Sinkun tulot?

15€/H

Paljonko sinkulla on tuloja?

23

171

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sijoituksieni tuotot ovat mitä ovat, muuta ei ole. Olen liian varakas että mitään toimeentulotukia saisin (sitä saa kyllä omistaa asuntonsakin, mutta kun minulla on paljon muutakin varallisuutta).

Asumistuki työttömyystuki ovat niin pieniä, ettei niiden vuoksi kannata vaivautua mihinkään pyöritykseen. Nyt koittaa kohta paremmat ajat, kun työllistyminen huononee, jolloin voin huoletta nostaa pientä työttömyyskorvausta, ilman pelkoa työllistymisestä. Sen voi vaikka laittaa sijoituksiin.

• jooooooooooooooooooo

Tuo ei olekkaan mikään helppo asia saada piensijoittajana jotain ihan realituottoakin. Kyllä se palkkatyössä se raha tulee tähän verraten kuin manulle illallinen, ja se on kaikki aina puhdasta nettotuloa jonka voi sitä myötä vaika törsätä kaiken.

• jooooooooooooooooooo kirjoitti:

Tuo ei olekkaan mikään helppo asia saada piensijoittajana jotain ihan realituottoakin. Kyllä se palkkatyössä se raha tulee tähän verraten kuin manulle illallinen, ja se on kaikki aina puhdasta nettotuloa jonka voi sitä myötä vaika törsätä kaiken.

"Tuo ei olekkaan mikään helppo asia saada piensijoittajana jotain ihan realituottoakin. Kyllä se palkkatyössä se raha tulee tähän verraten kuin manulle illallinen, ja se on kaikki aina puhdasta nettotuloa jonka voi sitä myötä vaika törsätä kaiken."

No, jos kultaan sijoittaa vaikkapa 100 000 €, niin tuotot ovat noin 20 000 - 30 000 € vuodessa, ja tämän voi tehdä verovapaasti (kulta on myös verovapaata), koska ei kenelläkään ole mitään hajua mitä myyt ja ostat, kun kultaa voi ostaa kuin ruokaa käteisellä. Kullan tuotto on ollut viimeisten 10 vuoden aikana aika vakio. Sitten kun vielä ajoittaa myynnin ja oston sopivasti, voi tuotto nousta jopa noin 40%:iin vuodessa, eli kyllä tuolla jo pärjää. Jokerina on hopea, jonka arvo voi yhtäkkiä kaksinkertaistua lyhyellä aikavälillä. Vähemmälläkin kuin sadan tonnin sijoituksella pärjää kyllä. Esim. tuo 20 000 € vuodessa on minulle ihan turhaa rahaa, kun käytän vähän päälle 5000 € vuodessa asumiseen ja muihin kuluihin.

• että näinnnn
        m36-intj kirjoitti:

"Tuo ei olekkaan mikään helppo asia saada piensijoittajana jotain ihan realituottoakin. Kyllä se palkkatyössä se raha tulee tähän verraten kuin manulle illallinen, ja se on kaikki aina puhdasta nettotuloa jonka voi sitä myötä vaika törsätä kaiken."

No, jos kultaan sijoittaa vaikkapa 100 000 €, niin tuotot ovat noin 20 000 - 30 000 € vuodessa, ja tämän voi tehdä verovapaasti (kulta on myös verovapaata), koska ei kenelläkään ole mitään hajua mitä myyt ja ostat, kun kultaa voi ostaa kuin ruokaa käteisellä. Kullan tuotto on ollut viimeisten 10 vuoden aikana aika vakio. Sitten kun vielä ajoittaa myynnin ja oston sopivasti, voi tuotto nousta jopa noin 40%:iin vuodessa, eli kyllä tuolla jo pärjää. Jokerina on hopea, jonka arvo voi yhtäkkiä kaksinkertaistua lyhyellä aikavälillä. Vähemmälläkin kuin sadan tonnin sijoituksella pärjää kyllä. Esim. tuo 20 000 € vuodessa on minulle ihan turhaa rahaa, kun käytän vähän päälle 5000 € vuodessa asumiseen ja muihin kuluihin.

Joopa joo, mutta yksi aivan keskeisen tärkeä asia argumentoinnistasi puuttuu ja se on inflaatio ja sen merkitys. Minä kun ajattelen sijoituksia niin juuri inflaatio on aivan keskeinen parametri ja myös käytössäni olevan vekarahan korko on tärkeä asia.
        Kyllä minä uskon että kultaa on viime aikoin kannattanut ostaa. Se vaan että tämä kannattavuuskin pitäisi aikanaan realisoida muutoin voi käydä niin, että inflaatio hoitaa asian siihen malliin että realikannattavuus onkin haihtunut vaikka asia numeraalisesti näyttäisi hyvältä. Jos siis omia pelimerkkejäsi kultaan sijoitat niin täytyy sinun huomioida niille inflaatiokorjaus.

• ...........
        että näinnnn kirjoitti:

Joopa joo, mutta yksi aivan keskeisen tärkeä asia argumentoinnistasi puuttuu ja se on inflaatio ja sen merkitys. Minä kun ajattelen sijoituksia niin juuri inflaatio on aivan keskeinen parametri ja myös käytössäni olevan vekarahan korko on tärkeä asia.
        Kyllä minä uskon että kultaa on viime aikoin kannattanut ostaa. Se vaan että tämä kannattavuuskin pitäisi aikanaan realisoida muutoin voi käydä niin, että inflaatio hoitaa asian siihen malliin että realikannattavuus onkin haihtunut vaikka asia numeraalisesti näyttäisi hyvältä. Jos siis omia pelimerkkejäsi kultaan sijoitat niin täytyy sinun huomioida niille inflaatiokorjaus.

Jos tuotto on ollut 20-30 % p.a. ja inflaatio 3 % p.a., on reaalituotto ollut 17-27 % p.a., joten olet aivan huolissasi.

• 19,9

20k€ vuodessa mutta eipä pihi poikamies rahanpuutteesta kärsi.
      Ilmeisesti kaikki tutut on kateellisia ja haluaa mulle samaa kärsimystä kuin itsellään, kun niin patistelevat hommaamaan naisen, perheen ja oman ökyasunnon. Sielläpä repivät toisiltaan hiuksia kun raha on tiukassa, kellään ei ole omaa laatuaikaa ja kakarakin pitäisi lelliä piloille ylenpalttisella rojumäärällä, heh. Jooei kiits, ei käy katteeks.

• "Ilmeisesti kaikki tutut on kateellisia ja haluaa mulle samaa kärsimystä kuin itsellään, kun niin patistelevat hommaamaan naisen, perheen ja oman ökyasunnon. Sielläpä repivät toisiltaan hiuksia kun raha on tiukassa, kellään ei ole omaa laatuaikaa ja kakarakin pitäisi lelliä piloille ylenpalttisella rojumäärällä, heh."

=) Näinhän se on, ja tuota aion myös välttää viimeiseen asti. Laatuaika pitää toki itsellä olla.

• miesmiesmiesmiess

Aivan tarpeeksi, että saan viettää mukavaa sinkkuelämää ja laatuaikaa missä itse haluan. Tosin välillä vähän pelottaa, että joku mukava nainen kolahtaa liikaa :D

• xxxxxxxx

580 e kuukaudessa. Hyvin pärjään.

• ...............

Ansiotulon noin 35k bruttona ja pääomatulot noin 5k. Ihan mallikkaasti pärjään, kun en halua elämääni luksusta ja paheksun muutenkin kaikenlaista ökyilyä. Ja luonnollisesti pääomatulojen osuus kasvaa ajan myötä, kun koko ajan jää enemmän sijoitettavaksi.

• että näinnnn

Piensijoittajien pääomatulojen osalta olen kyllä vähintäänkin huolestunut. Se kun on tässä ajassamme sellainen meininki meillä, että juuri näitä piensijoittajien sijoituksia pidetään jonain sellaisina jotka joutaa ja pitääkin sosialisoida(joskaan ei tätä sanaa suin surin käytetä) verotuksella ja ennenkaikkea piiloverotuksella(inflaatio ja julkisen puolen katteettoman velkarahan levitys tässä tärkeänä työkaluna) ja erilaisilla maksuilla yhteiskunnan ja sen byrokratian pohjattomaan rahantarpeeseen.
        Juuri tämänkin vuoksi olen itse siirtänyt ensimmäisen erän sijoituksiani ulkomaille tuohon ihan lähinaapuriimme, joskin tässä oli minulle varsinaisesti motivoivana tekijänä erityistilanne sen maan ja sen valuuttavaihdoksen seuraamuksien johdosta.

• m20v.

Eläkettä ja asumistukea yhteensä 870e kuussa.

• 66666666666666666666

Tuollakin pärjäilee ihan mukavasti(ainakin toistaiseksi) jos on asuntona vaikkapa kelpo kunnossa oleva ja hyvällä paikkaa liikenneyhteyksiä ajatellen oleva kerrostaloyksiö joka ei maksa paljon yli 400€. Pärjäillee nimenomaan silloin jos ei tule mitään isompia takapakkeja, joita kuitenkin aina pakkaa tulemaan.

• werwerwer

65 000 euroa vuodessa. Paremminkin voisi olla. Ainakaan vähemmällä en pärjäisi mukavasti.

• tulen toimeen

925 euroa kuussa nettona, aikuisopiskelija m41

• alyn_haamu

Bruttona 1000-1250 euroa kuussa asumistuki mukaan luettuna. Paska palkkahan tuo on mutta teen töitä vain noin 5 tuntia päivässä ja eipähän tarvitse herätä aikaisin.

• m.38

Sen verran, että työssäkäyvä tulee hyvin omillaan toimeen ilman yhteiskunnan tukia.

Tuloihin pätee yleensä perinteinen vanhan kansan sanonta: Ei ne suuret tulot, vaan pienet menot. Suurista tuloista on laiha lohtu, jos kulutustottumukset ovat samaan aikaan täysin retuperällä.

• 27k€ vuodessa.

• repikää siitä

6000 euroa vuodessa. On millä mällätä.

• N-luonnontieteet

43k€/v

• Olikohan se 1928e/kk ja siihen plus lisät.

• Liian vähän

Lokakuun palkkalaskelmassa luki 5378,00 €. Sitten on muutama kymppitonni jossain rahastoissa, mutta niiden tuotto on kyllä pelkkä vitsi.

Pariskunnat pääsevät kyllä helpolla kun on vaikka asumiseen käytettävissä kahden tulot. Vituttaa että pakotetaan köyhäilemään pelkästään koska ei osaa vongata pillua lärvi väärällään.

• Kaikki menee mikä tuleekin ja jos ei itse saa kulutettua, niin muksut kyllä auttavat ;) - Oikeasti olisi kova sana, jos joskus jotain jäisikin...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko varattu minulle?

Mieheltä kysyn.
      Ikävä
      157
      5710
    2. Mitä ensi viikolla tapahtuu?

Mitä toivot, että ensi viikolla tapahtuu?
      Ikävä
      114
      5465
    3. Olen miettinyt kauan

miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h
      Ikävä
      46
      5067
    4. Vanhempi mies

Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa
      Ikävä
      31
      3021
    5. Ostiko maailma sinut minulta?

Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue
      Ikävä
      25
      2521
    6. Mitä Ajattelit Kun Näit Kaivattusi

Ensimmäistä Kertaa?
      Ikävä
      51
      2498
    7. On niin paha olla

Tarviin jotain jolla turruttaa... Kuka voi auttaa.
      Ikävä
      43
      2190
    8. Noloa että kaipasin sinua

Toivottavasti et tunnistanut itseäsi. Ikävissään sitä on aika typerä.
      Ikävä
      23
      1920
    9. On niin vaikea olla lähelläsi

En saa ottaa kädestäsi kiinni, en saa halata. En saa silittää hiuksiasi. Enkä saa sinua koskaan omakseni. ☔ Miehelle na
      Ikävä
      15
      1661
    10. Minne sä aina välillä joudut

Kun pitää hakemalla hakea sut sieltä ja sitten oot hetken aikaa esillä kunnes taas menet piiloon, en ymmärrä 🤔❤️ Oot ta
      Ikävä
      10
      1622
    Aihe