Kun olen allerginen tuoksuille niin ymmärrettävästi en pidä oikein mistään. Mutta olen huomannut miten väärin ihmiset käyttävät tuoksuja. Aampäivällä tavaratalon lihatiskin jonossa haisevia ihmisiä, joilla on iltaparfyymit laitettu oikein niin että haisee koko kauppa, ei siinä näytä olevan väliä vaikka toppatakki yllä ja verkkarihousut jalassa ja kukkuraksi avokkaat jalassa frotee sukkien kanssa. Silloin sitä ihmettelee miksi se jonka piti olla sensuelli tuoksu onkin sekoitus hajusta joka on niin paksu että sen voisi halkaista veitsellä ja pukeutuminen ei stemaa ns tuoksun kanssa.
Eikö nämä ihmiset tajua että ilta käyttöön kuuluva raskas hajuste ei sovi lihatiskin jonoon ja yleensäkkään leiselle paikalle missä me muutkin yritämme käydä ostoksilla. Joskus kyllä näkee tyylikkään naisen joka on osannut laittaa sen PIKKU TIPAN josta lähtee aavistuksen omainen tuoksu, ja se on mielestäni tyylikästä, siis ei koko pulloa.
Ja aito ihmisen tuoksu auttaa löytämään oikean partnerinkin ei hajuvesillä kyllästetty ihminen voi koskaan löytää sitä oikeaa.
Ja olisi ihanaa jos ihmiset voisivat edes yleisillä paikoilla haista vähemmän että me jotka emme kestä hajusteita saisimme myöskin olla yhteiskunnassa mukana, sillä meitä on monta.
Kova huuto on ollut tupakin poltosta ja sen haitoista, mutta minua ei ole tupakki miehet koskaan häirinneet , sillä he tapaavat kysyä ensin jos sopii polttaa, mutta hajupommit eivät kysele koskaan että saako haista, sillä he pitävät itsestään selvänä asiana että se on heidän oikeutensa, mitäs siitä jos joku ihminen joutuu sairaalaan hengityksen vuoksi kunhan vaan ITSE saa haista.
Sitten nämä härskit hajuvedet, kuinka moni tietää että myös hajuvedet tulevat vanhaksi , ei monikaan vaan pullo käytetään loppuun asti oli miten vanha tahansa, ja haju sen mukaan.
Paras tuoksu on mielestäni puhtaan ihmisen oma tuoksu, kun on pessyt itsensä niin mikä sen ihanampaa.
Tuoksu haisee
5
319
Vastaukset
- pakokaasut pahempia
Minua taas ärsyttää autoista tulevat pahanhajuiset pakokaasut. Tien risteyksessä yritän pidätellä hengitystä ja tuntuu että tukehtuu kun pakokaasut ovat niin pahan hajuisia.
Sen sijaan ei haittaa jos joku on käyttänyt jotain vahvaa hajuvettä joka tuoksuu parin tai muutamankin metrin päähän, eikä modernia ultravesitettyä litkua jota ei huomaa kuin parin sentin päästä ihoa nuuskimalla. Tuollaiset hajuvedet vain ilahduttavat ja ovat hyvän tuoksuisia. Ei tarvitse olla niin mahdollisimman harmaa, hajuton ja huomaamaton. Pätee niin pukeutumiseen kuin tuoksuihin.
Hyvää parfyymia riittää laittaa ohuella tikulla pienenpieni pisara esim. korvan taakse, ja se kyllä tuoksuu vähintään parin metrin päähän jos on laatutavaraa, ja jättää hyväntuoksuisen tuoksuvanan sinne missä ikinä liikkuukin. Toivoisin että ihmiset enemmän käyttäisivät tuollaisia laatuparfyymeja, eikä tavaratalojen halpismoskaa.- flower bomb
sama itselläni, että pidän hyvistä tuoksuista. Nenä erottaa laadukkaat axeista ja celinedioneista ;). Joka paikassa yleishaju on inhottava, mutta hyvät parfyymit piristävät sitä. Melkein kuin betoniviidakko puhkeais kukkaan.
Olen itse astmaatikko, mutta ei vastaantulevat tuoksut ole terveydelle läheskään niin paha kuin vaikkapa pakokaasut, pakkanen, joskus jopa urheilu...
- Vesi & saipua
Toivoisin minäkin että nämä hajupommit pysyisivät kaltaistensa seurassa ja että on pakko haista yleisellä paikalla on minun mielestäni epä hienoa. Sillä kuka sen on sanonut minun pitää hyväksyä yleisillä paikoilla kaiken mailman tuoksut aika itsekkäitä ihmisiä yleensä ne jotka laittavat itsensä hajukuntoon jo aamusta ja esim lääkärin vastaanotto huoneessa istuvat haisemassa ihan luonnollisesti kysmättä edes toisilta ihmisiltä jos heidän hajunsa häiritsee. He vaan päättävät muiden pulesta että juuri heidän hajunsa on kaikille sopivaa. Ruoka kaupoissa , pankeissa, asemilla, ja ihan joka paikassa haistaan milloin miltäkin ajattelemata toisia ihmisiä. En ole edes laskenut miten monta kertaa ruokaostos reisu on päättynyt sairaalaan vaan sillä että jonkun pitää haista, eikö sitäkin voisi rajoittaa että haisisivat kotonaan, sillä meitä allergisia on tosi paljon ja ei haluttaisi saada tukehdus kuolemaa jonkun egoistin vuoksi jola ei ole tapoja ja ihmisten huomioon ottamista. Ja kuten on mainittu kaikki eivät tiedä edes miten hajuvettä käytetään, eivät myöskään mikä sopii juuri heidän iholleen ja kropalleen vaan sitä ruiskutellaan kaiken mailman hajuja niin että sitä panee ajattelemaan MIKSI sillä hajuvesi ei jää vaan ihon pinnalle vaan imeytyy sen alle ja soluihin joten pitkällä tähtäimellä' ei kukaan tiedä mitä se voi aiheuttaa kehossa. Mutta kukin haiskoon miten haluaa, kun vaan ei tee sitä yleisillä paikoilla missä kaikilla pitäisi olla oikeus olla ja käyttää palveluja mitä on olemassa.
- hajustevamma
Astmaatikkona kärsin lemupommeista joka päivä. Aina joku lemupesä tulee bussissa viereen haisemaan tms. On se kumma kun ei voi niitä hajusteita laittaa kohtuudella.
Tiedän myös useita joilla migreeni jotka eivät voi elää normaalia elämää ilman jatkuvaa estolääkitystä, koska työpaikalla haisevia urpoja tms.
On se muuten jännä, että tiedän useita joilla allerginen nuha on välittömästi kadonnut, kun hajusteiden määrä on minimoitu, jännä juttu tosiaan ;) - Talvituoksu ei kevyt
Suositushan on, että talvella laitetaan päiväkäyttöönkin voimakkaampia hajuvesiä kuin kesäkäyttöön.
Eli talven päivätuoksu voi olla samantyyppinen kuin kesän iltatuoksu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2122738
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,1081946Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää2171661Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141545Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2791400Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita471217- 471156
- 1061011
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan53923- 85895