Tuossa jokin aikaa sitten myin toyotan pois ja kun ostaja oli tarkistellut ennen kaupantekoa auton historiaa niin oli löytynyt tälläinen kolariraportti jostain. Eli siinä oli ilmoitettu että mihin oli osunut yms...sekä missä oli korjautettu...
Tuli vaan nyt mieleen kun olen itsekin ostamassa käytettyä että mistähän tälläisen tiedon saa selville...??? (en vain silloin itse huomannut kysyä ostajalta koska olin kuin puulla päähän lyöty kun kuulin asiasta)
Mistä saa tietää onko auto kolaroitu?
6
6134
Vastaukset
- Rekisteriote
Ensinnäkin jos rekisteriotteessa näkyy auton ededellinen rek.tunnus niin voi epäillä että auton rutattu lunastuskuntoon. Toki vaihdetut EU kilvetkit voi pistää epäilemään kun kaikki eivät tajua tilata uusia kilpiä vanhoilla tunnuksilla. Sitten auton entinen rek.tunnus voi olla sama kuin nykyinen vaikka se on otteeseen merkattu, koska entiset numerot voi nykyään saada takaisin.
Sitten jos edellinen tunnut ei oikein suomalaiselta vaikuta niin kyse on tuontiautosta jonka taustat onkin sitten vaikeampi selvittää.
Kun on yleensä iso ostos kyseessä niin soita aken palvelunumeroon (maksaa joo mutta voi olla hintansa väärti) sieltä löytyy entiset omistajat ja todelliset kilometrit ja se että verot on kunnossa. Toki voi soitella entisiä omistajia läpi ja kysellä vaurion laajudesta jos todella törmäät 2 kilpiseen autoon. Ts jo vakuutusyhtiö on ollut jossain vaiheessa omistajana niin silloin se tod.näk. on lutattu. Jossain halvassa paskassa sillä nyt mitään väliä ole mutta kalliimmassa kylläkin, siis jätä ostamatta ellet sikahalvalla saa. www.ake.fi- wjgierjgrpoeop
Mistä numerosta muka saa kilometrit kun autojahan voidaan katsastaa useillakin asemilla ja kaikki eivät taida ottaa kilometrilukemaa ylös?
Viimeksi autoa ostaessani lähetin tekstiviestillä johonkin aken numeroon auton rekisteritunnuksen ja sain omistajan tiedot, viimeisen katsastuspäivämäärän jne. tietoja mutta ei kilometrejä. No, ostin auton merkkiliikkeestä takuuvaihdokkina joten en jaksanut selvitellä sen enempää, pidin merkkiliikkeen takuuvaihdokkia luotettavana ostoksena muutenkin ja hyvin mielelläni ostan seuraavankin käytetyn auton merkkiliikkeestä, mieluiten takuuvaihdokki.
- mmmh...
vois kuvitella, että noin tarkan tiedon voisi oikeastaan saada ainoastaan vakuutusyhtiöltä, meinaan kellä on ollu vakuutettuna, ni siellähän se on heitin arkistoissa se vahinkoilmoituskin.
Se vaan, että tarviiko suhdepeliä vakuutusyhtiöön päin, en nimittäin ainakaan muista, että mitään varsinaista julkista tietoa olisivat, tai että vakuutusyhtiöt olis ruvennu palveluna ko. tietoja myymään...- julkista
Eivät ole joo julkista tietoa, kerran soittelin havittelemani auton aiempaan vakuutusyhtiöön ja Suomen Vahinkotarkastukseen ja kumpikaan ei suostunut kertomaan kyselemäni auton historiasta. Auto oli kuitenkin korjattu samassa merkkiliikkeessä kuin huollettukin ja he kertoivat auliisti mitä autoon oli tehty korjauksen yhteydessä. Ja edellinen omistaja kertoi millaisessa kolarissa auto oli ollut mukana.
- nak
vittuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!! mua lyötiin just puulla päähä mulle myytiin romu
- Anonyymi
ensin ottaa auton rek numero muistin ja sitten voitte soittaa kumux auto myynti, ja sano sille haluatko osta semmoinen auto, sitten se tarkistaa, kyllä saatte vastaukset heti, mulla on sitä on kokemus :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kansalla on oikeus tietää miksi persut pettävät
Koko kulunut hallituskausi on kysytty persuilta, minkä vuoksi he ovat pettäneet käytännössä jokaisen vaalilupauksen, ain917703Venäjän armeijan evp-upseeri: Armeija surkeassa tilassa, jonka läpäisee kaiken kattava
valehtelu. Venäläiset alkaneet pohtia julkisesti maan todellisia tappioita. Z-bloggari ja 3. luokan kapteeni (evp.) Mak1313083- 1591966
Kansalla on oikeus tietää mikä on SDP:n talousohjelma jolla maan talous
saadaan nousuun? Miksi puolue piilottelee sitä, vai eikö sitä ole? Tähän asti olemme vaan saaneet kuulla hallituksen ha751747Ammattiliitto 900 euroa/vuosi - Työttömyyskassa 72 euroa/vuosi
Ammattiliitosta eroamalla voi säästää jopa 800 euroa vuodessa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän maksat liitolle. Esim1311589Miten voit olla niin tyhmä
että et tajunnut että sua vedätettiin? Tietäisitpä miten hyvät naurut on saatu. Naiselle1781540- 1321212
- 80904
Kyriake=Kirkko
Kirkko, Kyriake Kirkko-sana tulee kreikankielen sanasta Kyriake=Herran omat, Kristuksen omaksi kastettujen suuri joukko50834- 53794