Kertokaas vähän auto- ja sähköalan palkoista.
Ammatteina esim autoasentaja, autokorinkorjaaja ja sit sähköst sähköasentaja ja automaatioasentaja. Oon 9lk ja pitäis vähä vertailla noita kahta alaa ja miettiä kumpaan lähtee..
Autoala ja sähköala
7
1422
Vastaukset
- insignööri
Merkkiliikkeiden tuntiveloituksista päätellen vähän paremmat kuin insinööreillä. Mun työstä laskutetaan (ri) 63 €/h, autonasentajasta 65€.
Renkaanvaihtajilla vasta hurjat veloitukset on, 150 €/h.- autovssähkö
paljon sulla sitte on kuukausipalkka?
- Nimimerkki varattu.
Sillä mitä firma veloittaa työstä on aikalailla vähen tekemistä sen kanssa mitä firma maksaa työntekijälle palkkaa. Esim. omalla työpaikalla erästä valmista tuotetta myydään ulos 1.500 euroa/kg, mutta palkkaa maksetaan "vain" 15euroa/tunti.
- insignööri
autovssähkö kirjoitti:
paljon sulla sitte on kuukausipalkka?
2900,- e/kk puhelin ja bonarit
- kolmepluskymppi
Ei missään tapauksessa ainakaan automaatioasentaja. Niiden työt menee ulkomaille, suurilta osin menneet jo eli jos sen alan valitset, valitset samalla työttömyyden. Autoilla ajellaan aina, minä satsaisin siihen. Sähköasentaja siinä ja siinä, puolalaiset tekee samat asennukset puolta pienemmällä liksalla joten työantajat suosivat niitä. Toisaalta samat polakit varmaan valtaa vähitellen muutkin alat, esim. autonasennuksen.
- Autonasentaja
12,5e/h saan auton asentajana!!! Eli ei ole todellakaan mitään kovin ihmeellistä elämää meilläkään. En itsekään oikein tiedä miksi jaksan sitä, mutta eipä oikein mikään muu ala kiinnosta, jonka koulustus ei kestäisi kymmentä vuotta. Länsi-Suomesta olen, pääkaupunki seudulla luonnollisesti aikaslailla kovemmat palkat.
- Anonyymi
mitä sä ny selität heebo
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä
Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh824260Jos venäjällä olisi kansan valitsema presidentti, olisiko Ukrainan sotaa?
Ei varmasti olisi. Sehän on tiedossa, että raskaalla vaalivilpillä putin jatkaa pressana.1163293Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt
Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit1213277Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä
Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi412724Miten Yxäri iskettiin?
Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j2182514"Kostokakka!" Farmi Suomen pehtoori avaa sanaisen arkkunsa Frederikin haisevasta jäynästä
Voi hyvänen aika Reetun touhuja! Pehtoori Terho Häkkinen sai ennen näkemätöntä höykytystä heti Farmi Suomi -realityn alk192171Katsoitko Petolliset, mitä mieltä?
Vanajanlinnan käytävät ja salongit täyttyvät jälleen kuiskailuista, salaisuuksista ja petoksista. Petollisten uudella112006- 291944
Onko Janne Naakka tuttu kasvo ja mitä mieltä olet Farmi-kokoonpanosta?
Somevaikuttaja Janne Naakka on tubettaja ja bloggaaja sekä yksi uuden Farmi Suomi -kauden kisaajista. Naakka tuottaa mm.01903Ylen juontaja möläytti suorassa radio-ohjelmassa
Ylen Radio Suomen juontaja Samuli Aaltonen käytti törkeää kieltä maanantaiaamupäivän Koko Suomen radio -ohjelman lähetyk451886