Mistä saa tietää onko auto kolaroitu?

Anttu

Tuossa jokin aikaa sitten myin toyotan pois ja kun ostaja oli tarkistellut ennen kaupantekoa auton historiaa niin oli löytynyt tälläinen kolariraportti jostain. Eli siinä oli ilmoitettu että mihin oli osunut yms...sekä missä oli korjautettu...
Tuli vaan nyt mieleen kun olen itsekin ostamassa käytettyä että mistähän tälläisen tiedon saa selville...??? (en vain silloin itse huomannut kysyä ostajalta koska olin kuin puulla päähän lyöty kun kuulin asiasta)

6

6156

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rekisteriote

Ensinnäkin jos rekisteriotteessa näkyy auton ededellinen rek.tunnus niin voi epäillä että auton rutattu lunastuskuntoon. Toki vaihdetut EU kilvetkit voi pistää epäilemään kun kaikki eivät tajua tilata uusia kilpiä vanhoilla tunnuksilla. Sitten auton entinen rek.tunnus voi olla sama kuin nykyinen vaikka se on otteeseen merkattu, koska entiset numerot voi nykyään saada takaisin.

Sitten jos edellinen tunnut ei oikein suomalaiselta vaikuta niin kyse on tuontiautosta jonka taustat onkin sitten vaikeampi selvittää.

Kun on yleensä iso ostos kyseessä niin soita aken palvelunumeroon (maksaa joo mutta voi olla hintansa väärti) sieltä löytyy entiset omistajat ja todelliset kilometrit ja se että verot on kunnossa. Toki voi soitella entisiä omistajia läpi ja kysellä vaurion laajudesta jos todella törmäät 2 kilpiseen autoon. Ts jo vakuutusyhtiö on ollut jossain vaiheessa omistajana niin silloin se tod.näk. on lutattu. Jossain halvassa paskassa sillä nyt mitään väliä ole mutta kalliimmassa kylläkin, siis jätä ostamatta ellet sikahalvalla saa. www.ake.fi

• wjgierjgrpoeop

Mistä numerosta muka saa kilometrit kun autojahan voidaan katsastaa useillakin asemilla ja kaikki eivät taida ottaa kilometrilukemaa ylös?
        Viimeksi autoa ostaessani lähetin tekstiviestillä johonkin aken numeroon auton rekisteritunnuksen ja sain omistajan tiedot, viimeisen katsastuspäivämäärän jne. tietoja mutta ei kilometrejä. No, ostin auton merkkiliikkeestä takuuvaihdokkina joten en jaksanut selvitellä sen enempää, pidin merkkiliikkeen takuuvaihdokkia luotettavana ostoksena muutenkin ja hyvin mielelläni ostan seuraavankin käytetyn auton merkkiliikkeestä, mieluiten takuuvaihdokki.

• mmmh...

vois kuvitella, että noin tarkan tiedon voisi oikeastaan saada ainoastaan vakuutusyhtiöltä, meinaan kellä on ollu vakuutettuna, ni siellähän se on heitin arkistoissa se vahinkoilmoituskin.

Se vaan, että tarviiko suhdepeliä vakuutusyhtiöön päin, en nimittäin ainakaan muista, että mitään varsinaista julkista tietoa olisivat, tai että vakuutusyhtiöt olis ruvennu palveluna ko. tietoja myymään...

• julkista

Eivät ole joo julkista tietoa, kerran soittelin havittelemani auton aiempaan vakuutusyhtiöön ja Suomen Vahinkotarkastukseen ja kumpikaan ei suostunut kertomaan kyselemäni auton historiasta. Auto oli kuitenkin korjattu samassa merkkiliikkeessä kuin huollettukin ja he kertoivat auliisti mitä autoon oli tehty korjauksen yhteydessä. Ja edellinen omistaja kertoi millaisessa kolarissa auto oli ollut mukana.

• nak

vittuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!! mua lyötiin just puulla päähä mulle myytiin romu

• Anonyymi

ensin ottaa auton rek numero muistin ja sitten voitte soittaa kumux auto myynti, ja sano sille haluatko osta semmoinen auto, sitten se tarkistaa, kyllä saatte vastaukset heti, mulla on sitä on kokemus :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      231
      2563
    2. Ehkä vähän

Rakastunut sinuun
      Ikävä
      60
      1374
    3. Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas
      Kaste
      162
      1187
    4. Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana

Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta
      Kaste
      366
      1137
    5. Martina ja jalkapalloilija2

Seiska: Martina iski nuoren jalkapalloilijan vuosia sitten. Könysikö milf teinin kanssa?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      1088
    6. Et taida paljoa

treffeillä käydä? 😆 mieheltä Naiselle
      Ikävä
      99
      1085
    7. Sijaiskasteet kuolleitten puolesta

Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j
      Kaste
      373
      1059
    8. Nainen, nyt esitän muutaman skenaarion

Asumme yhdessä ja seurustelemme. 1. On ilta ja olet sohvalla makoilemassa ja räpläät kännykkääsi. Makuuhuoneesta kuulu
      Ikävä
      122
      1058
    9. Kristillinen kaste toimitetaan upottamalla veteen - pään valelukaste ei kelpaa

Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen puhdistautumiseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali verta
      Kaste
      153
      992
    10. Oikea kaste on syntisten kaste

Oikea kaste on syntisten kaste. Vain syntisiä tulee kastaa. Itsensä uskoviksi ja vanhurskaiksi julistaneita ei tule ka
      Kaste
      58
      985
    Aihe