävälleni, että olet saanut minut sekaisin…, mutta tästä hän ei tied
      Ikävä
      125
      2125
    5. huono vai hyvä juttu

      Miten ulkopuoliset reagoisivat jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä....?
      Ikävä
      94
      1475
    6. Poliisi etsii Leif Lindemannia

      https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-etsii-leif-lindemania-julkaisi-kuvan/8982310#gs.cec6zf Onko nähty jo tarhar
      Kokkola
      30
      1249
    7. Mitä mielestäsi on aito

      rakkaus? Miten sen kuvailisit?
      Ikävä
      117
      1158
    8. Hitsi että olet tyylikäs!

      Sinulla on upea näkemys ja oikeaa värisilmää. Hyvä etten melkein pudonnut polvilleni eteesi kun hämmästytit minut jällee
      Ikävä
      38
      1087
    9. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      59
      1074
    10. Ensi kerralla aion ottaa sinun kanssa

      Tuijotus kisan ja mitäs sitten tapahtuu jää nähtäväksi 🤩😃 Voi olla vähän hankalaa jos muita ihmisiä mutta odotelkoot s
      Ikävä
      47
      891
    Aihe