Autoala ja sähköala

autovssähkö

Kertokaas vähän auto- ja sähköalan palkoista.
Ammatteina esim autoasentaja, autokorinkorjaaja ja sit sähköst sähköasentaja ja automaatioasentaja. Oon 9lk ja pitäis vähä vertailla noita kahta alaa ja miettiä kumpaan lähtee..

7

1500

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • insignööri

Merkkiliikkeiden tuntiveloituksista päätellen vähän paremmat kuin insinööreillä. Mun työstä laskutetaan (ri) 63 €/h, autonasentajasta 65€.

Renkaanvaihtajilla vasta hurjat veloitukset on, 150 €/h.

• autovssähkö

paljon sulla sitte on kuukausipalkka?

• Nimimerkki varattu.

Sillä mitä firma veloittaa työstä on aikalailla vähen tekemistä sen kanssa mitä firma maksaa työntekijälle palkkaa. Esim. omalla työpaikalla erästä valmista tuotetta myydään ulos 1.500 euroa/kg, mutta palkkaa maksetaan "vain" 15euroa/tunti.

• insignööri
        autovssähkö kirjoitti:

paljon sulla sitte on kuukausipalkka?

2900,- e/kk puhelin ja bonarit

• kolmepluskymppi

Ei missään tapauksessa ainakaan automaatioasentaja. Niiden työt menee ulkomaille, suurilta osin menneet jo eli jos sen alan valitset, valitset samalla työttömyyden. Autoilla ajellaan aina, minä satsaisin siihen. Sähköasentaja siinä ja siinä, puolalaiset tekee samat asennukset puolta pienemmällä liksalla joten työantajat suosivat niitä. Toisaalta samat polakit varmaan valtaa vähitellen muutkin alat, esim. autonasennuksen.

• Autonasentaja

12,5e/h saan auton asentajana!!! Eli ei ole todellakaan mitään kovin ihmeellistä elämää meilläkään. En itsekään oikein tiedä miksi jaksan sitä, mutta eipä oikein mikään muu ala kiinnosta, jonka koulustus ei kestäisi kymmentä vuotta. Länsi-Suomesta olen, pääkaupunki seudulla luonnollisesti aikaslailla kovemmat palkat.

• Anonyymi

mitä sä ny selität heebo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muistatko kaivattusi

Syntymäpäivän? Päivämäärä riittää. 🌹
      Ikävä
      126
      1770
    2. 108
      1260
    3. Postimerkki kirjeeseen ja kortiin maksaa jo 3 euroa!

https://yle.fi/a/74-20229241 Kyllä tämä on järjetön hinta, Posti tuhoaa itsensä tällä hinnalla, täytyyhän Postin "Herro
      Maailman menoa
      138
      1101
    4. Mulla on ikävä

sua nainen ja niitä katseita ❤️ Lupaatko, että katseemme kohtaa taas?
      Ikävä
      49
      1009
    5. Keitä oli kunnanjohtajan erottajat?

Kouluja ei ole varaa ylläpitää mutta johtajasopimukseen palaa 100000 euroa ja uuden johtajan hakuprosessi maksaa kymmeni
      Ilmajoki
      55
      940
    6. Miten pääsee ujon naisen pään sisään?

Siis tosi tosi tosi ujon...
      Ikävä
      130
      920
    7. Atte Harjanne usuttaa eläkeläisvihaan

Karmeeta kuultavaa aamun uutislähetyksessä, kun Atte Harjanne, tunnettu eläkeläisvihaaja, suitsii sukupolvien välistä v
      Maailman menoa
      241
      899
    8. Helsingin Mäntymäki muuttui Kultajuhlan jälkeen kaatopaikaksi.

Mitä se kertoo jääkiokosta ja lätkäfaneista? Saikkua huomenna huusi fani yöllä?
      Maailman menoa
      76
      786
    9. Mä oon tyytyväinen, että ei ole enää tunteita.

Samalla tajusin, että sun kohdalla tykkäsin enemmän niistä tunteista kuin sinusta persoonana. Halusin väkisin nähdä sinu
      Ikävä
      58
      769
    10. Pridekulkue kiellettävä?

Näin täällä suoraan vaaditaan. Perusteina mitä mielikuvituksellisimmat tarinat. No, miksi ihmeessä kukaan ei ole samalla
      Luterilaisuus
      178
      749
    Aihe