Palstalaisen elämä tänään

Life profiler

Kun tulitte aikoinaan palstalle niin miettikää minkälainen olitte, mitä tunsitte, mitä arvoja/ajatuksia teillä oli?

Nyt kun olette olleet täällä kuukausia/vuosia/päiviä, miten olette muuttuneet ihmisinä ja entä ajatuksenne?

Onko palsta vienyt teitä eteenpäin vai taaksepäin?

51

156

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs kypsynyt

      On ollut mielenkiintoista peilata ajatuksiani palstan hörhöjen ajatuksiin ja selvittänyt siinä rytäkässä itselleni, miten hyviä ajatuksia minulla onkoon.

    • Eräänä päivänä tänne eksyi hymyilevä ja mukava, sinisilmäinen ja aina ystävällinen maalaispoika. Viattomana metsän laidassa kasvanut nuorukainen.

      Nykyään hän on kyyninen, henkisesti ruma paskiainen, joka kiroaa ja hakkaa näppistään dataraivon vallassa sylki suusta pärskien...

      Mutta ei puhuta enempää Älyn haamusta.

      Ei tämä minua ole juurikaan muuttanut.

      • ..........

        Älyn Haamu on aina ollut sosiaalinen paaria.


      • ..........

        Olet siis aina ollut epätoivoinen ja ilkeä ihminen?


      • .......... kirjoitti:

        Olet siis aina ollut epätoivoinen ja ilkeä ihminen?

        Voi kyllä. Olen aina nauttinut siitä, kun pääsen potkaisemaan tuon kusipään kaltaista paskaa päähän. Tässä luonnollisesti tarkoitetaan vain psyykkistä "potkimista".


    • -----

      Eipä ole palsta vaikuttanut oikeaan elämään mitenkään. Tai no, kiitos teidän teinifani-väkivaltafantasioitsijoiden, ikisinkkunörttimiehet ovat silmissäni entistä vastenmielisempiä luusereita joiden kanssa en halua olla missään tekemisissä.

      • Ikisinkkunörttimies

        Se on hyvä.


    • totuuden torvi

      Aikoinaan tultu tänne tunteita purkamaan jolloin puuttui oikea ihminen elämästä vaikka naimisissa olinkin. Yhteistä aikaa ehkä kaipasin tuolloin mutta tuntui kuin olisin väärän ihmisen kanssa.

      Arvot suht koht samat paitsi ehkä tänään vielä kehittyneemmät, pelkistyneemmät, yksinkertaisemmat?

      Vuosien jälkeen avioeron kokeneena tunnen kehittyneeni ihmisenä. Kuitenkin tunnen yksinäisyyttä enemmän kuin aikaisemmin.

      Palsta on vienyt eteenpäin tunteissa mutta elämän kumppani puuttuu.

    • päivähiiri

      Olen oppinut pöksyjen voiman.

      • Hallinnan

        tunne vamaan joskus mukavaakin: kuin kusiaispesään sohaisee niin oitis kuhina käy......


    • mietitääs

      Alussa (parisen vuotta sitten) trollasin paremmin, nyt olen tehnyt sitä niin paljon, etten enää erota huonoa trollia hyvästä.

      • pinnistellääs

        Myös hyvää ja huonoa huumoria on vaikeampi erottaa toisistaan.


      • Prööt prööt
        pinnistellääs kirjoitti:

        Myös hyvää ja huonoa huumoria on vaikeampi erottaa toisistaan.

        Huono huumori on hyvää huumoria.


      • huumori vähentynyt
        Prööt prööt kirjoitti:

        Huono huumori on hyvää huumoria.

        Huumori on myös usein vain "huumoria" joka on tarua.


      • Graalin ritari
        huumori vähentynyt kirjoitti:

        Huumori on myös usein vain "huumoria" joka on tarua.

        Tosi on tarua ihmeellisempää.


    • tee.Aaa.Tee.Ämm

      Kun tulin palstalle vuonna 2007 ei rumalla naisella tehnyt yhtään mitään. Mikään ei ole saanut minua muuttamaan käsitystäni.

    • En koe tämän muuttavan tai muutaneen mitään minussa. Ehkä tulee ajateltua aktiivisemmin asioita, joita ei muuten miettis.

      Aikaa toki vie monesta muusta asiasta, mutta onneksi voin itse vielä päättää miten aikani käytän. Sen verran olen oivaltanut, että miten erilaisia me ihmiset monissa asioissa loppujen lopuksi ollaan. Ja miten hyvin omat asiat tavallaan on kaikessa huonoudessaankin. Niistä raskaista kokemuksista on kuitenkin päässyt yli ja jatkamaan elämää.

      Kun toiset jää suohon kiinni rimpuilemaan. En halua olla ilkeä tms. vaan oikeasti miten hankalaa ja raskasta jollekin voi joku itsestä helpolle tuntuva juttu olla. Vaikka sen saman asian kanssa olis joskus paininutkin. Sivusta katsottuna tekis mieli nostaa ylös ja työntää persuksista eteenpäin, mutta on aika voimaton täällä ruudun takana ja muutenkin. Jokaisen kun pitää itse oivaltaa jatkaa eteenpäin.

      • estetiikka ennen m

        Oikeassa olet. Ketään ei voi väkisin mihinkään työntää vaan jokaisen pitää tehdä se itse.
        Tietää mitä pitää tehdä mutta ei saa aikaseksi tai kykene. Kuitenkin jälkeenpäin moni ajattelee että olipa hyvä kun sitä ja tätä sain aikaiseksi.
        Jokainen painii itse pelkojen ja estojensa kanssa.


      • estetiikka ennen m kirjoitti:

        Oikeassa olet. Ketään ei voi väkisin mihinkään työntää vaan jokaisen pitää tehdä se itse.
        Tietää mitä pitää tehdä mutta ei saa aikaseksi tai kykene. Kuitenkin jälkeenpäin moni ajattelee että olipa hyvä kun sitä ja tätä sain aikaiseksi.
        Jokainen painii itse pelkojen ja estojensa kanssa.

        Yym niinpä se menee. Joskus sitä koittaa kannustaa ja kompata, että elä nyt nää asiaa noin mustana. Vaihtoehtoja on olemassa, usko mua. Joskus vaan päättää olla hiljaa, koska sekin tuntuu loukkaavan jos sanoo jotain. Joskus taas ei jaksa ajatella miten paljon loukkaa, ärsyttää vaan se toisen jämähtäminen ja jäätyminen. Ja rääkäsee ajatuksensa julki ehkä vähän töksöstikin. Vaikka ei sekään mitään auta. :-)

        Niin, mitäpä tähän muutakaan enää sanoa osais.


    • palstahiiri

      Hyvä aloitus -kerrankin.

      Tulin palstalle alle vuosi sitten. Pitkää asuin täällä. Viime kuukausina olen ollut täällä harvoin.

      Tältä palstalta olen oppinut sen, että on todellakin olemassa miehiä, jotka asettavat naiset miesten vastakohdaksi ja mies on heille se hyvä ja nainen se paha -kaikessa. Naisiin kohdistuvan kielteisyyden ja luokittelun lisäksi ko. miehet ovat ylipäätään katkeria kaikelle kaikesta. Marisijoita.

      Hyvää tässä palstassa on ollut se, että olen tutustunut muutamaan hyvään ja mukavaan ihmiseen. Lisäksi olen päässyt näin virtuaalisesti toteuttamaan pöksyvoimaani, kuten feikkipäivähiiri tuossa yllä jotain kommentoi.

      • Nuuh-pöksyt

        Tahtoisin nuuhkia pieruja essihiiren pöksyistä.


    • josefiina-93-

      Ennen tänne tuloa en tiennyt että neitsyyttä ihannoidaan. Meidän nuorten keskuudessa kun on melkein noloa olla kokematon. En tiennyt sitäkään että myös yli 25 vuotiaat miehet katselevat meidän teinien perään.

      • tee.Aaa.Tee.Ämm

        Sähän olet jo vanha, 18 vuotta. Paljon nuoremmat teinit kiinnostavat.


      • Kannattaja

        Ei kannata paljon yleistää yhden tai kahden henkilön kirjoituksista.


    • Mies1985

      No kun tulin niin olin vielä vähän hiomaton ja täydempänä katkeruutta ja patoutumia.

      Sitten koitti sellainen kausi jolloin rupesin olemaan mukava ja enemmän palstanaisten suosiossa juttujeni takia.

      Kai sitä nykyään ollaan jossain siellä välillä. Tulee provosoitua enemmän ja ote on jotenkin miehistynyt ja karskistunut taas hempeämmän periodin jälkeen.

      Tiede elää.

      • mies yli laidan

        Suosiosta en tiedä mutta huumorin olet näemmä löytänyt. Tai kadottanut jotain.


      • 11+3

        "Tiede elää"

        ... jossain kaukana täältä


      • palstahiiri

        "Tiede elää."

        Hauska! Päivän paras.


      • ...........

        Käytätkö jotain aineita? Haluaisin tietää, että itse osaisin välttää.


    • ....................

      Kyllä kaikki lukemamme ja ajattelemamme vaikuttaa ihmiseen. Kenenkään on turha väittää muuta.

      Tämä palsta on muuttanut minua ehdottomasti negatiiviseen suuntaan. Aloitin palstalla hyvin avoimin mielin ja aika kauan jaksoin keskustella kärsivällisesti, mielestäni reilusti ja provosoitumatta. Olen huomannut, että nykyään asenteeni nettikeskusteluja kohtaan on paljon välinpitämättömämpi ja kyynisempi. Vihamielisiin teksteihin vastaan äkkipikaisesti virnuillen enkä osaa ottaa enää mitään vakavasti, vaan trollailen huvikseni. En tykkää näistä pimeistä puolista, jotka palsta tuo minusta esille.

      Onneksi se ei tunnu vaikuttavan juurikaan elämään netin ulkopuolella, mutta huomaan kyllä olevani äksymmällä ja hermostuneemmalla tuulella, kun olen lukenut palstaa.

      • huokausten haikailua

        Yllä olevaan voisi lisätä asian josta käy ilmi että monikaan ihminen ei ole täällä tosissaan etsimässä ystävää tai seuraa vaan läpisevät vain..
        Tosissaan ei kannata ottaa. Joillekin tämä todellinen maailma joillekin ei mitään tekemistä oman elämän kanssa.


    • Life profiler again

      Kiitos vastauksista.

      Sitten jatkokysymys. Miten palstanjutut vaikuttavat teidän elämäänne livenä?

      Ammettaneko jotain ajatuksia 1:1een palstalta vai jääkö nää jutut teidän mustiksi ajatuksiksi nettiin vaan?

    • On kyllä tullut muutosta, mut en tiiä onko se sitten eteenpäin vai taaksepäin? Joissain asioissa taaksepäin, tai sit ei... erittäin hankala arvioida itseään. Ehkä kuitenkin vois sanoa että on mennyt eteenpäin, ainakin tietyllä tavalla.

      • ehkä tai sit ei joo

        Olipa informatiivinen kommentti.


      • no niinpä oli
        ehkä tai sit ei joo kirjoitti:

        Olipa informatiivinen kommentti.

        Kuten itmieheltä yleensäkkin.


      • vicky pollard
        ehkä tai sit ei joo kirjoitti:

        Olipa informatiivinen kommentti.

        Yes but no but yes but...


      • ehkä tai sit ei joo kirjoitti:

        Olipa informatiivinen kommentti.

        Joo niin on... mut okei sanotaan sitten että on se mennyt eteenpäin aimo annoksen, tosin sen kummemmin en sitä kyllä erittele.


      • En sano mitään
        itmies kirjoitti:

        Joo niin on... mut okei sanotaan sitten että on se mennyt eteenpäin aimo annoksen, tosin sen kummemmin en sitä kyllä erittele.

        Vallitsevien asianhaarojen vallitessa on todettava tendenssinomainen tapahtumain kulku, että asioiden kehitys on alkanut kehittyä tavalla, joka edellyttää tässä tapahtuvaa noteeraamista ja tilanteen kommentointia yleisellä ja suuntaa-antavalla tasolla jättäen detaljien rooli vähäiseksi anonymiteetin sekä vakiintuneen tyylillisen ulosannin konventioista johtuen. Tapahtuneen muutoksen suunnasta ajan funktiona ei ole mahdollista tehdä tässä yhteydessä tarkempaa selvitystä, sillä muutoksessa muuttuvia muuttujia ei ole määritelty yksiselitteisen tarkasti ja havainnoijan osallistuminen tapahtumiin aiheuttaa jääviysongelman sekä sotkee tarkastelun luotettavuutta.

        Mikäli hypoteettisesti oletetaan muutoksen suunta positiiviseksi, voidaan nähdä kehityksen olevan myönteistä ja asioiden muuttuneen parempaan suuntaan. Perusteellisen deskription laatiminen per se edellä esitetystä edellyttäisi kuitenkin evolutiivista narratiivia, jollaisen konstruoitu ja konventionaalinen luonne ei tavoittaisi objektiivista todellisuutta, johon kriittisenä realistina tulee tähdätä tavoitteen näennäisestä mahdottomuudesta huolimatta.

        Itserefleksion ja jääviyden suhteen tarkempi erittely jätetään myöhemmäksi. Todetaan vain, että mikäli raportoinnin yhteydessä ei huomioida raportoijan omaa roolia ja persoonaa, se heikentää luotettavuutta, mutta samaan hengenvetoon on kiinnitettävä huomiota myös siihen tosiseikkaan, että myös itserefleksiomme on oman persoonamme kyllästämää ja täten epäluotettavaa. Näin ollen tarvitaan myös itserefleksion kriittistä reflektointia, ja vaikka edellisten tasojen ongelmat kumuloituvat myös metatasoa nostamalla, lähestytään luotettavuushorisonttia niin hyvin kuin olosuhteet huomioiden on mahdollista.


    • ATMaster

      Ajatukseni ja arvoni ovat pysyneet varsin samanlaisina kuin ennenkin ja jos ne on jotenkin muuttuneet, niin palstalla ei siihen muutokseen ole ollut mitään tekemistä millään tavalla.

    • merkitysrealisti

      En ennen ollut kuullutkaan mistään alemman tason miehistä, mutta nyt olen valaistunut, tiedän mitä niillä tarkoitetaan ja tiedän, että niitä todella on olemassa.

    • Murjosti oltema

      On mennyt usko ihmiseen.

    • tarvitsen apua

      Olen muutamien palstaselailujen jälkeen ruvennut miettimään, että kuinka monen lutkan pillussa jonkun kiinnostavan miehen muna on ollut. Huhhuh, pitäisi varmaan mennä terapiaan.

      • Sinkut-palstan uhrit

        Pitäiskö perustaa joku Sinkut-palstan kriisiryhmä? Nimi vois olla ATM:ien uhrit.


      • Kurpat kiusaa
        Sinkut-palstan uhrit kirjoitti:

        Pitäiskö perustaa joku Sinkut-palstan kriisiryhmä? Nimi vois olla ATM:ien uhrit.

        AT-miehethän niitä uhreja ovat.


      • apua...

        ATM:ien kohdalla ei tarvisi miettiä tuotakaan.


    • .........

      Tullessani palstalle kuvittelin, että naiset ovat pääsääntöisesti ihania, lämpimiä, kilttejä, auttavaisia ja hyviä ihmisiä, kuten monet tuntemani naiset ovat. Täällä olen oppinut, että suurin osa naisistä on kylmiä, laskelmoivia, tunteettomia ja omaa etuaan ajavia lutkia.

      • 10+20

        Keneltä tuon mahdoit oppia? Palstan naisilta vai palstan miehiltä?


      • ..........
        10+20 kirjoitti:

        Keneltä tuon mahdoit oppia? Palstan naisilta vai palstan miehiltä?

        Naisten kirjoittamia viestejä lukemalla. Näillä palstoilla pursuava miesviha ja katkeruus on jotain sellaista, mikä tuli minulle suurena yllätyksenä, koska itse olen verrattain tyytyväinen elämääni.


      • en ole törmännyt
        .......... kirjoitti:

        Naisten kirjoittamia viestejä lukemalla. Näillä palstoilla pursuava miesviha ja katkeruus on jotain sellaista, mikä tuli minulle suurena yllätyksenä, koska itse olen verrattain tyytyväinen elämääni.

        Voisitko antaa esimerkin yhdestä tällaisesta viestistä?


      • not so much
        en ole törmännyt kirjoitti:

        Voisitko antaa esimerkin yhdestä tällaisesta viestistä?

        Yllättävää ettei löytynyt.


    • En usko, että palsta on muuttanut minua. - Siis mikään näistä S24:n keskustelupalstoista. - Juuri tässä joku päivä mietin, että musiikista huomaan, missä mennään. - Kun tulin palstalle, kuuntelin musiikkia, jonka sanoissa oli tietynlainen sanoma. - Vähän aggressiivinen, ehkä, tai ainakin elämään pettynyt. - Nyt huomaan kääntyneeni huomattavasti kevyemmälle osastolle ja aiemmat suosikit alkavat olla jo taakse jäänyttä elämää.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi miehet kohtelevat mua huonosti

      Oon nyt tapaillut kolmea ihmistä. Ensimmäisen kanssa nähtiin kolme kertaa, ja meidän oli tarkoitus mennä leffaan tiettyn
      Sinkut
      162
      2610
    2. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      60
      1218
    3. Voisiko kaivattusi tehdä jotain mitä

      Et voisi antaa anteeksi
      Ikävä
      50
      906
    4. Ajattelen sinua

      aamuin, päivin, illoin. Toisinaan en yölläkään saa nukutuksi, kun pyörit mielessäni. Olemme molemmat aikuisia, etkä tiet
      Ikävä
      32
      801
    5. Pariisin olympialaisissa miesnyrkkeilijä löi naisnyrkkeilijän 46 sekunnissa keskeytyskuntoon

      Algerian kohunyrkkeilijä nousi kehään – vastustaja luovutti hetkessä ja murtui itkuun https://www.is.fi/urheilu/art-2000
      Maailman menoa
      85
      755
    6. Onko sulla mitään todisteita

      Että olisin ihastunut sinuun?
      Ikävä
      48
      745
    7. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      67
      742
    8. Olet mulle koko maailma

      Voisin vaikka luopua ihan kaikesta, jos sinut saisin.
      Ikävä
      39
      690
    9. Pim pom, Ovikello soi. :D

      Mitä tekisit jos kaivattusi ilmestyisi ovesi taakse?
      Ikävä
      57
      687
    10. Tänään (1.8) on maailman ylikulutuspäivä

      Vuonna 1970 maailman ylikulutuspäivä oli joulukuun 23. päivä. Vuosituhannen alussa vuonna 2000 se osui lokakuun 4. päivä
      Maailman menoa
      68
      686
    Aihe