"Varokaa vääriä profeettoja. He tulevat luoksenne lampaiden vaatteissa, mutta sisältä he ovat raatelevia susia.
Minä tiedän, että lähtöni jälkeen teidän joukkoonne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä.
Teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka julistavat totuudenvastaisia oppeja vetääkseen opetuslapset mukaansa.
Näistä jeesus varoittaa.
Väärät profeetat
59
125
Vastaukset
- Jehovan todistajat
tahtovat hyvää, mutta ihmismielen mukaan. Väärät profeetat tahtovat omaansa ja kiroavat jokaisen joka ei heidän tahdon mukaan heitä siunaa.
Varmaan on yksi uskon lahkoryhmä,heidät tuntee siitä jos vastustavaat,kolmiyhteisen jumalan ja jeesuksen neitseestäsyntymisen.Raamattu opetta syntyi neitsymarjasta.
- tetragrammiin-JHWH
Miten raamattu kuvailee tosi profeettoja? Oletko siitä tietoinen?
Matteus 7:21-23:" Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Mitä tämä raamatunkohta kertoo sinulle tästä asiasta? - tetragrammiin-JHWH
kuulija1 kirjoitti:
Varmaan on yksi uskon lahkoryhmä,heidät tuntee siitä jos vastustavaat,kolmiyhteisen jumalan ja jeesuksen neitseestäsyntymisen.Raamattu opetta syntyi neitsymarjasta.
Raaamattu tosiaankin opettaa että Jeesus syntyi Marialle, joka oli neitsyt. (Luukas 1:26-37)
Raamattu ei suinkaan opeta että olisi kolmiyhteinen jumala. Mistä tämä oppi on sitten peräisin?
Iso tietosanakirja sanoo: ”Varsinaista kolminaisuusoppia ei ole raamatussa. Kolminaisuusdogmin kehittäminen suoritettiin pääasiallisesti loppuun 300-luvulla. Länsimailla se valettiin Athanasiuksen tunnustuksen kaavoihin.” (1934, 6. osa, palsta 1123.)
Athanasius oli pappi, ja hän oli tukenut Rooman keisari Konstantinusta Nikean kirkolliskokouksessa vuonna 325. Athanasioksen uskontunnustus määrittelee kolminaisuuden seuraavasti: ”Isä on Jumala, Poika on Jumala, Pyhä Henki on Jumala. Eikä kuitenkaan ole kolmea Jumalaa, vaan yksi Jumala.” Tämä oppi ei perustu raamattuun, vaan on ihmisoppia ja tullut olemassaoloon 300-luvulla pidettyjen kirkolliskokousten myötä. - Uskotko tietokirjaa
tetragrammiin-JHWH kirjoitti:
Raaamattu tosiaankin opettaa että Jeesus syntyi Marialle, joka oli neitsyt. (Luukas 1:26-37)
Raamattu ei suinkaan opeta että olisi kolmiyhteinen jumala. Mistä tämä oppi on sitten peräisin?
Iso tietosanakirja sanoo: ”Varsinaista kolminaisuusoppia ei ole raamatussa. Kolminaisuusdogmin kehittäminen suoritettiin pääasiallisesti loppuun 300-luvulla. Länsimailla se valettiin Athanasiuksen tunnustuksen kaavoihin.” (1934, 6. osa, palsta 1123.)
Athanasius oli pappi, ja hän oli tukenut Rooman keisari Konstantinusta Nikean kirkolliskokouksessa vuonna 325. Athanasioksen uskontunnustus määrittelee kolminaisuuden seuraavasti: ”Isä on Jumala, Poika on Jumala, Pyhä Henki on Jumala. Eikä kuitenkaan ole kolmea Jumalaa, vaan yksi Jumala.” Tämä oppi ei perustu raamattuun, vaan on ihmisoppia ja tullut olemassaoloon 300-luvulla pidettyjen kirkolliskokousten myötä.enemmän kuin Raamatun omaa opetusta? Tietysti tuota sanaa ´kolmiyhteinen´ ei suoraan löydy, mutta tiedätkö että heprean alussa ja monessa Jumala on Elohim, ja on kolmea tarkoittava, samoin selvästi Jeesuksen opetuksessa on esillä sekä Isä Jumala ja Poika Jeesus, joka on myös Herra ja Jumala, samoin opetus Pyhästä Hengestä on selvää jokaiselle uudestisyntyneelle, joten oppi kolmiyhteisestä Jumalasta on aivan selvä, vaikka itse en tahdo esittää että olisi kolmea erillistä persoonaa, sillä tämä Jumala on Yksi, ja samalle kolmeulotteinen. Kun Pyhä Henki täällä puhuu, niin se on Jeesuksen kautta annettua Isän puhetta, amen.
Samoin kun on hepreankielen sana Elohim Jumalana monikossa kolmea tarkoittavana, niin verbi luoda on yksikön kolmannessa persoonassa eli on vain Yksi Herra ja Jumala, joka luo! Tämä on totta, sillä on vain yksi Jumala, joka on Isän ja Poikana ja Pyhänä Henkenä kolmessa ulottovuudessa, vaikka Poika syntyi Immanueliksi ja tarkoittaa ´Jumala kanssamme´.
Asia on selvä, kun sen Herran Henki vaikuttaa sydämessä ja Kointähti saa syttyä Jeesus Herrana sydämiimme anoessamme sitä hyvää Totuudessa. tetragrammiin-JHWH kirjoitti:
Matteus 7:21-23:" Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23. Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Mitä tämä raamatunkohta kertoo sinulle tästä asiasta?Ne ovat tunnutekojen tekijöitä ei profeetoja Matt 7:21-..
Näin kävi toteen tämä profeetta Jeremian lausuma ennustus: Matt2:17-18
Ramasta kuuluu huuto, itku ja kova valitus. Raakel itkee lapsiaan eikä lohdutuksesta huoli, sillä heitä ei enää ole
Ei ole koska heroden sumauttu kaikki kaksivuotiaat,että jeesus kin saisi surmansa,mutta herra pelasti hänet lähetti egyptiin joosefin ja Marjan kassa, kota syntymän jälkeen.
Tämä on profetia joka toteutui.tetragrammiin-JHWH kirjoitti:
Athanasius oli pappi, ja hän oli tukenut Rooman keisari Konstantinusta Nikean kirkolliskokouksessa vuonna 325. Athanasioksen uskontunnustus määrittelee kolminaisuuden seuraavasti: ”Isä on Jumala, Poika on Jumala, Pyhä Henki on Jumala. Eikä kuitenkaan ole kolmea Jumalaa, vaan yksi Jumala.” Tämä oppi ei perustu raamattuun, vaan on ihmisoppia ja tullut olemassaoloon 300-luvulla pidettyjen kirkolliskokousten myötä.tetaragrammoom-JHWH
On kolmiyhteinen jumalan opetus,lähetyskäskyssä on Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen Matt.28:19-20
Kuuluu myös opetus ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Se jeeuskse itsensä antama käsky,pätee myös tänäpäivänäkin.
se on kolme eri persoonaa mutta yki kokonaisuus.- tetragrammiin-JHWH
kuulija1 kirjoitti:
Ne ovat tunnutekojen tekijöitä ei profeetoja Matt 7:21-..
Näin kävi toteen tämä profeetta Jeremian lausuma ennustus: Matt2:17-18
Ramasta kuuluu huuto, itku ja kova valitus. Raakel itkee lapsiaan eikä lohdutuksesta huoli, sillä heitä ei enää ole
Ei ole koska heroden sumauttu kaikki kaksivuotiaat,että jeesus kin saisi surmansa,mutta herra pelasti hänet lähetti egyptiin joosefin ja Marjan kassa, kota syntymän jälkeen.
Tämä on profetia joka toteutui.Ovatko kaikki tunnusteot ja niiden tekijät Jumalan asialla Matteus 7:21-23 mukaan?
- tetragrammiin-JHWH
Uskotko tietokirjaa kirjoitti:
enemmän kuin Raamatun omaa opetusta? Tietysti tuota sanaa ´kolmiyhteinen´ ei suoraan löydy, mutta tiedätkö että heprean alussa ja monessa Jumala on Elohim, ja on kolmea tarkoittava, samoin selvästi Jeesuksen opetuksessa on esillä sekä Isä Jumala ja Poika Jeesus, joka on myös Herra ja Jumala, samoin opetus Pyhästä Hengestä on selvää jokaiselle uudestisyntyneelle, joten oppi kolmiyhteisestä Jumalasta on aivan selvä, vaikka itse en tahdo esittää että olisi kolmea erillistä persoonaa, sillä tämä Jumala on Yksi, ja samalle kolmeulotteinen. Kun Pyhä Henki täällä puhuu, niin se on Jeesuksen kautta annettua Isän puhetta, amen.
Samoin kun on hepreankielen sana Elohim Jumalana monikossa kolmea tarkoittavana, niin verbi luoda on yksikön kolmannessa persoonassa eli on vain Yksi Herra ja Jumala, joka luo! Tämä on totta, sillä on vain yksi Jumala, joka on Isän ja Poikana ja Pyhänä Henkenä kolmessa ulottovuudessa, vaikka Poika syntyi Immanueliksi ja tarkoittaa ´Jumala kanssamme´.
Asia on selvä, kun sen Herran Henki vaikuttaa sydämessä ja Kointähti saa syttyä Jeesus Herrana sydämiimme anoessamme sitä hyvää Totuudessa.Tutkihan historiaa ja juutalaisuutta joka on osana raamatun historiaa ja raamattua. Montako tosi Jumalaa juutalaiset eli Israelilaiset, Jumalan valittuna kansana tunnustivat? Raamattu antaa tähän aivan selkeän ja yksiselitteisen vastauksen.
Löydätkö sen sieltä? - tetragrammiin-JHWH
kuulija1 kirjoitti:
tetaragrammoom-JHWH
On kolmiyhteinen jumalan opetus,lähetyskäskyssä on Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen Matt.28:19-20
Kuuluu myös opetus ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Se jeeuskse itsensä antama käsky,pätee myös tänäpäivänäkin.
se on kolme eri persoonaa mutta yki kokonaisuus.Lähetyskäsky on annettu ja valtakunnan hyvää uutista saarnataankin tällä hetkellä yli 230 maassa ja yli 400 kielellä, mutta ei tällä lähetyskäskyllä ole mitään tekemistä sen opetuksen kanssa minkä ihminen on kehittänyt kolmiyhteisestä jumalasta.
Raamattu ei opeta että olisi kolmiyhteinen Jumala. Se varsin selkeästi opettaa että on YKSI Jumala ja että tällä Jumalalla on Poika. (1 Kor 8:5-6; 1 Piet 1:3) Kaksi eri persoonaa ihan niin kuin sanoitkin. Raamattu ilmaisee Isän persoonanimen – JHWH eli Jehova. Se ilmoittaa Pojan nimeksi Jeesus Kristus. Pyhästä hengestä ei missään raamatunkohdassa käytetä persoonanimeä.
Tiedätkö mitä raamattu opettaa kuka on Jeesuksen Jumala? tetragrammiin-JHWH kirjoitti:
Ovatko kaikki tunnusteot ja niiden tekijät Jumalan asialla Matteus 7:21-23 mukaan?
Henki johtaa kaikkia,jotka tekvättunnustekoja,toiset toimivat ilman jumalan tarkoitusta.
Lähetyskäsky on annettu ja valtakunnan hyvää uutista saarnataankin tällä hetkellä yli 230 maassa ja yli 400 kielellä, mutta ei tällä lähetyskäskyllä ole mitään tekemistä sen opetuksen kanssa minkä ihminen on kehittänyt kolmiyhteisestä jumalasta.
Raamattu ei opeta että olisi kolmiyhteinen Jumala. Se varsin selkeästi opettaa että on YKSI Jumala ja että tällä Jumalalla on Poika. (1 Kor 8:5-6; 1 Piet 1:3) Kaksi eri persoonaa ihan niin kuin sanoitkin. Raamattu ilmaisee Isän persoonanimen – JHWH eli Jehova. Se ilmoittaa Pojan nimeksi Jeesus Kristus. Pyhästä hengestä ei missään raamatunkohdassa käytetä persoonanimeä.
Tiedätkö mitä raamattu opettaa kuka on Jeesuksen Jumala?Ja kaikki, jotka veneessä olivat, polvistuivat hänen eteensä ja sanoivat: "Sinä olet todella Jumalan Poika. Matt.14:33
Simon Pietari vastasi: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika.Matt 16:16
Samallain persoona on poikakin, häneen on kaikkiluotu mikä luontu on
häntä varten.- tetragrammiin-JHWH
kuulija1 kirjoitti:
Ja kaikki, jotka veneessä olivat, polvistuivat hänen eteensä ja sanoivat: "Sinä olet todella Jumalan Poika. Matt.14:33
Simon Pietari vastasi: "Sinä olet Messias, elävän Jumalan poika.Matt 16:16
Samallain persoona on poikakin, häneen on kaikkiluotu mikä luontu on
häntä varten.Aivan. Jumala Poika, Jeesus Kristus, on persoona, mutta eri persoona kuin Isänsä Jehova Jumala. Jeesus on ollut luomassa Isänsä kanssa ns. "oikeana kätenä" kaikkea muuta luomakuntaa. Hänen kun sanotaan olevan " näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa." (Kol 1:15).
Kun Jeesus oli täällä maan päällä ihmisenä, niin missä Isä, Jehova Jumala tuolloin oli (niin kuin on aina ollut)? - tetragrammiin-JHWH
kuulija1 kirjoitti:
Henki johtaa kaikkia,jotka tekvättunnustekoja,toiset toimivat ilman jumalan tarkoitusta.
Henki tosiaankin johtaa kaikkia, jotka tekevät tunnustekoja, mutta eri asia on sitten mistä tuo henki on lähtöisin. Raamatussa ei kerrota että tunnustekoja olisi tehty Jumalan pyhän hengen vaikutuksesta ilman Jumalan tarkoitusta.
Jehova teki vaikuttavia ihmeitä pyhän henkensä välityksellä israelilaisten hyväksi Mooseksen päivinä ja muinakin aikoina. Mikä oli noiden ihmeiden tarkoitus?
Ne edistivät Jehovan tarkoituksia, tekivät hänen nimensä tunnetuksi ja osoittivat hänen voimansa. Joskus ne todistivat, että jollakulla oli Jehovan tuki, kuten Mooseksen tapauksessa.
Taasen ensimmäisellä vuosisadalla ihmelahjat seurasivat pyhällä hengellä kastamista. ((Apt. 1:8; 2:1–4; 1. Kor. 12:7–11.) Mikä oli tämän tarkoitus? Juutalaiset kansakuntana olivat menettäneet erikoisasemansa Jumalan valittuna kansana hylätessään Jeesuksen Messiaana. Siksi tarvittiin näitä ihmelahjoja, jotta ne olisivat tunnusmerkkejä siitä, että Jumalan hyväksyntä lepäsi nyt hänen Poikansa perustaman kristillisen seurakunnan yllä (Hepr 2:2-4). Hän ei enää käyttänyt palveluksessaan juutalaista seurakuntaa, niin kuin oli tehnyt aikaisemmin. Juutalaisten tuli ymmärtää tämä tapahtunut muutos, ja ottaa se vastaan. Heidän tuli ottaa vastaan Jeesus Messiaana, käydä kasteella ja sen jälkeen he saisivat jälleen Jumalan suosion. Näin osa tekikin, mutta suurin osa juutalaisista hylkäsi Jeesuksen ja menetti asemansa Jumalan edessä.
Mikä sitten on se toinen lähde joka myöskin antaa henkeään tunnustekojen tekemistä varten? - Uudestisyntyneenä
Tutkihan historiaa ja juutalaisuutta joka on osana raamatun historiaa ja raamattua. Montako tosi Jumalaa juutalaiset eli Israelilaiset, Jumalan valittuna kansana tunnustivat? Raamattu antaa tähän aivan selkeän ja yksiselitteisen vastauksen.
Löydätkö sen sieltä?huudan tietysti: "Herra on Yksi! Yeshua on Herra, amen. HalleluYeshua!"
- savesta11
Lähetyskäsky on annettu ja valtakunnan hyvää uutista saarnataankin tällä hetkellä yli 230 maassa ja yli 400 kielellä, mutta ei tällä lähetyskäskyllä ole mitään tekemistä sen opetuksen kanssa minkä ihminen on kehittänyt kolmiyhteisestä jumalasta.
Tiedätkö mitä raamattu opettaa kuka on Jeesuksen Jumala?Tiedän . Sinun oppisi on Jehovan todistajien oppia.
- 22 kiitollinen11
Mitä tämä raamatunkohta kertoo sinulle tästä asiasta?Tuttu Jehovantodistajien tulkinta. Kerroppa miten teet taivaallisen isän tahdon ja mistä löysit taivasten valtakunnan.Että muutkin pääsevät eteenpäin uskon tiellä.
Aivan. Jumala Poika, Jeesus Kristus, on persoona, mutta eri persoona kuin Isänsä Jehova Jumala. Jeesus on ollut luomassa Isänsä kanssa ns. "oikeana kätenä" kaikkea muuta luomakuntaa. Hänen kun sanotaan olevan " näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa." (Kol 1:15).
Kun Jeesus oli täällä maan päällä ihmisenä, niin missä Isä, Jehova Jumala tuolloin oli (niin kuin on aina ollut)?Kyllä pitäisi tietää,koska isä lähetti poikansa tänne maailmaan lunastamaan tämän maailman synnin vallasta.
Naisesta syntyneenä lihaksi ihmiseksi syntyneen,ilman syntiä.
Hänen valta istuimensa on ijankaikkisuudessa taivaassa johon mekin jeesuksen kautta pääsemme,jotka uskovat häneen.- tetragrammiin-JHWH
kuulija1 kirjoitti:
Kyllä pitäisi tietää,koska isä lähetti poikansa tänne maailmaan lunastamaan tämän maailman synnin vallasta.
Naisesta syntyneenä lihaksi ihmiseksi syntyneen,ilman syntiä.
Hänen valta istuimensa on ijankaikkisuudessa taivaassa johon mekin jeesuksen kautta pääsemme,jotka uskovat häneen.Eikö tämä ole silloin aivan selvä että on kaksi erillistä persoonaa, Isä Jehova Jumala, jonka asuinpaikka on aina ollut taivaassa (Mat 12:50; Jes 63:15; 1 Kun 8:49), ja sitten Hänen Poikansa Jeesus Kristus, joka on asunut sekä taivaassa että maan päällä ja jälleen palannut taivaaseen. ( Joh 6:38; 1 Piet 3:22; Fil 2:8-11)
Tässä yritän sanoa että raamattu ei opeta että olisi kolmiyhteinen jumala, kolme eri persoonaa ja silti samalla yksi kokonaisuus. Edelleenkin 1 1 1=3 eikä 1. Tämä pitää paikkansa tässäkin asiassa.
Sinun kannattaa tutustua sivustoon http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ekumeeni.html, niin voit sieltä lukea ja verrata tätä kolmiyhteisen jumalan oppia (Athanasioksen uskontunnustus) raamatun opetukseen ja tulet huomaamaan, että oppi poikkeaa raamatun opetuksesta. - tetragrammiin-JHWH
savesta11 kirjoitti:
Tiedän . Sinun oppisi on Jehovan todistajien oppia.
Olen pyrkinyt kirjoituksissani viittamaan raamattuun juuri sen takia, että lukijat ymmärtäisivät näiden asioiden oleva raamatussa. Sieltä ne asiat löytyvät, jos vain on halukkuutta niitä sieltä lukea. Ikävä kyllä kaikki eivät edes halua tarkistaa oppimiaan asioita raamatusta, vaan luottavat siihen että heitä on opetettu oikein. Jeesus varoitti vääristä profeetoista.
Mat 24:24:"Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."
Mat 7:15-20:" Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia. Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita? Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä. Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä. Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen. Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään. " Mistä tunnisti väärät profeetat? - tetragrammiin-JHWH
22 kiitollinen11 kirjoitti:
Tuttu Jehovantodistajien tulkinta. Kerroppa miten teet taivaallisen isän tahdon ja mistä löysit taivasten valtakunnan.Että muutkin pääsevät eteenpäin uskon tiellä.
Raamattu kertoo mikä taivasten eli Jumalan valtakunta on. Se on taivaallinen "hallitus", jonka Kuningas on Jeesus Kristus. Jeesuksella on tässä valtakunnassa hallitsijatovereita, jotka on ostettu maasta ja joiden määräksi raamattu ilmoittaa 144.000. Jumalan valtakunta tulee poistamaan pahuuden täältä maan päältä (Harmagedon) ja sen jälkeen se hallitsee taivaasta käsin maan päällä eläviä tottelevaisia ihmisiä. (Jes 9:5,6; Dan 7:13,14; Dan 2:44; Ilm 5:9,10; Ilm 14:1-3; )
Silloin täyttyy psalmistan sanat :"Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan. Hetkinen vielä, niin jumalatonta ei enää ole; kun hänen sijaansa katsot, on hän jo poissa. Mutta nöyrät perivät maan ja iloitsevat suuresta rauhasta." (Ps 37:9-11)
Minä uskon tähän Jehova Jumalan järjestelyyn ja tuen sitä täydestä sydämestäni. Ilman Jeesuksen Kristuksen lunastusuhria ihmiskunnalla ei olisi mitään toivoa paremmasta. Pyrin noudattamaan Jeesuksen meille antamia ohjeita niin hyvin kuin taidan omissa olosuhteissani. Rakastan Jehova Jumalaa kaikesta sydämestäni jne. ja rakastan lähimmäistäni. Tämä lähimmäisenrakkaus saa mm. minut kulkemaan Jeesuksen antaman esimerkin mukaisesti ihmisten luona kertomassa tästä valtakunnan hyvästä uutisesta. Ihmisten tulee tietää että heidän on tehtävä valinta. Valittavana on joko elämä tai kuolema. Jeesus antoi tämän tehtävän seuraajilleen.
Pyrin kehittämään itsessäni pyhän hengen hedelmää eli tällaisia ominaisuuksia kuin rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. (Gal 5:22) Eikö rakkautemme Jehova Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen tulisi näkyä myös uskon lisäksi meidän teoissamme? Minä ainakin haluan että uskoni näkyy teoissani, aivan niin kuin se näkyi raamatun ajan uskollisten ihmisten teoissa. Kukaan ei voi kuitenkaan pelastusta teoillaan ansaita, se on lahja Jumalalta Jeesuksen Kristuksen välityksellä. (Jaak. 2:17, 18, 21, 22, 26; Ef 2:8,9; 1 Joh 5:3,4)
Odotan innolla jotta pääsisin näkemään tuon uuden puhdistetun maan, mutta se on varmaa vasta sitten, kun on kestänyt uskollisena Jumalalle loppuun asti. Eli tulee pysyä kuolemaansa asti uskollisena tai Harmagedoniin asti. Jos kuolee ennen Harmagedonia, niin on luvattu ylösnousemus uuteen puhdistettuun maahan. Miksi siis emme valitsisi elämää? (Joh 5:28,29; Apt 24:15; llm 20:13,14) tetragrammiin-JHWH kirjoitti:
Eikö tämä ole silloin aivan selvä että on kaksi erillistä persoonaa, Isä Jehova Jumala, jonka asuinpaikka on aina ollut taivaassa (Mat 12:50; Jes 63:15; 1 Kun 8:49), ja sitten Hänen Poikansa Jeesus Kristus, joka on asunut sekä taivaassa että maan päällä ja jälleen palannut taivaaseen. ( Joh 6:38; 1 Piet 3:22; Fil 2:8-11)
Tässä yritän sanoa että raamattu ei opeta että olisi kolmiyhteinen jumala, kolme eri persoonaa ja silti samalla yksi kokonaisuus. Edelleenkin 1 1 1=3 eikä 1. Tämä pitää paikkansa tässäkin asiassa.
Sinun kannattaa tutustua sivustoon http://www.evl.fi/tunnustuskirjat/ekumeeni.html, niin voit sieltä lukea ja verrata tätä kolmiyhteisen jumalan oppia (Athanasioksen uskontunnustus) raamatun opetukseen ja tulet huomaamaan, että oppi poikkeaa raamatun opetuksesta.astui alas helvettiin1, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen kirkon2, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.
Astui alastuonelaan,...
Tuonelassa odottavat,ne pyhät jotka jeesus kävi vapauttamassa,kun hän oli siellä eikä helveetissä, sinne menevät jumalattomat viimeisen tuomion jälkeen.tetragrammiin-JHWH kirjoitti:
Raamattu kertoo mikä taivasten eli Jumalan valtakunta on. Se on taivaallinen "hallitus", jonka Kuningas on Jeesus Kristus. Jeesuksella on tässä valtakunnassa hallitsijatovereita, jotka on ostettu maasta ja joiden määräksi raamattu ilmoittaa 144.000. Jumalan valtakunta tulee poistamaan pahuuden täältä maan päältä (Harmagedon) ja sen jälkeen se hallitsee taivaasta käsin maan päällä eläviä tottelevaisia ihmisiä. (Jes 9:5,6; Dan 7:13,14; Dan 2:44; Ilm 5:9,10; Ilm 14:1-3; )
Silloin täyttyy psalmistan sanat :"Sillä pahat hävitetään, mutta jotka Herraa odottavat, ne perivät maan. Hetkinen vielä, niin jumalatonta ei enää ole; kun hänen sijaansa katsot, on hän jo poissa. Mutta nöyrät perivät maan ja iloitsevat suuresta rauhasta." (Ps 37:9-11)
Minä uskon tähän Jehova Jumalan järjestelyyn ja tuen sitä täydestä sydämestäni. Ilman Jeesuksen Kristuksen lunastusuhria ihmiskunnalla ei olisi mitään toivoa paremmasta. Pyrin noudattamaan Jeesuksen meille antamia ohjeita niin hyvin kuin taidan omissa olosuhteissani. Rakastan Jehova Jumalaa kaikesta sydämestäni jne. ja rakastan lähimmäistäni. Tämä lähimmäisenrakkaus saa mm. minut kulkemaan Jeesuksen antaman esimerkin mukaisesti ihmisten luona kertomassa tästä valtakunnan hyvästä uutisesta. Ihmisten tulee tietää että heidän on tehtävä valinta. Valittavana on joko elämä tai kuolema. Jeesus antoi tämän tehtävän seuraajilleen.
Pyrin kehittämään itsessäni pyhän hengen hedelmää eli tällaisia ominaisuuksia kuin rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen. (Gal 5:22) Eikö rakkautemme Jehova Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen tulisi näkyä myös uskon lisäksi meidän teoissamme? Minä ainakin haluan että uskoni näkyy teoissani, aivan niin kuin se näkyi raamatun ajan uskollisten ihmisten teoissa. Kukaan ei voi kuitenkaan pelastusta teoillaan ansaita, se on lahja Jumalalta Jeesuksen Kristuksen välityksellä. (Jaak. 2:17, 18, 21, 22, 26; Ef 2:8,9; 1 Joh 5:3,4)
Odotan innolla jotta pääsisin näkemään tuon uuden puhdistetun maan, mutta se on varmaa vasta sitten, kun on kestänyt uskollisena Jumalalle loppuun asti. Eli tulee pysyä kuolemaansa asti uskollisena tai Harmagedoniin asti. Jos kuolee ennen Harmagedonia, niin on luvattu ylösnousemus uuteen puhdistettuun maahan. Miksi siis emme valitsisi elämää? (Joh 5:28,29; Apt 24:15; llm 20:13,14)"Kääntykää, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle.Matt3:2
En minä tahdo kenenkään kuolemaa -- näin sanoo Herra Jumala. Kääntykää, niin saatte elää Hes 18:32
Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen Apt 2:38
-- Kuinka ihmeelliset ovatkaan hänen merkkinsä, kuinka suuret hänen tekonsa! Hänen valtakuntansa on ikuinen valtakunta, hänen kuninkuutensa pysyy polvesta polveen
Yksin kertaisesti taivasten valtakunta on sisäiseti teissä,maan päällä ei ole nähtävällä lailla.Jehovan todistajat
Mikksi omia oppiaan he sovelluttavat,ei elälmään pääse kuin yhtätietä
toista ei ole olemassakaan.
Se kait on sydämme asenne, siellä on siden joka sitoon niin ettein valkeus pääse näyttämään syntiä.Väärä henki sitoo niin voimakkaasti ettie voin nändä.- tetragrammiin-JHWH
kuulija1 kirjoitti:
"Kääntykää, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle.Matt3:2
En minä tahdo kenenkään kuolemaa -- näin sanoo Herra Jumala. Kääntykää, niin saatte elää Hes 18:32
Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen Apt 2:38
-- Kuinka ihmeelliset ovatkaan hänen merkkinsä, kuinka suuret hänen tekonsa! Hänen valtakuntansa on ikuinen valtakunta, hänen kuninkuutensa pysyy polvesta polveen
Yksin kertaisesti taivasten valtakunta on sisäiseti teissä,maan päällä ei ole nähtävällä lailla.Miksi Johannes saattoi sanoa näin Matteus 3:2:ssa: "Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle"?
Koska hän kastaisi pian Jeesuksen, Jumalan taivaallisen hallituksen tulevan kuninkaan, ja Jeesus voideltaisiin Jumalan pyhällä hengellä. Voit siis ymmärtää, miksi Jeesus myöhemmin sanoi fariseuksille: ” Katsokaa: Jumalan valtakunta on teidän keskellänne." (Luuk 17:21 KR 92)) Se johtui siitä, että Jeesus, jonka Jumala oli nimittänyt tuon valtakunnan kuninkaaksi, oli heidän keskuudessaan.
Jumalan valtakunta ei siis ole sisällisesti kenessäkään ihmisessä, vaan se on taivaassa toimiva hallitus, jonka Kuningas on Jeesus Kristus ja hänellä on 144.000 hallitsijatoveria. (Ilm 5:9,10; Ilm 14:1-3) Nämä maasta ostetut ihmiset saavat siis ylösnousemuksen Jeesuksen hallitsijatovereiksi taivaalliseen hallitukseen. Muut tottelevaiset ihmiset saavat ylönousemuksen tänne maan päälle puhdistettuun uuteen maahan, jota tämä valtakuntahallitus tulee johtamaan. Näin maa ennallistetaan paratiisiksi ja ihmiset täydellisyyteen, kuten
Jumalan alkuperäinen tarkoitus ihmiskunnan suhteen olikin. Täydelliset ihmiset asuisivat maan päällä paratiisimaisissa oloissa Jumalan hallitusvallan alaisuudessa. Tämä on Valtakunnan Kuninkaalle annettu tehtävä. - tetragrammiin-JHWH
kuulija1 kirjoitti:
astui alas helvettiin1, nousi kolmantena päivänä kuolleista, astui ylös taivaisiin, istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita, ja Pyhään Henkeen, pyhän yhteisen kirkon2, pyhäin yhteyden, syntien anteeksiantamisen, ruumiin ylösnousemisen ja iankaikkisen elämän.
Astui alastuonelaan,...
Tuonelassa odottavat,ne pyhät jotka jeesus kävi vapauttamassa,kun hän oli siellä eikä helveetissä, sinne menevät jumalattomat viimeisen tuomion jälkeen.Hiukan taustatietoa sanasta "helvetti". Sana ”helvetti” esiintyy monissa raamatunkäännöksissä. Toiset käännökset käyttävät samoissa jakeissa sanoja ”hauta”, ”tuonela” jne. Ne alkukielen sanat, jotka toisinaan on käännetty ”helvetiksi” ovat hepreassa še’ōl′ ja kreikassa sitä vastaava hai′dēs, jotka eivät tarkoita yksityistä hautapaikkaa, vaan kuolleen ihmiskunnan yhteistä hautaa. Raamatussa on myös kreikkalainen sana ge′en·na, jota käytetään ikuisen tuhon vertauskuvana. Sieltä ei kuolleella ole ylösnousemustoivoa uuteen elämään.
Sekin on käännetty usein sanoilla "helvetti", "helvetin tuli".
Toisinsanoen helvetti=ihmiskunnan yhteinen hauta=tuonela. - tetragrammiin-JHWH
Uudestisyntyneenä kirjoitti:
huudan tietysti: "Herra on Yksi! Yeshua on Herra, amen. HalleluYeshua!"
Nyt et varmastikaan ymmärtänyt kysymystäni vastauksestasi päätellen. :-/
- Vastaus:
Yksi!
- Kysymyksesi:
"Montako tosi Jumalaa juutalaiset eli Israelilaiset, Jumalan valittuna kansana tunnustivat?"
Jospa sinun ymmärryksessäsi on tämän suhteen vajavainen! tetragrammiin-JHWH kirjoitti:
Tiedätkö mitä raamattu opettaa kuka on Jeesuksen Jumala?Ei luotu voi luojaa kehittää,joka on ollut aikojen alustasaakka,se on itsensä ekyttämistä.
Toimivat sekä Isä poika ja pyhähenki jälimmäinen kirkastaa poikaa,mikä isä on antanut pojalle. Henki todistaa aina pojan tekmän sitä ei voin jättää huomioimatta.
Esimerkiksi armo lahjat sitä ei kukaan muu anna kuin henki itse.Uskotko tietokirjaa kirjoitti:
enemmän kuin Raamatun omaa opetusta? Tietysti tuota sanaa ´kolmiyhteinen´ ei suoraan löydy, mutta tiedätkö että heprean alussa ja monessa Jumala on Elohim, ja on kolmea tarkoittava, samoin selvästi Jeesuksen opetuksessa on esillä sekä Isä Jumala ja Poika Jeesus, joka on myös Herra ja Jumala, samoin opetus Pyhästä Hengestä on selvää jokaiselle uudestisyntyneelle, joten oppi kolmiyhteisestä Jumalasta on aivan selvä, vaikka itse en tahdo esittää että olisi kolmea erillistä persoonaa, sillä tämä Jumala on Yksi, ja samalle kolmeulotteinen. Kun Pyhä Henki täällä puhuu, niin se on Jeesuksen kautta annettua Isän puhetta, amen.
Asia on selvä, kun sen Herran Henki vaikuttaa sydämessä ja Kointähti saa syttyä Jeesus Herrana sydämiimme anoessamme sitä hyvää Totuudessa.Sana ELOHIM ei rajoitu kolmeen, vaan tarkoittaa KAIKKIVALTIAS, sillä Jumala on - y k s i - joka on kaikki kaikissa, eikä vain kolmessa persoonassa!
1.Korinttolaiskirje 12
6 "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta - J u m a l a, - joka
k a i k k i - k a i k i s s a - vaikuttaa, on sama."
1.Korinttolaiskirje 15
28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että
J u m a l a - o l i s i - k a i k k i - k a i k i s s a."- tetragrammiin-JHWH
Vastaus: kirjoitti:
Yksi!
Historian ja raamatun mukaan juutalaisilla on todella vain ja ainoastaan YKSI tosi JUMALA.
Mikä on tuon Jumalan nimi raamatun ja historiankin mukaan? - tetragrammiin-JHWH
Kysymyksesi: kirjoitti:
"Montako tosi Jumalaa juutalaiset eli Israelilaiset, Jumalan valittuna kansana tunnustivat?"
Jospa sinun ymmärryksessäsi on tämän suhteen vajavainen!Raamattu antaa tähän vastauksen, löydätkö sen sieltä? Samoin historia tunnustaa tämän saman asian. Oletko siitä tietoinen?
- tetragrammiin-JHWH
kuulija1 kirjoitti:
Ei luotu voi luojaa kehittää,joka on ollut aikojen alustasaakka,se on itsensä ekyttämistä.
Toimivat sekä Isä poika ja pyhähenki jälimmäinen kirkastaa poikaa,mikä isä on antanut pojalle. Henki todistaa aina pojan tekmän sitä ei voin jättää huomioimatta.
Esimerkiksi armo lahjat sitä ei kukaan muu anna kuin henki itse.Enhän minä sitä kiistä etteikö Poika toimisi ja tekisi juuri niin kuin on Isältään oppinut. Jeesus on jumalallista alkuperää, koska hänen Isänsä on Jahve Jumala, Kaikkeuden Luoja. Jeesus heijastaa täysin Isäänsä. Pojan sanat ja teot ilmaisevat täydellisesti, miten Isä toimii ja mikä on hänen tahtonsa (Joh 12:49; Joh 5:19; 8:28; 12:49, 50). Niinpä voidaankin sanoa että kun on nähnyt Jeesuksen niin on nähnyt Isän. (Joh 14:9)
Tämähän toimii meidän ihmistenkin keskuudessa ihan samalla tavalla. Voimme aina silloin tällöin todeta jostakusta lapsesta että onpa ihan isänsä tai äitinsä oloinen lapsi. Miksikö voimme näin sanoa? Siksi että hän toimii niin samalla tavalla kuin on oppinut vanhemmiltaan. Samoin Jeesuksenkin tilanne on. Hän on ollut kauan, todella kauan Isänsä kanssa yhdessä taivaassa luomassa tätä kaikkea. Hän on kaiken, mitä hän tekee, oppinut Isältään. Hän toimii tilanteissa juuri niin kuin Isä olisi toiminut, koska tuntee Isänsä kuin "omat taskunsa."
Kaikkivaltias Jumala Jahve, Isä ja Poika, Jeesus Kristus ovat yhtä siinä mielessä että Poika puhuu ja toimii asioissa juuri niin kuin Isänsä, he ovat siis kaikessa ajatussuunnassaan yksimielisiä ja yhdenmukaisia. He ovat tästä huolimatta kaksi eri persoonaa, eivät osia mistään kolmiyhteisestä jumalasta.
Pyhä henki on Jahve Jumalan vaikuttava voima. Jahve antaa auliisti pyhää henkeä palvojilleen, kuten Jeesus vakuutti opetuslapsilleen (Luuk 11:13).
Pyhä henki voi auttaa kehittämään jumalisia ominaisuuksia. ” Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.” (Gal 5:22). Pyhä henki voi vahvistaa kestämään koettelemuksia. ”Osaan elää niukkuudessa, osaan myös elää runsaudessa; kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin minä olen tottunut; sekä olemaan ravittuna että näkemään nälkää, elämään sekä runsaudessa että puutteessa. Kaikki minä voin hänessä, joka minua vahvistaa.” (Fil 4:12,13.) - olen jo sinulle v
Historian ja raamatun mukaan juutalaisilla on todella vain ja ainoastaan YKSI tosi JUMALA.
Mikä on tuon Jumalan nimi raamatun ja historiankin mukaan?vastannut ja myös Jeesus se opetti sanoessaan "Minä Olen" ja ylipappi repäisi vaatteensa ja huudahti "mitä me enää todistuksia tarvitsemme, olemme kuulleet sen hänen omasta suustaan" (Matteus 26:65, Markus 14:63). Niin sinäkin ajattelet että Jeesus ei ole Jumala, kun et ole uudestisyntynyt elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä, sillä veri ja vesi ja Henki todistaa: "Jeesus on Herra!" Amen. HalleluYeshua!
Shema Israel!
Yeshua Eloheinu!
Yeshua Ehad!
Rakasta Jeesusta, Jumalaasi!
Kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi!
Amen! HalleluYeshua!
Yeshua on Adonai eli JHWH eli "Minä Olen".
Niinkuin peite oli monien päällä Israelissa, näin on myös sinun sydämesi päällä, mutta ano Herran Nimessä niin saat lupauksensa mukaan silmävoidetta Herran Hengessä, sillä on elävän veden vaikutus Jeesuksen elävissä suunsa sanoissa. Herra on hyvä ja antaa anoivlle ja nöyrät perivät maan sen tuhatvuotisessa sapatinlevossa. Älä loukkaannu Jeesuksen Jumaluuteen kuten juutalaisista monet vaikka paljon myös tuli uskolle kuuliaiseksi sydämensä ympärileikkauksessa. - Löydätkö sinä
Raamattu antaa tähän vastauksen, löydätkö sen sieltä? Samoin historia tunnustaa tämän saman asian. Oletko siitä tietoinen?
Jeesuksen Jumaluuden Israelin Pyhänä Herrana? Vastaus on sinulle mahdollista Vain Yhdessä Nimessä, jossa on mahdollinen meidän kaikkien ihmisten sielujen pelastus! Mikä on tuo Raamatussa ilmoitettu Yksi Nimi? Vihjeenä voin kertoa että se on Immanuelin (tarkoittaa ´Jumala kanssamme´) Nimi!
- tetragrammiin-JHWH
olen jo sinulle v kirjoitti:
vastannut ja myös Jeesus se opetti sanoessaan "Minä Olen" ja ylipappi repäisi vaatteensa ja huudahti "mitä me enää todistuksia tarvitsemme, olemme kuulleet sen hänen omasta suustaan" (Matteus 26:65, Markus 14:63). Niin sinäkin ajattelet että Jeesus ei ole Jumala, kun et ole uudestisyntynyt elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä, sillä veri ja vesi ja Henki todistaa: "Jeesus on Herra!" Amen. HalleluYeshua!
Shema Israel!
Yeshua Eloheinu!
Yeshua Ehad!
Rakasta Jeesusta, Jumalaasi!
Kaikesta sydämestäsi ja kaikesta sielustasi ja kaikesta mielestäsi!
Amen! HalleluYeshua!
Yeshua on Adonai eli JHWH eli "Minä Olen".
Niinkuin peite oli monien päällä Israelissa, näin on myös sinun sydämesi päällä, mutta ano Herran Nimessä niin saat lupauksensa mukaan silmävoidetta Herran Hengessä, sillä on elävän veden vaikutus Jeesuksen elävissä suunsa sanoissa. Herra on hyvä ja antaa anoivlle ja nöyrät perivät maan sen tuhatvuotisessa sapatinlevossa. Älä loukkaannu Jeesuksen Jumaluuteen kuten juutalaisista monet vaikka paljon myös tuli uskolle kuuliaiseksi sydämensä ympärileikkauksessa.Kyllä ymmärrän Jeesuksen merkityksen Jahve Jumalan tarkoituksen täyttämisessä. Ilman uskoa siihen että Jeesus on Jumalan Poika, nimenomaan Jumalan Poika ei itse Jumala, ja se että Jeesus kuoli, täydellisenä synnittömänä ihmisenä meidän puuolestamme, jotta meillä olisi toivo saada tulevaisuudessa ikuinen elämä. Ikuinen elämä maan päällä Jahve Jumalan hallitusvallan alaisuudessa oli alkuperäinen tarkoitus ihmiskunnan suhteen ja tuota suunnitelmaa ihmiskunnan suhteen Jahve Jumala ei ole muuttanut raamatun mukaan. (Joh 3:16-18;Joh 17:3; Ilm 14:1; 20:6; 21:4)
Raamattu ei kiellä Jeesuksen jumalallisuutta, mutta ei opeta sitä että Jeesus olisi Jumala (Jahve). Jeesus on raamatun mukaan jumalallinen Jumalan Poika.
Jumala itse todisti Jeesuksesta näin:" Hänen vielä puhuessaan, katso, heidät varjosi valoisa pilvi; ja katso, pilvestä kuului ääni, joka sanoi: "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä"." (Matteus 17:5) Sekä Jeesuksen kasteen yhteydessä:" "Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt ". (Matteus 3:17)
Seuraava raamatunkohta kertoo ketä Jeesus kutsuu Jumalakseen ja Isäkseen:
Jeesus sanoi hänelle: "Älä minuun koske, sillä en minä ole vielä mennyt ylös Isäni tykö; mutta mene minun veljieni tykö ja sano heille, että minä menen ylös, minun Isäni tykö ja teidän Isänne tykö, ja minun Jumalani tykö ja teidän Jumalanne tykö". (Joh 20:17) Jeesus sanoi että hänen Isänsä ja Jumalansa olisi sama kuin juutalaisten Jumala eli Jahve Jumala.
"Minä olen" = JHWH = Jahve
KR 33/38 2 Moos 3:14 "Minä olen" kohdalla alaviite: Minä olen, hepreaksi ehjee; muistuttaa Herran nimeä Jahve
KR 33/38 2 Moos 6:3 "Herra" (Jumala Kaikkivaltias) kohdalla alaviite: Hebreaksi Jahve
Raamattu siis opettaa että juutalaisten Jumalan nimi on Jahve (Jehova). Jahve Jumalalla on Poika, Jeesus Krsitus. Tähän raamatun opetukseen minä uskon. - tetragrammiin-JHWH
Löydätkö sinä kirjoitti:
Jeesuksen Jumaluuden Israelin Pyhänä Herrana? Vastaus on sinulle mahdollista Vain Yhdessä Nimessä, jossa on mahdollinen meidän kaikkien ihmisten sielujen pelastus! Mikä on tuo Raamatussa ilmoitettu Yksi Nimi? Vihjeenä voin kertoa että se on Immanuelin (tarkoittaa ´Jumala kanssamme´) Nimi!
Raamattu tunnustaa Jeesuksen jumaluuden, mutta ei sitä että Jeesus olisi Jumala. Tähän minäkin uskon. Se että Jeesusta kutsutaan "Immanueliksi" on hyvin oikeutettua, sillä Jeesuksen välityksellä Jumala oli ikäänkuin läsnä täällä maan päällä ihmisten kanssa. Miksi voidaan näin sanoa? Koska Jumalan Poika, Jeesus Kristus puhui ja toimi täällä maan päällä juuri kuten Isänsä oli häntä opettanut. Tätähän Jeesus korosti tuon tuostakin. Hän antoi AINA kaiken kunnian Isälleen tekemisistään. (Joh 12:49; 5:19,30; 7:28,29; 8:42)
Jeesus ei koskaan edes vihjannut olevansa Jumala tai hänen vertaisensa. Sellainen opetus on täysin Jeesuksen oman opetuksen vastaista.
- ssvsvv
Jeesus varoittaa siis kristiuskosta?
- Niin varoittaa
kaikista uskoista jotka eivät ole lähtöisin USKOSTA POIKAAN.
Missä on se kohta joka varoitta kristiuskosta,kun se on pohja jeesuksen ristin kärsimykseen ja sovitukseen perustusva,usko.
Ei ole pelastus jos ei ole jeesuksen sovinto kärsimystä ristillä se on selvää.
Rinluona on se paikka syntiselle jossa on anteeksi antamus,ei muualla!
- Juuri sinulle
Tiedän kokemuksesta, että vääriä profeettoja on.Seurakuntalaiset olkaa valppaita, väärä profeetta tuhoaa sielun ja ruumiin.
Juuri sinulle
Uudestisyntynyt tunnistaa väärät profeetat,henki on se joka kertoo kaikki jota eitä tunnusta jeesusta kristusta maailmaan syntyneenä pyhästä hengestä,neisyt marjankautta ovat vääriä.
Ja kieltävät kolmiyhteisen jumalan.
- eksytys
Jehovan todistajien raamatullisuus on vain näennäis raamatullisuutta.
http://www.saarnatuoli.net/?page_id=86
Jehovat sekoittavat tietämättömän, koska
1.) sanoilla on aivan eri merkitys, kuin kristillisillä.
2.) raamattua tulkitaan mielivaltaisesti asiayhteydestä irrotettujen yksittäisen jakeiden kautta.
3.) Käännösvirheet on laitettu palvelemaan heidän omin takeisia oppejaan.
4.) kaikki suuret Raamatun totuudet kielletään
5.) sisäinen kritiikki on kielletty
6) omintakeinen raamatun käännös, mikä palvelee harhaoppeja
7.) oppi perustuu tekoihin - kieltää Jumala armon
8.) ei tunne armoa mikä on alusta loppuu asti lahjaa
9.) jopa pelastus on maanpäällinen ja helvetti kielletään
10.) viisas pysyy niin kaukana kuin mahdollista jt-opista.eksynyt
Käänös virheitä me emme ole vastuussa.
Jonkin verra on eritulkintaa,ihmisviisautella,henki ei ole mukana avaamassa sanan merkitystä.
Raamattua pitäisi lukea rukousen kanssa,että jeesus saisi ohjata sana ymmätämiseen,sen jälkeen myös sen tekijäksi.
Todellisella uskovalla on hätä sieluista kunten möys jeesus mainitsee,tämä on jumalan mielen mukaista uskoa.
Otetaan nyt vaikka yksi asia.Kun puhut Jehovan todistajista.Käytä muotoa
Jehovan todistajat.Lainaan kyllä raamattua,esim.ns.väliaikainen käännös eli
"Sortavalan käännös".
Näitä muita kohtia voidaan tässä vielä kommentoida.hyter
Onko sitte kaikki jehovan todistajat,sata%oman uskonsa orjiä,en tiedä vähän ole ollut heidän kanssa juttusilla,uskon asioista.
Vaikka teidän uskoni perustan,mihin se perustu kaikki pyhään kirjaan,lähemmäs vain pitäisi päästä vapahtajan tuntemista.
Eihän toki ihmisistä "erakoitumaan"aleta.Kyllä ihmisten kanssa myös aivan normaalisti keskustellaan.Tuolla aikaisemmin oli ajatus armosta.Lainaan tähän
raamatunkohdan Jaakob:2:"13:Sillä se joka ei harjoita armoa,saa tuomionsa ilman armoa.Armo on voitonriemuinen tuomion rinnalla."
Myöskin armoon liittyvä raamatunkohta:Jaakob:3:17:"Mutta ylhäältä tuleva viisaus on ennenkaikkea siveellisesti puhdas,sitten rauhaisa,järkevä,altis tottelemaan,täynnä armoa ja hyviä hedelmiä,se ei tee puolueellisia erotuksia eikä ole ulkokultainen."
Jehovan todistajat lainaavat myös muita kuin UM.käännöstä.Suomalaisista käännöksistä esim.Pyhä Raamattu 1776v.käännös,
vuoden 1926.painos,Psalmit nykysuomeksi,Salmit ja Jobin kirja.Aapeli Saarisalo.voidaan
todeta,että myös suomeksi on käännetty raamattua.Raamattu on siten saatettu
kansan luettavaksi aikoinaan.Tässä joitakin ajatuksia.- älähän nyt
"Jehovan todistajat lainaavat myös muita kuin UM.käännöstä"
Aivan niin, mutta he lukevat ensisijaisesti Vartiotornia, Herätkää- lehtiä sekä Seuran omaa kirjallisuutta, koska Jehovan todistajat uskovat järjestönsä hallintoelimen olevan ainoa oikea Jumalan viestintäkanava. Heidän mielestään Raamatusta ei voi ymmärtää mitään ellei VT-seura sitä opeta ymmärtämään.
Jos Vartiotorniseura sanoo toisin ja Raamattu toisin niin Jeh.tod. uskovat Seuraa. älähän nyt kirjoitti:
"Jehovan todistajat lainaavat myös muita kuin UM.käännöstä"
Aivan niin, mutta he lukevat ensisijaisesti Vartiotornia, Herätkää- lehtiä sekä Seuran omaa kirjallisuutta, koska Jehovan todistajat uskovat järjestönsä hallintoelimen olevan ainoa oikea Jumalan viestintäkanava. Heidän mielestään Raamatusta ei voi ymmärtää mitään ellei VT-seura sitä opeta ymmärtämään.
Jos Vartiotorniseura sanoo toisin ja Raamattu toisin niin Jeh.tod. uskovat Seuraa.älähän nyt
Vartiotorni on seurakunnan paikallislehti,siinä opetetaan jumalan kolmiyhteisestä olemuksesta,heidän pitäisi tietää minkä kautta on pelastus ihmiselle,synnin seurauksesta.
Herätkää lehteä en tunne en myöskään vartiotornia,lehdet pitäisi olla evankeljumin julistus väline,siltä eivät näytä.- tetragrammiin-JHWH
kuulija1 kirjoitti:
älähän nyt
Vartiotorni on seurakunnan paikallislehti,siinä opetetaan jumalan kolmiyhteisestä olemuksesta,heidän pitäisi tietää minkä kautta on pelastus ihmiselle,synnin seurauksesta.
Herätkää lehteä en tunne en myöskään vartiotornia,lehdet pitäisi olla evankeljumin julistus väline,siltä eivät näytä.Varmaan kannattaa seuraavan kerran kun tarjotaan näitä kyseisiä lehtiä ottaa sellaiset ja tutustua niin silloin ei tarvitsisi puhua "mutu" tuntumalla.
Jehovan todistajat eivät usko kolmiyhteisen jumalan olemassaoloon.
Vaikka näille sivuille kirjoittaisi kakku rseptin,niin kyllä siitä löytyy yhteys "seuraan".Jos minä jollekin yritän vastata niin heti on lauma vääntämässä asioita.Onko sinulla pahasti sukset ristissä "seuran kanssa".Seura on jo vanhaa sanastoa.
- Autuaita ovat ne
jotka rakastavat Jeesusta ja tekevät tahtoaan opetuksensa mukaan. Tärkeää on jokaisen syntyä elävästä vedestä ja Pyhästä Hengestä, sillä kukaan ei voi päästä Jumalan valtakuntaan muutoin kuin taivaasta pian tulevasta Jeesuksesta Isän Jumalan lapauksen lapseuteen.
Väärät profeetat kieltävät Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen, samoin Jumalan valtakunnan terveen opin ja Herran Hengen siunauksen Jeesuksessa. - Oleellisen tärkeää
on löytää Jeesus Nasaretilainen Herrakseen ja Jumalakseen, sillä on Yksi!
Uskotko tietokirjaa kirjoitti 23.11.2011 klo 16:41
enemmän kuin Raamatun omaa opetusta?
Kysyn sinulta, uskotko tietokirjaa enemmän kuin Raamatun opetusta?
Sana ELOHIM ei rajoitu kolmeen, vaan tarkoittaa KAIKKIVALTIAS, sillä Jumala on - y k s i - joka on kaikki kaikissa, eikä vain kolmessa persoonassa!
1.Korinttolaiskirje 12
6 "ja voimavaikutukset ovat moninaiset, mutta - J u m a l a, - joka
k a i k k i - k a i k i s s a - vaikuttaa, on sama."
1.Korinttolaiskirje 15
28 "Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että
J u m a l a - o l i s i - k a i k k i - k a i k i s s a."- Tietysti elämme
ihmisinä Jumalassa ja elävässä Sanassaan eli Jeesuksessa. Jeesus on Jumala, mutta me ihmisinä emme ole kuten Herra vaikka elämme Herrassa. Ilman Herraa Jeesusta olemme erossa Jumalasta, ja kuolemamme jälkeen on tuomio, samoin toki jo ne on tuomittu, jotka eivät usko Jeesusta ja sielumme pelastus on myös suumme todistus sydämen uskostamme, jonka Jeesus vaikuttaa.
On vain Yksi Jumala ja Jeesus on Poika ulottovuus ei erillinen persoona, sillä Jeesuksen nähneet näkivät myös Isän ja Poika sikisi Pyhästä Hengestä, ja näin ei tietysti ole kukaan muu ihminen saanut alkuaan vaan Aadamin jälkeläiset ovat muut siittäneet. Herra Jeesus oli valtaistuimella ja Aadamin joutuessa eroon Paratiisista, ja suunsa miekka on tuomionsa perustus ja pelastus vedestä ja Hengestä syntyneille, amen.
Rakastetaan Jeesusta ja Raamattua ja Ristiään ja vaelletaan Herran Hengen voimassa, sillä on toivomme tässä maailmassa. Jos et vielä ole uudestisyntynyt, niin nyt on hyvä iltapäivä tai huominen päivä, jos silloin tämän viestin luet. Älä aikaile vaan pyydä Jeesukselta elävää vettä ja Pyhän Hengen armolahjaa anna uudistaa mielesi sanallaan ja Hengellään totuuden kuuliaisuuteen ja sydämen ympärileikkaukseen.
Jumalan siunaus Jeesuksen nimessä elämääsi. ekivaari
Raamatussa on kaikki mitä elämiseen tarvitsee,se on jumalan ilmoittama sana meille. joten raamattu menee edelle uskonto tietokirasta.kuulija1 kirjoitti:
ekivaari
Raamatussa on kaikki mitä elämiseen tarvitsee,se on jumalan ilmoittama sana meille. joten raamattu menee edelle uskonto tietokirasta.1.Johanneksen kirje 4
15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."
1.Johanneksen kirje 5
1 "Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt."
Ihmisten on turha tehdä omia määritelmiä Raamatun antamien määritelmien lisäksi!
.ekivaari kirjoitti:
1.Johanneksen kirje 4
15 "Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa."
1.Johanneksen kirje 5
1 "Jokainen, joka uskoo, että Jeesus on Kristus, on Jumalasta syntynyt; ja jokainen, joka rakastaa häntä, joka on synnyttänyt, rakastaa myöskin sitä, joka hänestä on syntynyt."
Ihmisten on turha tehdä omia määritelmiä Raamatun antamien määritelmien lisäksi!
.ekivaari
Omat määritelmät kaatuvat sanan valossa,kuten ensimäisessä johanneksen kirjeessä olet maininnut.
Ei ymmärrys kasva siitä että ei halua tiedostaa sanaan sellaisena kun se on kirjoitettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 663005
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai252093Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä671688Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t241540- 281291
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian161287Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61196Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja281160Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik101117Noh joko sä nainen oot lopettanut sen
miehen kaipailun jota sulla EI ole lupa kaivata. Ja teistä ei koskaan tule mitään. ÄLÄ KOSKAAN SYÖ KUORMASTA JNE! Tutu621001