Eli onko hyvä? Paljon olen kuullut kehumisia tästä kaiuttimesta, mutta mikä siinä on hyvää? Ja mitä huonoja puolia on? Tuo ehkä hieman epäilyttää kun on noin halpa...
Roland Micro Cube
16
507
Vastaukset
- CMRxtt
Markkinoiden paras. Ei oo huonoja puolia. Osta kymmenen ku on halapa.
- Upeat soundit
Hyvä se on, mutta jos haluat paremman, osta Fenderin Mustang 1 tai 2. En esitä perusteluja, vaan sinun on kokeiltava itse sekä Rolandia että Fenderiä. Voin melkeinpä taata, että päädyt Fenderiin. Niin minäkin tein.
- suzann
Oon just ajatellut ostaa jonkin mallin fenderin vahvistimen roland kävi myös mielessä. Nyt oon kahden vaiheilla.. Eli fenderin mustan 1 tai fenderin G-dec junior. G-decissä on kompit ja efektit plussaa ja mustangissa tietysti usb liitäntä mahdollisuus. Äänestä ja muuten en tie kumpi parempi...mitäs tuumit,suosittelen?
- Upeat soundit
suzann kirjoitti:
Oon just ajatellut ostaa jonkin mallin fenderin vahvistimen roland kävi myös mielessä. Nyt oon kahden vaiheilla.. Eli fenderin mustan 1 tai fenderin G-dec junior. G-decissä on kompit ja efektit plussaa ja mustangissa tietysti usb liitäntä mahdollisuus. Äänestä ja muuten en tie kumpi parempi...mitäs tuumit,suosittelen?
Mulla on Fender Mustang 1 ja olen siihen tyytyväinen. Ostin sen tavallaan heräteostoksena vuosi sitten ja se on ollut siitä lähtien tosi paljon käytössä. Se tavallaan syrjäytti mun yli 100-wattisen puolistäkin, jota ei oikein voi himassa luukuttaa. Puolistäkki huutaa sitten muualla ;)
Musse 1 on pieni kooltaan, mutta iso ääneltään. Pitää sisällään erittäin hyvät mallinnukset. Kitaroita vaihtamalla soundimaailma vain kasvaa. Siinä on myöskin hyvät ja monikäyttöiset efektit. Ämyrin soundeja voi kuunnella Fenderin sivulta ja Youtubesta.
Samat soundit, mutta isompina jä äänekkäämpinä saa Mustang 2:sta. Lisäksi löytyy mallit 3, 4 ja 5, joilla jo pärjää bändisoitossakin.
G-deciä en osaa ja voi suositella, kun en ole sitä koskaan kokeillut. Hyviä arvosteluja sekin on saanut, joten et ehkä tee senkään kohdalla huonoa ostosta. Jos sinulla on mahdollisuus käydä kokeilemassa Mussea ja Geedekkiä, niin tee se. Silloin tiedät kumpi on sinun vahvistin. Onnea valintaan :)
Tsekkaa myös Roland, jos sitäkin ajattelit. Ei sitten jää vaivaamaan mieltä, mikä niistä olisi ollut omaan makuusi paras.
- kajari.joo
Osta! pienestä koosta ja halvasta hinnasta ei nyt kannata murehtia, ihan hemmetin mahtava kajari!
- cubecubecube
Kyllä rolandi fenderin mustangit pesee. paras on roland 20w cube
- jepsreps
Makuasioita ja mun mielipide on ettei muuten pese Rolandin Cube sarja Fenderin Mustangeja.
Makuasioita siis tosin nämä on mistä tykkää soundillisesti. - suzannn
jepsreps kirjoitti:
Makuasioita ja mun mielipide on ettei muuten pese Rolandin Cube sarja Fenderin Mustangeja.
Makuasioita siis tosin nämä on mistä tykkää soundillisesti.Mustang vai G-dec? Toistan itseäni...
- suzannn
jepsreps kirjoitti:
Makuasioita siis tosin nämä on mistä tykkää soundillisesti.Mustang vai G-dec? Toistan itseäni...
- Kitaristi3840wjefkoj
suzannn kirjoitti:
Mustang vai G-dec? Toistan itseäni...
Musatang on soundillisesti parempi.
Mustang II on isompi 12" kajari mikä myös tarkoittaa parempaa soundiakin kuin Mustang I pienempi kajari.
- semipro
Siis jos etsit tuon kokoista pientä mallintavaa jota voi tarvittaessa käyttää paristoilla niin Voxin mini 3 on parempi kuin tuo Rolandin microcube. Paremmat mallinnukset ja soundit.
- kitarisa
Pidän Shadows-tyylisestä saundista. Lähteekös tuosta Rolandista tai Mustangista sellaista? Onko niissä esimerkiksi kaikua?
- Upeat soundit
kitarisa kirjoitti:
Pidän Shadows-tyylisestä saundista. Lähteekös tuosta Rolandista tai Mustangista sellaista? Onko niissä esimerkiksi kaikua?
Mustangista löytyy reverb ja delay, ynnä muut ääntä laajentavat, pätkivät, nykivät, vouaavat sekä säröyttävät efektit. Laadukkaat efektit ovat helposti säädettävissä pyörivän potikan ja tap-näppäimen avulla. Volume- ja mastersäädöt löytyvät myös, ja niitä yhteensovittamalla saa ääneen extraherkkua :) Tutustu laitteeseen Fenderin sivuilla ja Youtubessa.
Itse pidän laitteesta juuri sen puhtaiden soundien ominaisuuksien takia. Vanhoja vahvistimia hyvin imitoivilla mallinnuksilla siitä saa Shadowsit, Stray Catsit, "vanhat rokit" eli 50- ja 60 -lukujen äänimaailmat, jne. Aiemmin ei hieman yli 100 euron vahvarilla tuollaisia soundeja saanut. Nyt saa.
- Anonyymi
Mä pidän Mayhem ja Dimmu Borgir tyylisestä saundista. Lähteekös Ronald Microkuubista semmosta ääntä?
t. Oolofeita ei ole enää kaubamajassa =(- Anonyymi
Jos ei lähde, niin aina voi sitten kuvitella, että lähtee.
- Anonyymi
Sopiiko Microcuben JC Clean asetus soitettavaksi kitaralla multiefektilaitteen kautta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3197544Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771843
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161382- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91251Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701221RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j551171Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019