Enjoy

Enjoyn listoilleko..

Mikäs firma tää Enjoy on kun maksavat niin kovaa liksaa kokeille? Kuulin että 13,50/h. ja siitä ylöspäin. Miten tää voi olla mahdollista kun muut firmat maksaa kiukutellen sen 12 eur./h.??

Mitä koiruuksia näin korkeassa palkassa voi olla takana? Kusettaako ne jotekin lomarahoissa tai muussa?

61

3021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 19+8

      se mikään hyvä palkka ole,,, mä saan 14,20 pelkistä aputöistä ei paljon rasita mutten ole hesassa.Eikä ne paremminmaksavat mitään kuseta, ne on ne huonommin maksavat jotka kusettaa kaikessa.

      • Hah hah haaa

        14,20 aputöistä keittiössä? Älä kuseta. :D :D :D


    • Älä luota Enjoyhin..

      Miten niin huonommin maksavat kusettaa enemmän? Ei pidä paikkaansa alkuunkaan. Se, paljonko välitysfirma maksaa työntekijälle, tietää sitä paljon firma saa rahaa, eli mitä enemmän työntekijä saa tuntipalkkaa, sitä enemmän välitysfirmakin saa rahaa työntekijästä koska työntekijän palkka kerrotaan yli kaksinkertaisesti ja kyseinen summa laskutetaan sitten asiakkaalta.

      Uskoisin että Enjoylla on jotakin ihmeellisyyksiä noinkin isojen liksojen taustalla. Eipä stadissa nuo kokin liksat kovinkaan kummosia ole ja 13,50 euroa/tunti on aika paljon.

    • Nähty on!

      Olen työskennellyt Enjoyn kautta ja yhtäkkiä luvatut iltavuorot vaihtuivatkin jatkuviksi aamuvuoroiksi. Palkka tosin oli hyvä, mutta työ ei vastannut sovittua lainkaan. Ei kukaan halua tehdä työtä josta ei ole alunperin sovittu.

    • Luvattu ei sovittu

      "yhtäkkiä luvatut iltavuorot"

      "Ei kukaan halua tehdä työtä josta ei ole alunperin sovittu."

      Luvattu ja sovittu on kaksi eri asiaa. Kuka tahansa voi luvata mitä tahansa, mutta sopimus on pidettävä.
      Siis oliko sinulle vain luvattu, vai oliko asia sopimuksessa? Noissa on vissi ero.

    • En suosittele: Enjoy

      Siinähän lukee LUVATUT, etkö osaa lukea???

      Taidat olla Enjoyn pikkupomo, mene muualle. Etkö kestä kun Enjoysta kerrotaan totuus julkisesti? Enjoyn sätkynukke sinäkin vain olet. :)

    • Töissä

      Menkää töihin!!!!

      • :-D :-D

        Enjoyn kautta pääsee töihin Amarilloon. :)
        Kyllä ammattilainen tietää mitä tämä tarkoittaa. :D


    • pertti

      Ammattitaidosta maksetaan:)

    • Mondeo

      On vuokrafirmoja ja sitten on Enjoy, paras kaikista!! En ole iso enkä pikkupomo vaan työntekijä ja homma hoituu tässä firmassa!! =))

    • Dude

      Oon työkennelly 4llä eri välitysfirmalla, Enjoy ainoona joka ei ole kusettanu millään lailla. Ja sulle joka valitit aamu- ja iltavuoroista niin EAVINTOLAELÄMÄ ON!!!! Ei koskaan tiedä mitä tapahtuu ja miten vuorot menee.....
      T: kaikki käy-suttura

    • Vuoroin vieraissa..

      Tekijöille maksetaan hyvin.. Ala on pieni ja palkat ynnä arvostus perustuu pitkälti työntekijän maineeseen alan tekijöiden keskuudessa.. Toisin kuin monilla muilla firmoilla Enjoyn periaate ei ole pelkästään pestata paljon työntekijöitä vaan heistä parhaat. Alalla jolla on paljon työvoimapulaa ja melkoisesti onnettomia paskahousuja niin hyvät firmat kuin "tekijätkin" ovat työnantajien suosiossa. Kun kysyntä ylittää tarjonnan on varaa pyytää ja maksaa niin firmoilla kuten Enjoylla ja samoin työntekijöillä. Ja totuushan on että sopimukset keskustellaan henkilökohtaisesti työnantajan ja työntekijän välillä. Sen sijaan että itket vuorojasi keskustelupalstoilla keskustele työnantajasi kanssa tai mene vaikka käymään. Ravinteli ala on nopeasti liikkuva ja olosuhteet muuttuu. Ainahan voit vaikka ruveta tekemään jotain muuta. Ja pitänee pistään muistiin että huhut on aina huhuja.. :)

    • Asiaa...

      Ei ole kusetusta Enjoy:lla havaittavissa vaikka maksavatkin korkeampaa palkkaa.

      Lomarahojen kanssa saat valita otatko joka tiliin vai pidätkö "säästössä" vähän niin kuin vaki kuukausipalkka duunissa.

      Lisäksi tulee päälle työterveys juttuja, vapaa-ajan vakuutusta... Ihan vaan niin kuin ilmatteeksi koska EnjOy välittää työntekijöistään.

      Ja on paljon muitakin juttuja mutta mitä tässä mitään palopuheita pitämään kun mennään sitten jo lujaa ohi varsinaisen kysymyksen aiheesta...

      Mutta sen verran vielä että en ole mikään pikkupomo jota isotherrat hyppyyttää narussa vaan olen tavallinen rivi kyyppäri joka kertoo totuuden EnjOy:sta ;)

      • just joo

        parempaa palkkaa???!!!? mulla tessin mukaset 9.98€ repikää siitä huumoria..


    • rivikyyppari

      Reilut 4 (vai olisko jo viis) vuotta ko. firmalla kirjoilla, välillä aktiivisemmin, välillä vähemmän töitä tehneenä. Ja mitään valittamista ei ole :)

      Palkkaus on tes:n mukainen, mutta jos kokemusta ja osaamista löytyy, niin kyllä se siellä tuntiliksassakin sitten näkyy. Ainakin oman kokemuksen mukaan joustavuus ja monipuolisuus palkitaan Enjoylla asianmukaisesti.

      ugh. olen puhunut.

    • bar mikko

      ite olen kans enjoyn kirjoilla,eikä ole ollut minkäänlaista valittamista. yhteyshenkilöt on mitä parhaimpia,puhelimessa ja naamatusten kaikki sujunu aina tosi hyvin,sovitut (ja LUVATUT) vuorot pidetty yms.ja vapaa-ajallakin tekee mieli olla yhteyksissä!

    • kaikkea saa enjoylta

      Olen enjoyin kirjoilla jo yli 6 vuotta. Mukava työporukka ja työnosaajille kyllä töitä löytyy. Erinomaista on se, ett pääsee minne vaan tekemään töitä! Kaikki on itsestä kiini, jos pyydät töitä, siitä saa, jos et, pysyy työttömyysrahoilla!:-)

    • Kyyppari vain

      Ammattitaitoisille maksetaan vähän enemmän, tai mikäli ei halua isompaa palkkaa niin tee sitten pienemmällä. Joka tapauksessa kusetusta se ei ole.

      Itse nyt ollut reilun puolivuotta EnjOy:n kautta hommissa ja hommat luistaneet niinkun pitääkin.

    • Rokatenruokaa

      Enjoy on paras firma koko suomen ravintola-alalta.
      Enjoy huolehtii työntekijöistään.
      Ja maksaa heille oikean korvauksen siitä tehdystä työstä.

      Päiväkään kahden vuoden aikana en ole katunut enjoy-tiimiin liittymistä.
      Ja todellakin olen persoona ja ihminen.. En yksi niiden kaikkien muiden liukuhihna tusinakokkien seassa.

      Ja kateelliset, pettyneet epäilijät. Säälin teitä ja tietämättömyyttänne. Mut näin yleisöosastolle kirjoitettuna. Ette selvästi halua käydä vieraissa, niin se on ehkä parempi teille/meille kaikille. Koska ainahan kaikkia ei voi miellyttää.

    • Vieraissa :)

      Enjoy.. PARHAIDEN ravintola-alan ammattilaisten työpaikka. Sitä se on nyt ja on tulevaisuudessakin!!!
      Vaikka olenkin vain pelkkä työläisratas muitten seassa, tää on firma jolla on aina aikaa ja halua kuulla mun mielipiteet, huolet, murheet ja toiveet ja ne on kyllä mahdllisuuksien mukaan toteutettu (oon saanu valita ite työpaikkani, kaupunkini, sesongit ja kyllä, jopa palkkatoiveenikin toteutettiin)!!!!
      Sitäpaitsi, kenen muun firma järjestää yhtä mageet bileet ku Enjoy:n kevätpäivät!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Nimim. Ylpeä ja Onnellinen Enjoy:lainen :D

    • enjoyllä sujui

      Työskentelin itse aikoinani kyseiselle firmalle sekä useammalle muullekin vuokratyöfirmalle. Täytyy sanoa, että ehdottomasti parhaiten homma hoitui Enjoyllä. Liksa oli kohdallaan (ainahan se voisi olla enemmänkin) verrattuna alan yleiseen palkkatasoon ja töitä sai tehdä minkä ehti. Pelkästään hyviä kokemuksia kyseisestä firmasta!

    • epäilevä

      miksi ns.hyvät tarjoilijat,kokit,ym yleensä ovat kirjoilla jossain extra firmalla???eikös sellaiset "hyvät"(niinkun niitä nämä välittäjät kehuvat tilaajille)pitäisi olla omalla tai sit vieraalla paikkakunnalla kiinteesti hyvällä liksalla töissä???!!!miksi mm. monet jo iäkkäämmätkin baari-tyypit ja kokit muka haluu kiertää paikasta toiseen jopa erossa perheestään?jotain outoahan siinä on!!!ja kokemuksesta voin sanoa että useasti varsinkin jälkeenpäin on tullut ilmi mitä kummallisempia asioita monista työntekijöistä!?toki monia moitteettomiakin olen tavannut!

      • Keittojen keittäjä

        Ookkona miettiny että kaikki vaan ei välttämättä jaksa kattella samaa tiskiä/köksää/lärviä vuodesta toiseen??Ja siihen loistava vaihtoehto on Enjoyn pojat ,ne tietää jo hyvissä ajoin keneen tyyppiin ne ottaa yhteyttä ja kysyy ennen sesongin loppua että mihis sä nyt haluisit lähteä duuniin,jos et tiä niillä on varmasti ehotus....Tähän lankaan on tullut monesti viiden vuoden aikana lähettyä,vaikka kaikki paikat ei ookkaan sit ollu sellasia missä ois ees sitä muutamaa kuukautta,mutta sekin homma hoituu sillä että soittoa pojille ni oot vaihtanu maisemaa ennen ku huomaatkaan!!Mutta tosi asia on että täytyy olla hyvä siinä mitä tekee et hommat luonaa ja palkkaa tulee!!Mutta Enjoy on paras!!


      • nappiska
        Keittojen keittäjä kirjoitti:

        Ookkona miettiny että kaikki vaan ei välttämättä jaksa kattella samaa tiskiä/köksää/lärviä vuodesta toiseen??Ja siihen loistava vaihtoehto on Enjoyn pojat ,ne tietää jo hyvissä ajoin keneen tyyppiin ne ottaa yhteyttä ja kysyy ennen sesongin loppua että mihis sä nyt haluisit lähteä duuniin,jos et tiä niillä on varmasti ehotus....Tähän lankaan on tullut monesti viiden vuoden aikana lähettyä,vaikka kaikki paikat ei ookkaan sit ollu sellasia missä ois ees sitä muutamaa kuukautta,mutta sekin homma hoituu sillä että soittoa pojille ni oot vaihtanu maisemaa ennen ku huomaatkaan!!Mutta tosi asia on että täytyy olla hyvä siinä mitä tekee et hommat luonaa ja palkkaa tulee!!Mutta Enjoy on paras!!

        reilut kaksi vuotta enjoylle työtä tehneenä voin todeta etten vaihtaisi toiseen. Ideanikkarina pääsen toteuttamaan itseäni ja näkemään vaihtelevia työpaikkoja kun siltä tuntuu :) mikä muu firma on yhtä verkostoitunut ja halukas hoitamaan väliaikaisen työvoiman työssäviihtymistä ja suhteita yhtä hyvin? Oman kokemukseni mukaan muissa henksufirmoissa olet vain tyyyppi muiden joukossa, enjoylla pääset toteuttamaan omaa persoonaasi ja sloganin mukaan vaikuttamaan omaan palkkapussiin osaamisen ja oppimishalun kautta! :) alan luonteeseen kuuluu vaihtelevat tilanteet ja se että aina ei pääse eniten haluamaansa vuoroon ja tilaan, mutta saamalla suunsa auki omalle alue edustajalle asioihin voi vaikuttaa :) tsemppi pikkujoulukauteen tytöt ja pojat!


      • Nojoooo,o
        nappiska kirjoitti:

        reilut kaksi vuotta enjoylle työtä tehneenä voin todeta etten vaihtaisi toiseen. Ideanikkarina pääsen toteuttamaan itseäni ja näkemään vaihtelevia työpaikkoja kun siltä tuntuu :) mikä muu firma on yhtä verkostoitunut ja halukas hoitamaan väliaikaisen työvoiman työssäviihtymistä ja suhteita yhtä hyvin? Oman kokemukseni mukaan muissa henksufirmoissa olet vain tyyyppi muiden joukossa, enjoylla pääset toteuttamaan omaa persoonaasi ja sloganin mukaan vaikuttamaan omaan palkkapussiin osaamisen ja oppimishalun kautta! :) alan luonteeseen kuuluu vaihtelevat tilanteet ja se että aina ei pääse eniten haluamaansa vuoroon ja tilaan, mutta saamalla suunsa auki omalle alue edustajalle asioihin voi vaikuttaa :) tsemppi pikkujoulukauteen tytöt ja pojat!

        Ja tässä kohtaa repesin aivan tosissani! Hoh hoh hoo, mitä kusetusta tämäkin!! ;D ;D ;D

        "Ideanikkarina pääsen toteuttamaan itseäni ja näkemään vaihtelevia työpaikkoja kun siltä tuntuu :) mikä muu firma on yhtä verkostoitunut ja halukas hoitamaan väliaikaisen työvoiman työssäviihtymistä ja suhteita yhtä hyvin? Oman kokemukseni mukaan muissa henksufirmoissa olet vain tyyyppi muiden joukossa, enjoylla pääset toteuttamaan omaa persoonaasi ja sloganin mukaan vaikuttamaan omaan palkkapussiin osaamisen ja oppimishalun kautta! :)"

        Sattumoisin en usko sanaakaan sepostuksestasi. :D :D
        *Tukehtuu nauruun*


      • Alan-vaihto

        Olen samaa mieltä kanssasi.


    • Nou way!

      Enjoy ei poikkea millään tavalla muista välitysfirmoista vaan on aivan samaa paskaa koko lafka, kuin suurin osa vastaavista firmoista.
      Enjoylla palkkani olivat AINA laskettu väärin, ihan jokaisessa palkkanauhassa oli korjattavaa. Pahimmillaan kyse oli useista sadoista euroista.
      Minunkaan työvuoroni eivät olleet todellakaan sitä mitä luvattiin, joten turha väittää muuta. Enjoylla työskennellessä oli koko ajan tunne että sitä on nimenomaan extra jolla ei ole mitään oikeuksia missään asiassa.

      EN VOI SUOSITTELLA.

    • Lähdetään siitä että

      Olen itse ollut vuokratyössä ja tunnen monta samanlaista. Kokemuksen perusteella pitää sanoa, että koko vuokratyömarkkinat ovat ihan **********, joka pitäisi ehdottomasti lailla kieltää.

      1. Vuokrayritykset myyvät toisen ihmisen työpanosta ja osaamista ja vetävät vain rahat välistä. Mitä tämä on = ihmisen, yksilön asettamista periaatteessa orjaksi, orjan asemaan. Eikö orjuus ole kielletty jo ajat sitten.

      2. Vuokratyössä maksetaan saatanan huonoa palkkaa,koska vuokratyöfirmankin pitää rikastua ja vetää välistä. Täten vuokratyöfirmat ovat polkeneet monen alan palkat = palkan, jonka työntekijä saa käteen. Tämä ******** eniten.

      3. Vuokratyössä et voi mitenkään vaikuttaa työhösi tai työolosuhteisiin. Jos sanot tai haluat jotain, käsketään vaihtaa alaa tai annetaan sivistyneesti kenkää = työt loppuu.

      4. Jatkuva epävarmuus = onko huomena töitä vai ei? Et voi suunnitella elämääsi ollenkaan, et asunnon ostoa, muita hankintoja, lomia, jne. Elät koko ajan kuin kuilun partaalla, joka aiheuttaa jatkuvaa stressiä.

      5. Ammattiyhdistysliikeet eivät paljon pysty tällä alueella toimimaan tai vaikuttamaan asioihin. On myös tästä kokemusta, jos haluaisi parantaa jotain asiaa esim, tulee vain kenkää. Järjestäytyminen on punainen vaate tällä alueella

      6. Jo pelkästään normaalien sairaslomien takia voi saada kenkää.

      7. Työeläke- ja loma-asioissakin on kuuleman mukaan muutamalla kaverillani ollut epäselvyyksiä.

      8. Voit joutua vaihtamaan työpaikkaa koska tahansa kesken luvatun ajan tai se loppuu vain yks kaks.

      9. Työajat ja -vuorot eivät pidä monasti paikkaansa, vaikka niistä on sovittu.

      10. Epäselvyyksien kohdalla vuokratyöfirma ja itse työpaikka syyttelevät vain toisiaan työntekijälle ja mitään ei tapahdu.

      Tätä vikalistaa voisi jatkaa vieläkin, mutta en viitsi. Kysyn vain, miten em. kaltainen toiminta, työmarkkinat, asiat, jne. ovat mahdollisia nykypäivän Suomessa, ilman, että kukaan viranomainen ei tutki tai puutu siihen.

      Tuntuu kuin suomalaiset yritykset ja nämä vuokrafirmat olisivat liittoutuneet, jotta työtekijät voidaan laittaa polvilleen, orjuuttaa ja sitten vielä se, että kellään ei ole vastuuta mistään, paitsi sillä työntekijällä siellä työpaikalla.

      Saamieni kokemusten perusteella minua ainakin ******** niin rajusti, että ennemmin olen vaikka työtön kuin menen joksikin perkeleen orjaksi ko. riistäjäyrityksiin.

      • Anonyymi

        hyvin sanottu


    • Agentti

      Itellä ei ole ainakaan ollut mitään valittamista siitä miten Enjoylla hoidetaan asioita...

      Totta kai asiat ei aina mene niin kuin elokuvissa...

      Mutta suurin osa on ihan itsestä kiinni miten haluaa asioita hoitaa.
      Jos ei tee asian eteen mitään että on vain työntekijä X toimipisteessä Y niin ei paljon pomot voi asialle mitään... Pitää mennä ite käymään kahvilla toimistolla.
      Itelläni on kaikkien alueiden edustajien numerot ja monille voin soittaa vaikka sunnuntai iltana jos on asiaa...

      Sairaslomista olen aina saanut asian mukaisen korvauksen jos on ollut vuoroja sovittuna saikun ajalle...

      Jos ekan vuoron jälkeen on tuntunut siltä että ei ole tämä ravintola mun paikka ei ole tarvinnut mennä sinne enää ja asia on aina ymmärretty...

      Näiden vuosien aikana jota olen tehnyt on aina ollut töitä vaikka olisikin niin että asiakasyritys jonka kanssa on asioista sovittu ei olekaan pystynyt tarjoamaan kaikkea lupaamaansa niin on järjestynyt töitä muualta...

      Niille jotka ihmettelee miten hyvät ammattilaiset kiertää paikasta toiseen on niiden ihmisten ihan oma valinta... Monia huippu duunareita on "ostettu" Enjoylta asiakkaan omille kirjoille. Ja moni ravintola jopa vuokraa päällikköjä ja tavan duunareita kuukausipalkalle Enjoyn kautta...

      Palkka maksussa on ollut muutamia virheitä mutta se on ymmärettävää kun palkanlaskiatkin on kuitenkin ihmisiä ja ihmiset tekee virheitä ja aina kaikki on saatu korjattua kun on vaan soittanut toimistontytöille...

      Monesti törmää siihen "Taas uus extra! Ei se varmaan mitään osaa!"
      Jos on oikeasti rautainen ammattilainen niin sillion ei mene sinne omaan pieneen kuoreensa piiloon ja manailemaan hiljaa vaan näyttää sen oman ammattitaitonsa josta voi olla ylpeä ja muuttaa muidein ihmisten ennakkoluuloja!

      Ja sille joka seuraavaksi sanoo että olen isoja pomoja mielistelevä pikku pomo tai iso pomo joka haluaa nostaa firman mainetta, niin ei en ole kumpaakaan...
      Olen tavallinen tuntipalkalla työskentelevä kyyppäri joka on ollut Enjoyn listoilla viitisen vuotta ja olen tehnyt töitä ympäri Suomea ja useissa kymmenissä ravintoloissa. Ja olen EnjOylaisena tyytyväisempi kuin missään "vakituisessa"
      työpaikassa...

    • että näin

      Kuka nyt haluaa mihinkään vakiduunariksi ku kaikki Suomen ravintolat on niin pahasti sisäsiittosia ja katkeria toisilleen ettei niissä viihdy... Itse olin vakkarina eräässä lafkassa, kunnes sain tarpeekseni siitä stanan kyräilystä ja ns. hiihdin synnytyskanaville. Nyt oikein tyytyväisenä työskentelen...olenpa muutaman "hätävuoron" tehnyt entisessä paikassanikin =).

      Suomea on kierretty ja homma skulaa... Olen tajunnut etten viihtynyt samojen seinien sisällä.

      Ymmärrän kyllä kaikkia juurtuneita ja itsestään epävarmoja ihmisiä, joiden paras ystävä on liitto tai työsuojelu. Ei teillä kannata päästää irti jos suinkin jostain paikasta tarjotaan 1100e kuussa. Jos ei ole sitä ammattitaitoa, jolla ratsastella niin sille ei voi mitään.

      Niin ja onhan se totta että kuukausipalkka, 35 vuoden ura samassa yrityksessä, kaksi lasta (tyttö ja poika), lemmikki, säästäminen ja kaikki muut vastaavat asiat ovat KAIKKIEN IHMISTEN HAAVE!!!!! Kuka nyt haluaisi tehdä toisin... Ihme porukkaa.

      =D.

      Nim.merk. Onnellisempi ihminen ja työntekijä

      • Pelkkää tappelua

        Hmmm, oletko koskaan ajatellut sitä ilpailua joka on vuokrafirmojen välillä. "Voi vittu toi on Staffilainen, siellä on ihan pelleä porukkaan ja toi on Enjoylta, hitto siellä porukka on ihan pelleä kanssa.." Samaa skeidaa joka tuutista rafla-alalla. :D Ei se vuokrafirman kautta työskentely tän alan luonnetta muuta millään tavalla. Kaikki firmat ne toisiaan selkään puukottaa ja tappelee keskenään. :D


    • lupauksia

      päällikkönä olen kuullut liiankin usein puhelimen toisesta päästä:että nyt sain teille juuri sopivan ihmisen töihin,..on ollut siellä ja täällä päällikkönä ja tehny sitä ja tätä!mutta useasti tämä(entinen?)päällikkö ja se tosi amma ihminen on ollut jotain aivan muuta!!!ei osata mm.yleisimpiä drinkkejä tehdä tai keittiössä karjalanpaistit jää sitkeäksi ku purukumi...!ja tullaan töihin miten sattuu(myöhästellään),ja sellanen viimeinen silaus työstä puuttuu...(ei siivota jälkiä ym..)koska olenhan"vaan"extra!

    • Ravintolapäällikkö

      Enjoyn kautta ei meidän firmaamme ole kyllä tullut yhtään sen rautaisempia ammattilaisia kuin parin muunkaan käyttämämme vuokrafirman kautta. Extrat on extroja jotka ovat siksi extroja koska eivät halua ottaa mitään vastuuta työpaikastaan.

      • vvjwptrn

        Hei, tarjoos mulle duunia. Ja anna sitä vastuuta. tänks.


    • 9,45

      Jaa että 13,50 timmi kokille? Täytyykin tarkistuttaa liksa nimittäoin saan Enjoylla tällä hetkellä 9,45 tunti. :(

      Taitaa Enjoyn pikkupomot täällä kirjotella ylistysviestejä todellakin. :D

      • Heheeeheheheee

        Ja vähän isommatkin pomot. ;D


      • mahtaakohan olla?

        9,45? Tarkistappa todellakin työnantajalta! Jos olet ollut kokkina etkä tiskarina tai harkkarina niin ei voi olla noin vähän kun se on alle taulukkopalkkojen...


      • Välikommenttina.
        Heheeeheheheee kirjoitti:

        Ja vähän isommatkin pomot. ;D

        Sen tiedän että Enjoylla pomot tosiaan ovat hyvin aktiivisia kirjoittelijoita netissä joten en ihmettelisi vaikka he täällä olisivatkin kommentoineet.. :) ;D
        Vähän erikoista tietty mut sen firman tyyli on se.


    • 9,45/h.

      Tarkistettu on ja on kuulemma ihan normipalkka. :(

    • Npäri

      mietitäänpäs tähän väliin mitä missäkin kokin toimenkuvaan tai yhtä hyvin tarjoilijan toimenkuvaan saattaa kuulua.. väännetäänkö mättöä, einestä vai vaikka fine diningia.. palkka pitää osata vaatia tehtävän vastuullisuuden ja oman erikoisosaamisen yhteenlaskulla.. laittakaas toimenkuvanne näkyville niin saadaan keskusteluun jotain vertailupohjaa :)

      ja hienoa tämä työntekijäkulttuuri joka kuvittelee korjaavansa kokemansa vääryydet suomi24 keskustelupalstalla eikä ottamalla yhteyttä omaan työpaikkaansa keskustellakseen, kasvakaa nyt jo..

      • Anonyymi

        hyvin sanottu


    • Pää umpeen pomo

      Jos ottaa yhteyttä vuokrafirmaan ja alkaa haluamaan keskustella "asioista niiden oikeilla nimillä", se on kuule kengänpohjan kuva takapuolessa todella nopeasti.

      Että siksi ne käydään tätä asiaa lävitsee TÄäLLÄ NETISSÄ ANONYYMEINÄ. :)

      Joten välitysfirmojen pomot te pidätte turpanne kiinni tällä kertaa kun duunarit puhuvat.

      Tietenkin välitysfirmojen touhuista pitää pystyä puhumaan julkisesti sen verran kovaa kusetusta heidän toimintansa on!

    • Pystyyn haukuttu

      Haukkuminen osa työhaastattelua?
      Minäkin olen haastattelutilanteessa päättynyt tässä vuokrafirmassa hyökkäyksen kohteeksi ja haukuttavaksi. Syynä ollut se, että olen painostuksen jälkeen kertonut totuudenmukaisesti, miksi pitkä työsuhde on loppunut.

      Onkohan tällainen pystyyn haukkuminen kuinka tyypillistä?

      En kyllä enää vuokrafirmojen kautta töitä haekaan ja olen sitä mieltä kuin aikaisempi kirjoittaja, että ne pitäisi kieltää kokonaan.

    • JP PÄIVÄT=RAHAA <3

      Ei Enjoy eikä mikään muukaan välitysfirma maksa esim. JP päiviä. Vuodessa jo niistä tulee iso summa rahaa, satoja euroja.. Miettikääpä sitä ennen kuin kehutte niitä paskoja välitysfirmojanne joiden takia vakkaripaikkoja ei ole tarjolla. :/ :/ :/

    • ne

      vakkaripaikkoja ei ole tarjolla siksi että yritysmaailma on useilla aloilla ajautunut siihen että kysyntä ei ole tasaista ja väkeä saatetaan yhtäkkiä sykäyksissä tarvita enemmän. tilapäistyövoimaa ottamalla ei myöskään tarvitse maksaa lomia ja sairasteluja vaan vuokrafirma kattaa ne omasta pussistaan ja ottaa vuokraajayritykseltä välityspalkkion per tunti tai kertoimella paikasta, paikallisesta sopimisesta ja tehtävistä riippuen.

      "pystyyn haukuttu", mielestäni on luonnollista että kysytään miksi on kiinnostunut vaihtamaan paikkaa ylipäätänsä, miksi huijata tai pimittää haastattelussa, kuvittelisin että alalla kuin alalla ja paikasta ja työnantajasta tälläinen toiminta nostattaa kysymyksiä...?

      "pää umpeen pomo"; sitä saa mitä tilaa, jos et keskustele asioista ihmisten kanssa jotka uraasi ja työpaikkaasi voivat todellisuudessa virtuaaliverkoston ulkopuolella vaikuttaa, kaivat itse omaa kuoppaasi. Jos on ongelmia, nosta kissa pöydälle, mene toimistolle ja keskustele.

    • Älä jauha paskaa

      Siinä ylempänä taas firman Enjoyn tai jonkun muun väitysfirman pikkupomo siellä koittaa vieritellä työntekijöiden niskoille syitä siitä ettei välitysfirmat maksele esim. juuri noita JP-päiviä joista todellakin kertyy ISO summa vuodessa selvää rahaa työntekijälle. :D :D :/ :/

      Jos työhaastattelussa haukutaan pystyyn, oli työnantaja mikä tahansa firma, kyllä työnantajan on silloin itse katsottava itseään sieltä peilistä eikä syyteltävä työnhakijoita tilanteesta.

      Totuus on se, että vuokrafirmat vievät vakkarityömahdollisuudet pois monelta työntekijältä ja se, että saa lomarahat joka tilissä tuntuu hetkellisesti että palkkaa tulee enemmän, mutta todellisuudessa kun vuokrafirma jättää vuoden JP:t ja ylityökorvaukset maksamatta, summat kertovat missä mennään.

      Ei välitysfirman palkat ole todellisuudessa yhtään suuremmat kuin vakkaripaikkojenkaan. Raha vaan maksetaan sillä tavalla työntekijälle, että hän hetkellisesti luulee saavansa enemmän rahaa, mutta ei kuitenkaan saa.

      Olkaa myös tarkkoja sairauslomakorvausten kanssa. Ne tulee saada jokaiselta sovitulta vuorolta ja vakkaripaikassahan sairauslomakorvauksen saa siltä AJALTA kun on ollut sairaana. Siinäkin on suuri ero.

    • Halooooooooooooooooo

      Up, ai on sensuuri taas käynyt tässä kin keskustelussa kun pikkupomojen kehuskelut on tallella mutta suurin osa työntekijöiden kirjoituksista poistettu. Huh huh

    • tyytyväinen

      Älä jauha pskaa nimimerkillä esiintyvä jauhaa itse pskaa, kuten kyllä moni muukin täällä... Ei kannata haukkua firmoja, joille ei ole itse tehnyt töitä. Jos joku vuokrafirma on sua joskus kusettanut ei se tarkoita että kaikki on samanlaisia.

      Minulla on sekä vakituinen työ että teen vuokrafirmalle ja ainakin minä olen saanut vuokratöissä rahani JP-päivistä ihan oikein ja lomarahat olen saanut noin kerran vuodessa kun olen ilmoittanut että nyt pidän lomaa.

      Sairaslomat on maksettu joka paikassa ihan samalla tavalla. Mitä tarkoitit että vakituisessa paikassa korvauksen saa AJALTA jonka on sairaana? Jos sattuu sairastamaan vapaapäivinä niin ei siltä ajalta todellakaan mitään korvausta saa vaan ainoastaan sovituista työpäivistä.

      Mitä ylitöihin tulee niin en ole vakituisissakaan työpaikoissa saanut koskaan ylityökorvauksia, vaikka ihan yhtä pitkää päivää välillä tehnyt. Itse olen halunnut tehdä mieluummin pitkiä päiviä normaali tuntipalkalla, kuin että tekisin lyhyitä vuoroja ja lisäkseni palkattaisiin toinen työntekijä, koska en halua tehdä pitkiä päiviä ilman ylityökorvauksia...

    • TES ja PAM!

      Kuule sinä "tyytyväinen" äläpä puserra sitä paskaa yli äyräiden. TES koskee myös välitysfirmoja JA ENJOYTA. Ylityöt ja JP-päivät tulee maksaa työntekijälle! Näin sanoo PAM jos et sattunut tietämään. ;)

      • rockchef

        enjoy hoitaa sun liksat,kun sä hoidat sun duunis


    • keittäjä810

      Mitä vielä tulee kokin liksoihin, niin joku 12 lienee keskiarvo. Kokeneemmat jätkät saa helposti 15, ellei 16 per tunti

    • Meiggis

      Hiphei!

      Itse ainakin tykkään työskennellä Enjoyn kautta, ja nimenomaan sesonkihommissa, ei jaksa olla samalla paikkakunnalla koko vuotta, ja reissaaminen on hauskaa. Porukka on ammattitaitoista, ja itse voin ainakin suositella lämpimästi kaikille, joilla on asenne kohdallaan, eikä jatkuvasti sitä mielipahaa jostain. Tällä hetkellä saan parempaa liksaakin, kun vakkarihommista, joita olen aiemmin tehnyt.

    • Neiti.77

      Tänään kävin haastattelussa kylläpäs oli kokemus...=)))

      • Mitästäänyo

        Hauska kokemus?


      • Neiti.77
        Mitästäänyo kirjoitti:

        Hauska kokemus?

        Ei..... ..=( mutt elämä on....


    • Heimitästäänysitnääson

      Tää on näitä pikkufirmoja, joilla on aivan liian suuret luulot itsestään, ainakin turvapuolen "esimiehet" keskittyvät elvistelyyn ja dokaamiseen, ei herätä luottamusta. Työhaastattelut jo ihan pelleilyä ja nettisivusto; "Vuoroin vieraissa" jo sloganina pelkkä vitsi, kehottaa pettämiseen, vissiin asiakkaitten - ja työntekijöitten.

    • mielummijonnekkimuualle

      Paska lafka en suosittele. Jos haluan töitä menen jonnekkin muualle.

    • l2gh32g3g

      Ota niiltä rahat ja juokse! :D

    • Kesänröis

      Tampereen enjoy tiimistä on pelkkiä hyviä kokemuksia, jengi toimistolla on todella mukavaa ja työhaastattelu sujui hienosti, tuntien ylöskirjaaminen oli helppoa ja palkkase tuli aina prikuulleen oikein. Yhteyden enjoyn konsultteihin sai todella helposti whatsappia käyttämällä taikka soittamalla. Minulle tämä oli loistava vuokrafirma

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      34
      1461
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1301
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1235
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      6
      1224
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1208
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      2
      1208
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1194
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1170
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1150
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe