Eli mulla on ruumiinlämpö nykyään melkei joka mittauksella alle 36.. jotain 35,5-36 välillä, vaihtelee... Tänään mittasin 35,5.
Ei oo mitäänmuita oireita.. Väsymystä on mutta se johtunee siitä että on alle 2kk ikäinen vauva joka herättelee öisin. Myös raskausaikana ruumiinlämpö oli alle 36.
Aiemmin oon normaalisti mitannut jotain 36,4 ja siitä ylöspäin, siis normaalilämpönä itselläni.
Siitä tosin on aikaa kun oon viimeks mittaillu tota yli 36 lämpöä, kun yleensä mittaillu vaan sillon kun on kuumetta ollutkin.. Mut välil tullu tarkastettua onko kuumetta, kun ollu muita flunssan oireita, ja sillo usein ollu vähintää ton 36...
Raskausaikana olin alkuaikana flunssassa pari viikkoa, sillon lämpö nousi muutamana päivänä jopa yli 38.
Alhainen lämpö ei oo mulla aiheuttanut esim palelemista tms.
Mietin vaan että mistä mahtaa johtua?
Alhainen ruumiinlämpö
9
935
Vastaukset
- 35,5 astetta
Mulla sama juttu. Normaalilämpöni oli aikaisemmin n. 36,5 mutta sairastuttuani rintasyöpään se on ollut jatkuvasti n. 35,5, Läääkäri ei ottanut asiaan mitään kantaa eili sellaisia ovat nykyään isopalkkaiset tohtorit
- alilämpö
Sama minulla jo vuoden. Mitattu normaalilla mittarilla ja digi mittareilla niin 34.5.
Ruoka ja liikunta ok, kuten olo ylipäätään. Mistä tämä voi johtua? - 19vee
Voi olla ihan ominaista että on alhainen lämpö, eli ei hätää. Mutta sitten on näitä kilpirauhasongelmia, alhainen verensokeri....monta syytä.
Minulla homeasunnossa asuminen ennen aiheutti kamalaa palelua, 34 astetta oli silloin peruslämpö, piti olla monta sukkaa ja peittoa päällä yölläkin. Kun olin kuumeessa (silloin melkein koko ajan) lämpöni oli 36-38 astetta, eli elimistö pitää kuumetilaa jo alemmassa lämpötilassa.- Yks vaan
Joskus tuo liittyy lievään kilpirauhasen vajaatoimintaan. Onko kilpirauhanen tutkittu kunnolla?
- 19vee
Yks vaan kirjoitti:
Joskus tuo liittyy lievään kilpirauhasen vajaatoimintaan. Onko kilpirauhanen tutkittu kunnolla?
Joo niin kuin kirjoitin itsekin että ruumiinlämpö voi olla alhainen monesta syystä, eli esim kilpparien takia. Homeasunnossa olin kokonaisvaltaisesti sairas ja verikokeetkin olivat huonot. Joten vielä kerran, ette tiedä mihin se home pystyy, se jopa tappoi lemmikkimme asuntoon.
Mutta tässä tapauksessa voi tosiaan olla kilpirauhasongelmia tai vain pelkkä stressi, koska stressihormoni kortisoli muuttaa kehon lämmönsäätelykykyä, sitä sanotaankin Amerikassa "kuoleman hormoniksi" koska sillä on lukuisia vaikutuksia elimistöön.
- \____/
Itselläni liittyi hormonitoimintahäiriöön liian vähän ruokaa. Laitoin ravinnon kohdallensa (söin enemmän ja monipuolisesti), niin hormonitoiminta tasapainoittui, ja vilut katosivat.
- 15+3
Liikunnan vähyys myös alentaa kehon lämpöä.
- Ellet ole vielä test
Tee noiden sivujen testit niin saat vastauksia:
http://maitohappobakteeri.nettisivu.org/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244606- 883714
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313463075- 542657
- 512589
- 2032583
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322390- 1522318
- 311945
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1071521