Narsisti pettää aina

Verkis

Monenlaisia tarinoita tuntuu löytyvän keskustelupalstalta, mutta siitä olen aivan varma, että jos olet narsistin puoliso saat kokea pettämistä useallakin tavalla. Narsisti osaa lyödä toisen niin matalaksi ettei sillä ole mitään rajaa. Erittäin hyvä narsistin tarina on blogissa Narsismin riivaama osoitteessa:narsisminriivaama.blogspot.com

116

12982

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Narsisti

      Mitäs pahaa narsismissa, kaikki suurmiehet tieteen, taiteen, talouselämän, politiikan, urheilun jne. alalla ovat olleet narsisteja. Kitise sinä vaan, narsistit menee eteenpäin. Heikot sortuu elontiellä, jätkä senkuin porskuttaa!

      • narsun nähnyt

        Ei tasan tarkkaan ole narsistisesti persoonallisuushäiriöisiä(=narsu) edes suurin osa.

        Tavallinen narsisti sen sijaan löytyy meistä joka ainoasta, ja se on eri asia.


      • Kaikkea sitä kuulee
        narsun nähnyt kirjoitti:

        Ei tasan tarkkaan ole narsistisesti persoonallisuushäiriöisiä(=narsu) edes suurin osa.

        Tavallinen narsisti sen sijaan löytyy meistä joka ainoasta, ja se on eri asia.

        Älä nyt jauha paskaa, esim. esiintyvistä taiteilijoista suuri osa on narsisteja! Samoin poliitikoista, Jumala on määrännyt heidät johtamaan maansa onneen ja autuuteen.


      • totta joka sana
        Kaikkea sitä kuulee kirjoitti:

        Älä nyt jauha paskaa, esim. esiintyvistä taiteilijoista suuri osa on narsisteja! Samoin poliitikoista, Jumala on määrännyt heidät johtamaan maansa onneen ja autuuteen.

        Se on muuten totta melko usein. Narsistit on usein ns "tiloissa", ehkä he kuvittelevat olevansa jeesuksen opetuslapsia tai jtn


    • Help them

      Narsistit eivät sovi avioliittoon eikä avolittoonkaan, voivat olla työssä ihan hyvi, mutta työtovereille ovat hirveintä, latistavat kaikki.

      Ja totta narsisti pettää tavalla tai toisella aina. Hän on niin ulkokultainen ihminen, että kukaan ei riitä hänelle.

      Kuulin tässä keskustelua, jossa mies on ilmeinen narsisti, sillä tässä kodissa kuulemma kaikki määräykset ovat hjänen, joka ei koko kodista kylläkään omista mitään muuta kuin mutman sinne tuomansa tavaran ja kalliin moottoripyörän ja auton.

      Erään jutun vuoksi sanoin, että iskekää patja moottopyörän viereen ja käsky sinne nukkumaan, sillä sisällä ei enää lapsilla ( ei hänen) liikkua edes kaikissa huoneissa. ja alkuillasta heidät teletään jo omiin huoneisiin, joista ei saa poistua, tässä narsisti on alistanut näin alas lasten oikean vanhemman.
      Tässä on vielä paljon rankempaakin, mutta en voi siitä kirjoittaa.
      Tässä läheiset yriteään myös aivopestä, mutta tiedän, että yrittävät kaikin keinoin etsiä keinoa tuon narsistin saamiseksi pois.
      Kertokaa miten onnistuu, kun tämä henkilö itse on niin aivopesty, että ei huomaa ja lapset aivan tukehtuvat pahaan oloonsa.

      • narsistiksi

        Toki ei tarvitse olla narsisti pettääkseen,riittää että on ihminen.


      • joopa joo
        narsistiksi kirjoitti:

        Toki ei tarvitse olla narsisti pettääkseen,riittää että on ihminen.

        "Toki ei tarvitse olla narsisti pettääkseen,riittää että on ihminen."

        Totta, mutta pitää olla huono ihminen. Todella huono; itsekäs ja vastuuton.


      • krunassarunkataan

        Sinäpä sen sanoit: pettäjä on huono ihminen, itsekäs ja vastuuton.


      • Anonyymi
        narsistiksi kirjoitti:

        Toki ei tarvitse olla narsisti pettääkseen,riittää että on ihminen.

        Ai joka saa tehä mittää vaan ite ja toinen ei saa es puhua enkö vaan hänen ään joo niin että ei saa es puhe vuro


      • Anonyymi

        Ensin pitäisi se nainen herättää narsistin pauloista. Ja se on avain


    • Narsku on pettäjä

      jos erehdyt syyllistämään häntä pettämisestä, saat sellaisen huudon aikaan ettei ole pahemmasta väliä.

    • Miuki

      Niin se on varma totuus, että jos narskua syytät pettämisestä ei tuu kun tappelua. Narskulle on kai ihan pakonomaista, että ihailijoita pitää olla joka puolella. Itse taas narsisti saattaa olla sairaan mustasukkainen ja haluaa omistaa kumppaninsa. Hyvin usein puolison elämä kavennetaan vaan työssä käyntiin ja kotona hänen seurassaan oloon. Mitään omaa ei saisi olla. Se on tappavan tukehduttava tilanne.

      • Nainen1984

        Itse elin 10 kk narsistin kanssa... En ennen seurusteluamme tiennyt kunnolla edes mitä sana "narsisti" tarkoittaa.. Ensin hän tosiaan oli maailman ihanin ja huomioonottavin mies, mietin itsekseni että miten tuollainen tosiaan voi olla vielä vapaana ja miten hän valitsi juuri minut, hiljaisen ja kiltin ja ujon...? Alkuun hän kehui kaikkea, suunnitteli kaikkea ihanaa, eräs kaverini vastusti hieman tätä meidän suhdettamme, nähtävästi tiesi jo miehestä jotain..?
        Alkuun kaikki oli tosiaan ihanaa, mahtavaa ja upeaa. Hän hyväksyi minut kaikkine virheineni... (kärsin siis esim. sosiaalisten tilanteiden pelosta) ...hän lupasi kuun taivaalta jne.
        Kunnes alkoi arki, hän halusi muuttaa luokseni kuukauden seurustelun jälkeen, syynä se että olen hänen elämän rakkaus. Tyhmää minulta, mutta ajattelin, että jos noin halukkaana on muuttamaan minun luokseni, niin miksi ei. Sitten pikkuhiljaa se alkoi, kommentit ulkonäöstä.. Kaverini kuulema haluavat minulle vain pahaa. Roikun kuulema äidissäni. Miespuoliset kaverit jätin suosiolla pois, välttääkseni järkyttävää mustasukkaisuutta. Lopulta tilanne meni siihen, että olin aina kotona.. Töistä suoraan tekemään ruokaa, että hän ei suuttuisi kun ruoka ei ole valmista, sitten hänen harrastuksien aikana hän toi koiransa minulle hoitoon AINA, etten ns. päässyt kavereiden luokse sillä aikaa. Hän oli ns. hiljainen henkinen kiduttaja, hän osasi manipuloida asiat menemään juuri niinkun hän haluaa, tietäen että en kestä hänen mykkäkoulua tai mökötystä jos joku ei mennyt hänen mielekseen... Jotenkin opin lukemaan miten minun pitäisi olla, ettei hän suuttuisi.
        Koska kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta, hänen oli helppo jättää minut aina kotiin jos meni itse jonnekin, sanoi vaan että tuskin haluan lähteä jos rupeaa ahdistamaan. Tietenkin jätin menemättä, koska hän humalapäissään kerran huusi kuinka saa hävetä minua ja pelätä sitä että häpäisen hänet joskus jossain kaikkien ihmisen nähden. Heikompana ihmisenä en uskaltanutkaan enää lähteä hänen mukaan minnekään, mutta sekin kääntyi sitten niin päin että minä kuulema häpeän häntä enkä halua liikku missään.. Näitä asioiden vääntelyä ja kääntelyä tapahtui siis aina. Hän oli mustasukkainen entisestä poikaystävästäni, sanoi että roikun hänessä vieläkin. Itse haukkui entisensä hulluksi jne. Valehteli lähes kaikesta, eikä kertonut elämästään koskaan mitään...
        Kunnes eräänä päivänä sanoin, että menen terapiaan tämän ahdistukseni kanssa. Että eihän me voida elää näin, että ei liikuta missään yhdessä, eihän se ole normaalia parisuhdetta? En koskaan syyllistänyt häntä omista ongelmistani, vaan tiesin niiden olevan minun pään sisällä.. Hoitoon meneminenkään ei kuulema ollut hyvä, sanoi siihen vaan että onko minun pakko liikkua sitten missään, enkö voinut olla aina vaan kotona.. tämä keskustelu käytiin siis eräänä lauantai-iltana... mutta riitaa meillä ei ollut ja oltiin sovussa ja yhteisymmärryksessä, tosin hän ei tajunnut mihin tarvitsen apua.
        Maanantaina luin facebookista, että en ole enää parisuhteessa. Yritin soittaa, että onko siellä joku virhe, mies ei vastaa. Kunnes tuli kummallinen olo....lähdin töistä pyörähtämään kotonani, ja ovesta sisään tullessa huomasin että hänen tavarat olivat hävinneet. Nyt erosta on kolme viikkoa, hän ei ole edelleenkään suostunut puhumaan kanssani mistään. Kavereilleen oli sanonut että lähti sen takia, kun minä olin ahdistunut.
        Nyt muutaman kerran eron jälkeen haukkunut minut lyttyyn, itse olen ihmeen kaupalla saanut pidettyä itseni rauhallisena enkä ole sortunut haukkumiseen... varmaan lähinnä sen takia että pelkään häntä. Nyt saan valitettavasti fb:n käyttäjänä lukea kuinka hän mielistelee kaikkia entisiä poikaystäviäni siellä, ja poikapuolisia kavereita. Vaikka yhdessäollessa inhosi heitä kaikkia.
        Toivoisin, että pääsisin tästä yli.. Onneksi vanhempani ja eräs terveydenalalla työskentelevä kaverini ovat tajunneet mikä mies oli. Terveydenalan ammattilainen kaverini tosin luokitteli miehen jo useita kuukausia ennen eroa Narsistin tapaiseksi....
        Oli pakko kirjoittaa tätä ihan mustaa valkoiselle, jospa tästä ajatukset selkeneis vähän.. Ja voimia kaikille jotka on joutuneet saman tapaisen kohtelun uhriksi!


      • minä
        Nainen1984 kirjoitti:

        Itse elin 10 kk narsistin kanssa... En ennen seurusteluamme tiennyt kunnolla edes mitä sana "narsisti" tarkoittaa.. Ensin hän tosiaan oli maailman ihanin ja huomioonottavin mies, mietin itsekseni että miten tuollainen tosiaan voi olla vielä vapaana ja miten hän valitsi juuri minut, hiljaisen ja kiltin ja ujon...? Alkuun hän kehui kaikkea, suunnitteli kaikkea ihanaa, eräs kaverini vastusti hieman tätä meidän suhdettamme, nähtävästi tiesi jo miehestä jotain..?
        Alkuun kaikki oli tosiaan ihanaa, mahtavaa ja upeaa. Hän hyväksyi minut kaikkine virheineni... (kärsin siis esim. sosiaalisten tilanteiden pelosta) ...hän lupasi kuun taivaalta jne.
        Kunnes alkoi arki, hän halusi muuttaa luokseni kuukauden seurustelun jälkeen, syynä se että olen hänen elämän rakkaus. Tyhmää minulta, mutta ajattelin, että jos noin halukkaana on muuttamaan minun luokseni, niin miksi ei. Sitten pikkuhiljaa se alkoi, kommentit ulkonäöstä.. Kaverini kuulema haluavat minulle vain pahaa. Roikun kuulema äidissäni. Miespuoliset kaverit jätin suosiolla pois, välttääkseni järkyttävää mustasukkaisuutta. Lopulta tilanne meni siihen, että olin aina kotona.. Töistä suoraan tekemään ruokaa, että hän ei suuttuisi kun ruoka ei ole valmista, sitten hänen harrastuksien aikana hän toi koiransa minulle hoitoon AINA, etten ns. päässyt kavereiden luokse sillä aikaa. Hän oli ns. hiljainen henkinen kiduttaja, hän osasi manipuloida asiat menemään juuri niinkun hän haluaa, tietäen että en kestä hänen mykkäkoulua tai mökötystä jos joku ei mennyt hänen mielekseen... Jotenkin opin lukemaan miten minun pitäisi olla, ettei hän suuttuisi.
        Koska kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta, hänen oli helppo jättää minut aina kotiin jos meni itse jonnekin, sanoi vaan että tuskin haluan lähteä jos rupeaa ahdistamaan. Tietenkin jätin menemättä, koska hän humalapäissään kerran huusi kuinka saa hävetä minua ja pelätä sitä että häpäisen hänet joskus jossain kaikkien ihmisen nähden. Heikompana ihmisenä en uskaltanutkaan enää lähteä hänen mukaan minnekään, mutta sekin kääntyi sitten niin päin että minä kuulema häpeän häntä enkä halua liikku missään.. Näitä asioiden vääntelyä ja kääntelyä tapahtui siis aina. Hän oli mustasukkainen entisestä poikaystävästäni, sanoi että roikun hänessä vieläkin. Itse haukkui entisensä hulluksi jne. Valehteli lähes kaikesta, eikä kertonut elämästään koskaan mitään...
        Kunnes eräänä päivänä sanoin, että menen terapiaan tämän ahdistukseni kanssa. Että eihän me voida elää näin, että ei liikuta missään yhdessä, eihän se ole normaalia parisuhdetta? En koskaan syyllistänyt häntä omista ongelmistani, vaan tiesin niiden olevan minun pään sisällä.. Hoitoon meneminenkään ei kuulema ollut hyvä, sanoi siihen vaan että onko minun pakko liikkua sitten missään, enkö voinut olla aina vaan kotona.. tämä keskustelu käytiin siis eräänä lauantai-iltana... mutta riitaa meillä ei ollut ja oltiin sovussa ja yhteisymmärryksessä, tosin hän ei tajunnut mihin tarvitsen apua.
        Maanantaina luin facebookista, että en ole enää parisuhteessa. Yritin soittaa, että onko siellä joku virhe, mies ei vastaa. Kunnes tuli kummallinen olo....lähdin töistä pyörähtämään kotonani, ja ovesta sisään tullessa huomasin että hänen tavarat olivat hävinneet. Nyt erosta on kolme viikkoa, hän ei ole edelleenkään suostunut puhumaan kanssani mistään. Kavereilleen oli sanonut että lähti sen takia, kun minä olin ahdistunut.
        Nyt muutaman kerran eron jälkeen haukkunut minut lyttyyn, itse olen ihmeen kaupalla saanut pidettyä itseni rauhallisena enkä ole sortunut haukkumiseen... varmaan lähinnä sen takia että pelkään häntä. Nyt saan valitettavasti fb:n käyttäjänä lukea kuinka hän mielistelee kaikkia entisiä poikaystäviäni siellä, ja poikapuolisia kavereita. Vaikka yhdessäollessa inhosi heitä kaikkia.
        Toivoisin, että pääsisin tästä yli.. Onneksi vanhempani ja eräs terveydenalalla työskentelevä kaverini ovat tajunneet mikä mies oli. Terveydenalan ammattilainen kaverini tosin luokitteli miehen jo useita kuukausia ennen eroa Narsistin tapaiseksi....
        Oli pakko kirjoittaa tätä ihan mustaa valkoiselle, jospa tästä ajatukset selkeneis vähän.. Ja voimia kaikille jotka on joutuneet saman tapaisen kohtelun uhriksi!

        nyt on ihan pakko kysyä, löikö hän sua? Anteeksi kysymykseni.


      • Nainen1984
        minä kirjoitti:

        nyt on ihan pakko kysyä, löikö hän sua? Anteeksi kysymykseni.

        Ei lyönyt kertaakaan... muutaman kerran humalassa hakkasi seinää, kaapin ovia jne. Sitten lähti aina humalapäissään lätkimään, kun joka kerta kun oli juonut jotain rupesi raivoamaan milloin mistäkin aiheesta.. kerran herisi ja piti nyrkkiään naaman edessä ja lähti karkuun.. seuraavana päivänä sanoi kerran että hänen on pakko lähteä ns. livohkaan ettei satu mitään pahempaa.. Eli varmaan ei sekään kovin kaukana ollut.. Pahoinpiteli mm. koiraansa joka oli aina minulla hoidossa, kerran vetäisi takapihan ovella koiraa suoraan naamaan ja kaksi kertaa näin kun löi sitä nyrkillä suoraan naamaan.. sanoin että minun silmien alla ei koiraa hakata.... Voi olla että hakkasi myös minun koiraa, jonka jouduin keväällä lopettamaan kun siitä tuli raivopää :(


      • narskun ex
        Nainen1984 kirjoitti:

        Itse elin 10 kk narsistin kanssa... En ennen seurusteluamme tiennyt kunnolla edes mitä sana "narsisti" tarkoittaa.. Ensin hän tosiaan oli maailman ihanin ja huomioonottavin mies, mietin itsekseni että miten tuollainen tosiaan voi olla vielä vapaana ja miten hän valitsi juuri minut, hiljaisen ja kiltin ja ujon...? Alkuun hän kehui kaikkea, suunnitteli kaikkea ihanaa, eräs kaverini vastusti hieman tätä meidän suhdettamme, nähtävästi tiesi jo miehestä jotain..?
        Alkuun kaikki oli tosiaan ihanaa, mahtavaa ja upeaa. Hän hyväksyi minut kaikkine virheineni... (kärsin siis esim. sosiaalisten tilanteiden pelosta) ...hän lupasi kuun taivaalta jne.
        Kunnes alkoi arki, hän halusi muuttaa luokseni kuukauden seurustelun jälkeen, syynä se että olen hänen elämän rakkaus. Tyhmää minulta, mutta ajattelin, että jos noin halukkaana on muuttamaan minun luokseni, niin miksi ei. Sitten pikkuhiljaa se alkoi, kommentit ulkonäöstä.. Kaverini kuulema haluavat minulle vain pahaa. Roikun kuulema äidissäni. Miespuoliset kaverit jätin suosiolla pois, välttääkseni järkyttävää mustasukkaisuutta. Lopulta tilanne meni siihen, että olin aina kotona.. Töistä suoraan tekemään ruokaa, että hän ei suuttuisi kun ruoka ei ole valmista, sitten hänen harrastuksien aikana hän toi koiransa minulle hoitoon AINA, etten ns. päässyt kavereiden luokse sillä aikaa. Hän oli ns. hiljainen henkinen kiduttaja, hän osasi manipuloida asiat menemään juuri niinkun hän haluaa, tietäen että en kestä hänen mykkäkoulua tai mökötystä jos joku ei mennyt hänen mielekseen... Jotenkin opin lukemaan miten minun pitäisi olla, ettei hän suuttuisi.
        Koska kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta, hänen oli helppo jättää minut aina kotiin jos meni itse jonnekin, sanoi vaan että tuskin haluan lähteä jos rupeaa ahdistamaan. Tietenkin jätin menemättä, koska hän humalapäissään kerran huusi kuinka saa hävetä minua ja pelätä sitä että häpäisen hänet joskus jossain kaikkien ihmisen nähden. Heikompana ihmisenä en uskaltanutkaan enää lähteä hänen mukaan minnekään, mutta sekin kääntyi sitten niin päin että minä kuulema häpeän häntä enkä halua liikku missään.. Näitä asioiden vääntelyä ja kääntelyä tapahtui siis aina. Hän oli mustasukkainen entisestä poikaystävästäni, sanoi että roikun hänessä vieläkin. Itse haukkui entisensä hulluksi jne. Valehteli lähes kaikesta, eikä kertonut elämästään koskaan mitään...
        Kunnes eräänä päivänä sanoin, että menen terapiaan tämän ahdistukseni kanssa. Että eihän me voida elää näin, että ei liikuta missään yhdessä, eihän se ole normaalia parisuhdetta? En koskaan syyllistänyt häntä omista ongelmistani, vaan tiesin niiden olevan minun pään sisällä.. Hoitoon meneminenkään ei kuulema ollut hyvä, sanoi siihen vaan että onko minun pakko liikkua sitten missään, enkö voinut olla aina vaan kotona.. tämä keskustelu käytiin siis eräänä lauantai-iltana... mutta riitaa meillä ei ollut ja oltiin sovussa ja yhteisymmärryksessä, tosin hän ei tajunnut mihin tarvitsen apua.
        Maanantaina luin facebookista, että en ole enää parisuhteessa. Yritin soittaa, että onko siellä joku virhe, mies ei vastaa. Kunnes tuli kummallinen olo....lähdin töistä pyörähtämään kotonani, ja ovesta sisään tullessa huomasin että hänen tavarat olivat hävinneet. Nyt erosta on kolme viikkoa, hän ei ole edelleenkään suostunut puhumaan kanssani mistään. Kavereilleen oli sanonut että lähti sen takia, kun minä olin ahdistunut.
        Nyt muutaman kerran eron jälkeen haukkunut minut lyttyyn, itse olen ihmeen kaupalla saanut pidettyä itseni rauhallisena enkä ole sortunut haukkumiseen... varmaan lähinnä sen takia että pelkään häntä. Nyt saan valitettavasti fb:n käyttäjänä lukea kuinka hän mielistelee kaikkia entisiä poikaystäviäni siellä, ja poikapuolisia kavereita. Vaikka yhdessäollessa inhosi heitä kaikkia.
        Toivoisin, että pääsisin tästä yli.. Onneksi vanhempani ja eräs terveydenalalla työskentelevä kaverini ovat tajunneet mikä mies oli. Terveydenalan ammattilainen kaverini tosin luokitteli miehen jo useita kuukausia ennen eroa Narsistin tapaiseksi....
        Oli pakko kirjoittaa tätä ihan mustaa valkoiselle, jospa tästä ajatukset selkeneis vähän.. Ja voimia kaikille jotka on joutuneet saman tapaisen kohtelun uhriksi!

        Ihan kun omaa mennyttä elämää lukisi!!!!
        Kyllä on ollut helpotus että on/olet päässyt eroon moisesta! Aikaa menee että saat ns.itsesi kasaan mutta se on kyllä se arvoista,sano minun sanoneen.
        Tämmöset SIAT,huonosti kasvatetut ÄÄLIÖT,saunan taakse.
        Voimia Sinulle ja ihanaa Joulun odotusta :)


      • Nainen1984
        narskun ex kirjoitti:

        Ihan kun omaa mennyttä elämää lukisi!!!!
        Kyllä on ollut helpotus että on/olet päässyt eroon moisesta! Aikaa menee että saat ns.itsesi kasaan mutta se on kyllä se arvoista,sano minun sanoneen.
        Tämmöset SIAT,huonosti kasvatetut ÄÄLIÖT,saunan taakse.
        Voimia Sinulle ja ihanaa Joulun odotusta :)

        Sillä juuri tänne itse kirjoitin, että vois kuulla muiden tarinoita ja sillä tavalla saada lohtua siihen, ettei se vika tosissaankaan ollut minussa. Tottakai alkuun tuli sellainen olo, että teinkö jotain sittenkin väärin vaikka kaiken yritin tehdä juuri niinkuin vaadittiin...mutta onneksi niistä syytöksistä olen nyt päässyt yli kun olen lukenut näitä muiden tarinoita ja keskustellut ystävien kanssa.. Onneksi tässä tosiaan lohduttaa se tieto, että tästä selviää ajan kanssa.. Ja vahvempana ihmisenä vielä. Kiitos sinulle vastauksestasi, ja ihanaa joulun odotusta myös sinne :)


      • Ei voi olla totta!!!
        Nainen1984 kirjoitti:

        Ei lyönyt kertaakaan... muutaman kerran humalassa hakkasi seinää, kaapin ovia jne. Sitten lähti aina humalapäissään lätkimään, kun joka kerta kun oli juonut jotain rupesi raivoamaan milloin mistäkin aiheesta.. kerran herisi ja piti nyrkkiään naaman edessä ja lähti karkuun.. seuraavana päivänä sanoi kerran että hänen on pakko lähteä ns. livohkaan ettei satu mitään pahempaa.. Eli varmaan ei sekään kovin kaukana ollut.. Pahoinpiteli mm. koiraansa joka oli aina minulla hoidossa, kerran vetäisi takapihan ovella koiraa suoraan naamaan ja kaksi kertaa näin kun löi sitä nyrkillä suoraan naamaan.. sanoin että minun silmien alla ei koiraa hakata.... Voi olla että hakkasi myös minun koiraa, jonka jouduin keväällä lopettamaan kun siitä tuli raivopää :(

        Meinaatko ettet ilmoittanut eläimen pahoinpitelemisestä poliisille???? Olet lähes yhtä syyllinen jos vaikenet moisesta kuin pahoinpitelijäkin. Voit antaa itseäsi hakata, mutta jos tiedät eläimen pahoinpitelystä, velvollisuutesi on tehdä siitä ilmoitus koska eläin ei pysty sitä itse tekemään.


      • Nainen1984
        Ei voi olla totta!!! kirjoitti:

        Meinaatko ettet ilmoittanut eläimen pahoinpitelemisestä poliisille???? Olet lähes yhtä syyllinen jos vaikenet moisesta kuin pahoinpitelijäkin. Voit antaa itseäsi hakata, mutta jos tiedät eläimen pahoinpitelystä, velvollisuutesi on tehdä siitä ilmoitus koska eläin ei pysty sitä itse tekemään.

        Näin pikkukylällä olisi ollut ja olikin ihan turhaa mennä kertoa asiaa eteenpäin. Jos toinen henkilö tuntee ja on kavereita/ystäviä virkamiehistä lähtien ja kaikki on kaikkien kavereita.. ja millä olisin sen todistanut, minun sana vastaan ns. "yhteisön merkittävän henkilön" sanaa vastaan.. Valitettava tosiasia.. Kukaan ei olisi uskonut minua. Ja en koe itseäni "lähes yhtä syylliseksi" koska kielsin häntä tekemästä niin, mutta enhän voinut vahtia mitä hän koiran kanssa yksin tekee, ottaen huomioon että ko. koira ei asunut meillä..


      • TummaHumma

        Olet niin oikeassa. Elin 1,5 vuotta varatun miehen naisystävänä, tuo mies oli musiikin ammattilainen ja totaalinen narsisti. Hän nautti ihailusta, hänellä piti olla vaimon ja minun lisäkseni vielä muitakin naisia, vaikka uskoin että olisin ollut ainut 'naisystävä' avioliiton ulkopuolella. Kun kerroin että käyn kahvilla 'mieskavereiden' kanssa niin siitä hän tuli mustasukkaiseksi vaikkei ollut syytä. Hän halusi omistaa minut. Nyt kun suhde ohi niin hän syytti minua siitä, että olin vietellyt hänet. Hänessä ei ollut mitään vikaa...ja minä en ollut luottamuksen arvoinen. En ymmärrä miksi en kun elin vaan hänelle enkä kenellekään muulle. Hänkö oli luottamuksen arvoinen kun petti vaimoa ja myös minua?


      • N56v.

        Tää on totta sanasta sanaan! Kahden narsistin kanssa eläneenä tiedän.


      • ???????????
        N56v. kirjoitti:

        Tää on totta sanasta sanaan! Kahden narsistin kanssa eläneenä tiedän.

        Voiko olla, että vasta pettäminen tuo narsistiset piirteet esiin? Vai milloin sen lopulta huomaa? Aiemmin ei ehkä osaa tai kykene huomaamaan?


      • yks uhri
        ??????????? kirjoitti:

        Voiko olla, että vasta pettäminen tuo narsistiset piirteet esiin? Vai milloin sen lopulta huomaa? Aiemmin ei ehkä osaa tai kykene huomaamaan?

        No mä olin 30v naimisissa narsistin kanssa, kyttäsi kaikki tekemiseni, haukkui kaikki ystäväni ja tuttuni jotka eivät olleet sille sukua, kauppaan en päässyt yksin, kyttäsi puhelimeni ym ym. mutta siitä en päässyt varmuuteen pettikö se, omistushaluinen oli.
        Eron jälkeen niitä tuli lisää, pahin narsku oli mies jota tapailin 2 vuotta, koko sen ajan sillä oli toinen nainen ja enemmänkin. valehteli minkä kerkesi, ihan joka asian, syytteli mua uskottomaksi ja valehtelijaksi, haukkui kaverini jne. ja kehui itseään joka käänteessä.
        Kyllä ne piirteet on jo ennen pettämistä. rakkauden huumassa niitä ei vielä huomaa, välillä jopa ajattelee että itsessä on tosiaan jotain vikaa kun narsku niin väittää. eron jälkeen vasta tajuaa kaiken.


      • saman kokenu
        Nainen1984 kirjoitti:

        Itse elin 10 kk narsistin kanssa... En ennen seurusteluamme tiennyt kunnolla edes mitä sana "narsisti" tarkoittaa.. Ensin hän tosiaan oli maailman ihanin ja huomioonottavin mies, mietin itsekseni että miten tuollainen tosiaan voi olla vielä vapaana ja miten hän valitsi juuri minut, hiljaisen ja kiltin ja ujon...? Alkuun hän kehui kaikkea, suunnitteli kaikkea ihanaa, eräs kaverini vastusti hieman tätä meidän suhdettamme, nähtävästi tiesi jo miehestä jotain..?
        Alkuun kaikki oli tosiaan ihanaa, mahtavaa ja upeaa. Hän hyväksyi minut kaikkine virheineni... (kärsin siis esim. sosiaalisten tilanteiden pelosta) ...hän lupasi kuun taivaalta jne.
        Kunnes alkoi arki, hän halusi muuttaa luokseni kuukauden seurustelun jälkeen, syynä se että olen hänen elämän rakkaus. Tyhmää minulta, mutta ajattelin, että jos noin halukkaana on muuttamaan minun luokseni, niin miksi ei. Sitten pikkuhiljaa se alkoi, kommentit ulkonäöstä.. Kaverini kuulema haluavat minulle vain pahaa. Roikun kuulema äidissäni. Miespuoliset kaverit jätin suosiolla pois, välttääkseni järkyttävää mustasukkaisuutta. Lopulta tilanne meni siihen, että olin aina kotona.. Töistä suoraan tekemään ruokaa, että hän ei suuttuisi kun ruoka ei ole valmista, sitten hänen harrastuksien aikana hän toi koiransa minulle hoitoon AINA, etten ns. päässyt kavereiden luokse sillä aikaa. Hän oli ns. hiljainen henkinen kiduttaja, hän osasi manipuloida asiat menemään juuri niinkun hän haluaa, tietäen että en kestä hänen mykkäkoulua tai mökötystä jos joku ei mennyt hänen mielekseen... Jotenkin opin lukemaan miten minun pitäisi olla, ettei hän suuttuisi.
        Koska kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta, hänen oli helppo jättää minut aina kotiin jos meni itse jonnekin, sanoi vaan että tuskin haluan lähteä jos rupeaa ahdistamaan. Tietenkin jätin menemättä, koska hän humalapäissään kerran huusi kuinka saa hävetä minua ja pelätä sitä että häpäisen hänet joskus jossain kaikkien ihmisen nähden. Heikompana ihmisenä en uskaltanutkaan enää lähteä hänen mukaan minnekään, mutta sekin kääntyi sitten niin päin että minä kuulema häpeän häntä enkä halua liikku missään.. Näitä asioiden vääntelyä ja kääntelyä tapahtui siis aina. Hän oli mustasukkainen entisestä poikaystävästäni, sanoi että roikun hänessä vieläkin. Itse haukkui entisensä hulluksi jne. Valehteli lähes kaikesta, eikä kertonut elämästään koskaan mitään...
        Kunnes eräänä päivänä sanoin, että menen terapiaan tämän ahdistukseni kanssa. Että eihän me voida elää näin, että ei liikuta missään yhdessä, eihän se ole normaalia parisuhdetta? En koskaan syyllistänyt häntä omista ongelmistani, vaan tiesin niiden olevan minun pään sisällä.. Hoitoon meneminenkään ei kuulema ollut hyvä, sanoi siihen vaan että onko minun pakko liikkua sitten missään, enkö voinut olla aina vaan kotona.. tämä keskustelu käytiin siis eräänä lauantai-iltana... mutta riitaa meillä ei ollut ja oltiin sovussa ja yhteisymmärryksessä, tosin hän ei tajunnut mihin tarvitsen apua.
        Maanantaina luin facebookista, että en ole enää parisuhteessa. Yritin soittaa, että onko siellä joku virhe, mies ei vastaa. Kunnes tuli kummallinen olo....lähdin töistä pyörähtämään kotonani, ja ovesta sisään tullessa huomasin että hänen tavarat olivat hävinneet. Nyt erosta on kolme viikkoa, hän ei ole edelleenkään suostunut puhumaan kanssani mistään. Kavereilleen oli sanonut että lähti sen takia, kun minä olin ahdistunut.
        Nyt muutaman kerran eron jälkeen haukkunut minut lyttyyn, itse olen ihmeen kaupalla saanut pidettyä itseni rauhallisena enkä ole sortunut haukkumiseen... varmaan lähinnä sen takia että pelkään häntä. Nyt saan valitettavasti fb:n käyttäjänä lukea kuinka hän mielistelee kaikkia entisiä poikaystäviäni siellä, ja poikapuolisia kavereita. Vaikka yhdessäollessa inhosi heitä kaikkia.
        Toivoisin, että pääsisin tästä yli.. Onneksi vanhempani ja eräs terveydenalalla työskentelevä kaverini ovat tajunneet mikä mies oli. Terveydenalan ammattilainen kaverini tosin luokitteli miehen jo useita kuukausia ennen eroa Narsistin tapaiseksi....
        Oli pakko kirjoittaa tätä ihan mustaa valkoiselle, jospa tästä ajatukset selkeneis vähän.. Ja voimia kaikille jotka on joutuneet saman tapaisen kohtelun uhriksi!

        moi..noin kaikki menee syyllistämällä..ja sit taas ottamalla kaveriks jotka sä jouduit hänen mielikseen jättään..se on kiusaaa


      • näkymätön777
        Nainen1984 kirjoitti:

        Itse elin 10 kk narsistin kanssa... En ennen seurusteluamme tiennyt kunnolla edes mitä sana "narsisti" tarkoittaa.. Ensin hän tosiaan oli maailman ihanin ja huomioonottavin mies, mietin itsekseni että miten tuollainen tosiaan voi olla vielä vapaana ja miten hän valitsi juuri minut, hiljaisen ja kiltin ja ujon...? Alkuun hän kehui kaikkea, suunnitteli kaikkea ihanaa, eräs kaverini vastusti hieman tätä meidän suhdettamme, nähtävästi tiesi jo miehestä jotain..?
        Alkuun kaikki oli tosiaan ihanaa, mahtavaa ja upeaa. Hän hyväksyi minut kaikkine virheineni... (kärsin siis esim. sosiaalisten tilanteiden pelosta) ...hän lupasi kuun taivaalta jne.
        Kunnes alkoi arki, hän halusi muuttaa luokseni kuukauden seurustelun jälkeen, syynä se että olen hänen elämän rakkaus. Tyhmää minulta, mutta ajattelin, että jos noin halukkaana on muuttamaan minun luokseni, niin miksi ei. Sitten pikkuhiljaa se alkoi, kommentit ulkonäöstä.. Kaverini kuulema haluavat minulle vain pahaa. Roikun kuulema äidissäni. Miespuoliset kaverit jätin suosiolla pois, välttääkseni järkyttävää mustasukkaisuutta. Lopulta tilanne meni siihen, että olin aina kotona.. Töistä suoraan tekemään ruokaa, että hän ei suuttuisi kun ruoka ei ole valmista, sitten hänen harrastuksien aikana hän toi koiransa minulle hoitoon AINA, etten ns. päässyt kavereiden luokse sillä aikaa. Hän oli ns. hiljainen henkinen kiduttaja, hän osasi manipuloida asiat menemään juuri niinkun hän haluaa, tietäen että en kestä hänen mykkäkoulua tai mökötystä jos joku ei mennyt hänen mielekseen... Jotenkin opin lukemaan miten minun pitäisi olla, ettei hän suuttuisi.
        Koska kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta, hänen oli helppo jättää minut aina kotiin jos meni itse jonnekin, sanoi vaan että tuskin haluan lähteä jos rupeaa ahdistamaan. Tietenkin jätin menemättä, koska hän humalapäissään kerran huusi kuinka saa hävetä minua ja pelätä sitä että häpäisen hänet joskus jossain kaikkien ihmisen nähden. Heikompana ihmisenä en uskaltanutkaan enää lähteä hänen mukaan minnekään, mutta sekin kääntyi sitten niin päin että minä kuulema häpeän häntä enkä halua liikku missään.. Näitä asioiden vääntelyä ja kääntelyä tapahtui siis aina. Hän oli mustasukkainen entisestä poikaystävästäni, sanoi että roikun hänessä vieläkin. Itse haukkui entisensä hulluksi jne. Valehteli lähes kaikesta, eikä kertonut elämästään koskaan mitään...
        Kunnes eräänä päivänä sanoin, että menen terapiaan tämän ahdistukseni kanssa. Että eihän me voida elää näin, että ei liikuta missään yhdessä, eihän se ole normaalia parisuhdetta? En koskaan syyllistänyt häntä omista ongelmistani, vaan tiesin niiden olevan minun pään sisällä.. Hoitoon meneminenkään ei kuulema ollut hyvä, sanoi siihen vaan että onko minun pakko liikkua sitten missään, enkö voinut olla aina vaan kotona.. tämä keskustelu käytiin siis eräänä lauantai-iltana... mutta riitaa meillä ei ollut ja oltiin sovussa ja yhteisymmärryksessä, tosin hän ei tajunnut mihin tarvitsen apua.
        Maanantaina luin facebookista, että en ole enää parisuhteessa. Yritin soittaa, että onko siellä joku virhe, mies ei vastaa. Kunnes tuli kummallinen olo....lähdin töistä pyörähtämään kotonani, ja ovesta sisään tullessa huomasin että hänen tavarat olivat hävinneet. Nyt erosta on kolme viikkoa, hän ei ole edelleenkään suostunut puhumaan kanssani mistään. Kavereilleen oli sanonut että lähti sen takia, kun minä olin ahdistunut.
        Nyt muutaman kerran eron jälkeen haukkunut minut lyttyyn, itse olen ihmeen kaupalla saanut pidettyä itseni rauhallisena enkä ole sortunut haukkumiseen... varmaan lähinnä sen takia että pelkään häntä. Nyt saan valitettavasti fb:n käyttäjänä lukea kuinka hän mielistelee kaikkia entisiä poikaystäviäni siellä, ja poikapuolisia kavereita. Vaikka yhdessäollessa inhosi heitä kaikkia.
        Toivoisin, että pääsisin tästä yli.. Onneksi vanhempani ja eräs terveydenalalla työskentelevä kaverini ovat tajunneet mikä mies oli. Terveydenalan ammattilainen kaverini tosin luokitteli miehen jo useita kuukausia ennen eroa Narsistin tapaiseksi....
        Oli pakko kirjoittaa tätä ihan mustaa valkoiselle, jospa tästä ajatukset selkeneis vähän.. Ja voimia kaikille jotka on joutuneet saman tapaisen kohtelun uhriksi!

        tää oli oikeen hyvä kirjoitus elämä narsistin kanssa, vaimoni käyttäyty aivan samallatavalla ja kylmän viilesti otti eron olimme tuore pari 3 vuotta naimisissa ei kuulu mitään niinkun minua ei olisi koskaan ollutkaan hänen elämässä!!!


      • Anonyymi
        minä kirjoitti:

        nyt on ihan pakko kysyä, löikö hän sua? Anteeksi kysymykseni.

        Kyllä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä

        Arvasin


      • Anonyymi
        Nainen1984 kirjoitti:

        Itse elin 10 kk narsistin kanssa... En ennen seurusteluamme tiennyt kunnolla edes mitä sana "narsisti" tarkoittaa.. Ensin hän tosiaan oli maailman ihanin ja huomioonottavin mies, mietin itsekseni että miten tuollainen tosiaan voi olla vielä vapaana ja miten hän valitsi juuri minut, hiljaisen ja kiltin ja ujon...? Alkuun hän kehui kaikkea, suunnitteli kaikkea ihanaa, eräs kaverini vastusti hieman tätä meidän suhdettamme, nähtävästi tiesi jo miehestä jotain..?
        Alkuun kaikki oli tosiaan ihanaa, mahtavaa ja upeaa. Hän hyväksyi minut kaikkine virheineni... (kärsin siis esim. sosiaalisten tilanteiden pelosta) ...hän lupasi kuun taivaalta jne.
        Kunnes alkoi arki, hän halusi muuttaa luokseni kuukauden seurustelun jälkeen, syynä se että olen hänen elämän rakkaus. Tyhmää minulta, mutta ajattelin, että jos noin halukkaana on muuttamaan minun luokseni, niin miksi ei. Sitten pikkuhiljaa se alkoi, kommentit ulkonäöstä.. Kaverini kuulema haluavat minulle vain pahaa. Roikun kuulema äidissäni. Miespuoliset kaverit jätin suosiolla pois, välttääkseni järkyttävää mustasukkaisuutta. Lopulta tilanne meni siihen, että olin aina kotona.. Töistä suoraan tekemään ruokaa, että hän ei suuttuisi kun ruoka ei ole valmista, sitten hänen harrastuksien aikana hän toi koiransa minulle hoitoon AINA, etten ns. päässyt kavereiden luokse sillä aikaa. Hän oli ns. hiljainen henkinen kiduttaja, hän osasi manipuloida asiat menemään juuri niinkun hän haluaa, tietäen että en kestä hänen mykkäkoulua tai mökötystä jos joku ei mennyt hänen mielekseen... Jotenkin opin lukemaan miten minun pitäisi olla, ettei hän suuttuisi.
        Koska kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta, hänen oli helppo jättää minut aina kotiin jos meni itse jonnekin, sanoi vaan että tuskin haluan lähteä jos rupeaa ahdistamaan. Tietenkin jätin menemättä, koska hän humalapäissään kerran huusi kuinka saa hävetä minua ja pelätä sitä että häpäisen hänet joskus jossain kaikkien ihmisen nähden. Heikompana ihmisenä en uskaltanutkaan enää lähteä hänen mukaan minnekään, mutta sekin kääntyi sitten niin päin että minä kuulema häpeän häntä enkä halua liikku missään.. Näitä asioiden vääntelyä ja kääntelyä tapahtui siis aina. Hän oli mustasukkainen entisestä poikaystävästäni, sanoi että roikun hänessä vieläkin. Itse haukkui entisensä hulluksi jne. Valehteli lähes kaikesta, eikä kertonut elämästään koskaan mitään...
        Kunnes eräänä päivänä sanoin, että menen terapiaan tämän ahdistukseni kanssa. Että eihän me voida elää näin, että ei liikuta missään yhdessä, eihän se ole normaalia parisuhdetta? En koskaan syyllistänyt häntä omista ongelmistani, vaan tiesin niiden olevan minun pään sisällä.. Hoitoon meneminenkään ei kuulema ollut hyvä, sanoi siihen vaan että onko minun pakko liikkua sitten missään, enkö voinut olla aina vaan kotona.. tämä keskustelu käytiin siis eräänä lauantai-iltana... mutta riitaa meillä ei ollut ja oltiin sovussa ja yhteisymmärryksessä, tosin hän ei tajunnut mihin tarvitsen apua.
        Maanantaina luin facebookista, että en ole enää parisuhteessa. Yritin soittaa, että onko siellä joku virhe, mies ei vastaa. Kunnes tuli kummallinen olo....lähdin töistä pyörähtämään kotonani, ja ovesta sisään tullessa huomasin että hänen tavarat olivat hävinneet. Nyt erosta on kolme viikkoa, hän ei ole edelleenkään suostunut puhumaan kanssani mistään. Kavereilleen oli sanonut että lähti sen takia, kun minä olin ahdistunut.
        Nyt muutaman kerran eron jälkeen haukkunut minut lyttyyn, itse olen ihmeen kaupalla saanut pidettyä itseni rauhallisena enkä ole sortunut haukkumiseen... varmaan lähinnä sen takia että pelkään häntä. Nyt saan valitettavasti fb:n käyttäjänä lukea kuinka hän mielistelee kaikkia entisiä poikaystäviäni siellä, ja poikapuolisia kavereita. Vaikka yhdessäollessa inhosi heitä kaikkia.
        Toivoisin, että pääsisin tästä yli.. Onneksi vanhempani ja eräs terveydenalalla työskentelevä kaverini ovat tajunneet mikä mies oli. Terveydenalan ammattilainen kaverini tosin luokitteli miehen jo useita kuukausia ennen eroa Narsistin tapaiseksi....
        Oli pakko kirjoittaa tätä ihan mustaa valkoiselle, jospa tästä ajatukset selkeneis vähän.. Ja voimia kaikille jotka on joutuneet saman tapaisen kohtelun uhriksi!

        Narsisteilla on siis paljon yhteistä.
        Minun pitää mennä hoitoon. Ei minun kannata niitä lääkkeitä syödä. Minä en osaa mitään, en tee mitään. Minä raivoon. Ei minun kanssa kehtaa liikkua kun raivoon. Minä aina aloitan riidan. Minä en osaa mitään, en tee mitään. Kuka minut muka huolii. Enhän minä osaa mitään, enkä tee mitään. Kuka vittu minut muka huolii kun raivoon enkä osaa mitään enkä varsinkaan tee mitään.


      • Anonyymi
        N56v. kirjoitti:

        Tää on totta sanasta sanaan! Kahden narsistin kanssa eläneenä tiedän.

        Olet kolmas!


      • Anonyymi
        Nainen1984 kirjoitti:

        Itse elin 10 kk narsistin kanssa... En ennen seurusteluamme tiennyt kunnolla edes mitä sana "narsisti" tarkoittaa.. Ensin hän tosiaan oli maailman ihanin ja huomioonottavin mies, mietin itsekseni että miten tuollainen tosiaan voi olla vielä vapaana ja miten hän valitsi juuri minut, hiljaisen ja kiltin ja ujon...? Alkuun hän kehui kaikkea, suunnitteli kaikkea ihanaa, eräs kaverini vastusti hieman tätä meidän suhdettamme, nähtävästi tiesi jo miehestä jotain..?
        Alkuun kaikki oli tosiaan ihanaa, mahtavaa ja upeaa. Hän hyväksyi minut kaikkine virheineni... (kärsin siis esim. sosiaalisten tilanteiden pelosta) ...hän lupasi kuun taivaalta jne.
        Kunnes alkoi arki, hän halusi muuttaa luokseni kuukauden seurustelun jälkeen, syynä se että olen hänen elämän rakkaus. Tyhmää minulta, mutta ajattelin, että jos noin halukkaana on muuttamaan minun luokseni, niin miksi ei. Sitten pikkuhiljaa se alkoi, kommentit ulkonäöstä.. Kaverini kuulema haluavat minulle vain pahaa. Roikun kuulema äidissäni. Miespuoliset kaverit jätin suosiolla pois, välttääkseni järkyttävää mustasukkaisuutta. Lopulta tilanne meni siihen, että olin aina kotona.. Töistä suoraan tekemään ruokaa, että hän ei suuttuisi kun ruoka ei ole valmista, sitten hänen harrastuksien aikana hän toi koiransa minulle hoitoon AINA, etten ns. päässyt kavereiden luokse sillä aikaa. Hän oli ns. hiljainen henkinen kiduttaja, hän osasi manipuloida asiat menemään juuri niinkun hän haluaa, tietäen että en kestä hänen mykkäkoulua tai mökötystä jos joku ei mennyt hänen mielekseen... Jotenkin opin lukemaan miten minun pitäisi olla, ettei hän suuttuisi.
        Koska kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta, hänen oli helppo jättää minut aina kotiin jos meni itse jonnekin, sanoi vaan että tuskin haluan lähteä jos rupeaa ahdistamaan. Tietenkin jätin menemättä, koska hän humalapäissään kerran huusi kuinka saa hävetä minua ja pelätä sitä että häpäisen hänet joskus jossain kaikkien ihmisen nähden. Heikompana ihmisenä en uskaltanutkaan enää lähteä hänen mukaan minnekään, mutta sekin kääntyi sitten niin päin että minä kuulema häpeän häntä enkä halua liikku missään.. Näitä asioiden vääntelyä ja kääntelyä tapahtui siis aina. Hän oli mustasukkainen entisestä poikaystävästäni, sanoi että roikun hänessä vieläkin. Itse haukkui entisensä hulluksi jne. Valehteli lähes kaikesta, eikä kertonut elämästään koskaan mitään...
        Kunnes eräänä päivänä sanoin, että menen terapiaan tämän ahdistukseni kanssa. Että eihän me voida elää näin, että ei liikuta missään yhdessä, eihän se ole normaalia parisuhdetta? En koskaan syyllistänyt häntä omista ongelmistani, vaan tiesin niiden olevan minun pään sisällä.. Hoitoon meneminenkään ei kuulema ollut hyvä, sanoi siihen vaan että onko minun pakko liikkua sitten missään, enkö voinut olla aina vaan kotona.. tämä keskustelu käytiin siis eräänä lauantai-iltana... mutta riitaa meillä ei ollut ja oltiin sovussa ja yhteisymmärryksessä, tosin hän ei tajunnut mihin tarvitsen apua.
        Maanantaina luin facebookista, että en ole enää parisuhteessa. Yritin soittaa, että onko siellä joku virhe, mies ei vastaa. Kunnes tuli kummallinen olo....lähdin töistä pyörähtämään kotonani, ja ovesta sisään tullessa huomasin että hänen tavarat olivat hävinneet. Nyt erosta on kolme viikkoa, hän ei ole edelleenkään suostunut puhumaan kanssani mistään. Kavereilleen oli sanonut että lähti sen takia, kun minä olin ahdistunut.
        Nyt muutaman kerran eron jälkeen haukkunut minut lyttyyn, itse olen ihmeen kaupalla saanut pidettyä itseni rauhallisena enkä ole sortunut haukkumiseen... varmaan lähinnä sen takia että pelkään häntä. Nyt saan valitettavasti fb:n käyttäjänä lukea kuinka hän mielistelee kaikkia entisiä poikaystäviäni siellä, ja poikapuolisia kavereita. Vaikka yhdessäollessa inhosi heitä kaikkia.
        Toivoisin, että pääsisin tästä yli.. Onneksi vanhempani ja eräs terveydenalalla työskentelevä kaverini ovat tajunneet mikä mies oli. Terveydenalan ammattilainen kaverini tosin luokitteli miehen jo useita kuukausia ennen eroa Narsistin tapaiseksi....
        Oli pakko kirjoittaa tätä ihan mustaa valkoiselle, jospa tästä ajatukset selkeneis vähän.. Ja voimia kaikille jotka on joutuneet saman tapaisen kohtelun uhriksi!

        Kirjoitat aivan kuin mun elämästä😭multa meni oma asunto kaverit ja melkein koko suku. Kunnes heräsin. Oon ihan loppu. Mutta onneksi se on nyt ohi. Ja hän etsii uutta uhria tinderissä🙏eli tiedän että ohi on se piina. 55v mies kyseessä


    • wer

      Höh. Narsistin puoliso ja lapset saavat tosiaan kestää kaikenlaista. Mikäli puoliso ei tajua erota. Tosin ero narsistista vaatii sellaisia ponnisteluja, ettei mitään rajaa. Hyvin usein suurimmat riidat oikeussaleissa käydäänkin tapauksissa, joissa narsisti yrittää viedä lapset puolisoltaan, narsismin uhrilta.

      Narsisti on ovela juonittelija. Näyttelijä vailla vertaa. Hän osaa esittää tunteita, puhua viisaita. Häntä uskotaan. Uhri on valehtelija, riidanhaluinen ja huono kaikessa. Tottakai, jotta narsisti voi loistaa. Ilman uhria narsisti ei pysty ilmaisemaan itseään...

      Minusta olisi aivan samantekevää, pettääkö narsisti vai ei. Huolestuisin vain siitä miten hänestä mahtaisi päästä eroon. Joskus ei nimittäin onnistu mikään muu kuin pako.

      • wer kuvaili juuri ex miestäni.......


      • jaana111

        Niin..olisin halunnut tietää, miten narsistista pääsee eroon.... Ihan kamalaa.


      • Anonyymi
        jaana111 kirjoitti:

        Niin..olisin halunnut tietää, miten narsistista pääsee eroon.... Ihan kamalaa.

        Kaikki yhteydet poikki


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki yhteydet poikki

        Älä ole missään tekemisissä narsistin kanssa, jos olet siitä eroon päässyt, sen päämäärä on vaan alistaa ja tuhota sinut.


    • yksi uhri

      Turussa on yksi avioerojuristi joka on erikoistunut juurikin narsisteista eroa hakeviin.
      Nämä narsistit kun pystyvät puhumaan tuomaritkin ympäri.
      Äärimmäisen sairaita ihmisiä.

    • 102% on narsisteja

      Hohhoijaa...Narsisteista on toitoteltu jo vuosikausia niin hysteerisesti, että ihme jos kovinkaan moni tuomari olisi enää tietämätön asiasta. Mutta asian paisuttelu sopii näille "juristikirjailijoille", bisnekset luistaa..

    • Vanja

      Narsistit vievät kaiken ilon, vähättelevät, mitätöivät. arvostelee ulkonäköäni/painoa. epäluotettavia, salaa asioita.........

      • yks uhri

        Juuri noin..vähättelee, arvostelee kaikkea, mutta itse ovat niin täydellisiä.


      • Näitä nähnyt
        yks uhri kirjoitti:

        Juuri noin..vähättelee, arvostelee kaikkea, mutta itse ovat niin täydellisiä.

        Itse kokeneena kerron muutaman faktan narsistista, asioita jotka erottavat heidät ns. normaalista ihmisestä.

        Narsistin käsitys moraalista:
        - Toisten ihmisten on oltava rehellisiä ja uskollisia, narsisti ei voi sietää pettureita.
        Siis niitä ihmisiä, jotka kusettavat häntä itseään, heille ei anteeksi anneta.

        Mutta nämä säännöt eivät päde narsistiin itseensä, eivät pienimmässäkään määrin.
        Narsisti SANOO olevansa rehellinen ja luotettava.

        Mutta hänellä on tosiasiassa aina muita kierroksessa ja ns.moniavioisuus on hänelle kovin tuttua.
        Tämä onnistuu salailun ja valehtelun avulla, jos joku lopulta huomaa mitä hän tekee ja paljastaa hänet, sellainen totuuden torvi leimataan kiivaasti valehtelijaksi ja kateelliseksi mustamaalaajaksi, tai vainoharhaiseksi.

        Jos narsisti jää niin pahasti kiinni rysän päältä, ettei voi enää väittää ettei ole pettänyt, hän ei kadu mitään, eikä pyydä anteeksi, vaan etsii syntipukin joka ajoi hänet tuohon tekoon.
        Oma kumppani on tällöin yhtäkkiä pihtari tai muuten kylmä ihminen, tai sitten seksihullu joka vaati liikaa/ liian usein seksiä tai mitä tahansa, tekaistu syy on toisarvoinen , kunhan vain narsisti saa sanoa että hän on syytön ja joku muu syyllinen.

        Narsistilla ei ole omaatuntoa, sen tilalla on pikkupiru, joka hakee alituiseen vikaa toisista ihmisistä.
        Näin kaikki, ihan kaikki mikä häntä itseään hyödyttää , tulee narsistille salllituksi.

        - Moraali on kadonnut myös raha-asioissa.

        Narsisti varastaa jopa puolisoltaan, yhtä hyvin parhaalta kaveriltaan, keneltä tahansa.
        Jos jätät kukkarosi narsistin ulottuville hän ei epäröi ottaa sieltä.
        Ystävät ovat narsistin mielestä hyötymistä varten.

        Hän on oppinut elämään loisena joka imee sekä taloudellista hyötyä että henkistä tukea kanssa ihmisiltään loputtomasti, niin paljon kuin pystyy.

        Omastaan narsisti sen sijaan antaa vain vähän, tai sen verran että voi laskelmoida saavansa sen korkojen kera takaisin, muodossa tai toisessa.

        Esim. naisia hän rahoittaa niin kauan kunnes saa heiltä seksiä tai saa heidät hurmattua puolelleen, silloin narsisti kääntää nappulaa ja alkaa takaisin lypsy -vaihe, kumppanista otetaan kaikki irti.

        Hyödyttömät ystävät ja loppuun kulutetut ihmissuhteet narsisti hylkää armotta, etsien aina uusia lähteitä joista voisi hyötyä.

        Narsistilla on usein lapsia monen kumppanin kanssa tai ainakin kariutuneita parisuhteita liuta, useat suhteet päättyvät joko siihen että narsisti ei koe hyötyvänsä enää kumppanistaan ja etsii parempaa lypsettävää, tai siihen että narsisti on jäänyt kiinni pettämisistä ja hänen kumppaninsa ei enää voi luottaa häneen.

        Narsisti on tarinoinnin mestari, hän sepittää ihmeellisä kertomuksia joissa hän itse on sankari, hän hurmaa ihmisiä aubliikillaan ja saa kaikki uskomaan että hän on mahtava ihminen ja hauska kaikin puolin.

        Mutta jos olet kauemmin narsistin ystäväpiirissä ja pääset kulissien taa, huomaat että itse asiassa hän on pirullinen ihminen jonka koko elämä keskityy oman navan ympärille, hyödyn ja oman edun tavoittelu on niin suurta ja armotonta, että monet ihmiset ihan musertuvat narsistin jalkoihin, siitä hän itse viis veisaa.

        Narsisti ei tunne sääliä, ei koskaan, häntä ajaa eteenpäin katkeruus ja itsesääli , sekä viha ja kateus niitä kohtaan , joilla näyttää menevän paremmin kuin narsistilla itsellään.

        Kateus väistyy vain, jos menestyvä ihminen lankeaa narsistin ystäväksi - siis lypsettäväksi.


      • Sellaisia nämä
        yks uhri kirjoitti:

        Juuri noin..vähättelee, arvostelee kaikkea, mutta itse ovat niin täydellisiä.

        Narsisti on ajatusmaailmaltaan niin kieroutunut, ettei häneen päde mitkään säännöt.

        Hänellä on mielestään täysi oikeus elää toisista ihmisistä hyötyen, loismaisesti.

        Niinpä narsisti imee kumppaninsa joka tavalla kuiviin.
        Sekä henkisesti, että jos vain voi, myös taloudellisesti.

        Narsisti ei nimittäin epäröi varastaa tilaisuuden tullen, joten elä ihmettele jos lompakkosi kevenee kun selkäsi käännät, mikäli olet narsistin puoliso tai " ystävä "..
        Sellainen kuin omatunto ei nimittäin kiusaa narsistia.

        Ja ystävät ovat narsistin mielestä sitä varten että heistä voi hyötyä.

        Ja heitä voi myös pettää, koska narsistin elämä on hänen omien halujensa ja toiveidensa täyttämistä, viis siitä satuttaako se toisia vai ei.

        Empatiaa narsisti ei tunne. jos joskus kuulet hänen säälittelevän toista ihmistä tai myötäelävän jonkun kurjuutta, voit olla varma että narsisiti on joko löytänyt uuden uhrin, jonka elämään hän aikoo soluttautua teeskenneltytä empatiaa osoittamalla - tavoitteena kuitenkin saada jotakin hyötyä tuosta uhrista, varsin usein se tavoiteltu hyöty on taloudellista.

        Parisuhteessa narsisti on omistushaluinen, mustasukkainen ja kontrolloiva.
        Hän vaatii kaiken huomiosi ja haluaa että elät vain hänelle.

        Usein se merkitsee ystävien ja suvun hylkäämistä, koska narsisti tekee monin tavoin selväksi että kärsii suunnattomasti jos hylkäät hänet menemällä ystäviesi luo, ja lisäksi saat osaksesi aiheettomia uskottomuusepäilyjä aina kun olet yli viisi minuuttia erossa narsistikumppanistasi.

        Sinun itsesi ei tarvitse epäillä narsistin pettävän, koska epäilyksen sijasta sinulla on siitä varmuus.
        Narsisti kärähtää useamman kerran niin sanotusti housut kintussa.
        Silti, vaikka todisteena olisi nippu valokuvia ja pätkä videota, voit olla varma että narsisti selittää itsensä ulos tilanteesta.

        Hän ei koskaan pyydä anteeksi, ei koskaan, hän on aina omasta mielestään syytön uhri, jota turhaa syyllistetään.
        Syy on AINA jonkun muun kuin narsistin itsensä..syy pettämiseltä näyttävään episodiin oli päälle käypä vieras nainen, sinun ylivilkas mielilkuvituksesi, kateelliset kaverit tekaistuine todisteineen, pelkkä ystävyys joka nyt sattui näyttämään intiimiltä kohtaukselta jne. jne. Ja hyvin usein narsisti käyttää myös " en muista mitä tapahtui.. " korttia.
        Jos pakotietä ei ole, narsisti voi nurkkaan ajettuna myöntää pettäneensä, mutta silloinkaan hän ei pyydä anteeksi.

        Sen sijaan hän syyttää kumppaniaan siitä että tämä on suorastaan pakottanut narsistin pettämään omalla käytöksellään, huomioimalla narsistia liian vähän tai liikaa, pihtaamalla tai liioilla seksivaatimuksilla, jne. jne.
        Syy voi olla mikä tahansa, mutta syyllinen on kuitenkin kumppani, ei pettäjä itse.

        Narsisti saattaa oikein raivota siitä että hän jäi kiinni, mutta siitä hän ei ole moksiskaan että tuli pettäneeksi..siihen hänellä oli oikeus.

        Jos kysyt narsistilta onko hänern kumppanillaan oikeus pettää missään tilanteessa,niin ei tietenkään ole.
        arsistin moraali on äärimmäisen tiukka, silloinkun se koskee muita kuin häntä itseään.


      • Mäntsälä - Lahti
        Näitä nähnyt kirjoitti:

        Itse kokeneena kerron muutaman faktan narsistista, asioita jotka erottavat heidät ns. normaalista ihmisestä.

        Narsistin käsitys moraalista:
        - Toisten ihmisten on oltava rehellisiä ja uskollisia, narsisti ei voi sietää pettureita.
        Siis niitä ihmisiä, jotka kusettavat häntä itseään, heille ei anteeksi anneta.

        Mutta nämä säännöt eivät päde narsistiin itseensä, eivät pienimmässäkään määrin.
        Narsisti SANOO olevansa rehellinen ja luotettava.

        Mutta hänellä on tosiasiassa aina muita kierroksessa ja ns.moniavioisuus on hänelle kovin tuttua.
        Tämä onnistuu salailun ja valehtelun avulla, jos joku lopulta huomaa mitä hän tekee ja paljastaa hänet, sellainen totuuden torvi leimataan kiivaasti valehtelijaksi ja kateelliseksi mustamaalaajaksi, tai vainoharhaiseksi.

        Jos narsisti jää niin pahasti kiinni rysän päältä, ettei voi enää väittää ettei ole pettänyt, hän ei kadu mitään, eikä pyydä anteeksi, vaan etsii syntipukin joka ajoi hänet tuohon tekoon.
        Oma kumppani on tällöin yhtäkkiä pihtari tai muuten kylmä ihminen, tai sitten seksihullu joka vaati liikaa/ liian usein seksiä tai mitä tahansa, tekaistu syy on toisarvoinen , kunhan vain narsisti saa sanoa että hän on syytön ja joku muu syyllinen.

        Narsistilla ei ole omaatuntoa, sen tilalla on pikkupiru, joka hakee alituiseen vikaa toisista ihmisistä.
        Näin kaikki, ihan kaikki mikä häntä itseään hyödyttää , tulee narsistille salllituksi.

        - Moraali on kadonnut myös raha-asioissa.

        Narsisti varastaa jopa puolisoltaan, yhtä hyvin parhaalta kaveriltaan, keneltä tahansa.
        Jos jätät kukkarosi narsistin ulottuville hän ei epäröi ottaa sieltä.
        Ystävät ovat narsistin mielestä hyötymistä varten.

        Hän on oppinut elämään loisena joka imee sekä taloudellista hyötyä että henkistä tukea kanssa ihmisiltään loputtomasti, niin paljon kuin pystyy.

        Omastaan narsisti sen sijaan antaa vain vähän, tai sen verran että voi laskelmoida saavansa sen korkojen kera takaisin, muodossa tai toisessa.

        Esim. naisia hän rahoittaa niin kauan kunnes saa heiltä seksiä tai saa heidät hurmattua puolelleen, silloin narsisti kääntää nappulaa ja alkaa takaisin lypsy -vaihe, kumppanista otetaan kaikki irti.

        Hyödyttömät ystävät ja loppuun kulutetut ihmissuhteet narsisti hylkää armotta, etsien aina uusia lähteitä joista voisi hyötyä.

        Narsistilla on usein lapsia monen kumppanin kanssa tai ainakin kariutuneita parisuhteita liuta, useat suhteet päättyvät joko siihen että narsisti ei koe hyötyvänsä enää kumppanistaan ja etsii parempaa lypsettävää, tai siihen että narsisti on jäänyt kiinni pettämisistä ja hänen kumppaninsa ei enää voi luottaa häneen.

        Narsisti on tarinoinnin mestari, hän sepittää ihmeellisä kertomuksia joissa hän itse on sankari, hän hurmaa ihmisiä aubliikillaan ja saa kaikki uskomaan että hän on mahtava ihminen ja hauska kaikin puolin.

        Mutta jos olet kauemmin narsistin ystäväpiirissä ja pääset kulissien taa, huomaat että itse asiassa hän on pirullinen ihminen jonka koko elämä keskityy oman navan ympärille, hyödyn ja oman edun tavoittelu on niin suurta ja armotonta, että monet ihmiset ihan musertuvat narsistin jalkoihin, siitä hän itse viis veisaa.

        Narsisti ei tunne sääliä, ei koskaan, häntä ajaa eteenpäin katkeruus ja itsesääli , sekä viha ja kateus niitä kohtaan , joilla näyttää menevän paremmin kuin narsistilla itsellään.

        Kateus väistyy vain, jos menestyvä ihminen lankeaa narsistin ystäväksi - siis lypsettäväksi.

        Itku tuli kun luin tämän. Nyt ymmärrän, että olin pahasti narsistisen varatun miehen kahleissa. Tämä koko teksti oli kuin suoraan elämästäni viimeiseltä 1,5 vuodelta. Joudun tekemään paljon työtä itseni kanssa, että pääsen eroon tuosta miehestä ja hänen aiheuttamasta itsetuntoni tuhosta :(.


      • päivä kerrallaan,
        Mäntsälä - Lahti kirjoitti:

        Itku tuli kun luin tämän. Nyt ymmärrän, että olin pahasti narsistisen varatun miehen kahleissa. Tämä koko teksti oli kuin suoraan elämästäni viimeiseltä 1,5 vuodelta. Joudun tekemään paljon työtä itseni kanssa, että pääsen eroon tuosta miehestä ja hänen aiheuttamasta itsetuntoni tuhosta :(.

        Samoin .. ja sama 1,5 v meni tuollaisen sian kanssa. Kun luin tuon pitkän tekstin tunnistin KAIKEN paitsi rahaa se ei vienyt minulta, tietääkseni. Ehkä sekin olisi vielä ollut edessä. Onneksi silmäni avautuivat ajoissa, tai liian myöhään, narsisti sai mut uskomaan että olen vainoharhainen ja mustasukkainen ja kuvittelen kaiken, sen toiset naisetkin. Itse se oli puhdas pulmunen, puhuu aina totta jne skeidaa.
        Tsemmpiä sinulle!! Kyllä aika parantaa ja narsku unohtuu mutta aikaa se vie, ainakin mulla, sen haamu 'kummittelee' vielä toisinaan.
        Ja itseään ei kannata syyttää MISTÄÄN!!!!
        Välit poikki vaan kerrasta, ei MITÄÄN yhteydenottoja enään ja nokka kohti uutta elämää =)


      • Mäntsälä - Lahti
        päivä kerrallaan, kirjoitti:

        Samoin .. ja sama 1,5 v meni tuollaisen sian kanssa. Kun luin tuon pitkän tekstin tunnistin KAIKEN paitsi rahaa se ei vienyt minulta, tietääkseni. Ehkä sekin olisi vielä ollut edessä. Onneksi silmäni avautuivat ajoissa, tai liian myöhään, narsisti sai mut uskomaan että olen vainoharhainen ja mustasukkainen ja kuvittelen kaiken, sen toiset naisetkin. Itse se oli puhdas pulmunen, puhuu aina totta jne skeidaa.
        Tsemmpiä sinulle!! Kyllä aika parantaa ja narsku unohtuu mutta aikaa se vie, ainakin mulla, sen haamu 'kummittelee' vielä toisinaan.
        Ja itseään ei kannata syyttää MISTÄÄN!!!!
        Välit poikki vaan kerrasta, ei MITÄÄN yhteydenottoja enään ja nokka kohti uutta elämää =)

        Hei, kiitos sulle näistä sanoista. Tämäkin narsisti väitti minua mustasukkaiseksi ja vainoharhaiseksi, hän itse kuitenkin petti vaimoa ja minullekin myönsi viime kesältä, että jotain tuli tehtyä mutta 'ei mitään niin vakavaa' mutta kuitenkin...hän puhui minut ympäri monesti vaikka katkaisin suhteen useasti, olin heikko hänelle. Nyt yritän selvitä hänestä. Hänen vaimolle tuli ilmi tämä meidän suhde ja narsku väitti vaimolleen että minä olin houkutellut hänet tähän suhteeseen...ja vaimo raukka uskoo ilmeisesti kaiken. Narsku kertoi naissuhteistaan mitä oli ollut ennen minua. Mihinkä se 'koira karvoistaan pääsee' eli varmasti hän taas löytää sopivan uhrin ja jatkaa toimintaa....ja vielä uskottelee vaimolleen olevansa täysin vilpitön ja uskollinen. Vaimo parka :(...


      • päivä kerrallaan,
        Mäntsälä - Lahti kirjoitti:

        Hei, kiitos sulle näistä sanoista. Tämäkin narsisti väitti minua mustasukkaiseksi ja vainoharhaiseksi, hän itse kuitenkin petti vaimoa ja minullekin myönsi viime kesältä, että jotain tuli tehtyä mutta 'ei mitään niin vakavaa' mutta kuitenkin...hän puhui minut ympäri monesti vaikka katkaisin suhteen useasti, olin heikko hänelle. Nyt yritän selvitä hänestä. Hänen vaimolle tuli ilmi tämä meidän suhde ja narsku väitti vaimolleen että minä olin houkutellut hänet tähän suhteeseen...ja vaimo raukka uskoo ilmeisesti kaiken. Narsku kertoi naissuhteistaan mitä oli ollut ennen minua. Mihinkä se 'koira karvoistaan pääsee' eli varmasti hän taas löytää sopivan uhrin ja jatkaa toimintaa....ja vielä uskottelee vaimolleen olevansa täysin vilpitön ja uskollinen. Vaimo parka :(...

        Tämä mun narsku ei sentään ollut naimisissa, mutta juttu alkoi niin että seurustelin sen kanssa ja samaan aikaan se löysi toisen naisen jota kävi naimassa kun aikaa jäi, siinä vaiheessa olin vielä ns ykkönen, sitten kun asia selvisi mulle jätin sen, se meni samana iltana sen toisen luo mutta ei unohtanut mua ja heikkona ihmisenä otin sen takaisin mutta se kävi vain satunnaisesti mutta säännöllisesti luonani ja sen toisenkin luona. Sitten kun 1,5v oli kulunut tutkin vähän taustoja ja selvisi että en ollut ainoa, edelleenkään, otin yhteyttä sen naiseen ja olivat olleet kihloissa jo jonkun aikaa!
        No luuseri vieritti mun syyksi kaiken kun käry kävi vaikka itse vonkasi perääni, mä kuulemma olin vedättänyt sitä, ja ei myöntänyt kihlatulleen seksiämme, oltiin muka vain kavereita ja kun se ei mennyt läpi oltiin vain "kerran naitu", ja kun sekään ei mennyt läpi olin se joka olin vedättänyt, näin ne narskut toimii. Onneksi nainen ei ollut tyhmä eikä uskonut sen valheita.
        Ja kaikki tämän narskun entiset naiset on kuulemma olleet hulluja ja mustasukkaisia ja vainoharhaisia, mistä se kertoo, niinpä....


      • Mäntsälä - Lahti
        päivä kerrallaan, kirjoitti:

        Tämä mun narsku ei sentään ollut naimisissa, mutta juttu alkoi niin että seurustelin sen kanssa ja samaan aikaan se löysi toisen naisen jota kävi naimassa kun aikaa jäi, siinä vaiheessa olin vielä ns ykkönen, sitten kun asia selvisi mulle jätin sen, se meni samana iltana sen toisen luo mutta ei unohtanut mua ja heikkona ihmisenä otin sen takaisin mutta se kävi vain satunnaisesti mutta säännöllisesti luonani ja sen toisenkin luona. Sitten kun 1,5v oli kulunut tutkin vähän taustoja ja selvisi että en ollut ainoa, edelleenkään, otin yhteyttä sen naiseen ja olivat olleet kihloissa jo jonkun aikaa!
        No luuseri vieritti mun syyksi kaiken kun käry kävi vaikka itse vonkasi perääni, mä kuulemma olin vedättänyt sitä, ja ei myöntänyt kihlatulleen seksiämme, oltiin muka vain kavereita ja kun se ei mennyt läpi oltiin vain "kerran naitu", ja kun sekään ei mennyt läpi olin se joka olin vedättänyt, näin ne narskut toimii. Onneksi nainen ei ollut tyhmä eikä uskonut sen valheita.
        Ja kaikki tämän narskun entiset naiset on kuulemma olleet hulluja ja mustasukkaisia ja vainoharhaisia, mistä se kertoo, niinpä....

        Tässä meidän tapauksessa ilmeisesti vaimo on niin tyhmä ettei ymmärrä miehensä petollisuutta eikä halua katsoa totuutta silmiin että on tullut petetyksi. No, ehkä se totuus hänelle paljastuu vielä tosi karusti. Kuten eräs tämän narskun ystävä minulle sanoi, että hetkeksi se mies rauhoittuu mutta uusi on jo plakkarissa, oli jo meidän aikana. No, tiedän tämän uudenkin ja ehkä hänelle myös paljastuu hetken kuluttua millaisen miehen kanssa on tekemisissä.


      • ++++
        Mäntsälä - Lahti kirjoitti:

        Tässä meidän tapauksessa ilmeisesti vaimo on niin tyhmä ettei ymmärrä miehensä petollisuutta eikä halua katsoa totuutta silmiin että on tullut petetyksi. No, ehkä se totuus hänelle paljastuu vielä tosi karusti. Kuten eräs tämän narskun ystävä minulle sanoi, että hetkeksi se mies rauhoittuu mutta uusi on jo plakkarissa, oli jo meidän aikana. No, tiedän tämän uudenkin ja ehkä hänelle myös paljastuu hetken kuluttua millaisen miehen kanssa on tekemisissä.

        Jos noin paljon tiedät, miksi salaat?


      • päivä kerrallaan,
        Mäntsälä - Lahti kirjoitti:

        Tässä meidän tapauksessa ilmeisesti vaimo on niin tyhmä ettei ymmärrä miehensä petollisuutta eikä halua katsoa totuutta silmiin että on tullut petetyksi. No, ehkä se totuus hänelle paljastuu vielä tosi karusti. Kuten eräs tämän narskun ystävä minulle sanoi, että hetkeksi se mies rauhoittuu mutta uusi on jo plakkarissa, oli jo meidän aikana. No, tiedän tämän uudenkin ja ehkä hänelle myös paljastuu hetken kuluttua millaisen miehen kanssa on tekemisissä.

        Usein omaiset (vaimo) saa tietää viimeksi.
        Tai sitten koitetaan pitää kulisseja pystyssä, tai vaimo tarvii elättäjää, tai käy itsekin vierailla.
        Se on täyttä totta että narsku on aina narsku. ja kerran pettänyt pettää aina ja naisia on oltava aina jossain varalla, joka sormelle, näin munkin tapauksessa, me kaksi naista emme riittäneet vaan niitä oli muitakin. ja kun sitten tuli jätetyksi on naisissa aina vika.


      • Mäntsälä - Lahti
        päivä kerrallaan, kirjoitti:

        Usein omaiset (vaimo) saa tietää viimeksi.
        Tai sitten koitetaan pitää kulisseja pystyssä, tai vaimo tarvii elättäjää, tai käy itsekin vierailla.
        Se on täyttä totta että narsku on aina narsku. ja kerran pettänyt pettää aina ja naisia on oltava aina jossain varalla, joka sormelle, näin munkin tapauksessa, me kaksi naista emme riittäneet vaan niitä oli muitakin. ja kun sitten tuli jätetyksi on naisissa aina vika.

        Luulen, että kulissi tulee säilyttää tässä tapauksessa ja tää narsku pelkää statuksensa menettämistä. Hänen on parempi elää siinä avioliitossaan ja seikkailla kuin lähteä siitä. Hän sanoikin aina että elämässä pitää olla joku kiinteä paikka, tässä tapauksessa kotona vaimon luona joka ei aiemmin kysellyt perään, ehkä asiat ovat nyt toisin. Ainakin sen huomasin että pojasta on tullut isälleen alibi kun on joka kerta mukana golfin talviharjoittelupaikassa, siellä törmäämme toisiimme.


      • 873264
        Sellaisia nämä kirjoitti:

        Narsisti on ajatusmaailmaltaan niin kieroutunut, ettei häneen päde mitkään säännöt.

        Hänellä on mielestään täysi oikeus elää toisista ihmisistä hyötyen, loismaisesti.

        Niinpä narsisti imee kumppaninsa joka tavalla kuiviin.
        Sekä henkisesti, että jos vain voi, myös taloudellisesti.

        Narsisti ei nimittäin epäröi varastaa tilaisuuden tullen, joten elä ihmettele jos lompakkosi kevenee kun selkäsi käännät, mikäli olet narsistin puoliso tai " ystävä "..
        Sellainen kuin omatunto ei nimittäin kiusaa narsistia.

        Ja ystävät ovat narsistin mielestä sitä varten että heistä voi hyötyä.

        Ja heitä voi myös pettää, koska narsistin elämä on hänen omien halujensa ja toiveidensa täyttämistä, viis siitä satuttaako se toisia vai ei.

        Empatiaa narsisti ei tunne. jos joskus kuulet hänen säälittelevän toista ihmistä tai myötäelävän jonkun kurjuutta, voit olla varma että narsisiti on joko löytänyt uuden uhrin, jonka elämään hän aikoo soluttautua teeskenneltytä empatiaa osoittamalla - tavoitteena kuitenkin saada jotakin hyötyä tuosta uhrista, varsin usein se tavoiteltu hyöty on taloudellista.

        Parisuhteessa narsisti on omistushaluinen, mustasukkainen ja kontrolloiva.
        Hän vaatii kaiken huomiosi ja haluaa että elät vain hänelle.

        Usein se merkitsee ystävien ja suvun hylkäämistä, koska narsisti tekee monin tavoin selväksi että kärsii suunnattomasti jos hylkäät hänet menemällä ystäviesi luo, ja lisäksi saat osaksesi aiheettomia uskottomuusepäilyjä aina kun olet yli viisi minuuttia erossa narsistikumppanistasi.

        Sinun itsesi ei tarvitse epäillä narsistin pettävän, koska epäilyksen sijasta sinulla on siitä varmuus.
        Narsisti kärähtää useamman kerran niin sanotusti housut kintussa.
        Silti, vaikka todisteena olisi nippu valokuvia ja pätkä videota, voit olla varma että narsisti selittää itsensä ulos tilanteesta.

        Hän ei koskaan pyydä anteeksi, ei koskaan, hän on aina omasta mielestään syytön uhri, jota turhaa syyllistetään.
        Syy on AINA jonkun muun kuin narsistin itsensä..syy pettämiseltä näyttävään episodiin oli päälle käypä vieras nainen, sinun ylivilkas mielilkuvituksesi, kateelliset kaverit tekaistuine todisteineen, pelkkä ystävyys joka nyt sattui näyttämään intiimiltä kohtaukselta jne. jne. Ja hyvin usein narsisti käyttää myös " en muista mitä tapahtui.. " korttia.
        Jos pakotietä ei ole, narsisti voi nurkkaan ajettuna myöntää pettäneensä, mutta silloinkaan hän ei pyydä anteeksi.

        Sen sijaan hän syyttää kumppaniaan siitä että tämä on suorastaan pakottanut narsistin pettämään omalla käytöksellään, huomioimalla narsistia liian vähän tai liikaa, pihtaamalla tai liioilla seksivaatimuksilla, jne. jne.
        Syy voi olla mikä tahansa, mutta syyllinen on kuitenkin kumppani, ei pettäjä itse.

        Narsisti saattaa oikein raivota siitä että hän jäi kiinni, mutta siitä hän ei ole moksiskaan että tuli pettäneeksi..siihen hänellä oli oikeus.

        Jos kysyt narsistilta onko hänern kumppanillaan oikeus pettää missään tilanteessa,niin ei tietenkään ole.
        arsistin moraali on äärimmäisen tiukka, silloinkun se koskee muita kuin häntä itseään.

        Aika hyvin kuvailtu narsisti.


      • Näitä nähnyt kirjoitti:

        Itse kokeneena kerron muutaman faktan narsistista, asioita jotka erottavat heidät ns. normaalista ihmisestä.

        Narsistin käsitys moraalista:
        - Toisten ihmisten on oltava rehellisiä ja uskollisia, narsisti ei voi sietää pettureita.
        Siis niitä ihmisiä, jotka kusettavat häntä itseään, heille ei anteeksi anneta.

        Mutta nämä säännöt eivät päde narsistiin itseensä, eivät pienimmässäkään määrin.
        Narsisti SANOO olevansa rehellinen ja luotettava.

        Mutta hänellä on tosiasiassa aina muita kierroksessa ja ns.moniavioisuus on hänelle kovin tuttua.
        Tämä onnistuu salailun ja valehtelun avulla, jos joku lopulta huomaa mitä hän tekee ja paljastaa hänet, sellainen totuuden torvi leimataan kiivaasti valehtelijaksi ja kateelliseksi mustamaalaajaksi, tai vainoharhaiseksi.

        Jos narsisti jää niin pahasti kiinni rysän päältä, ettei voi enää väittää ettei ole pettänyt, hän ei kadu mitään, eikä pyydä anteeksi, vaan etsii syntipukin joka ajoi hänet tuohon tekoon.
        Oma kumppani on tällöin yhtäkkiä pihtari tai muuten kylmä ihminen, tai sitten seksihullu joka vaati liikaa/ liian usein seksiä tai mitä tahansa, tekaistu syy on toisarvoinen , kunhan vain narsisti saa sanoa että hän on syytön ja joku muu syyllinen.

        Narsistilla ei ole omaatuntoa, sen tilalla on pikkupiru, joka hakee alituiseen vikaa toisista ihmisistä.
        Näin kaikki, ihan kaikki mikä häntä itseään hyödyttää , tulee narsistille salllituksi.

        - Moraali on kadonnut myös raha-asioissa.

        Narsisti varastaa jopa puolisoltaan, yhtä hyvin parhaalta kaveriltaan, keneltä tahansa.
        Jos jätät kukkarosi narsistin ulottuville hän ei epäröi ottaa sieltä.
        Ystävät ovat narsistin mielestä hyötymistä varten.

        Hän on oppinut elämään loisena joka imee sekä taloudellista hyötyä että henkistä tukea kanssa ihmisiltään loputtomasti, niin paljon kuin pystyy.

        Omastaan narsisti sen sijaan antaa vain vähän, tai sen verran että voi laskelmoida saavansa sen korkojen kera takaisin, muodossa tai toisessa.

        Esim. naisia hän rahoittaa niin kauan kunnes saa heiltä seksiä tai saa heidät hurmattua puolelleen, silloin narsisti kääntää nappulaa ja alkaa takaisin lypsy -vaihe, kumppanista otetaan kaikki irti.

        Hyödyttömät ystävät ja loppuun kulutetut ihmissuhteet narsisti hylkää armotta, etsien aina uusia lähteitä joista voisi hyötyä.

        Narsistilla on usein lapsia monen kumppanin kanssa tai ainakin kariutuneita parisuhteita liuta, useat suhteet päättyvät joko siihen että narsisti ei koe hyötyvänsä enää kumppanistaan ja etsii parempaa lypsettävää, tai siihen että narsisti on jäänyt kiinni pettämisistä ja hänen kumppaninsa ei enää voi luottaa häneen.

        Narsisti on tarinoinnin mestari, hän sepittää ihmeellisä kertomuksia joissa hän itse on sankari, hän hurmaa ihmisiä aubliikillaan ja saa kaikki uskomaan että hän on mahtava ihminen ja hauska kaikin puolin.

        Mutta jos olet kauemmin narsistin ystäväpiirissä ja pääset kulissien taa, huomaat että itse asiassa hän on pirullinen ihminen jonka koko elämä keskityy oman navan ympärille, hyödyn ja oman edun tavoittelu on niin suurta ja armotonta, että monet ihmiset ihan musertuvat narsistin jalkoihin, siitä hän itse viis veisaa.

        Narsisti ei tunne sääliä, ei koskaan, häntä ajaa eteenpäin katkeruus ja itsesääli , sekä viha ja kateus niitä kohtaan , joilla näyttää menevän paremmin kuin narsistilla itsellään.

        Kateus väistyy vain, jos menestyvä ihminen lankeaa narsistin ystäväksi - siis lypsettäväksi.

        Yhdeksän vuotta elämää tuollaisen ihmisen kanssa. Moni hänestä varoitteli ja huomautti narsistisista piirteistä, vaan minä sinisilmäinen hölmö en kuunnellut. Nyt kun vihdoin ymmärsin, ettei asiat ikinä muutu, vaikka narsku niin vakuutteleekin, pistin hänet pihalle. Siitä syvästi loukkaantuneena hän haukkui minut, teki minusta syyllisen. Sepitti jälleen kuinka hän näyttää olevansa minun arvoinen (todellisuudessa tarkoitti sitä, että minä olen hänen arvoisensa, koska minun olisi pitänyt uskoa ja luottaa) ja kun sanoin kiitos ei, hän ottikin jo uuden uhrin itselleen... Vaikka tiedän mikä mies oli, ero sattuu silti. Vaan tämä kirjottaminen ja lukeminen helpottaa. Mulla menee aikaa, ennenkun uskallan luottaa yhteenkään mieheen, mutta tiedän että sen aika vielä tulee.


    • kumpa tietäs

      Miksi on niin paljon narsisteja?, ja mikä on syy et ihminen on narsisti.

    • minde201

      Mun on pakko kommentoida ttohon pettämis juttuun kun itse narsistin kanssa olen yhdessä ja varmasti pettää.. mut aika usein toi tilanne ei ole yksiselitteinen..mua estää niin hyytävä pelko tota miestä kohtaan et oon keränny voimia muutaman kuukauden että jaksan lähteä eron hoitamaan..ja suurin pelko mulla on et löydän itseni tilastoista..et ei ne vaimot ja tyttöystävät tietämättömiä ole kyllä ne miehensä tuntee, mut se pettäminen on se pienin asia mitä ne tekee.

      • Anonyymi

        Menet valmiiksi muualle ja hoidat sieltä käsin asian loppuun. Ja jos tarviit tulee poliisi paikalle sun kanssa. Riittää kun soitat jos et uskalla.


    • kakkonenkin oppii

      Narsisti hakuu kakkosen p..ksi aimolle, kun kärähtää lopulta. Mutta, eihän kakkonen tätä usko tietenkään, vaan yhtyy miehen mukana haukkumaan petettyä vaimoa.

      Onneksi elämässä vielä kolahtaa omaan nilkkaa, se kai on sitä elämän opetusta.

      • Jepes

        aikainen lintu madon nappaa mutta vasta toinen hiiri saa juuton :D


      • s tipahti pois
        Jepes kirjoitti:

        aikainen lintu madon nappaa mutta vasta toinen hiiri saa juuton :D

        siis saa juuston


      • oppiiko ykkönen

        Narsku haukkuu kakkosta vaimolle, tämä muka roikkuu ja kiristää suhteeseen ja tuntee yksipuolista rakkautta jne. Kakkoselle narsku haukkuu vaimoa sekä ulkonäköä että luonnetta, vaimo on sairas, pihtaava, mustasukkainen ja takertuva ja mitä kaikkea lisäksi. Aivopesty vaimo uskoo että kakkonen roikkuu narskussa, kakkonen yleensä näkee miehen läpi paremmin eikä usko mitään mitä tämä sanoo eikä tarvitsekaan koska ei tarvitse moisen ihmisen kanssa asua. Joku päivä vaimokin vihdoin havahtuu ja sekä vaimo että kakkonen jättävät narskun, toivon mukaan. Jos vaimo on oikein pahasti aivopesty, hän ei ikinä ymmärrä asuvansa narskun kanssa vaan kokee pahaa oloa loppuikänsä.


      • joku päivä
        oppiiko ykkönen kirjoitti:

        Narsku haukkuu kakkosta vaimolle, tämä muka roikkuu ja kiristää suhteeseen ja tuntee yksipuolista rakkautta jne. Kakkoselle narsku haukkuu vaimoa sekä ulkonäköä että luonnetta, vaimo on sairas, pihtaava, mustasukkainen ja takertuva ja mitä kaikkea lisäksi. Aivopesty vaimo uskoo että kakkonen roikkuu narskussa, kakkonen yleensä näkee miehen läpi paremmin eikä usko mitään mitä tämä sanoo eikä tarvitsekaan koska ei tarvitse moisen ihmisen kanssa asua. Joku päivä vaimokin vihdoin havahtuu ja sekä vaimo että kakkonen jättävät narskun, toivon mukaan. Jos vaimo on oikein pahasti aivopesty, hän ei ikinä ymmärrä asuvansa narskun kanssa vaan kokee pahaa oloa loppuikänsä.

        Kakkonen tekstailee ja soittelee ykköselle välillä toivoo hyvää, välillä pahaa, välillä pitäisi ottaa kisaa, välillä kehuu, välillä haukkuu miestä, välillä rakastaa palavasti, välillä ei halua alistua, ja sitä rataa.
        Joku päivä kakkonenkin havahtuu olleensa vain yhtä hyväksikäytetty kaikkien muiden narskun naisten joukossa ja edelleen havahtuu miehen pitävän tietynlaiset välit vain rauhoitellakseen kostoon taipuvaista kakkosta.
        Ei se ykkönenkään ole mitään uskonut enää vuosiin, sen suhteen kakkosen on turha leveillä.


      • tuttu juttu
        joku päivä kirjoitti:

        Kakkonen tekstailee ja soittelee ykköselle välillä toivoo hyvää, välillä pahaa, välillä pitäisi ottaa kisaa, välillä kehuu, välillä haukkuu miestä, välillä rakastaa palavasti, välillä ei halua alistua, ja sitä rataa.
        Joku päivä kakkonenkin havahtuu olleensa vain yhtä hyväksikäytetty kaikkien muiden narskun naisten joukossa ja edelleen havahtuu miehen pitävän tietynlaiset välit vain rauhoitellakseen kostoon taipuvaista kakkosta.
        Ei se ykkönenkään ole mitään uskonut enää vuosiin, sen suhteen kakkosen on turha leveillä.

        joku päivä. tuo on täyttä totta.


    • Näin meillä

      Narsismimiehen itsekorostuksen tarve on niin iso, että äijä on pitänyt teinipojasta saakka listaa nainneistaan (naisia taitaa olla ainakin 150) eli päivämäärät, paikat, nimet ja jopa kuinka monta kertaa ja missä asennoissa. Osasta naisia on myös arvostelut ja kuvailua fyysisistä ominaisuuksista. MItäs tykkäisitte, jos teistä löytyisi tällaista materiaalia? "Tarpeet" tällä nyt jo keski-ikäisellä, aluksi niin mukavalla ja sanavalmiilla supliikkimiehellä ovat olleet jo parikymmentä vuotta sitä luokkaa, että pelkkä pettäminen yhden kanssa ei riitä, vaan kimppapipari on se, mikä kiinnostaa ja taitaapa niitä naisia jo olla välillä miessakin mukana useampikin. Osa myös sellaisia, jotka kotipaikkakunnallaan myyvät itseään, vaikkei siihen ole edes välttämätöntä tarvetta, mutta miksei mukavasta harrastuksesta tienaisi samalla rahaakin. Ja vaikka alussa niin upeaksi kehuttua kotiseksiä on ollut tarjolla niin paljon kuin ikinä haluaa, niin silti pitää itsensä eläväksi tunteakseen juosta maailmalla ja saada todistettua uroskuntonsa myös kimpoissa muiden miesten edessä. Lisäkiksejä saa alastonkuvista, joita on kerätty gallerian verran naimakohteista, parhaissa dildot joka reiässä. Ainakin loppui kotona vuosia turhaan jatkunut kuvien ruinaus siihen, kun jäi kiinni siitä, että aiempien kuvia oli kokoelma netissä. Nyt niitä on uusimmista kännykässä ja varmaan netissä uusilla palstoilla, en jaksa enää edes itkeä ja koko touhu vaikuttaa naurettavalta eli ei tosiaan ihan terveen tekoja. Toivottavasti ei lastensa äitien alastonkuvia sentään levittele julkisuuteen ja toivottavasti eivät lapset koskaan isänsä jäämistöstä löydä todisteita heille rakkaan isänsä harrastuksista.

      Suhteita on ollut monta ja naiset ovat aina jossain vaiheessa luovuttaneet. Ovat kuulemma olleet itse syyllisiä, levitelleet perättömiä juttuja ja/tai oleet luonteeltaan epävakaita. Jokaista on petetty vuorollaan pitkin matkaa, kuten itseänikin alusta saakka, mikä tietysti hyväuskoiselle selvisi vasta, kun aloin ihmetellä pitkän ajan kuluessa yhä loukkaavammaksi ja halventavammaksi muuttunutta käyttäytymistä ja valehtelua mieheltä, joka oli alkuun suu hunajassa puhunut rehellisyydestä ja kunnioituksesta.

      Ja kuka tästä kaikesta on vastuussa - tietysti se hankala, ikävä, harhaluuloinen ja riidanhaluinen nainen, jossa ei enää aikoihin ole ollut mitään ihanaa kehuttavaa ja joka omalla käytöksellään ajaa raukan tielle houkuttelevampien kokemusten hakuun. Tuossa yllä pari pidempää kertomusta narsistista osuivat juuri nappiin - lähes kaikki piirteet ovat tuttuja ja tunnistettavissa.

      Tsemppiä meille kaikille narsisteihin rakastuneille - ja voimaa irrottautumiseen!

      • Anonyymi

        Jep 55v hakee nyt viagraa että jaksaa vanha ukko panna pitkin kyliä. Haluaa kuvia pillusta yms. Onkohan tälläkin kuvakavalkaadi? Kun joka "reikä pitää kuulema täyttää" ja hän on ainoa joka siihen pystyy. Kissat oli kuulema kusseet sängyn?? Ja lopulta kerto et oli fistannu sielä jotain muijaa ja pannu nii kovaa et oli kusi lentäny. Ihan järkkyä kun tajusin loputa mikä se mies on. Rakkaus oli kaukana siitä mitä todisteli.


    • juurta jaksaen

      Täällä myös eräs joka on ikionnellinen päästyään irti narsistin otteesta.En vain tiedä kuka meidän tapauksessa on narsisti..
      Meidän jutussa ihmeellistä oli, että kakkonen alkoi esittäytymisensä jälkeen laittamaan minulle infoa kuinka mies on narsisti. Hän etsi työpaikallaan netistä tietoa jonka laittoi minun työpaikkani koneelle.
      Hän oli raivona miehelle koska mies käski hänen painua helvettiin kun tuli käräyttämään.
      Kyllähän siinä infossa oli paljon asioita jotka täsmäsivät mieheen, mutta jotkut asiat täsmäsivät minuunkin. En koskaan aikasemmin ollut kuullu narsismista sanaakaan, en tiennyt, että sellainen luonnehäiriö on olemassa.
      Erosimme, eikä kakkonen saanut miestä silloin.

      Monen vuoden kivulias taistelu irtipääsemiseksi alko tehdä minusta hermoheikkoa ja kun lisänä oli tuon exkakkosen höysteet kuinka mies on narsisti kuinka sille nauretaan ym.
      Kunnes kunnes mies halusi tulla takas, oli muuttunut mies. Näin ja koin sen-
      USkoin, että nyt onnistaa. Enkä todellakaan ollut koskaan uskonut mihinkään narsisti juttuun.
      KAikki meni hyvin kunnes tuo exkakkonen sai tietää, että yritämme vieläkerran.
      Nyt narsistin leiman sain minä Voi sitä pahanpuhumisen määrää.
      Nykyisin ykköstynyt kakkonen väittää vieläkin aivan mielettömiä asioita minusta. Väittää jopa että olisin itse haukkunut miestäni narsistiksi vaikk aolen sitä itse. Jokainen tuttu sekä exsukulaisetkin tietää miten tuo nainen
      a ikoinaan toimi mutta ovat hylänneet minut uskoen naisen juttuja.
      SAnon siis, että naisen juttuja juuri siksi sillä hän se alkoi lähetteleen minulle infoa narsismista ja nimitteli miestä siksi.
      Ihmetteln monesti, että miten ihmeessä se narsisti sitten kelpasi hänelle?
      Naisen suusta lähtee nimityksia tuhka tiheään, kohde vain vaihtuu.

    • monenlaisia

      En allekirjoita sitä, että kaikki narsistit pettäisivät. On myös sellaisia puolisoitaan pettäviä, jotka eivät ole narsisteja.

      Ei tämä ole noin yksioikoista.

      • 4+18+12

        Kaikki narskut pettävät mutta kaikki pettäjät eivät ole narskuja ts. muutkin pettävät mutta narskut varmasti.


    • höpö höpö ja höpö

      Tässä ketjussa kirjoitttelevat jälleen nämä nyhveröt kyökkipsykologit.

      1. narsisimidiagnosin tekeminen ei aina onnistu edes koulutetulta ja kokeneelta ammattilaselta.

      2. tätä narsismi -teoriaa näyttävät viljelevän lähinnä huonoitsetuntoiset, huonosti itseään ilmaisevat, sisäänpäin kääntyneet.... niin, nyhveröt.

      Se, että ihmisellä on hyvä itsetunto, hän on ulospäin suuntautunut, älykäs, hän kykenee keskusteluun, hän ottaa vastuun eikä anna asioiden vain olla sekä pystyy tarvittaessa ohjaamaan toisiakin ihmisiä, ei tarkoita, että hän on narsisti. Ei, hän on lahjakas ja kykenevä ihminen, jolla on vastuuntunto joka ohjaa häntä toimimaan.

      • monenlaisia

        Oletkohan mahdollisesti itse narsisti?


      • ¨höpö höpö ja höpö , se että ihmisellä on hyvä itsetunto, on ulospäin suuntautunut, älykäs ja kykenee keskusteluun, ei tarkoita että on narsisti.
        Se että hyvän itsetunnon omaava ihminen osaa näytellä sen itsetunnon, kuvittelee olevansa kaikki voipa, ja oikeutettu tekemään mitä vaan, toisista välittämättä, tekee ihmisestä narsistin. Se, että ihminen vaatii jatkuvia kehuja ja hokemista omasta täydellisyydestään niin puolisolta, kuin ystäviltäänkin, tekee ihmisestä narsistin. Se, että ottaa vastuun silloin kun itse haluaa, eikä suinkaan silloin kun tilanne sitä vaatii, tekee ihmisestä narsistin. Se, että petetään, valehdellaan ja haalitaan "haaremia" ympärille, eikä ikinä myönnetä tehneensä väärin, saatika että aidosti sitä tarkoittaen pyydetään anteeksi, tekee ihmisestä narsistin,.


      • höpö höpö ja höpö
        monenlaisia kirjoitti:

        Oletkohan mahdollisesti itse narsisti?

        Juuri tätä minä tarkoitin.


      • Anonyymi

        Jos ihmisellä on terve hyvä itsetunto ei sen tarvii vähätellä muita.


    • monenlaisia

      Mitäthän höpö-höpö halusi viestillään sanoa? En ymmärtänyt ehkä täysin.

      Tällainen ihminenkö siis mielestäsi on täällä ketjussa "tulkittu" narisistiksi:
      "Se, että ihmisellä on hyvä itsetunto, hän on ulospäin suuntautunut, älykäs, hän kykenee keskusteluun, hän ottaa vastuun eikä anna asioiden vain olla sekä pystyy tarvittaessa ohjaamaan toisiakin ihmisiä, ei tarkoita, että hän on narsisti. Ei, hän on lahjakas ja kykenevä ihminen, jolla on vastuuntunto joka ohjaa häntä toimimaan."

      Tuo mitä kuvailit viestissäsi, ei ole narsismia ollenkaan. Kuvaamasi piirteet kertovat TERVEESTÄ itsetunnosta. Narsistisella ihmisellä ei ole itsetuntoa lainkaan. On vain yritys peittää itsetunnon puute. Ei täällä kukaan ole tuollaista kuvaamaasi ihmistä narsistiksi väittänytkään. Luitkohan aloituskirjoituksesta muuta kuin sanan narsisti?

    • jjjjjkjkj

      Kaikki yllä kuvattu kyllä kuvaa hyvin narsistista miestä. Ja tuo pettäminenkin pätee varmasti heihin. Itse näen narsistin reppanana jolla ei ole lainkaan itsetuntoa. Mutta myös hänen uhrinsa kärsivät huonosta itsetunnosta. Ei narsistille saa antaa periksi, narsistilla on supervainu sinun heikkoihin kohtiin ja niihin hän iskee.

      Toisaalta narsisti aidosti ihailee toista aluksi, vahinko vain että hän joka kerta pettyy karvaasti ja silloin alkaa toisen piina.

      Itse epäilen vahvasti että mieheni on narsisti, en ole vielä päättänyt jatkanko suhdetta. Meillä on myös hyviä aikoja mutta tietenkin niitä pahojakin. En päästä häntä pääni sisään enkä alistu hänen oikkuihinsa. Taisteluiden jälkeen näen hänessä hellyyttä kaipaavan pikkupojan joka kääriytyy kainaloon.

      Näille luonnehäiriöisille pitää laittaa tiukat rajat jos haluaa heidän kanssaan elää. En tiedä onko se kaiken väärtti.

    • 17yo8

      Psykiatrit ja psykologit ovat kaikki yhtä mieltä siitä ettei narsistin kanssa kannata edes yrittää elää vaan antavat ohjeen uhrille että lähde äkkiä ja lujaa. Kuulostaa siltä että miehesi osaa käsitellä sinua kuten narsistit osaavat.

      • jjjjjkjkj

        Voi olla että osaa käsitellä, en ota kuitenkaan pahaa oloa häneltä vastaan.
        Mielestäni narsistit levittävät yhtä tunnetta enemmän kuin mitään muuta: häpeää.

        Kokemukseni miehistä kertoo sen että erittäin monella on jonkin asteisia ongelmia itsetunnossaan ja narsisismia on meissä jokaisessa jonkin asteisena. Se milloin se muuttuu sairaanloiseksi onkin sitten ihan oma lukunsa.

        En väitä että narsistin kanssa kannattaisi elää. Ei ainakaan silloin jos ottaa häneltä vastaan hänen kantamansa häpeän. Omat rajat kannattaa jokaisen vetää ja niistä pitää kiinni. Toimii ihan kaikissa ihmissuhteissa!

        Tiedän kuinka taitavia luonnehäiriöiset ovat, he ikäänkuin hiipivät ihosi alle ja sitten pamahtaa. Ehkäpä kokemukseni miessuhteista ovat opettaneet minulle että siinä vaiheessa kun alan tuntea psyykkistä kipua niin lähden. Silloin olen rikkonut itse rajani.

        Miesystävässäni on hirvittävän paljon hyvää. En tarkoita nyt tällä hänen miellyttämis- ja manipuloimisyrityksiään. Näen niiden epäaitouden läpi.

        Uskon kuitenkin että luonnehäiriöinen kärsii itse asiassa kaikkein eniten itse vaikka yrittääkin tuskaansa lavastaa näyttämölle jonka pääroolia esittää hänen "uhrinsa".

        Lähde suhteesta luonnehäiriöisen kanssa heti mikäli oma mielen- tai fyysinenterveys on uhattuna!


      • Molla Maijanen
        jjjjjkjkj kirjoitti:

        Voi olla että osaa käsitellä, en ota kuitenkaan pahaa oloa häneltä vastaan.
        Mielestäni narsistit levittävät yhtä tunnetta enemmän kuin mitään muuta: häpeää.

        Kokemukseni miehistä kertoo sen että erittäin monella on jonkin asteisia ongelmia itsetunnossaan ja narsisismia on meissä jokaisessa jonkin asteisena. Se milloin se muuttuu sairaanloiseksi onkin sitten ihan oma lukunsa.

        En väitä että narsistin kanssa kannattaisi elää. Ei ainakaan silloin jos ottaa häneltä vastaan hänen kantamansa häpeän. Omat rajat kannattaa jokaisen vetää ja niistä pitää kiinni. Toimii ihan kaikissa ihmissuhteissa!

        Tiedän kuinka taitavia luonnehäiriöiset ovat, he ikäänkuin hiipivät ihosi alle ja sitten pamahtaa. Ehkäpä kokemukseni miessuhteista ovat opettaneet minulle että siinä vaiheessa kun alan tuntea psyykkistä kipua niin lähden. Silloin olen rikkonut itse rajani.

        Miesystävässäni on hirvittävän paljon hyvää. En tarkoita nyt tällä hänen miellyttämis- ja manipuloimisyrityksiään. Näen niiden epäaitouden läpi.

        Uskon kuitenkin että luonnehäiriöinen kärsii itse asiassa kaikkein eniten itse vaikka yrittääkin tuskaansa lavastaa näyttämölle jonka pääroolia esittää hänen "uhrinsa".

        Lähde suhteesta luonnehäiriöisen kanssa heti mikäli oma mielen- tai fyysinenterveys on uhattuna!

        Mutta ei narsistin uhrit huomaa joutuvansa uhreiksi. Usein aivopestyt uhrit suoltavat aivan samaa tarinaa siitä, miten eivät anna narsistin vedättää itseään ja miten näkevät narsistin lävitse, tajuamatta itse kärsivänsä tilanteesta. Pikkuhiljaa ihminen muotoutuu narsistin tekemään muottiin ja unohtaa oman identiteettinsä ja alkaa miellyttämään narsistin kriteerejä unelmapuolisostaan. Loppujenlopuksi uhri on niin riippuvainen narsistista, että läheisriippuvuuskin on liian kevyt termi ilmaisemaan tätä suhdetta.


    • Lähtenyt_puoliso

      Niin totta.

      Naisissakin esiintyy tätä narsismia yllättävän paljon. Hauskinta siinä on se, ettei narsisti itse tunnista tietenkään sitä, kuinka muuten.. :)

      Narsisti tekee paljon muutakin: uskoo omiin valheisiin.

      • narsissit kukkivat

        Voihan sitä ihminen olla narsistinen luonteeltaan vaikkei pettäisi puolisoaan .
        Mielestäni ei ole narististille edullista pettää .Näin hän helposti menettää
        asemansa perheessä narsistina .

        Luulisi näin järjellä ajatellen narsistin olevan viisaasti itse uskollinen .
        Näin hän voi parhaiten saavuttaa tarvitsemaansa kunnioitusta perheessä .
        Narisistin olettaisi olevan kovin kontrolloiva toisia ihmisiä kohtaan samoin
        moralisoiva .
        Narsistinhan pitäisi aina olla perheessä voittaja .Pettäjät taasen ovat niin
        sanottua luuseri luokkaa .

        Seksiadikktiti ovat taasen mielestäni riippuvaisia toisista ihmisistä liikaa

        Narsisti tekee itsestään mieluiten henkilön jota ihaillaan ja roikutaan kiinni .
        Hän ottaa kaiken huomion itselleen jättäen muut sujuvasti varjoon .


      • Kaiken kokenut
        narsissit kukkivat kirjoitti:

        Voihan sitä ihminen olla narsistinen luonteeltaan vaikkei pettäisi puolisoaan .
        Mielestäni ei ole narististille edullista pettää .Näin hän helposti menettää
        asemansa perheessä narsistina .

        Luulisi näin järjellä ajatellen narsistin olevan viisaasti itse uskollinen .
        Näin hän voi parhaiten saavuttaa tarvitsemaansa kunnioitusta perheessä .
        Narisistin olettaisi olevan kovin kontrolloiva toisia ihmisiä kohtaan samoin
        moralisoiva .
        Narsistinhan pitäisi aina olla perheessä voittaja .Pettäjät taasen ovat niin
        sanottua luuseri luokkaa .

        Seksiadikktiti ovat taasen mielestäni riippuvaisia toisista ihmisistä liikaa

        Narsisti tekee itsestään mieluiten henkilön jota ihaillaan ja roikutaan kiinni .
        Hän ottaa kaiken huomion itselleen jättäen muut sujuvasti varjoon .

        Noin voi ajatella tavallinen ihminen. Mutta narsisti kokee olevansa aina oikeassa, teki mitä teki.

        Jos hän pettää, niin hän kokee ansainneensa sen sivusuhteen. Hän ei näe käytöksessään mitään hävettävää. Päin vastoin, hän jopa onnittelee itseään saavutuksesta. Narsistille on myös tärkeää, että sivusuhde on nuori, hyvännäköinen ja edustava. Hän peilaa itseään tämän saaliin kautta.

        Petetty puoliso saa narsistin mielestä olla onnellinen, jos sentään saa edelleen olla narsistin taloudenhoitaja. Petetylle vaimolla on siis kunnia olla narsistin puoliso, sillä narsistilla olisi varaa valita. Siis narsistin itsensä mielestä.


      • muuttuuko ihminen

        Todella, Nainen, on siten narsisti tai ei, osaa/pystyy krokotiilin kyynelten avustuksella väittään mustankin valkoiseksi kunhan se tukee hänen kertomustaan.
        Hauskinta juuri, että uskoo omiin valheisiinsa, kuinkas muuten......:)


    • vanha blogi

      Viimeisin blogipäivitys 2012 ja aina jaksatte samaa mainostaa... Eikö mitään uudempaa ole? Mutta olen samaa mieltä muuten aloituksen kanssa aiheesta. Usein nuoret naiset selittävät kaiken parhain päin suhteessa, koska mies on muuten niin "komea ja ihana" vaikka olisi narskunatsi ja kotidiktaattori.

    • Naisissa myös!!!

      MYÖS NAISISSA on yhtälailla narsisteja & muita luonnehäiriöisiä, tuota ei pitäisi ikinä mennä luulemaan "vain miesten vaivaksi"!!!

      • luonneoikkuiset

        Mites nämä puolisot joilla on taipumusta erotilanteissa "myrkyttää" lasten
        ja perheestä eronneen puolison välit .

        Lasten kautta manipulointia ?

        Tässä yhteydessä käytetään suunnatonta vihaa lasten toista vanhempaa
        kohtaan ?

        Narisistin luulisi tarvitsevan lapset tuekekseen saavuttaakseen mahdollisimman
        paljon "kärsimystä " pettäjä puolisolle .

        Tavallaan tilanne ei koskaan rauhoitu .Nämä pitävät ikuista vihaa pettäjää
        kohtaan .Nimittelevät ja herjaaavat .

        Levittävät ex-suhteistaan kovaa herjaa (lastensa vanhemmasta )

        Nämä ikuiset erokostajat .Naristin ei olettaisi päästävän helpolla
        puolisoa joka hylkää hänet .

        " et tule ikinä samaan uutta puoliso " tulen pitämään siitä huolta ! "
        tyyliset uhkailijat .


      • 8475

        Ei muuten pidä paikkaansa.


      • 8476
        8475 kirjoitti:

        Ei muuten pidä paikkaansa.

        Mikä ei pidä paikkansa ?


      • siitä huolimatta

        Tilastollisesti kuitenkin miehillä on useammin narsistinen personaallisuus
        häiriö mitä naisilla .


      • siitä huolimtta
        siitä huolimatta kirjoitti:

        Tilastollisesti kuitenkin miehillä on useammin narsistinen personaallisuus
        häiriö mitä naisilla .

        "MYÖS NAISISSA on yhtälailla narsisteja & muita luonnehäiriöisiä, tuota ei pitäisi ikinä mennä luulemaan "vain miesten vaivaksi"!!! "


        Vastaus oli tarkoitettu yllä olevaan lainattuun tekstiin .

        Tilastollisesti kuitenkin miehillä on useammin narsistinen personaallisuus
        häiriö mitä naisilla


      • Tilastoharhaa se on
        siitä huolimatta kirjoitti:

        Tilastollisesti kuitenkin miehillä on useammin narsistinen personaallisuus
        häiriö mitä naisilla .

        Tilastoharha johtuu siitä, että miehet harvemmin puhuu näistä ja nämä naisnarsistit pääsee siis porskuttamaan "diagnosoimatta" läpi elämänsä.... herkästi ajatellaan, että naiset nyt vaan on tuommosia vähän hankalia tuittupäitä, vaikka todellisuudessa tuo "tuittupäisyys" on narsistinen persoonallisuushäiriö, tai muu paha luonnevika. Miehet sen sijaan leimataan hyvin herkästi narsisteiksi/luonnevikaisiksi ja ennen pitkää jossain vaiheessa "passitetaan tutkimuksiin", vaikkapa oikeuden toimesta...


      • sitävaan
        Tilastoharhaa se on kirjoitti:

        Tilastoharha johtuu siitä, että miehet harvemmin puhuu näistä ja nämä naisnarsistit pääsee siis porskuttamaan "diagnosoimatta" läpi elämänsä.... herkästi ajatellaan, että naiset nyt vaan on tuommosia vähän hankalia tuittupäitä, vaikka todellisuudessa tuo "tuittupäisyys" on narsistinen persoonallisuushäiriö, tai muu paha luonnevika. Miehet sen sijaan leimataan hyvin herkästi narsisteiksi/luonnevikaisiksi ja ennen pitkää jossain vaiheessa "passitetaan tutkimuksiin", vaikkapa oikeuden toimesta...

        Tilastoharhaa; nimenomaan "leimataan" narsistiksi. Siis kenen toimesta?
        erittäin harvalla on diagnoosi ja olen täysin varma, että yli puolet diagnoosit täälläkin ovat keittiöpsykologien antamia.


      • faktori
        Tilastoharhaa se on kirjoitti:

        Tilastoharha johtuu siitä, että miehet harvemmin puhuu näistä ja nämä naisnarsistit pääsee siis porskuttamaan "diagnosoimatta" läpi elämänsä.... herkästi ajatellaan, että naiset nyt vaan on tuommosia vähän hankalia tuittupäitä, vaikka todellisuudessa tuo "tuittupäisyys" on narsistinen persoonallisuushäiriö, tai muu paha luonnevika. Miehet sen sijaan leimataan hyvin herkästi narsisteiksi/luonnevikaisiksi ja ennen pitkää jossain vaiheessa "passitetaan tutkimuksiin", vaikkapa oikeuden toimesta...

        Narsismin diagnosointi on todella tiukkaa touhua joten kannattaa tosiaan miettiä mitä tännekin kirjoittelee. Kaikesta jää kuitenkin jälki, jos ei muuta niin mac address sillä hetkellä...


    • 8476

      Kysyn vielä !

      Tarkoitako etteivät narsistit voisi kyetä häntä aiemmin ihailleen ex -puolison
      vihaamiseen nimittelyin ja herjoin ?

      Luuletko narsistin hylänneen saavan osakseen normaalia kohtelua ?

      • perheelämää

        Sehän on varma että kun narsistinen lähde lakkaa olemasta niin hän tai mikä onkaan saa osakseen kaiken negatiivisen ja solvauksen mutta ennenkaikkea koston. Kaiken sen minkä narsisti kokee olevan oikeutettua käytökselleen ja sitä ei tod. normeissa mitata!


    • lisäys ed .txt

      Narsistit eivät myöskään petä aina .Narsisteja löytyy niin pettäjistä kuin
      uskollisista puolisoista .

    • 89572

      Eivät muuten petä.

      • ahaa s

        Kaikki siis jotka eivät petä ovat narsisteja ;)


    • nainen7502

      Tapasin aivan ihanan miehen netin kautta keväällä 2014. Juttelimme ja tapasimme jo melkein heti. Rakastuin. Muutti minun ja lasten kanssa saman katon alle. Tuli ilmi että muuttoa tehdessä hänen luonaan kävi 3 kertaa exä kahvilla., kysyttäessä sanoo ettei kokenut tarpeelliseksi kertoa minulle. Vähättelee seksi kokemuksistaan , vaikka niitä on ja kokemusta. Valehtelee sinisilmäisesti jokaisesta asiasta. Haukkuu kaikki mun entiset jopa lasten isän vaikka ihan sovussa erottiin. Ennen mua ollut todella paljon nuorempia naisia(egon kasvatusta?) Ei tee aloitetta minnekkään suuntaan, on vaan kuin kuollut lahna. Hain avioeroa, veti seuraavana päivänä paprut pois!

      • faktaavai

        Kahvittelussa ei ole mitään pahaa, mutta mikäli kyseessä on jotain muuta kuin normaali kommunikointi niin kahvittelukin voi muuttua esim. seksin ruinaamiseksi. Voidaan puhua siitä kuinka mikään ei tunnu enää miltään ja mitään seksiä ei edes ole, vaikka olisikin. Kyseessä on tällöin oman senhetkisen tarpeen tyydytys ja nopeasti. Kykyä lykkäämiseen ei yleensä löydy. Kyseessä eivät ole sinun taikka toisten läheisten tarpeet vaan ainoastaan sen ihmisen joka haluaa ja mielestään ansaitsee kaiken heti ja nyt. Muiden tarpeilla ei juuri sillä hetkellä ole mitään väliä. Tällainen tyyppi tulee "haukkumaan" ts antamaan sinusta sinua vahingoittavaa intiimiä tietoa julkiseen levitykseen koska se ehkä on ainoa keinoa suojella omaa itseä taikka niitä ihmisiä jotka tietoa levittävät. Rin tsessoja kaikki tyynni, omien lähimmäistensä liikaa suojelemia. Elämä tulee joskus opettamaan. Sinun tehtäväsi ei ole miettiä toisten tekemisiä, ainoastaan omiasi. Voimia toivon. Niitä on tarvittu täälläkin.


    • Ollutnarsistinuhri

      Narsisti on ihminen joka ei tunne sympatiaa toista ihmistä kohtaan. Kaikki hänen hyväntuulisuutensa lähtee hänestä omasta itsestään. Hän voi myöntää, että hänessä on vikaa mutta se kuuluu narsistin sanavalikoimiin. Yleisesti ottaen narsisiti käyttäytyy aina miten hänen uhrinsa haluaa ja lukee tätä kuin avointa kirjaa. Hän osaa olla hellä tarvittaessa mutta kaiken sen alle sisältyy ihminen joka on loppujen lopuksi erittäin yksinäin ja epävarma.

    • Ollutnarsistinuhri

      Ironista että narsistit eivät kaikki lyö. Se on henkistä väkivaltaa. Pahimpaa mitä voi kuvitella. Narsisti sai minut -myös sos.fob.kärsivä- pistämään itseni niin alas kun olla ja voi..olin hullu kun hain apua psykiatrilta kahvikuppineuroosini. Oli helpoitus käydä psykiatrilla ja jutella tästä ongelmasta, hän sanoin, etten ole ainut.
      Nyt ymmärrän. HÄN on se sairas. HÄN tarvitsee apua. Narsisti.

      • Anonyymi

        Ei narsisti apua kaipaa. Hän on ylijumala. Kaiken yläpuolella. Älä kuvittelekkaan että lääkäri mitään tietää. Ei ne lääkärit mitään tiedä ellei niistä hyödy. Esim viagra reseptiin. Nainen on huono kun kulli ei seiso. Mutta vaigra korjasi ylättäen senkin.


    • köksäpsykologitasialla

      Tätä ketjua kun lukee niin tulee mieleen että keittiöpsykologit taas kirjoittaa asiasta, josta eivät tiedä oikeastaan mitään. Narsismia on lääkäreiden ja muiden asiantuntijoidenkin vaikeaa diagnosoida niin miten hemmetissä on mahdollista, että tavallinen mies/nainen voi sen tehdä? Jokaisessa ihmisessä on narsistisia piirteitä, myös heissä, jotka ovat muka narsistin kanssa olleet suhteessa. Eiköhän nuo teidän narsisti puolisonne ole ihan tavallisia kusipäitä. Olleet jo pienestä pitäen.

      • Ehjäytyvä

        "Narsismia on lääkäreiden ja muiden asiantuntijoidenkin vaikeaa diagnosoida niin miten hemmetissä on mahdollista, että tavallinen mies/nainen voi sen tehdä?"

        Elämällä jokapäiväistä elämää sieluntappajan kanssa näkee ja kokee paljon ja useimmiten liikaa. Jos narsistia edes ammattilaisen arvioitavaksi saisi niin luuletko, ettei narsisti vetäisi sitä omaa ihastuttavaa teatteriaan vastaanotolla? Luuletko, että narsisti ja ammattilainen viettävät yhtä paljon aikaa keskenään kuin narsisti viettää puolisonsa kanssa? Luuletko, että narsisti tiputtaa naamionsa ammattilaisen edessä?


      • eräsex
        Ehjäytyvä kirjoitti:

        "Narsismia on lääkäreiden ja muiden asiantuntijoidenkin vaikeaa diagnosoida niin miten hemmetissä on mahdollista, että tavallinen mies/nainen voi sen tehdä?"

        Elämällä jokapäiväistä elämää sieluntappajan kanssa näkee ja kokee paljon ja useimmiten liikaa. Jos narsistia edes ammattilaisen arvioitavaksi saisi niin luuletko, ettei narsisti vetäisi sitä omaa ihastuttavaa teatteriaan vastaanotolla? Luuletko, että narsisti ja ammattilainen viettävät yhtä paljon aikaa keskenään kuin narsisti viettää puolisonsa kanssa? Luuletko, että narsisti tiputtaa naamionsa ammattilaisen edessä?

        olen samaa mieltä tuosta. Mielipiteeni perustan kokemukseen siitä kuinka kakkonen käräytettyään petturin nimesi tämän Narsistiksi jolla ei ihmisarvoa ollenkaan. Erottuamme kelpasi ihmisarvonsa menettänyt Narsisti/petturi kakkoselle jonka jälkeen tämä onkin suunnanut narsisti nimittelyn minuun/petettyyn.

        Joillekin Narsistien nimeäminen on jokapäiväistä hupia. Nimittelyn kohteet vain muuttuvat. Tuon vuoksi en usko että NArsisteja on todella niin paljon kuin mitä näillä keskustelupalstoilla annetaan ymmärtää. Vertaistukena nämä kekustelut ovat omiaan mutta luulen ja toivon että jokainen joka erosta ja surusta selviää ajan myötä unohtaa/haluaa unohtaa koko jutun.


    • Kevätnarsissi

      Olen mies ja itselläni kokemukset narsisteista ovat työpaikalta taloushallinnon alalta n. 120 hengen yrityksessä, jossa olen ollut yli 18 vuotta. Tänä aikana meidän yksikössämme on ollut kaksi selkeästi narsistista työntekijää. Kun työpaikalle tulee narsisti, on sen toiminta aika samanlaista, kuin näissä parisuhdekuvauksissakin. Näissä kummassakaan ei koskaan ollut heidän itsensä mielestä mitään vikaa, syy virheisiin oli aina muiden. Lisäksi he pelasivat pelejä toisten ihmisten kanssa puhumalla pahaa toisista työkavereita toisille. Ne joista he puhuivat pahaa, olivat aina niitä, jotka näkivät heidän itsekeskeisyytensä lävitse, eivätkä suostuneet tanssimaan heidän pillinsä mukaan. He kummatkin halusivat ympärilleen ihmisiä, jotka eivät sanoneet mitään kritiikkiä heidän toiminnastaan, esimerkiksi siitä, että yhtäkkisiä lyhyitä sairauspoissaoloja tuli aina kuin liukuhihnalta perjantaisin ja / tai to-pe. Meillä kun max 3 päivän saikuista ei tartte toimittaa todistusta. Jos näistä esimies tms uskalsi kysellä, oli edessä aina narsistin hillitön raivari ja kostoksi entistä enemmän näitä poissaoloja. Me muut tietenkin jouduttiin töissä tekemään näiden työt. Kun itse tulin vuosilomalta, oli minun työt jätetty ihan pokkana tekemättä. Myös heidän vaatimukset erityiskohteluun heidän suuren ammattitaitonsa takia pistettiin merkille. Heitä ei olisi saanut muka määrätä samoille pakolaisille koulutuspäivien yms kun he ovat jo niin taitavia. Ja kun esimies uskalsi sanoa, että he tulevat sinne ihan niin kuin muutkin, niin täysi sota oli taas valmis. Nämä kummatkin pilasivat työyhteisömme ilmapiirin, ja he imivät toisten työntekijöiden energiat. Myös nämä näyttelivät meille töihin tultuaan aluksi aivan loistotyypeiltä, joilta odotimme paljon. Suu oli heillä aluksi kuin hunajaa, kunnes muutaman kuukauden kuluttua alkoi totuus paljastua. Myös nämä yrittivät rakentaa itsestään kuvaa, että me emme tulisi toimeen ilman heitä. Nuo tyypit eivät olleet meillä töissä yhtä aikaan. Nämä molemmat narsistiset tyypit josta kerron, ovat naisia. Onneksi tuollaisessa työpaikan tasaisessa kollektiivisessa yhteisössä tuollaisista eroon pääseminen on helpompaa kuin parisuhteessa. Ekalla kerralla kolme vuotta sitten sen tyypin työsopimus saatiin purettua ja tällä toisella on määräaikainen työsopimus 31.7.16 saakka. Määräaikaista työsopimusta kun ei voi lain mukaan kukaan yksipuolisesti purkaa, joudumme sietämään häntä vielä jonkun aikaa. Esimies ratkaisi asian niin, että se tyyppi siirrettiin pois meidän yksiköstä tosi pieneen yksikköön, jossa hänestä on mahdollisimman vähän haittaa kenellekään. Se ensimmäinen naiskuoro joka heitettiin meiltä pihalle, muuten vaihtoi sen jälkeen ammattiaan toimistotyöstä vanhusten lähihoitajaksi. Kun kuulin tämän, tuli heti mieleen, että nyt se tyyppi on unelmatyössään, kaikki hänen ympärillään ovat takuuvarmasti riippuvaisia hänestä eikä kukaan sänkyyn sidottu vanhus varmasti rupea kovin helposti mistään valittamaan, hän on nyt korvaamaton ja kaikki hänen kontrollissaan. Sääliksi vain käy niitä vanhuksia, jotka joutuvat hänen hoidettavikseen, eipä taida narsku kovin mielellään vanhusten likaisia vaippoja vaihdella..

    • munamies666

      Saaks pillua joltain?

    • Anonyymi

      Ateisti narsku pettää vaikka vaimo olisi synnyttämässä.

    • Anonyymi

      Kyllä ovat pettäjiä . Imee uhrinsa kuiviin. Henkinen pahoinpitelijä ja valehtelelija. Kun saa uhristaan tarpeekseen tai paljastuu uhrille niin jättää ja etsii uuden uhrin. On jo suhteen aikana pettänyt lukuisia kertoja mutta ei tietenkään myönnä

    • Anonyymi

      Vaimoni ei ole antanut kolmeen vuoteen... menin vieraisiin.
      Olenko narsisti vai narsismin uhri ?

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Vanha. aloitus aihe silti aina ajankohtainen. Narsisti ei aina petä. Narsisti voi olla uskollinen jos uskollisuus parantaa jäinen imagoaan. Hän näyttää muille miten on hyvä aviomies ja isä pysyymällä suhteessa

      • Anonyymi

        Miten kukaan tervehenkinen nainen voi elää feikkiavioliitossa narsistin kanssa kärsimättä? Ehkä läheisriippuvainen tai toinen narsisti. Tuskin kenenkään normaalin kumppanin mielenterveys sitä kestää. Jos avioliitto perustuu rehellisyyteen niin ero häämöttää jossain vaiheessa tai usein narsistilla on niitä salasuhteita. Narsisteillahan ei ole omaa tuntoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kukaan tervehenkinen nainen voi elää feikkiavioliitossa narsistin kanssa kärsimättä? Ehkä läheisriippuvainen tai toinen narsisti. Tuskin kenenkään normaalin kumppanin mielenterveys sitä kestää. Jos avioliitto perustuu rehellisyyteen niin ero häämöttää jossain vaiheessa tai usein narsistilla on niitä salasuhteita. Narsisteillahan ei ole omaa tuntoa.

        Korjaus äskeiseen:, tarkoitin että jos avioliitto ei perustu niin ero häämöttää....


    • Anonyymi

      Perustu rehellisyyteen..

      • Anonyymi

        Niinpä. Rehellisyys ennen kaikkea on hyvin tärkeää.


    • Anonyymi

      Pettää ne muutkin. Voi Jeesus sentään.

    • Anonyymi

      Ihmisen outoudet pitää oppia ennenkuin menee vakavaan suhteeseen. Seksi ei ole ainoa asia josta tulee ongelmia.

    • Anonyymi

      Heidi Hörhö 14 v Mankivuorelta

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 191
      2343
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2134
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      179
      2007
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1702
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      5
      1209
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1198
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1080
    Aihe