Autoala ja sähköala

autovssähkö

Kertokaas vähän auto- ja sähköalan palkoista.
Ammatteina esim autoasentaja, autokorinkorjaaja ja sit sähköst sähköasentaja ja automaatioasentaja. Oon 9lk ja pitäis vähä vertailla noita kahta alaa ja miettiä kumpaan lähtee..

7

1167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • insignööri

Merkkiliikkeiden tuntiveloituksista päätellen vähän paremmat kuin insinööreillä. Mun työstä laskutetaan (ri) 63 €/h, autonasentajasta 65€.

Renkaanvaihtajilla vasta hurjat veloitukset on, 150 €/h.

• autovssähkö

paljon sulla sitte on kuukausipalkka?

• Nimimerkki varattu.

Sillä mitä firma veloittaa työstä on aikalailla vähen tekemistä sen kanssa mitä firma maksaa työntekijälle palkkaa. Esim. omalla työpaikalla erästä valmista tuotetta myydään ulos 1.500 euroa/kg, mutta palkkaa maksetaan "vain" 15euroa/tunti.

• insignööri
        autovssähkö kirjoitti:

paljon sulla sitte on kuukausipalkka?

2900,- e/kk puhelin ja bonarit

• kolmepluskymppi

Ei missään tapauksessa ainakaan automaatioasentaja. Niiden työt menee ulkomaille, suurilta osin menneet jo eli jos sen alan valitset, valitset samalla työttömyyden. Autoilla ajellaan aina, minä satsaisin siihen. Sähköasentaja siinä ja siinä, puolalaiset tekee samat asennukset puolta pienemmällä liksalla joten työantajat suosivat niitä. Toisaalta samat polakit varmaan valtaa vähitellen muutkin alat, esim. autonasennuksen.

• Autonasentaja

12,5e/h saan auton asentajana!!! Eli ei ole todellakaan mitään kovin ihmeellistä elämää meilläkään. En itsekään oikein tiedä miksi jaksan sitä, mutta eipä oikein mikään muu ala kiinnosta, jonka koulustus ei kestäisi kymmentä vuotta. Länsi-Suomesta olen, pääkaupunki seudulla luonnollisesti aikaslailla kovemmat palkat.

• Anonyymi

mitä sä ny selität heebo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      60
      2047
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1698
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1408
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1379
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      233
      1321
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1185
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1156
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      348
      1097
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      318
      1086
    Aihe