Haetteko kumppania enemmän omana itsenänne

vai rooli päällä?

Opetteletteko käytöstä, pukeutumista jne. joiden ajatellaan viehättävän vastakkaista sukupuolta vai oletteko mahdollisimman aidosti sitä mitä olette ja "ennemmin tai myöhemmin kohtaan jonkun joka etsii just tätä"?

46

204

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Törkein rooli?

      Ja millanen on ollut valheellisin esitys mitä olette vetäneet ihan vain saadaksenne jonkun?

    • Miksi pitäis esittää

      No ihan jos en omana itsenäni kelpaa, niin go to hell.. En esitä ja jos etsii jotain vakavampaa, niin pitäiskö esittää pahimmassa tapauksessa seuraavat 50 vuotta?

      No joo ehkä ei..

    • Naisasailooseri.

      Rooli päällä tottakai. Esitän empattista ja naista kunnioittavaa miestä, sekä fiksua, keskustelukykyistä ja henkisesti tasapainoista miestä.

      Tosin naisia kunnioittamalla päätyy kaveripojaksi.

      • 18.1

        Sun naisettomuutes ei tosin johdu empaattisesta kuuntelusta tai mistään muustakaan niin sanotusta roolista, joita yrität esittää.


    • ...............

      Eiköhän tuo miellyttäminen tule vasta vähän myöhemmässä vaiheessa, kun tietää mistä toinen pitää. Paremmin pukeutuminen, kun on lähdössä johonkin on minusta aivan normaalia, oli sitten kyseessä treffit tai joku muu tilaisuus.

      • :)

        Tuskin se että pesee hampaat ja laittaa pikkutakin on vielä roolin vetämistä...


    • ghffghgfh

      Tietenkin hieman esitän aluksi kun en tunne ihmistä ja tiedä millaisesta käytöksestä hän pitää ja mistä loukkaantuu ym. Esimerkiksi jyrkimmät mielipiteet jätän omaan tietooni, koska en viitsi alkaa asettumaan vastarintaan kovinkaan vahvasti mukavan ihmisen kanssa, jonka vasta tapasin.

      Eli ehkä luon itsestäni hieman todellisuutta rennomman kuvan ja toisinaan myös tyhmemmän kuvan, koska tykkään vitsailla mieluusti itsestäni, koska se ei ainakaan loukkaa ketään.

      • 22

        Tuohan osoittaa että uskallat tosiaan olla oma itsesi jos naurat itsellesi.


    • Olen omaitseni ja jollen sellaisena kelpaa, niin mies ei ole minulle se oikea. Etsin pidempiaikaista suhdetta, enkä mitään yhden yön juttuja, joten ei ole kovin järkevää koittaa miellyttää toista olemalla jotain muuta, mitä oikeasti on. Jossain vaiheessa se totuus kuitenkin selviää.

      Tuskin mikään juttu kauheen kauaa kestää, mikäli toinen ihastuu sellaiseen tyyppiin mitä vain esitän olevani ja sitten jossain vaiheessa muutun yllättäen ihan erilaiseksi kun alan olemaan sellainen kuin olen.

    • ljlk43

      Minulla on se vika, että jos ihastun johonkuhun, niin teen kaikkeni miellyttääkseni häntä: pukeutuminen, miehen lempiruokien kokkaus, käydään leffassa miehen mieltymysten mukaan jne. Mies kuvittelee saaneensa täydellisen naisen, mutta ei tajua, että hänenkin pitäisi tehdä jotakin naisen eteen eikä vaan olla palveltavana...

      Nyt kun ikää on tullut lisää, niin en jaksa sitä samaa rumbaa, jossa palvoisin maata miehen jalkojen alla. Jos mies todella olisi ihana ja kohtelisi minua hyvin, niin miehen hemmottelu olisikin ihanaa. Enää ei jaksa eikä viitsi

      • Nainen 34

        Hyvä ettet jaksa enää. Toivottavasti et kuitenkaan katkeroitunu siitä, ettei mies lämmennytkään valvonnasta?

        Ihan itsenäni ja omasta elämästäni kiinni pitävänä haen silloin, kun haen miestä. Tietenkin hiukan koitan esittää sitä parempaa puolta itsestäni, mutta se ei ole roolin vetämistä. Itse asiassa, en osaa vetää minkäänlaista roolia. Niin, ja ihan hyvin on vientiä riittänyt ilman rooliakin.


      • ljlk43
        Nainen 34 kirjoitti:

        Hyvä ettet jaksa enää. Toivottavasti et kuitenkaan katkeroitunu siitä, ettei mies lämmennytkään valvonnasta?

        Ihan itsenäni ja omasta elämästäni kiinni pitävänä haen silloin, kun haen miestä. Tietenkin hiukan koitan esittää sitä parempaa puolta itsestäni, mutta se ei ole roolin vetämistä. Itse asiassa, en osaa vetää minkäänlaista roolia. Niin, ja ihan hyvin on vientiä riittänyt ilman rooliakin.

        En oikein ymmärrä, että mitä tarkoitat sillä, että "mies ei lämmennytkään valvonnasta". Minä olen ollut aina se, joka on jättänyt miehen.

        Olen oma itseni persoonana, mutta olen vain luonteeltani sellainen, että kun johonkuhun ihastun, niin haluan tehdä parhaani, jotta hänellä on hyvä olla. Jatkan miehen hemmottelua mielelläni, jos mieskin hemmottelee minua. Yksipuolinen hemmottelu ei ole mielekästä. Esimerkiksi jos minä olen aina se, joka hieroo hartioita, tekee lempiruokia, siivoaa, pukeutuu kauniisti, huolehtii hygieniastaan viimeisen päälle, on sängyssä antavainen jne, on pidemmän päälle kurjaa, jos ei itse saa vastaavaa kohtelua. MINÄKIN haluan hyväilyä, olen joskus mielelläni seksissä myös saavana osapuolena, nautin hyvästä ruoasta (joko mies itse tekee tai vie ravintolaan) ja tosiaan ilahdun, jos mies oma-aloitteisesti siivoaa jne.

        En tarkoita, että esittäisin roolia siten, että piilottelisin todellista luonnettani. Olen siinä suhteessa oma itseni alusta alkaen.


    • eklfej 30938

      Entä te jotka esitätte? Ilmeisesti niin kannattavaa ettei teitä tällä palstalla näy?

      • vcxvxcfds

        Kyllähän esittäminen usein kannattaa. Itseasiassa ollaan kavereiden kanssa otettu joskus leikkimielisesti rooleja, joita esitämme baarissa. On ollut sotilasta, poliisia, tutkijaa, psykologia ym. Tosin nämä lähinnä omaksi viihdykkeeksi eikä niinkään naisten iskemistä varten.


    • ...

      Omana itsenäni, mutta musta tuntuu että kannattais alkaa vetämään jotain roolia, koska persoonani ei tunnu kauheesti ketään kiinnostavan.

      Mikähän olis hyvä?

    • überkügel

      Mitä se esittäminen sitten olisi? Kertoo olevansa toimitusjohtaja tms.?

      Saatan vetää eri energiatasolla naisen seurassa, jos se tuntuu sitä viehättävän, ja yritän olla tavallista hauskempi ja viihdyttävämpi ilman sen kummempaa pinnistelyn tuntua. Mutta ei tämän tyyppiset asiat ole mitään suurta "esittämistä".

      • 25

        Näkeehän niitä porukoita joilla on suurin piirtein vuorosanat opeteltu. Vetävät sitten niitä roolejaan bileissä, baarissa jopa luennoilla. Ja nimenomaan ei tule luonnostaan. Ja yksin ovat helvetin hiljaa ja vaisuja.

        Toisaalta kans niitä jotka vetää jotain herkän kuuntelijan roolia pää kallellaan, vaikka koko viikon ovat meuhkanneet kavereilleen kuinka "fuksiaisissa kellistän ekan ysikymppiseni!"... Aika valheellista vai kuinka.


      • dflgjldfkjdlk
        25 kirjoitti:

        Näkeehän niitä porukoita joilla on suurin piirtein vuorosanat opeteltu. Vetävät sitten niitä roolejaan bileissä, baarissa jopa luennoilla. Ja nimenomaan ei tule luonnostaan. Ja yksin ovat helvetin hiljaa ja vaisuja.

        Toisaalta kans niitä jotka vetää jotain herkän kuuntelijan roolia pää kallellaan, vaikka koko viikon ovat meuhkanneet kavereilleen kuinka "fuksiaisissa kellistän ekan ysikymppiseni!"... Aika valheellista vai kuinka.

        Ei sitä kannata ottaa niin vakavasti mitä miehet (pojat?) meuhkaavat kavereilleen. Monesti molemmat tietävät, että se on puolittaista leikkiä. Eihän sellaista kukaan järkevä puhuisi naisten kuullen.


      • 7
        dflgjldfkjdlk kirjoitti:

        Ei sitä kannata ottaa niin vakavasti mitä miehet (pojat?) meuhkaavat kavereilleen. Monesti molemmat tietävät, että se on puolittaista leikkiä. Eihän sellaista kukaan järkevä puhuisi naisten kuullen.

        Tai ottaa vakavasti sitä mitä puhuvat naisilleen? Mun mielestä toi on kuitenkin selkeä esimerkki roolin vetämisestä seuran haussa. Huono juttu vai ei, se on eri asia. Eihän se ole kiva jos toinen luulee löytäneensä sielunkumppanin ja toinen vain yhden yön jutun. Mut jos molemmat tietää mistä on kysymys niin ei sit mitään... Uskoakseni suuri osa naisistakin ymmärtää pelin hengen, et mies esittää ja naisen tehtävä on näytellä että menee täydestä.


    • Tottakai opettelen. Joka aamu peilin edessä hampaiden pesun jälkeen harjoittelen hymyily. Vaatteet valkkaan viimeisimmistä miesten muotia käsittelevisä lehdistä tai kopion tuoreimpien seksikkäin mieslistojen kärkinimien tyyliä...

      No en.
      Aika itseni tapaan olla. Roolia ei ole päällä ainakaan tietoista.

      • Pahoittelen asiaa

        On sulla kyllä hieman enemmän kuin vähän opeteltu naisten iskemistaitoja ja tietynlaista coolia roolia yrität vetää.

        Anteeksi kun paljastin.

        Releet yms. paljastaa. ;)


      • Pahoittelen asiaa kirjoitti:

        On sulla kyllä hieman enemmän kuin vähän opeteltu naisten iskemistaitoja ja tietynlaista coolia roolia yrität vetää.

        Anteeksi kun paljastin.

        Releet yms. paljastaa. ;)

        Oleko joskus mun releeni nähnyt?

        Ei. Ei mulla ole minkäänlaista iskutaitoa.


      • Pahoittelen asiaa
        hahmotelma kirjoitti:

        Oleko joskus mun releeni nähnyt?

        Ei. Ei mulla ole minkäänlaista iskutaitoa.

        Sanoo mies kuvassa paidan pari ylintä nappia auki ja hattu vähän vinosti päässä.

        Heheh.


      • Pahoittelen asiaa kirjoitti:

        Sanoo mies kuvassa paidan pari ylintä nappia auki ja hattu vähän vinosti päässä.

        Heheh.

        Ai nämä kuvat lasketaan rooliksi noissa kohtaamisissa.


      • Pahoittelen asiaa
        hahmotelma kirjoitti:

        Ai nämä kuvat lasketaan rooliksi noissa kohtaamisissa.

        Todennäköisesti deittaat netissäkin?

        Minähän en voi tietää sinun muusta elämästä yhtään mitään, tein päätelmiä näiden kirjoitustesi ja profiilisi perusteella.

        Enemmän kylläkin kieli poskessa. ;D


      • Pahoittelen asiaa kirjoitti:

        Todennäköisesti deittaat netissäkin?

        Minähän en voi tietää sinun muusta elämästä yhtään mitään, tein päätelmiä näiden kirjoitustesi ja profiilisi perusteella.

        Enemmän kylläkin kieli poskessa. ;D

        Täytynee sitten laittaa passikuva, roolin karistamiseksi.


    • Nuori ja ikisinkku

      Tuntuu siltä että pitäisi kai vetää jotain roolia. Itsevarmuus on ainakin sellainen rooli, jota yritän vetää päälle, kun sitä en mistään oikeista kokemuksista ole saanut. Pitää vaan feikata, että olisin itsevarma, vaikka oikeasti olen niin epävarma että se tuntuu välillä tuskalliselta. Vaikeahan se on olla, kun tuntuu siltä ettei kelpaa kenellekään sellaisena kuin on. Kaikki muut ominaisuudet voi natsata paitsi jotkut.

      Näitä naiset tuntuu haluavan:
      -pituus (melkein aina ei alle 175cm, ja peniksenkin koolla on väliä)
      -sopiva paino (= normaali tai vähän sen yli, muttei missään nimessä liian laiha)
      -tietynlainen huumorintaju (vaihtelee, mutta jos ei ole sarkastinen tai musta huumori - vaikka nauttiikin ja ymmärtäisi erilaista huumoria, niin on vaikea löytää ketään)
      - tietynlainen virne????
      - pilkettä silmäkulmassa????
      - ei hissukka (mikä sitten erottaa naisen silmissä hissukan ja hiljaisemman yksilön? Oon hiljainen mutten hissukka. Vihaan sitä jos joku yrittää kävellä päältä enkä sellaiseen alennu, mutta en ole äänessä ja en ole taitava puhuja)
      - itsevarma (jos puuttuu noi kaikki ominaisuudet tai iso osa, niin on vaikeaa yrittää olla itsevarma.)

      Muut jutut on ekstraa ja hienosäätöä (paitsi jos unohdin jotain listalta), mutta noi yllä olevat piirteet toistuu kaikkialla deittipalstoilla jatkuvasti. Mulla ei ole tietääkseni tietynlaista hymyä, tietynlaista katsetta, en ole fyysisesti pitkä enkä isokokoinen (asiat joille en vaan voi mitään) ja mulla ei ole oikein mitään hajuakaan minkälainen huumorintaju mulla on. Ei ehkä mikään paras, että kerron huonoja vitsejä, joille saan naurutkin, mutta tykkään nauraa, ja katsoa komedioita jne. Härski ja musta huumori on myös hauskaa, mutten taida osata sitä, ellen opettele erikseen. Että mun pitäisi kai yrittää opetella joitain noista ominaisuuksista ja mennä salille, mutta muuten on asioita joihin en voi vaikuttaa. Ja varmaan väsyisin nopeasti jos joutuisin omaksumaan nuo jutut vaikkeivat ne automaattisesti luonteeseeni kuuluisi. Eli olen kai aika epäkelpoa kumppani-ainesta enemmistölle.

      Siltikään mun vaatimukset eivät ole noin suuret. Jos jossain on nainen jolle kelpaan tällaisena kuin olen, niin se on aika epätodennäköistä että sen naisen löytäisin.

      • vcxvxcdfs

        Itse heitän monesti vitsejä siitä, että olisin muka yli-itsevarma. Aina kaikki naiset eivät tajua näitä vitseiksi ja se kyllä vetoaa heihin.


    • ATMaster

      Mahdollisimman aidosti ollaan tähän asti menty, mutta huono on menestys ollut. Voisi melkein jopa sanoa, että olematon menestys. Ehkäpä pitäisi alkaa jotain roolia pitämään, että alkaisi kiinnostusta tulemaan...

    • Pahoittelen asiaa

      No voi voi.

      Tämä iänikuinen vastakkainasettelu ja satu eli "oletko oma itsesi" vai "esitätkö jotain".

      Tässä vastaus:

      Rooli opetellaan kaikkine osineen ajan kuluessa jolloin se oma itsekin on siinä samalla muuttunut.

      Vai kuvitteleeko joku että näyttelijä vain hypähtää elokuvan kuvauksiin ja esittää uskottavasti jotain roolia?

      Jokaisella on kuitenkin se oma tapa näytellä ja omaksua se rooli. Mutta 165 senttisen silmälasipäisen "kääpiön" on vaikea esittää katujen kingiä.

      Valitettava tosiasia miehille on se että omana itsenään oleminen jos ei ole valmiiksi komea, sporttinen ja spontaani sekä omaa statusta on se varmin tie yksinäisyyteen ja ikisinkkuuteen.

      Naisia ei katsos kiinnosta teidän sielunne. Jos väittävät täällä muuta niin puhtaasti valehtelevat.
      Syynä tähän on se että he haluvat itselleen uskotella asiaa noin mutta tosiasiassa antavat tunteiden ohjata itseään ja niihin tunteisiin helpoiten vetoaa tietynlaiset asiat.
      Yhtenä näistä asioista ovat tietyt sosiaaliset käsitteet ja niiden voima kuten miehinen voima, vaikutusvalta ja auktoriteetti.

      Varmasti selittävät etsivänsä kilttiä ja fiksua sekä perusmukavaa miestä joka miellyttää silmää.

      Kuka sitä uskoo? :D
      En ainakaan minä.

      Unohtaen ehkä mainita että miehen pitää vedota myös noiden muiden asioiden osalta sekä ihan perusviesttien osalta varsinkin jos etsitään ns. avoimilta markkinoilta eli baarista, netistä tai muuten suuresta piiristä ihmisiä/miehiä.

      Erotuksena ne naiset jotka ievät saa miesten huomiota tai nyhjäävät pienemmissä piireissä jolloin odotukselle miehelle ehkä laskevat joita näkee täälläkin kirjoittelemassa.

      • nimi merkki

        Näin se menee.


      • jortsun teesit

        Miksi naiset muuten sanovat etsivänsä kilttiä, perusmukavaa, silmää miellyttävää miestä? Koska se on riittävän lähellä totuutta, ja se on sosiaalisesti hyväksyttävä vastaus. Siinä tosin jätetään sanomatta joitakin olennaisia ominaisuuksia, tai keskitytään vähän epäolennaiseen, mutta tärkeämpää onkin selviytyä sujuvasti itse keskustelutilanteesta. Suhtaudun vähän varauksin naisten ohjeisiin naisten iskemisestä.


    • Kyllä mä oon oma itseni aina, jos en kelpaa tällaisenaan niin ei sitten. Itse en myöskään halua että nainenkaan alkaa vetämään jotain ihme roolia että mä kiinnostuisin... koska mikäli se arki lähtee rullaamaan joskus niin kyllä se totuus paljastuu ennemmin tai myöhemmin.

    • yudttj5rs

      Ehkä eniten esitän työelämässä etenkin uusien ihmisten kohdalla. Se on tullut moneen kertaan todettua, etteivät kaikki vain kestä joskus erikoista huumorintajuani. Vapaalla se on edellytys, että voisi muodostua jotain vakavampaa.

    • silverfire

      Mulle roolia on lähinnä se, että KARSII pois hieman omia piirteitään, esim. reipas itseironiani ja musta huumori jota kavereideni kanssa viljelen (ja josta he pitävät minussa) voi olla / on aika turn-off alussa, olen esim. kuullut uusilta duunikollegoilta että pitivät minua outona (kun uskalsin olla itseni) mutta sitten ihan ihastuttavaksi kun tajusivat mikä on homman nimi.

      Eli tämä palaute viimeistään opetti että kannattaa vähän olla tuomasta kaikkein omaperäisimpiä piirteitään liiaksi esille heti, vaan pikkuhiljaa... jos huumori toimii jonkun tyypin kanssa, niin sitten toimii ja jos ei, niin sellaisten ihmisten kanssa tulee aina oltua se "light"-versio itsestään, eikä siinä mitään pahaa ole.

      • Pahoittelen asiaa

        Aivan oikein!

        Naiset pitävät ns. hyvästä keskivertoisuudesta tai korkeasta keskiarvoisuudesta.

        Toisin sanottuna naiset pitävät että sovellut siihen sosiaaliseen ympäristöön juuri sillä tavoin kuin ihmiset odottavatkin samalla kun tuot niiden sosiaalisesti hyväksyttyjen tapojen kautta esille sitä miten mahtava mies olet.

        Naisia vaivaa kaikki omituisuus yms. erilaisuus ELLEI nämä omituisuudet ja erilaisuudet sovellu siihen sosiaaliseen ympäristöön siten että se antaa miehelle kilpailuetua muihin miehiin nähden.

        Tätä naiset pitävät "tilannetajuna" ja "sopeutumisena" eli että seurataan kuin aivottomat kanit sitä laumaa samalla omaten tietty karäktääri ja mahdollisimman korkea asema siinä laumassa.

        Se on sitä mikä naiselle tekee miehestä uroon.

        Jos et omaa statusarvoa niin sinua pidetään luuserina tai olet poikkeava joukosta niin vaikka sinulla olisi statusarvoa niin sinua pidetään mahdollisesti edelleen luuserina.

        Tuplaluuseri on sitten omituinen mies jolla ei ole statusarvoa. Jos joku ihmettelee miksi tämän palstan miehistä osa ei ole parisuhdetta koskaan kokenut niin tuossa on ne syyt.

        Valitettavasti nykyinen malli näistä miesten arvoista on vähän yksiulotteinen.

        Tosiasiassa naiset pitävät keskinkertaisuudesta jos se ei liity sosiaaliseen statukseen vaan siihen että mies ottaa sen oman paikkansa siinä ryhmässä kuten kuuluu.

        Eli niitä "negatiivisia" piirteitä parinvalinnassa jotka voisivat toisisa olosuhteissa olal osa miehen luonnetta tai jopa positiivisia joutuu mies karsimaan jos naisen tahtoo löytää.

        Näin se parinvalinta toimii kun kyse on naisista. Ellei naisella itse ole sitten alhainen statusarvo (lihavuus jne.) tai sitten nainen ole kovin omituinen (täydellinen erakko jne.)


      • ookkonää reipas
        Pahoittelen asiaa kirjoitti:

        Aivan oikein!

        Naiset pitävät ns. hyvästä keskivertoisuudesta tai korkeasta keskiarvoisuudesta.

        Toisin sanottuna naiset pitävät että sovellut siihen sosiaaliseen ympäristöön juuri sillä tavoin kuin ihmiset odottavatkin samalla kun tuot niiden sosiaalisesti hyväksyttyjen tapojen kautta esille sitä miten mahtava mies olet.

        Naisia vaivaa kaikki omituisuus yms. erilaisuus ELLEI nämä omituisuudet ja erilaisuudet sovellu siihen sosiaaliseen ympäristöön siten että se antaa miehelle kilpailuetua muihin miehiin nähden.

        Tätä naiset pitävät "tilannetajuna" ja "sopeutumisena" eli että seurataan kuin aivottomat kanit sitä laumaa samalla omaten tietty karäktääri ja mahdollisimman korkea asema siinä laumassa.

        Se on sitä mikä naiselle tekee miehestä uroon.

        Jos et omaa statusarvoa niin sinua pidetään luuserina tai olet poikkeava joukosta niin vaikka sinulla olisi statusarvoa niin sinua pidetään mahdollisesti edelleen luuserina.

        Tuplaluuseri on sitten omituinen mies jolla ei ole statusarvoa. Jos joku ihmettelee miksi tämän palstan miehistä osa ei ole parisuhdetta koskaan kokenut niin tuossa on ne syyt.

        Valitettavasti nykyinen malli näistä miesten arvoista on vähän yksiulotteinen.

        Tosiasiassa naiset pitävät keskinkertaisuudesta jos se ei liity sosiaaliseen statukseen vaan siihen että mies ottaa sen oman paikkansa siinä ryhmässä kuten kuuluu.

        Eli niitä "negatiivisia" piirteitä parinvalinnassa jotka voisivat toisisa olosuhteissa olal osa miehen luonnetta tai jopa positiivisia joutuu mies karsimaan jos naisen tahtoo löytää.

        Näin se parinvalinta toimii kun kyse on naisista. Ellei naisella itse ole sitten alhainen statusarvo (lihavuus jne.) tai sitten nainen ole kovin omituinen (täydellinen erakko jne.)

        Reipas mieskö se siellä kirjoittelee? Tyyli on ainakin hyvin saman oloinen.


      • op
        Pahoittelen asiaa kirjoitti:

        Aivan oikein!

        Naiset pitävät ns. hyvästä keskivertoisuudesta tai korkeasta keskiarvoisuudesta.

        Toisin sanottuna naiset pitävät että sovellut siihen sosiaaliseen ympäristöön juuri sillä tavoin kuin ihmiset odottavatkin samalla kun tuot niiden sosiaalisesti hyväksyttyjen tapojen kautta esille sitä miten mahtava mies olet.

        Naisia vaivaa kaikki omituisuus yms. erilaisuus ELLEI nämä omituisuudet ja erilaisuudet sovellu siihen sosiaaliseen ympäristöön siten että se antaa miehelle kilpailuetua muihin miehiin nähden.

        Tätä naiset pitävät "tilannetajuna" ja "sopeutumisena" eli että seurataan kuin aivottomat kanit sitä laumaa samalla omaten tietty karäktääri ja mahdollisimman korkea asema siinä laumassa.

        Se on sitä mikä naiselle tekee miehestä uroon.

        Jos et omaa statusarvoa niin sinua pidetään luuserina tai olet poikkeava joukosta niin vaikka sinulla olisi statusarvoa niin sinua pidetään mahdollisesti edelleen luuserina.

        Tuplaluuseri on sitten omituinen mies jolla ei ole statusarvoa. Jos joku ihmettelee miksi tämän palstan miehistä osa ei ole parisuhdetta koskaan kokenut niin tuossa on ne syyt.

        Valitettavasti nykyinen malli näistä miesten arvoista on vähän yksiulotteinen.

        Tosiasiassa naiset pitävät keskinkertaisuudesta jos se ei liity sosiaaliseen statukseen vaan siihen että mies ottaa sen oman paikkansa siinä ryhmässä kuten kuuluu.

        Eli niitä "negatiivisia" piirteitä parinvalinnassa jotka voisivat toisisa olosuhteissa olal osa miehen luonnetta tai jopa positiivisia joutuu mies karsimaan jos naisen tahtoo löytää.

        Näin se parinvalinta toimii kun kyse on naisista. Ellei naisella itse ole sitten alhainen statusarvo (lihavuus jne.) tai sitten nainen ole kovin omituinen (täydellinen erakko jne.)

        Sellanen tarkennus et jos on menestyvä mies niin huonotkin piirteet (omituisuus) voi olla plussaa. Ne on neron oikuttelua. Pettävä naistenmies on vaan "toivoton seikkailija" mutta naisten perässä kulkeva nörtti on ahdistelija ja limainen (osa heistä onkin!) tai ainakin säälittävä ja epätoivoinen. Työelämässä sama, pomot on persoonia mut työläisten pitää olla harmaata massaa...

        Tottakai tavallisuus iskee naisiin kun suurin osa naisista on tavallisia. Mutta jos on "oma itsensä" eli erikoinen ja joku silti kiinnostuu, niin onkohan kyseessä tavallista vahvempi ihastus? Eli siinä ei ihastutakaan ihastumiseen (silloin kohdehan voi olla kuka vaan) vaan todella siihen kohteeseen. Lisäksi ihan kaikki naisetkaan ei ole tavallisia... Tän takia katsoin aiheelliseksi kysyä tästä.


      • silverfire
        Pahoittelen asiaa kirjoitti:

        Aivan oikein!

        Naiset pitävät ns. hyvästä keskivertoisuudesta tai korkeasta keskiarvoisuudesta.

        Toisin sanottuna naiset pitävät että sovellut siihen sosiaaliseen ympäristöön juuri sillä tavoin kuin ihmiset odottavatkin samalla kun tuot niiden sosiaalisesti hyväksyttyjen tapojen kautta esille sitä miten mahtava mies olet.

        Naisia vaivaa kaikki omituisuus yms. erilaisuus ELLEI nämä omituisuudet ja erilaisuudet sovellu siihen sosiaaliseen ympäristöön siten että se antaa miehelle kilpailuetua muihin miehiin nähden.

        Tätä naiset pitävät "tilannetajuna" ja "sopeutumisena" eli että seurataan kuin aivottomat kanit sitä laumaa samalla omaten tietty karäktääri ja mahdollisimman korkea asema siinä laumassa.

        Se on sitä mikä naiselle tekee miehestä uroon.

        Jos et omaa statusarvoa niin sinua pidetään luuserina tai olet poikkeava joukosta niin vaikka sinulla olisi statusarvoa niin sinua pidetään mahdollisesti edelleen luuserina.

        Tuplaluuseri on sitten omituinen mies jolla ei ole statusarvoa. Jos joku ihmettelee miksi tämän palstan miehistä osa ei ole parisuhdetta koskaan kokenut niin tuossa on ne syyt.

        Valitettavasti nykyinen malli näistä miesten arvoista on vähän yksiulotteinen.

        Tosiasiassa naiset pitävät keskinkertaisuudesta jos se ei liity sosiaaliseen statukseen vaan siihen että mies ottaa sen oman paikkansa siinä ryhmässä kuten kuuluu.

        Eli niitä "negatiivisia" piirteitä parinvalinnassa jotka voisivat toisisa olosuhteissa olal osa miehen luonnetta tai jopa positiivisia joutuu mies karsimaan jos naisen tahtoo löytää.

        Näin se parinvalinta toimii kun kyse on naisista. Ellei naisella itse ole sitten alhainen statusarvo (lihavuus jne.) tai sitten nainen ole kovin omituinen (täydellinen erakko jne.)

        Joo, olen kyllä pitkälti samaa mieltä tämän "korkean keskiarvoisuuden periaatteen" analyysin kanssa.

        Jos joku on joskus yrittänyt olla DJ bileissä ja soittaa mielimusiikkiaan joka ei ole niin mainstreamia, niin tulos saattaa olla että jengi tulee koko ajan toivomaan niitä kaikkein tavallisimpia biisejä - ja vasta niitä soitettaessa tanssilattia täyttyy. Eli oman itsensä esiin tuominen ei kaikissa tilanteissa kannata, vaan täytyy miellyttää joukkoa ja ehkä pikku hiljaa ujuttaa sekaan niitä omia lempparibiisejä perussettiin.

        Mistäköhän ilmiö johtuu? Ehkä poikkeavat piirteet ovat kohinaa joka vaikeuttaa kohteen analysointia niin, että esim. tietty mies ei luoentevasti sovellukaan siihen lokeroon joka hänelle naisen mielessä on varattu. Ääripäät herättävät naisissa ärsytystä, kun se vaikeuttaa kahden miehen (esim.) vertailemista naisten silmissä, omaperäisillä jutuilla kun se rumempi voi yrittää esittävänsä olevansa mielenkiintoinen persoona vaikka naiset toivoo niiden olevan hiljaa jotta voi keskittyä vertailukohdiltaan paremmannäköisiin miehiin tutustumista... Jos kaikki puhuu samoista asioista, kuuntelee samaa musaa niin vertailu kohdistuu sitten itsevarmuuteen, fyysisyyteen jne. mikä on helpompi nähdä.

        No joo, plääh, tuohon nyt en usko itsekään, tulipahan vaan ideana mieleen. Mutta, ehkä siitä saa jotain irti...


      • jortsun teesit
        silverfire kirjoitti:

        Joo, olen kyllä pitkälti samaa mieltä tämän "korkean keskiarvoisuuden periaatteen" analyysin kanssa.

        Jos joku on joskus yrittänyt olla DJ bileissä ja soittaa mielimusiikkiaan joka ei ole niin mainstreamia, niin tulos saattaa olla että jengi tulee koko ajan toivomaan niitä kaikkein tavallisimpia biisejä - ja vasta niitä soitettaessa tanssilattia täyttyy. Eli oman itsensä esiin tuominen ei kaikissa tilanteissa kannata, vaan täytyy miellyttää joukkoa ja ehkä pikku hiljaa ujuttaa sekaan niitä omia lempparibiisejä perussettiin.

        Mistäköhän ilmiö johtuu? Ehkä poikkeavat piirteet ovat kohinaa joka vaikeuttaa kohteen analysointia niin, että esim. tietty mies ei luoentevasti sovellukaan siihen lokeroon joka hänelle naisen mielessä on varattu. Ääripäät herättävät naisissa ärsytystä, kun se vaikeuttaa kahden miehen (esim.) vertailemista naisten silmissä, omaperäisillä jutuilla kun se rumempi voi yrittää esittävänsä olevansa mielenkiintoinen persoona vaikka naiset toivoo niiden olevan hiljaa jotta voi keskittyä vertailukohdiltaan paremmannäköisiin miehiin tutustumista... Jos kaikki puhuu samoista asioista, kuuntelee samaa musaa niin vertailu kohdistuu sitten itsevarmuuteen, fyysisyyteen jne. mikä on helpompi nähdä.

        No joo, plääh, tuohon nyt en usko itsekään, tulipahan vaan ideana mieleen. Mutta, ehkä siitä saa jotain irti...

        Veikkaan että se johtuu siitä, että naiset ovat niin sidoksissa sosiaaliseen maailmaan ja sosiaaliseen arvostukseen. He haluavat miehen, joka on heidän ympyröissään (hipsterit, kauppakorkean tytöt, siwan kassat jne.) helposti todettavissa haluttavaksi mieheksi. Jos mies on liian omaperäinen, sen juttuja ei ymmärretä eikä arvosteta, ei itse eikä kaverit. Miehen sosiaalisesta arvosta katoaa osa ja samalla miehen viehättävyydestä. Jotkut naiset ovat jossain määrin irrottautuneita tästä, eli ei tämä mikään kaikenkattava väite ole. (miehillä sama ehkä pätee naisten ulkonäön suhteen)

        Tähän liittyy myös ilmiö, jossa ollessaan kiinnostuneita miehestä naiset nauravat hänen jutuilleen innokkaasti, olivat ne huonoja tai hyviä. Samantekevän miehen loistavillekaan jutuille naiset eivät naura niin remakasti.


      • 27
        jortsun teesit kirjoitti:

        Veikkaan että se johtuu siitä, että naiset ovat niin sidoksissa sosiaaliseen maailmaan ja sosiaaliseen arvostukseen. He haluavat miehen, joka on heidän ympyröissään (hipsterit, kauppakorkean tytöt, siwan kassat jne.) helposti todettavissa haluttavaksi mieheksi. Jos mies on liian omaperäinen, sen juttuja ei ymmärretä eikä arvosteta, ei itse eikä kaverit. Miehen sosiaalisesta arvosta katoaa osa ja samalla miehen viehättävyydestä. Jotkut naiset ovat jossain määrin irrottautuneita tästä, eli ei tämä mikään kaikenkattava väite ole. (miehillä sama ehkä pätee naisten ulkonäön suhteen)

        Tähän liittyy myös ilmiö, jossa ollessaan kiinnostuneita miehestä naiset nauravat hänen jutuilleen innokkaasti, olivat ne huonoja tai hyviä. Samantekevän miehen loistavillekaan jutuille naiset eivät naura niin remakasti.

        totta ja on niin että tavallinen on turvallinen. outo on semmoinen high risk, high reward että voi olla rupikonna tai prinssi tai käytännössä nero tai hullu.

        poikkeavat piirteet tosiaan on joko poikkeavaa hyvään tai huonoon suuntaan. ja on vaikea nähdä kummasta kyse. samahan se on naisilla, jos joku on hirmu kaunis ei tiedä onko nyt unelmien nainen vai joku salaa oksentava viiltäjäsekoilija.


      • Pahoittelen asiaa
        ookkonää reipas kirjoitti:

        Reipas mieskö se siellä kirjoittelee? Tyyli on ainakin hyvin saman oloinen.

        En ole Reipas poikamies. Toisinaan kun olen täältä juttuja lueskellut niin hän on välillä kirjoittanut ihan asiaa.


      • Pahoittelen asiaa
        op kirjoitti:

        Sellanen tarkennus et jos on menestyvä mies niin huonotkin piirteet (omituisuus) voi olla plussaa. Ne on neron oikuttelua. Pettävä naistenmies on vaan "toivoton seikkailija" mutta naisten perässä kulkeva nörtti on ahdistelija ja limainen (osa heistä onkin!) tai ainakin säälittävä ja epätoivoinen. Työelämässä sama, pomot on persoonia mut työläisten pitää olla harmaata massaa...

        Tottakai tavallisuus iskee naisiin kun suurin osa naisista on tavallisia. Mutta jos on "oma itsensä" eli erikoinen ja joku silti kiinnostuu, niin onkohan kyseessä tavallista vahvempi ihastus? Eli siinä ei ihastutakaan ihastumiseen (silloin kohdehan voi olla kuka vaan) vaan todella siihen kohteeseen. Lisäksi ihan kaikki naisetkaan ei ole tavallisia... Tän takia katsoin aiheelliseksi kysyä tästä.

        "Sellanen tarkennus et jos on menestyvä mies niin huonotkin piirteet (omituisuus) voi olla plussaa."

        Toki, mutta statuksen pitää olla riittävä.

        "Työelämässä sama, pomot on persoonia mut työläisten pitää olla harmaata massaa..."

        Uskon että naiset tunnistavat paremmin korkean statuksen omaavan miehen ja näin ne piirteet miehessä "vahvistuvat" naisten silmissä.
        Jos taas tuolta työläisten joukossa on joku joka ei näytä sopivan joukkoon niin hän ei ole osa laumaa eli on todennäköisesti naisten mielestä häiriintynyt tai tällaisen miehen negatiiviset puolet korostuvat.

        Toisin sanottuna miehen hierarkisen statuksen pitää olla niin korkea että se vahvistaa positiivisa puolia niin paljon että ne negatiivisetkin alkavat näyttää vain hyvältä poikkeavuudelta eikä huolto poikkeavuudelta.

        "Tottakai tavallisuus iskee naisiin kun suurin osa naisista on tavallisia."

        En usko että asia on ihan noin yksinkertainen.
        Naiset eivät ajattele olevansa tavallisia vaan haluavat että mies on heidän oletetun oman rooliinsa ja toivottuun yhteiskunnalliseen lokeroon sopiva mies.

        Naisetkin esittävät, usein itselleen ja kavereilleen että sopivat tuohon sosiaaliseen rooliinsa. Miehille heidän ei tarvitse esittää vaan he odottavat että mies esittää heille.

        "Mutta jos on "oma itsensä" eli erikoinen ja joku silti kiinnostuu, niin onkohan kyseessä tavallista vahvempi ihastus? Eli siinä ei ihastutakaan ihastumiseen (silloin kohdehan voi olla kuka vaan) vaan todella siihen kohteeseen. Lisäksi ihan kaikki naisetkaan ei ole tavallisia... Tän takia katsoin aiheelliseksi kysyä tästä. "

        Uskoisin näin.

        Ongelma on vain se ettet koskaan voi tietää onko nainen oikeasti ihastunut sinuun oikeasti vai sinun statuksen tähden. Voit vain arvailla.

        Uskon että moni miehistä varsinkin niistä joilla on huonoja kokemuksia naisista, alhaisempi status tai ovat hieman "omituisia" niin toivovat että nainen ihastuisi juuri heihin itseensä.

        Tästä syntyykin veemäinen noidankierre koska todella harvoin käy niin ja sellaisen naisen kohtaaminen on todella harvinaista.

        Tämän vuoksi miehet voivat tuntea ahdistusta omasta statuksestaan ja roolistaan koska joutuvat luopumaan tuosta toiveesta että joku ihastuisi heihin omana itsenään eikä heidän tarvitsisi muuttua sosiaalisesti statusvoimaisemmaksi tai sopivammaksi sosiaalisella tasolla että kelpaisi.

        Sen takia nämä ristiriitaiset ohjeet miehille ovat luokkaa: "ole oma itsesi" ja "katso peiliin, vika löytyy sieltä", ovat kuin pavlovin koirille annettaisiin samaan aikaan herkku ja sähköisku.


      • Pahoittelen asiaa
        jortsun teesit kirjoitti:

        Veikkaan että se johtuu siitä, että naiset ovat niin sidoksissa sosiaaliseen maailmaan ja sosiaaliseen arvostukseen. He haluavat miehen, joka on heidän ympyröissään (hipsterit, kauppakorkean tytöt, siwan kassat jne.) helposti todettavissa haluttavaksi mieheksi. Jos mies on liian omaperäinen, sen juttuja ei ymmärretä eikä arvosteta, ei itse eikä kaverit. Miehen sosiaalisesta arvosta katoaa osa ja samalla miehen viehättävyydestä. Jotkut naiset ovat jossain määrin irrottautuneita tästä, eli ei tämä mikään kaikenkattava väite ole. (miehillä sama ehkä pätee naisten ulkonäön suhteen)

        Tähän liittyy myös ilmiö, jossa ollessaan kiinnostuneita miehestä naiset nauravat hänen jutuilleen innokkaasti, olivat ne huonoja tai hyviä. Samantekevän miehen loistavillekaan jutuille naiset eivät naura niin remakasti.

        "Veikkaan että se johtuu siitä, että naiset ovat niin sidoksissa sosiaaliseen maailmaan ja sosiaaliseen arvostukseen. "

        Olet asian ytimessä, mies!

        Hienosti tiivistetty.

        Naiset ovat sidoksissa ja naisille lähes koko maailma koostuu sosiaalisesta maailmasta ja sosiaalisesta arvostuksesta. Piste.

        Poikkeukset ovat todella harvinaisia ja yleensä johtunee siitä että nainen on eriytynyt niin kauas sosiaalisesta maailmasta ja sosiaalisesta arvostuksesta että sidokset niihin ovat lähes katkenneet.
        Sitten on ne kuten sanoit jotka ovat hieman irrottautuneita siitä omasta tahdostaan ehkä huomaten että se ei tuotakaan sitä onnea. Ovat ehkä heränneet unestaan niin sanotusti.

        Mutta näitä naisia on harvassa.

        "Tähän liittyy myös ilmiö, jossa ollessaan kiinnostuneita miehestä naiset nauravat hänen jutuilleen innokkaasti, olivat ne huonoja tai hyviä. Samantekevän miehen loistavillekaan jutuille naiset eivät naura niin remakasti. "

        Tämä on muuten ihan totta, mutta rajaus ei ole niin tarkka.

        Esimerkkinä minua pidetään hyvänä seurana ja huumorintajuisena veikkona ja vaikka naiset nauravat kyyneleet silmissä minun jutuille niin se ei takaa arvostusta naisten keskuudessa koska en omaa riittävää statusta enkä toisaalta ole sopivalla tavalla sopinut siihen naisryhmän idealisointiin sosiaalisesta sopivuudesta.


      • Pahoittelen asiaa
        27 kirjoitti:

        totta ja on niin että tavallinen on turvallinen. outo on semmoinen high risk, high reward että voi olla rupikonna tai prinssi tai käytännössä nero tai hullu.

        poikkeavat piirteet tosiaan on joko poikkeavaa hyvään tai huonoon suuntaan. ja on vaikea nähdä kummasta kyse. samahan se on naisilla, jos joku on hirmu kaunis ei tiedä onko nyt unelmien nainen vai joku salaa oksentava viiltäjäsekoilija.

        "samahan se on naisilla, jos joku on hirmu kaunis ei tiedä onko nyt unelmien nainen vai joku salaa oksentava viiltäjäsekoilija. "

        Se ei ole sama asia.

        Se miten perustelen tätä on se että naisille selkeästi negatiiviset asiat yleisesti voivatkin olla positiivisia asioita eli esimerkiksi koetaan "miehekkäinä".

        Samoin naiset luottavat naisen vaistoihinsa ja ennen kaikkea tunteisiinsa arvioidessaan miestä sekä usein myös kavereiden arvostukseen ja arvotukseen miestä kohtaan.

        Tällöin naisen silmissä jotkut miehen luonteenpiirteet tai tavat voivat näyttää hänelle negatiivisilta vaikka todellisuudessa eivät sitä ole.

        Parhaita esimerkkejä ovat nämä onko mies ujo, hiljainen, epävarma jne.

        Naiset oikein painottamalla painottavat että miehen pitää olla itsevarma eikä saa olla epävarma missään nimessä kunhan toisaalta ei ole lipevä kusipää.

        ja miten he tämän tunnistavat?
        Vain tunteidensa, vaistojensa ja toisten naisten käytösten perusteella jolloin yleensä tapahtuu virheitä kuka miehistä on OIKEASTI itsevarma ja tuntee itsensä.

        Siitä päästäänkin sitten siihen että naiset eivät todellakaan tunnista roolin päälle vetämistä eikä miehen teatteria ellei se ole ilmeistä. Ja vaikka se olisi ilmeistä niin nainen saattaa pitää sitä vain viehättävänä jos miehen suosio on jo tarpeeksi suuri naisen tunteiden mukaan.


      • Pahoittelen asiaa
        silverfire kirjoitti:

        Joo, olen kyllä pitkälti samaa mieltä tämän "korkean keskiarvoisuuden periaatteen" analyysin kanssa.

        Jos joku on joskus yrittänyt olla DJ bileissä ja soittaa mielimusiikkiaan joka ei ole niin mainstreamia, niin tulos saattaa olla että jengi tulee koko ajan toivomaan niitä kaikkein tavallisimpia biisejä - ja vasta niitä soitettaessa tanssilattia täyttyy. Eli oman itsensä esiin tuominen ei kaikissa tilanteissa kannata, vaan täytyy miellyttää joukkoa ja ehkä pikku hiljaa ujuttaa sekaan niitä omia lempparibiisejä perussettiin.

        Mistäköhän ilmiö johtuu? Ehkä poikkeavat piirteet ovat kohinaa joka vaikeuttaa kohteen analysointia niin, että esim. tietty mies ei luoentevasti sovellukaan siihen lokeroon joka hänelle naisen mielessä on varattu. Ääripäät herättävät naisissa ärsytystä, kun se vaikeuttaa kahden miehen (esim.) vertailemista naisten silmissä, omaperäisillä jutuilla kun se rumempi voi yrittää esittävänsä olevansa mielenkiintoinen persoona vaikka naiset toivoo niiden olevan hiljaa jotta voi keskittyä vertailukohdiltaan paremmannäköisiin miehiin tutustumista... Jos kaikki puhuu samoista asioista, kuuntelee samaa musaa niin vertailu kohdistuu sitten itsevarmuuteen, fyysisyyteen jne. mikä on helpompi nähdä.

        No joo, plääh, tuohon nyt en usko itsekään, tulipahan vaan ideana mieleen. Mutta, ehkä siitä saa jotain irti...

        Hyvää analyysia sinulta ja ihan jännä vertailu.

        "Ehkä poikkeavat piirteet ovat kohinaa joka vaikeuttaa kohteen analysointia niin, että esim. tietty mies ei luoentevasti sovellukaan siihen lokeroon joka hänelle naisen mielessä on varattu"

        Joo, näin uskoisin asian olevan. Ja ennenkaikkea mies ei sovellu siihen lokeroon johon nainen ITSE tahtoisi kuuluvansa.

        "Ääripäät herättävät naisissa ärsytystä, kun se vaikeuttaa kahden miehen (esim.) vertailemista naisten silmissä, omaperäisillä jutuilla kun se rumempi voi yrittää esittävänsä olevansa mielenkiintoinen persoona vaikka naiset toivoo niiden olevan hiljaa jotta voi keskittyä vertailukohdiltaan paremmannäköisiin miehiin tutustumista.."

        Osittain totta.
        Uskon että naiset pelkäävät tulevansa "petetyiksi" eli mies esittää parempaa kuin onkaan.

        Siis sellaiselal tasolla että naiset antavat siksi ohjeen miehen olla oma itsensä ettei vain kävisi niin että nainen haksahtaa mieheen joka on jotakin sellaista joka ei sovellu naisen ajattelemaan sosiaaliseen lokeroon.

        "Jos kaikki puhuu samoista asioista, kuuntelee samaa musaa niin vertailu kohdistuu sitten itsevarmuuteen, fyysisyyteen jne. mikä on helpompi nähdä."

        Tällä tavoinhan joukosta erottuu juuri ne joilla se perusstatus ja ominaisuudet ovat kohdillaan.

        Ehkä syynä on se että todellisuudessa vaikka väittävät muuta niin naiset kuitenkin ensin tahtovat vertailla miehiä puhtaa vertikaalisella tai hierarkisella tasolla ennen kuin vertaillaan miestä toiseen horisontaalisella tai ei-hierarkisella tasolla.

        Ensin käydään läpi ne kaikkein päällepäin statusvoimaisimmat joista etsitään jonka jälkeen siirrytään seuraavaan tasoon ja sitten vasta kun taso on valittu niin aletaan katsoa sopiiko mies sosiaalisesti siihen ryhmään vai ei.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      162
      2610
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      60
      1218
    3. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      50
      906
    4. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      32
      801
    5. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      85
      755
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      48
      745
    7. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      67
      742
    8. Olet mulle koko maailma

      Voisin vaikka luopua ihan kaikesta, jos sinut saisin.
      Ikävä
      39
      690
    9. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      57
      687
    10. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      68
      686
    Aihe