Voisiko joku kertoa miksi

hddeewere

Jeesuksen piti tulla takaisin jo UT:n aikoihin eikä tullutkaan? Tätähän joku täällä jo kyseli. Eikös antikristuskin ole yhdistetty keisari Neroon? Miksi me täällä vielä joudumme palloilemaan, kun maailman piti jo loppua? Tämä syö itseltäni ainakin uskoa siihen, että Raamattua voisi pitää jonain muita korkeampana eepoksena.

25

98

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Raamattu ei missään kohden ilmoita Jeesuksen takaisintulon aikaa. Sensijaan Raamattu ilmoittaa, että sitä hetkeä ei tiedä yksikään ihminen, se on vain ja ainoastaan Jumalan tiedossa.
      Kristityn ihmisen on hyvä olla valveilla ja odottaa Jeesuksen tulua joka hetki, se pitää uskonelämän virkeänä ja elävänä.

• sama ap.

Raamatussa sanotaan monessa kohdassa, että lopunaika oli käsillä ja kaikki eivät edes ehdi kuolla. En nyt muista jakeita, mutta jossain keskustelussa ne oli poimittu esiin. Semmoinen kuva siitä tulee, että Paavali itse uskoi näin. Miksi nämä pitäisi ohittaa Raamattua lukiessa vain sen takia että loppua ei silloin tullut?

• Näissä "kaikki eivät ehdi kuolla"-kohdissa joihin viittaat on hyvä tutkia keihen Jeesus viittaa. Eli... "Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat."
        Sana "sukupolvi"(=genea) voidaan kääntää myös sanalla "suku,kukukunta", näin ollen se voi viitata juutalaiseen sukuun,kansaan. Juutalaisia ei ole saatu tuhottua hirveästä vuosisatoja jatkuneesta antisemitismistä huolimatta. Tai se voi tarkoittaa myös sitä sukupolvea joka elää niitä viimeisiä aikoja.

Paavalin kuten kaikkien kristittyjen on oltava valmiina Jeesuksen tuloon joka hetki, sillä sitä hetkeä me ihmiset emme tiedä.

• sama ap.
      • Raamatusta löytyy

vastaus myös tuohon esilletuomaasi. Näemme profetioiden täyttyneen Israelissa paljonlti, mutta vielä edessä on myös lisääkin, joten myös sinun kannattaa ottaa osaa Jeesuksen opetuksen mukaan.

• Mistä kohden luet, että Jeesuksen piti tulla takaisin ja UT:n aikoihin.
      En väitä, etteikö näin olisi todella voinut tapahtua.
      Itse asiassa näinkin olisi voinut tapahtua.
      Mutta kertoisitko, mihin tekstiin viittaat,
      niin voisin sittten yrittää vastata sinulle mahdollisimman täsmällisesti.

• Tekstit löytyvät

• Tekstit löytyvät kirjoitti:

Tästä on jo käyty/käydään vääntöä: http://keskustelu.suomi24.fi/node/10196745

Selaa hieman alaspäin niin aiheesta vääntävät diovmorf ja tetragrammiin-JHWH

Mutta tässä ainoa määre, minkä Jeesus antoi siitä,
        milloin Hän tulee takaisin maan päälle perustaakseen Israelille valtakunnan:
        "tästedes te ette näe minua, ennenkuin sanotte:
        'Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen."
        Kun Israel tämän tekee, Jeesus tulee takaisin maan päälle.
        Tämä olisi voinut tapahtua jo noin vuonna 70,
        Jos Israel noissa ahdistuksissa olisi kääntynyt Kristuksen puoleen.
        Mutta koska Israel ei näin tehnyt, Jeesus ei voinut tulla takaisin.

Mutta vielä koittaa tuo päivä, jolloin Israel ottaa vastaan Messiaansa.

Jos saisin tietää,
        mikä Sanan kohta erityisesti saa sinut (jos olet aloittaja)
        epäilemään Raamatun uskottavuutta tässä asiassa,
        niin mielelläni kävisin kanssasi läpi kyseistä kohtaa.

Tuossa ketjussa, jonka linkin annoit, oli sekoitettu eri tapahtumia toisiinsa,
        ja käsitteet olivat monelta hukassa. En tosin jaksanut ketjua läpi lukea.
        Mutta muutaman käsitteen laitin juuri tänä aamuna toiseen ketjuun:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/10235363#comment-52077847

• Selvää sanaa
        kalamos kirjoitti:

Jos saisin tietää,

http://uskotko.blogspot.com/2011/09/maailmanloppu-sen-ennustukset-ja.html

http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html

Milloin tulee maailmanloppu ja Jeesuksen toinen tulo?
        Matt. 24:3-35 "Ja kun hän istui Õljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki? ... Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus .. aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta .. ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat."
        Lukijaa muistutetaan, että Jeesuksen aikainen sukupolvi katosi noin 1900 vuotta sitten.
        Mark. 13:30 "Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat."
        Luuk. 21:32 "Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu."

Ajoittain arvellaan Jeesuksen tarkoittaneen 'sukupolvella' jotakin ihmissukupolvea väljempää käsitettä. Tämä selitys ei silti ole yhteensopiva Jeesuksen ja profeettojen lausuntojen kanssa --
        Matt. 16:28 -- Jeesus ilmoittaa ihmisjoukolle, että kaikki heistä eivät ehdi kuolla ennen Jeesuksen toista tuloa;
        Matt. 16:28 "Totisesti minä sanon teille: Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."
        Matt. 10:23 -- Jeesus tietää valistaa, että opetuslapset eivät ehdi edes käydä Israelin kaupunkeja loppuun, ennen kuin maailmanloppu tapahtuu.
        Matt. 10:23 "Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee."
        Mark. 14:61-62 -- Jeesus uhittelee papille, että myös tämä tulee näkemään Jeesuksen toisen tulon vielä elinaikanaan.
        Mark. 14:62 "Jeesus sanoi: Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä."

Raamatun muut profeetat ovat myös liikuttavan yksimielisiä maailmanlopun välittömyydestä;
        1. Joh. 2:17-18 -- Johannes tietää varoittaa mm. että "Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika."
        1. Tess. 4:15-18 -- Kirjoitettu muodossa "me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen."
        Paavali valistaa korinttilaisia, ettei heidän kannata enää mennä naimisiin maailmanlopun välittömyyden vuoksi, "Jos olet sidottu vaimoon, älä pyydä eroa; jos et ole sidottu vaimoon, älä pyydä itsellesi vaimoa." Paavali jatkaa;
        1. Kor. 7:29-31 "Mutta sen minä sanon, veljet: aika on lyhyt; olkoot tästedes nekin, joilla on vaimot, niinkuin ei heillä niitä olisikaan, ja ne, jotka ostavat, niinkuin eivät saisi omanansa pitää, ja ne, jotka tätä maailmaa hyödyksensä käyttävät, niinkuin eivät sitä käyttäisi; sillä tämän maailman muoto on katoamassa."

Lisää esimerkkejä maailmanlopun uskotusta välittömyydestä;
        Matt. 4:17 "Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."
        Mark. 1:15 "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle."
        1900 vuotta luvatun maailmanlopun jälkeen voimme vain ihmetellä, minne Ihmisen Poika jäi.

• ap
        kalamos kirjoitti:

Jos saisin tietää,

Ei ole se aloittaja (minä), mutta samaa asiaa tässä käsitellään kuitenkin.

• ap
        Selvää sanaa kirjoitti:

Matt. 24:3-35 "Ja kun hän istui Õljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki? ... Sillä niinkuin salama leimahtaa idästä ja näkyy hamaan länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tulemus .. aurinko pimenee, eikä kuu anna valoansa, ja tähdet putoavat taivaalta .. ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella. Ja hän lähettää enkelinsä suuren pasunan pauhatessa, ja he kokoavat hänen valittunsa neljältä ilmalta, taivasten ääristä hamaan toisiin ääriin. Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki nämä tapahtuvat."
        Lukijaa muistutetaan, että Jeesuksen aikainen sukupolvi katosi noin 1900 vuotta sitten.
        Mark. 13:30 "Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin nämä kaikki tapahtuvat."
        Luuk. 21:32 "Totisesti minä sanon teille: tämä sukupolvi ei katoa, ennenkuin kaikki tapahtuu."

Ajoittain arvellaan Jeesuksen tarkoittaneen 'sukupolvella' jotakin ihmissukupolvea väljempää käsitettä. Tämä selitys ei silti ole yhteensopiva Jeesuksen ja profeettojen lausuntojen kanssa --
        Matt. 16:28 -- Jeesus ilmoittaa ihmisjoukolle, että kaikki heistä eivät ehdi kuolla ennen Jeesuksen toista tuloa;
        Matt. 16:28 "Totisesti minä sanon teille: Tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan kuninkuudessaan."
        Matt. 10:23 -- Jeesus tietää valistaa, että opetuslapset eivät ehdi edes käydä Israelin kaupunkeja loppuun, ennen kuin maailmanloppu tapahtuu.
        Matt. 10:23 "Ja kun teitä vainotaan yhdessä kaupungissa, paetkaa toiseen; sillä totisesti minä sanon teille: te ette ehdi loppuun käydä Israelin kaupunkeja, ennenkuin Ihmisen Poika tulee."
        Mark. 14:61-62 -- Jeesus uhittelee papille, että myös tämä tulee näkemään Jeesuksen toisen tulon vielä elinaikanaan.
        Mark. 14:62 "Jeesus sanoi: Olen; ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvissä."

Raamatun muut profeetat ovat myös liikuttavan yksimielisiä maailmanlopun välittömyydestä;
        1. Joh. 2:17-18 -- Johannes tietää varoittaa mm. että "Lapsukaiset, nyt on viimeinen aika."
        1. Tess. 4:15-18 -- Kirjoitettu muodossa "me, jotka olemme elossa, jotka jäämme tänne Herran tulemukseen."
        Paavali valistaa korinttilaisia, ettei heidän kannata enää mennä naimisiin maailmanlopun välittömyyden vuoksi, "Jos olet sidottu vaimoon, älä pyydä eroa; jos et ole sidottu vaimoon, älä pyydä itsellesi vaimoa." Paavali jatkaa;
        1. Kor. 7:29-31 "Mutta sen minä sanon, veljet: aika on lyhyt; olkoot tästedes nekin, joilla on vaimot, niinkuin ei heillä niitä olisikaan, ja ne, jotka ostavat, niinkuin eivät saisi omanansa pitää, ja ne, jotka tätä maailmaa hyödyksensä käyttävät, niinkuin eivät sitä käyttäisi; sillä tämän maailman muoto on katoamassa."

Matt. 4:17 "Siitä lähtien Jeesus rupesi saarnaamaan ja sanomaan: Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle."
        1900 vuotta luvatun maailmanlopun jälkeen voimme vain ihmetellä, minne Ihmisen Poika jäi.

Juuri näin. Tätä minä juuri ihmettelen. Jeesus taisi luulla itsestään liikoja, maailmanloppu siirtyi tai sitten sitä ei koskaan tulekaan kristinuskon mukaisena.

Miksi pitäisi sivuuttaa kaikki nämä jakeet ja vain pitää kiinni siitä tavanomaisesta isosta kuvasta: nyt on lopunaika ja Jeesus tulee pian. Tätähän on hoettu niin kauan kuin minä muistan.

Toisaalta minä käyn tutkimusta toisaalla näistä kummittelu- ja demoniasioista, joten hanskoja en ole kristinuskon suhteen heittänyt maahan. Joka tapauksessa pidän ennemmin Luojaa todennäköisempänä kuin evoluutiota ja tyhjästä tähän pisteeseen kehittymistä pitkällä aikavälillä. Saa kait kuitenkin epäilläkin, kerran Kirjassa sanotaan tietyt asiat tietyllä tavalla.

• Kuolemasta vapaat
        Selvää sanaa kirjoitti:

Nimimerkille selvää sanaa 10.11.2011 16:22:

Minusta Jeesus sanoo tuossa asioita, joita tulee jossain vaiheessa historiaa tapahtumaan ja jatkaa sitten, että tämä sukupolvi (joka näkee nämä asiat) ei kuole, ennen kuin kaikki tämä tapahtuu. Yritin kopioida tekstisi ja vastasta, mutta siitä tuli yhdessä liian pitkä joten tässä vastakset:

Ottamalla vastaan Jeesuksen sovitustyön vastaan, siirrymme kuolemasta iankaikkiseen elämään. Uskovat elävät jo tässä ajassa iankaikkista elämää ja kuolemalla ei ole meihin valtaa, tämän Raamattu lupaa ja tästä Jeesus puhui mutta paikalla olijat eivät olisi voineet asiaa siinä vaiheessa ymmärtää, koska Jeesus ei vielä ollut noussut kuolleista. :)

Paavali lohdutti galatalaisia jotka surivat niitä, jotka olivat ehtieet nukkua pois enne JEesusken tulemista. Lue tarkasti 1. Tessalonikalasikirje luku 4.

• Kuolemasta vapaat
        Kuolemasta vapaat kirjoitti:

Nimimerkille selvää sanaa 10.11.2011 16:22:

Minusta Jeesus sanoo tuossa asioita, joita tulee jossain vaiheessa historiaa tapahtumaan ja jatkaa sitten, että tämä sukupolvi (joka näkee nämä asiat) ei kuole, ennen kuin kaikki tämä tapahtuu. Yritin kopioida tekstisi ja vastasta, mutta siitä tuli yhdessä liian pitkä joten tässä vastakset:

Ottamalla vastaan Jeesuksen sovitustyön vastaan, siirrymme kuolemasta iankaikkiseen elämään. Uskovat elävät jo tässä ajassa iankaikkista elämää ja kuolemalla ei ole meihin valtaa, tämän Raamattu lupaa ja tästä Jeesus puhui mutta paikalla olijat eivät olisi voineet asiaa siinä vaiheessa ymmärtää, koska Jeesus ei vielä ollut noussut kuolleista. :)

Paavali lohdutti galatalaisia jotka surivat niitä, jotka olivat ehtieet nukkua pois enne JEesusken tulemista. Lue tarkasti 1. Tessalonikalasikirje luku 4.

Anteeksi ajatustöppä äsken: Paavali lohdutti siis Tessalonikalaisia (tuli ajatusvirhe tuota pitkää teksitä kirjoittaessa) kun sitä teksitä välillä piti lyhentääkin :) 1. Tess. luku 4.

Mutta äskeisen pitkän viestin pääkohdat kiteytetysti (kieltämättä sekava kun siitä piti napsia välistä tekstiä pois)

* Jeesus puhui maailmanlopun ennen tapahtuvista isoista asioista ja sukupolvesta, joka tämän näkee.

* Kun taas Jeesus puhui paikalla olleille ja sanoi, että osa heistä ei tulisi näkemään kuolemaa ennen Hänen paluutaan, Hän vittasi kuolemaansa ja ylösnousemiseensa. Jeesushan ilmestyi kuoleman jälkeen heille ja ne jotka ottivat Hänet vastaan ja uskoivat Häneen ja pelastukseen Hänessa, siirtyivät uskossa kuolemasta elämään.

*********************************************************************************
        Näin käy jokaiselle uskoon tulevalle ja siksi kun sen "todella ymmärtää", uskoon tuleminen on usein valtavan ihana positiivinen muutos elämässä. En tarkoita ihme kokemuksia (niitäkin voi joillakinolla, koska olemme niin erilaisia ja koemme asiat eri lailla). Mutta kun on tehnyt päätöksen seurata Jeesusta ja rukoilee Jeesusta tulemaan sydämeen, ymmärtää, että siirtyy kuoleman vallasta iankaikkiseen elämään jo tässä ajassa. Onhan se mieletön asia. Ilman omaa ansiota.

Tämä pelastus tuli lahjaksi siis jokaiselle ihmiselle maailmassa ja tästä Jeesus puhui, mutta koska Hän ei ollut vielä kirkastunut, eivät ihmiset voineet sitä silloin ymmärtää. Kun Jeesus lupasi seuraajilleen, että Hän on kuoleman voittanut ja kuolemalla ei ole enää uskoviin valtaa, osa siis hänenkin aikalaisistaan saivat lahjaksi ianakaikkisen elämän. Sitä on Jumalan valtakunnan tuleminen maan päälle.

Toki koemme ihmisinä fyysisen kuoleman (tämä maallinen maja puretaan, 2.kirje Korinttilaisille, luku 5) mutta jo tässä ajassa siirrymme elämään ianakaikkista elämää Jeesuksen sovitustyön ansioista, ei omasta ansiosta kukaan (vaikka sellaisiakin "uskovia" löytyy, valitettavasti) Kukaan ihminen itsessään ei ole kelvollinen Jumalalle. Vain Jeesuksen sovitustyön kautta meillä on tie Isän luokse, minne Jeesus meni edeltäkäsin valmistamaan sijaa (Joh 14 - 15). Ja sieltä Hän on kerran tuleva noutamaan omansa ja sitä aikaa kukaan ei tiedä. Mutta me tiedämme, että kun näitä Jeesuksen ilmoittamia asioita alkaa tapahtumaan, vapautuksen aika on lähellä.

Jokainen, joka näin uskoo, tulee kokemaan vainoja, isompia ja pienempiä. Mutta Jeesus lupasi, että vainojenkin keskellä Hän antaa rauhan ja niin kyllä totisesti antaa. Joh 14. Vaikka kaikki ympärillä horjuu, Jeesuksen antama rauha sydämessä on maailman paras asia ja kun ihmettelet, miksi uskovilla on "jotain, mitä et ymmärrä, mistä ilo surunkin keskellä tai mistä sellainen usko ja ilo". Sen antaa Jeesus ja kun sen saa omistaa, sitä ei halua pois antaa.

• Olet erehtynyt

siihen samaan mikä oli myös Jeesuksen Immanueliksi syntyneenä vallitseva väärä käsitys että Jumalan valtakunta olisi tullut maanpäälle konkreettisesti jo silloin. Nyt elämme kuitenkin sitä Herrn päivän läheisyyttä, jolloin myös maan päälle laskeutuu Jeesusken tulemuksessa ihmisten keskuuteen Jumalan Kaupunki.

Ano ymmärrystä ja lue Raamattua anoen Jeesuksen nimessä kiittäen hyvästä Pyhän Hengen opetusta, niin saat hyvää Jumalan armossa ja totuudessa.

• fgdgdgdd

Raamatussa siis valehdellaan ja sen kirjoittajat valehtelivat tai uskoivat väärin?

Mistä niin päättelet, että nyt eletään sitä Herran päivän läheisyyttä kun ei silloin 2000 vuotta sittenkään? Sotia ja maanjäristyksiä on ennenkin ollut ja tässä sitä vain ihmiskunta lisääntyy. Nyt on 7 miljardia täynnä. Yksilöt kärsivät oman maailmanloppunsa, mutta ihminen lajina näyttää säilyvän vallan mainiosti.

• Ei Sana valehtele

Mutta esimerkiksi nimimerkin "selvää sanaa" tekstissä
        kaikki, mitä on lisätty Jumalan Sanaan, on valhetta.
        Ja sinunkin kommentissasi on valhetta heti ensimmäisessä rivissä.

• Raamatussa

ilmoitetut Jumalan antamat merkit osoittavat, samoin Aadamista asti Aabrahamiin ja edelleen Jeesuksen syntymään Immanueliksi ja nyt Jumala valtakunnan tulemukseen toisessa tulemuksessaan ja nämä on noin kahden vuosituhanne jaksoissa toisiinsa nähden, kuten Raamattu on opetettu. Toki tulee tuo laittomuuden Babylonian valtakunta pedon kuvineen ja merkkineen ja tarvitaan Jumalan voima opetukseksi ja rakkaudeksi Jeesusta kohtaan jokaiselle, joka toivonsa armoonsa laittaa.

• että näin tänään
        Ei Sana valehtele kirjoitti:

Mutta esimerkiksi nimimerkin "selvää sanaa" tekstissä
        kaikki, mitä on lisätty Jumalan Sanaan, on valhetta.
        Ja sinunkin kommentissasi on valhetta heti ensimmäisessä rivissä.

Miten niin kommenttini on valhe? Itsehän he uskoivat olevansa lopun aikojen hetkillä ja kaiken tapahtuvan pian jo silloin. Sehän nyt oli selvä: Nero vainosi heitä kuin elukoita ja roomalaiset tuhosivat Jerusalemin ja temppelin 70 jKr. siis samoihin aikoihin kun UT:n tekstitkin ovat alkaneet syntyä. Osa on kirjoitettu vielä 100 jKr jälkeen.

En ollut paikanpäällä näkemässä mitä tapahtui etkä myöskään sinä ollut siellä. Millä oikeudella sinä olet päättämässä mikä raamatunkohta on otettava kirjaimellisesti ja mikä vertauskuvannollisesti.? Mistä tiedät esim. mikä raamatunkäännös versio on oikea ja aito?

Ja mihinkään ruumiin ylösnousemuksiin en usko. Kuka sitä nyt tyhjää ilmaa, hiekkaa tai luujauhoa on nostamassa? Ennemmin sitten vaikka henkenä paratiisiin tai kadotukseen heti kuollessa. Vanhalla ruumiilla ei kukaan tee mitään, sen sanoo jo järkikinn.

• että näin tänään kirjoitti:

Miten niin kommenttini on valhe? Itsehän he uskoivat olevansa lopun aikojen hetkillä ja kaiken tapahtuvan pian jo silloin. Sehän nyt oli selvä: Nero vainosi heitä kuin elukoita ja roomalaiset tuhosivat Jerusalemin ja temppelin 70 jKr. siis samoihin aikoihin kun UT:n tekstitkin ovat alkaneet syntyä. Osa on kirjoitettu vielä 100 jKr jälkeen.

En ollut paikanpäällä näkemässä mitä tapahtui etkä myöskään sinä ollut siellä. Millä oikeudella sinä olet päättämässä mikä raamatunkohta on otettava kirjaimellisesti ja mikä vertauskuvannollisesti.? Mistä tiedät esim. mikä raamatunkäännös versio on oikea ja aito?

Ja mihinkään ruumiin ylösnousemuksiin en usko. Kuka sitä nyt tyhjää ilmaa, hiekkaa tai luujauhoa on nostamassa? Ennemmin sitten vaikka henkenä paratiisiin tai kadotukseen heti kuollessa. Vanhalla ruumiilla ei kukaan tee mitään, sen sanoo jo järkikinn.

Jeesuksen kertomat vertaustekstitkin ovat aina totta ihan sellaisenaan. Ei Jeesus valehdellut eikä kertonut satuja. Raamatun kirjoittajat eivät myöskään valehdelleet, eivätkä kirjoittaneet satuja.

Jos haluat keskustella jostain Raamatun kohdasta, mikä ei mielestäsi ole totta, niin kerro se kohta. Mutta katsotaan yksi kohta kerrallaan.

• että näin tänään
        kalamos kirjoitti:

Jeesuksen kertomat vertaustekstitkin ovat aina totta ihan sellaisenaan. Ei Jeesus valehdellut eikä kertonut satuja. Raamatun kirjoittajat eivät myöskään valehdelleet, eivätkä kirjoittaneet satuja.

Jos haluat keskustella jostain Raamatun kohdasta, mikä ei mielestäsi ole totta, niin kerro se kohta. Mutta katsotaan yksi kohta kerrallaan.

juurihan sanoin, että ei oltu kumpikaan näkemässä joten asia on siis uskovarainen. On joko uskottava todeksi tai epätodeksi. Tuo mitä taas sinä väität on väittää niitä faktaksi. Historiasta löytyy monta kiistanalaista asiaa, joita ei voi todistaa oikeaksi tai vääräksi, voi olettaa jommaksi kummaksi jonkinlaisella todennäköisyydellä. Torinon käärinliina on yksi tämmöinen.

Vieläkin ihmettelen ensinnäkin sitä miksi maailmanloppu ei tullut 2000 vuotta sitten ja miksi sitä yhä odotellaan. Onko jotain oikeitakin todisteita, että tämä kristinuskon sanoma vie tiekarttana maaliin asti? Siinä mielessä tämä on mielenkiintoista pohtia, koska jos jotakin uskoisin niin se olisi alkuseurakunta eikä Suomeen joskus 1000 jKr jälkeen perustettu kirkkokulttuuri kummallisine tapoineen.

juurihan sanoin, että ei oltu kumpikaan näkemässä joten asia on siis uskovarainen. On joko uskottava todeksi tai epätodeksi. Tuo mitä taas sinä väität on väittää niitä faktaksi. Historiasta löytyy monta kiistanalaista asiaa, joita ei voi todistaa oikeaksi tai vääräksi, voi olettaa jommaksi kummaksi jonkinlaisella todennäköisyydellä. Torinon käärinliina on yksi tämmöinen.

Vieläkin ihmettelen ensinnäkin sitä miksi maailmanloppu ei tullut 2000 vuotta sitten ja miksi sitä yhä odotellaan. Onko jotain oikeitakin todisteita, että tämä kristinuskon sanoma vie tiekarttana maaliin asti? Siinä mielessä tämä on mielenkiintoista pohtia, koska jos jotakin uskoisin niin se olisi alkuseurakunta eikä Suomeen joskus 1000 jKr jälkeen perustettu kirkkokulttuuri kummallisine tapoineen.

Alkuseurakunnasta sanotaan: "Ja he pysyivät apostolien opetuksessa".
        Tehdään samoin. Tuo apostolien opetus on meillä tallennettuna UT:iin.
        Ja se todellakin opettaa, että mikään tapakristillisyys ei meitä pelasta.

Ei hyödytä mitään, jos teemme jotain vain näön vuoksi.
        Ei auta monisanaiset rukoukset, ei säälittävät paastot,
        Ei auta vaikka osaisimme Raamatun ulkoa.
        Ei auta vaikka antaisimme ruumiimme poltettavaksi.
        Ei auta vaikka jakelisimme kaiken omaisuutemme köyhille.
        Ei auta vaikka puhuisimme enkelien kielillä.

Meitä voi auttaa ja meidät voi pelastaa vain Jeesus Kristus. Miksi, siksi, että Hän otti päälleen meidän syntimme. Hän kuoli noiden syntien tähden. Ja Hänet haudattiin, ja Hän nousi kuolleista. Ja koska Hän nousi kuolleista ja elää, me tiedämme, että Hän voi pelastaa myös meidät kuoleman vallasta.

Se, ovatko Torinon käärinliinat Jeesuksen käärinliinoja, ei meitä pelasta. Jos ne ovat, ja uskot sen, ei sekään sinua pelasta. Vain Jeesus voi pelastaa ihmisen. Ja Hän haluaa tehdä sen.

Jos et Häntä vielä tunne, niin sinun tarvitsee saada kohdata Hänet. Sinä löydät Hänet sieltä, missä vaikkapa vaan kaksi tai kolme on koolla Hänen nimessään. Siellä Hän on heidän keskellään.

Ehkä olet lukenut Raamattua. Muistatko Filippuksen. Jeesus kohtasi hänet ja sanoi: Tule ja seuraa Minua. Ja Filippus teki näin. Ja kohta Filippus tiesi, että Jeesus todellakin on luvattu Pelastaja.

Ja hän halusi, että muutkin saavat kokea sen, minkä hän oli kokenut. Filippus kertoi Natanaelille: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista." (Joh 1:45)

Natanael oli epäilijä, mutta myös etsijä. Niinpä Filippuksen oli helppo saada Natanael liikkeelle: "Tule ja katso!"

Kun Jeesus ja Natanael kohtasivat toisensa, tuli Natanael yhdestä Jeesuksen lauseesta vakuuttuneeksi siitä, että Jeesus todellakin on Israelin Kuningas.

Jos lähdet liikkeelle etsien Jeesusta, löydät Hänet varmasti. Sinä saat kohdata Hänet. Tavalla tai toisella Jeesus ilmaisee Itsensä sinulle niin, että tiedät, että Hän se on.

Jeesus ei ole tiekartta. Hän on itse tie. Hän kulkee rinnalla ja vie perille. Ja nyt kysymys kuuluukin vain, haluatko kulkea Hänen kanssaan yhtä matkaa.

Raamatu profetiat täyttyvät koko ajan. Edelleen tapahtuu ihmeitä ja merkkejä. Mutta vaikka joku kuolleista heräisi, ja kertoisi, että Jumalan taivas on olemassa, tai että kadotus on olemassa, niin ei se varsianisesti synnytä uskoa. Uskon synnyttää vain Kristuksen Sana.

• että näin tänään
        kalamos kirjoitti:

Alkuseurakunnasta sanotaan: "Ja he pysyivät apostolien opetuksessa".
        Tehdään samoin. Tuo apostolien opetus on meillä tallennettuna UT:iin.
        Ja se todellakin opettaa, että mikään tapakristillisyys ei meitä pelasta.

Ei hyödytä mitään, jos teemme jotain vain näön vuoksi.
        Ei auta monisanaiset rukoukset, ei säälittävät paastot,
        Ei auta vaikka osaisimme Raamatun ulkoa.
        Ei auta vaikka antaisimme ruumiimme poltettavaksi.
        Ei auta vaikka jakelisimme kaiken omaisuutemme köyhille.
        Ei auta vaikka puhuisimme enkelien kielillä.

Meitä voi auttaa ja meidät voi pelastaa vain Jeesus Kristus. Miksi, siksi, että Hän otti päälleen meidän syntimme. Hän kuoli noiden syntien tähden. Ja Hänet haudattiin, ja Hän nousi kuolleista. Ja koska Hän nousi kuolleista ja elää, me tiedämme, että Hän voi pelastaa myös meidät kuoleman vallasta.

Se, ovatko Torinon käärinliinat Jeesuksen käärinliinoja, ei meitä pelasta. Jos ne ovat, ja uskot sen, ei sekään sinua pelasta. Vain Jeesus voi pelastaa ihmisen. Ja Hän haluaa tehdä sen.

Jos et Häntä vielä tunne, niin sinun tarvitsee saada kohdata Hänet. Sinä löydät Hänet sieltä, missä vaikkapa vaan kaksi tai kolme on koolla Hänen nimessään. Siellä Hän on heidän keskellään.

Ehkä olet lukenut Raamattua. Muistatko Filippuksen. Jeesus kohtasi hänet ja sanoi: Tule ja seuraa Minua. Ja Filippus teki näin. Ja kohta Filippus tiesi, että Jeesus todellakin on luvattu Pelastaja.

Ja hän halusi, että muutkin saavat kokea sen, minkä hän oli kokenut. Filippus kertoi Natanaelille: "Me olemme löytäneet sen, josta Mooses laissa ja profeetat ovat kirjoittaneet, Jeesuksen, Joosefin pojan, Nasaretista." (Joh 1:45)

Natanael oli epäilijä, mutta myös etsijä. Niinpä Filippuksen oli helppo saada Natanael liikkeelle: "Tule ja katso!"

Kun Jeesus ja Natanael kohtasivat toisensa, tuli Natanael yhdestä Jeesuksen lauseesta vakuuttuneeksi siitä, että Jeesus todellakin on Israelin Kuningas.

Jos lähdet liikkeelle etsien Jeesusta, löydät Hänet varmasti. Sinä saat kohdata Hänet. Tavalla tai toisella Jeesus ilmaisee Itsensä sinulle niin, että tiedät, että Hän se on.

Jeesus ei ole tiekartta. Hän on itse tie. Hän kulkee rinnalla ja vie perille. Ja nyt kysymys kuuluukin vain, haluatko kulkea Hänen kanssaan yhtä matkaa.

Raamatu profetiat täyttyvät koko ajan. Edelleen tapahtuu ihmeitä ja merkkejä. Mutta vaikka joku kuolleista heräisi, ja kertoisi, että Jumalan taivas on olemassa, tai että kadotus on olemassa, niin ei se varsianisesti synnytä uskoa. Uskon synnyttää vain Kristuksen Sana.

Sepä se, en kuulu enää kirkkoon, kun en viitsi käydä siellä hokemassa ulkoa opeteltuja uskontunnustuksia. Kristinusko on jo mennyt pieleen siinä, että se on valjastettu sotavoimien ja valtion kanssa yhteen. Suuri osa ihmisistä on muka kristittyjä, mutta uskovaisia on vain prosentuaalinen osuus. Lisäksi nykyaikana on kirkkoon tullut mukaan ihmisten mielistely jäsenkadon välttämiseksi. Järkeä vai?

Mitenkäs sen Jeesuksen voi muka löytää muuta kuin alkamalla uskoa todeksi Raamatun tarinat?

Sepä se, en kuulu enää kirkkoon, kun en viitsi käydä siellä hokemassa ulkoa opeteltuja uskontunnustuksia. Kristinusko on jo mennyt pieleen siinä, että se on valjastettu sotavoimien ja valtion kanssa yhteen. Suuri osa ihmisistä on muka kristittyjä, mutta uskovaisia on vain prosentuaalinen osuus. Lisäksi nykyaikana on kirkkoon tullut mukaan ihmisten mielistely jäsenkadon välttämiseksi. Järkeä vai?

Mitenkäs sen Jeesuksen voi muka löytää muuta kuin alkamalla uskoa todeksi Raamatun tarinat?

Etsivä löytää.

• Sekä kristityt että

sionistit ovat jumalan sielunlain takia harhaoppisia.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kunpa minä tietäisin

Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv
      Ikävä
      28
      2527
    2. paras asia kaivatussasi?

❤️‍🔥
      Ikävä
      114
      2126
    3. Vihaan sua todella paljon.

Tiedoksi vaan 🙃
      Ikävä
      122
      1809
    4. Syitä välttelyyn

En ennen ole kokenut tällaista. Miksi vältellään jos on ihastunut vai onko se aina merkki siitä ettei kiinnosta?
      Ikävä
      97
      1803
    5. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      9
      1547
    6. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      139
      1140
    7. Miksi kaivattunne

ei pystynyt koskaan kertomaan tunteistaan? Teitkö oikean valinnan kun lähdit etääntymään? Kuinka kauan olisi pitänyt odo
      Ikävä
      90
      1085
    8. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      89
      1031
    9. Tiedätkö ketään toista jolla on sama kaivattu

Eli joka ikävöisi samaa henkilöä tällä palstalla? Tai muualla? Tiedätkö miten kaivattu suhtautuu tähän toiseen verrattu
      Ikävä
      21
      1022
    10. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      35
      987
    Aihe