Kalorit / rypsiöljy

aloittelevahyypiö

Painan 85kg, eli aika kevyt kaveri loppupeleissä mutta siitä huolimatta minulla on todella ruma ja iso kaljamaha :P

Nyttemmin olen ruvennut ainakin alustavasti vähän bodailemaan ja kuntoilemaan. En haluaisi kuitenkaan menettää painoa juurikaan, ainoastaan muuttaa läskit lihaksiksi. Eli toiveissa ei ole painaa esim 70 kg vaikka se sixpäkki sitten sellain paremmin näkyisikin :P

Kannattaako minun esim. juoda rypsiöljyä päivittäin, koska siitähän saa hyvällä tavalla paljon kaloreita? Ja paljonko kaloreita olisi suurinpiirtein ylipäätään hyvä saada, että paino pysyisi n. 80 - 90 kilon välissä?

Vähän turhankin yksipuolinen ruokavalioni koostuu tällä hetkellä melkeinpä ainoastaan jauhelihan eri muodoista, perunoista, kananmunista ja ruisleivästä. Ja joskus kun rahaa riittää niin ehkä saatan jopa ihan aitoja pihvejä ostaa muutaman :P

Tämän lisäksi päivittäin syön vitamiineja sekä omegaa. Kasvikset uupuvat nyt vähän ainakin vielä, mutta miltä tuo ruokavalio kärjistäen vaikuttaisi?

13

703

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • aloittelevahyypiö

Eli aerobista kun harrastan, niin välillä tuntuu että onko siinä järkeä jos kuitenkin tankkaan kaloreita pitääkseni saman painon yllä?

• Meneekö sulla

hissi ihan ylös asti vai oletko vasta tulossa varhaismurrosikään?

• hihihihihihi
        Meneekö sulla kirjoitti:

hissi ihan ylös asti vai oletko vasta tulossa varhaismurrosikään?

Olipas todella hyödyllinen vastaus. Tuleva professori siellä ilmeisesti naputtelemassa?

• Jtrgjjvvh

Öljyä juomalla se kaljamaha kasvaa joten ei kannata.

• ...........

Kyllä rypsiöljy kuuluu laihdutukseen.

• 31

Rypsiöljy ei ole hyvä rasvan lähde. Parempia on oliiviöljy,kookosöljy ja kalaöljy johtuen omega kolmosten ja kutosten välisistä suhteista. Laihduattaessa kannattaa olla varvonainen öljyjen kanssa koska sisältävät paljon energiaa. Itse kun dieettaan, en läträä öljyjen kanssa, yksinkertaisesti koska se on tyhmää. Mieluummin syön jotain oikeaa ruokaa niidenkin kalorien edestä.

• Hiukka tietoa
        31 kirjoitti:

Rypsiöljy ei ole hyvä rasvan lähde. Parempia on oliiviöljy,kookosöljy ja kalaöljy johtuen omega kolmosten ja kutosten välisistä suhteista. Laihduattaessa kannattaa olla varvonainen öljyjen kanssa koska sisältävät paljon energiaa. Itse kun dieettaan, en läträä öljyjen kanssa, yksinkertaisesti koska se on tyhmää. Mieluummin syön jotain oikeaa ruokaa niidenkin kalorien edestä.

Siinä vähän tietoa mitä kaikki ei näytä tietävän ja sitä paitsi eräs erittäin pätevä tohtori joka on arvostettu Suomessa kenen luona olen käyny sanoi rypsiöljyn olevan hyvä öljy:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rypsiöljy

http://yle.fi/uutiset/terveys_ja_hyvinvointi/2010/11/rypsioljy_paljastui_luultua_terveellisemmaksi_2115731.html

• Tässä tietoa sulle
        Hiukka tietoa kirjoitti:

Siinä vähän tietoa mitä kaikki ei näytä tietävän ja sitä paitsi eräs erittäin pätevä tohtori joka on arvostettu Suomessa kenen luona olen käyny sanoi rypsiöljyn olevan hyvä öljy:

http://fi.wikipedia.org/wiki/Rypsiöljy

http://yle.fi/uutiset/terveys_ja_hyvinvointi/2010/11/rypsioljy_paljastui_luultua_terveellisemmaksi_2115731.html

Noista kiistellään ja teetetään tutkimuksia koka toinen vuosi kumpi on parempi ja milläkin tasolla ja mikä milloinkin ja kenenkin rahoittamana. Siinä tietoa niille jotka ei tunnu tätä käsittävän.

• bodaajafit

"Nyttemmin olen ruvennut ainakin alustavasti vähän bodailemaan ja kuntoilemaan. En haluaisi kuitenkaan menettää painoa juurikaan, ainoastaan muuttaa läskit lihaksiksi. Eli toiveissa ei ole painaa esim 70 kg vaikka se sixpäkki sitten sellain paremmin näkyisikin :P"

Läski pitää polttaa ja lihakset kasvattaa. Lihas painaa enemmän, joten paino ei tipu kummoisesti, saattaa jopa nousta.

"Kannattaako minun esim. juoda rypsiöljyä päivittäin, koska siitähän saa hyvällä tavalla paljon kaloreita? Ja paljonko kaloreita olisi suurinpiirtein ylipäätään hyvä saada, että paino pysyisi n. 80 - 90 kilon välissä?"

Aivan typerää. Todennäköisesti liika rasvan juonti vain lisää sun kehonrasvoja ja vatsasi on pian entistä suurempi. Mieluummin syöt terveellistä proteiinipitoista ruokaa ja nostelet niitä puntteja. Lihas kasvaa ja rasvat lähtee vähitellen.

"Vähän turhankin yksipuolinen ruokavalioni koostuu tällä hetkellä melkeinpä ainoastaan jauhelihan eri muodoista, perunoista, kananmunista ja ruisleivästä. Ja joskus kun rahaa riittää niin ehkä saatan jopa ihan aitoja pihvejä ostaa muutaman :P

Tämän lisäksi päivittäin syön vitamiineja sekä omegaa. Kasvikset uupuvat nyt vähän ainakin vielä, mutta miltä tuo ruokavalio kärjistäen vaikuttaisi?"

Lisää nyt ihmeessä kasvisten määrää huomattavasti ja turhat vitamiinitabut pois. Vitamiini- ja mineraalilisäravinteiden on tutkimuksissa todettu lyhentävän eliniän odotetta. Runsas kasvisten käyttö antaa kaikki tarpeelliset vitamiinit, antioksidantit ja fytokemikaalit todella massivisin annoksin ja hyvin imeytyvässä muodossa. Ainakin sun kannattaa syödä vähintään 5 annosta kasviksia päivässä mm. kaaleja, sipulikasveja, juureksia, salaatteja ja tuoreyrttejä, tomaatteja, kurkkua, paprikaa, marjoja, hedelmiä, palkokasveja. Eri värisiä kasviksia joka päivä.

• aloittelevahyypiö

Riittäisikö mandariinit ja banaanit rehuista? Ne ovat melkein ainoita hedelmiä joista pidän :P

• 32

Riittää.. Hedelmät eivät ole välttämättömiä.

• einari +

Banaani on hyvä tosin se lihottaa,jos treenaa liian vähän.

• Banaani-pate

Ei iha noinkaan. Banaanissa on koosta riippuen n.100kcal. Itse syön banaaneja vaikka olen rasvanpolttodieetillä. Se mitään lihota vaikka ei treenaisi ollenkaan vaan kysymys on energian saannin ja kulutuksen välisestä suhteesta. Treeni kuluttaa, mutta niin kuluttaa ihan paikallaan oleminen. Eläminen kuluttaa energiaa aina vähintään kymmenen banaanin verran ;-)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kiva muisto

Kaivatustasi
      Ikävä
      94
      1753
    2. Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen

Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa
      Sinkut
      358
      1169
    3. Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"

Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna
      Suomalaiset julkkikset
      18
      1168
    4. Mikä on horoskooppisi?

Entä tiedätkö kaivattusi?
      Ikävä
      95
      1028
    5. Onks se väärin jos

Tutustuttaisiin edes vähän enemmän?
      Ikävä
      62
      823
    6. Vanhemmalle naiselle

Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam
      Ikävä
      36
      801
    7. Hyvää yötä

Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani
      Tunteet
      6
      744
    8. Mitä meidän välillä

Tulee tapahtumaan? Sinusta paljon kiinni
      Ikävä
      46
      706
    9. En vaan ymmärrä

Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla
      Ikävä
      42
      680
    10. Mitä saat naiselta mies kun

Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p
      Ikävä
      113
      676
    Aihe