Kun baarit ei kiinnosta

L. N. O.

No, mä oon kolmekymppinen mies Tampereen läheltä ja on tää sinkkuus alkanut oikeasti kyllästyttämään. Mistä nainen? Mua ei oo koskaan viihteellä käyminen kiinnostanut, alkoholia kun en juurikaan käytä. En oo kuitenkaan absolutisti.

Olen kokeillut myös nettideittailua, chattailua, mutta se touhu on ihan yhtä tyhjän kanssa. Naiset ei netistä etsi miestä tositarkoituksella, siihen tulokseen oon tullut.

Antakaa naiset vinkkejä, mistä teidät löytää? :D
Ja miksei myös miehet, mistä ootte löytäneet ne emäntänne?

Ja ne kirjastot, lenkkipolut ja kaupan kassajonot voi sitten jättää mainitsematta. Jos mä alkaisin tuolla lenkkipolulla hieromaan tuttavuutta jonkun naisen kanssa, niin sehän varmaan kokisi sen ahdisteluna...

17

1822

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ,

Ei muakaan nappaa baarit sitten yhtään, mutta pakko sinne on joka vkl tunkea etsimään epätoivon vimmalla :D Ainoo kans et sieltä ei oikeen löydy niitä, jotka sitten sopivasti sinut tavattuaan haluaiskin lopettaa sen baareissa juoksemisen... Et tarttis tosiaan iskeä noissa muissa tilanteissa, mutta voisihan se vaikuttaa tökeröltä yritää iskeä naista tuhannnen päissään keskellä kirkasta päivää kaupan kassalla. :D

• ex-raitis2

Maassamme pariutuminen tapahtuu siihen erityisesti tarkoitetuissa paikoissa, ei arkielämässä. Entisaikaa tämä paikka olivat lavatanssit, nykyään se on baarimaailma ja yökerhot.

Jollei alistu toimimaan kulttuurimme sääntöjen mukaan jää yksin. Ei siellä monikaan välttämättä viihdy, kuten ei aikoinaan moni tanssimisestakaan pitänyt, mutta pakko oli käydä lavoilla tanssimassa jollei yksin halunnut jäädä. Nykyaikana sitten on pakko käydä baareissa bailaamassa jollei halua jäädä yksin. Elämässä ei voi tehdä vain niitä asioita joista oikeasti pitää.

• pashipa-67

Mää oon kans tota nettideittailua harrastanut ja todennut vähän samaa, ettei naiset oo tosissaan, vaikka profiilissa muuta väitettäisiinkin.

Noh välillähän sitä meinaa usko mennä ja kyllästyy koko juttuun, mutta taas kohta yritetään uudestaan :D en oo vielä toivooni menettänyt, ettenkö sopivaa puolisoa löytäisi...

Edellisen emännän löysin kirjepalstalta, silloin ku nää tietokoneet oli vähä harvemmassa, et 12v siinä yhdessä meni :)

Hmmm...mitenkäs tollane ku teettää käyntikortteja ni ois ainaki nopeeta jossai kaupan jonossa ojentaa :D kysys vaan tietysti, et onkos neiti sinkku ja lykkää kortin käteen ja sanoo soittele :DD

• Perunankukka.

Tuossa vain se, että naiset ei soittele. En minä eikä tuntemani naiset ainakaan. Jos minulle joku mies jossain kaupan kassajonossa tai kaupungilla ojentaisi käyntikorttinsa ja sanoisi soittele, niin olisin ehkä imarreltu huomiosta, mutta jättäisin kyllä soittamatta. Tulisi mieleen, että mies on varsinainen pelimies ja jakelee niitä korttejaan sinne tänne ja naisia ehkä joka sormella, ja vaikka näin ei olisikaan, niin en silti rohkenisi soittaa. Tuntuisi vain kiusaannuttavalta soitella täysin ventovieraalle. Mitä sitä edes sanoisi toiselle. "Moi olen se kaupan kassajonon nainen jolle annoit yhteystietosi" "Ai moi! Kiva kun soitit" ja siihen se sitten tyssäisikin. Jotenkin niin luonnoton ja väkinäinen tilanne.

En itsekään viihdy baareissa ja pähkäillyt, että missä sitä sitten voisi törmätä ja tutustua mukavaan mieheen. Erilaiset deittipalvelut ja chat ovat toivottomia tapoja ainakin, jos siellä kaikenlaisten pöpipäiden ja ties minkä fetistien joukosta joku normaali, mukava ja sopivan ikäinen joskus onkin, niin aika toivotonta koettaa löytää sitä ja epätodennäköistä, jos viimein löytäisikin että se mies olisi vakavammalla mielellä liikkeellä ja molemminpuolista vetovoimaakin vielä löytyisi. Niissä nyt vain lymyää tavallistakin enemmän joitain todella omituisia ja epätoivoisia tapauksia. Voi olla, että sama naistenkin suhteen, mutta siitä en osaa sanoa.

Työpaikan koen vielä huonommaksi paikaksi. Ei sinne mennä deittailemaan vaan tekemään töitä ja vaikka seurustelulle joku hetki löytyisikin niin siinä aina muita silmä ja korvapareja läsnä muiden työkavereiden taholta. Huono juttu siinäkin mielessä, että jos jotain ryppyjä tulisi tutustumisen merkeissä, niin sitten olisi sietämätöntä työpaikalla. Omalla työpaikallani on myös se, että miesten ja etenkin sinkkumiesten saati sitten vielä sopivan ikäisten miesten osuus työkavereista on ehkä 1% luokkaa. Se että sitten vielä muut asiat natsaisi todella epätodennäköistä. Se siis ainakin minun kohdallani täysin poissuljettu vaihtoehto.

Harrastukset aika vaikea paikka tavata ja tutustua sopiviin myöskään. Joko kiinnostuksenkohteet aivan erilaiset tai sitten se itse harrastus vie koko sen ajan mitä samoissa tiloissa oleskelee eikä seurustelulle ja yhteiseen rupatteluun ja tutustumiseen juuri jää aikaa. Väkinäinen harrastaminen sellaisten asioiden parissa joista ei yhtään ole kiinnostunut ja mistä ei mitään ymmärrä ei ainakaan toimisi ja omat kiinnostuksen kohteet eivät sitten taas miesten juttu.

Kaupungilla tai jossain lenkkipolulla tai kaupan kassajonossa vain jonkun kivan näköisen miehen hihaan tarrautuminen ja juttelemaan alkaminen omituista ja väkinäistä. Aivan sama toisinpäin. Se ei vain tunnu luontevalta tavalta koettaa tutustua. Ennemmin sitten vaikka sinne baareihin vaikka en olekaan mikään bilehile.

Vaikeaa on tosiaan vastakkaiseen sukupuoleen tutustuminen, jos ei baarielämässä viihdy. Oikeastaan hyviä ja vähänkään luontevampia muita paikkoja ei ole, eikä ne baaritkaan mitään ideaalisia, mutta parempaakaan en ole keksinyt. Aika yksinäinen tulevaisuus saattaa siis olla edessä, jos en baareissa käymiseen ala jossain vaiheessa sitten lämmetä.

• Mua ei oikein baareissa käynti kiinnosta, joten ei sillä kauheen usein tule käytyä. Ja silloin kun sinne tulee lähdettyä, niin tuun yleensä siihen tulokseen, että tuskin sieltä miestä itselleni löydän. Baarit ei tunnu hyvälle paikalle miestä etsiä.

Nettideittejäkin on tullut kokeiltua, mutta tuntuu että harva mies on siellä tositarkoituksella liikkeellä, vaikka niin väittäisi. Itse taas haen seuraa tositarkoitukselle.

Mutta mistä sen miehen sitten voisi löytää? Missä Tampereen mukavat, liikunnaliset noin 24-30-vuotiaat sinkkumiehet viettävät vapaa-aikaansa?

• L. N. O.

Viestiketjun aloittaja vastaa, että vietän vapaa-aikani kotona puuhaillen, lenkkipolulla, kirjastossa, mökillä tai kaupungilla pyörien. Luonteeltani oon ehkä vähän erakko, Tampereen yöelämässä eipä tuu juurikaan käytyä...
        Mutta ei kukaan oo niin erakko, etteikö haluaisi löytää elämäänsä rakasta.
        Mutta jos tästä nyt kumminkin päättäisi lähteä Tampereelle baarikierrokselle, mitä paikkoja suosittelette?

• S24 nettitreffeiltä olen löytänyt. Muualla (baarit, kirjastot yms.) ei toikein tahdo tärpätä, mutta tuolla ei montaa viikkoa ole ikinä tarvinnut kirjoitella.

• missä oot?

Toi on iso ongelma. En mäkään käy baareissa, kun ei toi humaltuminen ole mun juttu ollenkaan. Nettideiteillä kävin, mutta kun sieltäkään ei löytynyt ketään, niin se tuntui henkisesti aika raskaalta odottaa kirjoitusten perusteella kivaa miestä ja petttyä uudestaan ja uudestaan miehiin.

Minua ainakin on lähes mahdoton löytää. Työpaikalla kaikki varattuja, työmatkat kuljen omalla autolla. Kaupassa käyn pikaisesti 1-2 kertaa viikossa. Harrastukset lähinnä sellaisia, joissa pyörii naisia. Miehen löytäminen tällä elämäntavalla olisi lottovoittoon verrattava ihme. Naapurustokin taitaa olla enimmäkseen naimisissa olevia tai vanhoja pappoja.

Tiedän, että Suomessa olisi minulle täydellisesti sopivia miehiä. Yksi sellainen minulle, kiitos:)) Kohtaamattomuus on vain ongelmana.

• No kyllä ne kait netistäkin tosissaan. On noi joille en ole uskaltanut vastata... vaikuttaneet ihan vakavasti otettavilta ehdokkailta.

Olen harkinnut, että pitäisikö alkaa käymään salilla vilkkaampaan aikaan ja laittaa vaikka reppuunsa nimilappu joka näkyy, että voi kiinnostuneet ottaa yhteyttä sitten stalkkerointi tyyliin jos haluavat... Joo aika säälittävää.

• tosikkko

Voi itku, kielsit sen liki parhaan, eli kirjaston. Siellä on yleensä fiksuja miehiä. Sitten vaatekauppa on toinen hyvä. Ja oikeesti harrastukset, kuten kansalais- tai työväenopiston kurssit.. Tai seurakuntakeskuksen sinkkuillat, ei kaikki olla uskovaisiakaan :)

• kdgjldfkgl

Miten kirjastossa keskustellaan jonkun tuntemattoman kanssa? Aletaan vain kuiskailemaan? Tuntuu vähän kaukaa haetulta.

• Kaikkea sitä.

"Sitten vaatekauppa on toinen hyvä." WTF??? Ei kyllä ole pieneintäkään aikomusta alkaa notkumaan jossain miestenvaateosastolla miehiä iskemässä ja sellaisia miehiä jotka norkoilevat naistenvaateosastoilla pyrin kyllä erityisesti välttelemäänkin. Ja tuo seurakuntakeskuksen sinkkuillat, joo'oh. Toisesta äärilaidasta toiseen. Perversseistä uskovaisiin. Mahtavat sinun päiväsi olla mielenkiintoisia, aamusta kirjastoon vaanimaan naisia kirjahyllyköiden väliin, sieltä sitten kauppaan naistenvaateosastoille "tutustumaan" naisiin notkuen sovituskoppien liepeillä ja illoiksi sitten istumaan virsikirja kainalossa seurakuntakeskukseen ja keskustelemaan raamatun lauseista elämänsä jeesukselle pyhittäneiden kanssa.

• sinkkuleidi -87

Välillä tuntuu, että sinkkuus ja toiseen tutustumisenvaikeus on valittu asenne. Itse olen toista vuotta sinkkuna. Hyvin viihtynyt, kun olen halunnut olla yksin. Ja kun olen halunnut seuraa, olen hankkinut sitä. Mennyt baarissa juttelemaan ja vaihtanut puhelinnumeroita. Mennyt kahville ja antanut elämän viedä.
      Tutustunut tutun tuttuihin, vaihtanut small talkit junassa tai bussissa. Hymyillyt nätisti komeille miehille.
      Parisuhdetta ei ole, kun en ole sellaista halunnut. Mutta seuraa on löytynyt, kun on unohtanut perisuomalaisen "en mä mitään löydä" ja "ja turha edes yrittää" -asenteen. Aina se ei ole helppoa. Jännittää, ketuttaa, ahdistaa tutustua uusiin ihmisiin, mutta kun fakta on se, että kukaan ei tule kotoa hakemaan ja ketään ei etsimällä löydä.

Hymy kasvoilla ulos ja katsokaa mihin elämä vie. Ei heti kannata aian tyrmätä kaikkea.

• pashipa-67

Nonii, ny ku me kaikki sinkut täällä ihmetellää et mistä se puoliso löytys...tässähä meitä rupee oleen kohta useempia josta valita :D
      Saa ottaa yhteyttä ;) ...eikös kaikki keinot oo sallittuja puolison ettimisessä :DD

• toivotonta on

Samaa olen minäkin miettinyt. Itsekin olen jo pidemmän aikaa sinkkuillut nuori mies ja tuntuu myös, että on melko toivotonta löytää naista tässä nyky-yhteiskunnassa kun tämä nykyinen kulttuuri on mitä on.
      Baareissa on kyllä tullut juostua, mutta alkanut tuntumaan ihan turhalle touhulle koko baareilu. Sieltä baarien bilettäjäpissisten joukosta ei kyllä aivan vähällä ketään sopivaa ja varteenotettavaa kumppaniehdokasta löydä, kuin ehkä yhden yön suhteeseen korkeintaan. Usein miten baarien naispuolinen asiakaskunta koostuukin näistä 18-20v bilettäjäpissiksistä, ja jo vähän aikuisemmat, aidot ja tavallisemmat nuoret naiset loistavat poissaolollaan, tai niitä on hyvän vähän. Rahaakin palaa baareihin ihan turhaan. En kyllä mielelläni rasittaisi itseäni ja lompakkoa baari-illoilla, mutta minkäs teet, kun ne potentiaaliset kumppaniehdokkaathan eivät tunnetusti tule kotoa hakemaan, ja meidän kulttuurissa kun se selvinpäin, arkielämän kuvioissa vastakkaiseen sukupuoleen tutustuminen on lähes mahdotonta, kun emmehän toista ihmistä niissä kuin korkeintaan yrmeänä vilkaise.

Nettideiteistä olen myös aloittajan kanssa samaa mieltä, että ne ovat yhtä tyhjän kanssa, ja motivaatio niiden osalta, alkaa olla melko nollassa, kun niissäkään ei tunnu todellakaan olevan ketään tositarkoituksella liikkeellä, ja niissäkin saa varautua kaikkeen, mm raskaisiin pettymyksiin.

Vaihtoehdot ovat siis melko vähissä nykypäivänä, ja ei ne harrastuksetkaan ole parhaita mahdollisia kumppanin löytymisen suhteen. Pitäisi olla hyvä tuuri, että löytyisi sellainen harrastus jossa olisi kumpaakin sukupuolta olevia, ja olisi aikaa yhteiselle rupattelulle. Ja kaiken lisäksi se harrastus olisi vielä kiinnostava. Yksin jäämisen vaara on siis melko suuri tässä nyky-yhteiskunnassa.

• Anonyymi00013
      UUSI

Itse löysin vaimon jo ala-asteella. Lukiossa alettiin sitten seurustelemaan oikeasti vuonna -88.

• Anonyymi00014
      UUSI

Olen miehenä löytänyt kumppaneita seuraavista paikoista: lounasbaari, bussipysäkki, harrastustoimita, opiskelu, asiakaspalvelutilanne (olin asiakas), konsertti, yökerho, asumiskommuuuni (olin vieraana).

Onhan noita paikkoja, missä ihmiset kohtaavat. Punttisalillakin oli säpinää, mutta en rohjennut itse lähestyä hikisenä neitoa. ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä

Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien
      Yhteiskunta
      103
      2350
    2. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      225
      1976
    3. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      176
      1762
    4. Persut päättivät hiilivoimaloiden alasajosta

Persut ovat Suomen kansan vastainen putinistiporukka, josta nyt maksamme kovaa hintaa.
      Maailman menoa
      102
      1334
    5. Tapettu

On joku kangaskadulla perjantaina
      Sotkamo
      38
      1290
    6. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      122
      1128
    7. Onko jollekin vielä epäselvää Raamatun kanta homoseksuaaliseen käytökseen?

😺 On oma mielipiteesi mikä tahansa on hyvä muistaa, mikä on Jumalan mielipide. Edelliset ketjut ovat tulleet täyteen jo
      Luterilaisuus
      277
      852
    8. 90kW kulutus

Joku kirjoitti sellaisesta tehomaksuaiheen yhteydessä. Tuollainen kulutushan vaatisi pääsulakkeiden kooksi jo vaikka mit
      Maailman menoa
      180
      701
    9. Mietin sua liikaa

Mietin nytkin sitä, että millaista se olisi tulla kotiin, kun sinä olisit täällä vastassa. Tai niin päin, että sinä tuli
      Ikävä
      48
      700
    10. Vanhemmassa miehessä

on sellaista elämän mukana tullutta viehättävää charmia. Hän paranee iän myötä niinkuin hyvä viini tai juusto! Tuli tuo
      Ikävä
      51
      690
    Aihe