MIKÄ VITUN SUOMI-AUTO?

ykstympääntynyt

vittu että voi olla Suomalainen tuulipuku-kansa ahdasmielistä ja älyvapaata porukkaa. Joka vitun välissä näkyy ilmotuksissa ja autoa ostaessa sama kysymys, onko suomi-auto? mikä helvetin suomi-auto??? Lähes tulkoon kaikki autot on valmistettu jossain muussa maassa kuin Suomessa. Eli ne on aina tuotu tänne Suomeen jostain muusta maasta. SIIS EI OLE SUOMI-AUTOJA!!! Tämänkö kaikki juntit tajuais niin auto kauppaki ois helpompaa.

63

1086

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Suomi-autohan

      tarkoittaa autoa joka on jäykistetty suolasohjoissa, paukkupakkasissa, karmeissa lumituiskuissa ja räntäsateissa kestämään karun ilmastomme rasitukset. Siksi siitä kannattaa maksaa kunnon hinta. Ei eteläeuroopan pellet mitään todellisesta autoilusta ymmärrä.

    • onhan niitä

      Korvensuu oli eka Suomi-auto. Ja on niitä sen jälkeen ollut Volkkarin kuplasta Porscheen

    • ja kansa ostaa

      ei se ole kuin markkinointikikka jolla voi pyytää pari euroa enempi. Ja kansa ostaa

      Voihan sen muualta tuodun autonkin myydä Suomi autona jos sillä enempi rahaa saa.

      Tyhmä on se joka maksaa ei se joka pyytää.

      • köyhälle tiedoksi

        Tyhmiä köyhiä kerjäläisiä on nettiauto täynnä. Ollaan porukalla naurettu hulluja, jotka yrittävät saada romuistaan elämänsä tilin.
        Eli tyhmä pyytää aina liikaa ja nolaa itsensä julkisesti.


      • Kyllä se on niin
        köyhälle tiedoksi kirjoitti:

        Tyhmiä köyhiä kerjäläisiä on nettiauto täynnä. Ollaan porukalla naurettu hulluja, jotka yrittävät saada romuistaan elämänsä tilin.
        Eli tyhmä pyytää aina liikaa ja nolaa itsensä julkisesti.

        että rahattomat tyhjän kyselijät ne itsensä nolaa kaikkein pahimmin ja ilkeävät täällä vinkua jälkeenpäin omaa surkeuttaan. Se on minusta noloa. Menkää töihin niin ehkä vielä tekin joskus pystytte ostamaan käytetyn lintan itsellenne.


    • hyvän auton ostaja

      Ei niistä suomiautoista tartte välttämättä maksaa yhtään sen enempää... Vaihdoin just autoni tuoreempaan, ostin merkkiliikkeestä sieltä uutena myydyn -07 farkkuastran, mittarissa metrejä 80tkm, hinta 12 000€. Uutena auto oli maksanut varusteineen 24 000€, eli hinnan pudotus oli just sellainen, kun se tuon koko- ja hintaluokan autoissa kuuluukin olla, eli hinta oli puolittunut neljässä vuodessa.

      Ennen kuin tehtiin kaupat, marssittiin myyjän kanssa huoltotiskille ja kimpassa katsottiin päätteeltä läpi auton koko huoltohistoria, auto kun oli käynyt kaikki huoltonsa kyseisessä liikkeessä. Tokihan autosta löytyi myös huoltokirja, mutta siitä ei valitettavasti aina näe kaikkea. Huoltokirja ja mahdollisuus selvittää huoltohistoria ovat minulle se tärkein peruste, kun käytetyn auton ostan.

      Muualta euroopasta tuotujen autojen huoltohistorian selvittäminen onkin jo sitten hiukka työläämpää, ja tuttavapiiristäni jokunen heppu on saanut sen "hyväkuntoisen ja vähän ajetun" tuontiauton sijaan sen "vähäkuntoisen ja hyvin ajetun" tuontiauton. Ja vaikken ainuttakaan tuulipukua omista, tämä on yksi syy, miksi auton tarpeeni ei koskaan tule olemaan niin kova, että tuontiautoon sekaantuisin.

    • fefedf

      Mut nykyajan autoissa, tarkoitan kolme neljä vuotta vanhoja autoja , ainakin voidaan huollot katsoa electronisestikkin. ja merkkiliikkeestä saa täydet documentit jos auto on aina huollettu merkkiliikkeessä. oli sitten auto missä päin maailmaa tahansa huollettu. Itsehän ostan ennemmin auton mikä on tuotu esim Saksasta KOSKA niissä tuuppaa löytyyn lisävarusteita yleensä paljon paremmin kuin näissä suomalaisten junttien ilmottamissa suomi-autoissa. Tuulipuku Jorma ostaa toyota corollan aina sillä alkaen hinnalla. eli autossa ei ole kuin ehkä just kahdet renkaat..

      • aapoHoo

        katoppa ikkunasta ulos ja sano mitkä varusteet olis autossa hyvä olla :D

        Lohkolämmitin penkin lämmittimet nastarenkaat...onko saksan vehkeissä mitään näistä ostettessa NO EI OLE EI ja se tietää tuontiautoon lisäkuluja.

        LISÄKSI> saksassa tekniikka on ajettu yleensä loppuun puolet nopeammin kuin suomessa koska siellä ajetaa autobaanoilla aina liki kaasu pohjassa, ja kyllä sielläkin lunta ja suolaa on eli alueittain löytyy aivan yhtä mätiä vehkeitä kuin täältäkin.

        ...eikä ole mikään mutu tuntuma vaan ihan kemuksesta tiedän tämän


      • Katsoin juuri ulos
        aapoHoo kirjoitti:

        katoppa ikkunasta ulos ja sano mitkä varusteet olis autossa hyvä olla :D

        Lohkolämmitin penkin lämmittimet nastarenkaat...onko saksan vehkeissä mitään näistä ostettessa NO EI OLE EI ja se tietää tuontiautoon lisäkuluja.

        LISÄKSI> saksassa tekniikka on ajettu yleensä loppuun puolet nopeammin kuin suomessa koska siellä ajetaa autobaanoilla aina liki kaasu pohjassa, ja kyllä sielläkin lunta ja suolaa on eli alueittain löytyy aivan yhtä mätiä vehkeitä kuin täältäkin.

        ...eikä ole mikään mutu tuntuma vaan ihan kemuksesta tiedän tämän

        ikkunasta täällä kaiken keskellä. Lämpötila on näin aamusta 7 astetta ka voi olla ettei se siitä paljoa nouse enää päivälläkään kun on pilvistä. Noista varusteista sen verran että lohkolämmitintä ei täällä tarvita, penkinlämmittimet on ja nastarenkaat tuntuisivat vähän ylimitoitetuilta jos niillä saisi ajaa. Tänä talvena ei ole täällä Euroopan länsilaidalla tullut vielä kertaakaan lunta ja jos ei ala kohtapuolin tulla niin ehkä ei sitten tule koko talvena. Sen näkee sitten aikanaan. Autobaanoilla ei tosiaankaan revitetä tekniikkaa loppuun kun kalusto on sen tasoista ettei edes pysty käyttämään koko potentiaalia. Kauppakasseja näkee moottoriteillä melko vähän. Ja jos meinaat pitkällä matkallakaan saada ajotietokoneeseen keskinopeudeksi yli 100 km/h niin joudut käytännössä ajamaan muuta liikennettä selvästi nopeammin vaikka ainahan joku menee silti ohi. Tämäkään ei ollut sitten mitään mutua kun olen täällä jo 20 vuotta asunut.


      • Immer Vollgas
        aapoHoo kirjoitti:

        katoppa ikkunasta ulos ja sano mitkä varusteet olis autossa hyvä olla :D

        Lohkolämmitin penkin lämmittimet nastarenkaat...onko saksan vehkeissä mitään näistä ostettessa NO EI OLE EI ja se tietää tuontiautoon lisäkuluja.

        LISÄKSI> saksassa tekniikka on ajettu yleensä loppuun puolet nopeammin kuin suomessa koska siellä ajetaa autobaanoilla aina liki kaasu pohjassa, ja kyllä sielläkin lunta ja suolaa on eli alueittain löytyy aivan yhtä mätiä vehkeitä kuin täältäkin.

        ...eikä ole mikään mutu tuntuma vaan ihan kemuksesta tiedän tämän

        Ei kone välttämättä huonoksi mene jos sille kenkää antaa.


    • suomessakinjotainteh

      Onhan niitä Lada Samaraa, Opel Calibraa ja Porschea.. muissa termin käyttö on vain markkinointikikka, jolla autokauppiaat yrittävät pysyä leivissään.
      Ja jotkut hölmöt maksaa..

      • 24hANSKU

        höpöhöpö, elä ota kaikkee niin kirjaimellisesti.
        kyllä vanhasta samarastakin pidetään täällä vielä aika hyvää huolta koska sellasestakin on riistohinta maksettu toisin ku saksassa...onkohan kukaan vieny täätä jotain esim 80 luvun dasuneita sinneppäin koska saksassahan ei sellasia ole enää ja jos on hinnat on ihan poskettomiaja täällä ne on vielä ihan tuoreita käyttiksiä


    • hejasverige

      Hyvä hyvän auton osataja. Nyt keskustellaan autoista, eikä ooppeleista, tai no menee se opel auton nimellä. Sillä 12000 tuhannella olisit saanut v70 volvon mallia 2006 veroineen suomeen, kilometrejä 80000km. Jos meinaa autoa pitää esim. 4-5 vuotta silloin ei ole väliä enää, mistä auto on tuotu tai ostettu. Sillä taas on väliä, mikä on auton ajomukavuus, väitän vahvasti, Volvo voittaa. Bensiiniä kuluu tietenkin enempi, mutta vakuutuksissa ei ole paljon eroa, koska tuon hintaluokan autoon nyt ei ihan kauheita vakuutuksia kannata ottaa. Mutta täytyy muistaa, jokainen ostaa autonsa mistä haluaa ja minkä haluaa. Minua ei haittaa suomiauton ostaja, mikä sellainen auto sitten onkaan, itse olen päätynyt tuontiautoihin ja olen ollut niihin tyytyväinen.

    • Mättöerkki

      Kyllä Ruotsissakin osataan sama asia. Jokainen paikallinen rintajouppi mainostaa katiskaansa "svensk såld" eli sillä samalla suomiauto- argumentilla. Tottakai se menee läpi tavikseen, jolla on hienoinen epäluulo kaikkea rajan takaa tulevaa kohtaan.
      Kun taas fiksu ruotsalainen hakee autonsa saksasta ja toisinkuin suomessa, jossa veropelleily on taitolaji, ruotsiin eu- maasta haettu katsastettu auto maksaa vain 1500 kruunua rekisteröimiskuluja.

    • voi onnettomia

      mitä siinä iniset alóittaja, kyllä tiedät hyvin mitä se tarkoittaa. Luotettavampaa autoa jonka historia on yleensä tiedossa. Ei siis häkkipihapommi karvaranteelta.

      • Suomesta en

        uskaltaisi autoa ostaa muualta kuin suoraan ensimmäiseltä, ehkä vähän vanhemmalta ihmiseltä tai sitten merkkiliikkeestä ja sieltäkin varauksin. Saksasta vähän sama juttu mutta miksi tuot esille karvatanteet? No tietysti sieltähän suomalainen jobbari autonsa hankkii kun ovat ikäänkuin samalla tasolla myyjä ja ostaja. Yhtä säälittäviä luusereita. Auton historia on samalla lailla tiedossa molemmissa maissa jo sitä historiaa yleensä on. Joka tapauksessa Suomessa se historia on paljon enemmän hämärän peitossa vähänkään vanhemmissa autoissa. Turhahan teille tällaisia juttuja on edes yrittää selvittää kun ei juntti usko vaikka miten sille todistetaan.


      • ent automyyjä
        Suomesta en kirjoitti:

        uskaltaisi autoa ostaa muualta kuin suoraan ensimmäiseltä, ehkä vähän vanhemmalta ihmiseltä tai sitten merkkiliikkeestä ja sieltäkin varauksin. Saksasta vähän sama juttu mutta miksi tuot esille karvatanteet? No tietysti sieltähän suomalainen jobbari autonsa hankkii kun ovat ikäänkuin samalla tasolla myyjä ja ostaja. Yhtä säälittäviä luusereita. Auton historia on samalla lailla tiedossa molemmissa maissa jo sitä historiaa yleensä on. Joka tapauksessa Suomessa se historia on paljon enemmän hämärän peitossa vähänkään vanhemmissa autoissa. Turhahan teille tällaisia juttuja on edes yrittää selvittää kun ei juntti usko vaikka miten sille todistetaan.

        Vai niin, täällähän ne kaikki huijarit onkin! =0)

        Lainasin tuossa tekstiäni toisesta topicista, jossa joku kyseli, miksei käytetyssä autossa ole läheskään aina huoltokirjaa. Kokemukseni mukaan varsinkin merkkiliikkeistä myydyistä autoista ainakin 90 prosentista löytyy huoltokirja, ei välttämättä täydellistä, mutta kirja kuitenkin. Ne autot, joista huoltokirjaa ei syystä taikka toisesta löydy, myydään suoraan jobbareille, jotka sitten saavat kantaa riskit. Työskentelin ennen eläköitymistäni eräässä isommassa autoliikeketjussa, jossa myös tuontiautot pistettiin menemään suoraan pihan poikki kauppureille, niistä kun harvemmin pystyi menemään millään tavalla takuuseen...

        Aiheena siis huoltokirjan puuttuminen käytetystä autosta:

        "Se muuten onkin kumma juttu! Useammankin kerran kävin asiakkaan kanssa keskustelun, kun hallissa oli käytetty suomi-auto, jolla oli ikäänsä nähden ajettu poikkeuksellisen vähän, että voivatko kilometrit todellakin pitää paikkaansa. Kyseessä saattoi olla vaikka yhdellä omistajalla ollut 8 vuotta vanha auto, jolla oli ajettu 50tkm ja josta löytyi aukoton huoltohistoria, ja siitäkin huolimatta epäiltiin... Soitettiin edelliselle omistajalle ja hyvä ettei vaadittu käsi raamatulla vannomaan, että auto on juuri sitä miltä näyttää...

        Mutta sitten: nämä tuontiauton ostajat. Ollaan ostamassa 10 vuotta vanhaa mersua, jonka mittarilukema on reilu 30tkm, ei minkäänlaista huoltokirjaa tai muutakaan dokumenttia, ja kirkkain silmin ihastellaan autoa ja kiitetään luojaa, että tällainen helmi on kohdalle sattunutkin! Eikä missään vaiheessa kyseenalaisteta mitään, todetaan vain, "etteivät ne siellä saksassa aja näillä paljon yhtään..."

        Esimerkki: Iäkäs pariskunta oli ostanut paikalliselta tuntiautoihin erikoistuneelta autoliikkeeltä 5 vuotta vanhan audi a4:n aj 90tkm, joka tietenkin oli farkku, dieseli, neliveto, automaatti ja piti sisällään kaikki mahdolliset varusteet. Auto oli maksanut reilu 30 000 euroa, ja kun tämä pariskunta sitä reilun vuoden ajettuaan tarjosi minulle vaihdossa 120tkm ajettuna, kysyin jobbareilta sille hinnan ja hyvitin siitä 12 000 euroa.

        Ei päästy kauppoihin, ei. Auto oli huonokuntoinen, natisi, kolisi, ravisti, eikä huolloista mitään tietoa. Huoltokirja oli suomenkielinen, ja sen takalehteen oli nitojalla kiinnitetty nippu kopioita saksankielisistä huoltokuiteista, ja kirjoitettu saatesanoiksi: "Huoltovihon merkinnät ja kilometrimäärät on kopioitu alkuperäisestä huoltokirjasta".

        Ihmetyttää vain, että jos autossa olisi ollut alkuperäinen huoltokirja alkuperäisillä leimoilla, niin miksei sitä olisi voinut jättää autoon? Aiemmin mainitsemallani tekeleellä kun ei ole mitään virkaa, paperikin on liian kovaa vessassa käytettäväksi...

        No, niin kauan kuin hyväuskoisia hölmöjä löytyy, niin kauan myös huijareilla riittää leipää pöydässä.!"


      • Huoltokirjat,
        ent automyyjä kirjoitti:

        Vai niin, täällähän ne kaikki huijarit onkin! =0)

        Lainasin tuossa tekstiäni toisesta topicista, jossa joku kyseli, miksei käytetyssä autossa ole läheskään aina huoltokirjaa. Kokemukseni mukaan varsinkin merkkiliikkeistä myydyistä autoista ainakin 90 prosentista löytyy huoltokirja, ei välttämättä täydellistä, mutta kirja kuitenkin. Ne autot, joista huoltokirjaa ei syystä taikka toisesta löydy, myydään suoraan jobbareille, jotka sitten saavat kantaa riskit. Työskentelin ennen eläköitymistäni eräässä isommassa autoliikeketjussa, jossa myös tuontiautot pistettiin menemään suoraan pihan poikki kauppureille, niistä kun harvemmin pystyi menemään millään tavalla takuuseen...

        Aiheena siis huoltokirjan puuttuminen käytetystä autosta:

        "Se muuten onkin kumma juttu! Useammankin kerran kävin asiakkaan kanssa keskustelun, kun hallissa oli käytetty suomi-auto, jolla oli ikäänsä nähden ajettu poikkeuksellisen vähän, että voivatko kilometrit todellakin pitää paikkaansa. Kyseessä saattoi olla vaikka yhdellä omistajalla ollut 8 vuotta vanha auto, jolla oli ajettu 50tkm ja josta löytyi aukoton huoltohistoria, ja siitäkin huolimatta epäiltiin... Soitettiin edelliselle omistajalle ja hyvä ettei vaadittu käsi raamatulla vannomaan, että auto on juuri sitä miltä näyttää...

        Mutta sitten: nämä tuontiauton ostajat. Ollaan ostamassa 10 vuotta vanhaa mersua, jonka mittarilukema on reilu 30tkm, ei minkäänlaista huoltokirjaa tai muutakaan dokumenttia, ja kirkkain silmin ihastellaan autoa ja kiitetään luojaa, että tällainen helmi on kohdalle sattunutkin! Eikä missään vaiheessa kyseenalaisteta mitään, todetaan vain, "etteivät ne siellä saksassa aja näillä paljon yhtään..."

        Esimerkki: Iäkäs pariskunta oli ostanut paikalliselta tuntiautoihin erikoistuneelta autoliikkeeltä 5 vuotta vanhan audi a4:n aj 90tkm, joka tietenkin oli farkku, dieseli, neliveto, automaatti ja piti sisällään kaikki mahdolliset varusteet. Auto oli maksanut reilu 30 000 euroa, ja kun tämä pariskunta sitä reilun vuoden ajettuaan tarjosi minulle vaihdossa 120tkm ajettuna, kysyin jobbareilta sille hinnan ja hyvitin siitä 12 000 euroa.

        Ei päästy kauppoihin, ei. Auto oli huonokuntoinen, natisi, kolisi, ravisti, eikä huolloista mitään tietoa. Huoltokirja oli suomenkielinen, ja sen takalehteen oli nitojalla kiinnitetty nippu kopioita saksankielisistä huoltokuiteista, ja kirjoitettu saatesanoiksi: "Huoltovihon merkinnät ja kilometrimäärät on kopioitu alkuperäisestä huoltokirjasta".

        Ihmetyttää vain, että jos autossa olisi ollut alkuperäinen huoltokirja alkuperäisillä leimoilla, niin miksei sitä olisi voinut jättää autoon? Aiemmin mainitsemallani tekeleellä kun ei ole mitään virkaa, paperikin on liian kovaa vessassa käytettäväksi...

        No, niin kauan kuin hyväuskoisia hölmöjä löytyy, niin kauan myös huijareilla riittää leipää pöydässä.!"

        remonttikuitit, katsastuspaperit pyrkivät usein katoamaan jobbarin uittaessa autoa Suomeen. Toisin sanoen kaikki ne dokumentit josta voisi haarukoida häkistä hankitun tuontilintan historiaa ja ajettuja todellisiä kilometrejä.


      • SCHEISSE
        Huoltokirjat, kirjoitti:

        remonttikuitit, katsastuspaperit pyrkivät usein katoamaan jobbarin uittaessa autoa Suomeen. Toisin sanoen kaikki ne dokumentit josta voisi haarukoida häkistä hankitun tuontilintan historiaa ja ajettuja todellisiä kilometrejä.

        VALITKAA ASIALLINEN VÄLITTÄJÄ ! PAPERIT EIVÄT KATOA MIHINKÄÄN NORMAANLISTI: TOIMIKAA ASIALLISESTI: OSTAKAA ASIALLISISTA LIIKKEISTÄ NORMAALI HINTAISIA AUTOJA:. LOPETTAKAA NYT TÄMÄ ÄLYTÖN KESKUSTELU
        .


      • Jostakin syystä
        SCHEISSE kirjoitti:

        VALITKAA ASIALLINEN VÄLITTÄJÄ ! PAPERIT EIVÄT KATOA MIHINKÄÄN NORMAANLISTI: TOIMIKAA ASIALLISESTI: OSTAKAA ASIALLISISTA LIIKKEISTÄ NORMAALI HINTAISIA AUTOJA:. LOPETTAKAA NYT TÄMÄ ÄLYTÖN KESKUSTELU
        .

        näin pyrkii usein käymään jos suomalainen jobbari hakee auton häkkikauppiaalta Saksasta. Suomeen mielummin pitäisi kieltää tuomasta sitä halvinta pskaa mistään maasta. Ei myöskään kolaroituja mikäli jälkiä korjauksista on vielä näkyvissä. Varsinkaan penkissä käyneitä ei pitäisi missään tapauksessa hyväksyä.


    • jenkkipeli

      Suomi-auto on suomesta uutena ostettu, yleensä, ei mikään saksanseisoja eikä ryyssänromu, puhettakaan mistään virulaisesta oksennetusta ja suomesta aiemmin varasteusta.

      • Suomiauto on hyvä

        Todellakin Suomiauto on Suomesta uutena ostettu. Suomessa ei ole tapana ruuvata mittareita.
        Suomiauto pitää hintansa aina paremmin kuin ruuvattu saksalainen joista huonoimmat päätyy Viroon.


    • ddcsdc

      Tyytykää te tuulihousujuntit toyota corolliinne!

      • työkaluja vain

        Kokemukseni mukaan suurin osa niistä, jotka hakevat muualta euroopasta sen laadukkaamman tuontiauton, ovat juuri tätä tuulipukukansaa sanan varsinaisessa merkityksessä. Kun koko ikä on ajettu niillä keskinkertaistakin keskinkertaisemmilla tojotilla ja tatsuneilla, yht`äkkiä huomataankin, että: "on se mersu/pemari/auti sitten loistoauto ja sellanin pitää meitänkin perheeseen saaha!"

        Sitten onnesta soikeena roudataan rajan yli romurautaa, 10-20 vuotta vanhoja linttoja, joilla ei täällä ole oikeasti enää mitään rahallista arvoa. Sitten ihmetellään, kun ei sosiaalinen arvostus työpaikalla tai naapureiden silmissä kasvakaan, vaan päinvastoin hymähdellään huvittuneesti ja naureskellaan rassukoiden tuontiauto-uholle kahvipöytäkeskusteluissa.

        Auto on työkalu, joka mahdollistaa liikkumiseni paikasta toiseen silloin kun tulee tarvis tai halu. Kirjanpidollista termiä käyttääkseni auto on käyttö/vaihto-omaisuutta, eikä siihen liikoja kannata kiintyä, eikä sille antaa liian suurta merkitystä arjessa.


    • dscd

      kiva kun tuot oman kokemuksesi esille! onneksi esim minä en ole sinunlaisesi että lähtisin hakemaan jotain 10 vuotta vanhaa autoa saksasta..


      rauhaa sinulle ja kaikkea hyvää vanhan paskasi kans...

      • työkaluja vain

        Tiedoksi vain, että ihan pelkkiä SUOMI-AUTOJA olen pitänyt, vähän käytettynä ostanut ja 5 vuotiaiksi korkeintaan pitänyt. Työkaluni kun kuuluu olla kunnossa!

        Mites se vanha sanonta menikään? Ai niin: "Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa."

        Mihin kohti osu?


    • Miksei tuonti?

      Kylläpähän niitä mittareita osataan suomessakin ruuvata, ei ole siitä kiinni, virossa mittarin ohjelmointi uusiin lukemiin maksaa n. 20€, ei varmaan ole yksi eikä kaksi suomalaisautoa käytetty mittarihuollossa siellä.

      Pitää paikkansa että saksassa on taannoin mittariruuvattuja autoja kanaverkon takaa tuotu, mutta sekin alkaa olemaan kohtuu harvinaista nykypäivänä sillä ostajalla on mahdollisuus tarkistuttaa mittarin paikkaansapitävyys ostaessa ja myös syitä on monia miksi tämä trendi on jobbareitten hommia enään nykypäivänä.

      Itse en ainakaan arvosta suomiautoa sen enempään kun tuonti, esim saksassa, ei ole kunnon talvia, ei suolata teitä, ei kylmäkäynnistyksiä, vähemmän autoa koetteleva ilmasto kaikissa määrin, joten miksi en toisi autoa sieltä.

      • Älä kuvittele

        että nämä täällä uskoisivat mitään kun eivät ole koskaan paikanpäällä käyneet. Siinä sitä olisi junteilla ihmettelemistä. Euroopan autoista puhuttaessa eivätköhän sveitsiläiset ja luxemburgilaiset aja keskimäärin kaikkein parhaalla kalustolla. Korrelaatio yleisen vaurauden ja autokaluston välillä on vahva. Sieltä suunnasta ne kaikkein parhaat yksilöt löytynevät. Kyllä saksastakin löytyy mutta se on suuri maa ja etsiminen työlästä. Joka paikassa hyvän yksilön löytäminen on aina tuurinpeliä eikä niihin yleensä suomesta käsin pääse kiinni kun ne ovat jo menneet.


    • autojopperi

      Juu, kyllä nuo kaikki saksalaiset, ruotsalaiset, belgialaiset, ym. ne ruuvaa niitä mittareita päivät pitkät. Paras minkä löysin, oli ajettu -50000km. Siinä sai ajella 50000km ennen kuin pääsi nollille. Suomessa ei mittareita ruuvailla ei ole yhtää kolarikorjattua autoa liikenteessä ei edes kolarikorjaamoja. Suomessa kaikkein rehellisimpiä ihmisiä ovat AUTOKAUPPIAAT. Jos pitää löytää luotettava ihminen, esim. todistamaan testamenttia, oikeuteen tai ihan mitä vaan, otan aina suomalaisen autokauppiaan. En tiedä yhtään, siis yhtään tapausta, että suomessa olisi huijattu auton ostajaa, oli se sitten käytetty tai uusi. Kiitän koko sydämmestäni, että olen saanut syntyä suomeen, ostaa halvat, lähes verottomat autoni suomesta.
      Autokanta uudistuu suomessa niin kovaa vauhtia, että vaihtoautovalikoima on todella suuri. Verotus on todella minimaalista, onneksi nostavat autoveroa 1.4.2012 lähtien sitä odotan ennekuin ostan uuden auton. Kiitos

    • Auto on Saksalainen

      Missä hyvänsä voi tehdä huonoja autokauppoja. Hyvä autokauppa on ostajan kannalta sellainen, että voi jälkeenkinpäin pidemmän ajan kuluttua todeta että ei ole tullut epänormaaleja yllätyksiä ja näin ollen oli hinta-/laatusuhde odotusten mukainen. Pitäisi verrata odotuksiin. Rahaa ovat eri henkilöt valmiit laittamaan autoon halunsa, kykynsä ja tarpeensa mukaan.
      Suomesta, Saksasta, Virosta tai Sveitsistä, Ruotsista tai mistä hyvänsä voi ostaa huonosti odotukset täyttävän yksilön.
      Neuvo 1. Päätä mitä ostat, realistinen budjetti hankinnalle, hyvä- / huonokuntoinen samanlainen auto ovat eri hintaisia
      Neuvo 2. Toimi sen mukaan ja jos ei löydy niin odotuksesi eivät ole realistisia
      Neuvo 3. Korjaa odotukset / budjetti ja tee hankinta
      Neuvo 4. Käytä asiantuntemusta hyväksi jos sinulla ei ole sitä itselläsi. Erityisesti ulkomailta tuonnissa. Vaikka tuntuisi että et halua maksaa asiantuntijalle, on se kuitenkin halpaa jos sillä saat odotustesi mukaisen auton riskittömämmin.
      Neuvo 5. Huolehdi autostasi ja korjauta viat kun niitä ilmenee. Yleensä se on halvempaa kun pitää autoa pidempään. Pienehköt viat voivat joissain tapauksissa johtaa suuremman vian syntyyn kun ei ajoissa huolehdittu korjauksesta.

      Tähän asti olen käyttänyt Suomessa uutena rekisteröityjä autoja osin siitä syystä kun olen ajanut työsuhdeautoilla. Päätin aikanaan muutama vuosi sitten luopua työsuhdeautoista ja hankkia parempitasoisen muutaman vuoden ikäisen käytetyn Saksasta. (MB E 320 CDI T), hinta uutena Suomessa noin 80 000 €. Kolmen vuoden jälkeen listasin kaikki korjaus - ja käyttökulut joita oli syntynyt. Vertasin työsuhdeautoon, joka olisi käytännössä ollut uutena noin puolet halvempi auto, siis 40 000 €. Omistamalla auto itse ja pitämällä se kunnossa pääsin varmasti paremmalla kyydillä ja vieläpä selkeästi edullisemmin hoitamaan liikkumistarpeeni. Seuraavan hankin tietysti Saksasta ja hyvin on mennyt neliveto Audi A6 jo puoli vuotta. Järkeä hankintoihinne ja Hyvää Joulua. Vaimokin aikoo vaihtaa kohta kulkinetta. Voinette arvata mihin suuntautuu katseet.

      • Hyvä on hyvä

        osti sen sitten saksasta tai suomesta. Saksasta vaan taitaa löytyä helpommin mutta ei juuri halvemmalla kaikkien kulujen jälkeen. Parempia ne kyllä ovat, pakko myöntää.


    • Dumm wie ein Sack

      Miksi Suomessa auton mittarin ruuvaminen ei ole rikos, mutta Saksassa on ?.

      Suomijunttura hakee sen auton turkkilaisen kebab-kioskin takapihalta ja sitten ihmettelee, kun auto on kuin soraseulasta läpi mennyt... tai autoja maahan tuovat suomalaiset autoliikkeethän ne näin tekee, kukapa sitä nyt itselleen autoa hakisi muualta kuin merkkiliikkeestä Saksassakin ?.

      Onpa noita autoja Saksasta tullut ostettua ja kanahäkkimyyjiä nähtyä; en aio niihin karsinoihin astua koskaan.

      • ent automyyjä

        Tottakai se on rikos, petoksen nimikkeellä kulkee. Muutaman kerran minunkin urani aikana selvisi, että asiakas oli ruuvannut auton mittarista metrejä vähemmäksi, tarkoituksenaan saada parempi hyvityshinta vaihtokaupoissa. Kaikissa näistä tapauksista asiakas mieluummin maksoi reilut korvaukset liikkeelle, sen sijaan, että olisi mennyt käräjille ja saanut varman tuomion petoksesta.

        Se ero suomen ja saksan mittariruuvauksissa on, että saksassa se on ammattilaisten hommaa, kovaa bisnestä, kun taas täällä se on lähes yksinomaan yksityisten ihmisten puuhastelua, jään kokeilua kepillä. Kun täällä vain on niin, että katsastuksissa kirjataan järjestelmiin ajetut metrit, korjaamoilta voi tarkistaa huoltokirjojen oikeellisuuden ja historian aukottomuuden, tai soittaa vaivattomasti auton edelliselle omistajalle, mittarilukeman muuttamisesta jää lähes aina kiinni.

        Ja vaikka lukuisia urbaanilegendoja liikkuukin siitä, että milloin minkäkin kotimaisen autoliikkeen rekassa sattumalta olleesta "kaverin kummin kaiman serkun tyttöystävän veljen" autosta oli hävinnyt puolet ajetuista kilometreistä, on se täyttä p*skapuhetta, että liikkeet tekisivät sellaista. Tuollaista nyt ei kukaan täyspäinen usko, vaikka mistäpä minä tiedän, uskoohan osa ihmisistä joulupukkiinkin!


      • Kaikki nuo tiedot
        ent automyyjä kirjoitti:

        Tottakai se on rikos, petoksen nimikkeellä kulkee. Muutaman kerran minunkin urani aikana selvisi, että asiakas oli ruuvannut auton mittarista metrejä vähemmäksi, tarkoituksenaan saada parempi hyvityshinta vaihtokaupoissa. Kaikissa näistä tapauksista asiakas mieluummin maksoi reilut korvaukset liikkeelle, sen sijaan, että olisi mennyt käräjille ja saanut varman tuomion petoksesta.

        Se ero suomen ja saksan mittariruuvauksissa on, että saksassa se on ammattilaisten hommaa, kovaa bisnestä, kun taas täällä se on lähes yksinomaan yksityisten ihmisten puuhastelua, jään kokeilua kepillä. Kun täällä vain on niin, että katsastuksissa kirjataan järjestelmiin ajetut metrit, korjaamoilta voi tarkistaa huoltokirjojen oikeellisuuden ja historian aukottomuuden, tai soittaa vaivattomasti auton edelliselle omistajalle, mittarilukeman muuttamisesta jää lähes aina kiinni.

        Ja vaikka lukuisia urbaanilegendoja liikkuukin siitä, että milloin minkäkin kotimaisen autoliikkeen rekassa sattumalta olleesta "kaverin kummin kaiman serkun tyttöystävän veljen" autosta oli hävinnyt puolet ajetuista kilometreistä, on se täyttä p*skapuhetta, että liikkeet tekisivät sellaista. Tuollaista nyt ei kukaan täyspäinen usko, vaikka mistäpä minä tiedän, uskoohan osa ihmisistä joulupukkiinkin!

        voi tarkistaa / tarkistuttaa paikallisella korjaamolla Saksassa. Sitten siellä on aivan erityisiä firmoja jotka tekevät päätyönään arviointeja autojen kunnosta sekä esimerkiksi kolarivaurioista. Mikä liike on sitten mihinkin erikoistunut. Ja homma on tarkempaa kuin suomalaisella autotohtorilla.


      • ent automyyjä
        Kaikki nuo tiedot kirjoitti:

        voi tarkistaa / tarkistuttaa paikallisella korjaamolla Saksassa. Sitten siellä on aivan erityisiä firmoja jotka tekevät päätyönään arviointeja autojen kunnosta sekä esimerkiksi kolarivaurioista. Mikä liike on sitten mihinkin erikoistunut. Ja homma on tarkempaa kuin suomalaisella autotohtorilla.

        Sitä minä en epäilekään... Mutta moniko näistä tuulipukujunteista sen oikeasti tekee, kun sitä "hyväkuntoista ja vähän ajettua" tuontiautoa lähdetään etsimään? Sitten kun vielä kuvitellaan, että sellaisen auton saa oikeasti halvalla, vaikkei sitä hyvää ja halpaa ole olemassakaan, niin kuin me kaikki varsin hyvin tiedämme!


    • näitä on nähty

      eikö tuontihelmi toimi, eikä käy kaupaksi. Oma vika.

    • tiedoksi saatettu

      Suomi-auto on uutena suomeen tuotu, myyty, jonkinaikaa ajettu ja mennyt uudelleen myyntiin. Sitten kun sen joku ostaa niin saa suomi-auton.
      Tämä täten saatettakoon myös aloittajalle tiedoksi tällä päivämäärällä, 13.12.2011.

    • puuhamaa

      Sehän johtuu vain siitä kun kaiken maailman jobbarit ja koijjarit tuovat kaikista halvimmat romut tänne ja myyvät ne helminä eteenpäin. Ja toisaalta persaukiset halee häkkipihan helmiä tänne riesaksi.
      Luottamushan siinä menee näihin tuontihelmiin.

    • Tähän tilanteeseen

      on ajauduttu suomalaisten jobbarien ja ahneiden yksityisten toiminnan takia. Se on kyllä uskomatonta miten hyvätkin asiat osataan sössiä täällä niin että ne muutamassa vuodessa kääntyvät itseään vastaan. Tuntuu että kaikilla muillakin aloilla tapahtuu samaa eikä vain autontuonnissa.

    • ent automyyjä

      Suomalaiseen autoiluun liittyy vahvasti ylireagoimisen kulttuuri, joka on nähty niin tuontiautojen kuin esim. kaksikäyttöajoneuvojenkin kohdalla. Eli silloin kun tulee jokin mahdollisuus edes vähän alentaa autoilun kustannuksia, osa porukasta lähtee sitä tekemään, maksoi mitä maksoi. Olisi kuitenkin syytä aina pitää mielessä, että autoilun verottaminen tuo valtion kassaan niin paljon tuloja, ettei valtio tule koskaan sallimaan kovin edullista autoilua.

      Kun dieselifarkkujen kysyntä oli kovimmillaan vuonna 2003-2004 ihmisten tehdessä niistä pakuja pienemmän käyttövoimaveron toivossa, suurin osa heistä maksoi todella kovan hinnan siitä "halvasta autoilustaan". Ihan surutta vaihdettiin alle 100tkm ajettua bensa-autoa vanhempaan, parisataatuhatta ajettuun diesel-farkkuun ja maksettiin vielä tuhansia euroja välirahaa. Eikä kenelläkään edes käynyt mielessä, montako vuotta sillä maksetulla välirahalla olisi tankannut sitä sen hetkistä bensa-autoaan.

      Samaten, kun tuonti vapautui, muistan esim. vuodelta 2003, että maahan tuotiin 38 000 käytettyä autoa, joista melkein 30 000 kappaletta oli mercedeksiä. Eihän siinä mitään, mutta kun markkinoille tuli yht´äkkiä tarjolle moninkertainen määrä esim. 124-korimallin mercedeksiä, niiden hinta romahti. Sama ilmiö on käynyt niissä muissakin automalleissa, joita tuodaan paljon, sillä silloin kun tarjonta lisääntyy, hinta putoaa. Ei tämä mitään tähtitiedettä ole, puhtaasti liiketalouden lakien mukaan mennään.

    • öö

      Kaveri haki Italiasta tällaisen. Ainakin tyyppikilvessä lukee "made in Finland"

    • jdjdsjgsdjgjsdgjdghg

      Kyllä jaksaa naurattaa noi kommentit "saksassa autojen moottorit on paljo kuluneempia kun ajetaan autobaanalla kaasu pohjassa" ne jotka tuollaista väittää, eivät varmaan ole koskaan käyneet edes saksassa.
      Yleensä nopeudet moottoritiellä 120-140 ja harvat ajavat lyhyen matkaa kovaa.
      Eiköhän se moottori rasitu enemmän jatkuvista kylmäkäynnistyksistä 20 asteen pakkasessa

      • järkeä hohoi!!!

        Ainoa järkevä tapa tuoda Saksasta auto on oma reissu ja hankkia auto kunnollisesta liikkestä, eikä sitä halvinta ritsaa isommalla moottorilla häkkipihasta nahkatakkiselat murteella puhuvalta uusio Saksalaiselta..
        Autoliikkeiden ja jobbarien toimintahan perustuu tienaamiseen ja parhaiten tienaa juuri näillä halvimmilla ja ruuvatuimmilla pommeilla.
        Noita pommeja on Suomeen tuotu jo ihan tarpeeksi.
        Ei sitä Saksastakaan saa halvalla hyvää, niinkuin ei mistään. (vanha viidakon sanonta)


    • fsfdsf

      Ei Saksastakaan saa haklvalla hyvää, pitää kyllä paikkansa. Mutta kyllä sieltä kuitenkin halvemmalla kuin Suomesta sen hyvänkin saa. Itsellä asiasta kokemusta, seuraavankin auton sitten joskus aion tuoda itse. On tietenkin olemassa tumpeloita, jotka eivät kykene tai osaa, tai sitten tarvitsevat sitä rahoitusta autonsa ostoon. Itse en viitsi elättää näitä kotimaisia kauppiaita, mieluummin ostan auton mahdollisimman läheltä sen syntysijoja, jää ainakin yksi rahastava välikäsi väliin.

    • ffffffffffffffffffff

      Oma autoni on tilattu/ostettu suomalaiselta jällenmyyjältä, mutta toimitus/haku ollut tehtaalta jolloin ensimmäiset kilvet eivät ole suomalaiset ,joten onko silloin auto ns. tuontiauto vaiko suomiauto?

      • Suomallainen

        jälleenmyyjä ei hae uutta autoa tehtaalta ja harvoin ostajakaan. Ennen taksimiehet tosin haki ja kävivät samalla töllistelemässä äimän käkenä Merssun tehdasta. Mutta kirjoittajalle: En usko sinua.


      • ffffffffffffffffffff
        Suomallainen kirjoitti:

        jälleenmyyjä ei hae uutta autoa tehtaalta ja harvoin ostajakaan. Ennen taksimiehet tosin haki ja kävivät samalla töllistelemässä äimän käkenä Merssun tehdasta. Mutta kirjoittajalle: En usko sinua.

        Uskallatko lyödä vetoa asiasta?
        Minä uskallan , koska tiedän voittavani sen...
        Tarkennetaan sen verran että paikka on tehtaan yhteydessä oleva luovutus tila.
        Tapahtuma menee niin, että sinut tullaan hakemaan lentokentältä/hotellista paikalle, jossa auto ja paperit käydään lävitse ja voit vielä siinä vaiheessa ostaa joitain suht helposti asennettavia varusteita ja tehdä myös tehdaskierroksen jos haluat ja ruokailu järjestetään myöskin.

        Mersun haku reissuja järjestetään edelleen muutaman kerran vuodessa suoraan "tehtaalta".

        Volkkari konserni näyttää tietä tuolla autostad paikallaan ja käytännössä pakottaa muutkin paikalloset merkit samantapaiseen toimintaan.
        http://www.autostadt.de/en/


      • Tiedän Autostadin
        ffffffffffffffffffff kirjoitti:

        Uskallatko lyödä vetoa asiasta?
        Minä uskallan , koska tiedän voittavani sen...
        Tarkennetaan sen verran että paikka on tehtaan yhteydessä oleva luovutus tila.
        Tapahtuma menee niin, että sinut tullaan hakemaan lentokentältä/hotellista paikalle, jossa auto ja paperit käydään lävitse ja voit vielä siinä vaiheessa ostaa joitain suht helposti asennettavia varusteita ja tehdä myös tehdaskierroksen jos haluat ja ruokailu järjestetään myöskin.

        Mersun haku reissuja järjestetään edelleen muutaman kerran vuodessa suoraan "tehtaalta".

        Volkkari konserni näyttää tietä tuolla autostad paikallaan ja käytännössä pakottaa muutkin paikalloset merkit samantapaiseen toimintaan.
        http://www.autostadt.de/en/

        mutta väitän ettei sellainen autonhaku suomalaiselle kovin normitoimintaa ole. Turha siitä on käydä vetoja lyömään. Mersun tehtaalla olen käynyt vuonna 88 kun omassa Saksasta käytettynä ostetusta SEC:stä lämmmöt nousi mittarin mukaan. Samalla päästiin Mersun inssin kanssa niiden omalle koeajoradalle josta bongasin silloin vielä esittelemättömän SL:n testiajossa. Mielenkiintoinen reissu kaikenkaikkiaan.


      • ffffffffffffffffffff
        Tiedän Autostadin kirjoitti:

        mutta väitän ettei sellainen autonhaku suomalaiselle kovin normitoimintaa ole. Turha siitä on käydä vetoja lyömään. Mersun tehtaalla olen käynyt vuonna 88 kun omassa Saksasta käytettynä ostetusta SEC:stä lämmmöt nousi mittarin mukaan. Samalla päästiin Mersun inssin kanssa niiden omalle koeajoradalle josta bongasin silloin vielä esittelemättömän SL:n testiajossa. Mielenkiintoinen reissu kaikenkaikkiaan.

        En väittänytkään sen olevan normaalia toimintaa ja paikka josta hain on sellainen jossa kaikki auto menevät vienti/diplomaatti kilpiin.
        Itseäni harmittaa se etten päässyt tehdas kierrokselle ,koska sinä päivänä tekivät esisarjaa tulevasta tuotteesta.
        Kovasti kiinnostaisi ostaa harraste auoksi tuollanen w126 sec mersu taikka r129 sl vaikka aivan sellaista tän haluun tunnetta ole vielä tullut vaikka muutamia yksilöitä kokeiltu onkin.


    • i love tax

      Paras tapa on ostaa auto suomesta ja maksaa, niin todellakin maksaa ja paljon enemmän kuin muut. Tässä muuten pikkanen esimerkki, mitä suomalainen autostaan maksaa esim. ruotsalaisiin verratuna. Kaverini en siis minä osti joulukuussa renault Grooven, pikkasen lisävarusteita lisää ja maksoi autosta 22000 euroa. Ruotsalainen ostaa saman auton samoilla varusteilla 17000 eurolla, voi käydä tarkistamassa bloccetista. En tiedä miksi meitä romuautoilla ajavia rangaistaan autoverolla. Ymmärtäisin, jos vero käytettäisiin autoiluun liittyviin asioihin, kuten esim. teiden kuntoon. Kun suomalainen hakee vaikka saksasta 20000 euron auton, veroa tulee noin 5-7 tuhatta euroa päälle, ruotsalaiselle ei tule veroa äyriäkään samanlaisesta ceissistä. Ei ole ihme kun olemme kateellisia naapurillemme, tai no ehkä me olemme ansainneet olla villisikojen perillisiä vielä vuonna 2012.

      • Suomiautobest

        Ei uusien Suomiautojenkaan hinta ole nykyisin paha.
        CO 2 päästöarvojen mukaan määräytyvä autovero on mitättömän pieni.
        Ostajahan voi valita itse tuon CO2 arvon.
        Saksan vanhat tuontirohmuthan on kaikki suurella CO2 arvolla.


    • i love tax

      Ei ollu kyse romuautoista, vaan erosta mitä suomalainen maksaa esim. ruotsiin tai saksaan verrattuna, siis uusista autoista tai uudehkoista. Katteleppa volvo xc 60 hinta uutena suomessa, veroineen ja sama ruotsissa. Suomalainen maksaa 62-70 tuhatta euroa ruotsalainen 36-45 samanlaisesta autosta.

      • Suomiautobest

        Käy sitten ostamassa Ruotsista.


    • 2323234ed

      NO, kannattaa muuttaa kirjat Ruotsii saa ajella vaikka eestin autoilla......

    • sUomitUninki

      on sUomiautokin olemassa, tais olla jOku vitun kRitofer kArva nimeltäänsä

    • simble the best

      Suomi-auto on se josta on tiedossa huoltohistoria ja ajetut kilometrit luotettavasti.

    • Simple Germany

      No sitten Saksassa on paljon enemmän Suomi-autoja kuin Suomessa.

      • ja sitten yllätytään

        Juu nämähän on klassisia juttuja. Huoltokirjan painamispäivä on tuoreeempi kuin auton vuosimalli ja leimat vielä märkiä. Kilometrit ne vasta hauskoja ovatkin ja eläkeläis omistajat ihan sieltä etelä rajan pinnasta, siis sieltä suolattomalta alueelta.


      • SL
        ja sitten yllätytään kirjoitti:

        Juu nämähän on klassisia juttuja. Huoltokirjan painamispäivä on tuoreeempi kuin auton vuosimalli ja leimat vielä märkiä. Kilometrit ne vasta hauskoja ovatkin ja eläkeläis omistajat ihan sieltä etelä rajan pinnasta, siis sieltä suolattomalta alueelta.

        Siis mitä tarkoitat?!
        Teitä suolataan Itävallassa ja sen rajalla niin, että auto on suolasta harmaa!
        Olen useana hiihtolomana ajanut Suomesta Alpeille, joten tiedän kyllä mistä puhun. Et ole tainnut talviaikaan käydä siellä!
        Kyseisellä alueella ei talvea muutenkaan oteta vakavasti, jos on liian paljon lunta, auto jätetään kotiin ja käytetään julkisia.


      • Paitsi että ei
        SL kirjoitti:

        Siis mitä tarkoitat?!
        Teitä suolataan Itävallassa ja sen rajalla niin, että auto on suolasta harmaa!
        Olen useana hiihtolomana ajanut Suomesta Alpeille, joten tiedän kyllä mistä puhun. Et ole tainnut talviaikaan käydä siellä!
        Kyseisellä alueella ei talvea muutenkaan oteta vakavasti, jos on liian paljon lunta, auto jätetään kotiin ja käytetään julkisia.

        kulje julkisetkaan jos lunta tulee niinkuin pari viikkoa sitten. Olin itse viime viikon Tirolissa hiihtämässä juuri sillä alueella johon lunta oli satanut normaalia enemmän. Ylhäällä viitisen metriä ja laaksossakin metrin verran. Kylätien penkat olivat kolmattakin metriä korkeat enkä ole moista koskaan nähnyt vaikka käyn alueella joka talvi. Myös rautatieliikenne oli ollut muutaman päivän poikki Zugspitzen alueen ja Garmishin välillä. Juuri tuolla alppien lähellä suolaa oli kylvetty mahdottomasti mutta tiet olivatkin sitten sulia.(ja auto harmaana alta ja päältä) En oikein ymmärräkään, miksi juuri Etelä-Saksassa mainostetaan olevan ne ruosteettomimmat autot. Täällä aivan länsirajalla jossa asustellaan on lunta tullut tänä talvena ja tähän saakka sentin-kaksi joka on tosin pysynyt sitkeästi pakkasen ansiosta maassa. Kunhan Venäjän korkeapaine väistyy, voidaan täällä käytännössä pikkuhiljaa katsoa kevään alkaneen.


    • Ajan Suomiautolla--

      Aloittajalla on myynnissä käytetty bimmeri ja on harmistunut, kun ei uitettu kosla kelpaa kenellekään.

      Auto, joka ajaa liikenteessä ilman valoja on 90% varmuudella tuontiauto.

    • suomioncorollakansaa

      Kyllä suomiauto kannattaa ostaa.
      Saattaa saada jopa halvemmalla kuin tuontiauton. Suomiauto kun on varustettu lähes poikkeuksetta pienimmällä moottorilla ja kaikki ylimääräiset varusteet on jätetty pois.
      Lisäksi suomiautoja on uitettu suolassa ja loskassa ja usein sillä suomiautolla on ajettu kierrokset minimissä, jotta saataisiin säästettyä se raha takaisin mikä tuhlattiin kun päätettiin varustella autoa oikein olan takaa. Siinähän saattaa olla lisävarusteena jopa metalliväri. Tuon jyristelyn seurauksena onkin isompi mahdollisuus päästä tekemään iki-ihanaan suomiautoon laatikkoremonttia.
      Suomesta saa upeita hinnat alkaen mallin autoja, joten miksi ihmeessä alettaisiin säästämään tuhansia euroja ja haettaisiin lisävarusteita pursuava ja ruosteeton auto vaikkapa saksasta

    • suomionladakansaa

      Samaa mieltä edellisen kanssa. Samoin dieselautojen partikkelifiltterit ( kalliita ) on vain suomiautoissa tukossa, kun ei puhdistus käynnisty talvella. Samoin pakoputket, alustan komponentit ja kaikki on suola- ja pakkasmarinoitua, hyvä ettei ole varusteita, ne olisivat kaikki rikki, kun jäätyneitä kattoluukkuja tms olisi yritetty käyttää.

      Mutta hei, kukin tavallaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3467
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3189
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2378
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1831
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1441
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe