Autoala ja sähköala

autovssähkö

Kertokaas vähän auto- ja sähköalan palkoista.
Ammatteina esim autoasentaja, autokorinkorjaaja ja sit sähköst sähköasentaja ja automaatioasentaja. Oon 9lk ja pitäis vähä vertailla noita kahta alaa ja miettiä kumpaan lähtee..

7

1440

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • insignööri

Merkkiliikkeiden tuntiveloituksista päätellen vähän paremmat kuin insinööreillä. Mun työstä laskutetaan (ri) 63 €/h, autonasentajasta 65€.

Renkaanvaihtajilla vasta hurjat veloitukset on, 150 €/h.

• autovssähkö

paljon sulla sitte on kuukausipalkka?

• Nimimerkki varattu.

Sillä mitä firma veloittaa työstä on aikalailla vähen tekemistä sen kanssa mitä firma maksaa työntekijälle palkkaa. Esim. omalla työpaikalla erästä valmista tuotetta myydään ulos 1.500 euroa/kg, mutta palkkaa maksetaan "vain" 15euroa/tunti.

• insignööri
        autovssähkö kirjoitti:

paljon sulla sitte on kuukausipalkka?

2900,- e/kk puhelin ja bonarit

• kolmepluskymppi

Ei missään tapauksessa ainakaan automaatioasentaja. Niiden työt menee ulkomaille, suurilta osin menneet jo eli jos sen alan valitset, valitset samalla työttömyyden. Autoilla ajellaan aina, minä satsaisin siihen. Sähköasentaja siinä ja siinä, puolalaiset tekee samat asennukset puolta pienemmällä liksalla joten työantajat suosivat niitä. Toisaalta samat polakit varmaan valtaa vähitellen muutkin alat, esim. autonasennuksen.

• Autonasentaja

12,5e/h saan auton asentajana!!! Eli ei ole todellakaan mitään kovin ihmeellistä elämää meilläkään. En itsekään oikein tiedä miksi jaksan sitä, mutta eipä oikein mikään muu ala kiinnosta, jonka koulustus ei kestäisi kymmentä vuotta. Länsi-Suomesta olen, pääkaupunki seudulla luonnollisesti aikaslailla kovemmat palkat.

• Anonyymi

mitä sä ny selität heebo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      86
      3939
    2. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      69
      3757
    3. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      44
      2225
    4. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      56
      2194
    5. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      58
      2084
    6. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      51
      1756
    7. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      27
      1439
    8. Kehu kaivattuasi

Mikä hänessä on parasta? Jos osaat kertoa muuta kuin ulkonäköön liittyvää, niin ansaitset mitalin.
      Ikävä
      107
      1190
    9. Vuoksesi kaiken

Tekisin vuoksesi kaiken. Enemmänkin. Kunpa tietäisi ja hyväksyisit sen. Ymmärtäisit, en voi elää ilman sinua. En halua
      Ikävä
      115
      1183
    10. Missä yleensä törmäät kaivattuusi??

Tai näet hänet!!
      Ikävä
      60
      1109
    Aihe