Aattelin alottaa tässä marraskuun aikana sairaaladieetin ja siitä ois muutama kysymys.. ruokamäärät ja kaikki muut on jo tiedossa mut ruokailuajoista vähä tartteisin lisätietoja.. Käytän sairaaladieettiä nesteenpoistajana ja alkusysäyksenä sille että pystyn helpommin totuttelemaan pienempiin annoksiin ja paljon olen kuullut positiivista palautetta siitä, ettei herkkuja tee niin paljon mieli tämän jälkeen.. Jonkun verran ylipainoa on mut ei mitenkää hälyttävästi, ylimääräset nesteen haluan pois että oloki olis parempi..
eli monen aikaan yleensä kannattaa lounas ja päivällinen syödä..? Lähinnä sen takia kyselen ku paljon olen juttuja lukenu ja haluaisin löytää ensimäisille päiville hyvät ajat ettei tuu liian heikko olo jos en osaa ajoittaa ruokia oikeisiin aikoihin..
Mitä öljyä dieetin aikana käytetään? Kun esim. 1.päivänä päivällisellä käytetään öljyä ja sitruunamehua..
Mitä kinkkua? niitähän on erilaisia :)
suurena kahvin ystävänä pakko saada tietää et mikä on tuon dieetin kahvikupillisen koko? Mulla niin vaihtelee kuppien koko ja aina se kuppi täynnä on :D
Kelpaahan vedeksi ihan hanavesi? en oo pullovesien ystävä, joten en mielellään niitä ostaisi nytkään, varsinkaan kun sitä vettä kuluu runsaasti..
Tämä on se dieetti jota alan noudattaa http://www.kauneusjaterveys.fi/artikkeli/sairaaladieetti
Ja laittakaa toki omiaki kokemuksia dieetistä :)
sairaaladieettiin apua!
4
156
Vastaukset
- jaspertti12
Hei!
Kävitkö dietiin läpi? Itse olen nyt toisella päivällä menossa. Syy aloittamiseen että mulla paino jymähtää aina 10kg laihuttamisen jälkeen ja toivoisin tästä semmoista jatkopotkua lopuille kymmenelle kilolle jotka pitäs lähtä.
Hieman muunneltuna tein ekä päivän "uhkailuista" huolimatta. Eli aamulla on pakko juoda kolmekuppia kahvia samoten töistä tullessa yksi kuppi...ja maidon kanssa. Pinaatin vaihdoin pinaattikeittoon. Pakko oli siirtää myös omena ja paahtoleipä (margariinia hieman 1 meetwurst) iltaan...ei varmaan maata kaada ;)
Jatkossa aion myös siirtää esim hedelmän iltaan, outoa ettei tässä ole iltapaloja?
Itse kaipailisin myös muilta kokemuksia miten on mennyt?- kyllä se siitä jos..
Kyllä tää toimii - 5. päivä menossa 3cm lähtenyt vyötäröltä ja painoa pudonnut yli kaksi kiloa. Mä olen mennyt ihan ohjeen mukaan - tosin vaihtelevasti juonut hanavettä ja kivennäisvettä ja kahvia olen litkinyt sumeilematta ilman sokeria kylläkin mutta pikkuruisella maitotilkalla. Kolmas päivä tökki koska alkoi päätä hieman särkemään, mutta kyllä tämä muuten ihan toteutettavissa on. Hieman ollut univaikeuksia kun vatsa tyhjänä menee nukkumaan. Kinkkuna vähärasvaista keittokinkkua ja öljynä oliivi/rypsiöljysekoitusta vähän. Mä en ole muutenkaan aamusyöjä ja lounasta olen yrittänyt venyttää mahdollisimman pitkälle ja kun jossain vaiheessa päivälliselle tulee hedelmä niin sen olen säästänyt iltapalaksi. Tämä on hyvin vähäkalorinen juttu - luvut pyörivät 500 - 700kcal välillä - ja vähän on hiilihydraatteja, mikä kaiketi on hyvä. Rasvaa on juuri niin paljon, että toimeen tulee. Aion viedä tämän loppuun asti vaikka ensimmäisinä päivinä alkoi tulla uskonpuutetta nälän vuoksi. Mutta kun kyse on vain parista viikosta niin kai sen nyt vaikka päällään pomppii.. tämän kuurin jälkeen jatkan hyvin hissuksiin tuon syömisen kanssa ja nostelen kaloreita pikkuhiljaa tuohon 1200kcal että paino tippuisi edelleen - edessä vielä noin kahdeksan kiloa ja toistakymmentä senttiä vatsasta, että pääsisi terveellisiin lukemiin..
- jaspertti12
kyllä se siitä jos.. kirjoitti:
Kyllä tää toimii - 5. päivä menossa 3cm lähtenyt vyötäröltä ja painoa pudonnut yli kaksi kiloa. Mä olen mennyt ihan ohjeen mukaan - tosin vaihtelevasti juonut hanavettä ja kivennäisvettä ja kahvia olen litkinyt sumeilematta ilman sokeria kylläkin mutta pikkuruisella maitotilkalla. Kolmas päivä tökki koska alkoi päätä hieman särkemään, mutta kyllä tämä muuten ihan toteutettavissa on. Hieman ollut univaikeuksia kun vatsa tyhjänä menee nukkumaan. Kinkkuna vähärasvaista keittokinkkua ja öljynä oliivi/rypsiöljysekoitusta vähän. Mä en ole muutenkaan aamusyöjä ja lounasta olen yrittänyt venyttää mahdollisimman pitkälle ja kun jossain vaiheessa päivälliselle tulee hedelmä niin sen olen säästänyt iltapalaksi. Tämä on hyvin vähäkalorinen juttu - luvut pyörivät 500 - 700kcal välillä - ja vähän on hiilihydraatteja, mikä kaiketi on hyvä. Rasvaa on juuri niin paljon, että toimeen tulee. Aion viedä tämän loppuun asti vaikka ensimmäisinä päivinä alkoi tulla uskonpuutetta nälän vuoksi. Mutta kun kyse on vain parista viikosta niin kai sen nyt vaikka päällään pomppii.. tämän kuurin jälkeen jatkan hyvin hissuksiin tuon syömisen kanssa ja nostelen kaloreita pikkuhiljaa tuohon 1200kcal että paino tippuisi edelleen - edessä vielä noin kahdeksan kiloa ja toistakymmentä senttiä vatsasta, että pääsisi terveellisiin lukemiin..
Itsellä päivä viisi menossa. Eilinen oli paha kun listalla ei ollut mitään lämmintä ruokaa...tulin tosi pahalle päälle ja piti mennä aikasin nukkuu että tulis tämäpäivä. No voin sanoa että tämän päivän pihvi kyllä maistu TAIVAALLISELLE!
Itsekkin olen säästänyt hedelmän illalle koska olen enempi iltasyöjä. Ihan hyvin on esim. omena kelvannut.
Olo on ihan ok. Alussa hieman päätä kivisti mutta nyt sekin on loppunut. Loppuun asti kyllä täälläki mennään ja innolla ootan rupeaako housut paremmin jalkaan sopimaan!
- Keksinmuru
5. päivä täälläkin. :) Tämä dieetti on aivan ihana, koska minusta se ei edes tunnu dieetiltä. Tosin mieluiten söisin kunnon ja tukevan aamupalan.
Itsellä ei ole ollut mitään ongelmaa, ei päänsärkyä tai kiukkuisuutta. Annokset vaan tuntuvat välillä aika isoilta.
Hieman pelottaa tuo 7. päivä kun oman listan mukaan ei saa syödä kuin lihaa lounaaksi. Voi olla että känkkäränkkä tulee visiitille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.303811Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1131513Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2371416Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.1591123Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ74953Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht251948Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain34933- 62928
Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲99884Kaipaan sua, Jii
Haluaisin vaan olla sylissäsi ja kuunnella mitä ajattelet, mistä haaveilet, mistä olet huolissasi jne 🥹 🫂56754